Olen hyväksynyt asian vasta hiljattain, vaikka olin jo vuosien mittaan miettinyt, mikä minussa on vikana ja olisikohan mahdollista, että olisin sellainen.
Olen suhteellisen onnellinen, kun nyt myönnän itselleni faktat ja en näe enää tarvetta harrastaa seksiä, saati sitten kaipaisi läheisyyttä oikeastaan muutenkaan.
Liian monta kertaa sitä on päätynyt pitkiin seksipitoisiin seurustelusuhteisiin ja seksisuhteisiin, ainoastaan siksi, että on halunnut jotenkin uskotella itselleen tarvitsevansa sellaista ja, että on kuin muut. Jälkeenpäin on vaikeaa uskoa, kuinka paljon on pystynyt harrastamaan seksiä, tyydyttämään toisen, vain ollakseen itse hyvin hämmentynyt ja saamatta psykologista tyydytystä. Pystyn hyvinkin eläytymään, näyttämään ja tuntumaan siltä, että olen tilanteessa samalla aaltopituudella toisen ihmisen kanssa, mutta ne kaikki hämmentyneet ajatukset päässä aktin aikana ja sen jälkeen... Huh.
Enää ei tarvitse. Vaikeinta tässä on ollut oman identiteetin säilyttäminen, koska ei ole ollut muita, kenen kanssa keskustella tai samaistua. Enää se ei ole ongelma, koska olen ymmärtänyt mitä olen.
Olen todella tyytyväinen, että olin tarpeeksi rohkea myöntääkseni tämän itselleni.
Olen aseksuaali
46
2596
Vastaukset
- Ehkä sulla vain
on ollut sellaisia miehiä, jotka ei kykene sua tyydyttämään? Tarvitset tosi miehen, etkä mitään nössykkää!
- aseksuaali itsekin
tajuta, ett kaikki eivät halua seksiä kenenkään kanssa. Ei mihen eikä naisen
- "aseksuaali"
Olet pihtari.
- Jos antaa on lutka
jos ei anna on pihtari. Koskaan ei kelpaa.
- nainen..
Sanot että et kaipaa läheisyyttä ollenkaan etkä saa psykologista tyydytystä seksistä. Saatko kuitenkin fyysistä nautintoa??
Itse puolestaan kaipaan paljon läheisyyttä ja seksiäkin ja saan seksistä nimen oman psykologista tyydytystä, mutta fyysinen nautinto on vähäistä. Olen itsekkin miettinyt että onko minussa jotain vikaa. Nautin siitä, että saan antaa toiselle nautintoa ja parasta (psyykkisesti) on se kun mies laukeaa sisälleni.- Juuri noin sen pitää
mennäkkin. Nainen ei saa nauttia seksistä sinänsä. Nainen joka nauttii seksistä sinänsä on lutka. Kunnon nainen nauttii siitä, että saa tuottaa RAKASTAMALLEEN miehelle nautintoa.
- nainen minäkin
Juuri noin sen pitää kirjoitti:
mennäkkin. Nainen ei saa nauttia seksistä sinänsä. Nainen joka nauttii seksistä sinänsä on lutka. Kunnon nainen nauttii siitä, että saa tuottaa RAKASTAMALLEEN miehelle nautintoa.
Ei miestä voi rakastaa. Näitä nykyajan puuhelmi rimpuloita joilla menee enemmän aikaa peilin edessä kuin naisella? Hah mikä vitsi. Kyllä niiden kanssa joskus voi panna mutta ei pidä sekoittaa sitä miksikään tunteen osoitukseksi.
- vänksy
Läheisyys toisen ihmisen kanssa on ihan parasta. Se on parhaimpia asioita mitä parisuhteessa on. Seksissä taas eniten nautin siitä kun saan miehen nauttimaan ja voin antaa hänelle tyydytyksen. Silloin nautin itsekin. Tietysti joskus on kiva saada itselleenkin tyydytystä, mutta en pidä sitä läheskään niin tärkeänä, kuin sitä mitä voin tehdä miehelle (ja kun vaan saan olla hänen lähellään). Vaikka vain halata ja nukkua vieressä. Sekin monesti voittaa seksin. Ja nyt näin sinkkuna ollessakin sen huomaan, että en juuri koskaan kaipaa seksiä, mutta läheisyyttä kylläkin lähes joka ilta.
- Aika turha olet
Miehen kannalta ihan tarpeeton
- N27.
Samoin. Läheisyys on se juttu. Ja nautin henkisesti lähinnä siitä kun mies nauttii ja haluaa minua.
- xnxvnxx
N27. kirjoitti:
Samoin. Läheisyys on se juttu. Ja nautin henkisesti lähinnä siitä kun mies nauttii ja haluaa minua.
"Ja nautin henkisesti lähinnä siitä kun mies nauttii ja haluaa minua."
Kuulostaapa narsistiselta. Mutta sitähän naisen seksuaalisuus on.
- George Clooneyn veli
Kiinnostaiskos leidiä tällainen 54vuotias komea ja sporttinen mies, joka saa aseksuaalinkin halut nousemaan.
- nainen 30v.
Vanha, vanha, vanha. Vanha ei jaksa.
- mies 26 v
nainen 30v. kirjoitti:
ole nuori.
- ...
nainen 30v. kirjoitti:
No turha sit valittaa yksinäisyydestä senkin ylimielinen nirsoilija.
- nainen nainen nainen
... kirjoitti:
No turha sit valittaa yksinäisyydestä senkin ylimielinen nirsoilija.
Mutta mieluummin yksin kuin EPÄMIELLYTTÄVÄN kanssa.
- ..
nainen nainen nainen kirjoitti:
Mutta mieluummin yksin kuin EPÄMIELLYTTÄVÄN kanssa.
George Clooneyn veli on hieno mies.
- nainen nainen nainen
.. kirjoitti:
George Clooneyn veli on hieno mies.
Mutta kovin on nopea vanhenemaan kun kolmessa päivässä napsahti kolme vuotta lisää ikää. Ei noin vanhat kiinosta.
- 2 nainen nainen
nainen nainen nainen kirjoitti:
Mutta kovin on nopea vanhenemaan kun kolmessa päivässä napsahti kolme vuotta lisää ikää. Ei noin vanhat kiinosta.
päivän kerrallaan, ko henkilö vanhenee useita vuosia päivässä. Tänään huomasin hänen olevan 57v.
- KäytetytJämätATM:lle
tyypilliseltä suominaiselta joka on nuoruutensa toiminut lähinnä YTM:ien patjana ja huomatessaan tasonsa vastaavaan lähinnä ATN:ää, alkaa esittää neitsyt-Mariaa.
- a-seksuaali myös
Ennen neitsyyteni menettämistä olin varma, etten koskaan halua seksiä. Ensimmäisen kerran jälkeenkin harrastin seksiä lähinnä koska ajattelin tarvitsevani sitä jotta olisin "normaali". Olen ollut nyt n. 20 eri miehen kanssa, kokeneita ja kokemattomia, mutta yksikään ei ole saanut minua kiinnostumaan seksistä. Olen harjoitellut syviä lihaksiani ja kamasutraa. Joogannut ja urheillut.
Olen kokeillut lisätä ruokavaliooni "stimuloivia" ruoka-aineita kuten hedelmiä, ostereita ja parsaa. Olen tehnyt kaikkeni nauttiakseni seksistä, mutta pakkopullalta se yhä tuntuu.
En vieläkään ymmärrä seksin harrastamista, eikös se ole alunperinkin vain lisääntymistarpeeseen. Olin 2 vuotta suhteessa, jossa pyrin pitämään mieheni tyytyväisenä. Nyt olen sinkku, eikä seksi kiinnosta lainkaan.. Mistäköhän löytäisin a-seksuaalisen miehen itselleni :,- Mies1985
Sinä sillä miehellä sitten tekisit? En tarkoita että parisuhde olisi yhtä seksiä mutta olettaakseni haluat kuitenkin jonkinlaista hellyyttä ja jos et sitäkään niin voiko parisuhteesta enää vakavasti puhua? Myöskin rajaveto seksin ja muun hellyyden välillä on aika häilyvä.
- liukovoid€
ei ole nauttia seksistä vaan tyydyttää mies. Olet aivan normaali jos et olisi noin oksettavasti 20 miehen käyttämä.
- jdgjd,g,dj,
liukovoid€ kirjoitti:
ei ole nauttia seksistä vaan tyydyttää mies. Olet aivan normaali jos et olisi noin oksettavasti 20 miehen käyttämä.
...niin joku on saanut. Et ilmeisesti kuulunut tuohon 20 hengen ryhmään.
- kaventunut
Mies1985 kirjoitti:
Sinä sillä miehellä sitten tekisit? En tarkoita että parisuhde olisi yhtä seksiä mutta olettaakseni haluat kuitenkin jonkinlaista hellyyttä ja jos et sitäkään niin voiko parisuhteesta enää vakavasti puhua? Myöskin rajaveto seksin ja muun hellyyden välillä on aika häilyvä.
käsitys parisuhteesta, suhteista ja sosiaalisuudesta yleensäkin. Pitäiskö rajoittua omaan sukupuoleen taikka alkaa erakoksi? Se on vaan tämä seksin sumentama länsimainen kulttuuri, joka sotkee päätä. Ikäänkuin sen (seksin siis) varassa kaikki seisoisi tai kaatuisi.
Itse asiassa tuskin on olemassakaan aseksuaali-termille mitään "virallista" määritelmää. Ihminen voi kategorisoida itsensä sellaiseksi, jos nyt välttämättä haluaa. Joka tapauksessa todellisuudessa ei ole selvärajaisia kategorioita, vaan vaihteluita esiintyy, jopa saman ihmisen kohdalla eri aikoina.
Tuossa ylempänä lause: "Olin 2 vuotta suhteessa, jossa pyrin pitämään mieheni tyytyväisenä."
Mitenkähän olisi, jos olisi mahdollista, ettei kumppani tai itse asettaisi toisilleen mitään miellyttämisvaatimuksia. Tällainen täysin paineista vapaa ilmapiiri voisi aikojen myötä, yllätysyllätys, teoriassa(?) herättää myös seksuaalisia värinöitä, mitä ei uskonut olevan olemassakaan... tällainen ajatus :)
- Haluton nainen
on siis nimityskin:aseksuaali. Vahingossa eksyin tälle palstalle luettuani tätä aihetta koskevia keskusteluja. En ole sinkku vaan naimisissa oleva nainen ja ikää on piakkoin 30v. Olen seurustellut elämäni aikana vain kahden miehen kanssa ja toinen on siis nykyinen aviomieheni. En ole ikinä saanut orgasmia ja olen miettinyt onko minussa jotain vikaa kun ei vaan ole haluja ja seksiä harrastan vain mieheni iloksi mutta en itse kiihotu puuhasta, joten liukuvoide on ihan se perusjuttu meidän makuuhuoneessamme kun seksistä on kyse. Voisin elää ilman seksiä koko elämäni mutta nyt kun on jo mies ja lapsia niin pakko yrittää hoitaa tätä parisuhdetta suostumalla mieheni kanssa seksiin. Halailut ja suutelu ovat ihan kivoja juttuja mutta en vain koe mitään himoja em. asioita kohtaan. Mieheni on hyväksynyt tämän tilanteen ja ei meillä enää edes yritetä saada minulle mitään orgasmia yhdynässä kun on vain ajanhukkaa kun ei tule niin ei tule.
- dghg
Itse olen myös aseksuaalinen henkilö. Ikää tulee kohta 24, mies, ja jos jotakin kiinostaa niin en ole ikinä seurustellut tai harrastanut seksiä ja tuskin koskaan tulen harrastamaankaan, sillä ne tuntuvat niin merkityksettömiltä asioilta. Eli aseksuaali tarkoittaa siis henkilöä, joka ei koe seksuaalista vetoivoimaa muita ihmisiä kohtaan. Aseksuaaleja on noin prosentti väestöstä.
Aseksuaalisuus ei ole lääketieteellinen tila tai vajavaisuus, vaan seksuaalinen suuntaumus siinä missä esimerkiksi hetero-, homo- ja biseksuaalisuus. Aseksuaalisuutta ei voi muuttaa yhtään sen enempää kuin muitakaan seksuaalisuuksia. Aseksuaaleja ihmisiä ei vaivaa mikään, ja he ovat täysin normaaleja ihmisiä.
Aseksuaalisuutta ei yleisesti tunneta koska sitä esiintyy niin harvinaisesti. Jos jotakuta kiinnostaa aseksuaalisuus niin kannattaa zekata http://www.asexuality.org/home/ - nöösi_poika
dghg kirjoitti:
Itse olen myös aseksuaalinen henkilö. Ikää tulee kohta 24, mies, ja jos jotakin kiinostaa niin en ole ikinä seurustellut tai harrastanut seksiä ja tuskin koskaan tulen harrastamaankaan, sillä ne tuntuvat niin merkityksettömiltä asioilta. Eli aseksuaali tarkoittaa siis henkilöä, joka ei koe seksuaalista vetoivoimaa muita ihmisiä kohtaan. Aseksuaaleja on noin prosentti väestöstä.
Aseksuaalisuus ei ole lääketieteellinen tila tai vajavaisuus, vaan seksuaalinen suuntaumus siinä missä esimerkiksi hetero-, homo- ja biseksuaalisuus. Aseksuaalisuutta ei voi muuttaa yhtään sen enempää kuin muitakaan seksuaalisuuksia. Aseksuaaleja ihmisiä ei vaivaa mikään, ja he ovat täysin normaaleja ihmisiä.
Aseksuaalisuutta ei yleisesti tunneta koska sitä esiintyy niin harvinaisesti. Jos jotakuta kiinnostaa aseksuaalisuus niin kannattaa zekata http://www.asexuality.org/home/Jos masturboit, et ole aseksuaali. Eikö vain? Aseksuaalilla ei ole haluja, joten eivät tyydytä edes itseään koskaan. Eiväthän?
- Miss Fury
nöösi_poika kirjoitti:
Jos masturboit, et ole aseksuaali. Eikö vain? Aseksuaalilla ei ole haluja, joten eivät tyydytä edes itseään koskaan. Eiväthän?
Jos on aseksuaali muita kohtaan mutta masturboi, niin on monoseksuaali.
- 6+5
ole termi ennenvanhaan
- nöösi_poika
En nyt lähde kehuskelemaan, mutta itse ennemmin hyperseksuaalisena on minun vaikea ymmärtää, ettei jollain ole haluja. Ymmärrän, ettei seksi kumppanin kanssa kiinnosta, mutta kai nyt sentään itse tyydytät itsesi orgasmiin asti joka päivä? Ainakin kerran?
Outona pidän sitä, että olet pitkäänkin tehnyt jotain vain toista ihmistä varten. EIkö sinua oikeasti haluttanut?
Itse vielä päälle kolmekymppisenä on vaikea kuvitella, että olisi päivääkään, ettenkö haluaisi tyydyttyä. Vaatii vain kädentaitoja ja vilkasta mielikuvitusta sekä sopivaa stimulanttia :D- 2009
"En nyt lähde kehuskelemaan"
Ei seksuaalinen halukkuus tai haluttomuus olekaan kehuskelun tai häpeän aihe, se on vain ominaisuus.
- tyityi
Minäkin olen aseksuaali ja ylpeä siitä.
- aseksuaali!!
Jep, minäkin olen aseksuaali. Tuossa joku oli jo ylempänä valistanut meidän seksuaalisesta suuntauksesta, joten en lähde toistamaan sitä. Näen kuitenkin punaista, kun tietämättömät ihmiset menevät aina ensin epäilemään jotain psykologisia tai fysiologisia ongelmia, jos ei ole seksuaalisia haluja ketään kohtaan. Itselläni ei ole koskaan ollut mitään haluja myöskään, ja pitäisin sitä outona jos harrastaisin seksia elämäni aikana. En vain ole seksuaalinen ihminen eli seksillä ja seksuaalisuudella ei ole mitään merkitystä minulle.
- mies85_1
Itse epäilin itseäni aseksuaaliksi jossain vaiheessa, koska seksi ei oikein innostanut kenenkään kanssa. Ei se ole vastenmielistä, mutta jotenkin siihen verrattuna miten sitä mainostetaan kaikkialla, se ei ole niin hienoa. Nautin seksistä ja itsetyydytyksestä kuitenkin joskus joten tämä rajasi aseksuaalisuuden pois. Päädyin lopulta siihen tulokseen, että olen enemmän demiseksuaali joka vaatii tietynlaista tunnesidettä ihmiseen jonka kanssa harrastaa seksiä. Pelkkä alaston kroppa ei tee mitään minulle, mutta jos nainen saa samalla minulle hyvän olon ja välitän hänestä, niin seksi on todella hyvää. Tämän takia en koskaan harrasta yhden illan juttuja.
- Anonyymi
Seksistä (fyysisestä seksiaktista) tai masturbaatiosta nauttiminen ei rajaa aseksuaalisuutta pois. Ainut asia mikä määrittelee aseksuaalisuuden, on se, ettet koe seksuaalista halua ketään ihmistä kohtaan. Seksiähän voi harrastaa ilman halua seksikumppania kohtaan, jos seksistä itsessään tykkää. Ja tietysti voi myös masturboida ilman, että fantasioi jostain ihmisestä jonka kanssa haluaisi seksiä harrastaa.
- Anonyymi
Samaa olen nyt abivuonna pohtinut että en tunne halua kehenkään mieheen vaan enemmän tulevaisuutta kohti ja opiskelupaikkaan. Saa nähdä tuliko minusta nyt aseaksuaali vaikka perhekin ja lapsiakin voisi joskus uran jälkeen olla ajankohtainen?
- Anonyymi
Raamattu muistaakseni sanookin, että eivät kaikki ihmiset ole sopivia avioliittoihin.
Onko se hyvä vai huono?
Ei kumpaakaan. Seksiä ei nyt muutenkaan tarvitse harrastaa ilman avioliittoa, paitsi jos haluaa tuhota itsensä taudeilla ja psyykkisesti.
Kukin vastaa itsestään, joten on turha ruputtaa tai änkyttää mitään siitä, että joku haluaa tehdä toisin.
Seksin oikea tarkoitushan on saada lapsia. Se liittyy ihmiskunnan jatkuvuuteen.
Kaikista ihmisistä ei siihen ole ja minusta se on ihan ok.
Onnea valitsemallesi tielle ( aloittajalle).- Anonyymi
Hjhohjohkp hhohjojohjhohoo
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hjhohjohkp hhohjojohjhohoo
Niin.
- Anonyymi
Aseksuaali ei tarkoita selibaattia. Seksistä voi tykätä aistimuksellisesti ja sitä voi harrastaa ilman seksuaalista vetoa kumppania kohtaan. Toki moni aseksuaali suosii masturbaatiota kumppanin kanssa harrastettavan seksin sijaan. Parhaassa tapauksessa seksi on rentouttavaa, tuottaa mielihyvää, lataa akkuja, parantaa itsetuntemusta ja yhteyttä omaan kehoon. Nämä ovat mielestäni hyviä syitä seksin harrastamiseen, vaikka lisääntyminen ei olisikaan päämääränä.
Ei ole kerta eikä kaksi kun uskovaiset ovat pitäneet minua "sopivana" ja yrittäneet värvätä omaan lahkoonsa. Häiritsee tämä väärinkäsitys, mikä uskovaisten keskuudessa meisä aceista vallitsee. Vaikken nyt mikään varsinainen irtosuhteiden harrastaja olekaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aseksuaali ei tarkoita selibaattia. Seksistä voi tykätä aistimuksellisesti ja sitä voi harrastaa ilman seksuaalista vetoa kumppania kohtaan. Toki moni aseksuaali suosii masturbaatiota kumppanin kanssa harrastettavan seksin sijaan. Parhaassa tapauksessa seksi on rentouttavaa, tuottaa mielihyvää, lataa akkuja, parantaa itsetuntemusta ja yhteyttä omaan kehoon. Nämä ovat mielestäni hyviä syitä seksin harrastamiseen, vaikka lisääntyminen ei olisikaan päämääränä.
Ei ole kerta eikä kaksi kun uskovaiset ovat pitäneet minua "sopivana" ja yrittäneet värvätä omaan lahkoonsa. Häiritsee tämä väärinkäsitys, mikä uskovaisten keskuudessa meisä aceista vallitsee. Vaikken nyt mikään varsinainen irtosuhteiden harrastaja olekaan.Tähän lisään, että toki on olemassa myös aseksuaaleja, jotka eivät halua harrastaa seksiä missään muodossaan, ja sekin on ihan yhtä ok. Kaikki eläköön elämänsä miten heille parhaiten sopii.
- Anonyymi
Ja lisään vielä, että aseksuaalisuus on seksuaalinen orientaatio (eli ketä kohtaan luontaisesti koet seksuaalista vetovoimaa. Aseksuaali: ei ketään kohtaan). Ei valinta yhtään sen enempää kuin vaikka hetero-, homo- tai biseksuaalisuuskaan.
- Anonyymi
Aseksuaali henkilö voi myös haluta parisuhteen, avioliiton ja perheen. Ei sulje pois lisääntymistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole kerta eikä kaksi kun uskovaiset ovat pitäneet minua "sopivana" ja yrittäneet värvätä omaan lahkoonsa. Häiritsee tämä väärinkäsitys, mikä uskovaisten keskuudessa meisä aceista vallitsee. Vaikken nyt mikään varsinainen irtosuhteiden harrastaja olekaan.Metropolissa olen aseksuaali, muualla hetero. Tämä kertoo myös valintakriteereistäni.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv332927- 1452772
- 1372257
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?1162183Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.131930Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161821479Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu311256Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo961244Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt891202Parrakkaat miehet ovat inhottavia ja vastenmielisiä
Ennen Suomi ja koko maailma oli täynnä kasvonsa hyvinhoitavia miehiä. Tänä päivänä lähes kaikki miehet ovat kuin jotain1371188