Kesätöitä 13-vuotiaalle

kesätöitä?

Elikkä täytän ihan just 13 ja haluisin mennä kesätöihin. Mä asun Turun seudulla Ruskolla. Ja tuha tulla tänne sanoo et 13 vuotiaat ei muka saa töitä. ne on ihan turhii viestei...

Jos ootte ollu 13 vuotiaana kesätöis nii missä ootte ollu ja kuinka paljon sai palkkaa ?

Ja tietääkö muuten ketään kuinka paljon saa palkkaa muumimaailmast jos on siel näyttelijä/roolihahmo?

13

844

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aloitusta..

      Montako aloitusta meinasit palstalle laittaa?

      Ja usko nyt jo huviksesi, että laki todellakin kieltää 13-vuotiaana työskentelyn.

      Kerrataan:

      "13-vuotias tai nuorempi saa työsuojelupiirin työsuojelutoimiston luvalla työskennellä tilapäisesti esiintyjänä tai avustajana taide- ja kulttuuriesityksissä sekä muissa vastaavissa tilaisuuksissa. Nuoria työntekijöitä koskevassa laissa on luettelo poikkeusluvan myöntämisen ehdoista"

      • voi tyhmä

        "13-vuotias tai nuorempi saa työsuojelupiirin työsuojelutoimiston luvalla työskennellä tilapäisesti esiintyjänä tai avustajana taide- ja kulttuuriesityksissä sekä muissa vastaavissa tilaisuuksissa.''

        siinähän lukee et 13 vuotias SAA työsuojelupiirin työsuojelutoimiston luvalla TYÖSKENNELLÄ.....'' Nii et voisit vähä ajatella!


      • Mutta...
        voi tyhmä kirjoitti:

        "13-vuotias tai nuorempi saa työsuojelupiirin työsuojelutoimiston luvalla työskennellä tilapäisesti esiintyjänä tai avustajana taide- ja kulttuuriesityksissä sekä muissa vastaavissa tilaisuuksissa.''

        siinähän lukee et 13 vuotias SAA työsuojelupiirin työsuojelutoimiston luvalla TYÖSKENNELLÄ.....'' Nii et voisit vähä ajatella!

        Meinaatko todella, että joku työnantaja lähtee hakemaan Työsuojelupiiriltä lupaa, että voisi sinut, 13-vuotiaan, palkata, kun jonossa on paljon vanhempiakin kesätyönhakijoita?

        Älä unta näe.


      • haist
        Mutta... kirjoitti:

        Meinaatko todella, että joku työnantaja lähtee hakemaan Työsuojelupiiriltä lupaa, että voisi sinut, 13-vuotiaan, palkata, kun jonossa on paljon vanhempiakin kesätyönhakijoita?

        Älä unta näe.

        kyllä. Miks muumimaailmas sit ois 10-16 vuotiaille tytöille ja pojille töitä ??? tuski ne sinne huviksee laittaa et 10-16 vuotiaille on esim. näyttelijä/roolihahmo töitä!


      • tyyppi..... Hyyppi..

        No eihä se sillai oo työskentelyy,jos käy jossai kesätöis...Mä esim:kävin 12-vuotiaana tallilla kesätöissa ja olin poimiis mansikoit tilalla jne...jne...jne...SIIS EIHÄN HÄN NY TARKOTANU MITÄÄ ET NISKA LIMASSA RAATAS JOSSAI NAVETASSA LEHMII LYOPSÄMÄS VAI??????
        Ja sit turha itkeen jos on jotai kirjotusvirheit


      • vitsin NO-LIFE
        tyyppi..... Hyyppi.. kirjoitti:

        No eihä se sillai oo työskentelyy,jos käy jossai kesätöis...Mä esim:kävin 12-vuotiaana tallilla kesätöissa ja olin poimiis mansikoit tilalla jne...jne...jne...SIIS EIHÄN HÄN NY TARKOTANU MITÄÄ ET NISKA LIMASSA RAATAS JOSSAI NAVETASSA LEHMII LYOPSÄMÄS VAI??????
        Ja sit turha itkeen jos on jotai kirjotusvirheit

        On se työskentelyy. Tuskin kaikki aikuisetkaa ''niska limassa'' raataa! No olipa hyvä toi ''Ja sit turha itkeen jos on jotai kirjotusvirheit'' se oli NIIIIIN hauska ha ha ha... joo luuleks et oot kauheen kovaki ?
        Sitä paitsi mun kaveri saa muumimaailmast 1600 euroo... et pitäkää turpanne kii! mitä järkee nois viesteis o HANKKIKAA ELÄMÄ!


    • toivotan onnea

      Yksi ehto kesätöiden saamiselle on että on reipas ja oma-aloitteinen eli ottaa ihan itse selville asioita kysymällä niitä sieltä työpaikoilta. Sulla ei kyllä todellakaan ole kovin monia mahdollisuuksia. Oletko ajaltellut, miten hoidat työmatkat, jos sattuisit pääsemään Muumimaailmaan Haisuliksi tai muuksi pikkuihmiseksi, jos olet iloinen ja reipas, sosiaalinen ja työtä pelkäämätön, alle 160 cm pituinen tyttö tai poika? Täytä työhakemus ja toivo parasta.

      Muumimaailma kertoo noudattavansa huvipuistoalan työehtosopimusta. Sen palkat on täällä http://www.finlex.fi/data/tes/stes3602-Ek008Huvipuisto0710.pdf melkein viimeisillä sivuilla.

      • ..

        oon ajatellu tota matkaa


      • ...
        .. kirjoitti:

        oon ajatellu tota matkaa

        Et kai ajattele että äiti tai isä kuljettaa, jos sattuisit pääsemään sinne.


      • .....
        ... kirjoitti:

        Et kai ajattele että äiti tai isä kuljettaa, jos sattuisit pääsemään sinne.

        en


    • 13vuotias nyt oikees

      missä tarjotaan kesätöitä?olen 13 ja haluan kesätöihin! haluan saada rahaa 200-300 koska haluaisin ostaa vaatteita! eikä vanhemmille ole varaa!Auttakaa joku !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

    • Olin 13-vuotiaana kesätöissä äitini firmassa. Joten suihteiden avulla pääsee jo pitkälle! Kysele tutuilta ja sukulaisita olisiko hiellä mahdollisesti ideaa mihin voisit päästä kesätöihin :) Tänä kesänä on kyllä jo valitettavasti jo melkein liian myöhä päästä minnekään töihin. Tuttavasi ehkä tarvitsevat silloin tällöin lapsenvahtia? Kysele jos voisit auttaa puutarhanhoidossa, nurmikonleikkuussa yms. Kaupan ilmoitustaululle voi aina laittaa lapun työapua tarvitseville :) Pistä sinne lappu olevasi halukas auttamaan lasten vahtimisessa, koirien ulkoiluttamisesta tai ruohonleikkuusta.

      Olin myös kesätöissä 13-vuotiaana apulaisjohtajana ruuanlaittokurssilla ala-asteikäisille :) Siitä sain 200 euroa. 4h päivässä ja todella helppoa ja hauskaa! Ota selvää jos paikkakunnaltasi löytyisi vastaavia tapahtumia :)

    • Tarviin kesätöit!

      Oon 13 - Vuotias ja haluaisin kesätöitä täks kesäks. Joten voisitteko sanoo, jos tiiätte jotain hyvii paikkoi, Siilinjärven alueella. (:

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      526
      3855
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      467
      3454
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      143
      3050
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2352
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2210
    6. 225
      1662
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1407
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      94
      1301
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      99
      1300
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1100
    Aihe