"Lapset eivät urheile, viettää aikaa siellä ja täällä, ja tekevät ilkitöitä" Ja plaaplaa. Ei herranjuma! Ei jokainen nuori innostu YliVolin jumpasta, sun muusta sellaisesta, ja mitä muuta urheilullista täällä on? Hiihto? Harva nuori pitää hiihdosta! Jääkiekko? Se kyllä on, mutta kovin nuori tyttö ei sitä pelaa, pojat kyllä. Enkä nyt sanoisi, että en pidä jääkiekosta, mutta harva tyttö sitä harrastaa.
Ei se nyt niin mahdottomia voi maksaa, jos talvella EDES viikonloput olisi Aavasaksan rinteet auki? Eikä sieltä risun poistokaan varmaan miljoonia maksa, eihän? HalfPipe on risujen peitossa, samoin kaksi rinnettä yhdistävä loppumäki, on risuja täynnä. Ei se nyt paljoa maksa, jos ne sieltä pois raivattaisiin? Ja entäs se ns. kolmas mäki? Mitä itse tiedän, sekin on ollut kiellettyä paikkaa, ja se on juuri yksi asia, joka nuoria sinne houkuttelee. Entä missä ovat iltamäet? Kyllä sinne porukkaa tulisi, jos niitä olisi! Entä entisaikojen pääsiäsmäki, josta itse olen saanut vain veljiltäni kuulla. Soihtulaskut yöllä? Arvontaa? Yömäkeen olisi ainakin osallistujia, jos sellainen olisi, siitä olen varma!
Kunta kun sai/joutui ottamaan/otti Aavasaksan omistukseen, on aina vain harvemmin mäki auki, nytkin se on vasta auennut, ja nyt on sentäs jumankauta helmikuu!
Sekään ei varmaan miljoonia maksaisi, jos vaikka jokin skibussi kulkisi ylitornion kylän läpi, ja veisi rinteeseen menijät lasketteleen, sillä selviäisi se ongelma, ettei ole nuorilla kyytiä.
Hyvät ihmiset, yrittäkää nyt ymmärtää, että ei lapset liiku, jos niillä ei ole siihen mahdollisuuksia! Kaikki ei halua naapurimaan rinteisiin laskemaan!
Aavasaksan laskettelurinne
6
464
Vastaukset
- jhblerhblj
Ruotsissa on ruskolaa :) Siellä on iltamäki tiistai ja torstai klo: 19.00-21.30 (suomen aikaa) Ja viikonloppuisin 11.00-16.00
- entinennuori
toin kummi pojat pääsiäiseksi aavasaksalle tarkoituksena mennä rinteeseen,mutta kun menin lasketelulippuja ostamaan mulle sanotiin,rinne on auki 9-17.00 ei lasketa iltasella... pääsiäinen ja väkeä paljon liikkeellä....mitähän siellä touhutaan ? kalja baari ei yksin turistin viihtyvyyttä takaa. arvatkaappa vuokraanko ensi pääsiäisenä mökkiä aavasaksalta ? p.s. onneksi pullinki ja ruskola olivat auki ja mäet loisto kunnossa.
- nou harrastus
joo ei veikkosten tänne mitään järjestetä ku pittää muka säästää saakeli,
uusiksi kunnan päät - anonn-
niin tai jos ne säästää tuohon lentokenttään
- huolissaan o
niin on ja sitten aletaan käyttää huumeita kun ei ole harrastuksia ja liikkuvat huppu silmillä vanhempien ihmisten mukana juopottelemassa
- wazaa kerttuli
no nuoriso vois vaikka kerätä roskia kun kunta on panostanu roskapönttöihin joka linkkaripysäkillä kylälä on uusi teräksinen pönttö ajatella
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442480Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961167Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131081Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298901- 66868
- 90850
- 53841
- 46829
- 53758