Sanotaan, että säännöllinen avantouinti alentaa verenpainetta, mutta entä jos on normaalisti melko alhainen verenpaine, niin onko avantouinti silloin paras harrastus?
Olen harrastanut avantouintia 2-3 krt viikossa ja ärsyttää huimauksen tunne avannosta nousun jälkeen. Välillä olen mennyt makaamaan pukuhuoneen lattialle. Haluaisin jatkaa harrastusta, mutta onkohan se kuitenkaan terveellistä. Muita kokemuksia huimauksesta ja miten toimitte sen jälkeen.
Alhainen verenpaine
6
5421
Vastaukset
- ville1974
Hei,
Käytkö avannossa saunan kanssa vai ilman?Huomasin itse että ainakin saunan kanssa verenpaineet heilahtavat melkoisesti. Kokeile vähentää krt/vko määrää tai oleskele lyhyempiä aikoja vedessä. Itse kävin lähes päivittäin uimassa n.50 metriä avannossa ilman saunaa, mutta huomasin verenpaineeni laskevan liiaksi, koska aina seisomaan noustessani oli taju lähteä. asia korjautui käyntien vähentämisellä, uintimatkan lyhentämisellä. yleensä puen päälleni nopeasti jotakin lämmintä ja juon mahdollisimman nopeasti kupin kahvia. En usko että haittaakaan harrastuksesta on matalan verenpaineen omaavalle , ellei tosissaan sitten tajunta lähde, kuten mulla meinas käydä useasti..- Marjut53
alhainen verenpaine. Käyn avannossa päivittäin. Käyn lyhyen ajan, noin 15-20 vetoa. Käyn ilman saunaa. Mitään haittaa ei ole huomannut.
- käytössä
Nopee verenpainemittari alle 20 ekee ($28.14)
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.8895~r.34774240- käytössä
Vielä edullisempi malli.
Näyttää myös sykkeen
1.5" Fully Automatic Wrist Style Digital Blood Pressure Monitor (2*AAA) $20.69
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.33627~r.34774240
Hei
Olen avantoseuran jäsen ollut 15 vuotta, ja tiedän lukeneeni että sydänvaivatkaan eivät estä avantouintia periaatteessa kunhan osaa olla oikein avannossa että tuntuu hyvältä, ja minulla jäi selkeästi mieleeni että ainoa sairas periaatteessa joka estää avantouinnin on juuri alhainen verenpaine, koska avantouinti laskee verenpainetta entisestään.
En halua Sinua masentaa tietenkään, mutta minun oli pakko kertoa totuus, ja kehotan juttelemaan lääkärin kanssa, josko seuraisit verenpainetta kotonasi mittarilla, ja sovpisitte läääkärin kanssa, on avantouinti jossakin rajoissa sairauden kanssa mahdollista.
ystävällisin terveisin
jari laurila- Anonyymi
Kiitos Jari vastauksestasi, vaikka onkin vuosia vanha. Mutta näin olen itsekin asioita fundeerannut, kun olen pohtinut, miksei avantouinti tai uimahallin kylmäaltaat vaan tuo mitään hyvää oloa, mistä muut puhuvat.
T. Matala verenpaine
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2006168Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442857- 442317
- 932079
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382021Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2311427- 771402
Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa3031397Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131326Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j61266