pieni nostalgia-gallup:

vänksy

Mitä vanhaa, jo myynnistä poistunutta tuotetta olet eniten jäänyt kaipaamaan? Siis kyse on nyt ruoista, juomista, makeisista jne...

Kuva ois plussaa :)

65

1772

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • monte34

se oli koostumukseltaan pulverimaista,sopi juustonaksuihin ja suolakekseihin.
      kuvaa en löydä

• htrht

juustonaksut ja suolakeksit vielä lisää suolaa?

• vänksy
        htrht kirjoitti:

juustonaksut ja suolakeksit vielä lisää suolaa?

Samaa mietin kans...

• monte34
        vänksy kirjoitti:

Samaa mietin kans...

lisää suolaa,tykkään suolasta niin.

• natriumkloridi
        monte34 kirjoitti:

lisää suolaa,tykkään suolasta niin.

montelle

• monte34
        natriumkloridi kirjoitti:

montelle

viiksivahan

• möñte34
        monte34 kirjoitti:

viiksivahan

................................

• vänksy
      • HM

Sama juttu, että Stratos-suklaata olen kaivannut. Olin unohtanut sen nimen, mutta jokin aika sitten löysin lapsuuden ajan piirrustuksia, joihin yhteen olin kirjoittanut ja piirtänyt Stratos-suklaapatukan :D

• jäätynyt muisto

Pataksen urheilutikku (jäätelö).

• vänksy

Googletin, koska en ollut koskaan kuullutkaan tosta ja siellä sanottiin, et niitä tais olla vaan turun seudulla myynnissä.. että ei varmaan kaikille kovinkaan tuttu?

• Zakuskat

Mä jäin kaipaamaan merirosvorahoja, niitä isoja, joita myytiin joskus kasareilla Ärrällä. Mä yletyin just just tiskille, jolle kaadoin fyffet niin että kilisi ja sanoin: Melkkaleita koko lahalla.

Sitten mä menin Hakaniemen tolin kupeessa laineilevalle venelaitulille ja tungin niitä suun täyteen. Aulinko paistoi ja lokit ei mun melkkaleista digannu, ne vaan kieku ja lääky.

Kuvaa mä en löydä, mutta kai nyt stna kaikki tietää minkä näkönen on melkkali?

(salmiakkinaulua)

• wcbkj

niitä, jotka juuttuivat pikkulasten kurkkuihin ja joiden kokoa vaadittiin pienemmiksi? Ne oli hyviä... sit ne vaan pieneni ja pieneni ja pieneni makukin vaikutti muuttuvan huonommaksi.

• Zakuskat
        wcbkj kirjoitti:

niitä, jotka juuttuivat pikkulasten kurkkuihin ja joiden kokoa vaadittiin pienemmiksi? Ne oli hyviä... sit ne vaan pieneni ja pieneni ja pieneni makukin vaikutti muuttuvan huonommaksi.

Ai oliko siinä tollanen historia? Hitto! En mä tota tiennyt!

(aijai)

Mutta en mä ainakaan tukehtunut?

• wcbkj
        wcbkj kirjoitti:

Mut samat kuviot on kuitenkin.
        http://1.bp.blogspot.com/_5Dhuk4LmUb4/SCctFnnpRkI/AAAAAAAABLM/wWhSwBPfmX8/s320/DSC_3400.jpg

• vänksy

• vänksy

• Zakuskat

• wcbkj
        Zakuskat kirjoitti:

Ai oliko siinä tollanen historia? Hitto! En mä tota tiennyt!

(aijai)

Mutta en mä ainakaan tukehtunut?

Lehdissä oli juttuja "lapsi oli taas tukehtua merirosvorahaan" ja sit valmistajan edustaja sanoi, että niiden koon muuttaminen otetaan harkintaan. Nähtävästi sitten otettiinkin.

• Zakuskat
        wcbkj kirjoitti:

Lehdissä oli juttuja "lapsi oli taas tukehtua merirosvorahaan" ja sit valmistajan edustaja sanoi, että niiden koon muuttaminen otetaan harkintaan. Nähtävästi sitten otettiinkin.

Mä uskon selviytyjiin. Mitä sitä pitää tunkea kaikkea suuhun jos ei röörit vedä?

Ihme holhoamista. Pöh & pah!

