Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kuluttajariitalautakunnan uusin musta lista

Tiedoksenne

http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Kuluttajariitalautakunnan mustalla listalla 40 yritystä/1135252432192


JUURI NYT ›
Kuluttajariitalautakunnan mustalla listalla 40 yritystä

27.1.2010 10:37


Käytetyt ja uudet autot

Astrum Auto Oy, Salo

Aulangontie Pesu ja Huolto Oy, Hämeenlinna

Autokorjaamo Gewat Oy, Vantaa

Autoparatiisi Oy, Helsinki

Autokorjaamo Esa Kiikola, Rauma

Auto Sein Oy, Hyllykallio

Delta-Auto Oy, Oulu

EsaMatti Oy, Pori

Jagro Oy, Espoo

Tmi Matti Pakkanen, Poitsila

Prorex Oy, Mikkeli

PS-Yhtiöt Oy, Kellokoski

R. Tiihonen Oy, Helsinki

TK-Biketeam Oy / Laitilan Automyynti, Laitila

41

5978

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Musta lista

      Kehä 3:lla Espoossa toimiva Autosilta eli Jagro Oy on myös joutunut Mustalle listalle Helsinkiläisen Prokim autoliikkeen seuraksi. Esim. Veho ja muut kunnolliset autoliikkeet ovat aina noudattaneet Kuluttajariitalautakunnan suosituksia ja pysyneet näin poissa Mustalta listalta.

      • kierrän kaukaa

        Aloittelijalle kiitoksia.
        Tietää kuluttajana pysyä näistä erossa.


      • Kuluttaja-asiamies

      • autoilija2003

      • miss may
        autoilija2003 kirjoitti:

        joskus autoparatiisista,ei silloin ollut ongelmia.mutta kai sit tekevälle sattuu....

        mustan listan kaupasta, Auto Astrum Salo, vähän käytetyn ajokin n neljä kuukautta sitten. Sain erittäin asiallista ja kohteliasta palvelu, autoonikin olen enemmän kuin tyytyväinen. Ei mitään yllätyksiä so far. Lista ei siis ole koko totuus.


    • - Että sä jaksat...

      Nyt varmaan sinun elämänlaatusi ja rahatulos kasvoi roimasti, eikös vain, jep jep.

      kyllä pollliiisikoulu jäi paljosta paitsi kun ei hyväksynyt 1,5m oppilasta.... voi rähmä

      no täällähän voit leikkiä lopunikääsi ja päteä vaikka työttömien ruokalassa saavutuksillasi joita arvostetaan ja kumarretaan!

      • kummaa

        kun rupes koira räksyttämään, tais osua ja upposit....


    • huonoista liikkeistä

      Ei kannata asioida liikkeissä, jotka eivät noudata kuluttajaviranomaisten suosituksia.

      • ei riskejä

        kunnollisiakin autoliikkeitä löytyy.


      • Kyllä on huvittavaa
        ei riskejä kirjoitti:

        kunnollisiakin autoliikkeitä löytyy.

        Vaikka joutuu mille listalle.Taitaa olla aikalailla tyhjänpäivästä hommaa niillä siellä lautakunnassa tehdä tuommoisia listoja.Listalle on päässyt(joutunut) myös lentoyhtiö Air France.Pyöritetäänkö sitä lautakuntaa veronmaksajien rahoilla?Jos niin tehdään, se lautakunta pitää heti lopettaa.


      • selitellä
        Kyllä on huvittavaa kirjoitti:

        Vaikka joutuu mille listalle.Taitaa olla aikalailla tyhjänpäivästä hommaa niillä siellä lautakunnassa tehdä tuommoisia listoja.Listalle on päässyt(joutunut) myös lentoyhtiö Air France.Pyöritetäänkö sitä lautakuntaa veronmaksajien rahoilla?Jos niin tehdään, se lautakunta pitää heti lopettaa.

        Turha valittaa enää kun olet jo mokannut. Entiset asiakkaasi menevät nyt muihin liikkeisiin.


      • hyvä hyvä hesari
        Kyllä on huvittavaa kirjoitti:

        Vaikka joutuu mille listalle.Taitaa olla aikalailla tyhjänpäivästä hommaa niillä siellä lautakunnassa tehdä tuommoisia listoja.Listalle on päässyt(joutunut) myös lentoyhtiö Air France.Pyöritetäänkö sitä lautakuntaa veronmaksajien rahoilla?Jos niin tehdään, se lautakunta pitää heti lopettaa.

