Mitä tekisit, jos...

Nyt kun on pohdittu, miten elämän pistäisi järjestykseen satasella, niin jalostetaan kysymystä. Eli mitä tekisit, jos saisit kuulla, että sinulla on kuukausi elinaikaa? Pysyisit kuitenkin kuolemaasi saakka toimintakykyisenä, eikä aika menisi lasaretissa tajuttomana maatessa?
38650
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 38

Vanhimmat

sanoa. Ainakin videoisin elämääni. En tiedä ketä varten, mutta kuitenkin.

Äänestä

Pitäisin juhlat ja kutsuisin suvun, ystävät, kaikki ketkä haluaisivat.

Lisäksi järjestäisin niin, että perikunta saisi mahdollisimman mutkattoman alun.

Äänestä

Mietin, että kertoisin asiani vain joillekin lähimmille, joiden pää luultavasti kestäisi. Koittaisin tavata mahdollisimman monta ystävääni. Kirjoittaisin jotain itsestäni ja elämästäni kirjeeksi, kirjoittaisin jotain minkä voisin jättää kaikille läheisilleni pois mentyäni, kiittäisin yhteisistä hetkistä. Hupsuttelisin ja reissaisin, minkä pystyisin ja ehtisin. Jotain sellaista, ehkä...

Äänestä

pieni lapsi, viettäisin suurimman osan ajasta hänen kanssaan: leikkisin, hemmottelisin, tekisin kaikenlaista muuta, kertoisin, miten paljon isi häntä rakastaa jne. Hänen nukkuessaan katselisin häntä ja kirjoittaisin hänelle kirjeitä, joita hän halutessaan voisi vanhempana lukea ymmärtääkseen, miten paljon hän isälleen merkitsi.

Lisäksi järjestelisin taloudelliset asiat siten, että perheeni olisi mahdollisimman helppo jatkaa elämäänsä niiden suhteen ja vapauttaisin tiettyjä asioita muiden käyttöön. Toki olisin mahdollisimman paljon myös puolisoni kanssa.

En voi keksiä tärkeämpää asiaa viimeiselle elinkuukaudelleni kuin yrityksen vahvistaa lapseni perusturvaa, eikä mikään olisi minulle merkityksellisempää kuin olla hänen kanssaan.

Äänestä
  • Olipa kaunista tekstiä. :)

Äänestä

tyhjentäisin tietokoneiden ja puhelimien muistit.

Enkä kertoisi kenellekkään, sääli kun on sairautta.

Tiedä sitten kuinka monta kuukautta kestäisi kunnes murtaisivat oven maksamattomien vuokrien vuoksi.

Äänestä

ottaisin kersat siksi aikaa tänne. Yrittäisin elää kutakuinkin kuten tähänkin saakka. Tekisin perheen kanssa monenlaista pientä.. En usko, että elämä kovin kovasti muuttuisi, kokoajan tässä kuitenkin eletään sitä viimeistä päivää.

Äänestä

Nostaisin henkivakuutustani turvatakseni lapsilleni edes jotain turvaa tulevaisuuden varalle. Saattaisin myös lomailla ja puuhailla kaikenlaista. Kyllähän kuukaudessa paljon ehtii. Suunnittelisin oman hautakiveni ja leipoisin hautajaisiani varten valmiiksi jotain pakastimeen. Tilailisin lapsilleni perheneuvolaan terapia-aikoja ja kriisiterapiaa valmiiksi ja neuvottelisin jostain perhetyöntekijän saamisesta, ettei lasten isällä olisi liian raskasta alussa täysin yksin. Todennäköisesti juuri noin, mutta murehtimaan en suostuisi. Olen jo kerran ollut hyvin lähellä kuolemaa ja kuolema ei sen takia pelota tuon yhtään.

