Jos työtä haettuani minut valitaan johonkin työhön, onko paikka pakko ottaa vastaan vai voinko kieltäytyä ottamastà?
Onko haettu työ pakko ottaa vastaan?
5
6021
Vastaukset
- pakko ...
Voit itse päättää, otatko jonkin työn vastaan vai et. Asiasta ilmoittaminen kannattaa kuitenkin hoitaa siististi, ihan tulevaisuutta silmällä pitäen.
- Kantsii pohtia
No ei todellakaan ole. Ethän sinä työtä hakiessasi ole vielä edes päässyt tutustumaan kaikkiin sopimusehtoihin jotka työn vastaanottamiseen liittyvät (työajat, työympäristö, tarkka tehtävänkuva, palkka).
Mutta jos saat työn ja jätät sen vastaaottamatta niin voi olla heikoilla saada enää työtä samasta lafkasta. - varma tieto taas
jos et ota vastaan.
- Pakko ei ole
voihan tuo olla työelämässä. Eivät kaikki työnhakijat työttömiä ole.
- erkki nimimerkki
Työpaikkahakemus ei ole sitova. Sitoumus syntyy vasta sitten kun sopimus on allekirjoitettu. Itse olen kyllä saanut purettua työsuhteen ennen sen alkamista vaikka sopimuksenkin kirjoitin, kun työnantaja ymmärsi järkisyyt: Olisin lähtenyt lehdenjakoon kuukaudeksi, mutta sainkin oman alan työtä kahdeksi kuukaudeksi.
Työttömyysturvajutuissa on omat säännöksensä, mutta sitähän aloittaja ei kysynytkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713115
- 922885
- 512125
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51348Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131311- 191284
Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232