        Tais osua arkaan paikkaan, on hyvä, että Helsingin Sanomat julkaisee listaa. Leviää laajalle.

        Kerran oli haastattelussa kiero yrittäjä, joka oli mustalla listalla; hän kertoi avoimesti listalla olon

        vaikuttaneen negatiivisesti asiakasvirtoihin. Yrityksen nimeä ei ohjelmassa mainittu, tuskinpa muuten

        olisi ollut haastattelussakaan. Useamman tuhannen euron hyvitys asiakkaalle olisi estänyt listalle

        joutumisen.


      • nämä liikkeet
        hyvä hyvä hesari kirjoitti:

        Tais osua arkaan paikkaan, on hyvä, että Helsingin Sanomat julkaisee listaa. Leviää laajalle.

        Kerran oli haastattelussa kiero yrittäjä, joka oli mustalla listalla; hän kertoi avoimesti listalla olon

        vaikuttaneen negatiivisesti asiakasvirtoihin. Yrityksen nimeä ei ohjelmassa mainittu, tuskinpa muuten

        olisi ollut haastattelussakaan. Useamman tuhannen euron hyvitys asiakkaalle olisi estänyt listalle

        joutumisen.

        Kuluttajan oikeuksien polkijaliikkeet kannattaa kiertää, koska vaihtoehtojakin on!


      • Santtu vaan
        nämä liikkeet kirjoitti:

        Kuluttajan oikeuksien polkijaliikkeet kannattaa kiertää, koska vaihtoehtojakin on!

        joutaisi, vaan ei ole, Kuluttajariitalautakunnan mustalle listalle. Ennen kuin valistatte, että sehän on romumyyjä, myydään sieltä ajoneuvoja ehjinäkin. Esim. raesateessa olleita pintakolhuisia, varastettuja ja jopa kilvissä oleva ajoneuvo sieltä on myyty. Myyntiehdot AVK:lla on laadittu hienosti vakuutusyhtiöhengessä, eli jos näissä ns. ehjissä ilmenee oston jälkeen vikoja, korvauksia on turha vinkua. Kuluttajasuojalakia AVK:n myyntiehdot eivät mitenkään noudata.


      • 26
        Santtu vaan kirjoitti:

        joutaisi, vaan ei ole, Kuluttajariitalautakunnan mustalle listalle. Ennen kuin valistatte, että sehän on romumyyjä, myydään sieltä ajoneuvoja ehjinäkin. Esim. raesateessa olleita pintakolhuisia, varastettuja ja jopa kilvissä oleva ajoneuvo sieltä on myyty. Myyntiehdot AVK:lla on laadittu hienosti vakuutusyhtiöhengessä, eli jos näissä ns. ehjissä ilmenee oston jälkeen vikoja, korvauksia on turha vinkua. Kuluttajasuojalakia AVK:n myyntiehdot eivät mitenkään noudata.

        Miksi ostaisit autoa sitten AVK:lta ja toisekseen mikä on sinun käsitys kuluttajansuojalain mukaisesta virhevastuusta autokaupassa. Mitä luulet että se sisältää?


    • Julkisuuden kirous

      Jos autoliike joutuu Kuluttajariitalautakunnan Mustalle listalle, niin se on lopun alkua. Sen jälkeen on vain yksi suunta ja se on alaspäin.

      • 7+5

        Listoja on ollut ennenkin ja siellä on ollut myös tunnettuja isojakin liikkeitä välistä ja ainavaan ne porskuttaa, mutta mutta tämä lautakunta antaa vain suosituksia, ei ne velvoita mihinkään ja jos juttuihin halutaan todellista oikeutta, niin sitten pitää tehdä haastaa käräjille.


      • Suosittelen
        7+5 kirjoitti:

        Listoja on ollut ennenkin ja siellä on ollut myös tunnettuja isojakin liikkeitä välistä ja ainavaan ne porskuttaa, mutta mutta tämä lautakunta antaa vain suosituksia, ei ne velvoita mihinkään ja jos juttuihin halutaan todellista oikeutta, niin sitten pitää tehdä haastaa käräjille.

        Käräjäoikeus päättää yleensä aika suoraan Kuluttajariitalautakunnan suosituksen mukaan.


