jättää perunat lillumaan veteen kun ne on keittänyt ne. Sitten ne noukkii haarukalla sieltä vedestä ne perunat.
Pohjanmaalaiset
39
394
Vastaukset
- relaxed_spy
on ne ainakin kuorittuja, kuhan on hyvä akka taloudessa.
- zisel
arvasin että Rela ja Relan potut ja "voikkuleivät" vedetään tähän mukaan vaikkei tää mun avaus häneen liittynytkään millään lailla :D
- voikkuleivät:::!!!!
zisel kirjoitti:
arvasin että Rela ja Relan potut ja "voikkuleivät" vedetään tähän mukaan vaikkei tää mun avaus häneen liittynytkään millään lailla :D
.
on tietysti hyvä asia mutku, kaikilla ei oo asiat kaikki hyvin
.
- kirpela
nyt höpsit?
- zisel
eri taloudessa ollut Pohjanmaalla syömässä ja molemmissa sama tapa :) Ihmettelin sitä sitten mun isälle (tai äitille, en muista kummalle) ja se sano että siellä on kuulemma sellanen tapa että ne jättää perunat veteen :D
- kirpela
zisel kirjoitti:
eri taloudessa ollut Pohjanmaalla syömässä ja molemmissa sama tapa :) Ihmettelin sitä sitten mun isälle (tai äitille, en muista kummalle) ja se sano että siellä on kuulemma sellanen tapa että ne jättää perunat veteen :D
ainaskaan...
- zisel
kirpela kirjoitti:
ainaskaan...
lähellä tehdään näin - no en ole kyllä joka kämpässä käynyt perunoita syömässä mutta tosiaan 2:ssa eri paikassa sama tapa. Onko Kauhavan lähistö E- vai Pohjois-Pohjanmaata...? En siitä seudusta kyllä tiedä paljon mitään...
- kirpela
zisel kirjoitti:
lähellä tehdään näin - no en ole kyllä joka kämpässä käynyt perunoita syömässä mutta tosiaan 2:ssa eri paikassa sama tapa. Onko Kauhavan lähistö E- vai Pohjois-Pohjanmaata...? En siitä seudusta kyllä tiedä paljon mitään...
pohjoista aluetta E-P:sta...miten lie luokitteloot. Siellä on muuten muutama hauskanen pikkumuseo sillä seudulla.
Mut siis tännempänä on ihan pirkanmaalainen vedet veks -tapa. - zisel
kirpela kirjoitti:
pohjoista aluetta E-P:sta...miten lie luokitteloot. Siellä on muuten muutama hauskanen pikkumuseo sillä seudulla.
Mut siis tännempänä on ihan pirkanmaalainen vedet veks -tapa.kartasta just sen paikan josta puhun. Kyllä se on siinä ja siinä onko se E- vai P- puolella, eli aikalailla rajalla :)
- kirpela
zisel kirjoitti:
kartasta just sen paikan josta puhun. Kyllä se on siinä ja siinä onko se E- vai P- puolella, eli aikalailla rajalla :)
jonkunmoinen käsitys. Sain kerran eellisessä elämässäni päähäni lähtee lomareissuun silleen passi ja hammasharja -mentaliteetilla. Nokka aakeelle laakeelle ja ennen isompia risteyksiä jokainen vuorollaan heitti mennäänkö oikea-vasen-suoraan. Muksuilla oli kivaa, ja äitellä kans :D
- zisel
kirpela kirjoitti:
jonkunmoinen käsitys. Sain kerran eellisessä elämässäni päähäni lähtee lomareissuun silleen passi ja hammasharja -mentaliteetilla. Nokka aakeelle laakeelle ja ennen isompia risteyksiä jokainen vuorollaan heitti mennäänkö oikea-vasen-suoraan. Muksuilla oli kivaa, ja äitellä kans :D
hyvältä jos on rahaa ja asuntoauto :) Voi että oiskin ihanaa lähtee kesällä jollain asuntoautolla/pakulla tms kiertelee Eurooppaa, mutta se ei vissiin ihan ilmasta ole ja kuski voi olla vaikee löytää :-/
- kirpela
zisel kirjoitti:
hyvältä jos on rahaa ja asuntoauto :) Voi että oiskin ihanaa lähtee kesällä jollain asuntoautolla/pakulla tms kiertelee Eurooppaa, mutta se ei vissiin ihan ilmasta ole ja kuski voi olla vaikee löytää :-/
autoon vaankoko konkkaronkkaja menoks. Pitkin poikin on maataloja, jotka mainostaa B&B-majoitusta, ja jäi vain hyviä kokemuksia. Mie ajan vaikka kiinaan jos joku muu maksaa viulut, rakastan ajamista :)
- zisel
kirpela kirjoitti:
autoon vaankoko konkkaronkkaja menoks. Pitkin poikin on maataloja, jotka mainostaa B&B-majoitusta, ja jäi vain hyviä kokemuksia. Mie ajan vaikka kiinaan jos joku muu maksaa viulut, rakastan ajamista :)
"rakastan ajamista"
- kirpela
zisel kirjoitti:
"rakastan ajamista"
T&L and the kids -reissu. No, kuhan et ota ja vanhimman pojan jätät rauhaan :DDDDDDDDDD
- zisel
kirpela kirjoitti:
T&L and the kids -reissu. No, kuhan et ota ja vanhimman pojan jätät rauhaan :DDDDDDDDDD
mitään rupeisin kauniilla kesäpäivällä reissussa ottaa! :D
Taitais se sun vanhin poika olla HIEMAN liian nuori mulle ellet ole alkanut joskus 10 vuotiaana lapsia tekee :) - kirpela
zisel kirjoitti:
mitään rupeisin kauniilla kesäpäivällä reissussa ottaa! :D
Taitais se sun vanhin poika olla HIEMAN liian nuori mulle ellet ole alkanut joskus 10 vuotiaana lapsia tekee :)eipä teillä sitä ikäeroo kauheesti oo :) ja sitä kato kerkee kun alottaa nuorena. Voin olla mummu kun oon 40 :D ja ennemminkin.
*hirmuinen hysteerinen nauru* Dazu-pappa...
Mut joo, siitähän mie viuhasen ohi harva se vko,ja väliin useemminki.Mistä sitä tietää mitä mieki päähäni saan :D mut nyt koitan nukkua näitten kipujeni kera *prkl* - zisel
kirpela kirjoitti:
eipä teillä sitä ikäeroo kauheesti oo :) ja sitä kato kerkee kun alottaa nuorena. Voin olla mummu kun oon 40 :D ja ennemminkin.
*hirmuinen hysteerinen nauru* Dazu-pappa...
Mut joo, siitähän mie viuhasen ohi harva se vko,ja väliin useemminki.Mistä sitä tietää mitä mieki päähäni saan :D mut nyt koitan nukkua näitten kipujeni kera *prkl*no toivottavasti kivut helpottaa ja saat pian unenpäästä kiinni. Mäkin menen ihan just nukkuu - tai ainakin kattoo saanko unta :)
Dazu-pappa, muahahahaaaa :D:D:D - Oli miten oli:.
zisel kirjoitti:
no toivottavasti kivut helpottaa ja saat pian unenpäästä kiinni. Mäkin menen ihan just nukkuu - tai ainakin kattoo saanko unta :)
Dazu-pappa, muahahahaaaa :D:D:D.
"Kauhavalaaset on muutenki kaikki hulluja ja pöyröjä"
.
- salapoliiti.
aivan niin...
Tiesitkö muuten, että mitä pohjoisemmaksi matkustat, niin sen kierompiin tyyppeihin törmäät?- zisel
usko että Nuorgamissa on Suomen kieroimmat tyypit :)
- pottunokka pohojalaa
.
- zisel
No ilmankos :D
- piimä-zisel
zisel kirjoitti:
No ilmankos :D
ziselille PIMÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
- zisel
piimä-zisel kirjoitti:
ziselille PIMÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
piimä-perunaa kun oisin tajunnut syödä pennusta pitäen niin ei olis tullut synkkyys mieleen niinkun sillon :D
- möööh öö!
äitis jätti sut lillumaan...
- zisel
jätätte, et ole vaan huomannut ja kyllä myös tohon jälkimmäiseen - olen monissa liemissä lillunut :)
- möööh öö!
zisel kirjoitti:
jätätte, et ole vaan huomannut ja kyllä myös tohon jälkimmäiseen - olen monissa liemissä lillunut :)
perunat keitetään vedessä, jonka jälkeen kattila nostetaan pois liedeltä, vesi lasketaan pois ja jätetään perunat hetkeksi hautumaan kattilaan kansi raollaan. Sit ne on valmiita syötäviksi niille, jotka osaa itse kuoria. Ziseleille äiti kuorii.
lämpimänä.
Niin minäkin teen jos perunoita alle viisi, sinänsä.- zisel
Mutta pysyyhän ne lämpimänä ilman vettäkin kun on kansi päällä :)
- Kannattaas olla
zisel kirjoitti:
aijoos kaikkien apetvaunun ääres niin ei tarttis syörä vetisiä pernuja.
Taisit elää todella suojattua lapsuutta kun tuollainen asia pääsi mullistamaan sun mielenterveyden.
Mielenkiintoista.
Kertakaikkiaan.
Zzzzz* zisel kirjoitti:
äitee ol savolainen ja isä karjalainen.
Vanhemmillani ei siis mitään sukua pohjanmaalle.
Lanko on Pohjois-Pohjanmaalta, sillä ei ole mitään tekemistä ruokatottumuksieni kanssa.
ps. nuotilla tehty poronkäristys on hyvää.
- ,..,
Ällöttävä termi toi "noukkia"... Mistäs olet kotoisin? Ja "noukitko" mahdollisesti laholla perseellä himassa ilman koulutusta tai orientaatiota sivistää itseäsi? Mun lapsuuden kaupungissani käytettiin tota murretta... Jännää, että tää keskustelupalsta missä olen keskustellut, törmään sadistiseen kiusaamiseen.. ja samalla myös termiin "noukkia"....Yääääk! Kai olet sen verran matkustellut, että tiedät, ettei jokapaikassa "noukita"?
Se oli jännä, että kuulemma sukulaisiani osallistui kiusaamiseeni - asiasta sadanteen- siinä paskaisessa kyttärikaupungissa, missä elin alta puolet elämästäni. Ton kuulin myöhemmin. Onneksi mulla on ihana suku, mutta aivottomiakin myös asui siellä kyylämestassa, missä JOUDUIN elämään kerran. Ja saasta-aivoja yhä kiinnostaa, että mitä mulle kuuluu - mua ei kiinnosta heidän persoonansa. Aika ikävää, eiks ole? Mut hei kuule: opettele kirjoittamaan jotakin, mihin voi kommentoida jotakin, niin sitten ei tällä tavalla - sinä ällöttävä "noukkija" - tarvitse jaaritella turhia vastineisiin. Eikös joo?- zisel
Hullu mikä hullu :D
Ihme jengii. Siellä ne potut lillii vedessä viikkotolkulla ja niiden mielestä potut muuttuu näin, tosi rapsakoiksi. Tohon kun lisää vielä sen, että sillipurkista imastaan mehut pillillä ja saadaan himuraivari, kun sipuli tai sinapinsiemen tukkii pillin, niin kurmee on valmis. Puhumattakaan piimästä!
- zisel
ton sun kertoman perusteella ihme ole kun riehuvat puukkojen kanssa pitkin kyliä siellä. Kyllä mäkin riehuisin :D
zisel kirjoitti:
ton sun kertoman perusteella ihme ole kun riehuvat puukkojen kanssa pitkin kyliä siellä. Kyllä mäkin riehuisin :D
kertoi muulle joskus, että miten noi pohjalliset saa ihan raivon valtaan. Keittää niille hernekeiton ilman herneitä, niin niillä ei oo sitten mitään mitä työntää nenään.
- HERNEITÄ::::!!!!!111
modelli kirjoitti:
kertoi muulle joskus, että miten noi pohjalliset saa ihan raivon valtaan. Keittää niille hernekeiton ilman herneitä, niin niillä ei oo sitten mitään mitä työntää nenään.
.
me lyämmä kaikkee mikä liikkuu ja kaikkee mikä ei liiku
.
- Kohtelias tapa
Pysyy sillä taavlla lämpösinä vielä eukollekin, kun se lopettaa passaamisen. Nottei tarvi kylmiä perunoita syödä kato.
- Me syämmä:.
.
"Me syämmä myäs * HÄRSKIÄ FLÄSKIÄ *"
har-har
.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle342755Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖362591Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k532564Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt962094Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle401961Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3131742- 1501526
- 731388
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231158Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.271123