Onko hiuksilla joku lopullinen "mitta" mihin hiusten kasvu pysähtyy? Oma tukkani on aika luonnontilainen, hento. Käytän tosin vähän muotoilutuotteita että saan edes jotain rotia siihen. Olen kasvatellut kampaajan nyrhimää epäonnitukkaa olkamitasta, ja nyt tukka ulottuu lapaluiden alle (rintoihin asti edestä). Haluaisin hiuksista vielä hitusen pidemmät, mutta tukka ei vaan enää yksinkertaisesti tunnu kasvavan. Latvat on ihan hyvät eikä juuri murtuile. Hiuksia mulla on lähtenyt nyt ehkä hiukan normaalia enemmän (syytä en tiedä, ehkä normi sulkasato..), ainakaan puoleen vuoteen ei ole tullut pituutta hiuksiin :/
Tähänkö tää tyssäs nyt? :D Ei sillä, en nykyisestäkään mitasta valita, ihmetyttää vaan...
hiusten kasvu pysähtyy?
3
409
Vastaukset
- vierailija90
hiuksilla tosiaan on tietty "mitta" josta ne eivät välttämättä kasva enää. siihen vaikuttaa hiusten kasvuvaiheen pituus, eli se kuinka paljon hius kasvaa hiustupesta ennen kuin se jää lepovaiheesee, jossa se ei enää kasva pituutta, ja lopulta irtoaa uuden hiuksen puskiessa tilalle. Kasvuvaihe ja kasvunopeus ovat yksilöllisiä, eikä niihin oikein voi vaikuttaa :/ kuulostaa siltä että sun tukka ei kasva tosta pidemmäksi enää..itsellä tuo sun hiusten pituus olisi ihanne, mut eipä nää tunnu kasvavan täst mihkää, ja on vähä alle olkapäiden..
- aiming for terminal
Hiuksilla on yksilöllinen elinikä, siihen ei pysty vaikuttamaan. Hiusten kuntoon sen sijaan pystyy vaikuttamaan yllättävän paljon.
Monesti juuri puoleenselkään ulottuvat hiukset ovat alttiimpia ulkoisille vaurioille eli ne hankautuvat ihan fyysisesti tuolin selkänojaan / laukun hihnaan tms. Tässä kasvatuksen vaiheessa kannattaa joko pitää hiuksia nutturalla eli suojassa tai käyttää silikonipitoisia latvasuojia suojaamassa ulkoisilta rasituksilta. Silikonipitoiset latvasuojat peseytyvät normaalilla shampoolla pois, mutta niiden alle kannattaa laittaa jotain hoitavampaa ja sitten vasta "muovisuoja" päälle.
Hiusten yksilöllinen elinikä on keskimäärin 3-5 vuotta ja hius kasvaa keskimäärin 0,5-2 cm kuukaudessa. Jos et ole leikkauttanut latvojasi pariin vuoteen yhtään niin hiusten lopullisen pituuden saavuttaminen näkyy hiuslatvojen ohentumisena ja haituvaisuutena (fairytale-ends). Eli joka hius on sen elinikänsä pituinen eli ihan eri pituinen kuin viereinen hius.
Tasapitkät hiukset eivät ole terminaalimitassaan. - nyanmiu
tuttu alkoi käyttää hennavärejä ja sillä alko heti hiukset kasvamaan..muutenkin kuullut että tuollaiset luonnon värit missä on tommoinen "mutainen" seos niin auttaisivat siihen :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2317876
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s455460- 594842
- 763547
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin1533462Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko162045Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗322041- 311869
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹451748- 391697