TEHOKKAIN TAPA VESIJUOSTA?!

tahtoo kuntoon!!

Olen vesijuossut perinteisesti vyön kanssa mutta olen kiinnittänyt huomiota niihin jotka vesijuoksevat käsi ja jalkavastuksilla hieman etukenossa, se näyttää todella tehokkaalta tavalta treenata koko kroppaa. Olenko oikeassa? Haluaisin laihtua joka puolelta kehoa ja tämä tapa näyttää hyvältä myös vatsalihastreeniltä kun pitää jännittää keskivartaloa.
Kannttaako siis mieluummin juosta jalka&käsi-vastuksilla kuin vyön kanssa?

6 kommenttia

Vastaukset

  • En tiedä itse mitään vesijuoksusta mutta oli vaan pakko vastata tuohon "haluaisin laihtua joka puolelta kehoa" -juttuun vain sen verran, että valitettavasti millään keinoa ei voi laihtua enemmän toisesta kohtaa. Lihaksia toki voi kehittää :) Anteeksi tämä saivartelu :D

    Toki on hyvä etsiä keinoa saada liikunnasta tehokkaampaa, mutta laihtumista ei voi nopeuttaa tai tehostaa tiettyyn kohtaan kropasta.

    Jatketaan liikkumista :)

  • Vesijuostessa vyön kanssa kuuluukin olla asentona pieni etukeno. Ei tietenkään niin, että makaa veden pinnalla.
    Tehokkaaksi juoksun tekee se, että liikkeet tehdään tehokkaasti, potkut kunnolla taaksepäin. Kädet kuuluu olla sivuilla, sormet ojennettuna, kyynerpää koukistettuna..(onkohan vaikeaselkoista)Niinkuin juoksisit kuivalla maalla.
    Vyön kanssa voit tehdä erilaisia variaatioita;
    Nosta polvet koukkuun eteen ja tee rintauintivetoja käsillä.
    Nosta kädet vaikka pään päälle ja polje jaloilla.
    Nojaa hiukan taaksepäin ja "pyöräile" jaloilla, hyvä vatsalihaksille.
    ym, ym..
    Myös vyön kanssa voi olla käsi- ja jalkavastukset.....Vesijuoksu"kenkiä" ja käsiin hanskoja saa myös.

    • Pääasia että juoksee. Riittävän kauan että tulee kunnolla hiki vähintään se 30min. Kannattaa tehdä eri sykkeillä eli yhteen suuntaan täysillä sitten rauhallisemmin sitten taas potkut ja käsivedot ääripäihin ja taas rauhallisemmin takaisin. Juosta ja nyrkkeillä on myös tehokasta. Hanskat ja kengät messiin vyön kanssa tai ilman. Tehoa tulee lisää kun jättää vyön pois koska on pakko vetää kovemmin ettei uppoa ;)
      Läskit kuluu kun vaan osais vähentää sitä syömistään. Mutta kun urheilun jälkeen vaanmaistuu niin hyvin.. Mikä keino olis siihen? Tonaliinia oon jo syönyt ilman meirittelevia tuloksia.


  • Kannattaa käyttää sekä vesijuoksuvyötä ja vastuskengiä. Tehokasta vesijuoksu on silloin, kun liikkeet saadaan tehtyä laajoina ja isoja lihaksia hyväksi käyttäen. Itse vesijuoksuvyön idea on siinä, että se kelluttaa ja mahdollistaa paremman juoksuasennon ja näin paremmat liikeradat, kun liikkeiden ei tarvitse kannatella vedessä liikkujaa, vaan kaikki liikkeet voidaan sovittaaa vain maksimaalisen kuormituksen mukaisiksi.

    Pelkät kengät ainakin itselläni eivät kannatelleet tarpeeksi, ja leuka painui veteen.

  • Ostin viime kesänä eräiltä markkinoilta sellaiset vesijuoksukengät, jotka ovat soikeat ja n. 25 20 cm koltaan. Jokin Uimaliiton uusi malli. Ne pitää pinnalla juostessa yksinäänkin ja lisäksi joutuu ainakin aluksi vähän "tasapainoilemaan", joten uusia lihaksia tulee käyttön. Mallit on eriksenn miehille ja naisille. Suosittelen.

  • Kyllä laihtuu vesijuoksussa. Reisiin tulee jer kuka ja jos kauhoo käsillä niin allipaasikivet kiinteytyvät. Itse juoksen noin kilometrin joka päivä. Malli miehille on sama mutta koko isompi.

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.