      • 7+5
        Suosittelen kirjoitti:

        Käräjäoikeus päättää yleensä aika suoraan Kuluttajariitalautakunnan suosituksen mukaan.

        mutta jos ei päätä niin hävinnyt maksaa myös vastapuolen oikeudenkäynti kulut....


      • paksan möivätt
        7+5 kirjoitti:

        Listoja on ollut ennenkin ja siellä on ollut myös tunnettuja isojakin liikkeitä välistä ja ainavaan ne porskuttaa, mutta mutta tämä lautakunta antaa vain suosituksia, ei ne velvoita mihinkään ja jos juttuihin halutaan todellista oikeutta, niin sitten pitää tehdä haastaa käräjille.

        Kuluttaja voi tietenkin olla kantamatta rahojaan liikkeseen joka kieltäytyy rehellisestä toiminnasta...


      • 7+5
        paksan möivätt kirjoitti:

        Kuluttaja voi tietenkin olla kantamatta rahojaan liikkeseen joka kieltäytyy rehellisestä toiminnasta...

        On kuitenkin paljon helpompaa löytää rehellinen kauppias kuin rehellinen asiakas;)


      • Uskomatonta...
        7+5 kirjoitti:

        On kuitenkin paljon helpompaa löytää rehellinen kauppias kuin rehellinen asiakas;)

        Juuri pähkäillään firmassa mitä tehdään, koska seuraava vaihtoehto on joutua mustalle listalle, vaikka tässä tapauksessa ASIAKAS todellakin on röyhkeydellään VÄÄRÄSSÄ.
        Perunut kaupan, koska ei jaksanut odottaa auton tuloa suomeen, ja ostanut toisesta liikeestä auton ja nyt vaatii meiltä rahaa siitä hyvästä että toinen liike ei maksanutkaan hänen (vaihto)autostaan samaa kuin mitä me olisimme maksaneet...USKOMATONTA! Ja tässä sitä joudutaan mustalle listalle vaan asiakkaan röyhkeyden takia! tai maksamme erotuksen ja asiakas voi tehdä saman tempun taas ensi kerralla jollekkin onnettomalle ja tietämättömälle. VOIHAN PERKELE!!!!


      • Tyydy siihen
        Uskomatonta... kirjoitti:

        Juuri pähkäillään firmassa mitä tehdään, koska seuraava vaihtoehto on joutua mustalle listalle, vaikka tässä tapauksessa ASIAKAS todellakin on röyhkeydellään VÄÄRÄSSÄ.
        Perunut kaupan, koska ei jaksanut odottaa auton tuloa suomeen, ja ostanut toisesta liikeestä auton ja nyt vaatii meiltä rahaa siitä hyvästä että toinen liike ei maksanutkaan hänen (vaihto)autostaan samaa kuin mitä me olisimme maksaneet...USKOMATONTA! Ja tässä sitä joudutaan mustalle listalle vaan asiakkaan röyhkeyden takia! tai maksamme erotuksen ja asiakas voi tehdä saman tempun taas ensi kerralla jollekkin onnettomalle ja tietämättömälle. VOIHAN PERKELE!!!!

        Kuluttajariitalautakunta antaa yleensä aina oikeudenmukaisen ratkaisun. Jos liike on ollut huolimaton tai muuten töpeksinyt jossain kaupan vaiheessa, niin silloin on parasta vastata seurauksista tai joutua Mustalle listalle. Viimeistään siinä vaiheessa kaupanteko tyrehtyy kuin salamaniskusta. Yrittäkää saada asiakkaan kanssa aikaan joku sopuratkaisu.


      • Sopu/riita?
        Uskomatonta... kirjoitti:

        Juuri pähkäillään firmassa mitä tehdään, koska seuraava vaihtoehto on joutua mustalle listalle, vaikka tässä tapauksessa ASIAKAS todellakin on röyhkeydellään VÄÄRÄSSÄ.
        Perunut kaupan, koska ei jaksanut odottaa auton tuloa suomeen, ja ostanut toisesta liikeestä auton ja nyt vaatii meiltä rahaa siitä hyvästä että toinen liike ei maksanutkaan hänen (vaihto)autostaan samaa kuin mitä me olisimme maksaneet...USKOMATONTA! Ja tässä sitä joudutaan mustalle listalle vaan asiakkaan röyhkeyden takia! tai maksamme erotuksen ja asiakas voi tehdä saman tempun taas ensi kerralla jollekkin onnettomalle ja tietämättömälle. VOIHAN PERKELE!!!!