• Zakuskat

• vänksy kirjoitti:

hammas lapsena tollasesta merkkarista. Sekin oli syy, miks sain kammon niihin :(

kun aina puhuttiin, että niihin voi tukehtua...

• wcbkj
        Zakuskat kirjoitti:

Mä uskon selviytyjiin. Mitä sitä pitää tunkea kaikkea suuhun jos ei röörit vedä?

Ihme holhoamista. Pöh & pah!

Ja silloin holhousta oli vielä aika vähän vrt. nykyaikaan.

• wcbkj
        Zakuskat kirjoitti:

Musta tuntuu että noi todellakin on niitä pienimpiä, sillä ne edelliset oli helvetin paljon isompia. Tosta on vähän vaikea saada kuvaa... vaikka se kuva onkin.

tuommoiset tykin kuvat pelottaisivat nykyvanhempia ja suorastaan pakottaisivat tämän päivän piltit aseellisen väkivallan tielle. Onkohan nykyään myynnissä edes noita pikkusia?

• 3+17

löytyy Fazerin salmiakkipussista. Siinä on neljää eri salmiakkia.

• ei karkin ystävä
        3+17 kirjoitti:

löytyy Fazerin salmiakkipussista. Siinä on neljää eri salmiakkia.

myöskin irtokarkkeina liikkeistä isoista laatikoista.

• wcbkj kirjoitti:

80-luvulla ne oli penskana paljon isompia..ja kun niitä tukehtumisvaaran takia pienennettiin niia salmiakin määrääkin vähennettiin mikäs senyt on joku ammoniumkloridi..maksoi halvimmimmillaan mitä muistan 5 penniä kipale;))

• sai hyviä

jojoja.

• dayum
        wcbkj kirjoitti:

pällin joka keikkui mielissään tuolilla ja oli vielä enemmän mielissään syödessään niitä isoja merkkareita, keikkasi tuolin, iski päänsä jääkaappiin, vetäisi mellin henkeensä ja siinä koristessaan äitinsä tarttui jaloista, tempaisi penskan roikkumaan pää alaspäin ja kopautti selkään. Siitä se sitten virkosi.

• vänksy
        dayum kirjoitti:

pällin joka keikkui mielissään tuolilla ja oli vielä enemmän mielissään syödessään niitä isoja merkkareita, keikkasi tuolin, iski päänsä jääkaappiin, vetäisi mellin henkeensä ja siinä koristessaan äitinsä tarttui jaloista, tempaisi penskan roikkumaan pää alaspäin ja kopautti selkään. Siitä se sitten virkosi.

:)

• dayum

• dayum
        vänksy kirjoitti:

:)

En väittänyt että se ois mulle tapahtunut! Se tapahtu sille yhelle... pällille. Niin, niin just sille tapahtu.

• R-ops
        dayum kirjoitti:

niitä edes melkein aitoja merkkareita, mitkä oli enemmän hyviä, eli näitä:

http://www.suomikauppa.fi/product_info.php?products_id=2002

Puhumattakaan niistä jättimerkkareista.

Ei ole samoja, ovat pienempiä ja "suolapitoisuus" alhaisempi, lähetin aikoinaan viestiä Fazerille ja ne sanoi ettei "vanhoja" valmisteta, voivat harkita jos kaipaajia tulee paljon.

• dayum
        R-ops kirjoitti:

Ei ole samoja, ovat pienempiä ja "suolapitoisuus" alhaisempi, lähetin aikoinaan viestiä Fazerille ja ne sanoi ettei "vanhoja" valmisteta, voivat harkita jos kaipaajia tulee paljon.

Nettiadressin paikka selvästi.

• mäkeläinen

Toisinaan tulee mieleen 70-luvulla myyty jogurtti. Neliskanttinen purkki hedelmäpommia. Hedelmäpalat olivat isoja verrattuna nykyisiin "pommeihin". Sellaista, jos vielä saisin, niin nostalgian vuoksi söisin, vaikka en enää sokerijogurtteja syökään.

• monte34

niitä kaipaan niin pirukseen, maistuu ihan pekonille namm

• ghefsfsd

Eli tietenkin se appelsiinin makuinen mehujää oli hyvää ja siinä oli hyvä rakenne. Miinusta oli tietenkin paperikuoret, joita oli välillä vaikea saada irti, ilman että puikkoon jäi valkoista paperia.

• mielestä

Suomessa kierrätetään aina samoja tuotteita vuodesta toiseen.

On Fazeria, Hellasta, Marlia ja yäk.

Toista se on belgialainen suklaa, samoslainen hunajajogurtti ja tunisialainen pizza-taikina. Puhumattakaan, vai pitäisikö, mausteista.

• dayum

Olikohan se tuon niminen, samanlainen suunnilleen kuin Kismet mutta kultaisessa kääreessä jossa taisi olla painettuna pilvenpiirtäjäsiluetti tms. No, en kyllä kaipaa sen kummemmin, vaivaan muuten vaan päätäni tuolla.

Jenga-mehujää oli ainakin hyvää. Samoin Roger Rabbit, vaikka se vadelmamönjä siellä sisällä oli aina yhtä inhottavaa.

Joskus oli kaupassa sellaisia pieniä suklaarinkeli-keksejä. Niitäkin voisi ostaa jos sattuisi kohdalle tulemaan.

Salmiakki- ja hedelmämerkkareita kanssa, niitä mitä linkitin ylemmäs.

Jotenkin kummittelee myöskin Woodpecker-sidukka takaraivossa, vaikken muista liekö tuota tullut ikinä edes maisteltua. Joskus 90-luvulla taisivat ainakin kovasti mainostaa sitä...

Kuvia en äkikseltään löytänyt. Että nytkyllä(...) ropisi paljon miinuksia.

• dayum

Muodoltaan melkein pyöreät, pieniä kohokuvioita. Kovia. Ai että oli hyvää tunkea parikin suuhun ja syödä useita niin antaumuksella että oli pari seuraavaa päivää kieli kipeänä.

• PUSUT:::!!!!!111!!

.

ja *MUSTA-PEKKA* -kortit kuuluu suomalaiseen kulttuuriin, kuka ne vei

.

• ######?????

*

löytyyy. .. Luulisn...

*

• vänksy
        ######????? kirjoitti:

*

löytyyy. .. Luulisn...

*

ovat vaihatneet nimet :(

• MOPO::::!!!!!!!!11

• #######????????

• SENTÄÄN::::!!!!!
        #######???????? kirjoitti:

*

mopo karannut, vai etkö ole sitä vieläkään saanut????????

*

.

polkupyörä originaalia Jonas Ögländ norjalaista lentokoneterästä

.

• ######???????
        SENTÄÄN::::!!!!! kirjoitti:

.

polkupyörä originaalia Jonas Ögländ norjalaista lentokoneterästä

.

*

että edes jotakin'

'

• ENTISÖIDÄ:::!!!!!
        ######??????? kirjoitti:

*

että edes jotakin'

'

.

itse pidin sitä kuin kukkaa kämmenellä ja sitten oli jollakin lainassa niin heti karmeat jäljet rungossa

Tätä se on kun communisteille luovuttaa hetkeksikin omaisuutta

.

• #####????????
        ENTISÖIDÄ:::!!!!! kirjoitti:

.

itse pidin sitä kuin kukkaa kämmenellä ja sitten oli jollakin lainassa niin heti karmeat jäljet rungossa

Tätä se on kun communisteille luovuttaa hetkeksikin omaisuutta

.

*

on varmasti pidettävä parempaa huolta siitä. Pese ja kiillota se ja vie sänkysi viereen, niin ei varmasti kukaan uskalla sitä ainakaan yöllä tulla lainaamaan ja päivällähän sitten vahdit sitä muutenkin.

*

• IDEA:::::::!!!!!!!!
        #####???????? kirjoitti:

*

on varmasti pidettävä parempaa huolta siitä. Pese ja kiillota se ja vie sänkysi viereen, niin ei varmasti kukaan uskalla sitä ainakaan yöllä tulla lainaamaan ja päivällähän sitten vahdit sitä muutenkin.

*

.

menenkin heti hakemaan sen tuolta pyörävarastosta

Varmaan joku communisti jo suunnitteleekin sen varastamista

.

• #######?????
        IDEA:::::::!!!!!!!! kirjoitti:

.

menenkin heti hakemaan sen tuolta pyörävarastosta

Varmaan joku communisti jo suunnitteleekin sen varastamista

.

