Saisin Samick-merkkisen

Aloittelija---

akustisen ostettua kaveriltani hintaan 25€. Olen soitellut satunnaisesti kitaraa nyt noin parisen vuotta, bassoa sitten enemmän. Osaan vähän sointuja, jne mutta olisi kiva alkaa harjoitella aktiivisemmin oman kitaran kanssa. Tunneillakin olen käynyt. Nyt kaverini olisi valmis myymään Samick-merkkistä, melkeimpä uudenveroista vastaavan akustisen tuohon 25€ hintaan, ja kitaraan pitäisi vaihtaa kielet koska on kuitenkin jo viitisentoista vuotta vanha - tästä tosin olen neuvotellut saavani tarjouksen parinkympin hujakoille. Kannattaako minun siis tarttua tilaisuuteen kun kitara on kuitenkin ollut kovin vähällä käytöllä?

Kiitoksia jo etukäteen!

2

181

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että....

kitara olisi kooltaan kokonaiset 4/4.

• mika2

.... kitara on mielestäsi ok, niin mikäs siinä. Ei tuossa ainakaan pahasti takkiin tule. Samick on maailman suurin kitara valmistaja joten hyvin monen tasoista kapinetta tuon merkin alta löytyy, mutta yleensä ne on ollut ihan hyviä mitä itse olen kokeillut. Jos kitara on noinkin iäkäs ja pysynyt hyvissä säädöissä niin se on sikäli turvallinen hankinta, koska puut on ehtineet asettua eikä täkäläinen ilmankosteuskaan enää aiheuttane ikäviä yllätyksiä. Uusissahan on aina se riski, että puu on vielä kuivumassa ja ilman suhteellisen kosteuden vaihtelut voivat ratkoa hyvänkin kitaran soittokelvottomaksi, koska kitara on useinmiten tuotu jostakin toisenlaisesta ilmastosta ja suomessa säilytetty musiikkiliikkeen ilmankostuttimilla vakioidussa ympäristössä jolloin tulikokeeseen ne joutuvat vasta asiakkaalla.

Jatkossa kielen vaihdot ja virittäminen kannattaa opetella itse.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      69
      2010
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1396
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1363
    4. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe