joo mä veikkaisin et mulla on se koska tein äsken tukistun kokeen ja siinä lähti todellaki enemmä ku 5 hiusta! ja on mulla havaittu hiusten lähtöö jo ihan jokunen vuosi sitten mutten kiinittäny mitään huomioo siihen mut nykyään tuntuu et ois lisääntyny. eli kertokaa mulle mitä on telogeeninen hiustenlähtö? loppuuko tämä ikinä? ja eihän musta voi tulla kaljua? oon sattunu kuulemaan ettei telogeenisestä hiustenlähdöstä oo kaljuja kohtia havaittavissa et hiuksia lähtis vaan normaali määrää enemmän. kampaan niitä jää ja suihkussa valuu mutta ikinä ei pyyhkeeseen jää tai tyynyille ja jonkun verran paidoissa huomaa. oon vasta 14-vuotias tyttö ja en mä halua vielä tulla kaljuks! kaljut ei saa ees poikaystävää ja näyttäsin tosi nololta.
TELOGEENINEN HIUSTENLÄHTÖ!
1
699
Vastaukset
- Ammattilainen
Jos tiedät sana telogeeninin hiustenlähtö, niin kai olet ottanut selvää, millaista on normaali hiustupen toiminta? Telogeeninen hiustenlähtö vaikuttaa normaalisti vasta keski-ikäisenä.
Hiustuppia on päässäsi noin 100 000 ja niista 10% lepää muutaman kuukauden ja kasvattaa taas uuden hiuksen lepovaiheen jälkeen. Nämä lepäilevät hiustupet pudottavat hiuksen ja kasvattavat levon jälkeen uuden.
Kuukautisten alkaminen, kuten kaikki hormoonitoiminnan muutokset vaikuttavat useimmilla myös hiusten uusiutumiseen.
Märästä päänahasta ja hiuksia harjatessa nämä muutekin irtoamassa olevat hiukset lähtevät helpommin!
Vanha neuvo, ettei hiuksia tulisi värjätä ennen rippikoulua, pitää nykyisten tutkimusten mukaan paikkansa.
Jos hiuksesi ovat pitkät tai värjätyt, huomaat vain hiustenlähdön selvemmin. Jos kuitenkin huomaat selviä kolikonkokoisia kaljuja kohtia päänahassasi (pälvikalju) tai selvää harventumista kauttaaltaan tai ohimoilla, ota yhteyttä lääkäriin! Esim. kilpirauhasen vajaatoiminta voi aiheuttaa myös hiustenlähtöä.
Hiuksia irtoilee jatkuvasti, mutta kaljuuntuminen on harvinaista!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135273
- 675064
- 914134
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753620Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603218- 432801
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️541939- 401800
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381663