TEHOKKAIN TAPA VESIJUOSTA?!

tahtoo kuntoon!!

Olen vesijuossut perinteisesti vyön kanssa mutta olen kiinnittänyt huomiota niihin jotka vesijuoksevat käsi ja jalkavastuksilla hieman etukenossa, se näyttää todella tehokkaalta tavalta treenata koko kroppaa. Olenko oikeassa? Haluaisin laihtua joka puolelta kehoa ja tämä tapa näyttää hyvältä myös vatsalihastreeniltä kun pitää jännittää keskivartaloa.
Kannttaako siis mieluummin juosta jalka&käsi-vastuksilla kuin vyön kanssa?

6

7356

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aloitteleva

      En tiedä itse mitään vesijuoksusta mutta oli vaan pakko vastata tuohon "haluaisin laihtua joka puolelta kehoa" -juttuun vain sen verran, että valitettavasti millään keinoa ei voi laihtua enemmän toisesta kohtaa. Lihaksia toki voi kehittää :) Anteeksi tämä saivartelu :D

      Toki on hyvä etsiä keinoa saada liikunnasta tehokkaampaa, mutta laihtumista ei voi nopeuttaa tai tehostaa tiettyyn kohtaan kropasta.

      Jatketaan liikkumista :)

    • yks vaan

      Vesijuostessa vyön kanssa kuuluukin olla asentona pieni etukeno. Ei tietenkään niin, että makaa veden pinnalla.
      Tehokkaaksi juoksun tekee se, että liikkeet tehdään tehokkaasti, potkut kunnolla taaksepäin. Kädet kuuluu olla sivuilla, sormet ojennettuna, kyynerpää koukistettuna..(onkohan vaikeaselkoista)Niinkuin juoksisit kuivalla maalla.
      Vyön kanssa voit tehdä erilaisia variaatioita;
      Nosta polvet koukkuun eteen ja tee rintauintivetoja käsillä.
      Nosta kädet vaikka pään päälle ja polje jaloilla.
      Nojaa hiukan taaksepäin ja "pyöräile" jaloilla, hyvä vatsalihaksille.
      ym, ym..
      Myös vyön kanssa voi olla käsi- ja jalkavastukset.....Vesijuoksu"kenkiä" ja käsiin hanskoja saa myös.

      • vesimilla

        Pääasia että juoksee. Riittävän kauan että tulee kunnolla hiki vähintään se 30min. Kannattaa tehdä eri sykkeillä eli yhteen suuntaan täysillä sitten rauhallisemmin sitten taas potkut ja käsivedot ääripäihin ja taas rauhallisemmin takaisin. Juosta ja nyrkkeillä on myös tehokasta. Hanskat ja kengät messiin vyön kanssa tai ilman. Tehoa tulee lisää kun jättää vyön pois koska on pakko vetää kovemmin ettei uppoa ;)
        Läskit kuluu kun vaan osais vähentää sitä syömistään. Mutta kun urheilun jälkeen vaanmaistuu niin hyvin.. Mikä keino olis siihen? Tonaliinia oon jo syönyt ilman meirittelevia tuloksia.


    • vesijuoksija

      Kannattaa käyttää sekä vesijuoksuvyötä ja vastuskengiä. Tehokasta vesijuoksu on silloin, kun liikkeet saadaan tehtyä laajoina ja isoja lihaksia hyväksi käyttäen. Itse vesijuoksuvyön idea on siinä, että se kelluttaa ja mahdollistaa paremman juoksuasennon ja näin paremmat liikeradat, kun liikkeiden ei tarvitse kannatella vedessä liikkujaa, vaan kaikki liikkeet voidaan sovittaaa vain maksimaalisen kuormituksen mukaisiksi.

      Pelkät kengät ainakin itselläni eivät kannatelleet tarpeeksi, ja leuka painui veteen.

    • juoksukenkiä

      Ostin viime kesänä eräiltä markkinoilta sellaiset vesijuoksukengät, jotka ovat soikeat ja n. 25 20 cm koltaan. Jokin Uimaliiton uusi malli. Ne pitää pinnalla juostessa yksinäänkin ja lisäksi joutuu ainakin aluksi vähän "tasapainoilemaan", joten uusia lihaksia tulee käyttön. Mallit on eriksenn miehille ja naisille. Suosittelen.

    • Näinmeill

      Kyllä laihtuu vesijuoksussa. Reisiin tulee jer kuka ja jos kauhoo käsillä niin allipaasikivet kiinteytyvät. Itse juoksen noin kilometrin joka päivä. Malli miehille on sama mutta koko isompi.

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10100
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      415
      4422
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      91
      3036
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2865
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2674
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2668
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1855
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1722
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1630
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1433
    Aihe