sähköpyörä

-----------

Onko kokemusta/tietoa Monark sähköpyörästä? Onko siitä mihinkään?

26

2293

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mieti nyt itse.

      Osta poljettava pappatuntsa ja olet ainakin rehellinen itsellesi. Voit leikkiä pyöräilijää niin kauan kun polkaset moottorin käyntiin ja sen jälkeen olet kaikkien muidenkin silmissä mopoilija. Mopo on monessa suhteessa polkupyörää, jopa sähköistettyä, kehittyneempi kulkine. Mopossa on aina pehmeä pers'ystävällinen istuin, joka ei hierrä jalkoväliä ja intiimihermoja: vaimo kiittää. Mopossa on aina kunnolliset ajovalot ja kunnolliset jarrut sekä vielä äänimerkki. Mopo on osaavissa käsissä turvallinen ja mukava kulkuneuvo, sähköpyörä on huono vitsi.

      • kohta s.pyöräilijä

        "Hyvin näytät tietävän asioista."

        Itellä oli monta vuotta sähköpyörä.Ei lähellekään samaa tasoa teknisesti kuin Monarkin sähköpyörät.Mutta oli sellasella kiva ajella.Kyllä mieli tekisi ostaa jossain vaiheessa uusi.50km työmatka sujui ongelmitta.Parasta oli kun haistoi rypsipeltojen tuoksun,kuuli kehrääjän öisen äänen,näki luonnon eläimiä läheltä.

        Mopo on mopo ,pyörä pyörä,sähköpyörä laskee kynnystä liikkumiseen.


      • -----------
        kohta s.pyöräilijä kirjoitti:

        "Hyvin näytät tietävän asioista."

        Itellä oli monta vuotta sähköpyörä.Ei lähellekään samaa tasoa teknisesti kuin Monarkin sähköpyörät.Mutta oli sellasella kiva ajella.Kyllä mieli tekisi ostaa jossain vaiheessa uusi.50km työmatka sujui ongelmitta.Parasta oli kun haistoi rypsipeltojen tuoksun,kuuli kehrääjän öisen äänen,näki luonnon eläimiä läheltä.

        Mopo on mopo ,pyörä pyörä,sähköpyörä laskee kynnystä liikkumiseen.

        Toimii siis myös käytännössä.
        Joo,hiljaisella ja hitaalla kulkuneuvolla kuulee ja näkee lunnon.


      • hgodjflöfgho
        ----------- kirjoitti:

        Toimii siis myös käytännössä.
        Joo,hiljaisella ja hitaalla kulkuneuvolla kuulee ja näkee lunnon.

        Ei ainakaan nämä uudet sähköpyörät sen hitaampia ole kuin mopot.
        Moottoriavustus puskee/tönii sellaisella teholla eteen päin, että helposti sellaisella
        poljeksii yli viittäkymppiä eikä sitä tarvitse ravata tankkaamassa. Polkijasta riippuu kuinka kauan pitää yllä tuota nopeutta. Mopolla siis parhaimmillaan 45km/h. Sähköpyörällä ''moottori 25km/h mutta
        se moottori jeesii tehokkaasti.

        Esim. 10-15 kilometrin työmatkoille sähköpyörä on paljon mopoa näppärämpi. Ei muuta kuin
        akku yöksi lataukseen, eikä kalliita vakuutusmaksuja, kuten mopoissa, ei ollenkaan sähköpyörissä.


      • ytrtswfkiiö
        hgodjflöfgho kirjoitti:

        Ei ainakaan nämä uudet sähköpyörät sen hitaampia ole kuin mopot.
        Moottoriavustus puskee/tönii sellaisella teholla eteen päin, että helposti sellaisella
        poljeksii yli viittäkymppiä eikä sitä tarvitse ravata tankkaamassa. Polkijasta riippuu kuinka kauan pitää yllä tuota nopeutta. Mopolla siis parhaimmillaan 45km/h. Sähköpyörällä ''moottori 25km/h mutta
        se moottori jeesii tehokkaasti.

        Esim. 10-15 kilometrin työmatkoille sähköpyörä on paljon mopoa näppärämpi. Ei muuta kuin
        akku yöksi lataukseen, eikä kalliita vakuutusmaksuja, kuten mopoissa, ei ollenkaan sähköpyörissä.

        Lisäksi euroopassa ajetaan läpi lakipykälää jonka mukaan avustuksen raja
        nousisi tuonne 38km/h. Saattaa astua voimaan ensikeväänä, tai syksynä.


      • kohta s.pyörä
        ----------- kirjoitti:

        Toimii siis myös käytännössä.
        Joo,hiljaisella ja hitaalla kulkuneuvolla kuulee ja näkee lunnon.

        Tilasin sitte s.pyörän,Endurance 995e.Kai nuo kelit tosta paremmiksi vielä muuttuu.Ainakin jos uskoo tuohon ilmaston lämpenemiseen...


      • ............
        kohta s.pyörä kirjoitti:

        Tilasin sitte s.pyörän,Endurance 995e.Kai nuo kelit tosta paremmiksi vielä muuttuu.Ainakin jos uskoo tuohon ilmaston lämpenemiseen...

        Endurance vaikuttaneekin hyvältä, mutta vähän näyttäisi siltä, että pinnoissa on pihtailtu.
        Pyörissä on vähemmän pinnoja, mutta pääasiahan on että se kestäisi.

        Ovatkohan nuo huollot ihan itsensä päätettävissä täysin, vai tuleeko postiluukusta lappunen
        jossa kehoitetaan käyttämään pyörä huollossa, niin ja paljoo ne huollot sitte maksanevat?

        Ainakin jotkut pitävät ensihuoltoa melko tärkeänä, koska tehtaalta tuleva tuote, liekkö
        hieman kesken eräinen, eli huollossa vaihtaisivat enemmi pinnoja sisältävät renkaat ynnä muuta pientä säätöä vae?


      • H A H
        kohta s.pyörä kirjoitti:

        Tilasin sitte s.pyörän,Endurance 995e.Kai nuo kelit tosta paremmiksi vielä muuttuu.Ainakin jos uskoo tuohon ilmaston lämpenemiseen...

        Miten sillä ajetaan nopeutta 26 km/h tasasella tai ylämäessä? Tiedätkö? Entä nopeammin, vaikka 35 km/h? Onnistuuko?

        Mopo kulkee 45 km/h, mutta sinun moposi vain 25 km/h ja maksat siitä melkein tonnin.


      • åpuiopyuutywq
        H A H kirjoitti:

        Miten sillä ajetaan nopeutta 26 km/h tasasella tai ylämäessä? Tiedätkö? Entä nopeammin, vaikka 35 km/h? Onnistuuko?

        Mopo kulkee 45 km/h, mutta sinun moposi vain 25 km/h ja maksat siitä melkein tonnin.

        No mikä eddei. Mikäs on kahta viittä painella ilmaisilla bensoilla, tai siis sähköllä jok ei paina paskookaa

        Sinun moposi painaa jo itsessään paljon.


      • kohta s.p...
        ............ kirjoitti:

        Endurance vaikuttaneekin hyvältä, mutta vähän näyttäisi siltä, että pinnoissa on pihtailtu.
        Pyörissä on vähemmän pinnoja, mutta pääasiahan on että se kestäisi.

        Ovatkohan nuo huollot ihan itsensä päätettävissä täysin, vai tuleeko postiluukusta lappunen
        jossa kehoitetaan käyttämään pyörä huollossa, niin ja paljoo ne huollot sitte maksanevat?

        Ainakin jotkut pitävät ensihuoltoa melko tärkeänä, koska tehtaalta tuleva tuote, liekkö
        hieman kesken eräinen, eli huollossa vaihtaisivat enemmi pinnoja sisältävät renkaat ynnä muuta pientä säätöä vae?

        Pinnoja on aivan normaalimäärä(Boostboke Endurance).Pinnojen paksuus 2,5mm.Pari pinaa oli vähän löystynyt.Polkimien kappaa sai kanssa kiristää.Vaseliiniakin sai lisätä.Niin ja joukko ruuveja sieltä täältä.Aikaa kokoamiseen meni koko viikonloppu.Laitin nastarenkaat.

        Ajoin 5km.Kevyt on ajaa.Moottori avittaa nöyrästi ryntäämättä.Toimiva kokonaisuuus.Akku painaa vain 2,8kg.

        PS:Paketin mukana tuli kaksi laturia muttei lainkaan liitospiuhaa laturin ja pistorasian välille.Läppärin kolmisakarainen liitospiuha onneksi sopii.


      • tarkennus!
        H A H kirjoitti:

        Miten sillä ajetaan nopeutta 26 km/h tasasella tai ylämäessä? Tiedätkö? Entä nopeammin, vaikka 35 km/h? Onnistuuko?

        Mopo kulkee 45 km/h, mutta sinun moposi vain 25 km/h ja maksat siitä melkein tonnin.

        Mopon rajoitus on muuten EU:ssa 60km/h. Jostain käsittämättömästä syystä Suomi ei ole vielä yhteänäistänyt käytäntöä muun Euroopan kanssa. Sen takia Suomeenkin tuotavat mopot on jo pääosin tehty 60km/h nopeuteen ja vain kuristetaan meillä alempaan nopeusluokkaan. On se hienoa, että suomalainen liikennevirkamies on fiksumpi, kuin kaikki muut eurooppalaiset yhteensä. ;)


      • ?
        kohta s.p... kirjoitti:

        Pinnoja on aivan normaalimäärä(Boostboke Endurance).Pinnojen paksuus 2,5mm.Pari pinaa oli vähän löystynyt.Polkimien kappaa sai kanssa kiristää.Vaseliiniakin sai lisätä.Niin ja joukko ruuveja sieltä täältä.Aikaa kokoamiseen meni koko viikonloppu.Laitin nastarenkaat.

        Ajoin 5km.Kevyt on ajaa.Moottori avittaa nöyrästi ryntäämättä.Toimiva kokonaisuuus.Akku painaa vain 2,8kg.

        PS:Paketin mukana tuli kaksi laturia muttei lainkaan liitospiuhaa laturin ja pistorasian välille.Läppärin kolmisakarainen liitospiuha onneksi sopii.

        Tuliko siinä etu ja takavalot mukana ?


      • s.p.
        ? kirjoitti:

        Tuliko siinä etu ja takavalot mukana ?

        Etuvaloina kirkkaat ledit.Sähkön ottavat akusta.Takana vaan "kissan silmä".


      • Onkss
        s.p. kirjoitti:

        Etuvaloina kirkkaat ledit.Sähkön ottavat akusta.Takana vaan "kissan silmä".

        Onks ne valot sillai et ne syttyy ain ku moottorin käynnistää ?


      • E.P.
        tarkennus! kirjoitti:

        Mopon rajoitus on muuten EU:ssa 60km/h. Jostain käsittämättömästä syystä Suomi ei ole vielä yhteänäistänyt käytäntöä muun Euroopan kanssa. Sen takia Suomeenkin tuotavat mopot on jo pääosin tehty 60km/h nopeuteen ja vain kuristetaan meillä alempaan nopeusluokkaan. On se hienoa, että suomalainen liikennevirkamies on fiksumpi, kuin kaikki muut eurooppalaiset yhteensä. ;)

        Höpö höpö. Mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h, sen jälkeen kun EU:hun liityttiin. Ennen EU:ta se oli 35km/h. Samat ne on pykälät jokaisessa EU-maassa, mutta niitä saatetaan tulkita vähän eri tavoilla.


      • s.p.
        Onkss kirjoitti:

        Onks ne valot sillai et ne syttyy ain ku moottorin käynnistää ?

        Valo on painokytkimellä varustettu,eli joka toinen kerta on/off.Jos tämän pyöränsarvessa olevan kytkimen jättää on-asentoon,sytyy valo automaattisesti kun satulan takaa akun virta-avaimesta käännetään on-asentoon.


      • Kesämopokesä
        E.P. kirjoitti:

        Höpö höpö. Mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h, sen jälkeen kun EU:hun liityttiin. Ennen EU:ta se oli 35km/h. Samat ne on pykälät jokaisessa EU-maassa, mutta niitä saatetaan tulkita vähän eri tavoilla.

        Mopon nopeus ei ole koskaan ollut 35 km/h, puhut paskaa isolla P:llä.

        Suomessa mopojen nopeus rajoitetaan ns. "kuristimilla" kuten joku jo tuolla mainitsikin.


      • Kaveriko kertoi?
        kohta s.pyörä kirjoitti:

        Tilasin sitte s.pyörän,Endurance 995e.Kai nuo kelit tosta paremmiksi vielä muuttuu.Ainakin jos uskoo tuohon ilmaston lämpenemiseen...

        Kerro lähde jonka mukaan avustuksen raja nousee tuonne 38 km/h!


      • noob.

        sähköpyörällä kehtaa ajaa paikoista joista mopolla ei kehtaa, ja lisäksi virittämällä sillä pääsee yhtä lujaakin. NIIN! Sähköpyörässä on järkeä. Sillä pääsee jopa ruuhkien ohi.


      • muah..
        tarkennus! kirjoitti:

        Mopon rajoitus on muuten EU:ssa 60km/h. Jostain käsittämättömästä syystä Suomi ei ole vielä yhteänäistänyt käytäntöä muun Euroopan kanssa. Sen takia Suomeenkin tuotavat mopot on jo pääosin tehty 60km/h nopeuteen ja vain kuristetaan meillä alempaan nopeusluokkaan. On se hienoa, että suomalainen liikennevirkamies on fiksumpi, kuin kaikki muut eurooppalaiset yhteensä. ;)

        Niin... Kyse ei ole siitä, mitä mopon voisi turvallisesti laittaa kulkemaan. Riittäähän hayabusassakin ajo-ominaisuuksia yli 120km/h helposti, mutta jos haluaa niitä käyttää, täytyy mennä moottoriradalle. Mopot ovat mopoja, koska nuoret kävelijät/pyöräilijät jatkavat suoraan siitä, mihin ennen mopokorttia jäivät: Ajetaan mistä ja miten sattuu. Pitkin jalkakäytäviä; ulkoilureittejä; singahdellaan kevyen liikenteen väyliltä ajoradoille ja muuta mukavaa. Lisäksi mopoilla saa ja on tarkoitus liikkua osittain kevyen liikenteen väyliä... Eli tällaisia sarvien ja satulan väliin sijoittuvia syitä. Ymmärrät varmasti kun saat autokortin. Ja kun sinulla on ollut se autokortti muutaman vuoden, ymmärrät kuinka et ymmärtänyt vielä.


      • Mopediiii
        noob. kirjoitti:

        sähköpyörällä kehtaa ajaa paikoista joista mopolla ei kehtaa, ja lisäksi virittämällä sillä pääsee yhtä lujaakin. NIIN! Sähköpyörässä on järkeä. Sillä pääsee jopa ruuhkien ohi.

        virittämättäkin pääsee ja kuinka kauan, riippuu polkijasta, mutta ainahan voi höllätä hetken
        ja ajaa välillä kovempaa, se on helppoa. Kätevä joka tapauksessa, on kuin köröttelisi ilmaisin bensoin mopoa
        Niin kevyttä sil on polkea. Lisäkai sitä ei tarvii tyhjäkäyttää, eikä maksella vakuutuksia, eikä sitä uhkaa starttivika.


      • Börje 321
        tarkennus! kirjoitti:

        Mopon rajoitus on muuten EU:ssa 60km/h. Jostain käsittämättömästä syystä Suomi ei ole vielä yhteänäistänyt käytäntöä muun Euroopan kanssa. Sen takia Suomeenkin tuotavat mopot on jo pääosin tehty 60km/h nopeuteen ja vain kuristetaan meillä alempaan nopeusluokkaan. On se hienoa, että suomalainen liikennevirkamies on fiksumpi, kuin kaikki muut eurooppalaiset yhteensä. ;)

        Kyllä niistä mopoilijoista suuri osa on varsinaisia vatipäitä niin riittää että tuolla kevyenliikenteen väylällä ne mopot kulkevat sen 45km/h. Hiljentämättä siellä vedetään ohitte niin että tanko melkein osuu kylkeen. Mietippä siihen vielä nopeutta 15km/h lisää niin johan alkais kuolonurheja..


      • HelkamaE2800

        Messuilla ajelin sähkiksiä ja minulla oli kovat odotukset Monarkista. Se oli kuitenkin yllättävän surkea verrattuna esim. Helkamaan. Schwinniä myös testailin ja siitäkin pidin. Schwinnin saa halvemmalla mutta päädyin kuitenkin Helkamaan. Helkama tehdään Suomessa ja miellellämni tuen sellaista. Nykyaikana niin harvinaista!


      • EVCenter
        HelkamaE2800 kirjoitti:

        Messuilla ajelin sähkiksiä ja minulla oli kovat odotukset Monarkista. Se oli kuitenkin yllättävän surkea verrattuna esim. Helkamaan. Schwinniä myös testailin ja siitäkin pidin. Schwinnin saa halvemmalla mutta päädyin kuitenkin Helkamaan. Helkama tehdään Suomessa ja miellellämni tuen sellaista. Nykyaikana niin harvinaista!

        http://EVCenter.fi/ kaikki mitä ikinä halusit tietää Sähköpyöristä ja ajoneuvoista.


      • Garmin-12
        EVCenter kirjoitti:

        http://EVCenter.fi/ kaikki mitä ikinä halusit tietää Sähköpyöristä ja ajoneuvoista.

        Siis, mitäköhän uutta tuossa nyt oikein oli??? Tunturilla pieni facelifti ja muillakin vastaavia kosmetiikkamuutoksia!

        Jos todella haluaa sähköavusteisista polkupyöristä lisää tietoa (tai vaikkapa niistä meillä laittomista sähköfillareista) kannattaa kääntyä ihan jonkun alalle erikoistuneen kotimaisen maahantuojan/firman puoleen.

        Eräs tällainen on esim. Salamapyörä Tampereella, joka muun muassa tuo maahan laadukkaita saksalaisia Rixen sähköavusteisia fillareita sekä myös oman speksauksen mukaisia edullisempia s.avusteisia.


    • Anonyymi

      Osaako joku neuvoa miksi pyörän akun lataus valo ei muutu vihreäksi vaikka akku on täynnä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      105
      1170
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      988
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      91
      739
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      596
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe