Lapin lasketteluloma

turhan epäluuloinen?

Sisareni on ollut miehensä kanssa naimisissa jo kauan, heidän avioliittonsa on onnellinen ja heillä on alle kouluikäinen tytär. Sain tänään tietää, että sisaren mies on lähtenyt kaveriporukassa viettämään laskettelulomaa Lappiin niin, että sisareni ja sisarentyttäreni jäivät kotiin. Kaikille muille, kuten sisarelleni ja vanhemmilleni, joilta kuulin tästä, tämä tuntui olevan normaali asia, mutta itseäni tämä jäi kaivertamaan. He ovat normaalisti tehneet ja viettäneet lomamatkat yhdessä. Toivon, että kaikki olisi kunnossa, mutta sydämeni ja järkeni pelkää.

14

2867

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • entinen sinisilmä

Olen tavannut kerran ruotsin laivalla erään duuniporukan, jotka bilettivät kovasti, naimisissa olevat äijät. Otettiin valokuvia kaikenmaailman sekoiluista. Lähetin sitten niitä kuvia eräälle tyypille, joka oli työpaikan kerhon vetäjä. Pyysin, että hän kuittaisi saaneensa ne kuvat. Sain kortin Saariselältä, jossa oltiin taas sekoilemassa ja vieraita naisia narraamassa. Siis ne naimisissa olevat äijät. Eräät työpaikkani sinkkunaiset harrastavat laskettelua ja käyvät lapissa harrastamassa ja naureskelevat sitä touhua, jota siellä pidetään. Lapin lomat ovat tunnetusti täynnä naimisissa olevien miesten täysin rietasta poikkinaimista ja iloittelua. Sitten tullaan kotiin ja kerrotaan kuinka väsyneitä ollaan urheilusta, joka onkin tapahtunut vaakatasossa. Myös miespuoliset ystäväni ovat uskoutuneet minulle, että se meno on ihan kamalaa. Sinne tulee (tilataan) naisia viihdyttämään miehiä, jotka tulevat kaveriporukoissa "lomailemaan".
      Olet ihan syystäkin huolissasi sisaresi avioliitosta, nyt on loppulaskenta alkanut. Se äijä menee sinne taas uudelleen ja uudelleen eikä ota perhettä mukaan. Miksi ei ota ???

• ???????????

Miksi ihmeessä aina pitäisi reissata yhdessä?! Ihan normaaliahan tuo on.

KYLLÄ, olet turhan epäluuloinen=)

Kai tämä oli provo????

• alkup.

Sisareni ja tyttärensä jäivät vanhempieni luokse yöksi ja kysyin, miksi? Äitini kertoi, että sisaren mies on matkalla kavereidensa kanssa.

Olen itse sinkku ja suhtaudun ehkä eri tavalla perhesuhteisiin kuin ne, jotka oikeasti ovat luottamukseillisessa parisuhteessa tai avioliitossa. Ehkä tulee liikaa projisoitua omia epäluuloja ja pettymyksiä muualle. Olen erittäin pettynyt ja kauhuissani pienen sisarentyttäreni puolesta, jos mitään ongelmia olisi oikeasti.

• entinen sinisilmä
        alkup. kirjoitti:

Sisareni ja tyttärensä jäivät vanhempieni luokse yöksi ja kysyin, miksi? Äitini kertoi, että sisaren mies on matkalla kavereidensa kanssa.

Olen itse sinkku ja suhtaudun ehkä eri tavalla perhesuhteisiin kuin ne, jotka oikeasti ovat luottamukseillisessa parisuhteessa tai avioliitossa. Ehkä tulee liikaa projisoitua omia epäluuloja ja pettymyksiä muualle. Olen erittäin pettynyt ja kauhuissani pienen sisarentyttäreni puolesta, jos mitään ongelmia olisi oikeasti.

Jos kerran perhe perustetaan, niin eikö sen kanssa myös vietetä lomatkin ? niin meillä tehdään. Mies olisi ollut fiksu kun olisi antanut äidille vapaata, jos äiti ei halua lappiin, ja ottanut lapset sinne mukaan ja opettanut hiihtämään. Kyllähän tuo jo kertoo kaiken koko reissusta, kun mennään kaveriporukassa. Kyllä on jo lähtiessä vipinää tietyssä paikassa. Ei se ole mikään rentoutumis ja lepoloma, hiihtämisestä puhumattakaan. Olen surullinen siskosi puolesta, jos hän uskoo johonkin rehelliseen lomaan, kannattaa käydä sitten aika pian labrassa tarkistamassa mitä tuliaisia on saanut.

• alkup.
        entinen sinisilmä kirjoitti:

Jos kerran perhe perustetaan, niin eikö sen kanssa myös vietetä lomatkin ? niin meillä tehdään. Mies olisi ollut fiksu kun olisi antanut äidille vapaata, jos äiti ei halua lappiin, ja ottanut lapset sinne mukaan ja opettanut hiihtämään. Kyllähän tuo jo kertoo kaiken koko reissusta, kun mennään kaveriporukassa. Kyllä on jo lähtiessä vipinää tietyssä paikassa. Ei se ole mikään rentoutumis ja lepoloma, hiihtämisestä puhumattakaan. Olen surullinen siskosi puolesta, jos hän uskoo johonkin rehelliseen lomaan, kannattaa käydä sitten aika pian labrassa tarkistamassa mitä tuliaisia on saanut.

Täytyy sitten jotenkin hyvin varovaisesti näistä asioista puhua, koska sisareni saattaa loukkaantua minulle, jos menen sanomaan hänelle tästä mitään. Heidän avioliittonsa on niin ehdottoman onnellinen ja kaikesta heidän kanssakäymisestään on voinut niin päätellä. Ei ole edes näkyviä riitoja. Jotenkin pitäisi tietää, miten alunperin on tällainen idea muusta kuin perheen kanssa tehdystä lomamatkasta saanut alkunsa? Nyt se tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta ja kuulin sen siis äidiltäni.

• onnellinen vaimo
        alkup. kirjoitti:

Täytyy sitten jotenkin hyvin varovaisesti näistä asioista puhua, koska sisareni saattaa loukkaantua minulle, jos menen sanomaan hänelle tästä mitään. Heidän avioliittonsa on niin ehdottoman onnellinen ja kaikesta heidän kanssakäymisestään on voinut niin päätellä. Ei ole edes näkyviä riitoja. Jotenkin pitäisi tietää, miten alunperin on tällainen idea muusta kuin perheen kanssa tehdystä lomamatkasta saanut alkunsa? Nyt se tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta ja kuulin sen siis äidiltäni.

onnellisesti olleet aviossa liki 15 v, kolme lasta. Käyn kerran vuodessa, olen siis nainen, ns. tyttöporukassa viikon reissulla.
        Ei avioliitto ja yht.lapset tarkoita sitä että oltaisiin kuin paita ja peppu. Totta kai kummallakin tulee olla omiakin ystäviä.

Nimimerkki "entinen sinisilmä" tuntuu olevan kovin katkera...

• sädkgjäshj

oon ollu nuorempana Lapin hiihtokeskuksessa töissä ja tehnyt töitä myös laivalla.. Kyllä siellä on varattujen menokin sen mukasta... Varsinkin jos jollain kaveriporukalla on liikenteessä. Kyllä siinä siipat unohtuu kotiin. Samoin se henkilökunnan ristiinnussiminen on aikamoista sutinaa.

Joten jostain "kumman syystä" olen sanonut miehelleni että sen on turha haaveilla tollasista reissuista kavereittensa kanssa. Olen ihan tarpeeks nähnyt sitä touhua noissa paikoissa baarimestarina ja tiedän tasan tarkkaan millasta se touhu on. Ihan sen verran... en mä miestäni vahtaa, muuten se tulee ja menee ihan miten tykkää, Mut nää ruotsinlaivat ja lapinmatkat on mulle punanen vaate. Ei sen puoleen... en jalallanikaan enää halua astua kumpaankaan paikkaan.

Mut toisaalta, ap. ei sitä tiedä etteikö se siskomies käyttäytyis ihan asiallisesti.. Toivotaan ainenkiin näin.

• ............

miehesihän ei voi halutessaan pettää sinua, hän kun ei saa mennä reissuille laivalla tahi Lappiin, muuallahan ei voi pettää jos haluaa:))))
        Minäkin olen ollut molemmissa paikoissa töissä, vaan en noin hyvin ollut selvillä ihmisten sivilisäädyistä kuin sinä, eli kuka oli varattu ja kuka ei:))

• Akka ja sen Ukko

Me olemme pariskuntana monena talvena Lapinreissulla. Kyllä oikeasti ällöttää ja säälittää se meno "hiihto"keskuksissa. Ei mitään väliä, ollaanko naimisissa tai kenen kanssa. Myös kaupallisia naisia riittää ja tarjonta on hyvin moninaista. Ihan liian usein sekä minua että miestäni on joku yrittämässä täysin härskisti iskeä. Vaikka siis liikumme yhdessä ja olemme ilmiselvästi toisiinsa edelleen rakastunut pariskunta! Myös ns. kolmansia pyöriä on jatkuvalla syötöllä tarjolla, kumpaakin sukupuolta.

Olemme saaneet näistä paikoista tarpeeksemme, kertakaikkiaan! Ensi talvena matkaammekin pitkästä aikaa Davosiin. Odotamme innolla!

• lapin kävijä

murheet. Itse olen käynyt monen vuoden ajan Lapissa tyttöporukassa. Mukavaa on ollut, mutta ei mitään vieraissa käyntiä yms. Ei avioliitossa oleminen tarkoita sitä, että omat ystävät unohdetaan eikä reissuta heidän kanssaan.
      Joten älä oleta mitään. Asia ei kuulu sinulle ollenkaan. Tiedän, että reissussa sattuu ja tapahtuu, osa on uskollisia, osa ei. Älä maalaa piruja seinille.

• Mattielisapetti

Ei kuulu todellakaan aloittajan vaikutuspiiriin. Jos äijä on pettääkseen niin silloin pettää. Varsinkin jos toista alkaa rajoittaa niin kertoo missä luottamus menee parisuhteessa. Toista ja toisen menemisiä ei voi kukaan kontrolloida, ainoastaan itseään.

• vistaprint

Olen käynyt Lapissa kaveriporukalla, meitä oli neljä tyttöä ja iso mökki vuokrattuna. Olin porukan ainoa parisuhteessa oleva. Muut kävivät panemassa siellä sun täällä, ei sillä väliä oliko mies varattu vai vapaa, ja kenen mökissä oltiin tai keitä vieressä kuunteli (ei ollut korvatulppia). Meno oli tosi villiä, elettiin hurjaa nuoruutta. Kerran jos toisenkin miehet kuvitteli, että myös mun perse oli tarjolla, mutta sanoin suoraan, että olen varattu. Yksi tytöistä oli hyvä ystäväni (muita en niin tuntenut) ja kysyin kuinka tää meno voi olla tälläistä? Vastaus oli, et pitää vähän tuulettaa. Rankka työ, rankat perhetaustat, valitettavasti myös rankka tulevaisuus... Itsestä tuntui välillä tosi pahalta, mutta kyllä se on niin, että jokainen vartioi sitä omaa moraaliaan. Jos pettäminen tuntuu pahalta, sitä ei tee edes kännipäissään. Valitettavasti on näitä seireenejä, joiden loman päätavoite on kerätä miehiä. Niitä voi olla vaikea vastustaa, mutta jos siskosi mies on oikeasti uskollinen, hän on kyllä ihan kiltisti. Ja onnellinen kun pääsee kotiin "turvaan".

• mika1003

No joo.. En tiedä, ku sitä täällä Lapissa ainaki met miehet ihmetellään, että minkälaisia on miehet sielä etelässä, ku aina välistä laittavat vaimonsa tänne Lappiin naitavaksi.

Vaan onpa siinä meille kuiten viihdettä Levi, Ylläs, Pyhä.. Mukava juttu..

• Oikeus

AP:lle - siskosi perheen elämä ei kuulu sinulle pätkääkään!
      Elä omaa elämääsi, ja pysy kaukana sisaresi elämästä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      30
      5517
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      170
      2029
    3. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      160
      1611
    4. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      14
      1344
    5. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      28
      1288
    6. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      58
      1214
    7. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      94
      1165
    8. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      70
      1164
    9. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      212
      1088
    10. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      8
      946
    Aihe