Mikä moka taas

Emma-liina Egert

Harmittaa vanhana suomenruotsalaisena asua täällä junttilassa jossa ihannoidaan ryssiä.
Suomi pitäisi jakaa jo suomenruotsalaistenkin etujen takia jo Svensa-Finland valtioksi.
Viimeksi näimme miten suomenruotsalaisia sorrettiin euroviisuvalinnoissa ja täysin kakka valittiin edustamaan
myös Svenska- Finlandiaa.
Kuunkuiskaajien ryssänpolkan kääntäminen edes ralli-inglishille tuskin onnistuu, joten joutuvat esittämään laulunsa suomeksi. Tuollaisen laulun laulaminen suomeksi Euroviisuissa tietää varmaa häviötä. Sehän sekoittuu Moldovan yms. kanssa samaan venäläiseen runkutukseen.
Mitä tulee suomenruotsalaiseen Nina Lassanderin kappaleeseen se oli ainoa, jolla olisi ollut edes jotain mahdollisuuksia Euroviisuissa. Nina Lasanderin kappale säväytti meidät ihan täysin ja Nina lauloi kauniisti ja puhtaasti kuten suomenruotsalaiset yleensä, sekä äänsi englantia moitteetta mikä on ihan luontevaa meille suomenruotsalaisille.

4

217

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysymys?

      Miksi asut täällä?
      Eikö muualla tyhjäpäistä tyhjäntoimittajaa hyysättäisi?
      Joutusit elättämää oikeilla paskduuneilla, mihin kykysi riittää, itsesi?

      • Magister E K

        " RKP on suomalainen ruotsinkielinen liberaali kansanpuolue- Ruotsalainen kansanpuolue-liberaalit, joka toimii monikielisen Suomen puolesta."
        Opettelisit sinäkin suomalainen tollo ruotsia edes sen verran, että oppisit kunnioittamaan meitä parempia suomenruotsalaisia jotka kustannamme sinunkin leipäsi.

        Sinä Vieno on muuten kumma nimi, joka osaat vain pientä katoavaa suomenkieltä sinulle neuvoksi.
        RKP kantaa huolta hyvinvoinnista ja painottaa yksilön vastuuta omasta hyvinvoinnistaan sekä velvollisuuksista yhteiskunnan jäsenenä. Kunnioitus kanssaihmisiä ja ympäristöä kohtaan luovat perustan vahvalle ruotsalaisuudelle tässä junttilandiassa ja myöskin jonkinlaisen sivistyksen teille metsäläisille.

        Kehoitan vakavasti sinua Vieno, että äänestät meitä jotka pitävät sinua ihmisenä täällä rosvojen maassa.


      • vuosisatojen
        Magister E K kirjoitti:

        " RKP on suomalainen ruotsinkielinen liberaali kansanpuolue- Ruotsalainen kansanpuolue-liberaalit, joka toimii monikielisen Suomen puolesta."
        Opettelisit sinäkin suomalainen tollo ruotsia edes sen verran, että oppisit kunnioittamaan meitä parempia suomenruotsalaisia jotka kustannamme sinunkin leipäsi.

        Sinä Vieno on muuten kumma nimi, joka osaat vain pientä katoavaa suomenkieltä sinulle neuvoksi.
        RKP kantaa huolta hyvinvoinnista ja painottaa yksilön vastuuta omasta hyvinvoinnistaan sekä velvollisuuksista yhteiskunnan jäsenenä. Kunnioitus kanssaihmisiä ja ympäristöä kohtaan luovat perustan vahvalle ruotsalaisuudelle tässä junttilandiassa ja myöskin jonkinlaisen sivistyksen teille metsäläisille.

        Kehoitan vakavasti sinua Vieno, että äänestät meitä jotka pitävät sinua ihmisenä täällä rosvojen maassa.

        Tämä vuosin emämaa riisto on ohi.
        Ei enää pako-oteta miehiä Suomesta tapettavaksi uskosotiin tai Venäjää vastaan..


    • Pekka Puumalasta

      Suomessa asustavat suomenruotsalaiset lopettakaa jo nuo iänikuiset ja ärsyttävät vaatimuksenne. Enää ei meiltä suomesta löydy sympatiaa turhille itkijöille. Eläkää kuin muutkin vähemmistöt ja olkaa suvaitsevia muita kohtaan sillä suomessa on muitakin vähemmistöjä kuin te suomenruotsalaiset.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1215
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      777
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      749
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      593
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe