Kiinalaisen ruuan kalorit?

kiinalainen***

Ei oikein mistää löydy kunnon vastausta. Jossaki lukee et joku 600 kcal ja jossaki et jopa 2500 kcal!! No riippuu tietysti mitä syö. Mutta voisitteko kertoa jos osaatte että paljon on kaloreita esim. tämmösessä annoksessa? Semmone paketti riisiä, olisko siinä joku 5 dl keitettyä riisiä. Tiedättehän ne rasiat missä kiinalainen ruoka saadaa mukaa? Ja sitte toinen paketti kastiketta. Se on esim. hapanimelä kastike, jossa on kanaa ja kasviksia. Sitä kastiketta ei loppupelissä ole paljoa. Mut tota kastikemössöä on kokonaisuudessaa on vähä vähemmän ku riisiä. Tai sit ei, painaahan se aika paljon. Mut olis ihanaa jos viitsitte auttaa, kyllähä mä ton riisin kalorimäärän suunnillee tiedän, mut mite ne kastikkeet etenkin. Tai miten on ne friteeratut jutut tai joku kookoskastike? Kiitos avusta!

8

12736

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • palsternakka-akka

Mm mitä hyötyä sullon tietää noi kalorit jos käyt esim kerran, pari kuukaudessa kiinalaisessa ? Ei se vaikuta millään tavoin mihinkään.

huohh.

• Nizza-

Mitä väärää siinä on jos jotakuta kiinnostaa tietää ruokien kalorimäärät? huohh vaan itsellesi. Ärsyttää kun suomi24 on nykyään täynnä muille v*ttuilevia ihmisiä.

Ja minua kiinnostaisi myös tietää sama asia. Jos ei muuten löydy, kannattaisiko kysyä sitten valmistajalta, onko hänellä mitään tietoa annoksen kalorimäärästä?

• -------Helmi-
        Nizza- kirjoitti:

Mitä väärää siinä on jos jotakuta kiinnostaa tietää ruokien kalorimäärät? huohh vaan itsellesi. Ärsyttää kun suomi24 on nykyään täynnä muille v*ttuilevia ihmisiä.

Ja minua kiinnostaisi myös tietää sama asia. Jos ei muuten löydy, kannattaisiko kysyä sitten valmistajalta, onko hänellä mitään tietoa annoksen kalorimäärästä?

Suomessa kiinalaisissa ravintoloissa ruoat ovat todella rasvaisia. Esim.

Kevätkääryle 97 kcal

Kanaa hapanimeläkastikkeessa 608 kcal (1 annos) Ja tuossa ei ole edes riisi. Ja valkoinen jasmiiniriisi onkin sitten aika tyhjää ravintoarvoiltaan ja glykeemiseltä indeksiltään korkeaa.

Eli jotain tuohon suuntaan. Friteeratuissa ruoissa tietysti kalorisisältö vieläkin korkeampi. Menee sinne kerran kuussa sektoriin ainakin meikäläisellä. Mutta on se niin hyvää. Kiinalaista ruokaa voi tehdä myös itse keveämpänä, vaikka tietenkään se ei ole sama.

• An-nA89

On kyllä vanha viestiketju mutta pakko kommentoida. Mikäli tuo 600kcal pitäisi paikkansa ja riisistä sitten kalorit päälle niin aika kevyttä on jos ei koko annosta kerralla syö. Itse jaksan syödä kotiin mukaan otetusta annoksesta noin kolmasosan joten ei kyllä lihota noilla kaloreilla....

• 432432342

kannattaa muistaa että se kotiin vietävä annos ei ole 1 annos, vaan helposti siinä on 2-3 annoksen määrä.

• ei enää kiinalaiseen

Minä kävin maanantaina työkavereiden kanssa lounaalla kiinalaisessa ravintolassa. Söin seisovasta pöydästä vain tofu-kasviskastiketta ja paistettuja vihanneksia jossain kastikemössössä sekä salaattia. Vaaka näytti seuraavana päivänä kilon enemmän ja se kilo tuntuu olevan tiukassa, sillä vaaka näyttää edelleen nyt torstai aamuna sen kilon enemmän kuin maanantai aamuna.

Minulla on paino pudonnut koko ajan tasaisesti ja takapakkia ei ole tullut. Ilmeisesti tuossa kiinalaisessa ruoassa on ainakin paljon hiilareita (olen koittanut välttää huonoja hiilareita) ja ilmeisesti myös rasvaa, sillä olen muuten syönyt todella kevyesti ja yksi lounas sai nyt painon noin paljon nousemaan... huo!

Jokainenhan tajuaa, että niissä friteeratuissa lihapaloissa on kaloreita vaikka kuinka paljon, sillä ensin ne pyöritellään jossain vehnäjauho taikinassa ja sitten paistetaan rasvassa. Samoin hapanimeläkastikkeessa taitaa olla paljon sokeria ja kevätkääryleetkän ei tosiaan ole kevyimmästä päästä.

