Liian kaunis ystävä..

Tytteli23

Minulla on hieman hölmö ja lapsellinenkin "ongelma", mutta asia vaivaa niin haluaisin kysyä teidän mielipidettänne.
Olen aina ollut itsevarma ja mielestäni nättikin tyttö, eikä miehistä ole ollut sinänsä pulaan. Ystäväni, jonka kanssa käyn monesti ulkona, on vain liian kaunis jotta itse pystyisin iskemään ketään :\
Tiedän, kuulostaa tyhmälle. Muttakun asia menee niin, että olemme käyneet yhdessä ulkona muutaman kerran, ja joka kerta minun seuralaiseni onkin kiinnostunut kaveristani. Olen itse aika ujo ja hiljainen, kun taas ystäväni todella ulospäinsuuntaunut. Miehet tulevat juttelemaan ystävälleni, ja minä jään aina taka alalle sillä en tiedä mistä puhuisin edes. Muiden ystävien kanssa ei ole tätä ongelmaa, mutta silloin emme yleensä mene miehiä etsimään, vaan viettämään tyttöjen iltaa sillä muut ystäväni seurustelevat.
Kaikista inhottavinta on, että tänä vkloppuna sattui niin, että mies jonka kanssa olen tapaillut kiinnostuikin sitten taas ystävästäni joka liittyi baari illan jälkeen seuraamme jatkoille. En oikein tiedä mitä pitäisi ajatella, sillä tiedän ettei ystäväni tee tätä tahalleen. Hän on todella näyttävä nainen ja omaa hyvän luonteen, mutta välillä tuntuu että se pilaa omat mahdollisuuteni iskeä ketään. Olen eronnut noin 4kk sitten enkä oikein tiedä miten edes isken miehiä, sillä takana on 6 vuoden yhdessä olo ja sekin päättyi toisen naisen takia.
Mitä mieltä te olette? Pitäisikö minun kenties vain kestää ongelma vai puhua ystävälleni :\

12

2946

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iskee

miehiä on huora.

• katkeruus on sairaus

Heräsitkö hikisiin lakanoihin ihan yksin tänäkin amuna? Ei ollutkaan ketään siinä vierellä?

• itsensä
        katkeruus on sairaus kirjoitti:

Heräsitkö hikisiin lakanoihin ihan yksin tänäkin amuna? Ei ollutkaan ketään siinä vierellä?

halventaminen on sairaus.

• fdvfdavfdva

Ihan normaalia eron jälkeistä katkeruutta ja epävarmuutta tuo on. Tunnet itsesi riittämättömäksi sen sosiaalisemman ja sinua huomattavasti kauniimman ystäväsi seurassa.

Pääset tuota "ongelmastasi" kyllä ajan kanssa eroon. Itse kuitenkin suosittelisin että menet iskemään niitä miehiä ns. tavis kavereidesi seurassa, jossa et tunne itseäsi riittämättömäksi. Tosin tuon kauniin kaverin seurassa luulisi sinun saavan enemmän niitä iskuyrityksiä miehiltä kuin kaverisi, sillä miehet eivät läheskään aina mene iskemään sitä baarin kauneinta naista, vaan tyytyvät ns. tavis naisisiin.

• mene yksin

voi olla eron jälkeistä epävarmuutta tietysti. Monesti vaan ilman mitään eroja tai epävarmuuksiakaan niin se vain menee, et jos on perusnätti nainen ja sitten kaunisnainen, niin se perusnätti saa vaikka koko loppuelämänsä ihmetellä, miksi saa aina olla seinäruusu. Miehet väittää, et ne pelkää kauniita naisia, mutta ei ne kauniita pelkää vaan huippumallin näköisiä. Kauniiden perässä juostaan ja tavallisten tai nättien.. kuka niitä edes huomaa.

Ei tuollaisesta ongelmasta pääse kuin kulkemalla ilman sitä kauniimpaa tai sosiaalisempaa kaveria. Muuten olet aina se varjo tai harmaavarpunen, mitä kukaan ei edes tunne tai ainakaan tule tuntemaan. Tai sitten huomaat pian, että onkin käynyt niin, että nekin miesystävät, joita luulit ystäviksesi ovat tuttujasi vain siksi, että sinulla on joku muu naistuttu ja itse siinä ei merkitse mitään.

"sillä miehet eivät läheskään aina mene iskemään sitä baarin kauneinta naista, vaan tyytyvät ns. tavis naisisiin."

Tuostakin paistaa tuo asenne läpi.. Tavisnaisiin on tyytyminen.. Jos ei saa sitä kauneinta.. Lähtökohtainen oletus olis se kaunein ja ´loput on tyytymistä.. Tässä suomalainen mies taas..
        Tosiasiassa on monesti se kaunein.. paljon muita kauniita ja sitten ne perusnätit tai tavalliset tai rumat.
        Ja miehet mieltää tavalliseksi sellaisen kauniin, joka nyt ei ole mikään kaunein missi, mutta tavallisen kaunis ei ole sama asia kuin tavis. Tavis yleensä on tavis, ei kaunis.

Mut aloittajalle vaan vinkiksi, että pian huomaat, ettet sä itse saa muodostettua yhtään ihmissuhteita varsinkaan miehiin, jos sun kauniimpi tai sosiaalisempi, pahimmassa tapauksessa useampi täntyyppisiä kavereita on paikalla. Itsekin monesti luulin, että mulla on ollut ihmissuhteita moniin miehiin, mutta monesti se vaan sitten selviää, ettei ne olleet mun ihmissuhteita, vaan mä olin vaan joku oheisihminen, kun se tärkein on se kauniimpi. Ei millään pahalla kauniita kohtaan. Mut se on ainut keino. Itse luot ne ihmissuhteesi ja pidät huolen, että jätät kaverit omiin oloihinsa tai et kuvittelekaan tapaavasi tai saavasi suhdetta samaan aikaan jos sulla on se kaveri lähellä.

• kaiksin kaunehimpi
        mene yksin kirjoitti:

voi olla eron jälkeistä epävarmuutta tietysti. Monesti vaan ilman mitään eroja tai epävarmuuksiakaan niin se vain menee, et jos on perusnätti nainen ja sitten kaunisnainen, niin se perusnätti saa vaikka koko loppuelämänsä ihmetellä, miksi saa aina olla seinäruusu. Miehet väittää, et ne pelkää kauniita naisia, mutta ei ne kauniita pelkää vaan huippumallin näköisiä. Kauniiden perässä juostaan ja tavallisten tai nättien.. kuka niitä edes huomaa.

Ei tuollaisesta ongelmasta pääse kuin kulkemalla ilman sitä kauniimpaa tai sosiaalisempaa kaveria. Muuten olet aina se varjo tai harmaavarpunen, mitä kukaan ei edes tunne tai ainakaan tule tuntemaan. Tai sitten huomaat pian, että onkin käynyt niin, että nekin miesystävät, joita luulit ystäviksesi ovat tuttujasi vain siksi, että sinulla on joku muu naistuttu ja itse siinä ei merkitse mitään.

"sillä miehet eivät läheskään aina mene iskemään sitä baarin kauneinta naista, vaan tyytyvät ns. tavis naisisiin."

Tuostakin paistaa tuo asenne läpi.. Tavisnaisiin on tyytyminen.. Jos ei saa sitä kauneinta.. Lähtökohtainen oletus olis se kaunein ja ´loput on tyytymistä.. Tässä suomalainen mies taas..
        Tosiasiassa on monesti se kaunein.. paljon muita kauniita ja sitten ne perusnätit tai tavalliset tai rumat.
        Ja miehet mieltää tavalliseksi sellaisen kauniin, joka nyt ei ole mikään kaunein missi, mutta tavallisen kaunis ei ole sama asia kuin tavis. Tavis yleensä on tavis, ei kaunis.

Mut aloittajalle vaan vinkiksi, että pian huomaat, ettet sä itse saa muodostettua yhtään ihmissuhteita varsinkaan miehiin, jos sun kauniimpi tai sosiaalisempi, pahimmassa tapauksessa useampi täntyyppisiä kavereita on paikalla. Itsekin monesti luulin, että mulla on ollut ihmissuhteita moniin miehiin, mutta monesti se vaan sitten selviää, ettei ne olleet mun ihmissuhteita, vaan mä olin vaan joku oheisihminen, kun se tärkein on se kauniimpi. Ei millään pahalla kauniita kohtaan. Mut se on ainut keino. Itse luot ne ihmissuhteesi ja pidät huolen, että jätät kaverit omiin oloihinsa tai et kuvittelekaan tapaavasi tai saavasi suhdetta samaan aikaan jos sulla on se kaveri lähellä.

no voi olla tai susta paistoin naamasta kuinka kadehdit ystävääsi, yritit viedä kaiken huomion hallinoimalla joka ikistä tilannetta tms. Oletko sinä itse niin täydellinen että voit pistää kaiken ulkonäön piikkiin. Ei ne miehet kovin kauaa jaksa kaunista mutta tylsää naista katsella...on jotenkin typerää sanoa olevansa kaveri ja sitten kokea se kaveri uhaksi. Varmasti molemmille on ottajansa, ehkä sinä isket silmäsi vääriin miehiin?

• vsag

Olen 19vuotias mies ja itse tykkään neutraalin näköisistä naisista, liian kauniit on vaikea lähestyä, joten ties vaikka tulisi sua iskemään;D

• 9+6=15

On oltava aloitteellinen vaikka olisi ujo ja hiljainen. Sinäkin kai menisit sen kaverin luo joka miellyttää mieltäsi eniten, ja varmaan moni muu nainen menisi saman miehen luo. Tuon miehen kaverit jäävät aivan samoin soittelemaan kelloja, jos eivät olisi itse aloitteellisia. Ja vaikka miten ihmiset olisivat yksin liikkeellä, ei kiinnostukset jakaannu tasan. Ihan luonnollista...

Jos menisit yksin, saisit todennäköisesti enemmän huomiota, mutta parhaan tulokseen kuitenkin pääset tekemällä aloitteita ja luopumalla turhasta ujoudesta (sen joka estää tutustumasta tai iskemästä). Vastuu on kuitenkin sinulla siitä kenet saat ja miten onnistut pitämään, ei se johdu ystävistäsi tai miehistä. Otta se kenet haluat, älä sitä joka tulee luokse, ja pyri pitämään mies tyytyväisenä.

Muuta toimintaasi siten, että se miellyttää miehiä enemmän, sillä et voi kuitenkaan pitää toista neljän seinän sisällä. Kerroit olevasi ujo ja hiljainen, niin ehkäpä et ole osoittanut tarpeeksi kiinnostusta toiselle, jonka takia toisen olisi "helppo" vaihtaa kiinnostuksensa kaveriisi, koska voi kokea kiinnostuksesi olevan jotenkin heikkoa, ja luulevan saavan voimakkaampaa vatakaikua ja nopeammin ulospäin suuntauneelta ystävältäsi.

• sama juttu täälläkin

" mutta parhaan tulokseen kuitenkin pääset tekemällä aloitteita ja luopumalla turhasta ujoudesta "

ihan turha neuvo kun se hyvännäköinen ystävä on mukana.

miesten ja naisten luonto on sellainen, että tottakai ulospäinsuuntautunut ja kauniimpi/komeampi nainen/mies alkaa heti kiinnostamaan. mulla on ollut aikoinaan ihan samaa ongelmaa vaikka olen mies.

en ymärrä miksi ihmeessä ap otti sen kaverin mukaan jatkoille? ei missään nimessä tuollaisia "pommmeja" pidä ottaa mukaan jos on jotain vipinää jonkun kanssa. ei sillä ole väliä tekeekö tahallaan vai ei, jos lopputulos on se mikä on.

"Muuta toimintaasi siten, että se miellyttää miehiä enemmän,"

ihan yhtä hyvä neuvo kuin "vaihda naamasi kauniimmaksi ja tissisi isommiksi". ei se nyt vaan kuule auta. tai siis tottakai auttaa, mutta todennäköisesti se hyvännäköinen kaveri on niin paljon paremmannäköinen ja niin paljon flirtimpi sekä ulospäinsuuntautuneempi, ettei ap pysty kovinkaan tasaisesti kilpailemaan hänen kanssaan miesten huomiosta vaikka mitä tekisi. kyllä se vaan niin on että naamalleen ei nainen voi mitään.

eli toimintatapaehdotukseni on, ettei mene tuon kaverin kanssa ollenkaan katselemaan miehiä.

"Kerroit olevasi ujo ja hiljainen, niin ehkäpä et ole osoittanut tarpeeksi kiinnostusta toiselle, jonka takia toisen olisi "helppo" vaihtaa kiinnostuksensa kaveriisi, koska voi kokea kiinnostuksesi olevan jotenkin heikkoa, ja luulevan saavan voimakkaampaa vatakaikua ja nopeammin ulospäin suuntauneelta ystävältäsi."

tämä on hyvä neuvo, jota kannattaa aina noudattaa, mutta kaikkein paras neuvo on jättää yksinkertaiesti se "ongelma"kaveri pois iskureissuilta. jos e on sopivasti flirtti niin juurkaan mikään ei auta, paitsi tietenkin kokemuksen tuoma itsevarmuus ja toimintatavat, mutta näiden hankkimiseen menee vuosia. sama juttu oman käytöksen muuttamisen kanssa, vaikka ap aloittaisi muuntumaan mahdollisuuksiensa rajassa puheliaaksi ja ei-ujoksi, se vie todennäköisesti pirusti aikaa. siispä nopein keino korjata ongelmaa on jättää kaveri baari-iltojen kelkasta.

• mies2Xv

Nuorten ongelma yleisesti on kehittää omia mielikuvia ja ihastua niihin. Ja mikäpä naiiville mielikuvalle parempi projektioalusta kuin mahdollisimman nätti alusta! Kaverisi liehittelijöistä luultavasti moni perusteetta olettaa että hän olisi ilman muuta mitä sopivin kumppaniehdokas. Vaikka suhteen toimivuuden ratkaisee osapuolten luonteet...

Ylimielistähän minun on puhua, itsekin vielä nuorena (25) ja samaan halpaan muutamaankin otteeseen langenneena, mutta sentään tiedostan asian!

Enivei, jos niistä miehistä joku jää seuraan niin pitkäksi aikaa että tutustuukin, voi hänelle ajan rauhassa kuluessa kehittyä vähän uusia näkökulmia. Itsellänikin on kauniita kaverityttöjä, joiden suhteen kuitenkaan en ole (enää) tekemässä mitään romanttisia siirtoja, vaikka ovathan he söpöjä päiväunien aiheita olleet monta kertaa. :D
      Mukavien päiväunien lisäksi heistä on koitunut katkeruutta ja paskaa oloa kun on mennyt olettamaan perusteettomuuksia ja joutunut nöyrtymään, sitä kipeämmin mitä sokeampia oletuksia on tehnyt.

Ehkä joku, joka on teinistä saakka hengannut tyttöjen kanssa on jo ihan sinut homman suhteen, mutta (en kyllä varmasti saa tällä sympatioitasi:-) esim minä, joka tutustuin tyttöihin ihmisinä ensi kertaa (sitten ala-asteen) vasta kolmisen vuotta sitten: minun on opittava kantapään kautta opittavat asiat nyt, vaikka se vissiin onkin aika myöhäisellä iällä nykymaailman menoon nähden. Jos sinäkin olet seurusteluasi lukuunottamatta kokematon miesten kanssa vuorovaikuttamisen suhteen, niin kenties sinullakin on edessäsi jonkinmoinen koulu.

• mies288888

"Enivei, jos niistä miehistä joku jää seuraan niin pitkäksi aikaa että tutustuukin, voi hänelle ajan rauhassa kuluessa kehittyä vähän uusia näkökulmia."

ei mulle ainakaan kelpaisi "kaverin jämät". jos yrittää iskeä ensin kaveriani ja saa pakit, niin kyllä se aina ollut peli pelattu minunkin suhteen. en usko että naiset ovat tässä asiassa yhtään erilaisia.

• soupsoup

Minun mielipiteeni on että väheksyt suotta itseäsi.

Itselläni on ystävä joka on suoraan sanottuna UPEA tapaus. Itseni luokittelisin nätiksi.

Minä olen meistä se sosiaalisempi tapaus ja ystäväni taas hiljaisempi. Kun olemme ulkona ystäväni on kuin prinsessa, katselee vain ympärilleen ja on. Minä taas alan helposti juttusille ja usein saan treffipyyntöjä ystävääni enemmän. Joskus muutama mies joka on ollut kiinnostunut ystävästäni on tullut minulta kysymään mistä juomasta ystäväni pitäisi ja onko hän varattu. Minusta tuntuu että miesten on todella vaikea lähestyä ystävääni ensinnäkin ulkonäön takia ja toiseksi koska hän on hiljainen eikä niin helposti ”jututettava.”

En juurikaan vertaa minun ja ystäväni ulkonäköjen erilaisuutta. Tiedostan ne kyllä mutta kaikki ovat erilaisia ja vaikka minun mielestäni ystäväni on UPEA on paljon ihmisiä jotka pitävät toisen näköisistä naisista.

Minusta voisit kehittää ”karismaasi”. Tiedän niin miehiä kuin naisiakin jotka eivät ole kovin kummoisen näköisiä mutta heillä on sitä jotain mikä saa muut ihmiset kiinnostumaan heistä ja heidän seurastaan. He tuntuvat olevan vain olevan sujut itsensä kanssa. Sellaisten ihmisten kanssa vaan viihtyy vaikka olisivatkin hiljaisempia kuin toiset.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7808
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3732
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1876
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1190
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1043
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      28
      993
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      837
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      782
    9. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      749
    10. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      10
      740
    Aihe