Äänestä
  • Aloittaja

Lyön vetoa, että jos saatuasi kuolettavan diaknoosin menisit vakuutusyhtiöön, syyllistyisit vakuutuspetokseen, joka olisi helppo selvittää. Eihän kuollut linnaan joudu, mutta ei varmaan korvauksiakaan heruisi. Korkeintaan vakuutusyhtiön oikeudenkäyntikulut perikunnan korvattavaksi. :-(

Äänestä

• ratikkakuski kirjoitti:

Lyön vetoa, että jos saatuasi kuolettavan diaknoosin menisit vakuutusyhtiöön, syyllistyisit vakuutuspetokseen, joka olisi helppo selvittää. Eihän kuollut linnaan joudu, mutta ei varmaan korvauksiakaan heruisi. Korkeintaan vakuutusyhtiön oikeudenkäyntikulut perikunnan korvattavaksi. :-(

Ajattelin tätä tapani mukaan laaja-alaisesti. Kuolettava diagnoosi ei täysin seisaaltaan mielestäni kaada. Voihan elinaika olla tappouhkauskin tai joku muu juttu. Tokihan tiedän, ettei kuolettavan diagnoosin kanssa vakuutusturvan nostaminen Suomessa onnistu.

Äänestä

Huh! Mä ainakin kertoisin heti mun rakkaimmilleni, että enää kuukausi nauttia mun seurasta ja tietty spyykkaisin heitä (ja itseäni) siihen, ettei nähdä enää. Järkkäisin kodin kissalleni, antaisin mun maallisen omaisuuden jakoon ja h-hetkellä ei muuta kuin turvavyöt kiinni :D

Toisin sanoen, eläisin kuten normaalisti mutta tekisin valmisteluja tulevaa varten :)

Äänestä
  • Aloittaja

Toinen koulukunta ei kertoisi asiasta kellekään ja toinen kaikille läheisilleen. Minä varmaan kuuluisin jälkimmäisiin. Puhuisin kaikille suuni puhtaaksi ja tekisin monenmoista helpottaakseni jäljellejääneiden lähimmäisteni elämää.

Äänestä

Toinen koulukunta ei kertoisi asiasta kellekään ja toinen kaikille läheisilleen. Minä varmaan kuuluisin jälkimmäisiin. Puhuisin kaikille suuni puhtaaksi ja tekisin monenmoista helpottaakseni jäljellejääneiden lähimmäisteni elämää.

elämäntilanteesta.

Äänestä

Ehdottomasti niin. Mä jokatapauksessa kannan huolta siitä, että kuoltuani mahdollisesti jotkut jää suremaan mua enkä mä haluis oikeesti sitä. Pitäis päästä kertomaan ennakolta niin säästyisi murheelta.. Kuolemaa mä en pelkäis muuten ollenkaan, surua ainoastaan :/

Äänestä

En varmaan alkaisi mainostamaan sitä perheelleni, ystävilleni ja rakkailleni. Nostattaisin henkivakuutustani. Lähtisin varmaan lomalle lasten kanssa viikoksi hemmottelisin, hellisin ja viettäisin hauskoja yhteisiä hetkiä tunteella viimeistä kertaa. Kuukaudessa ehtisi tehdä paljon, muutama kirje pitäisi kirjoittaa ystäville,sukulaisille ja lapsilleni, turvata/ testamentata muksujen elämä tottakai. Yrittäisin helpottaa niiden tärkeiden ihmisten elämän jotka jätän jälkeeni. Antaa paljon tavaraa pois ettei jälkikasvu hukkuisi siihen. Polttaa paljon turhaa paperitavaraa. Olisi vaikea paikka jos tietäis kuolevansa, mutta ennemmin kyllä haluaisin tietää milloin kuolen. Loppuvaiheessa täytyis tietenkin kertoa ja hyvästellä rakkaat ja tärkeät ihmiset. Tilaisin ja maksaisin hautakiven, arkun jne.

Äänestä

masentava aloitus. varmaanki suuntaisin taas alkoon.

Äänestä
  • .

Äänestä

• old_profile_57657 kirjoitti:

.

se eka käyntinihän oli sen ns. ylimääräisen satasen tuhlaus. mitäpä sitä turhia vouhottamaan.

Äänestä

• Aloittaja

Ensitöikseni joisin tyrä-ärvänät ja vasta seuraavana päivänä alkaisin miettimään, että mitäs tässä nyt pitäisikään tehdä.

Äänestä

Olispa hirveetä, jos tietäis kuolevansa kuukauden kuluttua!

