mitäs mieltä naiset ja miehet ootte siitä, että mies olsikin kotona lasta/lapsia hoitamassa ja äiti kävis aktiivisesti töissä..?? miten kauan voisitte mennä sillä kaavalla?? tai menitte jos näin on ollu.. =o)
onko kokemusta ja jos nii miltä semmoi järjestely tuntu..??
risut ja ruusut??
=o)
kysymystä..
90
391
Vastaukset
järjestely. Tilanteen mukaan toimitaan. Eiköhän mode tule tänkin vielä poistamaan, koska hänen mielestään lapset pitää laittaa synnytysosastolta lähtien töihin.
- Jazuli
hehe katotaan =o)
vähän kokeeksi tein tämmösen..onhaa tätä sama kysytty enneki =o)
mut siis sulle kävis olla lapsen kanssa kotona..jos äiti on töissä..?? miten kauan jos lonkalta uskallat heittää voisit olla lapsien kanssa koti-isä..?? =o) Jazuli kirjoitti:
hehe katotaan =o)
vähän kokeeksi tein tämmösen..onhaa tätä sama kysytty enneki =o)
mut siis sulle kävis olla lapsen kanssa kotona..jos äiti on töissä..?? miten kauan jos lonkalta uskallat heittää voisit olla lapsien kanssa koti-isä..?? =o)kun on tarvetta. Tilanteen mukaan. Suositushan on muuten, että lapsi olisi ensimmäiset kaksi elinvuottaan kotona hoidettavana, sillä varhainen päiväkotiin tms. hoitoon laittamaminen saattaa aiheuttaa henkistä häiriintymistä ja toimii periaatteessa hylkäämistraumana.
Kerkesiksi yhtään lukeen, mitä vastauksia sain siihen päivällä pistämääni ketjuun, kun viimeks, ku kysyin, ni sulta tätä, ni mode poisti viestini saman tien...dazu kirjoitti:
kun on tarvetta. Tilanteen mukaan. Suositushan on muuten, että lapsi olisi ensimmäiset kaksi elinvuottaan kotona hoidettavana, sillä varhainen päiväkotiin tms. hoitoon laittamaminen saattaa aiheuttaa henkistä häiriintymistä ja toimii periaatteessa hylkäämistraumana.
Kerkesiksi yhtään lukeen, mitä vastauksia sain siihen päivällä pistämääni ketjuun, kun viimeks, ku kysyin, ni sulta tätä, ni mode poisti viestini saman tien...se on kolme vuotta. Mutta ensimmäisen ikävuoden jälkeen ei ole sinänsä väliä kumpi vanhemmista on kotona lapsen kanssa ne kaksi seuraavaa.
- Jazuli
dazu kirjoitti:
kun on tarvetta. Tilanteen mukaan. Suositushan on muuten, että lapsi olisi ensimmäiset kaksi elinvuottaan kotona hoidettavana, sillä varhainen päiväkotiin tms. hoitoon laittamaminen saattaa aiheuttaa henkistä häiriintymistä ja toimii periaatteessa hylkäämistraumana.
Kerkesiksi yhtään lukeen, mitä vastauksia sain siihen päivällä pistämääni ketjuun, kun viimeks, ku kysyin, ni sulta tätä, ni mode poisti viestini saman tien...en kerenny lukemaan.. =o(
puljasin oman galleriani kanssa..kun sitä tarttee päivittää aika ajoin ..=o)
sori..
nii tuleehan päivähoitoon vauveleitaki jo 9 kk vanhana.. =oI
kokemusta, mutta olen sivusta seurannut tuollaista järjestelyä, joka toimi ymmärtääkseni todella loistavasti. Kaikki nauttivat, mies, joka saa nukkua pitkään lasten kanssa aamuisin ja tehdä siinä sivussa jotain pieniä remppahommiakin (suuret eivät onnistu, jos lapset pieniä) ja pyörittää kotiarkea. Naiselle taas oli ihana "lomaa" päästä vuodeksi työelämään, monen kotivuoden jälkeen : ) Lapsia oli silloin kolme.
- Jazuli
sitä mäkin mietin..et joillekki iseille vois olla jopa erittäin mieluinen "pesti"..olla koti-isänä...sais justiinsa olla stressaamatta työssä käymistä ja pystyis näpretelemään kotona lasten kanssa...hmm naiselle kans varmaan vaihtelua, jos on semmonen et pitää kuitenki työelämässä mukana olemisesta..mulle sopis kans tommoi järjestely ainaki lasten ollessa isompia kun 9 kk.. =o)
Jazuli kirjoitti:
sitä mäkin mietin..et joillekki iseille vois olla jopa erittäin mieluinen "pesti"..olla koti-isänä...sais justiinsa olla stressaamatta työssä käymistä ja pystyis näpretelemään kotona lasten kanssa...hmm naiselle kans varmaan vaihtelua, jos on semmonen et pitää kuitenki työelämässä mukana olemisesta..mulle sopis kans tommoi järjestely ainaki lasten ollessa isompia kun 9 kk.. =o)
mutta entäs jos isälle ja äidille tulis kiistaa, kumpi "saa" jäädä kotiin. Niinkin voisi käydä. Ainakin mun kohdalla :D
- Jazuli
yksinkertainen.blondi kirjoitti:
mutta entäs jos isälle ja äidille tulis kiistaa, kumpi "saa" jäädä kotiin. Niinkin voisi käydä. Ainakin mun kohdalla :D
hehe..kompromisseja..sitt avrmaan ratkasis seki kummalla on sitä työtä..ja kummanko palkalla sillä hetkellä on kipeemmin käyttöä..eiköhän noista pysty sopimaan.. =o)
sitte pitäs miettiä käytännön kantilta järjellä..saahan sitä vaihtaa osia, kun tilanne on mahdollinen =o)
en usko et mä alkaisin isommin riitelemään..paitsi sillon kun lapsia on vauva..joteki sillo tahtos olla enempi kotona paijaamassa.. =o) ymmärrän kyllä et isäkin varmaan vois ajatella samoin..sit pitäs neuvotella x'D
- Fr.Fionatar
On vain jäänyt sen takia naisille se hoitovapaa, kun miehillä on parempi palkka ja pakko laskea ne tulot.
Tiedän monia perheitä joissa on päädytty tähän ratkaisuun ja ne ovat juuri niillä perheissä joissa vaimolla on parempi palkka.
Mielestäni yhteiskunnan pitäisi enemmän tukea miehiä tässä asiassa, ja koroittaa hoitovapaa korvauksia.
Sehän on arvokasta aikaa se ensimmäiset 3-vuotta lapsen elämässä ja ei se kuitenkaan ole mitään lomaa olla kotona.
Rytmeistä on pidettävä kiinni vaikka onkin kotona pienten lasten kanssa.
Aamuherätykset, aamupalat, ulkoilut, ruuanlaitto, päiväunille laitto (voi olla vaikeaa välillä) siivous, ja muut kotityöt.....
Mutta se mitä minä olen kuullut miehiltä ,niin he ottavat sen kotona olemisen rennommin kuin äidit ja uskon että se on hyvä asia pienen lapsen kehitykselle.- Jazuli
aivan..tuossa sivusinki palkkaa edellisessä vastauksessani =o)
varmasti juuri noin..talous tarttee rullata, että perhe pärjää..käsittääkseni isyysvapaatkin on lyhyitä..?? saati sitten hoitovapaat yms..kun rahalla puljataan..miks kaikesta on tehty niin hankalaa..?? =o/
totthan toki ei se lomaa ole lasten kanssa olla MISSÄÄN..mutta eihän siihin niin pidä suhtautuakkaan..vaan hyvällä tavalla mahdollisuutena olla ja viettää laatuaikaa yhdessä.. =o) - Fr.Fionatar
Jazuli kirjoitti:
aivan..tuossa sivusinki palkkaa edellisessä vastauksessani =o)
varmasti juuri noin..talous tarttee rullata, että perhe pärjää..käsittääkseni isyysvapaatkin on lyhyitä..?? saati sitten hoitovapaat yms..kun rahalla puljataan..miks kaikesta on tehty niin hankalaa..?? =o/
totthan toki ei se lomaa ole lasten kanssa olla MISSÄÄN..mutta eihän siihin niin pidä suhtautuakkaan..vaan hyvällä tavalla mahdollisuutena olla ja viettää laatuaikaa yhdessä.. =o)Moni mies jopa haluaisi jäädä kotiiin, mitä olen kuullut esim. vuodeksi.
Ei ole vain varaa.....aatteles kuinka moni perhe voisi jopa säästyä avioeroilta jos isällekkin annettaisiin mahdollisuus nauttia pienistä lapsistaan.
Ja perheelle jäisi enemmän aikaa. - Jazuli
Fr.Fionatar kirjoitti:
Moni mies jopa haluaisi jäädä kotiiin, mitä olen kuullut esim. vuodeksi.
Ei ole vain varaa.....aatteles kuinka moni perhe voisi jopa säästyä avioeroilta jos isällekkin annettaisiin mahdollisuus nauttia pienistä lapsistaan.
Ja perheelle jäisi enemmän aikaa.kyllä mä sitä olen ajatellukki..monelta kantilta..niikun perheitä yleensäkin =o)
ja katellu vierestäkin noita juttuja..sattuneesta syystä kun ammatti on lastenhoitoa..niin mä luulen, että perheet muuteki vois paremmin, jos olis enempi myös yhteistä vapaa-aikaa..eikä työtä työtä työtä...vanhemmat poltetaan töillä loppuun... =o( - uk-ko
"Mutta se mitä minä olen kuullut miehiltä ,niin he ottavat sen kotona olemisen rennommin kuin äidit ja uskon että se on hyvä asia pienen lapsen kehitykselle."
Noin varmastikin on, olen samaa mieltä. Mutta voin hyvin kuvitella myös kuinka tuo kääntyy itseään vastaan. Siinä joudutaan tulkitsemaan, mikä on rennosti ottamista ja mikä silkkaa laiskottelua... ja musta tuntuu että siinä voi naisella olla myös kasvun paikka - katsella kuinka rennosti se ukko ottaakaan sen kotihomman...
Miksi siitä ei tulisi vääntöä tuossa tilanteessa, kun se vääntö syntyy muissakin tilanteissa :-) - Jazuli
uk-ko kirjoitti:
"Mutta se mitä minä olen kuullut miehiltä ,niin he ottavat sen kotona olemisen rennommin kuin äidit ja uskon että se on hyvä asia pienen lapsen kehitykselle."
Noin varmastikin on, olen samaa mieltä. Mutta voin hyvin kuvitella myös kuinka tuo kääntyy itseään vastaan. Siinä joudutaan tulkitsemaan, mikä on rennosti ottamista ja mikä silkkaa laiskottelua... ja musta tuntuu että siinä voi naisella olla myös kasvun paikka - katsella kuinka rennosti se ukko ottaakaan sen kotihomman...
Miksi siitä ei tulisi vääntöä tuossa tilanteessa, kun se vääntö syntyy muissakin tilanteissa :-)sivusta..niin jos ei olekkaan siivottu, kun emäntä hiipii töistä kotiin..onkin vaan riehuttu ja sotkettu..ja isä löhöää sohvalla kauhukakarat kuittina kainalossa..-ollaan riehuttu päivä..niin äiti kiittää..x'D
- uk-ko
Jazuli kirjoitti:
sivusta..niin jos ei olekkaan siivottu, kun emäntä hiipii töistä kotiin..onkin vaan riehuttu ja sotkettu..ja isä löhöää sohvalla kauhukakarat kuittina kainalossa..-ollaan riehuttu päivä..niin äiti kiittää..x'D
aletaankin puhua vallasta - kenellä on valta kotona. No molemmilla tietysti, virallisesti. Mutta ainahan se on sillä, joka sitä hoitaa ja hallitsee.
Mun kokemuksen mukaan naiset on aika huonoja luopumaan siitä kodin hallinnasta. "Hoida sinä tää huusholli, kunhan hoidat sen minun tavallani"... - Fr.Fionatar
uk-ko kirjoitti:
Miksi siitä ei tulisi vääntöä tuossa tilanteessa, kun se vääntö syntyy muissakin tilanteissa :-)En tarkoittanut laiskottelua, vaan sellaista rennompaa asennetta asioihin...naiset hermostuvat herkemmin.
- Jazuli
uk-ko kirjoitti:
aletaankin puhua vallasta - kenellä on valta kotona. No molemmilla tietysti, virallisesti. Mutta ainahan se on sillä, joka sitä hoitaa ja hallitsee.
Mun kokemuksen mukaan naiset on aika huonoja luopumaan siitä kodin hallinnasta. "Hoida sinä tää huusholli, kunhan hoidat sen minun tavallani"...saatat olla oikeassa..naisilla istuu perinteet tiukassa..sikäli, että koti on niin usein ollut naisen "valtakuntaa"..ja vastuulla..uskon ja toivon, että löytyy viellä naisia joiden kanssa tuosta ei tarvitse niin kovin vääntää kättä... =o)
olisi hyvä nähdä joskus ihmiset jotka siellä kotona asuu ja elää..eikä pingottaa onko matot kaikki tasan samassa linajassa kauniissa jonossa lattialla... =o) tms.. - uk-ko
Fr.Fionatar kirjoitti:
En tarkoittanut laiskottelua, vaan sellaista rennompaa asennetta asioihin...naiset hermostuvat herkemmin.
Niin minäkin :-)
uk-ko kirjoitti:
Mun kokemuksen mukaan naiset on aika huonoja luopumaan siitä kodin hallinnasta. "Hoida sinä tää huusholli, kunhan hoidat sen minun tavallani"...ukolla kyllä hyvä pointti tässä, tähän on tullut törmättyä itekin, mutta myös seuratessa noita tuttavapariskuntia. Onkohan toi pesän hoitaminen niin tiukasti selkärangassa naisilla, että menis vielä jokusen tovin antaa miehelle enemmän vapauksia? Kai sekin on tapauskohtaista, kaik miehet ei kykene kohtuulliseen pesänhoitamiseen ees väljemmillä "ehdoilla".
- Jazuli
Toljake kirjoitti:
ukolla kyllä hyvä pointti tässä, tähän on tullut törmättyä itekin, mutta myös seuratessa noita tuttavapariskuntia. Onkohan toi pesän hoitaminen niin tiukasti selkärangassa naisilla, että menis vielä jokusen tovin antaa miehelle enemmän vapauksia? Kai sekin on tapauskohtaista, kaik miehet ei kykene kohtuulliseen pesänhoitamiseen ees väljemmillä "ehdoilla".
nii musta sulla oli kans tässä nyt just se POINTTI..ettei kaikki miehet kykene edes kohtuulliseen pesänhoitamiseen.. =o)
silloin lienee ymmärrettävää, että joskus kypsyttää...
sikäli itse ajattelen, että joskus on osattava katsoa läpi somrien ja pistettävä taas ne ihmiset etusijalle..okei miehellä ja muksuilla oli kiva päivä..vaikka koti ei ollukkaan siivottu, niin siivotaan sitte kimpassa iltapuhteina.. ;oP Jazuli kirjoitti:
nii musta sulla oli kans tässä nyt just se POINTTI..ettei kaikki miehet kykene edes kohtuulliseen pesänhoitamiseen.. =o)
silloin lienee ymmärrettävää, että joskus kypsyttää...
sikäli itse ajattelen, että joskus on osattava katsoa läpi somrien ja pistettävä taas ne ihmiset etusijalle..okei miehellä ja muksuilla oli kiva päivä..vaikka koti ei ollukkaan siivottu, niin siivotaan sitte kimpassa iltapuhteina.. ;oPOnhan se vmäistä tulla sekametelihelvettiin työpäivän jälkeen, mutta varmaan helpompi elellä senkin asian kanssa kun on suhteellisuuden taju takataskussa ja tennarit lattiassa. Me ollaan vaan mieh... siis mekin ollaan vaan ihmisiä, aika leikkisiä vielä :)
- uk-ko
Toljake kirjoitti:
ukolla kyllä hyvä pointti tässä, tähän on tullut törmättyä itekin, mutta myös seuratessa noita tuttavapariskuntia. Onkohan toi pesän hoitaminen niin tiukasti selkärangassa naisilla, että menis vielä jokusen tovin antaa miehelle enemmän vapauksia? Kai sekin on tapauskohtaista, kaik miehet ei kykene kohtuulliseen pesänhoitamiseen ees väljemmillä "ehdoilla".
tutkimus asian tiimoilta.
Naispuolisia työntekijöitä ärsytti - ja asia tulehdutti suhteita työpaikalla - se, että miespuoliset opet laiskottelivat. He saattoivat makoilla sohvilla ihan muina miehinä.
Tutkijat ottivat asiaan lapsen näkökulman ja saivat semmosen tuloksen, että lapset viihtyivät hyvin ja kokivat äijien makoilun laatuajaksi. Saivat kiipeillä open selässä jne. Kyse oli siis lapsen kannalta kiireettömyydestä. Naispuolisen open mielestä kyse oli aktiivisen työajan haaskauksesta.
No, ihan varmasti ne äijät eivät maanneet pitkin hampain, vain antaakseen lapsille laatuaikaa. Mutta tutkimus kuvastaa sitä, miten ne skismat voivat syntyä.
Ei ole mikään tuore tutkimus enkä osaa esittää lähteitä :-) - Jazuli
Toljake kirjoitti:
Onhan se vmäistä tulla sekametelihelvettiin työpäivän jälkeen, mutta varmaan helpompi elellä senkin asian kanssa kun on suhteellisuuden taju takataskussa ja tennarit lattiassa. Me ollaan vaan mieh... siis mekin ollaan vaan ihmisiä, aika leikkisiä vielä :)
hehhe x'D nojoo..leikkisä mies onki POP..
asenteestahan kaikki on kii..voi tehä itelleen/toisille elämän vaikeeksi tai helpommaksi..valintoja valintoja..
=o) - Jazuli
uk-ko kirjoitti:
tutkimus asian tiimoilta.
Naispuolisia työntekijöitä ärsytti - ja asia tulehdutti suhteita työpaikalla - se, että miespuoliset opet laiskottelivat. He saattoivat makoilla sohvilla ihan muina miehinä.
Tutkijat ottivat asiaan lapsen näkökulman ja saivat semmosen tuloksen, että lapset viihtyivät hyvin ja kokivat äijien makoilun laatuajaksi. Saivat kiipeillä open selässä jne. Kyse oli siis lapsen kannalta kiireettömyydestä. Naispuolisen open mielestä kyse oli aktiivisen työajan haaskauksesta.
No, ihan varmasti ne äijät eivät maanneet pitkin hampain, vain antaakseen lapsille laatuaikaa. Mutta tutkimus kuvastaa sitä, miten ne skismat voivat syntyä.
Ei ole mikään tuore tutkimus enkä osaa esittää lähteitä :-)hehe voin sanoa et myös naiset hyödyntää tuota maklilua päiväkotien sohvilla jos suinkin saumaa tulee.. ;o)
elkää kertoko et mä kerroin..mutta miesopet ja hoitajat on päiväkodeissa todella toivottuja ja varsinkin jos jepellä on taitoa käsitellä lapisa ja vaikka ottaskin rennommin..niin olen ite kokenu semmosen mieshoitsun kuiteki aina..tervetulleeksi samaan poppooseen missä ite olen ..työparinakin ollu miehiä..ja juu onhan ne jotku vähän liian teoreettisa ja perusteellisa selvittämään juttuja..mitä muksut ei ehkä ihan viellä ees hiffaa..mut persoonallahan seilläki töitä tehään..=o)
pääsääntösesti mulla on vaa hyviä kokemuksia miehistä päiväkodissa töissä..=o)
ja niit sais olla enempiki päiväkodeissa töissä..!! lapset tykkää hirveesti miesopeista ja hoitajista..
Minusta on hienoa, että lain mukaan isätkin voivat käyttää hoitovapaan ja nainen mennä töihin imetyksen lopetettuaan. Paitsi että henklökohtaisesti en sellaista taatusti tekisi, mutta eihän minulla lapsia olekaan eikä tule.
- Jazuli
kyllä..minustakin se on hienoa..=o)
ja vielä hienompaa on, että löytyy isejä jotka pitää tuota mahdollisuutta arvossa!!
:o)
noh teoriaahan tää mullakin vaan on..
- sirpamaikkarilta
Ei oo omakohtasta kokemusta. Kavereita seuratessa yksi isä ollu kuukauden isyyslomalla. Toinen viikon (teki mökillä rempppaa). Muut ei sitten oo olleetkaan. Ei taida miehiä kovinkaan paljoa kiinnostaa.
Yhdellä kaverilla on raivostuttava vaimo, jota kaikki tietysti aina lämmittää tilaisuuden tullen. Kun ne saivat lapsen, nii kyseltiin illanistujaisissa, että kai tuore isä lähetee kanssamme etelään isyyslomaa viettämään. Ja taas oli tulehtunut tunnelma. ;-)
- Jazuli
mä luulen et monille ns. perusäijille on kova pala muuttaa vanhoja kaavoja..ja vaihtaa tavallaan roolia äidin kanssa =o)
ehkäpä miehiäkin rohkaisee, jos omilla työpaikoilla tapaa näitä koti-isi miehiä ja sitä kautta tulee se kantti siihin..ei se kenekään miehisyyttä ainakaan syö..mutta sitten on varmaan myös toi raha kysymys ja moni mies kyllä oikeesti varmaan kokee viihtyvänsä paremmin aktiivisesti töissä, kun kotona lapsenlikkana.. =o)
nää on kuiteki suht uusia juttuja suomalaisessa perhe idyllissä =o) - sirpamaikkarilta
Ratikkakuski kirjoitti:
Yhdellä kaverilla on raivostuttava vaimo, jota kaikki tietysti aina lämmittää tilaisuuden tullen. Kun ne saivat lapsen, nii kyseltiin illanistujaisissa, että kai tuore isä lähetee kanssamme etelään isyyslomaa viettämään. Ja taas oli tulehtunut tunnelma. ;-)
Tällä miehellä ei ole raivostuttava vaimo. Liiankin kiltti ja herttanen. Kaksi tuntia toisen lapsen syntymän jälkeen lähti Japaniin viikon työmatkalle. Työ ja tavara taitaa muutenki olla tärkeempää. Perheellä niin väliä kunhan on hieno mökki ja vene rannalla.
sirpamaikkarilta kirjoitti:
Tällä miehellä ei ole raivostuttava vaimo. Liiankin kiltti ja herttanen. Kaksi tuntia toisen lapsen syntymän jälkeen lähti Japaniin viikon työmatkalle. Työ ja tavara taitaa muutenki olla tärkeempää. Perheellä niin väliä kunhan on hieno mökki ja vene rannalla.
Moisessa materialismissa piilee riski, että vaimo kyllästyy, ottaa eron vieden lapset ja puolet omaisuudesta mennessään. Tosin työnarkomania on hyväksi, kun pitää sinkkuna elatusmaksuja maksella. ;-)
- sirpamaikkarilta
Jazuli kirjoitti:
mä luulen et monille ns. perusäijille on kova pala muuttaa vanhoja kaavoja..ja vaihtaa tavallaan roolia äidin kanssa =o)
ehkäpä miehiäkin rohkaisee, jos omilla työpaikoilla tapaa näitä koti-isi miehiä ja sitä kautta tulee se kantti siihin..ei se kenekään miehisyyttä ainakaan syö..mutta sitten on varmaan myös toi raha kysymys ja moni mies kyllä oikeesti varmaan kokee viihtyvänsä paremmin aktiivisesti töissä, kun kotona lapsenlikkana.. =o)
nää on kuiteki suht uusia juttuja suomalaisessa perhe idyllissä =o)Saattaahan se olla että moni mies ei niiden pikkulasten kanssa osaa olla. En minäkään suostu ottamaan hoiteisiini kavereiden vauvoja. Kaikille oon sanonu että minä vahdin sitten pystyy pistämään telkun ääreen piirrettyjä kattomaan. ;)
- sirpamaikkarilta
Ratikkakuski kirjoitti:
Moisessa materialismissa piilee riski, että vaimo kyllästyy, ottaa eron vieden lapset ja puolet omaisuudesta mennessään. Tosin työnarkomania on hyväksi, kun pitää sinkkuna elatusmaksuja maksella. ;-)
Ottaski eron. Yksinhuoltajahan mun kaveri melkein on nyt jo. Ei elämää hetkauttais. Rahallisestikin pärjäis varmasti paljon paremmin virallisesti yh:na.
- Jazuli
sirpamaikkarilta kirjoitti:
Saattaahan se olla että moni mies ei niiden pikkulasten kanssa osaa olla. En minäkään suostu ottamaan hoiteisiini kavereiden vauvoja. Kaikille oon sanonu että minä vahdin sitten pystyy pistämään telkun ääreen piirrettyjä kattomaan. ;)
totta..pelottaa semmosta pientä nyttiä pyöritellä..=o)
toisaalta tekemällä oppii..muakin pelotti alkuun vieraitten ihmisten vauvoja hoitaa..mutta kyllä se siitä sitte rupes luonnistumaan.. =o)
omaa siis. Vain yksi tuttu on vetänyt pidemmän setin kotona lasten kanssa. Sen ongelma oli sitten lopulta se, että kahden ipanan kanssa kotona oli niin kivaa ettei työt kiinnostaneet vuoden jälkeen enää pätkääkään.
MMies haukkuu mut taas ämmien nuoleskelijaksi, mutta musta kuulostais omalla kohdalla varsin houkuttelevalta idealta, duunia on tehty ihan riittävästi, se on jo nähty. Hyvä sanoo nyt että mielelläni jäisin kotiin ja antaisin puolison painaa hommia, voisi hyvin olla eri ääni kellossa parin kuukauden jälkeen, ei se kotona muksujen kanssa olokaan mitään löhöilyä lopulta ole. Olisin kyllä valmis yrittämään tollasta järjestelyä, kyllä pipanoiden kanssa viihtyy ja pärjäilee, jos kohta noista ihan pienimmistä ei ole kokemusta, riittävästi. Mut tekemällä oppii.- Jazuli
hienoa.. =o)
niin eihän sitä tiedä, jos ei edes uskalla kokeilla..selkeesti sulla on rohkeutta =o)
ihan jo Mämmiä ajatellen..hehe..x') nooh ei sen mölinöistä kande nii perustaa..se on se intohimo..sooloilla.. =o) Jazuli kirjoitti:
hienoa.. =o)
niin eihän sitä tiedä, jos ei edes uskalla kokeilla..selkeesti sulla on rohkeutta =o)
ihan jo Mämmiä ajatellen..hehe..x') nooh ei sen mölinöistä kande nii perustaa..se on se intohimo..sooloilla.. =o)että oon hiukan pettynyt jos mua ei aletakaan solvaamaan. Saakutan buddy, se on tartuttanut tän...
Mä nyt vaan viihdyn mukuloiden kanssa, vaikka harjoituksen puutetta onkin, eli hiukan joutuu sitä "paikkaansa" hakemaan aina. Ei ne naperot pelota vaan omien kykyjen rajallisuus ja riittävyys per tilanne. Mut tekemällä sitä oppii paremmin hanskaamaan niitä tilanteita, riittää kun on sydän ja maalaisjärki mukana.- Jazuli
Toljake kirjoitti:
että oon hiukan pettynyt jos mua ei aletakaan solvaamaan. Saakutan buddy, se on tartuttanut tän...
Mä nyt vaan viihdyn mukuloiden kanssa, vaikka harjoituksen puutetta onkin, eli hiukan joutuu sitä "paikkaansa" hakemaan aina. Ei ne naperot pelota vaan omien kykyjen rajallisuus ja riittävyys per tilanne. Mut tekemällä sitä oppii paremmin hanskaamaan niitä tilanteita, riittää kun on sydän ja maalaisjärki mukana.jeps..tykkään ajauksistasi..=o) sehän se on itelläkin..et aina tulee uusia tilanteita ja niissä pitää sitten vaan koittaa käyttää just sitä maalaisjärjeksikin kehuttua ratkaisukykyä..joskus ei meinaa tajuta millään..mutta aikansa treenaa niin alkaa tuntea myös lapsen tyylin ja metkut ;o)
toki neki oppii vetelemään oikeista naruista..mokomat..=o) Jazuli kirjoitti:
jeps..tykkään ajauksistasi..=o) sehän se on itelläkin..et aina tulee uusia tilanteita ja niissä pitää sitten vaan koittaa käyttää just sitä maalaisjärjeksikin kehuttua ratkaisukykyä..joskus ei meinaa tajuta millään..mutta aikansa treenaa niin alkaa tuntea myös lapsen tyylin ja metkut ;o)
toki neki oppii vetelemään oikeista naruista..mokomat..=o)näin miehelle etenkin pienet tytöt on aika pahoja vedättäjiä, mua voi viedä ku metrin mittaa ja saada tahtonsa läpi, ainakin ennenkuin opin sen pikku prinsessan tuntemaan paremmin. Koko kummipoikakööri ei yhdessäkään kykene samanlaiseen vedätykseen kuin joku pieni prinsessa, vaikka aktiivisesti ne kyllä jaksaa yrittääkin, siitä pisteet vintiöille :)
- Jazuli
Toljake kirjoitti:
näin miehelle etenkin pienet tytöt on aika pahoja vedättäjiä, mua voi viedä ku metrin mittaa ja saada tahtonsa läpi, ainakin ennenkuin opin sen pikku prinsessan tuntemaan paremmin. Koko kummipoikakööri ei yhdessäkään kykene samanlaiseen vedätykseen kuin joku pieni prinsessa, vaikka aktiivisesti ne kyllä jaksaa yrittääkin, siitä pisteet vintiöille :)
heh me tytöt ollaan semmosia pienestä pitäen, että mies sormen ympäri ja sitte miestä viedään.. ;o)
se on siinä tyttökromosomissa nääs..