*

;-))

*

• parityynypurukumeja.

Ne oli pakattu läpinäkyvään muoviin ja niitä oli eri värisiä ja niiden maku ja tuoksu oli aivan mahtavan hedelmäinen ja hyvä. Niitä kaipaan.

• yjmgdnf

Maku oli ehkä teollisen asanssinen, mutta ne oli aivan loistavia! 2 purkkapalaa samassa muovipakkauksessa.

• random_N

Arlan litrainen kookosjogurtti oli hyvää.

• rehutehtailija

tuodaan. Kalajauhokin on tuoksultaan kiinnostavaa.

• Rakkauspaketti

Hiilihapoton limsa (en muista nimeä)ja viidenpennin karkit

• Njam!

Suklaa, mikä on pienimuotoinen konvehti.

Konvehtien vikana se, että ovat suuria, Ruusu-suklaassa ruudut ehkä hieman isompia mmitä Fazerin sinisessä ja pienimäärä täytettä.

Viimeksi löysin yhdestä Malmin lähellä olevan rautakaupan karkkihyllystä.

• Entistä suosikkijugurttiani, jonka valmistamisen Ingman lopetti minulta kysymättä kolmisen vuotta sitten.

• au-liskot

TETRAEDRIN MUOTOISIA PILLIMEHUJA

• KoppavaHoro

punainen (kanelinmakuinen) Jenkki-purkka, lasiset litrhan limpparipullot, Lemon Fontana -vissy, Peukku-tikkarit, Handu-mehujää, se pinkki kitaranmuotoinen jäätelöpuikko, jonka rakeet räjähtelivät suussa (oli kai samanmuotoinen kuin Superpuikko, saako niitäkään enää?), Suklaapilvi-jäätelötuutti, R-kioskin lakkapikarijäätelö, Patruuna-karkit...

• trust_mii

-aitoja nallekarkkeja
      -hubba bubba purkkaa
      -pieniä kindersuklaamunia
      -"suklaasikareita"

• i.n.n.o.sence

Mun päälläni on sellainen kirous, että jos jostain pidän, niin se poistuu markkinoilta ihan varmasti.

Mutta lapsuudesta olen jäänyt kaipaamaan sellaisia appelsiinin makuisia isoja jätski-tuutteja, olisikohan niissä ollut oranssi kääre?... Ja myös sellaisia jätskejä, jotka oli niin kuin pikari ja se pikari oli auton mallinen. Ja Prismassa myytyjä suklaadonitseja, oli ihan eri makuisia kuin nykyään...

Myöhemmältä ajalta kaipaan esimerkiksi vihreitä Xtra sipsejä ja yhtä salaattikastiketta, jota myytiin kolmen kappaleen pusseissa.

Niin ja kun olin lapsi, mun parhaan ystävän joku sukulainen oli töissä karkkitehtaalla ja saatiin sieltä sellaisia isoja tikkareita, jotka oli menneet rikki. Niitä oli kukan muotoisia, joissa kaikki terälehdet oli eri makuisia ja lakritsin makuisia spiraaleja. Oli ihan älyttömän hyviä.

• lista on aika mehujääpainotteinen. Joskus aikanaan oli sellaisia jäätelöitä kuin joke-kupit Niissä oli todella herkullista mansikan makuista 'mönjää' kupissa, niitä myytiin kait pari vuotta ja sen jälkeen en oo nähny missään. Omituisinta on se että ne oli aina joka paikasta loppu, minkä helvetin takia kukaan valmistaja tappais hyvin lypsävän lehmän jos homma ois muuten ok. Niissä on varmaan ollu heroiinia ja siks ne niin helvetin koukuttavia ja hyviä olikin.

Toinen mitä kaipaan on flinstones mehujäät. Niitä myytiin 40 kappaleen paketeissa, todella maukkaita ja katosivat kuin tuhka tulleen joskus 90-luvun loppupuolella.

Ja kolmas on vanha kunnon M.A.C orangecola. Näitä saattaa olla viellä myynnissä jossain koska olen törmännyt näihin viimeks pari vuotta sitten, en vain voi ymmärtää miksi näin jumalaista herkkua ei saa jokaisesta kaupasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      974
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      812
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe