Aloitin uuden aiheen koska olen uusi harrastaja enkä tiedä onko kyseisestä asiasta ennen ollut puhetta. Olen kiinnostunut siitä miten eri sukellusseurat ottavat vastaan toisen sukellusseuran jäsenen. Käytännössä tarkoitan tällä sitä että jos olen esim Oulussa seuran tms. jäsen mutta haluaisin kesällä sukellella Savonlinnassa tms. niin miten paikalliset seurat ja niiden jäsenet tulevat asiassa vastaan. Jos haluan eri paikkakunnalta sukellusparin joka tietää sukelluskohteet niin tuleeko kaveri mielellään, joudunko maksamaan, pitääkö ilmatäytöstä maksaa ulkopuolisena eri summa kuin paikallisen seuran jäsenenä. Muutamia seurojen nettisivuja olen vilkaissut ja näyttää lähinnä riistolta. Sukellus on kuitenkin marginaalilaji ja suomen hyvät sukelluskohteet vähäisiä (ja jos olet paikkakunnalla missä hyviä kohteita ei ole on mentävä muualle) joten yhteystyö ja esimerkiksi liittoon kuulumisella pitäisi olla jotain etuakin.
Lähinnä nyt kyselenkin onko kellään omakohtaisia kokemuksia. Erityisesti minua kiinnostaa Savonlinnan seudulla sukeltelu.
Sukellusseurojen välinen yhteistyö
1
636
Vastaukset
- MSD-sukeltaja
Käytännössä sukeltajien välinen yhteistyö seurojen välillä toimii ihan mukavasti. Ota yhteyttä savonlinnalaiseen seuran aktiiveihin ja kysele löytyyko seuran kautta sopiva sukelluspari ja miten sieltä saa ilmaa. Täytyy vain ottaa huomioon sen, että seuratoiminta perustuu vapaaehtoisuuteen ja on lähinnä seuran omien jäsenten keskeistä toimintaa mutta useimmiten vieraskin otetaan ihan mielihyvin vastaan. Muista kuitenkin, että olet seurassa vieras, et asiakas.
Edulliset pullojen täytöt seurojen omille jäsenille ovat jäsenetu, jonka jäsen saa liittyessään seuraan ja maksaessaan jäsenmaksun. Seuran ulkopuolisille tällaisia etuja ei voida antaa vaan näiltä joudutaan perimään korkeampi täyttömaksu. Sukeltajaliitolla ei ole tällä asialla mitään tekemistä koska liitto ei rahoita seurojen toimintaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12701Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581321Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491155- 1271018
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?207990Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä18986Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974- 42889
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297885- 72875