Luopumuksen asteittainen kehitys.

Totuuden päävihollinen paholainen, punoo juoniaan ja on niitä punonut kaikkina aikoina saadakseen Jumalan kansan poikkeamaan pois vanhoilta totuuden poluilta ja Herran laista. Siksi jo sinä aikana neljännen vuosisadan alussa Paavalin ja muiden Jumalan miesten ennustama luopumus oli täydessä käynnissä.
Jotkut olivat alkaneet kokoontua sunnuntaina muistelemaan Kristuksen ylösnousemusta. Eivät he aluksi olleet aikoneet hylätä Jumalan sapattikäskyä. Viellä vähemmän oli heidän tarkoituksenaan ruveta viettämään auringon palvojien kanssa sunnuntaita yhteisenä lepopäivänä.

Mutta tälläinen kokoontuminen näytti yhtäkkiä tekevän mahdolliseksi ja helpommaksi sen, että kristityt vähitellen omaksuivat auringonjumalan päivän. Tämä ei tapahtunut hiljalleen kehittyen ja ilman mitään vastustelua. Jumalan uskolliset palvelijat taistelivat voimakkaasti antikristillistä vaikutusta vastaan, mikä yhä enemmän sai jalansijaa ja määräysvaltaa kaikessa kritillisessä opetuksessa. Usein vuoti niiden veri, jotka eivät tahtoneet taipua, vaan jatkuvasti palvelivat Jumalaa Kristuksen ja apostolien opetuksen mukaisesti.

Kirkon johtavista miehistä, piispoista tuli valtion virkamiehiä. Ajan mittaan he asettuivat yhä enemmän luopumuksen puolelle ja vaikutusvallallaan saivat kristinuskon ja pakanuuden sulautumaan yhteen. Lepopäiväksi tuli nyt yksinomaan auringon päivä, ja tulevina vuosisatoina Jumalan laki ja apostolien ja ensimmäisten kristittyjen käytäntö poljettiin maahan. Kaste, tuo pyhä ja hyvä omantunnon liitto Jumalan kanssa, mikä vahvisti kääntymyksen ja uskon Kristukseen, joutui niinikään tähän aikaan hyökkäyksen uhriksi. Siinäkin kohden valoa ja totuutta vääristeltiin, ja siinäkin tapahtui pakanuuteen sulautuminen.
Pakanoiden tapana oli nimittäin valella vettä lapsen ylle ja samalla antaa sille nimi.Vähitellen tuli tavaksi valella vedellä myös kristittyjen lapsia, ja antaa heille sen ohessa nimi ja samalla liittää heidät kirkkoon.
Raamatullinen kaste syrjätettiin, joskin sitä siedettiin viellä pitkän aikaa myöhemmin.

Pakanalliset menot vääristivät ja värittivät evankeliumin puhtaan opin. Kristikunta oli vajonnut luopumuksen pimeyteen.

48

509

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alex-kasi

Ei sunnuntain vietossa sinänsä ole mitään sen kummaillisempaa kuin maanantain vietossa - Herraa saa palvella joka päivä. Mutta totta on että 'Herran sapatti' ei ole mikään muu päivä kuin se minä sitä aina on vietetty - siis lauantai. Siksi ei suurin virhe ole että pidetään Jumalan palvelusta sunnuntaisin vaan se, että kirkko hylkäsi pikku hiljaa 'Herran sapatin'. Minä en näe sunnuntaita minään erikoisena päivänä ja ehdottomasti en sinä 'Herran sapattina' josta Vt:ssä kirjoitetaan. Ihmiset jotka pitävät sunnuntaina Jumalan palveluksia tuskin ajattelevat palvelevansa auringon Jumalaa, mutta se että he eivät vietä 'Herran sapattia' se on selvä. He tekevät siten kuin heille on opetettu..

alex :)

• Alex, kuten sanoit että meidän tulee Herraa palvella ja kunnioittaa joka päivä, mutta Sapatti on erikoinen päivä siksi, koska Jumala on sen antanut luomisen muistoksi että me sinä päivänä muistaisimme erikoisesti kuka on luonut taivaan ja maan, siksi Jumalakin itsekin sen päivän lepäsi, ei sillä että hän olisi ollut väsynyt, mutta Hän viellä erikoisesti pyhitti ja siunasi juuri vain sapatin päivän.
        Siinä on myös sekin että Hän koettelee meitä kuinka kuuliaisia me olemme Hänen käskyilleen, siilä kuuliaisuus on enempi kuin uhri. Tämä on minun ajatukseni tästä asiasta.

• anne-elina kirjoitti:

Alex, kuten sanoit että meidän tulee Herraa palvella ja kunnioittaa joka päivä, mutta Sapatti on erikoinen päivä siksi, koska Jumala on sen antanut luomisen muistoksi että me sinä päivänä muistaisimme erikoisesti kuka on luonut taivaan ja maan, siksi Jumalakin itsekin sen päivän lepäsi, ei sillä että hän olisi ollut väsynyt, mutta Hän viellä erikoisesti pyhitti ja siunasi juuri vain sapatin päivän.
        Siinä on myös sekin että Hän koettelee meitä kuinka kuuliaisia me olemme Hänen käskyilleen, siilä kuuliaisuus on enempi kuin uhri. Tämä on minun ajatukseni tästä asiasta.

ei ole sapatti ja sen viettäminen vaan:"rakasta Jumalaasi yli kaiken".Onhan se 10 käskyssäkin laitettu ensimmäiseksi.
        Minulla tulee tuosta tärkeästä käskystä mieleen seuraavaa:
        Miksi tuota käskyä ei laitettu monikkomuotoon jos kerran on niin että Jumalassa on kolme?
        Siis:"rakasta Jumaliasi yli kaiken".
        Juuatalaiset eivät palvo kolmiyhteistä Jumalaa.10:ssä käskyssä on yksi-jumala.Jopa varottiin tekemästä muita jumalia,eiks vaan?
        Onko meillä siis oikeus tehdä Jumalasta uusi määritelmä?Tämähän otettiin virallisesti käyttöön samaan aikaan kun sunnuntai otettiin lepopäiväksi,300-luvulla.
        Adventistitkin ovat menneet tuohon kolminaisuuteen mukaan.Lähes koko kristikunta.
        Jos meillä on oikeus sorvata 10 käskyn ensimmäistä kohtaa,niin miksi nostetaan haloo kolmannesta käskystä ja sen sorvaamisesta?Miksi sitä ei saa muuttaa?
        Ymmärsitkö sinä tohtorihattuinen selittäjä?

