En ole koskaan sukeltanut. Ehkä joskus aion, koska pinnan alla voisi olla mukavampaa? Mutta sukellusohjelmia (Jack Custoe) katsoessani olen törmännyt ajatukseen siitä, että sukeltajan voi olla vaikeaa paikantaa se missä suunnassa on pinta. Nykyääm varmaan käytössä on monenlaisiakin laitteista, mutta eikö yksinkertainen pieni ilmatäytteinen pallo narun perässä olisi voinut toimin suunnan osoittimena?
Vastaukset 3
- Sukeltaja81
Sukeltajasta tuppaa aina nousemaan hengityskuplia (siis ellei sukella suljetun kierron laitteilla) joista on helppo määrittää pinnan suunta mikäli onnistuu pinnan suunnan jotenkin sekoittamaan.
- w5ertgsf
tuuppaa nosteenhallintalaitteeseen (liivi tai puku) riittävästi ilmaa niin pintaa kohden siinä väkisin lähtee.
Kokenut sukeltaja tunnistaa yleensä jo siitä, miten varusteet käyttäytyvät päällä, missä suunnassa on ylös. Selässä oleva pullo painaa/vetää ihan eri suuntaan riippuen siitä, onko se kohti pintaa vai pohjaa.
Ei tuo aloittajan idea huono ole, mutta tarpeeton. - Timppathödiver
w5ertgsf kirjoitti:
tuuppaa nosteenhallintalaitteeseen (liivi tai puku) riittävästi ilmaa niin pintaa kohden siinä väkisin lähtee.
Kokenut sukeltaja tunnistaa yleensä jo siitä, miten varusteet käyttäytyvät päällä, missä suunnassa on ylös. Selässä oleva pullo painaa/vetää ihan eri suuntaan riippuen siitä, onko se kohti pintaa vai pohjaa.
Ei tuo aloittajan idea huono ole, mutta tarpeeton.Heh, olisin vastannut tuon liiviteorian mutta se oli jo varattu, hissinappi pohjaan ja pinta kutsuu. Ja hetken päästä on paljon kupliakin matkalla pintaan.
Yleisesti nuppi ei ole sekaisin ylösales suunnasta kuin laidalta keikahtaessa, ilmansuunnat on taas eriasia, näillä leveysasteilla kompassi on kohtalaisen näppärä laitos.
Tuohon ilmapalloteoriaan, muutes juu viksu idea mutta pitää olla pirun pieni pallo jottei se vaikuta haittaavasti sukeltajan nosteeseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas uusi PS:n rasismiKOHU!
Nyt Mauri Peltokangas on taas huuliaan lepattanut. Suomen rasistisin puolue - PS! https://www.iltalehti.fi/politiikka/a6491414- 1131349
Naisten liian suuret vaatimukset?
Palstalla näkee usein vlituksia siitä, että naisilla on miehille liian suuria vaatimuksia. Haluankin nyt mielenkiinnosta198919Jarruton, viritetty ja kilvetön mopo
Ajo-oikeudeton ja uppiniskainen kuski. Tuloksena vääntynyt aita, rusinaksi muuttunut mopo ja pari pipiä.327865Olen henkisesti väsynyt. Takki tyhjä.
Olen joutunut elämään yksin liian kauan. Työttömänä ja somepaskaa. Työpaikoilla joudun kiusatuksi. En enää tiedä, mitä230805- 58723
Peräti 12 000 ihmisen toimeentulo leikattiin puoleen kun eivät ilmoittautuneet työkkäriiin!
Peräti 12 000 ihmisen (useimmat nuoria miehiä) toimeentulo leikattiin puoleen kun eivät ilmoittautuneet työkkäriiin! ht232677Onnittelut taktiikan vaihdoksesta mies!
Esität nykyisin varattua, ettei naiset jää roikkumaan , mutta sinä saat haluamasi. Oletpa sinä hieno mies. 👏🏻 Osasin o175671Katotaan miten jaksat tätä
Olen valmis pelaamaan tätä seuraavat 10v. Voit kysyä tutuilta miten olen erittäin kärsivällinen.88630Tiedätkö mitä mies
Sinulla ei ole kaikki kunnossa päänupissa! Älä pilaa sitä, mitä sinulla on oikeassa elämässä. Tämä ei ole mitään rakkaut21581