Varmaan miettisin Häntä ja viimeisenä elinpäivänäni soittaisin Hänelle. Ei.. En mä varmaan uskaltaisi soittaa, laittaisin vaan tekstarin.

Äänestä

tehdä pilan.

Hakea pankista ison lainan.
Sukulaiset riemastuisivat tuhdista pankkitilistä ja pesäselvityksessä selviäisi kyseessä olevan tuoreen lainan.
Mikä maksettava kokonaisuudessaan takaisin.

Siis, jos on huonot välit muun suvun jäsenten kanssa.

Äänestä

kuinka lapseni selviäisivät pienimmällä mahdollisella verorasituksella jäämistöstäni, asunto, auto ym. - Lahjoittaisin pois esineet, jotka saattaisivat olla kuolinpesässä hankalia, esim. asetarvikkeet. - Kirjoittaisin lyhyesti (vaikka se onkin mulle hankalaa...) muistipätkiä joistakin oman elämäni tärkeistä tilanteista sekä lasteni lapsuusajasta. - Viettäisin ylipäätään aikaa lasteni ja äitini kanssa ja koittaisin järjestää heidän asiansa niin hyvin kuin voisin. - Ja laittaisin kiitoskortit kaikille lähimmille ystävilleni.

Äänestä

miten tää liitty miehen logiikkaan?????????????????????????????????????????????????????

Äänestä
  • Aloittaja

Eihän täällä mikään muukaan koskaan liity, joten tyhmiä kyselet.

Äänestä

• Mä mietin ihan samaa tosta aloituksesta, että miten Ratikkakuskin kyselyt liittyisivät "Miehen Logiikkaan"... Outo on myös ton Ratikkakuskin tyyli lätkiä kysymyksiä ja sitten itse olla keskustelematta juuri mitään tai kompata aina pelkillä positiivisilla kommenteilla joitakin yksiä samoja. Mulle toi nimimerkki pelkästään vittuilee, ja tosi henkisen vääristelevän ja valheellisen oudolla tavalla. Sitten jotkut sen sönkkäripalstakamut lätkii alekkain omia mukafilmaattisia vastauksiaan, mutta keskustelu ei siitä huolimatta etene mihinkään... Tsiigatkaas - jos fiksuja on paikalla - että miten v*ttu jotkut muka on tällä palstalla keskustelevinaan! Aivan älyttömän outoa(!) sakkia tällä keskustelupalstalla mielestäni - ihan extreme outoa!!!

Äänestä

• Aloittaja

,.., kirjoitti:

Mä mietin ihan samaa tosta aloituksesta, että miten Ratikkakuskin kyselyt liittyisivät "Miehen Logiikkaan"... Outo on myös ton Ratikkakuskin tyyli lätkiä kysymyksiä ja sitten itse olla keskustelematta juuri mitään tai kompata aina pelkillä positiivisilla kommenteilla joitakin yksiä samoja. Mulle toi nimimerkki pelkästään vittuilee, ja tosi henkisen vääristelevän ja valheellisen oudolla tavalla. Sitten jotkut sen sönkkäripalstakamut lätkii alekkain omia mukafilmaattisia vastauksiaan, mutta keskustelu ei siitä huolimatta etene mihinkään... Tsiigatkaas - jos fiksuja on paikalla - että miten v*ttu jotkut muka on tällä palstalla keskustelevinaan! Aivan älyttömän outoa(!) sakkia tällä keskustelupalstalla mielestäni - ihan extreme outoa!!!

Kaikki muut ovat ihan extreme-outoja ja sinä olet ainoa normaali. Siitä se alkaa... ;-)

Äänestä

Kaikki muut ovat ihan extreme-outoja ja sinä olet ainoa normaali. Siitä se alkaa... ;-)

Joo tosiaan ehkä noin. Te mielisairaita tuntemattomien kiusaajia, minä normaali keskustelupalstakävijä.

On se kyllä jännittävää, että miksi teidän kömpelystenne kaikki ahdistelukommentit poistatetaan...Miks tällä keskustelupalstalla salllitaan se, että hullut molottaa joistakin omista asioistaan, mistä me keskustelupalstakävijät ei tiedetä? Kerroks sen?