• näin meillä

Suolaa siinä ruoassa ainakin oli. Minun pitäisi syödä täysin suolatonta ruokaa, ja aina kun sorrun syömään jonkun eineksen tai vastaavan, käy samalla lailla, paino nousee tilapäisesti puolesta kilosta jopa kiloon. Eli se painonnousu on suolan keräämää nestettä.

• ronn

Joku Nepalilainen ravintolanpitäjä joskus moitti kiinalaisia ruokia niiden hillittömästä rasvapitoisuudesta. Kuulemma siis paistavat järkyttävässä öljymäärässä. Plus olen kuullut että kiinalaisissa käytetään paljon arominvahvennetta joka on mm. labrarottien lihotuslääke. Suosittelen kiinalaisen sijaan nepalilaista: vähintään yhtä hyvää ilman arominvahventeita, vähemmän rasvaa ja kaloreita plus pysyy kylläisenä selvästi pidempään riisin lajikkeen takia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      254
      2527
    2. puukkotappelu-keskella-tieta

https://www.paivanlehti.fi/puukkotappelu-keskella-tieta-kohta-toinen-miehista-makasi-elottomana-maassa/ Poliisi sai klo
      Rovaniemi
      29
      2178
    3. Missä Martina miehineen?

Onko tämä v. 2009 Turhin julkkis unohdettu nyt vallan? Mistä nyt tulee rahaa, kun ketään ei kiinnosta? Tähänkö päättyi M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      257
      1568
    4. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      57
      1541
    5. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      62
      1410
    6. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      76
      1265
    7. Pidätkö kaivattuasi

Haluttavana? Miksi erityisesti?
      Ikävä
      70
      1093
    8. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      43
      1075
    9. Skandaali on persujen vaaliromahdus, ei jonkun metsän kaataminen

Huvittaa kuinka persut yrittävät saada heidän omasta skandaalistaan huomion aivan toisaalle. Persut ovat huonoja häviäm
      Maailman menoa
      315
      1053
    10. Miten pääsisin vielä tutustumaan sinuun?

Tekisi mieli etsiä sinut facebookista ja laittaa viestiä, se vaan olisi vähän noloa mutta silti haluaisin kokeilla. Siel
      Ikävä
      36
      1021
    Aihe

Tarvitsemme suostumuksesi tarjotaksemme personoitua palvelua

Palvelu ja sen kolmannen osapuolen toimittajat (71) keräävät henkilötietoja (esim. IP-osoite tai laitetunniste) käyttäen evästeitä ja muita teknisiä keinoja tietojen tallentamiseen ja lukemiseen laitteellasi tarjotakseen sinulle tarkoituksenmukaisia mainoksia ja parhaan mahdollisen asiakaskokemuksen.

Palvelu ja sen kumppanit tarvitsevat suostumuksesi seuraaviin:

Tarkoitukset

Tarkkoja sijaintitietoja ja laiteominaisuuksia koskevia tietoja voidaan käyttää.

Mainonta voidaan yksilöidä profiilin perusteella. Toimintaasi tässä palvelussa voidaan käyttää sinua koskevan profiilin luomiseen tai parantamiseen yksilöityä mainontaa varten. Mainonnan suorituskykyä voidaan mitata.

Sisältö voidaan yksilöidä profiilisi perusteella. Toimintaasi tässä palvelussa voidaan käyttää sinua koskevan profiilin luomiseen tai parantamiseen yksilöityä sisältöä varten. Sisällön tehokkuutta voidaan mitata. Raportit voidaan luoda oman ja muiden toiminnan perusteella. Toimintasi tässä palvelussa voi auttaa kehittämään ja parantamaan tuotteita ja palveluita.

Evästeet, laitteet tai vastaavat verkkotunnisteet (esimerkiksi kirjautumisperusteiset tunnisteet, satunnaisesti määritetyt tunnisteet, verkkopohjaiset tunnisteet) sekä muut tiedot (esimerkiksi selaimen tyyppi ja tiedot, kieli, näytön koko, tuetut tekniikat jne.) voidaan tallentaa laitteellesi tai lukea laitteellasi laitteen tunnistamiseksi joka kerta, kun se muodostaa yhteyden sovellukseen tai verkkosivustoon yhdessä tai useammassa tässä esitetyssä tarkoituksessa.

Erityisominaisuudet

Hyväksynnälläsi tarkkaa sijaintiasi (alle 500 metrin säteellä) voidaan käyttää tässä ilmoituksessa kuvattujen tarkoitusten tueksi.

Hyväksynnälläsi tiettyjä laitettasi koskevia ominaisuuksia saatetaan pyytää ja käyttää erottamaan se muista laitteista (kuten asennetut fontit tai laajennukset, näyttösi resoluutio) tässä ilmoituksessa kuvattujen tarkoitusten tueksi.

Hyväksymällä sallit tietojesi käsittelyn. Suostumuksesi koskee tätä palvelua, hyväksymättä jättäminen voi vaikuttaa asiakaskokemukseesi. Jotkut teknologiat saattavat perustella tietojen käsittelyä oikeutetulla edulla, voit vastustaa tätä tai muuttaa muita asetuksia klikkaamalla Asetukset linkkiä.

Tietosuoja