        Tuliko neuvotteluista mitään vai nostitteko kädet pystyyn?


    • Mustaa listaa

      näköjään puuttuukin tämänkertaisesta listasta :)) Nauratti kun Laakkosella oli viimeisen mustanlistan julkaisemisen jälkeen oikein etusivun mainos. Hyvällä alennuksellakin olisi saanut!! No vikoja ilmenee varmaankin sitten oston jälkeen ja jos huhut pitävät paikkaansa niin jälkimarkkinointi- ryhmä on olemassa sitävarten ettei asiakkaan rahalliset hankinnat lopu auton hankkimiseen. No ei tartte muuta kun tuntea kiinnostusta mustan listan autokauppoja kohtaan niin googlesta pamahtaa faktaa kyseisen firman toiminnasta johon on puuttunut kuluttajariitalautakunta mustalla listallaan. Kyllä ilmaiseksi melkein pitäisi saada että itse ottaisin auton sellaisesta firmasta joka niittää mainetta mustalla listalla... Miltä osin sitä voi luottaa sitten firmaan?

      • Valkoinen Kuluttaja

        Niin,(lisäys edelliseen viestiin..) siis meille kävi juuri niin että uusi bemari 300- sarjaa tuli ostettua ja senjälkeen se onkin vaatinut sekä hermoja että aikaa viedä korjattavaksi. Ja rahaakin joo..."Laakkosen "omasta katsastustarkastuksesta" löytyi aika yllättävä vika... Kyllä me ainakin seuraavassa ostossa katsotaan ettei myyjäliike ole mustalla listalla. Yleensä jos siellä on niin ei se ole ainoa tapaus kyseisessä firmassa. Eikös sanota että jokaista julki- tullutta tapausta kohden on aina satoja vastaavia tapahtunut... Kaikki eivät tule julkisuuteen eikä kaikki asiakkaat vie asiaa eteenpäin. No ne ostaa mustanlistan liikkeistä jotka haluaa. Minä sanoisin ettei ehkä niin kannata. "Tyhmästä päästä kun kärsii usein lompakkokin"...


      • aivan sama_

        ettet ymmärrä asioista yhtikäs mitään. Laakkonen on ollut olemassa kauan ennen sinua ja tulee olemaan kauan sinun jälkeesi, riippumatta siitä naurattaako sinua vai alatko asian tiimoilta nälkälakkoon. Kuluttariitalautakunta on vain suosituksia antava, ei siis jaa oikeutta jos sitä luulit.

        Jos haluat oikeutta joudut haastamaan aina yrityksen oikeuteen ja lautakunnan suositus ei kyllä takaa aina menestystä. Aina jos jokin iso liike joutuu asiakkaan kantelusta kuluttariitalautakuntaan niin asiat eivät ole ihan yksinkertaisia ja selviä siitä kenellä on vastuu, koska käytetyssä autossa ei ole takuuta ja virhevastuu ei koske normaalin kulumisen liittyviä asioita.

        Joskus nämä riita asiat ovat olleet sellaisia missä asiakas on ostanut auton uutena liikkeestä ja tehtaan takuun umpeutumisen jälkeen on alettu hakemaan virhevastuun kautta tulleelle vialle maksajaa, eli asiat eivät ole läheskään niin yksinkertaisia aina kuin luulette.

        Väitän että isosta liikkeestä on turvallisempaa ostaa kuin pikku kauppiaalta, jos ja kun juoksette aina halvimman perässä niin varmasti löydät itsesi ongelmien keskeltä.

        T: Ex autoalan ammattilainen


      • Veljekset LA La laa.
        aivan sama_ kirjoitti:

        ettet ymmärrä asioista yhtikäs mitään. Laakkonen on ollut olemassa kauan ennen sinua ja tulee olemaan kauan sinun jälkeesi, riippumatta siitä naurattaako sinua vai alatko asian tiimoilta nälkälakkoon. Kuluttariitalautakunta on vain suosituksia antava, ei siis jaa oikeutta jos sitä luulit.

        Jos haluat oikeutta joudut haastamaan aina yrityksen oikeuteen ja lautakunnan suositus ei kyllä takaa aina menestystä. Aina jos jokin iso liike joutuu asiakkaan kantelusta kuluttariitalautakuntaan niin asiat eivät ole ihan yksinkertaisia ja selviä siitä kenellä on vastuu, koska käytetyssä autossa ei ole takuuta ja virhevastuu ei koske normaalin kulumisen liittyviä asioita.

        Joskus nämä riita asiat ovat olleet sellaisia missä asiakas on ostanut auton uutena liikkeestä ja tehtaan takuun umpeutumisen jälkeen on alettu hakemaan virhevastuun kautta tulleelle vialle maksajaa, eli asiat eivät ole läheskään niin yksinkertaisia aina kuin luulette.

        Väitän että isosta liikkeestä on turvallisempaa ostaa kuin pikku kauppiaalta, jos ja kun juoksette aina halvimman perässä niin varmasti löydät itsesi ongelmien keskeltä.

        T: Ex autoalan ammattilainen

        Kyllä niitä on rehellisiä pieniäkin firmoja. En usko että kuluttajavalituslautakunnan mustalle listalle joutuu sattumalta. Ja kyllä yleensä oikeus on kääntynyt tapauksissa aina kuluttajaviranomaisten suositusten kannalle jos oikeuteen on asia edennyt. Yleensä asia on kyllä yksinkertainen. Mutta kyllä jokainen voi ostaa mistä haluaa. Jos nyt fiksua on kannattaa sellaisia firmoja. Minä en ymmärrä miten voi olla kannattavaa olla noudattamatta kuluttajaviranomaisten ohjeita. Kun asiakas googlaa ja etsii huoltoliikettä tai ostopaikkaa niin näkee heti huonossa valossa olevan liikkeen. No joku voi innostua ostamaan juuri sillä perusteella :)
        Vai että on Veljekset Laakkonen ollut kauemmin kuin minä olen ollut olemassa. Olihan kommunismikin, mutta ei se siitä hyvää aatetta tee silti, vaikka vanha aate olikin ja ollut olemassa jo ennen minua:))


      • aivan sama_
        Veljekset LA La laa. kirjoitti:

        Kyllä niitä on rehellisiä pieniäkin firmoja. En usko että kuluttajavalituslautakunnan mustalle listalle joutuu sattumalta. Ja kyllä yleensä oikeus on kääntynyt tapauksissa aina kuluttajaviranomaisten suositusten kannalle jos oikeuteen on asia edennyt. Yleensä asia on kyllä yksinkertainen. Mutta kyllä jokainen voi ostaa mistä haluaa. Jos nyt fiksua on kannattaa sellaisia firmoja. Minä en ymmärrä miten voi olla kannattavaa olla noudattamatta kuluttajaviranomaisten ohjeita. Kun asiakas googlaa ja etsii huoltoliikettä tai ostopaikkaa niin näkee heti huonossa valossa olevan liikkeen. No joku voi innostua ostamaan juuri sillä perusteella :)
        Vai että on Veljekset Laakkonen ollut kauemmin kuin minä olen ollut olemassa. Olihan kommunismikin, mutta ei se siitä hyvää aatetta tee silti, vaikka vanha aate olikin ja ollut olemassa jo ennen minua:))

        huomaa ettet tiedä mistä puhut.


      • LALALALA LOL
        aivan sama_ kirjoitti:

        huomaa ettet tiedä mistä puhut.

        ja Kuluttajaviranomaisen mustasta listasta muutenkin :DDD


      • pitääkin
        aivan sama_ kirjoitti:

        huomaa ettet tiedä mistä puhut.

        aina kärjessä


      • trokkaritoo
        pitääkin kirjoitti:

        aina kärjessä

        Suomalainen auton ostaja on pihalla


      • On varma tieto
        Veljekset LA La laa. kirjoitti:

        Kyllä niitä on rehellisiä pieniäkin firmoja. En usko että kuluttajavalituslautakunnan mustalle listalle joutuu sattumalta. Ja kyllä yleensä oikeus on kääntynyt tapauksissa aina kuluttajaviranomaisten suositusten kannalle jos oikeuteen on asia edennyt. Yleensä asia on kyllä yksinkertainen. Mutta kyllä jokainen voi ostaa mistä haluaa. Jos nyt fiksua on kannattaa sellaisia firmoja. Minä en ymmärrä miten voi olla kannattavaa olla noudattamatta kuluttajaviranomaisten ohjeita. Kun asiakas googlaa ja etsii huoltoliikettä tai ostopaikkaa niin näkee heti huonossa valossa olevan liikkeen. No joku voi innostua ostamaan juuri sillä perusteella :)
        Vai että on Veljekset Laakkonen ollut kauemmin kuin minä olen ollut olemassa. Olihan kommunismikin, mutta ei se siitä hyvää aatetta tee silti, vaikka vanha aate olikin ja ollut olemassa jo ennen minua:))

        Hah hah, väite jotta, käräjäoikeus kallistuu aina kuluttajariitalautakunnan suosituksen kannalle on hatusta heitetty ei ole tiedon muruakaan asiasta.


      • LIIKEjaAUTO
        On varma tieto kirjoitti:

        Hah hah, väite jotta, käräjäoikeus kallistuu aina kuluttajariitalautakunnan suosituksen kannalle on hatusta heitetty ei ole tiedon muruakaan asiasta.

        Aivan.
        Käräjäoikeus perustaa päätöksensä faktoihin, joita saavat asiassa esittää sekä myyjäliike, että ostaja.
        YLEENSÄ myyjäliike kuitenkin tietää virhevastuun velvoitteet normaali-kuluttajaa paremmin (kuluttaja-parka kun usein kuvittelee, että virhevastuu käytetyssä autossa on sama kuin takuu uudessa autossa... jota se suinkaan ei ole, ei lähelläkään.) ja oikeus tapahtuu.
        Ai niin; kyseinen käräjöinti kestää n.1-2vuotta, että siinä sitten taistelet vaikkapa hajonneen jarrulevyn korvauksista (Arvo 29,95€) ja makselet liikkeelle käräjöintikulut aiheutuneet haittakulut menetetystä myyntiajasta.

        LIIKKEELLÄ on virhevastuu.
        OSTAJALLA on tarkastusVELVOLLISUUS. Ennen ostopäätöstä.


      • siinäs jobbari
        LIIKEjaAUTO kirjoitti:

        Aivan.
        Käräjäoikeus perustaa päätöksensä faktoihin, joita saavat asiassa esittää sekä myyjäliike, että ostaja.
        YLEENSÄ myyjäliike kuitenkin tietää virhevastuun velvoitteet normaali-kuluttajaa paremmin (kuluttaja-parka kun usein kuvittelee, että virhevastuu käytetyssä autossa on sama kuin takuu uudessa autossa... jota se suinkaan ei ole, ei lähelläkään.) ja oikeus tapahtuu.
        Ai niin; kyseinen käräjöinti kestää n.1-2vuotta, että siinä sitten taistelet vaikkapa hajonneen jarrulevyn korvauksista (Arvo 29,95€) ja makselet liikkeelle käräjöintikulut aiheutuneet haittakulut menetetystä myyntiajasta.

        LIIKKEELLÄ on virhevastuu.
        OSTAJALLA on tarkastusVELVOLLISUUS. Ennen ostopäätöstä.

        Mutta minkälainen paskaliike jättää korvaamatta 29,90e jarrulevyn?


      • Auto kuluu käytössä.
        siinäs jobbari kirjoitti:

        Mutta minkälainen paskaliike jättää korvaamatta 29,90e jarrulevyn?

        Samanlainen kuin ostaja joka niitä vaatii korjattavaksi...


    • Heh heh
    • Jagro Autosilta Espo

      Jagro on siis virallinen nimi Autosilta nimellä mainostavalle liikkeelle Espoossa.

    • meni ohi

      aijaa. anteeksi.

    • Bordellin pyörittäjä

      Sellainen myyjä kun autokin... Osittain totta. Hyvä myyjä ei huonoja vaihdossa ota ja yllättävät ongelma tilanteet hoitaa niin että asiakas tyytyväinen vaikka tappiota tulisi. Maksaa myös ex-omistajan peittelemät viat vaikka söisi miestä. Nämä tietenkin jos kyseessä ei ole normaali kuluminen.

    • jotain rajaa.

      "Mutta minkälainen paskaliike jättää korvaamatta 29,90e jarrulevyn? "

      Minkälainen paska viitsii pummata 29,90 euroa KÄYTETYN auton jarrulevystä?
      Kuluva osa.
      Jos tonnin ritsan Wunderbaum on kulunut loppuun pitääkö pikakuriirin tuoda uusi tilalle?

      Nykyään ihmiset jaksaa valittaa kaikesta eikä ota mitään vastuuta omista tekosistaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2102
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1798
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      24
      1715
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1490
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      65
      1451
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1358
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1354
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1302
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1251
    Aihe