Alhainen verenpaine

Koukussa avantouinti

Sanotaan, että säännöllinen avantouinti alentaa verenpainetta, mutta entä jos on normaalisti melko alhainen verenpaine, niin onko avantouinti silloin paras harrastus?
Olen harrastanut avantouintia 2-3 krt viikossa ja ärsyttää huimauksen tunne avannosta nousun jälkeen. Välillä olen mennyt makaamaan pukuhuoneen lattialle. Haluaisin jatkaa harrastusta, mutta onkohan se kuitenkaan terveellistä. Muita kokemuksia huimauksesta ja miten toimitte sen jälkeen.

6

6426

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ville1974

Hei,

Käytkö avannossa saunan kanssa vai ilman?Huomasin itse että ainakin saunan kanssa verenpaineet heilahtavat melkoisesti. Kokeile vähentää krt/vko määrää tai oleskele lyhyempiä aikoja vedessä. Itse kävin lähes päivittäin uimassa n.50 metriä avannossa ilman saunaa, mutta huomasin verenpaineeni laskevan liiaksi, koska aina seisomaan noustessani oli taju lähteä. asia korjautui käyntien vähentämisellä, uintimatkan lyhentämisellä. yleensä puen päälleni nopeasti jotakin lämmintä ja juon mahdollisimman nopeasti kupin kahvia. En usko että haittaakaan harrastuksesta on matalan verenpaineen omaavalle , ellei tosissaan sitten tajunta lähde, kuten mulla meinas käydä useasti..

• Marjut53

alhainen verenpaine. Käyn avannossa päivittäin. Käyn lyhyen ajan, noin 15-20 vetoa. Käyn ilman saunaa. Mitään haittaa ei ole huomannut.

• käytössä
      • käytössä

• Hei

Olen avantoseuran jäsen ollut 15 vuotta, ja tiedän lukeneeni että sydänvaivatkaan eivät estä avantouintia periaatteessa kunhan osaa olla oikein avannossa että tuntuu hyvältä, ja minulla jäi selkeästi mieleeni että ainoa sairas periaatteessa joka estää avantouinnin on juuri alhainen verenpaine, koska avantouinti laskee verenpainetta entisestään.

En halua Sinua masentaa tietenkään, mutta minun oli pakko kertoa totuus, ja kehotan juttelemaan lääkärin kanssa, josko seuraisit verenpainetta kotonasi mittarilla, ja sovpisitte läääkärin kanssa, on avantouinti jossakin rajoissa sairauden kanssa mahdollista.

ystävällisin terveisin
      jari laurila

• Anonyymi

Kiitos Jari vastauksestasi, vaikka onkin vuosia vanha. Mutta näin olen itsekin asioita fundeerannut, kun olen pohtinut, miksei avantouinti tai uimahallin kylmäaltaat vaan tuo mitään hyvää oloa, mistä muut puhuvat.
      T. Matala verenpaine

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      412
      9096
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      188
      3692
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      20
      2163
    4. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      86
      1357
    5. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      27
      1125
    6. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      66
      1112
    7. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      75
      1100
    8. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      79
      1095
    9. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      106
      1046
    10. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55