• ymmärsitkö?
        m.naat kirjoitti:

ei ole sapatti ja sen viettäminen vaan:"rakasta Jumalaasi yli kaiken".Onhan se 10 käskyssäkin laitettu ensimmäiseksi.
        Miksi tuota käskyä ei laitettu monikkomuotoon jos kerran on niin että Jumalassa on kolme?
        Juuatalaiset eivät palvo kolmiyhteistä Jumalaa.10:ssä käskyssä on yksi-jumala.Jopa varottiin tekemästä muita jumalia,eiks vaan?
        Onko meillä siis oikeus tehdä Jumalasta uusi määritelmä?Tämähän otettiin virallisesti käyttöön samaan aikaan kun sunnuntai otettiin lepopäiväksi,300-luvulla.
        Adventistitkin ovat menneet tuohon kolminaisuuteen mukaan.Lähes koko kristikunta.
        Jos meillä on oikeus sorvata 10 käskyn ensimmäistä kohtaa,niin miksi nostetaan haloo kolmannesta käskystä ja sen sorvaamisesta?Miksi sitä ei saa muuttaa?

ylikaiken on neiljässä ensimmäisessä käskyssä, johon kuuluu sapatti ja kuusi viimeistä rakasta lähimmäistä niinkuin itseäsi, näihin kahteen käskyyn kuulu ne kymmenen käskyä, joten se on hyvin yksinkertaista ei tarvita tähän tohtorin hattuakaan.

• ymmärsitkö? kirjoitti:

ylikaiken on neiljässä ensimmäisessä käskyssä, johon kuuluu sapatti ja kuusi viimeistä rakasta lähimmäistä niinkuin itseäsi, näihin kahteen käskyyn kuulu ne kymmenen käskyä, joten se on hyvin yksinkertaista ei tarvita tähän tohtorin hattuakaan.

ensimmäistä käskyä?
        Miksi olette menneet siihen mukaan,siihen joka vahvistettiin samaan aikaan kun sunnuntai?(300-luvulla)
        Miksi yhden Jumalan palvonta on muuttunut kolmipäisen Jumalan palvonnaksi?
        Oliko Mooses väärässä?Oliko savitauluissa virhe?
        "Minä ole Herra(JHVH) sinun Jumalasi",olisi pitänyt olla alunperin:"Minä olen sinun kolmiyhteinen Jumalasi?"Niinkö?
        Selvää johdonmukaisuutta on se ettei MITÄÄN 10 käskystä muuteta.
        Jumalan kansa (Israel)ei uskonut kolmipäiseen Jumalaan,eikä edes alkuseurakunta.
        Jumala,Isä on suurempi.Hänen poikansa Jeesus-Jumala on erillinen persoona.Pyhä Henki Jumalan kolmas ilmentymä on kolmas erillinen Jumala.Mutta terminä kolminaisuus on Jumalan,Jeesuksen ja Pyhän Hengen pilkkaa ja tuhoisa lahkolaisuus oppi 300 luvulta.

• alex-kasi
        anne-elina kirjoitti:

Alex, kuten sanoit että meidän tulee Herraa palvella ja kunnioittaa joka päivä, mutta Sapatti on erikoinen päivä siksi, koska Jumala on sen antanut luomisen muistoksi että me sinä päivänä muistaisimme erikoisesti kuka on luonut taivaan ja maan, siksi Jumalakin itsekin sen päivän lepäsi, ei sillä että hän olisi ollut väsynyt, mutta Hän viellä erikoisesti pyhitti ja siunasi juuri vain sapatin päivän.

"Herran sapatti" on lauantaisin siitä ei ole epäilystäkään.

On muuten aika kiinnostava tuo "Herra koettelee" ja voihan Herra ihmistä koetellakin joskus, vaikka ei syntisessä ole paljon koettelemista.

Mutta jos otetaan esimerkiksi syntiinlankeemus, jotkut omaan kuolemattomuuteensa uskovat ja muutkin sanovat että Herra koetteli ihmistä - minä kuitenkin näen asian toisin, nimittäin että Herra VAROITTI ihmistä olemassa olevasta vaarasta - kuoleman vaarasta joka on aina olemassa jos ihminen luopuu Luojastaan - sillä iankaikkista elämää ei ole kuin Jumalan yhteydessä. Jumala tietää kaiken minkä haluaa jo etukäteen, mutta iankaikkiseen elämään tarvittavaa EHDOTONTA USKOLLISUUTTA Jumala ei voi määrätä - koska se on ja sen täytyykin olla vapaaehtoisuuteen perustuvaa uskollisuutta - sillä orjuudessa ei ole iankaikkista elämää.

Minä en oikeastaan usko että Herra koskaan tekisi mitään ilman syytä, tyyliin "juokse 5 kertaa talon ympäri koska se huvittaa minua" - siksi minä uskon että on niin, että jos HERRA koettelee ihmistä nähdäkseen hänen uskollisuutensa, se tarkoittaa lähes aina sitä että Herra SALLII koetuksen.

Siksi uskon, että myös 'Herran sapatin' tarkoitus ei ole koetella ihmistä vaan sillä on toinen paljon syvällisempi syy. Minulle 'Herran sapatti' on esikuvaa tulevasta levon ajasta jolloin kaikki (maakin) saa levätä vaivoistansa ja kaikki synnin turmellus poistetaan - kun Herra LUO UUDEKSI KAIKEN. Luoja on on sapattinsa Herra ja sille joka tajuaa 'Herran sapatin' luomisen muistomerkkinä ja tulevan ajan palautuksen aikakautena ja joka haluaa olla sapatin levossa .. hän kunnioittaa luonnollisesti myös Herran antamaa viikottaista 'Herran sapattia' näistä syistä, ei koska kyseessä olisi jonkilainen syntisten koettelu, vaan koska sapatti on siunauksen päivä, jolloin Herra siunaa sen viettäjiä - niin nyt, kuin kerran tulevaisuudessa sinä suurena sapattina jolloin kuolema "vihollisista viimeisenä" voitetaan.

Minulle avautui 'Herran sapatin' tarkoitus vasta viime aikoina ja kiitos siitä Jumalalle.
        Raamattu on ihmeellinen kirja jos ei anna kenenkään muutella sen kirjoituksia toiseksi. Kannattaa varoa liikoja kinasteluja näiden "kuolemattomien" kanssa .. jo Paavalikin sanoi että " Houkutus siihen ei ole hänestä, joka teitä kutsuu. Vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan".. ja .. "Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet; älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa. Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi". Mutta jos te purette ja syötte toisianne, katsokaa, ettette toinen toistanne perin hävitä. " :)

alex

• alex-kasi
        m.naat kirjoitti:

tärkein on rakasta Jumalaa kaikesta olemuksestasi ja toinen on rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi - niihin sisältyvät kaikki muut käskyt.

Luuk. 10:27
        Hän vastasi ja sanoi: "Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi ja kaikesta mielestäsi, ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".

Joh. 14:24
        Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun SANOJANI; ja se SANA, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.

Kolminaisuus käsitteestä on niin monta eri käsitystä että siitä en sano mitään, mutta on olemassa Isä ja Poika ja Pyhä Henki ja ne kaikki ovat samassa täydellisyydessä vaikuttavia. Eiköhän se riitä meille .. näin aluksi.. loputkin kyllä sitten selviää kun aika tulee. Yksi asia on kuitenkin aika selvä - että täydellisyyttä ei ole kuin yhtä lajia :) - vai mitä .. sillä täydellistä on vain se mikä on täydellistä..

• VT ja UT
        m.naat kirjoitti:

ensimmäistä käskyä?
        Miksi olette menneet siihen mukaan,siihen joka vahvistettiin samaan aikaan kun sunnuntai?(300-luvulla)
        Miksi yhden Jumalan palvonta on muuttunut kolmipäisen Jumalan palvonnaksi?
        Oliko Mooses väärässä?Oliko savitauluissa virhe?
        "Minä ole Herra(JHVH) sinun Jumalasi",olisi pitänyt olla alunperin:"Minä olen sinun kolmiyhteinen Jumalasi?"Niinkö?
        Selvää johdonmukaisuutta on se ettei MITÄÄN 10 käskystä muuteta.
        Jumalan kansa (Israel)ei uskonut kolmipäiseen Jumalaan,eikä edes alkuseurakunta.
        Jumala,Isä on suurempi.Hänen poikansa Jeesus-Jumala on erillinen persoona.Pyhä Henki Jumalan kolmas ilmentymä on kolmas erillinen Jumala.Mutta terminä kolminaisuus on Jumalan,Jeesuksen ja Pyhän Hengen pilkkaa ja tuhoisa lahkolaisuus oppi 300 luvulta.

Kuka on Vanhan testamentin Herra ja Uuden.

• 65+

jos tuo vaikka on sitä "kehitysoppia".

• a'

Adventismi on vierasta oppia kristitylle, joka vie harhan perukoille. Paras todiste siitä ovat advarit itse.

• Palle.

tarkoitat varmaan sitä kristinuskoa -uskontoa- missä uskotaan jokaisen ihmisen omaan kuolemattomuuteen ja (jos joku ei pelatu taivaaseen) sen mukana tulevaan ikuiseen helvetin piinaan (joskun jopa tulisessa pätsissä) ..

Juu - totta puhut - ei adventistit yietääkseni sellaiseen usko, enkä usko minäkään. Ja kukahan sellaiseen oikeastaan oikein uskoo - minulle vaikea ajatella että edes joku sen tekisi jos mennään vähän pintaa syvemmälle. Sairas usko minun mielestäni.

• a'
        Palle. kirjoitti:

tarkoitat varmaan sitä kristinuskoa -uskontoa- missä uskotaan jokaisen ihmisen omaan kuolemattomuuteen ja (jos joku ei pelatu taivaaseen) sen mukana tulevaan ikuiseen helvetin piinaan (joskun jopa tulisessa pätsissä) ..

Juu - totta puhut - ei adventistit yietääkseni sellaiseen usko, enkä usko minäkään. Ja kukahan sellaiseen oikeastaan oikein uskoo - minulle vaikea ajatella että edes joku sen tekisi jos mennään vähän pintaa syvemmälle. Sairas usko minun mielestäni.

Mitäs sitte sanot?

• myöskin

naispastorius ja naisvanhimmuus, joita ei Raamattu tunne. Tälläinen on asteittainen luopumus Jumalan sanasta.

• vanha nainen

Naisvanhimmuus? Kai naisetkin saavat rauhassa vanheta?

• ymmärtäisivätkin
        vanha nainen kirjoitti:

Naisvanhimmuus? Kai naisetkin saavat rauhassa vanheta?

vanheta rauhassa, mutta ei väenväkisin pyrkivät seurakunnan toimiin kaitsijoiksi ja vanhimmiksi samoin kuin pastoreiksikin. Nämä naiset päästessään virkoihin suorittavat kasteita, jakavat ehtoollista, vihkimisiä, hautaan siunaamisia jne...
        Häpeällistä on naisen jne.......

• ex-hirvas
        ymmärtäisivätkin kirjoitti:

vanheta rauhassa, mutta ei väenväkisin pyrkivät seurakunnan toimiin kaitsijoiksi ja vanhimmiksi samoin kuin pastoreiksikin. Nämä naiset päästessään virkoihin suorittavat kasteita, jakavat ehtoollista, vihkimisiä, hautaan siunaamisia jne...

maalliseen vallantavoitteluun, ja siksi uskonnolliset järjestöt ovat myös poliittisia vaikuttajia yhteiskunnassa. Mitään muuta ne eivät ole. Naisten toiminta maallisissa yhdistyksissä on turvattu tasa-arvolailla, ja siksi uskonnollispoliittisissa järjestöissä naisten syrjintä on kiellettyä.