Sori molopää: sä olet jo valheellisesti solvannut mua esimerkiksi sairauksilla, mitä en omaa ja ihmissuhteilla, mistä en mitään tiedä. Mitäs on pelleshowssanne seuraavana vuorossa? Se tietysti vituttaa, että mun aivoja omaavan ULKOPUOLISEN asioita valottavia kommentteja poistatetaan. Sadisti... Sun on pakko olla hullu, jos kerran syöpä tai avanteetkaan ei sulla ole vittuilun ulkopuolella ( ps. mulla ei ole avannetta -toisin kuin olet väittänyt, enkä kärsi syövästä, mutta ten point vaikeampi elämä mulla on tasan ollut, kuin sinulla ja mistähän johtuisi, että mulla silti on enemmän aivoja, enemmän humaaniutta ja enemmän JÄRKEÄ....).

Äänestä

• Aloittaja

,.., kirjoitti:

Joo tosiaan ehkä noin. Te mielisairaita tuntemattomien kiusaajia, minä normaali keskustelupalstakävijä.

On se kyllä jännittävää, että miksi teidän kömpelystenne kaikki ahdistelukommentit poistatetaan...Miks tällä keskustelupalstalla salllitaan se, että hullut molottaa joistakin omista asioistaan, mistä me keskustelupalstakävijät ei tiedetä? Kerroks sen?

Sori molopää: sä olet jo valheellisesti solvannut mua esimerkiksi sairauksilla, mitä en omaa ja ihmissuhteilla, mistä en mitään tiedä. Mitäs on pelleshowssanne seuraavana vuorossa? Se tietysti vituttaa, että mun aivoja omaavan ULKOPUOLISEN asioita valottavia kommentteja poistatetaan. Sadisti... Sun on pakko olla hullu, jos kerran syöpä tai avanteetkaan ei sulla ole vittuilun ulkopuolella ( ps. mulla ei ole avannetta -toisin kuin olet väittänyt, enkä kärsi syövästä, mutta ten point vaikeampi elämä mulla on tasan ollut, kuin sinulla ja mistähän johtuisi, että mulla silti on enemmän aivoja, enemmän humaaniutta ja enemmän JÄRKEÄ....).

"Miks tällä keskustelupalstalla salllitaan se, että hullut molottaa joistakin omista asioistaan, mistä me keskustelupalstakävijät ei tiedetä? Kerroks sen?" No miksikäs ei? Sitäpaitsi kyllä sinä palsta-addiktina tiedät, mitä täällä molotetaan.

Enkä minä ole sinua solvannut. Olen vain kehottanut ottamaan sen halon pois perseestä, ettet saa suolitukosta ja muutu niskapaskantajaksi. Sitten sinulla viimeistään on se avanne. Että älä ota solvauksena, vaan hyväntahtoisena neuvona palstaystäväiseni. ;-)

Sitä en hetkeäkään epäile, etteikö sinulla vaikea elämä ole ollut. Noilla sosiaalisilla taidoilla ja kritiikinkannuksilla sinulla on taatusti ollut vaikeaa, on ja tulee olemaankin. Sitä kannattaisi miettiä vakavasti.

Äänestä

"Miks tällä keskustelupalstalla salllitaan se, että hullut molottaa joistakin omista asioistaan, mistä me keskustelupalstakävijät ei tiedetä? Kerroks sen?" No miksikäs ei? Sitäpaitsi kyllä sinä palsta-addiktina tiedät, mitä täällä molotetaan.

Enkä minä ole sinua solvannut. Olen vain kehottanut ottamaan sen halon pois perseestä, ettet saa suolitukosta ja muutu niskapaskantajaksi. Sitten sinulla viimeistään on se avanne. Että älä ota solvauksena, vaan hyväntahtoisena neuvona palstaystäväiseni. ;-)

Sitä en hetkeäkään epäile, etteikö sinulla vaikea elämä ole ollut. Noilla sosiaalisilla taidoilla ja kritiikinkannuksilla sinulla on taatusti ollut vaikeaa, on ja tulee olemaankin. Sitä kannattaisi miettiä vakavasti.