hehe.. Jazuli kirjoitti:
heh me tytöt ollaan semmosia pienestä pitäen, että mies sormen ympäri ja sitte miestä viedään.. ;o)
se on siinä tyttökromosomissa nääs..
hehe..Tosin täytyy sanoa se poikienkin puolustukses, että tossa pari viikkoa sitten oli kummipoikia vahtimassa ja sitten vanhempi niistä halus näyttää mulle uuden pelinsä Xboxilla. Juu, näyttihän se ja pyys sitten apua kun oli jumissa hankalassa kohdassa. Siinä sitten pelattiin näppärästi kolmeen ukkeliin 1,5h enemmän kuin oli normaalisti lupa. Pikkasen ihmettelin kun tajusin yhtäkkiä että iltapalan aika meni huti reippaasti. Saakutan vintiöt, osas kyllä vetää oikeasta narusta... Ens kerralla oon tiukempi! Näkis vaan :D
- Jazuli
Toljake kirjoitti:
Tosin täytyy sanoa se poikienkin puolustukses, että tossa pari viikkoa sitten oli kummipoikia vahtimassa ja sitten vanhempi niistä halus näyttää mulle uuden pelinsä Xboxilla. Juu, näyttihän se ja pyys sitten apua kun oli jumissa hankalassa kohdassa. Siinä sitten pelattiin näppärästi kolmeen ukkeliin 1,5h enemmän kuin oli normaalisti lupa. Pikkasen ihmettelin kun tajusin yhtäkkiä että iltapalan aika meni huti reippaasti. Saakutan vintiöt, osas kyllä vetää oikeasta narusta... Ens kerralla oon tiukempi! Näkis vaan :D
noh se sun sisäinen pikkupoika vaan heräsi..ei sekään ole pahasta..toki muista nyt olla välillä vähän enempi vakuuttava, ettei ne pyöritä sua ihan 6-0 ;oP
omien kanssa varmaan tuleeki ihan pakosti ne omat rutiinit ja rajat kans..kun siinä ollaan ja möllötetään perheenä..kun taas tollain et käydään hoitamassa kummilapsia, niin tuleeki helposti just mentyä enempi sen mukavan fiiliksen mukaan..emmä tiiä ei se musta ainakaan paha ole..jos ei lasten vanhemmat sitte ala siitä kimpoilemaan seinille =o) Jazuli kirjoitti:
noh se sun sisäinen pikkupoika vaan heräsi..ei sekään ole pahasta..toki muista nyt olla välillä vähän enempi vakuuttava, ettei ne pyöritä sua ihan 6-0 ;oP
omien kanssa varmaan tuleeki ihan pakosti ne omat rutiinit ja rajat kans..kun siinä ollaan ja möllötetään perheenä..kun taas tollain et käydään hoitamassa kummilapsia, niin tuleeki helposti just mentyä enempi sen mukavan fiiliksen mukaan..emmä tiiä ei se musta ainakaan paha ole..jos ei lasten vanhemmat sitte ala siitä kimpoilemaan seinille =o)Joo, tottahan se on, tuleehan niien kanssa tasaisemmat kuviot 24h oloissa. Joo, noitten kahden sankarin kanssa on jatkossa pelinappulat selkeet, läksyt on luettu ja vanhempien kanssa hoitotilanteet käyty läpi. Naurulla :) Ei siin sillonkaan pahoi tapahtunu, mutta oli perjantai viel edessä ja kahden yliaktiivisen tohottajan nukuttaminen ei ollu ihan helppoa, etenkään vähemmän kokeneelle. Se täytyy sanoa että parasta mahdollista aikuisen kasvattamista se kyllä oli :)
- Jazuli
Toljake kirjoitti:
Joo, tottahan se on, tuleehan niien kanssa tasaisemmat kuviot 24h oloissa. Joo, noitten kahden sankarin kanssa on jatkossa pelinappulat selkeet, läksyt on luettu ja vanhempien kanssa hoitotilanteet käyty läpi. Naurulla :) Ei siin sillonkaan pahoi tapahtunu, mutta oli perjantai viel edessä ja kahden yliaktiivisen tohottajan nukuttaminen ei ollu ihan helppoa, etenkään vähemmän kokeneelle. Se täytyy sanoa että parasta mahdollista aikuisen kasvattamista se kyllä oli :)
nonii..mutta sähän alat olla sitte jo vanha konkari.. =o)
se onki very great, kun pitäs nukkua ja sitte tulee janoo ja pissahätää ja olis nii kivaa viel leikkiä taikka jutella..ja kummasti sitten niit kysymyksiäkin rupee pumsahtamaan mieleen, kun on se nukkuaika x'D
aikuista se kasvattaaki isolla harppauksella toi lastenkasvatus..ne kasvattaa aikuista..olet kyllä NIIN oikeessa tossa..
kotona tosiaan tulee ne omat rutiinit ja sitten onhan lapset käskettävä nukkumaan, kun äidille ja isillekkin tarttis jäädä hetki huilimiseen ja vaikka tilaisuus leikkiä tyynysotaa x)
se on jos molemmat niin haluavat. Ei omakohtaista kokemusta.
- Jazuli
kyllä olen samaa mieltä =o)
Äijämeininkiä.
- Jazuli
jes..hyvä kannanotto..lyhyt ja ytimekäs..kiitos..=o)
- sapelihammas70
XD
- kirpela
ihan hyvä,mut en raaskis lähtee töihin ainakaan ekaan vuoteen, ja nuorimman kanssa kun oli taloudellisesti varaa olla kotona 3 vuotta siitä osasi todella nauttia.
Jos ees sen yhden viä saisin, oon kyllä niin itsekäs, että oisin ite kotona ainaskin aika pitkään. Jossain vaiheessa jos kaipailee takas töihin, sitten iskä sais ihan vapaasti olla kotosalla, ois ainakin tulehduskierre pienempi hoitoon lähtiessä.viette noi parhaat hommat :)
Ja mikäs on ottaessa, kun ei miehet välttämättä tiiä mitä menettävät. No kuhan molemmat paikkansa löytävät ja toukkansa hoitavat, yhdessä.- Fr.Fionatar
Meillä kun mentiin päiväkotiin tuli ensimmäisenä vuonna 20 korvatulehdusta ja sitten kitarisat pois ja putket korviin, mä olin ihan naatti sen vuoden...eli kyllä isille pitäs antaa suurempi mahdollisuus jäädä myös kotiin.
- kirpela
Fr.Fionatar kirjoitti:
Meillä kun mentiin päiväkotiin tuli ensimmäisenä vuonna 20 korvatulehdusta ja sitten kitarisat pois ja putket korviin, mä olin ihan naatti sen vuoden...eli kyllä isille pitäs antaa suurempi mahdollisuus jäädä myös kotiin.
kirjoitin, että vauva-ajan tahdon omia nyytin, sitten sen täystuho-osuuden voi hoitaa isi ;)
Meillä muuten loppui tulehduskierre kun seinään ostamalla pneumokokkirokote! Putkitukseen oltiin kans menossa. - kirpela
Toljake kirjoitti:
viette noi parhaat hommat :)
Ja mikäs on ottaessa, kun ei miehet välttämättä tiiä mitä menettävät. No kuhan molemmat paikkansa löytävät ja toukkansa hoitavat, yhdessä.ei vain ole hoitamaan jatkoa sen tekemisen jäljiltä :(
- Jazuli
nii..itekki leikkiny ajatuksella..vaikka mun kohalla aikas turhaaki varmaan..mut kummiki et jos olis muksu nii varmaan itekki sen ekan vuoden tahtosin olla kotona sen kaa...pidempääki jos mahollista..ellei iskä sitte tahtos olla sitte jo lapsen kanssa...kyllä seki varmaan kävis.. =o)
toki kaikkihan on aina sitte katottava, kun tilanne on päällä..mulla nyt tämmöstä spekulaatiota..kun on kivaa leikkiä ajatuksilla ja pyöritellä niitä..=o) - kirpela
Jazuli kirjoitti:
nii..itekki leikkiny ajatuksella..vaikka mun kohalla aikas turhaaki varmaan..mut kummiki et jos olis muksu nii varmaan itekki sen ekan vuoden tahtosin olla kotona sen kaa...pidempääki jos mahollista..ellei iskä sitte tahtos olla sitte jo lapsen kanssa...kyllä seki varmaan kävis.. =o)
toki kaikkihan on aina sitte katottava, kun tilanne on päällä..mulla nyt tämmöstä spekulaatiota..kun on kivaa leikkiä ajatuksilla ja pyöritellä niitä..=o)Nuorena ei ollu varaa olla kotona, oli pakko viedä pienenä hoitoon, mut ton tällä hetkellä vikan kans nautin täysin siemauksin... Muksut vaan on ihania *hymyilee typerästi*
kirpela kirjoitti:
ei vain ole hoitamaan jatkoa sen tekemisen jäljiltä :(
Täytyy sanoa että itteäkin mietityttää mihin sitä sitten pystyisi ja riittäisi, vaikka halua onkin. Ainakin nyt kun ei ole tilanne päällä, niin sanotusti. Mietityttänyt juurikin kun on tuttuja tullut seurailtua ja joka kolmas päällisin puolin selkeästi isällinen tapaus ei sitten pärjääkään lasten kanssa, jostain syystä. Aika näyttää :)
- Jazuli
kirpela kirjoitti:
Nuorena ei ollu varaa olla kotona, oli pakko viedä pienenä hoitoon, mut ton tällä hetkellä vikan kans nautin täysin siemauksin... Muksut vaan on ihania *hymyilee typerästi*
se on sääli..kun ne joutuu viemään hoitoon..mutta sitähän tämä nykyaika tahtoo olla.. =o(
ilmanmuuta jos vaan mahollisuus on, nii olet kotona pikkusen kanssa.. =o)
lapsuus on ihmisen parasta aikaa..ja lapsuuden jälkeen riittää loppuun asti vain aikuisuutta.. - kirpela
Toljake kirjoitti:
Täytyy sanoa että itteäkin mietityttää mihin sitä sitten pystyisi ja riittäisi, vaikka halua onkin. Ainakin nyt kun ei ole tilanne päällä, niin sanotusti. Mietityttänyt juurikin kun on tuttuja tullut seurailtua ja joka kolmas päällisin puolin selkeästi isällinen tapaus ei sitten pärjääkään lasten kanssa, jostain syystä. Aika näyttää :)
aika aikaans kutakin sano pässi kun päätä leikattiin... Mut vaikkei elämä aina putkeen menekään, en kadu kun yhtä kokemusta elämässäni, mulla on ihana jälkikasvu.
- kirpela
Jazuli kirjoitti:
se on sääli..kun ne joutuu viemään hoitoon..mutta sitähän tämä nykyaika tahtoo olla.. =o(
ilmanmuuta jos vaan mahollisuus on, nii olet kotona pikkusen kanssa.. =o)
lapsuus on ihmisen parasta aikaa..ja lapsuuden jälkeen riittää loppuun asti vain aikuisuutta..ensin se pikkuinenkin :D ja sitä ennen sille tarttis olla iskä :DDDDDDD
- Jazuli
kirpela kirjoitti:
ensin se pikkuinenkin :D ja sitä ennen sille tarttis olla iskä :DDDDDDD
mut eiks sulla ole jo kokelas katottuna..joten wiuh..=o)
laulat sille leipurihiivaa ja rapsuttelet leuan alta eiköhän se ole nopsaan sitte sovittu juttu.. ;o)
*hahaa*..ei vaan..yhtesituuminhan noi jutut tarttee päättää..ikä on ainoo mikä rupee itelläki sitte jo ottamaan pikkuhiljaa vastaan yms..mu toivon et sinä saat viellä sen pikkusen.. =o)..rakkaas kanssa..
*peukku sille* - kirpela
Jazuli kirjoitti:
mut eiks sulla ole jo kokelas katottuna..joten wiuh..=o)
laulat sille leipurihiivaa ja rapsuttelet leuan alta eiköhän se ole nopsaan sitte sovittu juttu.. ;o)
*hahaa*..ei vaan..yhtesituuminhan noi jutut tarttee päättää..ikä on ainoo mikä rupee itelläki sitte jo ottamaan pikkuhiljaa vastaan yms..mu toivon et sinä saat viellä sen pikkusen.. =o)..rakkaas kanssa..
*peukku sille*lasta ei voi vain tehdä oman halunsa mukaan. Elämä on niin iso asia, että siinä täytyy olla molempien tahto mukana.
Teoriassahan sitä voisi mennä ja vedellä kelle kelpaa ja pamahtaa paksuksi, mutta mun ajatusmaailmaan se ei mahdu. Sitä paitsi, lapsella on on oikeus molempiin vanhempiinsa, oli vanhempien välit millaiset tahansa. - Jazuli
kirpela kirjoitti:
lasta ei voi vain tehdä oman halunsa mukaan. Elämä on niin iso asia, että siinä täytyy olla molempien tahto mukana.
Teoriassahan sitä voisi mennä ja vedellä kelle kelpaa ja pamahtaa paksuksi, mutta mun ajatusmaailmaan se ei mahdu. Sitä paitsi, lapsella on on oikeus molempiin vanhempiinsa, oli vanhempien välit millaiset tahansa.no eipä ole lisättävää..noinhan se minäki ajattelen..ja niinki et ensin olis hyvä olla vanhemmilla se rakkaus ja hyvä kivijalka (suhde)..mille rakentaa..=o)
en itekkään tekis lapsia (jos saisinki noin vaa)..kelle vaan ja kenekä kanssa vaan..enhän mä muutenkaan vetele ketä vaan.. =o)..joten erityisesti lapset nyt muuteki musta tehään sen kanssa, jota rakastetaan..eikä ohikulkijoiden kanssa.. =o) - kirpela
Jazuli kirjoitti:
no eipä ole lisättävää..noinhan se minäki ajattelen..ja niinki et ensin olis hyvä olla vanhemmilla se rakkaus ja hyvä kivijalka (suhde)..mille rakentaa..=o)
en itekkään tekis lapsia (jos saisinki noin vaa)..kelle vaan ja kenekä kanssa vaan..enhän mä muutenkaan vetele ketä vaan.. =o)..joten erityisesti lapset nyt muuteki musta tehään sen kanssa, jota rakastetaan..eikä ohikulkijoiden kanssa.. =o)*ei tehdä*
- Jazuli
kirpela kirjoitti:
*ei tehdä*
kyllä ne toiset tekee...ja toiset saa.. =o)
kirpela kirjoitti:
aika aikaans kutakin sano pässi kun päätä leikattiin... Mut vaikkei elämä aina putkeen menekään, en kadu kun yhtä kokemusta elämässäni, mulla on ihana jälkikasvu.
en käy vänkäämään, sulla on taatusti ihana jälkikasvu. Tuntemistani rakkaimmat nappulat ovat tunteensa piilottava perfektionistinen sovinnaisuus sekä diagnoosiltaan epäselvä Asperger/autisti/ADHD. Ei helpoin kaksikko, mutta sitä itteensä joka sekunti.
Jazuli kirjoitti:
olisko tossa se olennainen ero... Että toiset tekee lapsia, siis ehkä ns. itsekkäämmistä lähtökohdista ja toiset saavat lapsia, ehkä enemmän lasten itsensä vuoksi ? Kunhan ihmettelen...
- kirpela
Jazuli kirjoitti:
ohan niitä ihan kiva tehdä saadakseen muksun :D ja harjoitus kannattaa käsittääkseni aina *hih*
- Jazuli
Toljake kirjoitti:
olisko tossa se olennainen ero... Että toiset tekee lapsia, siis ehkä ns. itsekkäämmistä lähtökohdista ja toiset saavat lapsia, ehkä enemmän lasten itsensä vuoksi ? Kunhan ihmettelen...
joo sekin ja sitte ottaen huomioon..että lapsettomat usein joutuu oikeesti tekemällä tekemään niitä lapsia..aika kovat prosessit..kun toiset vaan rakastelee ja saa lapsia.. =o)
- Jazuli
kirpela kirjoitti:
ohan niitä ihan kiva tehdä saadakseen muksun :D ja harjoitus kannattaa käsittääkseni aina *hih*
seki viellä bonuksena et sen tekotapa on kivaa x'D
jos puhutaan luomusta meningistä..koeputkijutut ei ole kivoja.. - Jazuli
Jazuli kirjoitti:
joo sekin ja sitte ottaen huomioon..että lapsettomat usein joutuu oikeesti tekemällä tekemään niitä lapsia..aika kovat prosessit..kun toiset vaan rakastelee ja saa lapsia.. =o)
korjaan siis heikosti sikiävät...lapsettomat..=o)
siinä on tekemisen makua, kun vuosia laukkaat sairaaloissa ja vedät ittees kaikenmaaliman lääkitykset ja punktiot..yms...makailet sairaalassa epäonnistuneiden juttujen takia.. =o/ - kirpela
Toljake kirjoitti:
en käy vänkäämään, sulla on taatusti ihana jälkikasvu. Tuntemistani rakkaimmat nappulat ovat tunteensa piilottava perfektionistinen sovinnaisuus sekä diagnoosiltaan epäselvä Asperger/autisti/ADHD. Ei helpoin kaksikko, mutta sitä itteensä joka sekunti.
oleellisimman: rakkain. Rajat on rakkautta. Lapset on paljon fiksumpia kun monet aikuiset ymmärtääkään. Joskus töissä vaan kuuntelen mitä muksut horisee keskenään, niillä on niin paljon viisautta jutuissaan. Hoksaavat vaikka mitä, kyseenalaistavat ja päättelevät. Ja mun ryhmä on muka vaikea :D Ihania ne on, vähän haasteellisia, mutta ihania.
Omiaan on aina jotenkin hullua kehua, mutta toistaseks kasvatus on mennyt perille suhteellisen hyvin ;) Ja ne vasta rajoja saakin :DD - kirpela
Jazuli kirjoitti:
seki viellä bonuksena et sen tekotapa on kivaa x'D
jos puhutaan luomusta meningistä..koeputkijutut ei ole kivoja..lapsia tekee ne, joiden ei välttämäti tarvis saada.
He, joille lapsia soisi, eivät saa, vaikka kuinka tekevät.
Jotkut sitten vaan saavat.
Lapsi on aina lahja. - Jazuli
kirpela kirjoitti:
lapsia tekee ne, joiden ei välttämäti tarvis saada.
He, joille lapsia soisi, eivät saa, vaikka kuinka tekevät.
Jotkut sitten vaan saavat.
Lapsi on aina lahja.lahja todellakin..=o)
oli kiva turista..kiitos..mutta huomenna on prätkämessut, joten vissiin kateltava pikkuhiljaa unimyssyä päähän..et sitte jaksaa tallustella siellä...=o)
kiitos muillekkin vastaajille..oli mukavaa päästä juttelemaan välillä vähän perusteellisemmin saitillakin.. - kirpela
Jazuli kirjoitti:
lahja todellakin..=o)
oli kiva turista..kiitos..mutta huomenna on prätkämessut, joten vissiin kateltava pikkuhiljaa unimyssyä päähän..et sitte jaksaa tallustella siellä...=o)
kiitos muillekkin vastaajille..oli mukavaa päästä juttelemaan välillä vähän perusteellisemmin saitillakin..miunkin puolesta, mie menen mettään:D
- Jazuli
Jazuli kirjoitti:
lahja todellakin..=o)
kiitos muillekkin vastaajille..oli mukavaa päästä juttelemaan välillä vähän perusteellisemmin saitillakin..moukkana ihan unohin..hyvää yötä..ja nättei unia.. =o)
kirpela kirjoitti:
oleellisimman: rakkain. Rajat on rakkautta. Lapset on paljon fiksumpia kun monet aikuiset ymmärtääkään. Joskus töissä vaan kuuntelen mitä muksut horisee keskenään, niillä on niin paljon viisautta jutuissaan. Hoksaavat vaikka mitä, kyseenalaistavat ja päättelevät. Ja mun ryhmä on muka vaikea :D Ihania ne on, vähän haasteellisia, mutta ihania.
Omiaan on aina jotenkin hullua kehua, mutta toistaseks kasvatus on mennyt perille suhteellisen hyvin ;) Ja ne vasta rajoja saakin :DDtät huomannu aiemmin. No mulla oli uk-ko:n kanssa duunibamlaa, tärkeetä, ilmankos :)
Mmmm, ne kuuluisat rajat. Oon kyllä ihan oppipoika niissä, mutta ilmeisesti riittävä, kun muuten noo kaks ei olis lähelleen kyllä päästäneet. Fiksumpiahan ne monessa on, olen niin monesti jäänyt ihmettelemään niiden tyhjästä taiottuja leikkejä joissa säännöt vain ovat ja molemmilla on hauskaa niin ettei leikkiä sais lopettaa. Sitten kun jää seuraamaan, nin niisä leikeissä on paljon perustotuuksia työn alla, sellasia joita ite jotenkin kiertelee tai veivaa. Panee aina miettiin että miksiköhän niitä ei vaan elä. Vetää hiljaseks, ei niitä leikkejäkään halua sitten keskeytellä ennenkuin on aivan pakko.- eikukaan
Toljake kirjoitti:
tät huomannu aiemmin. No mulla oli uk-ko:n kanssa duunibamlaa, tärkeetä, ilmankos :)
Mmmm, ne kuuluisat rajat. Oon kyllä ihan oppipoika niissä, mutta ilmeisesti riittävä, kun muuten noo kaks ei olis lähelleen kyllä päästäneet. Fiksumpiahan ne monessa on, olen niin monesti jäänyt ihmettelemään niiden tyhjästä taiottuja leikkejä joissa säännöt vain ovat ja molemmilla on hauskaa niin ettei leikkiä sais lopettaa. Sitten kun jää seuraamaan, nin niisä leikeissä on paljon perustotuuksia työn alla, sellasia joita ite jotenkin kiertelee tai veivaa. Panee aina miettiin että miksiköhän niitä ei vaan elä. Vetää hiljaseks, ei niitä leikkejäkään halua sitten keskeytellä ennenkuin on aivan pakko.tuo mitään, kunhan ajatuksiani naputtelin. Hyvät viikonloput ja varmaan alkuviikotkin, kattoo nyt...
- vänksy
Ehkä tuo ei ihan ekana tulis mulle mieleen, mutta voishan tuollaistakin järjestelyä kokeilla. Myöskin jonkin aikaa voitaisiin olla kumpikin kotona lapsen kanssa, ellei mies sit oo tottunut kylpemään ruusunterälehdissä ja elämään muutenkin vauraasti, jolloin luonnollisestikin ois pakko keksiä jotain muuta.
- Jazuli
mikäli menoja ei ole liiaksi..et tuloilla pärjää nii ei hullumpi ajatus lainkaan..olla molemmatki kotona..koko pesue..aatella miten kivaa se olis just jonku vaippanöölin kanssaki..vois äitiki nukkua hetken ehkä enempi, kun isälläki sujus toi vaipatus.. =o)
sehän se ihanteellista oliski..kun vois perheen voimin viettää yhessä aikaa..aamusta iltaan niin halutessaan..mahtavaa!!
=o)
ja aivokurkianen jos niin olis luonto tarkoittanut.
Emmä kuitenkaan ajatusta vastaan ole, mut siitä ei nyt vaan tuu vittujakaan.- Jazuli
hehe..noh ajatus toiki.. =o)
tarttee tehä niiku omalle perheelle parhaiten passaa
=o)
- KoppavaHoro
mutta jos mulle niitä mukuloita siunaantuisi niin minä menisin kyllä heti takaisin töihin kuin vain suinkin mahdollista. Jos lapsen isä haluaisi jäädä kotiin ja jos se olisi taloudellisesti mahdollista, niin hyvä. Jos ei, niin lapsi pääsisi tarhaan.
Itseäni en näe kotiäitinä. Tai näen, mutta vain ilman ihmislapsia :)
Lapsen näkökulmasta lienee ihan sama kumpi vanhempi siellä kotona on, kunhan on. En kuitenkaan usko, että päiväkoti on yhtään huonompi vaihtoehto. Joojoo, päiväkoteja on erilaisia, mutta niin on vanhempiakin enkä minä ole ollenkaan varma, että yksin minun seurani olisi jälkikasvulleni parasta mahdollista alustaa ponnistaa maailman melskeeseen.- Jazuli
onhan siinä puolensa ja puolensa kotona hoitamisessa ja sitten päivähoidossa..=o)
molemmissa varmaan edut ja "haitat"..riippuu vähän aina myös perheen ja lapsenki tarpeista tai erityistarpeista.. :o)
koiralapset onki helppoja..niillä vaihtuu "vaatetuski" automaattisesti ;o)
se ihan mahdollista. Ainakin väliaikaisesti.
Kyllä sen tuloissa huomaa, mutta meillä ainakin on mahdollista elää pienemmilläkin tuloilla väliaikaisesti. Kaikkea ei voi mitata rahassa.
Olin itse neljä vuotta kotona lasten kanssa, eli siitä asti kun esikoinen syntyi.. Se oli hienoa aikaa mutta sitten aloin pikku hiljaa kaivata muuta ja lähdin töihin ja opiskelemaan. Miehellä on vakituinen työ, joka on aika kausiluontoinen ja talvella hänellä on mahdollisuus olla lasten kanssa enemmän kotona. Järjestely on toiminut ihan hyvin kun jätetään menot pienemmiksi. Täälläpäin esim. asuminen on kuitenkin halpaa verrattuna jonnekin pääkaupunkiseudulle. Ymmärrän kyllä hyvin sen, ettei tällainen järjestely ole välttämättä kaikille mahdollinen. Mutta ei lapsille ole pahasta viettää aikaa myös isän kanssa ja isälle lasten kanssa. Ehkei nuo kodinhoitotyöt suju mieheltä ihan samaan malliin kuin itsellä kotona ollessa :D, mutta eihän se ole pääasia. On kuitenkin itsellekin helpompaa kun joka päivä ei tarvitse kiirehtiä viemään lapsia hoitoon ja hakemaan hoidosta. Saa itsekin lähteä kotoa silleen rauhallisesti. Ja joskus on ruoka valmiina odottamassa kun tulee väsynä kotiin (se on oikeasti iso asia) :)
Esim. viime syksy oli aika rankka ja lapset oli pitkiä päiviä hoidossa jne. Oltiin koko porukka ihan loman tarpeessa. Nyt on mukava ottaa jonkin aikaa vähän rauhallisemmin ja rennommin :)- Jazuli
hienoa kuulla, että on ollu mahollista vuorotella kotivanhemman roolissa... =o)
ihan samaa mieltä ei ne lapset yksin äidin ole..sikäli ja ihan hyvää tekee tosiaan niin isukille, kun muksuillekki olla enempiki yhessä kuin vain vapaapäivinä..
niinpä ite aattelen kans noin, ettei se huushollin hoito ole kuitenkaan pääasia..tossa kohtaa, vaan vanhemman läsnäolo..ite olen saanu lapsuuteni olla kotona..sikäli koen et oli kyllä mahtavaa aikaa.. =o)
talossa jossa suttiin oli kuiteki lapsia kans paljon, nii ei käyny aika pitkäksi kuitenkaan =o)
nii seki on kivaa, kun pääsee valmiseen pöytään
=o)
- Asiasta.huvittunut
jos joku mies tykkää vaippoja vaihtaa, mutta sehän nyt vallan omituista olisi, jos joku nainen aktiivisesti töissä kävisi. Hyvin passiivisia nähdäkseni naiset, mitä töihin tulee.
- Jazuli
elä ny viitti..kävishän sitä jos olis.. =o)
- Married w/ children
Toisen lapsen kohdalla meillä kummallakin oli osittainen vanhempainvapaa. Jaettiin työssäkäyntipäivät 50/50, kun kummankin työnantajalle järjestely sopi. Toisen lapsen kohdalla taas vaimo läksi äitiysloman jälkeen töihin ja minä käytin koko vanhempainvapaan.
Muksut eivät ole pitkään tämän jälkeen hoitovapaalla notkuneet vaan vähän yli vuoden ikäisinä menneet päiväkotiin.
Kokemusta siis lähinnä vanhempainvapaan järjestelystä. Aivan loistaa aikaa! Ei ollut edes ikävä takaisin töihin. Jos perse kestäisi hoitovapaan tulotason, olisi hyvin voinut toisenkin vuoden olla kotosalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh811973Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1091705- 1801286
- 225707
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6666- 56610
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako199566- 46508
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472