• seniilikö vanhin?
        ymmärtäisivätkin kirjoitti:

Joo, mutta kun on pieniäkin seurakuntia, joissa valtaosa seurakuntalaisista on naisia. Ehkä pari miestä, joilla ehdottomasti ei ole muita meriittejä toimia vanhimpana, kuin että heillä on jotain extraa jalkovälissä. Onko silloin suurikin synti valita vanhimmaksi nainen, joka on siihen vakanssiin paljon sopivampi, paitsi että hän on sattunut syntymään naiseksi?

• ..........
        seniilikö vanhin? kirjoitti:

Joo, mutta kun on pieniäkin seurakuntia, joissa valtaosa seurakuntalaisista on naisia. Ehkä pari miestä, joilla ehdottomasti ei ole muita meriittejä toimia vanhimpana, kuin että heillä on jotain extraa jalkovälissä. Onko silloin suurikin synti valita vanhimmaksi nainen, joka on siihen vakanssiin paljon sopivampi, paitsi että hän on sattunut syntymään naiseksi?

Raamattu ilmaisee totuuden, nainen vaijetkoon seurakunnassa, jos ei tätä ymmärrä niin ei ymmärrä mitään muutakaan.

• missä rajat
        .......... kirjoitti:

Raamattu ilmaisee totuuden, nainen vaijetkoon seurakunnassa, jos ei tätä ymmärrä niin ei ymmärrä mitään muutakaan.

Siis mykkä seurakunta? Naistenhan käsketään peittää hiuksensa myös. Onko siinäkin yhtä tarkkaa?

Mykkiä huivipäisiä naisia kirkko täynnä ja yksi seniili housuunsa pissaava mies, joka pitää puhetta?

Siunaava tilaisuus?

• ex-hirvas
        .......... kirjoitti:

pulisematta sen aikaisissa synagoogissa. Miehet istuivat toisella puolella salia ja naiset toisella, eikä naiset saaneet häiritä kokousta keskinäisillä supinoillaan. Siksi tuo määräys on annettu.
        Sitäpaitsi naispuolisia sananjulistajia mainitaan Raamatussa, joten naiset saavat julistaa sanaa siinä missä miehetkin.

• julistaa
        ex-hirvas kirjoitti:

pulisematta sen aikaisissa synagoogissa. Miehet istuivat toisella puolella salia ja naiset toisella, eikä naiset saaneet häiritä kokousta keskinäisillä supinoillaan. Siksi tuo määräys on annettu.
        Sitäpaitsi naispuolisia sananjulistajia mainitaan Raamatussa, joten naiset saavat julistaa sanaa siinä missä miehetkin.

mutta ei alttarin takana pastoreina, eikä vanhimpina. Löytyy naisille muitakin paikkoja missä julistaa ei sen tarvitse kirkko olla. Mariakin julisti tiellä kulkeissaan, että Jeesus on noussut ylös kuolleista, ei hän naisena alttarin taakse noussut julistelemaan.

• seurakunta
        missä rajat kirjoitti:

Siis mykkä seurakunta? Naistenhan käsketään peittää hiuksensa myös. Onko siinäkin yhtä tarkkaa?

Mykkiä huivipäisiä naisia kirkko täynnä ja yksi seniili housuunsa pissaava mies, joka pitää puhetta?

Siunaava tilaisuus?

kuin naiset pastoreina saarnaamassa. Parempi on hiljentyä mykässä kirkossa ihan hiljaa vaan ja Kuunnella Jumalan puhetta kuin naisten saarnoja näin on.

• älä viitsi
        julistaa kirjoitti:

mutta ei alttarin takana pastoreina, eikä vanhimpina. Löytyy naisille muitakin paikkoja missä julistaa ei sen tarvitse kirkko olla. Mariakin julisti tiellä kulkeissaan, että Jeesus on noussut ylös kuolleista, ei hän naisena alttarin taakse noussut julistelemaan.

Jos nainen julistaa sitten alttarin edessä, eikä takana niinkuin sanoit,
        Ja kyllä naisetkin tarvitsevat seurakunnassa oman vanhimman,
        ja kaduillako naisten pitäisi evankeliumia julistaa ja tienristeyksissä?
        Johan siitä saisi jo katunaisen maineen, kirkko on kaikkia varten, ei
        ole erotusta miehessä tai naisessa, ja entäs, saisko lapsi julistaa alttarilla, siis alttarin takana,
        ennemmin kuin nainen?

• Kysyn vaan
        älä viitsi kirjoitti:

ole erotusta miehessä tai naisessa, ja entäs, saisko lapsi julistaa alttarilla, siis alttarin takana,
        ennemmin kuin nainen?

Jos se naisjulistaja onkin pieni tyttö alttarin takana,niin onko se sitten saatanasta?

• ex-hirvas
        julistaa kirjoitti:

Jumalan tahdon tapahtumisen, jos nainen on kutsuttu julistamaan ilosanomaa Jeesuksesta?

• mainetta ja kunniaa?
        älä viitsi kirjoitti:

ennemmin kuin nainen?

maine alttarilla tai kirkossa?
        Kuinkas korkialle on maineesi kohonut?
        Onko se jo yhtäkorkialla, kun ex-benedin maine?

• asteittainen kehitys
        älä viitsi kirjoitti:

ennemmin kuin nainen?

Tämä naispastorius/pappeus on kyllä Raamatun sanasta luopumista, ei kannata totuutta vastaan jängätä. Sunnuntain pyhittäjätkään eivät millään tahdo antaa periksi, että ovat harhassa sunnuntaipyhityksineen. Jokaisella kirkkokunnalla on nyt parannuksen teon paikka ja luopua harhoistaan.

• estä naista
        ex-hirvas kirjoitti:

Jumalan tahdon tapahtumisen, jos nainen on kutsuttu julistamaan ilosanomaa Jeesuksesta?

naista kirjoittamasta tai julistamasta ilosanomaa Jeesuksesta kyllä niitä paikkoja riittää muitakin kuin kirkossa mennä alttarin taakse, sinne ei naisilla ole asiaa.
        Seurakunnan kaitsijan tulee olla nuhteeton yhden vaimon mies. Nainen vaijetkoon seurakunnassa. Nämä tekstit kertovat sen sen, että pastorius on miehelle kuuluva virka.

• älä viitsi kirjoitti:

ennemmin kuin nainen?

Julistavat kumpikin yhtälailla kristillisyyden vaikutuksesta elämällään ja opettavat monia kääntymyksen tielle, etteivät menisi yhtä alhaalle elämässään kuin hekin, vaan tekisivät parannuksen. Pieniä lapsia ei mikään pitele kirkon seinien sisäpuolella, vaan he ovat opetuksen tarpeessa niinkuin laittomat naispapitkin, jotka eivät vielä käsitä missä on heidän paikkansa seurakunnassa.
        Seurakunnassa ei kuitenkaan tulisi huhkia miten tahansa, vaan tulee seurata vallanalaisuuden käsitteitä, jotka Jumala on säätänyt ja määrännyt kirkollisissa palveluksissa.
        Jumala on Kristuksen pää, Kristus seurakunnan pää ja mies vaimon pää ja voisin lisätä, että lapsista huolehtivat molemmat sukupuolet.
        Pelastukseen nähden he kaikki ovat samanarvoisia, mutta vallanalaisuus määrittelee järjestyksen, jota ei käy muuttaminen.
        Evankeliumi kuuluu niin kadulle, kirkkoon kuin kapakkaankin, sekä sinne missä syntinen nainen ja ryöväri yössä lie.

• AVK

Adventisti ei voikaan luopua asteittain totuudesta, sillä hänhän ei siitä ole ollut tietonen.

• Kuulehan AVK; jos adventistilta on pimitetty tieto niin vastuu on a-tohtoreiden.
        On turha sättiä ihania riviadventisteja. Täällä adv.palstalla totuudet selviävät. Mutta mitä luopumukseen tulee niin se pyrkii asteittain houkuttelemaan riippumatta
        siitä kenen lauluja laulamme. OMA luontomme meitä houkuttelee, eikä saatanat tai
        kirkot.

Tiedätkö mitä on raskaaksi tuleminen? Minäpä selitän tietämättömille ...

Jaak.1:14
        Jokaista kiusaa hänen oma himonsa; se häntä vetää ja houkuttelee.
        15
        Ja sitten himo tulee raskaaksi ja synnyttää synnin, ja kun synti on kasvanut täyteen mittaan, se synnyttää kuoleman.
        16 Älkää eksykö, rakkaat veljet!

• >>>Viellä vähemmän oli heidän tarkoituksenaan ruveta viettämään auringon palvojien kanssa sunnuntaita yhteisenä lepopäivänä.>>>

Miten tuo kohta oikein ilmenee arkielämässä, tarkoitan oikeassa ihmiselämässä???

Oma mielipiteeni on, ettei mitenkään. Minä olen kristitty, enkä ymmärrä ollenkaan noita teidän aurinkopäivä demonisointeja. Tuskin kukaan kristitty ajattele mistään päivästä mitään pahaa. Ainoastaan lukemalla EGW suuren taistelun voi tuollaisia asetelmia saada päähänsä. Ongelmana on teidän kannaltanne vain se, että Raamatusta on vaikea nähdä teidän vainhoharhaisia asetelmia. Miksi te olette tuomitsemassa ja parjaamassa kristittyjä päivästä toiseen, eikö teillä ole mitään muuta tarkoitusta??

• anne-elina..

tuomitakseni sinua enkä ketään kristittyä kirjoittele tänne palstalle, minä kirjoittelin nyt aloituksen aiheesta mitä luopumusta on tapahtunut kristikunnassa jo varhaisina aikoina, joista minä etkä varmaan sinäkään ole ollut tietoisia tämä on historiallista tietoa, ei E.G.Whiten Suuresta taistelu kirjasta.

Miksi kristitty ei saisi tietää mitään mitä ennen on tapahtunut, eihän uskovaisen pidä vetää huppua päähän, eikä tietää miksi uskovaiset ovat jakautuneet niin moniin leireihin. Monet kirkkokunnat kyllä tosin kieltää tutkimasta mitään koska pelkäävät että ihmisten silmät avautuisivat heidän väärille opeilleen, niin minunkin entinen seurakuntani kielsi, sanoivat että menee pelastus varmuus, mutta se ei ole totta jos ihminen on todella uudestisyntynyt, niin pelastusvarmuus pysyy vaikka ihminen tietäisi uskon asioista laajelmalti, sen minä olen huomannut että siitä usko vain vahvistuu.

• ex-hirvas
        anne-elina.. kirjoitti:

tuomitakseni sinua enkä ketään kristittyä kirjoittele tänne palstalle, minä kirjoittelin nyt aloituksen aiheesta mitä luopumusta on tapahtunut kristikunnassa jo varhaisina aikoina, joista minä etkä varmaan sinäkään ole ollut tietoisia tämä on historiallista tietoa, ei E.G.Whiten Suuresta taistelu kirjasta.

Miksi kristitty ei saisi tietää mitään mitä ennen on tapahtunut, eihän uskovaisen pidä vetää huppua päähän, eikä tietää miksi uskovaiset ovat jakautuneet niin moniin leireihin. Monet kirkkokunnat kyllä tosin kieltää tutkimasta mitään koska pelkäävät että ihmisten silmät avautuisivat heidän väärille opeilleen, niin minunkin entinen seurakuntani kielsi, sanoivat että menee pelastus varmuus, mutta se ei ole totta jos ihminen on todella uudestisyntynyt, niin pelastusvarmuus pysyy vaikka ihminen tietäisi uskon asioista laajelmalti, sen minä olen huomannut että siitä usko vain vahvistuu.

Miksei ihmiselle riitä Jeesuksen sana ja opetus, vaan hän etsii totuutta ihmisistä?

• anne-elina.. kirjoitti:

>>>minä kirjoittelin nyt aloituksen aiheesta mitä luopumusta on tapahtunut kristikunnassa>>>

Tuosta juuri! Mistä ihmeen luopumuksesta ja miten se ilmenee kristityn norm. ihmiselämässä??
        Ei mitenkään. Kristityt eivät palvo aurinkoja, vaan Jeesusta uskon tunnustuksen mukaisesti. Ja te kuljette tuomitsemassa kristittyjä pahan palvonnasta. Sellainen on toisten parjaamista ja tuomitsemista. Ainakin minä koen sen niin sanomanne johdosta ja varmaan moni muukin kokee samoin. Onko se teidän taholtanne rakkaudellista toimintaa?

Ei ole tuollaisia asetelmia ole tätänykyään, joita te yritätte levitellä. Kaikki on ihan hyvin, varsinkin kun saa olla uskossa Jeesukseen. Hänen omansa päästä varpaisiin asti..

Joka päiväisessä elämässä ei ole tarpeellista miettiä menneitten ja tulevien perkeleen juonia EGW suuren taistelun kirjan mukaan. On pelkkää haihattelevaa mututuntumaa kaikki sellainen, ja täten jätettävä ihan omaan arvoonsa. Tulee katsoa Kristukseen ja luottaa Hänen turvaansa kaiken elämisen keskellä.

• Utulila kirjoitti:

>>>minä kirjoittelin nyt aloituksen aiheesta mitä luopumusta on tapahtunut kristikunnassa>>>

Tuosta juuri! Mistä ihmeen luopumuksesta ja miten se ilmenee kristityn norm. ihmiselämässä??
        Ei mitenkään. Kristityt eivät palvo aurinkoja, vaan Jeesusta uskon tunnustuksen mukaisesti. Ja te kuljette tuomitsemassa kristittyjä pahan palvonnasta. Sellainen on toisten parjaamista ja tuomitsemista. Ainakin minä koen sen niin sanomanne johdosta ja varmaan moni muukin kokee samoin. Onko se teidän taholtanne rakkaudellista toimintaa?

Ei ole tuollaisia asetelmia ole tätänykyään, joita te yritätte levitellä. Kaikki on ihan hyvin, varsinkin kun saa olla uskossa Jeesukseen. Hänen omansa päästä varpaisiin asti..

Joka päiväisessä elämässä ei ole tarpeellista miettiä menneitten ja tulevien perkeleen juonia EGW suuren taistelun kirjan mukaan. On pelkkää haihattelevaa mututuntumaa kaikki sellainen, ja täten jätettävä ihan omaan arvoonsa. Tulee katsoa Kristukseen ja luottaa Hänen turvaansa kaiken elämisen keskellä.

ettet vaivautunut edes lukemaan mitä vastasin sinulle, jauhat vain yhtä ja samaa E.Whitea vaikka en kirjoittanut sanaakaan hänen kirjastaan, enkä tuominut sinua, vaan sinä näytät tuomitsevan minut kirjoituksellasi, mutta en pahastu siitä, tiedän että jos Jumala on puolellani kuka voi olla vastaan, ei kukaan.

• Utulila kirjoitti:

hakoteillä ? Mistä johtuu, että "Suuri Taistelu" kirjan sanoma toteutuu myöskin Luterilaisena käsitteenä EU:n rakenteissa.
        Miksi paavi sanoi vieraillessaan EU:ssa, että Eurooppa on palaamassa juurilleen sunnuntain pyhittämisessä.
        Sopiikin kysyä, onko Kristus vanhurskautemme aurinko sunnuntain pyhittämisessä, koska siinä pyhitetään sekä aurinko, että päivä "sunday" ?
        Ellen G. White on erehdyksensä korjannut, mutta toiset kulkevat antikristuksen jälkiä edelleenkin pyhittämällä antikristuksen muuttaman lepopäivän sapatilta sunnuntaiksi.
        Juuri tänään kysytään EU:ssa mikä taho johtaa EU:n Komissiota ja kuka sitä tulee johtamaan.
        Martti Luther ja E.G.White puhuivat samalla tavalla antikristuksesta ja tulevan antikristuksen vallan, eli kuolinhaavan paranemisesta aina meidän aikaamme asti.
        On turhaa taistella tutkainta vastaan, sillä kaikki toteutuu kirjoitusten mukaan.

• ylifariseus_1 kirjoitti:

hakoteillä ? Mistä johtuu, että "Suuri Taistelu" kirjan sanoma toteutuu myöskin Luterilaisena käsitteenä EU:n rakenteissa.
        Miksi paavi sanoi vieraillessaan EU:ssa, että Eurooppa on palaamassa juurilleen sunnuntain pyhittämisessä.
        Sopiikin kysyä, onko Kristus vanhurskautemme aurinko sunnuntain pyhittämisessä, koska siinä pyhitetään sekä aurinko, että päivä "sunday" ?
        Ellen G. White on erehdyksensä korjannut, mutta toiset kulkevat antikristuksen jälkiä edelleenkin pyhittämällä antikristuksen muuttaman lepopäivän sapatilta sunnuntaiksi.
        Juuri tänään kysytään EU:ssa mikä taho johtaa EU:n Komissiota ja kuka sitä tulee johtamaan.
        Martti Luther ja E.G.White puhuivat samalla tavalla antikristuksesta ja tulevan antikristuksen vallan, eli kuolinhaavan paranemisesta aina meidän aikaamme asti.
        On turhaa taistella tutkainta vastaan, sillä kaikki toteutuu kirjoitusten mukaan.

Kannattaa kuunnella adventtikirkon edustajan Kai_A mielipiteitä, joka myöntää, että EGW:ta ei kannata fundamentalisisesti lukea ja toivoo sitä teiltä jokaiselta adventistilta.

Kannattaa pitää pelkkänä oheiskirjallisuutena.

• ex-hirvas kirjoitti:

Miksei ihmiselle riitä Jeesuksen sana ja opetus, vaan hän etsii totuutta ihmisistä?

Minä vastaan, että kyllä minä luotan Jeesuksen sanaan, sillä tiedän Hän on minut pelastanut,en minä etsi ihmisiltä totuutta, kirjoitin tuon siksi kun Apostoli Paavalikin kirjoitti siitä että hänen lähtönsä jälkeen tulee Jeesuksen laumaan raatelevaisia susia jotka eivät laumaa säästä ja he vetävät opetuslapsiakin mukaansa ja näinhän on käynytkin varhaisina vuosisatoina.
        Ja olen minä nähnyt sinunkin tuovan esiin sellaisia kirjoituksia jotka eivät ole Jeesuksen sanoja, että pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin.

• anne-elina kirjoitti:

ettet vaivautunut edes lukemaan mitä vastasin sinulle, jauhat vain yhtä ja samaa E.Whitea vaikka en kirjoittanut sanaakaan hänen kirjastaan, enkä tuominut sinua, vaan sinä näytät tuomitsevan minut kirjoituksellasi, mutta en pahastu siitä, tiedän että jos Jumala on puolellani kuka voi olla vastaan, ei kukaan.

Minusta päiviin liittyvien syyttely ja juonten puiminen vyöry kristittyjä kohtaan hyvin pitkälle EGW kirjoituksista, jos ne nyt kaikki edes olikaan hänen kirjoittamiaan.

Tärkeintä on elää tässä päivässä ja hyvässä tulevaisuuden uskossa. Se on Jumalan mieleen, vaikka yhtä sun toista murhetta saattaa välillä olla:) Ajatellaan sitä mikä hyvää!

• Adventiitti !
        Utulila kirjoitti:

Minusta päiviin liittyvien syyttely ja juonten puiminen vyöry kristittyjä kohtaan hyvin pitkälle EGW kirjoituksista, jos ne nyt kaikki edes olikaan hänen kirjoittamiaan.

Tärkeintä on elää tässä päivässä ja hyvässä tulevaisuuden uskossa. Se on Jumalan mieleen, vaikka yhtä sun toista murhetta saattaa välillä olla:) Ajatellaan sitä mikä hyvää!

No, jos sinä, joka et aio viettää lepopäivää lauantaisin, vaikka Raamatun Jumala on ainoastaan sen päivän siunannut ja pyhittänyt, niin miksi sinä tulet tänne meidän adventistien palstalle meidän kanssa keskustelemaan, kun et osaa keskustella siten, että otat huomioon meidän lepopäivän vieton asiallisuuden, että tällä sapatin vietolla me tahdomme tuoda julki sitä, että tahdomme elää täysin Kymmenen Käskyn mukaisesti, kun sitä juuri Raamatun Jumala meiltä ihmisiltä odottaa !,
        että onko sinulla jotain meidän elämäämme vastaan ?, vai mikä on tarkoituksesi tällä käynnilläsi, että oletko ajatellut itse mitä täällä oikein käyskentelet, että kun ette kerran ole kanssamme samaa mieltä juuri mistään asiasta, että emme ole samaa sakkia sitten alkuunsakkaan, niin mikä on perimmäinen syy teidän tälläiseen toimintaanne ? ! ! !

• Adventiitti !
        Utulila kirjoitti:

Kannattaa kuunnella adventtikirkon edustajan Kai_A mielipiteitä, joka myöntää, että EGW:ta ei kannata fundamentalisisesti lukea ja toivoo sitä teiltä jokaiselta adventistilta.

Kai_A on vain ihminen, että ihminen voi johtaa harhaan, että en nyt osaa tähän sanoa sitä asiaa, jonka perusteella pidän tuota kirjoittajaa epäluotettavana tapauksena, mutta sellainen käsitys on minulle hänen kirjoituksistaan päässyt syntymään.

• Adventiitti ! kirjoitti:

No, jos sinä, joka et aio viettää lepopäivää lauantaisin, vaikka Raamatun Jumala on ainoastaan sen päivän siunannut ja pyhittänyt, niin miksi sinä tulet tänne meidän adventistien palstalle meidän kanssa keskustelemaan, kun et osaa keskustella siten, että otat huomioon meidän lepopäivän vieton asiallisuuden, että tällä sapatin vietolla me tahdomme tuoda julki sitä, että tahdomme elää täysin Kymmenen Käskyn mukaisesti, kun sitä juuri Raamatun Jumala meiltä ihmisiltä odottaa !,
        että onko sinulla jotain meidän elämäämme vastaan ?, vai mikä on tarkoituksesi tällä käynnilläsi, että oletko ajatellut itse mitä täällä oikein käyskentelet, että kun ette kerran ole kanssamme samaa mieltä juuri mistään asiasta, että emme ole samaa sakkia sitten alkuunsakkaan, niin mikä on perimmäinen syy teidän tälläiseen toimintaanne ? ! ! !

Niin kun se olisikin teiltä keskustelua syytöisten ja tuomitsemisten sijaan, muttei näin vain ole. EGW:n profetalliseen sanomaan kätkeytyy syytösten makua alusta loppuun, ja sitä teiltä usienmiten saa kuulla. Yritä sitten siinä keskustella, kun väitetään kristittyjen viettävän auringonpäivän palvontaa, vaikkei niin oikeassa elämässä ole. Ei sellaisia edes tulee mieleen kellään (taviksella). Joten miksi herätellä tuomion henkeä toisten ylle??

Sitten tuohon kysymykseen, miksi olen tällä palstalla?

No! minäpä vastaan sinulle. Tämä on julkinen palsta, jonka omistaa suomi 24 oy. Tälle palstalle saa jokainen tulla keskustelemaan ja antamaan avointa kritiikkiä aiheesta adventismi. Jos ei se kelpaa, mene itse adventistien sisäpiiri palstoille, siellä saat kaltaistesi parempaa seuraa.
        Tällä palstalla saa jokainen vapaasti olla mitä mieltä on. Miksi ei saa arvostella adventisteja , jos he käyvät krisittyjen kimppuun väärien syytösten kanssa. Pitääkö vain olla hiljaa ja sallia asioitten demonisointeja.
        Ei ole oikein missään uskontokunnassa syyttää, tuomita ja lietsoa salajuonia. Eikös vain näin ole?

• Adventiitti !
        Utulila kirjoitti:

Niin kun se olisikin teiltä keskustelua syytöisten ja tuomitsemisten sijaan, muttei näin vain ole. EGW:n profetalliseen sanomaan kätkeytyy syytösten makua alusta loppuun, ja sitä teiltä usienmiten saa kuulla. Yritä sitten siinä keskustella, kun väitetään kristittyjen viettävän auringonpäivän palvontaa, vaikkei niin oikeassa elämässä ole. Ei sellaisia edes tulee mieleen kellään (taviksella). Joten miksi herätellä tuomion henkeä toisten ylle??

Sitten tuohon kysymykseen, miksi olen tällä palstalla?

No! minäpä vastaan sinulle. Tämä on julkinen palsta, jonka omistaa suomi 24 oy. Tälle palstalle saa jokainen tulla keskustelemaan ja antamaan avointa kritiikkiä aiheesta adventismi. Jos ei se kelpaa, mene itse adventistien sisäpiiri palstoille, siellä saat kaltaistesi parempaa seuraa.
        Tällä palstalla saa jokainen vapaasti olla mitä mieltä on. Miksi ei saa arvostella adventisteja , jos he käyvät krisittyjen kimppuun väärien syytösten kanssa. Pitääkö vain olla hiljaa ja sallia asioitten demonisointeja.
        Ei ole oikein missään uskontokunnassa syyttää, tuomita ja lietsoa salajuonia. Eikös vain näin ole?

Mutta, kun nyt täytyy ajatella näin, että, jos olet Jeesuksen Kristuksen opetuslapsi tai ystävä, niin miksi tulette käymään tämmöisiä keskusteluja, jotka eivät ole Jeesuksen Kristuksen kanssa yhtämieltä olevia, että ettekö te huomaa, että tämä on adventismi palsta, ja jos ihminen, joka tänne tulee kirjoittelemaan, niin uskoo vielä Jeesukseen, niin miksi te käytte meidän kimppuun kuin me olisimme tehneet jotain väärin ?, että eihän meidän elämämme ole yhtään Raamatun Jumalan tahdon vastaista, että ettekö käsitä tätä asiaa ?

Jos, te jo ennen tälle palstalle tuloa tiedätte miten me vietämme elämäämme, niin miksi te tulette tänne keskustelemaan, jos ette ole aikeissa ryhtyä elämään meidän laillamme, että mitkä ovat puuhanne perimmäiset tarkoitukset, että en näe niissä mitään hyvää, vaan ovat jotenkin kyseenalaista toimintaa Raamatun Jumalan lapsilta !

No, tässä esitän siis teidän toimintanne sopimattomiksi Raamatun Jumalan lapsille, että ketä te edustatte näillä kyseenalaisilla keskusteluillanne ?

Jos suomi24 oy on sellaisten omistuksessa, jotka eivät ole oikeita Raamatun Jumalan lapsia, niin silloinhan täällä juuri toivotaankin, että keskustelut kulkevat sillä tavoin, että täällä puhutaan väärällä tavalla Raamatun Jumalan lapsina, että annetaan väärää kuvaa Raamatun Jumalan lapseudesta, että silloinhan nämä kaikki keskustelut Raamatun Jumalaa koskevilla palstoilla ovat vääristyneen kuvan antamista Raamatun Jumalan lapseudesta, ja tämä tälläinen toiminta palvelee yksinomaan pahuutta, että ettekö itse ole tätä asiaa huomanneet ?

• Utulila kirjoitti:

Arvo W. Arasola oli Kai Arasolan isä, joka ei vesittänyt adventtisanomaa millään tavalla, vaan tukeutui myöskin Ellen G. Whiten Raamatun tulkintaan.
        Arvo Arasola kirjoitti kirjan "Maailman kohtalontie" , joka selventää Raamatun historiallista tulkintasuuntaa merkittävällä tavalla kuvineen.
        Kirja "Suuri Taistelu" ja Arvo Arasolan kirja "Maailman kohtalontie" täyttävät nykyisen ajan ja menneen ajan kirkolliset suuntaukset toteutuvina ennustuksina luotettavina ajan loppuun asti.
        Kiistakysymykset ja tulkinnat kuuluvat jokaiseen aikakauteen, mutta oikeana pidettävä tulkinta on sellainen, että se kohtaa menneen ja tulevan ajan yhteensopivina kokonaisuuksina, jota historia ei voi syrjäyttää.

Kai Arasola ja monet langenneet adventtisti pastorit ovat joutuneet harhaan ekumenian pyörteissä ja valinneet naispappeja johtajikseen, joita ei edes Katoliset kirkot ole hyväksyneet.
        Jos puhuisin jotakin oheiskirjoista, niin Adventtikirkon Pääkonfferenssi on hyväksynyt vain ne kirjalliset tuotteet, jotka Katolinen kirkko on hyväksynyt julistuspohjana evankeliumin julistamiselle.
        Maailmanlaajuisesti Katolinen kirkko pyrkii Ylikirkon asemaan, joka tällä hetkellä näkyy selvemmin EU:n ja Yhdysvaltojen lähenevissä suhteissa Globaalisessa kehityksessä, ja paavin asema korostuu oheiskirjojenkin mukaan.

• anti-kristitty

On hienoa, että edes adventistit puhuvat siitä, kuinka luopumus ja vieraat opit tärvelivät ja korvasivat alkuperäisen puhtaan apostolisen uskon. Toisaalta on sääli, että erehdytään pitämään jäävuoren huippua koko jäävuorena eikä haluta katsoa asioita sen pidemmälle.

• >>Pakanalliset menot vääristivät ja värittivät evankeliumin puhtaan opin. Kristikunta oli vajonnut luopumuksen pimeyteen.>>

"Sorry" nyt vaan mutta käsityksesi kylläkin on täydellinen illuusio. Kuvittelemaasi evankeliumin puhdasta oppia tai puhdasta kirkkoa ei ole koskaan ollut olemassakaan. Pikemminkin voisi sanoa nykypäivän kristillisen opetuksen tulleen alkuseurakuntien aikoihin verrattuna terveemmälle pohjalle tieteellisen ajattelun ja järjen enentyneen käytön, myötä kaikenkarvaisen taikauskon joutuessa pikkuhiljaa enenevässä määrin väistymään. - Näin siitäkin huolimatta , että uskonnollisen uskon ja sen perustalle maailmankuvansa rakentaneet ihmiset usein pitävät kiinni kynsin hampain omista illuusioistaan ja kuvitelmistaan todemman ja asiallisemman tiedon kustannuksella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      85
      4608
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      87
      4444
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3789
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      17
      3722
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3007
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2864
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2731
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2203
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1778
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      122
      1356
    Aihe