"Kritiikinkannuksista" voit alkaa mulle puhua siinä vaiheessa, jos mulla on nimimerkki tälle foorumille ja tähän ikääni mennessä ei ole ollut, Mielestäni olen pärjännyt teidän hullujen solvareiden keskellä niin hyvin, kuin kaltaiseni pelkkä keskustelupalstavierailija IKINÄ voisi pärjätä. Sen kahdeksan kymmenestä solvauksestanne olen ohittanut argumentoinnilla. Ihan kuka tahansa hermojaan hallitsematon ei pystyisi siihen.

Sen olen kertonut, etten omaa nimimerkkiä. En myöskään ole missään keskustellut esimerkiksi perseseksistä.

Äänestä

Sulle seko vielä: v*ttu että KEHTAATKIN(!!) tulla mulle puhumaan "sosiaalisten taitojeni" vajavuudesta...Vastasin sulle jo tonne alemmas, mutta sanon vielä tämän. Vittu minä sentään en ole mikään sinun kaltaisesi kaho, joka tulee tuntemattoman kimppuun noin rumasti. Minä en tiedä, että mitä v*tun "niskapaskantajia" teidän vammaisessa yhteisössänne on, joten arvaas, onko oksettavaa lukea tuollaisia loukkauksia!! Varmasti kun ja jos joku on riittävän TYHMÄ, kuten sinä, niin teikäläisten niskapaskantamisethan syydetään mun kaltaiseni keskustelupalstavierailijan niskaan, mutta mene kavereides outojen kanssa niskapaskantelemaan ja jätä minut rauhaan. En omaa kuvottavaan yhteisöönne mitään nimimerkkiä ja se kyllä on käynyt selväksi, ettei teidän nettihajokkaiden palstalla voi s*tana edes keskustella, kun hörhöilette kuvitelmienne kanssa kimpussa.

Täysin asiaton porsas olet, täysin!!

Äänestä

Mun tuurilla tulisi niin kiire järjestellä asioita, että siinä ilmalennossa joutuisin kuitenkin sinne lasarettiin koivet paketissa. Siitä se hössötys sitten alkaisi :)

Äänestä

kaikki paprut valmiiksi, kertoisin rakkailleni kuinka tärkeitä he ovat, kirjoittaisin listan toiveistani jälkeeni jääville läheisille, ja kuolisin onnellisena siitä, etten aiheuta enää kelleen murheita.

Äänestä

ja päättäisin elämäni ennen määräaikaa, koska en voi sietää et kukaan tai mikään saa mua tappaa,mun tappamiseen mulla on yksioikeus.

kyse on kunniasta

Äänestä

ja kun tulisin sieltä, olisin lasteni kanssa.

Äänestä
  • Lue kysymys uudelleen.... Tässä taa huomaan, miten vaikeaa on ymmärtää täysin eri lailla ajattelevia ihmisiä. Onneksi jokainen saa ajatella aina ihan mitä haluaa.

Äänestä

osaa sanoa, kävisin varmaan afrikassa, kiinassa, ja muilla mailla. En osaa sanoa...vaikea kyssä!!

Äänestä
  • Kirjoittaisin kirjeet lähimmille ystävilleni, poikaystävälleni ja kenties myös papalleni.

Sitten lähtisin miesystäväni kanssa ulkomaille matkalle. Ottaisin videokuvaa paljon.

Viimeisenä päivänä, illalla menisin yksin merenrannalle katsomaan auringonlaskun ja laittaisin silmät kiinni.

Äänestä

mä protestoisin lääkärin diagnoosia tappamalla itteni ennen laskettua kuolinaikaa

sillo mulla ei ainakaan olis vaan kuukautta elinaikaa jälellä

Äänestä

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastainen viesti.

Kommentoi aloitusta

ratikkakuski kirjoitti:

Nyt kun on pohdittu, miten elämän pistäisi järjestykseen satasella, niin jalostetaan kysymystä. Eli mitä tekisit, jos saisit kuulla, että sinulla on kuukausi elinaikaa? Pysyisit kuitenkin kuolemaasi saakka toimintakykyisenä, eikä aika menisi lasaretissa tajuttomana maatessa?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu