Onko kokemusta/tietoa Monark sähköpyörästä? Onko siitä mihinkään?
sähköpyörä
26
2293
Vastaukset
- Mieti nyt itse.
Osta poljettava pappatuntsa ja olet ainakin rehellinen itsellesi. Voit leikkiä pyöräilijää niin kauan kun polkaset moottorin käyntiin ja sen jälkeen olet kaikkien muidenkin silmissä mopoilija. Mopo on monessa suhteessa polkupyörää, jopa sähköistettyä, kehittyneempi kulkine. Mopossa on aina pehmeä pers'ystävällinen istuin, joka ei hierrä jalkoväliä ja intiimihermoja: vaimo kiittää. Mopossa on aina kunnolliset ajovalot ja kunnolliset jarrut sekä vielä äänimerkki. Mopo on osaavissa käsissä turvallinen ja mukava kulkuneuvo, sähköpyörä on huono vitsi.
- kohta s.pyöräilijä
"Hyvin näytät tietävän asioista."
Itellä oli monta vuotta sähköpyörä.Ei lähellekään samaa tasoa teknisesti kuin Monarkin sähköpyörät.Mutta oli sellasella kiva ajella.Kyllä mieli tekisi ostaa jossain vaiheessa uusi.50km työmatka sujui ongelmitta.Parasta oli kun haistoi rypsipeltojen tuoksun,kuuli kehrääjän öisen äänen,näki luonnon eläimiä läheltä.
Mopo on mopo ,pyörä pyörä,sähköpyörä laskee kynnystä liikkumiseen. - -----------
kohta s.pyöräilijä kirjoitti:
"Hyvin näytät tietävän asioista."
Itellä oli monta vuotta sähköpyörä.Ei lähellekään samaa tasoa teknisesti kuin Monarkin sähköpyörät.Mutta oli sellasella kiva ajella.Kyllä mieli tekisi ostaa jossain vaiheessa uusi.50km työmatka sujui ongelmitta.Parasta oli kun haistoi rypsipeltojen tuoksun,kuuli kehrääjän öisen äänen,näki luonnon eläimiä läheltä.
Mopo on mopo ,pyörä pyörä,sähköpyörä laskee kynnystä liikkumiseen.Toimii siis myös käytännössä.
Joo,hiljaisella ja hitaalla kulkuneuvolla kuulee ja näkee lunnon. - hgodjflöfgho
----------- kirjoitti:
Toimii siis myös käytännössä.
Joo,hiljaisella ja hitaalla kulkuneuvolla kuulee ja näkee lunnon.Ei ainakaan nämä uudet sähköpyörät sen hitaampia ole kuin mopot.
Moottoriavustus puskee/tönii sellaisella teholla eteen päin, että helposti sellaisella
poljeksii yli viittäkymppiä eikä sitä tarvitse ravata tankkaamassa. Polkijasta riippuu kuinka kauan pitää yllä tuota nopeutta. Mopolla siis parhaimmillaan 45km/h. Sähköpyörällä ''moottori 25km/h mutta
se moottori jeesii tehokkaasti.
Esim. 10-15 kilometrin työmatkoille sähköpyörä on paljon mopoa näppärämpi. Ei muuta kuin
akku yöksi lataukseen, eikä kalliita vakuutusmaksuja, kuten mopoissa, ei ollenkaan sähköpyörissä. - ytrtswfkiiö
hgodjflöfgho kirjoitti:
Ei ainakaan nämä uudet sähköpyörät sen hitaampia ole kuin mopot.
Moottoriavustus puskee/tönii sellaisella teholla eteen päin, että helposti sellaisella
poljeksii yli viittäkymppiä eikä sitä tarvitse ravata tankkaamassa. Polkijasta riippuu kuinka kauan pitää yllä tuota nopeutta. Mopolla siis parhaimmillaan 45km/h. Sähköpyörällä ''moottori 25km/h mutta
se moottori jeesii tehokkaasti.
Esim. 10-15 kilometrin työmatkoille sähköpyörä on paljon mopoa näppärämpi. Ei muuta kuin
akku yöksi lataukseen, eikä kalliita vakuutusmaksuja, kuten mopoissa, ei ollenkaan sähköpyörissä.Lisäksi euroopassa ajetaan läpi lakipykälää jonka mukaan avustuksen raja
nousisi tuonne 38km/h. Saattaa astua voimaan ensikeväänä, tai syksynä. - kohta s.pyörä
----------- kirjoitti:
Toimii siis myös käytännössä.
Joo,hiljaisella ja hitaalla kulkuneuvolla kuulee ja näkee lunnon.Tilasin sitte s.pyörän,Endurance 995e.Kai nuo kelit tosta paremmiksi vielä muuttuu.Ainakin jos uskoo tuohon ilmaston lämpenemiseen...
- ............
kohta s.pyörä kirjoitti:
Tilasin sitte s.pyörän,Endurance 995e.Kai nuo kelit tosta paremmiksi vielä muuttuu.Ainakin jos uskoo tuohon ilmaston lämpenemiseen...
Endurance vaikuttaneekin hyvältä, mutta vähän näyttäisi siltä, että pinnoissa on pihtailtu.
Pyörissä on vähemmän pinnoja, mutta pääasiahan on että se kestäisi.
Ovatkohan nuo huollot ihan itsensä päätettävissä täysin, vai tuleeko postiluukusta lappunen
jossa kehoitetaan käyttämään pyörä huollossa, niin ja paljoo ne huollot sitte maksanevat?
Ainakin jotkut pitävät ensihuoltoa melko tärkeänä, koska tehtaalta tuleva tuote, liekkö
hieman kesken eräinen, eli huollossa vaihtaisivat enemmi pinnoja sisältävät renkaat ynnä muuta pientä säätöä vae? - H A H
kohta s.pyörä kirjoitti:
Tilasin sitte s.pyörän,Endurance 995e.Kai nuo kelit tosta paremmiksi vielä muuttuu.Ainakin jos uskoo tuohon ilmaston lämpenemiseen...
Miten sillä ajetaan nopeutta 26 km/h tasasella tai ylämäessä? Tiedätkö? Entä nopeammin, vaikka 35 km/h? Onnistuuko?
Mopo kulkee 45 km/h, mutta sinun moposi vain 25 km/h ja maksat siitä melkein tonnin. - åpuiopyuutywq
H A H kirjoitti:
Miten sillä ajetaan nopeutta 26 km/h tasasella tai ylämäessä? Tiedätkö? Entä nopeammin, vaikka 35 km/h? Onnistuuko?
Mopo kulkee 45 km/h, mutta sinun moposi vain 25 km/h ja maksat siitä melkein tonnin.No mikä eddei. Mikäs on kahta viittä painella ilmaisilla bensoilla, tai siis sähköllä jok ei paina paskookaa
Sinun moposi painaa jo itsessään paljon. - kohta s.p...
............ kirjoitti:
Endurance vaikuttaneekin hyvältä, mutta vähän näyttäisi siltä, että pinnoissa on pihtailtu.
Pyörissä on vähemmän pinnoja, mutta pääasiahan on että se kestäisi.
Ovatkohan nuo huollot ihan itsensä päätettävissä täysin, vai tuleeko postiluukusta lappunen
jossa kehoitetaan käyttämään pyörä huollossa, niin ja paljoo ne huollot sitte maksanevat?
Ainakin jotkut pitävät ensihuoltoa melko tärkeänä, koska tehtaalta tuleva tuote, liekkö
hieman kesken eräinen, eli huollossa vaihtaisivat enemmi pinnoja sisältävät renkaat ynnä muuta pientä säätöä vae?Pinnoja on aivan normaalimäärä(Boostboke Endurance).Pinnojen paksuus 2,5mm.Pari pinaa oli vähän löystynyt.Polkimien kappaa sai kanssa kiristää.Vaseliiniakin sai lisätä.Niin ja joukko ruuveja sieltä täältä.Aikaa kokoamiseen meni koko viikonloppu.Laitin nastarenkaat.
Ajoin 5km.Kevyt on ajaa.Moottori avittaa nöyrästi ryntäämättä.Toimiva kokonaisuuus.Akku painaa vain 2,8kg.
PS:Paketin mukana tuli kaksi laturia muttei lainkaan liitospiuhaa laturin ja pistorasian välille.Läppärin kolmisakarainen liitospiuha onneksi sopii. - tarkennus!
H A H kirjoitti:
Miten sillä ajetaan nopeutta 26 km/h tasasella tai ylämäessä? Tiedätkö? Entä nopeammin, vaikka 35 km/h? Onnistuuko?
Mopo kulkee 45 km/h, mutta sinun moposi vain 25 km/h ja maksat siitä melkein tonnin.Mopon rajoitus on muuten EU:ssa 60km/h. Jostain käsittämättömästä syystä Suomi ei ole vielä yhteänäistänyt käytäntöä muun Euroopan kanssa. Sen takia Suomeenkin tuotavat mopot on jo pääosin tehty 60km/h nopeuteen ja vain kuristetaan meillä alempaan nopeusluokkaan. On se hienoa, että suomalainen liikennevirkamies on fiksumpi, kuin kaikki muut eurooppalaiset yhteensä. ;)
- ?
kohta s.p... kirjoitti:
Pinnoja on aivan normaalimäärä(Boostboke Endurance).Pinnojen paksuus 2,5mm.Pari pinaa oli vähän löystynyt.Polkimien kappaa sai kanssa kiristää.Vaseliiniakin sai lisätä.Niin ja joukko ruuveja sieltä täältä.Aikaa kokoamiseen meni koko viikonloppu.Laitin nastarenkaat.
Ajoin 5km.Kevyt on ajaa.Moottori avittaa nöyrästi ryntäämättä.Toimiva kokonaisuuus.Akku painaa vain 2,8kg.
PS:Paketin mukana tuli kaksi laturia muttei lainkaan liitospiuhaa laturin ja pistorasian välille.Läppärin kolmisakarainen liitospiuha onneksi sopii.Tuliko siinä etu ja takavalot mukana ?
- s.p.
? kirjoitti:
Tuliko siinä etu ja takavalot mukana ?
Etuvaloina kirkkaat ledit.Sähkön ottavat akusta.Takana vaan "kissan silmä".
- Onkss
s.p. kirjoitti:
Etuvaloina kirkkaat ledit.Sähkön ottavat akusta.Takana vaan "kissan silmä".
Onks ne valot sillai et ne syttyy ain ku moottorin käynnistää ?
- E.P.
tarkennus! kirjoitti:
Mopon rajoitus on muuten EU:ssa 60km/h. Jostain käsittämättömästä syystä Suomi ei ole vielä yhteänäistänyt käytäntöä muun Euroopan kanssa. Sen takia Suomeenkin tuotavat mopot on jo pääosin tehty 60km/h nopeuteen ja vain kuristetaan meillä alempaan nopeusluokkaan. On se hienoa, että suomalainen liikennevirkamies on fiksumpi, kuin kaikki muut eurooppalaiset yhteensä. ;)
Höpö höpö. Mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h, sen jälkeen kun EU:hun liityttiin. Ennen EU:ta se oli 35km/h. Samat ne on pykälät jokaisessa EU-maassa, mutta niitä saatetaan tulkita vähän eri tavoilla.
- s.p.
Onkss kirjoitti:
Onks ne valot sillai et ne syttyy ain ku moottorin käynnistää ?
Valo on painokytkimellä varustettu,eli joka toinen kerta on/off.Jos tämän pyöränsarvessa olevan kytkimen jättää on-asentoon,sytyy valo automaattisesti kun satulan takaa akun virta-avaimesta käännetään on-asentoon.
- Kesämopokesä
E.P. kirjoitti:
Höpö höpö. Mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h, sen jälkeen kun EU:hun liityttiin. Ennen EU:ta se oli 35km/h. Samat ne on pykälät jokaisessa EU-maassa, mutta niitä saatetaan tulkita vähän eri tavoilla.
Mopon nopeus ei ole koskaan ollut 35 km/h, puhut paskaa isolla P:llä.
Suomessa mopojen nopeus rajoitetaan ns. "kuristimilla" kuten joku jo tuolla mainitsikin. - Kaveriko kertoi?
kohta s.pyörä kirjoitti:
Tilasin sitte s.pyörän,Endurance 995e.Kai nuo kelit tosta paremmiksi vielä muuttuu.Ainakin jos uskoo tuohon ilmaston lämpenemiseen...
Kerro lähde jonka mukaan avustuksen raja nousee tuonne 38 km/h!
- noob.
sähköpyörällä kehtaa ajaa paikoista joista mopolla ei kehtaa, ja lisäksi virittämällä sillä pääsee yhtä lujaakin. NIIN! Sähköpyörässä on järkeä. Sillä pääsee jopa ruuhkien ohi.
- muah..
tarkennus! kirjoitti:
Mopon rajoitus on muuten EU:ssa 60km/h. Jostain käsittämättömästä syystä Suomi ei ole vielä yhteänäistänyt käytäntöä muun Euroopan kanssa. Sen takia Suomeenkin tuotavat mopot on jo pääosin tehty 60km/h nopeuteen ja vain kuristetaan meillä alempaan nopeusluokkaan. On se hienoa, että suomalainen liikennevirkamies on fiksumpi, kuin kaikki muut eurooppalaiset yhteensä. ;)
Niin... Kyse ei ole siitä, mitä mopon voisi turvallisesti laittaa kulkemaan. Riittäähän hayabusassakin ajo-ominaisuuksia yli 120km/h helposti, mutta jos haluaa niitä käyttää, täytyy mennä moottoriradalle. Mopot ovat mopoja, koska nuoret kävelijät/pyöräilijät jatkavat suoraan siitä, mihin ennen mopokorttia jäivät: Ajetaan mistä ja miten sattuu. Pitkin jalkakäytäviä; ulkoilureittejä; singahdellaan kevyen liikenteen väyliltä ajoradoille ja muuta mukavaa. Lisäksi mopoilla saa ja on tarkoitus liikkua osittain kevyen liikenteen väyliä... Eli tällaisia sarvien ja satulan väliin sijoittuvia syitä. Ymmärrät varmasti kun saat autokortin. Ja kun sinulla on ollut se autokortti muutaman vuoden, ymmärrät kuinka et ymmärtänyt vielä.
- Mopediiii
noob. kirjoitti:
sähköpyörällä kehtaa ajaa paikoista joista mopolla ei kehtaa, ja lisäksi virittämällä sillä pääsee yhtä lujaakin. NIIN! Sähköpyörässä on järkeä. Sillä pääsee jopa ruuhkien ohi.
virittämättäkin pääsee ja kuinka kauan, riippuu polkijasta, mutta ainahan voi höllätä hetken
ja ajaa välillä kovempaa, se on helppoa. Kätevä joka tapauksessa, on kuin köröttelisi ilmaisin bensoin mopoa
Niin kevyttä sil on polkea. Lisäkai sitä ei tarvii tyhjäkäyttää, eikä maksella vakuutuksia, eikä sitä uhkaa starttivika. - Börje 321
tarkennus! kirjoitti:
Mopon rajoitus on muuten EU:ssa 60km/h. Jostain käsittämättömästä syystä Suomi ei ole vielä yhteänäistänyt käytäntöä muun Euroopan kanssa. Sen takia Suomeenkin tuotavat mopot on jo pääosin tehty 60km/h nopeuteen ja vain kuristetaan meillä alempaan nopeusluokkaan. On se hienoa, että suomalainen liikennevirkamies on fiksumpi, kuin kaikki muut eurooppalaiset yhteensä. ;)
Kyllä niistä mopoilijoista suuri osa on varsinaisia vatipäitä niin riittää että tuolla kevyenliikenteen väylällä ne mopot kulkevat sen 45km/h. Hiljentämättä siellä vedetään ohitte niin että tanko melkein osuu kylkeen. Mietippä siihen vielä nopeutta 15km/h lisää niin johan alkais kuolonurheja..
- HelkamaE2800
Messuilla ajelin sähkiksiä ja minulla oli kovat odotukset Monarkista. Se oli kuitenkin yllättävän surkea verrattuna esim. Helkamaan. Schwinniä myös testailin ja siitäkin pidin. Schwinnin saa halvemmalla mutta päädyin kuitenkin Helkamaan. Helkama tehdään Suomessa ja miellellämni tuen sellaista. Nykyaikana niin harvinaista!
- EVCenter
HelkamaE2800 kirjoitti:
Messuilla ajelin sähkiksiä ja minulla oli kovat odotukset Monarkista. Se oli kuitenkin yllättävän surkea verrattuna esim. Helkamaan. Schwinniä myös testailin ja siitäkin pidin. Schwinnin saa halvemmalla mutta päädyin kuitenkin Helkamaan. Helkama tehdään Suomessa ja miellellämni tuen sellaista. Nykyaikana niin harvinaista!
http://EVCenter.fi/ kaikki mitä ikinä halusit tietää Sähköpyöristä ja ajoneuvoista.
- Garmin-12
EVCenter kirjoitti:
http://EVCenter.fi/ kaikki mitä ikinä halusit tietää Sähköpyöristä ja ajoneuvoista.
Siis, mitäköhän uutta tuossa nyt oikein oli??? Tunturilla pieni facelifti ja muillakin vastaavia kosmetiikkamuutoksia!
Jos todella haluaa sähköavusteisista polkupyöristä lisää tietoa (tai vaikkapa niistä meillä laittomista sähköfillareista) kannattaa kääntyä ihan jonkun alalle erikoistuneen kotimaisen maahantuojan/firman puoleen.
Eräs tällainen on esim. Salamapyörä Tampereella, joka muun muassa tuo maahan laadukkaita saksalaisia Rixen sähköavusteisia fillareita sekä myös oman speksauksen mukaisia edullisempia s.avusteisia.
- Anonyymi
Osaako joku neuvoa miksi pyörän akun lataus valo ei muutu vihreäksi vaikka akku on täynnä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1051170
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116988- 125906
- 91739
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten285704Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74641Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54596Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 72483