olen seurustellut ja asunut yhdessä naiseni kanssa 1,5 vuotta. olen kyllä onnellinen ja suurimman osan ajasta uskon, että hän on sielunkumppanini ja vaimomateriaalia. toisinaan hän taas sanoo ja tekee asioita jotka ovat minulle isoja kynnyskysymyksiä, joista en voi päästä yli. yleisellä tasolla siis menee hyvin, mutta useat pikkujutut hiertävät. hän esim. sanoo ettei voisi koskaan ottaa vanhempiaan kotiimme hoitoon kun he vanhenevat ja sairastuvat. laitokseen siis suoraan. minä en voisi ikinä tehdä näin. järkytyin myös kun hän kerran ajoi autoa ja näytti keskisormea poliisin valvontakameralle. loppumatka olikin hieman vaivaantunut. hän on kyllä ihana ja minua kohtaan hyvä ja hellä mutta joskus joudun miettimään että mitä hänen päässän liikkuu kun tekee noin tai sanoo näin. onko tällaisella suhteella tulevaisuutta jossa saan koko ajan ihmetellä hänen erilaisuuttaan minuun verrattuna. olemme molemmat kolmekymppisiä ja nyt olisi aika tehdä päätös sitoutumisesta tai pois lähtemisestä. mistä tiedän onko hän se väärä vai se oikea?
kumppanin erilaisuus
130
10140
Vastaukset
- ihan totta?
Itse voisin toimia samalla tavalla kuin naisystäväsi, enkä näe siin mitään ihmeelllistä? Miten joku voi järkyttyä siitä että toinen näyttää keskisormea? Ei kukaan voi ottaa vanhempia kotiinsa asumaan, jos sekä nainen että mies käy töissä! Entismaailmassa oli toisin, nainen hellan ääressä ja palvelijat auttamassa, kolme sukupolvea saman katon alla. Onko sinulla muitakin pieniä asioita, jotka vaivaavat? Oletteko varmasti keskustelleet suurista asioista, haluatteko samoja asioita tulevaisuudelta?
- hkhfjkffj
Kyllä se kertoo aika paljon naisen sielunelämästä jos keskisormea näyttelee eikä ole valmis huolehtimaan vanhemmistaan..Kylmä ja tunteeton paska sanoisin minä.
- jep taas
hkhfjkffj kirjoitti:
Kyllä se kertoo aika paljon naisen sielunelämästä jos keskisormea näyttelee eikä ole valmis huolehtimaan vanhemmistaan..Kylmä ja tunteeton paska sanoisin minä.
Sinulle sama kysymys kuin ap:lle: oletko itse valmis huolehtimaan vanhemmistasi, jos nainen huolehtii omistaan? Vaihdat vaipat, peset ja pidät kädestä yötä päivää? Jos vastaus on kyllä, sitten sinulla on varaaa sanoa että nainen on itsekäs.
Miehillä on kumman usein taipumus olettaa, että naisten pitäisi jaksaa hoitaa ja hoivata ja miehillä ei ole minkäänlaisia velvollisuuksia. On se jännä, että kukaan fiksu nainen ei halua ilmaiseksi orjaksi... - h2o.
jep taas kirjoitti:
Sinulle sama kysymys kuin ap:lle: oletko itse valmis huolehtimaan vanhemmistasi, jos nainen huolehtii omistaan? Vaihdat vaipat, peset ja pidät kädestä yötä päivää? Jos vastaus on kyllä, sitten sinulla on varaaa sanoa että nainen on itsekäs.
Miehillä on kumman usein taipumus olettaa, että naisten pitäisi jaksaa hoitaa ja hoivata ja miehillä ei ole minkäänlaisia velvollisuuksia. On se jännä, että kukaan fiksu nainen ei halua ilmaiseksi orjaksi...Viranomaistoiminta 2010/talous:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8885799 - ----
kuinka uskottavaksi voisitte väittää ihmistä, jonka loppukaneetti on: "Senkin älyvajaa paska. "
- MMMMMies
jep taas kirjoitti:
Miehillä on kumman usein taipumus olettaa, että naisten pitäisi jaksaa hoitaa ja hoivata ja miehillä ei ole minkäänlaisia velvollisuuksia. On se jännä, että kukaan fiksu nainen ei halua ilmaiseksi orjaksi...Hemmetissä mä huolehdin vanhemmistani,isä on jo haudassa mutta äiti elää vielä..Eikä missään laitoksissa ole ollut päivääkään,sairaalassa tietysti joskus mutta ei pitkiä aikoja.
- fjksha
MMMMMies kirjoitti:
Hemmetissä mä huolehdin vanhemmistani,isä on jo haudassa mutta äiti elää vielä..Eikä missään laitoksissa ole ollut päivääkään,sairaalassa tietysti joskus mutta ei pitkiä aikoja.
Hienoa jos itse käyt hoitamassa. Jos vaimosi käy niin sitten on syytä hävetä.
- anna olla
jep taas kirjoitti:
Miehillä on kumman usein taipumus olettaa, että naisten pitäisi jaksaa hoitaa ja hoivata ja miehillä ei ole minkäänlaisia velvollisuuksia. On se jännä, että kukaan fiksu nainen ei halua ilmaiseksi orjaksi...Oletpa tehnyt hyvän löydön! Tuollainen rehellisyys on ihailtavaa. On hienoa kun toinen sanoo suoraan ettei voisi, jaksaisi tai haluaisi hoitaa niinkin raskasta tehtävää. Neuvoisin kyllä sitä vaimohdokastasi miettimään tarkoin onko sinusta mieheksi hänelle. Huumorintajua ainakin puuttuu. Ja mitä ihmettä SINÄ mietit tuollaista keskisormea hän itse tekemisistään vastaa ...
- åmnty
hkhfjkffj kirjoitti:
Sama mieltä että se on älytön käytös naiselta ja vielä kolmekympinen Ja siitä siis vielä pitäisi tulla äidi ja olla esikuvaksi lapsille. Itse olen 45 nainen (virolainen). Kun appivanhempi sairastui otimme luoksemme sekä olemme töissä vuorotelleen. Aina on joku kotonaan. En ole kokenut siitä elämä raskaaksi. Myös vähemmällä rahalla myös pärjää. Olen jo 20v Suomessa asunu ja hoitoalalla töissä sekä nähnyt miten helpost vanhempia järjestetään jonnekin hoitoon ettei vain itese pitäisi häneen "paska"siivoamaan. Kuinka paljon on niitä vanhempia ketkä ovat laittanneet meidät hoitolaitokseen ettei pitäisi paska siivoamaan. Sinulla aloittaja on ihan toiselainen arvomaailma verratuna sinun tyttöystävään. Mutta kyllä mielestäni niistä pienistä asioista justi tulee isoja asioita ja loppu siten on tiedossa miten käyy...Se naine on jääny keskeneräiseksi murrosiän tasolle. Tunnetko naisen vanhempia, arvomaailma. Omena puusta kauas ei putoa.
- vesuvius
anna olla kirjoitti:
Oletpa tehnyt hyvän löydön! Tuollainen rehellisyys on ihailtavaa. On hienoa kun toinen sanoo suoraan ettei voisi, jaksaisi tai haluaisi hoitaa niinkin raskasta tehtävää. Neuvoisin kyllä sitä vaimohdokastasi miettimään tarkoin onko sinusta mieheksi hänelle. Huumorintajua ainakin puuttuu. Ja mitä ihmettä SINÄ mietit tuollaista keskisormea hän itse tekemisistään vastaa ...
Kyllä oikeassa parisuhteessa otetaan toinen huomioon eikä ajatella "itse hän tekemisistään vastaa"! Tosi outoa ja tuhoisaa moinen oletus!
- 24
mutta tää näinen saattaisi tehdä ihan mitä tahansa ja missä tahansa
- naisesi
kanssa ihan rauhallisesti asioista,joihin sinä toivoisit muutoksia. Uskoisin että tällainen rakentava keskustelu saa muutoksia ja yrittämistä omaan käyttäytymiseen. Mutta muista,täydellistä ihmistä ei ole vielä syntynytkään,joten on hyväksyttävä kumppani hyvine ja huonoine piirteineen ja mikä tärkeintä on parisuhteessa,elämä ei ole mustavalkoista,vaan joskus siinä on niitä harmaitakin sävyjä,jotta suhde pysyisi kasassa ja molemmilla olisi hyvä olla parisuhteessa.
- fdsfsfsdfs
helppohan se sinun on sanoa, että ottaisit vanhempasi sinne teille asumaan kun ovat vanhoja, kun lopulta se olisi kuitenkin naisen homma palvella niitä vanhempia.
- hohhoijaaaaaaa
ymmärrän sen todellakin ettei naisesi halua ottaa vanhempiaan kotiinne siinä vaiheessa kun "olisi aika"... itekää en jaksaisi todellakaan olla omaishoitajana vanhemmilleni... en vain jaksaisi... ei se ole niin helppoa kuin saatat sen kuvitella olevan.. se on rankkaa työtä.... jos et usko niin suosittelen lämpimästi menemään toviksi vuodeosastoille katsomaan mitä se työ oikeasti on..... en haluaisi koskaan kotiini sitä samaa....
ja toi kesarin näyttö valvontakameralle... voi voi.... ite olen henk koht näyttäny poliiseille itelleen kesaria.... mitä siinä nyt on muka niin ihmeellistä????
jotenki tuntuu et tän tekstin on PAKKO olla provo!!!
ei kenenkää maailma VOI kaatua siitä et kumppani näyttää keskisormea liikennevalvonta kameralle... xD
enemmän huolestuisin jos aloittajan nainen ampuisi niitä... :D- xxxxxxxx
On täysin normaalia ja tavallinen käytäntö, että vanhempiaan EI oteta kotiin asumaan. Täytyyhän perheellä olla yksityisyys, johon ei sovi sukulaiset, ja lisäksi vanhat vanhemmat aiheuttaisivat myös paljon työtä ja vapauden menetyksen. nykykäytäntö on, että yhteiskunta huolehtii ikääntyvistä, järjestetään apuvälineet, kodinhoitajat tai sairaalapaikka. Omaiset eivät todellakaan ole velvollisia hoitajiksi, mutta yhteydenpito, seurustelu ja muu huolehtiminen on toki toivottavaa. Minusta olisi aivan kamalaa, jos perheessäni asuisi joka päivä rakkaat vanhempani, kuuntelisivat kaikki juttumme, seuraisivat kaikki menemisemme, ehkä ottaisivat kantaa asioihi,mme.... huh!
Keskisormen näyttäminen liikenteessä on viatonta tunteiden ilmaisua, saadaan puretuksi hetkellinen kiukku, ja huumori mukana.
Mieti hetki, oletko ap ehkä itse kovin tosikko, tiukkapipo tai tekopyhä? - MMMMMMies
xxxxxxxx kirjoitti:
On täysin normaalia ja tavallinen käytäntö, että vanhempiaan EI oteta kotiin asumaan. Täytyyhän perheellä olla yksityisyys, johon ei sovi sukulaiset, ja lisäksi vanhat vanhemmat aiheuttaisivat myös paljon työtä ja vapauden menetyksen. nykykäytäntö on, että yhteiskunta huolehtii ikääntyvistä, järjestetään apuvälineet, kodinhoitajat tai sairaalapaikka. Omaiset eivät todellakaan ole velvollisia hoitajiksi, mutta yhteydenpito, seurustelu ja muu huolehtiminen on toki toivottavaa. Minusta olisi aivan kamalaa, jos perheessäni asuisi joka päivä rakkaat vanhempani, kuuntelisivat kaikki juttumme, seuraisivat kaikki menemisemme, ehkä ottaisivat kantaa asioihi,mme.... huh!
Keskisormen näyttäminen liikenteessä on viatonta tunteiden ilmaisua, saadaan puretuksi hetkellinen kiukku, ja huumori mukana.
Mieti hetki, oletko ap ehkä itse kovin tosikko, tiukkapipo tai tekopyhä?Ajattelee suomalainen nainen? Voi tsiisus..
Keskisormen näyttö nyt on niin ääliömäistä ja junttimaista että huh,huh.
Onneksi itse valitsin Venäläisen naisen,hän huolehtii myös äidistään ja muista läheisistä ihmisistä,eikä taatusti näyttele keskisormea kenellekkään missään tilanteessa. - ihmettelelijä
MMMMMMies kirjoitti:
Ajattelee suomalainen nainen? Voi tsiisus..
Onneksi itse valitsin Venäläisen naisen,hän huolehtii myös äidistään ja muista läheisistä ihmisistä,eikä taatusti näyttele keskisormea kenellekkään missään tilanteessa.no ole sinä onnellinen venakkosi kanssa... ei kiinnosta....
mutta kun toi on aivan normaalia tunteiden näyttöä.... olisiko naisen pitänyt esim miestään lyödä vaikka?? tai jotain???
jo on kumma miten voi tulla jostain noinkin arkipäiväisestä ja pienestä asiasta suuri ongelma varsinkin miehille...... xD en oikeesti ole tajunnut miten miesten maailma voi järkkyä siitä et nainen näyttää kesaria peltipoliisille..... voi kiesus.... xD - thjdjjhdjjd
ihmettelelijä kirjoitti:
no ole sinä onnellinen venakkosi kanssa... ei kiinnosta....
mutta kun toi on aivan normaalia tunteiden näyttöä.... olisiko naisen pitänyt esim miestään lyödä vaikka?? tai jotain???
jo on kumma miten voi tulla jostain noinkin arkipäiväisestä ja pienestä asiasta suuri ongelma varsinkin miehille...... xD en oikeesti ole tajunnut miten miesten maailma voi järkkyä siitä et nainen näyttää kesaria peltipoliisille..... voi kiesus.... xDLyödä miestään kun näkee peltipoliisin tien laidassa?
Pettämätön logiikka. - venäjällä asunut
MMMMMMies kirjoitti:
Onneksi itse valitsin Venäläisen naisen,hän huolehtii myös äidistään ja muista läheisistä ihmisistä,eikä taatusti näyttele keskisormea kenellekkään missään tilanteessa.... että venäläinen naisesi jättää sinut toisen ellei kahden miehen vuoksi jossain vaiheessa. Venäläiset naiset on kasvatettu pelaamaan ihmissuhteilla. Mikä tuntuu nyt hyvältä se on tärkeintä, ei se mitä on tullut luvattua toiselle viime viikolla. Tuttavapiirissä jo kolme tapausta jossa "niin ihana venäläinen (yks virolainen) nainen jätti ja vei vielä kaverin elektroniikan ja huonekalutkin mukanaan.
- MMMMMies
venäjällä asunut kirjoitti:
... että venäläinen naisesi jättää sinut toisen ellei kahden miehen vuoksi jossain vaiheessa. Venäläiset naiset on kasvatettu pelaamaan ihmissuhteilla. Mikä tuntuu nyt hyvältä se on tärkeintä, ei se mitä on tullut luvattua toiselle viime viikolla. Tuttavapiirissä jo kolme tapausta jossa "niin ihana venäläinen (yks virolainen) nainen jätti ja vei vielä kaverin elektroniikan ja huonekalutkin mukanaan.
On jo vanha ja vakaa juttu joten tuollaista ei tule..
Eikä sun tuttavapiirissä mitään tositarkoituksella olevia juttuja ole ollutkaan. - vaakjuu
Heko heko koko jutulle. Pakko olla vitsi! On terveesti itsekästä elää omaa elämäänsä!
On tullut tutuksi tämä uhrautuminen vanhemman takia. Siinä kärsii molemmat osapuolet. Ja keskarin näyttö!
Mitä ihmettä siinä on? Kaikkea paskaa sitä viitsitäänkin päivitellä. - KYSYMYS AP:LLE
MMMMMMies kirjoitti:
Onneksi itse valitsin Venäläisen naisen,hän huolehtii myös äidistään ja muista läheisistä ihmisistä,eikä taatusti näyttele keskisormea kenellekkään missään tilanteessa.Ajatteletko kuten tämä MMMMMMies: "Onneksi itse valitsin Venäläisen naisen,hän huolehtii myös äidistään ja muista läheisistä ihmisistä".
Aika moni mies ajattelee nimittäin mielellään, että vaimo tekisi ja hoitaisi sitä sun tätä, kuten molempien omaiset. Itse mies ei toki hoitaisi vanhuksia, vaan elelisi ikään kuin vapaaherrana siinä sivussa kun toinen raataisi omaishoitajana. En koskaan huolisi miestä, jonka ihanne on nainen joka hoivaa ja huolehtii ja huomioi ja on äitihahmo ja mies on sitten se "lapsi". Tämä lainaamani nimimerkki on hyvä esiemrkki tällaisesta lapsimiehestä. Meillä kotona molemmat tekevät samalla tavalla kotihommia ja ovat tyytyväisiä, kulut menevät myös puoliksi. Omaisia ei meille oteta asumaan, koska kumpikaan ei halua hoitajaksi.
Jos alkaisit itse kokopäiväomaishoitajaksi niin siitä vain. Turha kuitenkaan kuvitella, että nykynaiset ryhtyvät sankoin joukoin siihen erittäin epäkiitolliseen rooliin jossa kaikki raskas hoivatyö kuuluu naiselle. Naisilla on omat työt ja urat, eivätkä he ole mitään pikkupiikoja... - venäläinen 79
venäjällä asunut kirjoitti:
... että venäläinen naisesi jättää sinut toisen ellei kahden miehen vuoksi jossain vaiheessa. Venäläiset naiset on kasvatettu pelaamaan ihmissuhteilla. Mikä tuntuu nyt hyvältä se on tärkeintä, ei se mitä on tullut luvattua toiselle viime viikolla. Tuttavapiirissä jo kolme tapausta jossa "niin ihana venäläinen (yks virolainen) nainen jätti ja vei vielä kaverin elektroniikan ja huonekalutkin mukanaan.
Kuuleppas juntti,suomalaiset naiset osaavat samanlaista peliä kuten venäläisetkin ja yhtä hyvin vievät mukanaan tavaroita eron sattuessaan eli ei varaa puhua ja pyörivät samaan aikaan monien miesten kanssa ja synnyttävät jokaiselle niille miehille muksuja!! Oma henkilökohtainen kokemus on ja nähty miten "ihanat" suomalaiset naiset oasaavat kusettaa!!
- venäläinen 79
Kuuleppas sinäkin tyhmä suomalainen metsä rölli! Olet näköään pelkkien huorien kanssa pyörinyt etkä tiedä minkäläinen se venäläinen nainen todellisuudessa on :) en ihmettele yhtään,kukahan kunnollinen venäläinen nainen huolis sellasta typerää junttia,en usko että ees kaikille suomalaisille kelpais tommoinen! :) Ja niitä suomalaisia huoria aivan tarpeeksi suomessa ja on nähty sivussa seurasin :) eli pidäppäs turpasi kiinni!
- Mies39_2
venäläinen 79 kirjoitti:
Kuuleppas sinäkin tyhmä suomalainen metsä rölli! Olet näköään pelkkien huorien kanssa pyörinyt etkä tiedä minkäläinen se venäläinen nainen todellisuudessa on :) en ihmettele yhtään,kukahan kunnollinen venäläinen nainen huolis sellasta typerää junttia,en usko että ees kaikille suomalaisille kelpais tommoinen! :) Ja niitä suomalaisia huoria aivan tarpeeksi suomessa ja on nähty sivussa seurasin :) eli pidäppäs turpasi kiinni!
... siis venäläinen vaimo, kelpaisi minullekin...
Venälaiset naisethan ovat oikeaa vaimoainesta, he ovat myötäeläviä=empaattisia, ominaisiuus jota suomalaisille on jaettu pienemmällä kauhalla... - Noona
Mies39_2 kirjoitti:
Venälaiset naisethan ovat oikeaa vaimoainesta, he ovat myötäeläviä=empaattisia, ominaisiuus jota suomalaisille on jaettu pienemmällä kauhalla...TV1 klo 22.30 Vamppikoulu, siinä kerrotaan kuinka venäläisistä koulitaan kunnon vaimoja. Ykköstavoitteenaan heillä on, ohjelmakuvauksen mukaan, päästä rikkaisiin naimisiin.
- sinne vaan
Mies39_2 kirjoitti:
Venälaiset naisethan ovat oikeaa vaimoainesta, he ovat myötäeläviä=empaattisia, ominaisiuus jota suomalaisille on jaettu pienemmällä kauhalla...anteliaalla raolla !
- Faijas7665
MMMMMMies kirjoitti:
Onneksi itse valitsin Venäläisen naisen,hän huolehtii myös äidistään ja muista läheisistä ihmisistä,eikä taatusti näyttele keskisormea kenellekkään missään tilanteessa.VIDDU MITÄ NIRPPANOKKIA! EIKÖ LÖYDY TÄYDELLISTÄ NAISTA ???? EIKÖ ?? NO HELVETTI SOIKOON KUN SELLAISTA EI OLEKKAAN ! MAISSÄ JOKAISESSA ON JOTAIN VIKAA! SIINÄ TEILLE *KESKISORMI PYSTYSSÄ*
- -----
onko mielestäsi nainen huora koska on venäjältä? olisiko tällä perusteella jokainen saksalainen natsi?
mistä näitä oikeesti sikiää? alkaa jo oikeesti huolestuttamaan. - MMMMMies
On tyhmä joo..Mutta se en ole minä.
- MMMMMies
KYSYMYS AP:LLE kirjoitti:
Ajatteletko kuten tämä MMMMMMies: "Onneksi itse valitsin Venäläisen naisen,hän huolehtii myös äidistään ja muista läheisistä ihmisistä".
Aika moni mies ajattelee nimittäin mielellään, että vaimo tekisi ja hoitaisi sitä sun tätä, kuten molempien omaiset. Itse mies ei toki hoitaisi vanhuksia, vaan elelisi ikään kuin vapaaherrana siinä sivussa kun toinen raataisi omaishoitajana. En koskaan huolisi miestä, jonka ihanne on nainen joka hoivaa ja huolehtii ja huomioi ja on äitihahmo ja mies on sitten se "lapsi". Tämä lainaamani nimimerkki on hyvä esiemrkki tällaisesta lapsimiehestä. Meillä kotona molemmat tekevät samalla tavalla kotihommia ja ovat tyytyväisiä, kulut menevät myös puoliksi. Omaisia ei meille oteta asumaan, koska kumpikaan ei halua hoitajaksi.
Jos alkaisit itse kokopäiväomaishoitajaksi niin siitä vain. Turha kuitenkaan kuvitella, että nykynaiset ryhtyvät sankoin joukoin siihen erittäin epäkiitolliseen rooliin jossa kaikki raskas hoivatyö kuuluu naiselle. Naisilla on omat työt ja urat, eivätkä he ole mitään pikkupiikoja...Kyllä vanhempani hoitanu ihan itse eikä siihen ole kenenkään naisen apua tarvittu..
Vaikutat vielä teiniltä,eiköhän ajatukset muutu kun tulee vähän elämän kokemusta. - Kynnet menee pilal
venäläinen 79 kirjoitti:
Kuuleppas juntti,suomalaiset naiset osaavat samanlaista peliä kuten venäläisetkin ja yhtä hyvin vievät mukanaan tavaroita eron sattuessaan eli ei varaa puhua ja pyörivät samaan aikaan monien miesten kanssa ja synnyttävät jokaiselle niille miehille muksuja!! Oma henkilökohtainen kokemus on ja nähty miten "ihanat" suomalaiset naiset oasaavat kusettaa!!
Joo, mut tuosta, että muka venakot huolehtii omaisistaan paremmin,niin höpö höpö!
Tuolla lilluvat kylpylöissä rakennekynnet punaisina ja kultakorut kauloissa kilkkuen naamat mustalla maskaralla! Niillä kynsillä ei paskavaippoja vanhuksilta vaihdella!
Hyi! ne sanoo, kun pitäisi jotain tehdäkkin! On nimittäin kokemusta mullakin!
Oli muutama venakko lähihoitajakoulutukseen tulossa,mut luonnetesteistä ei menneet läpi ykskään!
Ei löytyny palvelualttiutta yhdeltäkään! Että se siitä huolehtimisesta!
Kyl mäkin tiedän senkin, et kyl ne rahan päälle ymmärtää ja äijälle vittua antaa niin kauan kuin lompakko pullistelee. Mut vanhuksia ne ei oo valmiita hoiteleen..höpsis! - kokemusta on!
----- kirjoitti:
onko mielestäsi nainen huora koska on venäjältä? olisiko tällä perusteella jokainen saksalainen natsi?
mistä näitä oikeesti sikiää? alkaa jo oikeesti huolestuttamaan.Ukot typeriä! Tässä puhuttiin tuon yhden väittämästä, et venakot MUKA hoitais omaisiaan hyvin!
Aika ristiriitainen väittämä...täältä käsin hoitaa vanhempiaan...? Aika pitkät on käsivarret venakolla!
Hienohelmoja ne on..onko sitten huora, jos mies maksaa sille seksistä..senhän voi jokainen mieltää itse! Ilman rahaa ei tulisi suomeen yksikään..
Aivan sama,vaikka jokainen pillunpuutteessa oleva köntys sieltä eukokseen ottaisi venakon, mutta ei tartte tulla tänne valehtelemaan niitten palvelualttiutta vanhempiaan,tai sukulaisiaan kohtaan!
Täyttä soopaa! Mutta hyvä, että suomiukolle kelpaa! Ja hyvä,jos sukulaisille rahaa riittää venäjälle surkeisiin oloihin..mutta sormiaan ne ei likaa vanhustensa auttamiseen konkreettisesti! Eikä mihinkään muuhunkaan,missä kädet sotkeentuu! - *
MMMMMies kirjoitti:
On tyhmä joo..Mutta se en ole minä.
hyväksikäytetty seniili kuitennii..
- Todentotta
xxxxxxxx kirjoitti:
Mieti hetki, oletko ap ehkä itse kovin tosikko, tiukkapipo tai tekopyhä?ihan viksua, että kaveri on kasvattettu tuntemaan vastuuta vanhemmistaan, ja mistä kommenntoijat sen näkee, että tämä kaveri on sysäämssä hotiovastuun mahdolliselle puoliskolleen?? Moni mies hoitaa vanhoja vanhempiaan puolison kajoamatta lainkaan asiaan.Tiedän tapauksia, mutta ne vanhemmat asustavat vain kävelymatkan päässä, ei siis samassa huushollissa.Se on totta, että nuoreen kotiin ei varmasti sovi vanhat vanhemmat jo tyystin erilaisen elämänrytminkään vuoksi, se olisi kaikille liian rasittavaa.Sun tyttöystävä taitaa olla temperamenttinen tyyppi, eikä se pahasta ole.Päinvastoin, teillä voi olla rikas suhde, kun toinen osaa ottaa asiat eri tavalla.Jos joku asia harmittaa kovasti, siitä kannattaa keskustella eikä alkaa mullistelemaan missäään nimessä.Pikkujuttuihin ei kannata kiinnittää liikaa huomiota.Toivotan Onnea teille ja se on kiva asia, että hän osoittaa sinulle lämpöä ja hellyyttä, sitä tässä maailmassa ja ihmissuhteissa tarvitaan.Itse olen ollut kohta 40 v saman miehen kanssa, enkä ole koskaan katunut mitään vaan koen tosi rikkaana molempien erilaisuuden ja aina on löytynyt yhteinen ratkaisu ongelmatilanteissa.
- lksdjflsdkjflk
MMMMMMies kirjoitti:
Onneksi itse valitsin Venäläisen naisen,hän huolehtii myös äidistään ja muista läheisistä ihmisistä,eikä taatusti näyttele keskisormea kenellekkään missään tilanteessa.ehkä sulle selän takana..
- ...tätä itsekkyyttä
Ei ole niinkään kyse konkreettisesta keskisormen näyttämisestä, vaan millainen on tällaisen ihmisen luonne ja arvomaailma. Ja niistä vanhemmista...täällä puolustellaan aloittajan vaimoehdokkaan kommenttia (ettei ottaisi hoidettavakseen) - arvomaailmastahan tässäkin on kyse. Entä te, jotka ette itsekään ottaisi iäkästä vanhempaanne kotiinne vaan laittaisitteko laitokseen, hyväksyisittekö että oma lapsenne aikanaan heittäisi teidät laitokseen vuoteen pohjalle viimeisiksi vuosiksenne riutumaan ja unohtumaan.
- pöljät pillun imijät
kattokaas ukot tänä iltana 1:ltä 22 jälkeen ohjelma,miten niitä eukkoja Venäjällä oikein koulutetaan ,että tuollaiset suomiukotki menee lankaan! On kuitenkin ihan Faktaa!!!
- ErilainenNainen
xxxxxxxx kirjoitti:
Mieti hetki, oletko ap ehkä itse kovin tosikko, tiukkapipo tai tekopyhä?Tuo Normaalia-otsikolla kirjoittanut ihminen on kyllä niin suomalainen kuin olla voi. Kylmä, tunteeton, epäinhimillinen juntti.
Aina valitetaan siitä, että vanhempia ei jaksa hoitaa, kun pitää paskavaipat vaihtaa. Miksi te sitten hankitte lapsia? Pitäähän heidätkin syöttää ja vaipat vaihtaa. Hoidan mieluusti omia vanhempiani, jotka ovat minut kasvattaneet ja minua rakastaneet, aina auttaneet murheessa ja olleet mukana iloissa. Autan enemmän kuin mielelläni ihmisiä, jotka ovat omaa lihaa ja verta ja jotka ovat antaneet minulle elämän. Näin myös muissa maissa ajatellaan. Epäsosiaalinen ja kylmä viivasuusuomalainen ei tällaista voi koskaa ymmärtää. Laitokseen vaan ja perintöä odottelemaan. - Tosi rankka putki!
ErilainenNainen kirjoitti:
Tuo Normaalia-otsikolla kirjoittanut ihminen on kyllä niin suomalainen kuin olla voi. Kylmä, tunteeton, epäinhimillinen juntti.
Aina valitetaan siitä, että vanhempia ei jaksa hoitaa, kun pitää paskavaipat vaihtaa. Miksi te sitten hankitte lapsia? Pitäähän heidätkin syöttää ja vaipat vaihtaa. Hoidan mieluusti omia vanhempiani, jotka ovat minut kasvattaneet ja minua rakastaneet, aina auttaneet murheessa ja olleet mukana iloissa. Autan enemmän kuin mielelläni ihmisiä, jotka ovat omaa lihaa ja verta ja jotka ovat antaneet minulle elämän. Näin myös muissa maissa ajatellaan. Epäsosiaalinen ja kylmä viivasuusuomalainen ei tällaista voi koskaa ymmärtää. Laitokseen vaan ja perintöä odottelemaan.Ei kannata verrata lasten hoitoa ja vanhusten hoitoa..olen hoitanut lapset yli 10 vuotta kotona ja nyt äitini dementoitua yrittänyt hoitaa häntäkin, mutta ei onnistu!
Iso ihminen kun ei muista omaa tytärtäänkään ja muuttuu hädissään väkivaltaiseksi, siinä ei voimat riitä!
Yksin ei voi jättää hetkeksikkään, kun on jo tonkimassa vessanpytystä suttuja naamaansa ja vääntelemässä hellan nappuloita tai sotkemassa kakalla, jonka on kaivanut vaipoistansa,naamaansa..
Yöllä herää jatkuvasti ja on ulos menossa avojaloin ja jääkaappi on aina auki ja tavarat lattialla..
Isännältä meni hermot, lapsia hävetti, kun mummu saattoi riisuutua ja mennä yks kaks alastomana lasten huoneeseen, jossa kavereita! Itse tulin mökkihöperöksi, kun en kunnolla voinut vessa asioitani toimittaa, ettei mummu jo ehtinyt jotain sillä aikaa huseerata..
Onneksi saimme sitten hyvän paikan vanhustentalosta,jossa käyn melkein päivittäin mummua syöttämässä ja ulkoiluttamassa..Ei tiiä sellaiset, jotka ei oo kokeneet sitä, että perhe-elämä kärsii hirveesti, kun huonomuistinen vanhus siihen tulee...ei ne oo niitä iloisesti tuolissa istuvia suloisia mummuja nämä nykyajan vanhukset..muisti niillä katoaa kokonaan ja jos esim. kynnyksiä on huushollissa, niihin ne kompastelee jatkuvasti!
Iso kiitos kaikille vanhainkodin hoitajille! Teette valtavan työurakan siellä huonolla palkalla!
Omaiset vois ennemminkin käydä ulkoiluttamassa vanhempiaan ja käydä useemmin tervehtimässä heitä, kuin tapella täällä tulevaisuuden luuloistaan!
- Sellaista...
mieltä, että kannattaa olla huolestunut, ei keskisormen näyttö kuulu enää kolmikymppisen käyttäytymistapoihin, sanokoon muut mitä haluaa. Jostakin se kertoo.
Siitä voi olla monta mieltä, ottaako vanhemmat omaan kotiinsa, raskasta se voisi olla. Voihan heitä muuten tukea/käydä heitä useasti tapaamassa hoitokodissa, kun se tilanne tulee esiin. Useasti vanhemmat eivät halua asumaan lastensa luokse, niin ainakin meillä, kun me sitä mahdollisuutta tarjosimme minun vanhemmille kauan sitten. Asuvat vieläkin omassa talossaan.
Ihan terveitä mietteitä Sinulla on mutta 1,5;n vuoden seurustelu, on vielä tosi lyhyt aika, eikä mitään suuria päätöksiä kannata tehdä vielä sen pohjalta. Teillä on vielä aikaa...
Keskustele ja opettele tuntemaan hänet vielä paremmin.- skjdhskdjhf
mulla vaan on kuulunut. :D ja olen muuten yksi suomen tunnetuimmista tiedenaisista... ;)
temperamentti ei vielä kerro mitään ihmisen todellisesta vastuunottokyvystä ja empatiasta. nainen joka sanoo ettei jaksaisi hoitaa vanhoja vanhempiaan, on ainakin miettinyt asioitä elämässään eteenpäin - minusta se osoittaa vastuunottokykyä!
- Juliett09
Ennen kuin moititaan aloittajaa, muistettakoon, että hänhän itse kertoi olevansa erilainen kuin naisystävänsä. Ei aloittaja ole "nipo", hän vain ajattelee asioista eri tavalla kuin kumppaninsa.
Kerrottakoon, että olen itse siis nainen ja elän tällä hetkellä parisuhteessa, jossa olemme melko erilaisia. Mieheni on rauhallisempi ja minä taas se räväkämpi. Toisinaan mieheni arvostaa tätä piirrettä minussa, toisinaan ei ehkä niin paljon... :D Mutta meillä on paljon samaakin ja toisessa asioita joita arvostamme. Luottamus ja rehellisyys pelaa, puhumme niin arkisista kuin vaikeammistakin asioista.
Ymmärrän miltä aloittajasta tuntuu ajatus, että hänen vanhempansa laitettaisiin laitoshoitoon. Itsekin olisin valmis ottamaan tarvittaessani luokseni niin omat kuin kumppanini vanhemmat. He ovat hyvin läheisiä meille. Ja itse äitinä tiedän, minkä työn he ovat tehneet saattaessaan meidät maailmaan. Kun he vanhenevat ja tarvitsevat apua, on meidän vuoro olla läsnä heille hetkenä, jolloin he eivät pärjää yksin.
Toisaalta ymmärrän myös naisen kantaa. En tiedä varmaksi, mitä ajattelee, mutta voisi olla että pelkää vastuuta joka tulisi hänellekin ja oman rauhan menettämistä omassa kodissa.
Mitä jos kysyisit, kuinka toimisi omien vanhempinsa kohdalla?
Minusta tuntuu, aloittaja, että olet tajunnut yhden älyttömän tärkeän pointin, mitä moni muu ei hoksaa koskaan; toinen on hyväksyttävä sellaisena kuin hän on eikä yritettävä muuttaa häntä. Mieluummin tulee miettiä, haluaako olla tällaisen ihmisen kanssa kuin että miten voisin häntä muuttaa.
Sinä teet itse päätöksesi, niin kuin tiedät. Epävarmuuden hetki ennen päätöstä on hankala. Mutta jos päätät jatkaa, tee se koko sydämellä ja silloin jätä epäröinnit sivuun. Tiedosta, että toinen tulee tuntemasi kaltaisena pakettina ja rakasta häntä sellaisena.
Erilaisuus suhteessa ei tosiaan ole aina helppoa. Itse tein alkutaipaleemme jälkeen päätöksen jatkaa ja ajattelen, että ehkä jollain muulla miehellä ei olisi tarjota taas sitä uskollisuutta ja avoimuutta siinä mitoin mitä nykyisellä on. Vaihtamalla paranee joku asia ja joku huononee.
Raikasta talvenjatkoa kaikille!- Odotan tuloksia
Ne molempien vanhemmat vanhenee varmaan aika samaa tahtia, että onnea vaan matkaan, kun noin auliisti olet heidät ottamassa hoidettavaksesi... Haluaisin olla näkemässä miten isosti ovi on auki, kun niitä alkaa olla neljä muuttamassa teille !! Mutta hei - sehän ei ole ongelma, koska sä oot niin HYVÄ ja sä TIEDÄT että ottaisit ne vaikka kaikki kotiisi, koska OLET NIIN HELVETIN HYVÄ JA luulet vielä että PYSTYT SIIHEN...
Laitapas viestiä johonkin ja kerro miten sujuu kun hoidat niitä neljää vanhusta teillä kotona 24/7 niinkuin nyt puheissas olet valmis sitoutumaan hoitamaan ! SANOISTA TEKOIHIN. Idiootti.
- ahdasmielisyyttä
Voiko olla totta että erimielisyys tuommosista asioista olisi joku este suhteelle. Suurin osa ihmisistä ei ole halukas hoitamaan vanhuksia kodissaan. Olisipa perhe-elämää kerrakseen jos lapsiperheen ahtaassa asunnossa asuisi myös neljä autettavaa vanhusta! Suomalaisen ajattelutavan mukaan aikuiset ihmiset, vanhatkin, huolehtivat itse asiansa ja hankkivat itselleen apua, ja jos ei pysty niin pyydetään apua yhteiskunnalta, sitä kyllä saa. On kotiapua, palveluasuntoja, vanhustentaloja ja hoitokoteja. Jos naisesi on tätä mieltä ja sinä eri mieltä, hän ei ole paha ihminen etkä sinä pyhimys. Sitähän kuitenkin tarkoitit. Hän toimii ja ajattelee kuin muutkin ihmiset, ja sinulla on epärealistisia vaatimuksia. Voit pitää ihanteesi mutta et voi vaatia samaa kumppaniltasi.
Keskisormen näyttö on pelkkä ele, se ei ole rikos eikä mitään kauheaa muutenkaan. Jos tuo saa sinut järkyttymään ja paheksumaan, niin kuinka kestät ihmisten kaikkia muita eleitä ja tekoja, toisten joukossa elämistä? Hiukan sallivuutta! Salli naisellesi hänen omat tapansa, vaikka pidätkin kiinni omistasi, niin eroavaisuudet eivät haittaa suhdettanne. - että näin
Tää kuulostaa aikalailla mun ex-poikaystävältä. Pienet asiat tekivät kuulemma sellaisen kokonaisuuden että hän ei minusta tykännyt, joten älä nyt vaan sano että noin pienistä asioista kannattaa tätä koko keskustelua ees käydä. Keskarin näyttäminen kolmikymppiseltä ei oo mitenkään aikuismaista mutta ei siitä tartte nyt vielä miettiä eroamista. Mun mielestä isot asiat kuten erilaiset arvot elämässä ratkaisee.
Ja täytyy vielä sanoa että onneks jätin eksäni, jos mussa oli pienet asiat pielessä, hänessä oli kyllä täysin pielessä ne isot asiat.- asdfasg
kuulostaapa tutulta. mun tapauksessa vaan mun ex-tyttöystävä koki että pienet asiat joista hänen elämänsä kokonaisuus muodostuu olivat tärkeämpiä kuin ne asiat joihin itse uskoin kuuleman mukaan "suuriin asioihin" mulle ei vielä tänä päivänä ole selvinnyt mitä ne pienet asiat olivat, no samapa tuo..
samaa täytyy korostaa, että pienien asioiden kanssa painivan ihmisen kanssa kuluttaa vain aikaansa ja energiaansa. niin kauan kuin teidän erilaisuutenne ei ala tuhoamaan suhdetta, eli osaatte antaa toisillenne tilaa elää omana persoonana ja erillisinä, kaikki on hyvin.
voitko siis vain hyväksyä tosiasiat?
- mielipide
Hei Rolls Royce!
Kai sitä suutuspäissään saattaa menettää kontrollin ja tulee tehtyä tuollainen
keskisormen näyttö, jos on sen tyyppinen. Kertonee vaan siitä, että et oikein tunne
kumppaniasi kunnolla.
Mitä tulee tuohon vanhempien kanssa asumiseen, niin teillä taitaa arvomaailma olla
aika erilainen tällaisissa asioissa. Mietippä onko muita asioita, mistä olisitte eri mieltä.
Kärjistän nyt hiukan, mutta miten kumppanisi esim suhtautuisi, jos tulee eteen vastoinkäymisiä.
Kyllähän ihminen muuttuu ja kehittyy iän myötä. Jos tarpeeksi rakastaa, niin hyväksyy toisen puutteet.
Jos ne eivät ole niin suuria, että niiden yli ei pääse. - **asdasd**
Minusta näyttää siltä, että teillä menee hyvin pikkuasioissa, mutta isoissa periaatteellisissa asioissa olette eri mieltä. Periaatteellisia asioita tulee elämän myötä enemmänkin eteen. Esimerkiksi lasten kasvatuksessa ja taloudellisissa asioissa.
- Normaaliin elämään
Minä olen elänyt "räväkän" miehen kanssa, aina oli pieni jännitys päällä mitä seuraavaksi tapahtuu ?
Alkuun se oli kiehtovaa, mutta sitten aloin huomata itsessäni jatkuvaa kireyttä, pelkoa, jännitin.
Minun piti yrittää arvata ja ennakoida tulevia tilanteita.
En ollut enään oma iloinen itsen, vaan pelkäsin räväkän mieheni purkauksia. (jotka eivä siis välttämättä kohdistuneet minuun).
Liittomme päättyi, kun en jaksanut enään, olin loppu .
Mikä hieno tunne oli kun pääsin omiin oloihini, kaikki pelko oli pois.- raakalainen
jos tuntuu ettei hän ole se oikea...muuta maisemaa!
Jos jo nyt jotkut asiat ärsyttää niin toista et voi muuttaa-itseäsi voit.
Naimisiin mennään jos mennään...ja viimeistään silloin olisi miehenkin "erottava" vanhemmistaan...eikä ehkä kannata ajatella mitä sitten joskus kaukaisessa tulevaisuudessa asuuko ne vanhemmat teidän yksiössänne vai hoitokodissa.
Sen tietää sitten.
Minä en ainakaan ottaisi en anoppia,en appea enkä omia vanhempiani meille.Meillä on oma perhe ja heillä omat asiansa hoidettavinaan. - lastenhoitaja päiväk
raakalainen kirjoitti:
jos tuntuu ettei hän ole se oikea...muuta maisemaa!
Jos jo nyt jotkut asiat ärsyttää niin toista et voi muuttaa-itseäsi voit.
Naimisiin mennään jos mennään...ja viimeistään silloin olisi miehenkin "erottava" vanhemmistaan...eikä ehkä kannata ajatella mitä sitten joskus kaukaisessa tulevaisuudessa asuuko ne vanhemmat teidän yksiössänne vai hoitokodissa.
Sen tietää sitten.
Minä en ainakaan ottaisi en anoppia,en appea enkä omia vanhempiani meille.Meillä on oma perhe ja heillä omat asiansa hoidettavinaan.....huomaa minkälaiseen naiseen sekaantuu . Kukaan ei näytä alussa niitä huonoja puoliaan. Mutta sitten ajan myötä nekin tulee ilmi. ---Jos joku näyttää sormea niin se on huonon kasvatuksen seuraus. Ehkä aloittajan avovaimon kotona sitä ei pidetty niin vaarallisena tapana. Mutta kun aikanaan saatte lapsia niin silloin pitää miettiä miten kasvattaa heidät . Näyttääkö silloin avovaimosi sormea lapsilleen. Itse olen ollut lasten parissa töissä ja nähnyt monenlaista . Lapsista näkee hyvin miten on asiat kotona. Toiset kiroilee paljon ja kun kieltää sen niin sanovat että niin äitikin sanoo tai isä . Ja juuri tämä sormen näyttö on ollut keskustelun aiheena töissä . Yksi työkaverini nimittäin näytti sormea yhdelle lapselle . Työkaveri on mies. Tämä lapsi oli kertonut sen kotonaan vanhemmilleen . No heti tuli puhelinsoitto vanhemmilta jotka oli ihan järkyttyneitä. Mutta kyllä tässä kyseisessä lapsessakin oli kohentamisen varaa käytöksessä . Tultiin kuitenkin siihen tulokseen että me aikuiset ei näytetä sormea työaikana.
- ei toimi koskaan
Suurin juttu teillä tuntuu olevan se, ettet voi ottaa asiaa puheeksi? Tuntuu oudolta, että tilität asiaa täällä, kun juuri nuo pikkujutut pitäisi avata ääneen sen kumppanin kanssa. Meillä avataan suu kaikesta ja heti, ehkä siksi suhdekin pysyy niin hyvänä. Jos olet liian dominoivassa suhteessa, etkä uskalla edes puhua niistä asioista jotka itsellesi on tärkeitä, on ehkä parempi jonkun toisen kanssa :)
- Vanha ja viisas
Älä mene naimisiin ennenkuin olet ihan varma tunteistasi . Tämä sääntö pätee niin miehiin kuin naisiin.
- fiilinki..
kylmä ja tunteeton. Sinä taas pehmon tuntuinen.
- mmmmmmmmmmmmmff
VOI HYVÄÄ PÄIVÄÄ!!!! Jos prinsessa ruususta etsit, niin tulet olemaan yksin koko elämäsi. Ihan jokaisessa meissä on juttuja mitkä nyppii puolisoa, IHAN KAIKISSA! Noi sun ongelmat on niin pieniä pitkällä aikavälillä.
Ja sit, miksi tappelette asiasta, mikä on ajankohtainen vasta kaukana tulevaisuudessa? Ihmiset muuttuu elämäntilanteiden mukana. Itse (naisena) olin varma, että haluan hoitaa omat sekä appivanhemmat. Nyt kun oma perhe on kasvanut ja olen nähnyt omien vanhempieni hoitavan meidän mummot ja vaarit, olen alkanut miettimään sitäkin asiaa toisin. Realismia peliin nyt vaan!
Jos toisen kaa on hyvä olla ja perusasiat on kunnossa, niin mitä ihmettä sä nipotat yhdestä keskarista????!!! Tuskin naisesikaan palvoo aina maata jalkojesi alla...?
- Valonlapsi79
En ottaisi minäkään omia vanhempiani kotiini asumaan, enkä appivanhenmpia. Ihan vain siitä syystä, että minun tehtäväni on huolehtia lapsestani, eikä vanhemmistani tai appivanhemmistani. Ei nuo vanhainkodit niin huonoja paikkoja ole, niissä on koulutetut hoitajat, jotka osaavat hoitaa oikein sairaiden, vanhojen ihmisten kanssa... Arvaapas, millaisia hoitovirhetapauksia sieltä kotoa omaisten hoidosta on "laitoksiin" pelastettu...
- Toivotan onnea
Olet fiksu kaveri, kun osaat ajatella elämää pidemmälle kuin tämän hetkiseen. Ystävätärtäsi en ottaisi kasvattamaan lapsiani; asenteet ja arvot siirtyvät mallista oppimisena enemmän kuin lausuttuina ohjeina.
Teillä on selvästi erilaiset kasvatuspohjat, se näkyy pienissä arjen asioissa parhaiten.Ja tulisit hulluksi, jos joutuisit taiteilemaan oman ja vaimon käsitysten ristitulessa kovissa tuoksinoissa, joita tulee elämässä jokaiselle. Ja jos hän ei ymmärrä lainkaan, miksi otat nämä asiat puheeksi, on asia vielä pahempi.
Viisautta nyt, ja järkeä tunteiden mukaan! - muija ***
Toivotan onnea kirjoitti:
Olet fiksu kaveri, kun osaat ajatella elämää pidemmälle kuin tämän hetkiseen. Ystävätärtäsi en ottaisi kasvattamaan lapsiani; asenteet ja arvot siirtyvät mallista oppimisena enemmän kuin lausuttuina ohjeina.
Teillä on selvästi erilaiset kasvatuspohjat, se näkyy pienissä arjen asioissa parhaiten.Ja tulisit hulluksi, jos joutuisit taiteilemaan oman ja vaimon käsitysten ristitulessa kovissa tuoksinoissa, joita tulee elämässä jokaiselle. Ja jos hän ei ymmärrä lainkaan, miksi otat nämä asiat puheeksi, on asia vielä pahempi.
Viisautta nyt, ja järkeä tunteiden mukaan!Minulla on ikää enemmän kuin aplla ja takana kaksi pitkää suhdetta.
Molempien ex-kumppaneiden kohdalla oli samanlaista kuin ap:llakin. Kaveri oli kyllä ihan ok, mutta jotkut pienet jutut kummastutti. Päätin sietää niitä, ajattelin että enhän itsekään täydellinen ole ja vikani ne on minullakin.. että jokaisessa on kuitenkin jotain pientä mikä ärsyttää tai kummastuttaa kun erilaisia ollaan.
Ensimmäisessä miehessä ihmetytti hänen aito perisuomalainen junttimaisuus. Oli kuitenki muutoin kunnon mies, mutta käytöstavat ja möläyttelyt olivat ihan junttiluokkaa.
Aika pian ne kohdentuivat myös minuun.
Koska olin kovin nuori ja epävarma, olin suhteessa pitkääääänn....
Toisen miehen kohdalla inhosin mm. sitä, että RYYSTI ja MÄSSYTTI ruokapöydässä. Hän istui ruokapöydässä aina selkä tikkusuorana, se oli jotenkin outo näky.. Banaanin syönti oli se vihonviimeinen asia, sitä lutkuttamisen ja mässyttämisen äänen määrää! Mietin, että noinko hän syö työpaikkansa edustuslounailla.. Edelleen: hänen henki haisi! vaikka hän pesi hampaansa, haisi sitten hammastahnalle ja sille yökölle hengitykselleen, kasvot vastakkain ei voinut nukkua.. Ei ollut listerineä siihen maailman aikaan vielä keksitty.
Muutama ihan pieni "käytöshäiriö" hänessä myös ilmeni. Olimme jo olleet pitkään yhdessä kun sitten pikkukaupungista muutimme pääkaupunkiseudulle. Käytös auton ratissa muuttui heti kun tultiin Kehä III:n sisäpuolelle. Otsasuonet pullottaen hän riehui auton ratissa, kiilasi ja tunki liikenteen sekaan. Ihmettelin ja pelkäsin kyydissä: mitä sinä teet! "Täällä kuuluu ajaa näin" oli kireä ja hermostunut vastaus.
Ihan ensimmäiset hälytyskellot kuitenkin kilahti kun hän kommentoi rumasti tuolloin esikouluikäiselle lapselleni. Tämä ihasteli auton takapenkillä pilviä, haki niistä erilaisia muotoa "äiti katso tuo pilvi on ihan kuin lammas" tms. Mies puhui pilkallisella äänellä että joo ja tuo on ihan kuin ....
Ensimmäinen raktioni oli, että käsken pysäyttää auton ja jään lasteni kanssa tien poskeen, tilaan siihen taksin ja toivon hänelle hyvää loppuelämää, kiitos ja näkemiin.
Mutta Selitin itselleni, että tuolloin yli kolmikymppinen lapseton mies oli kokematon lasten kanssa eikä tiennyt miten toimia ..
Ensimmäinen reaktioni oli oikea. Olisi pitänyt lähteä.
Jotkut asiat vaan ovat niin, että ne eivät muutu ainakaan parempaan, siis eivät häivy, eivät poistu.
Kolmas kerta kait toden sanoo.Nykyinen mies on vähitäänkin kummallinen kaikkine tapoineen, meillä on oma perusongelmamme (kommunikointi, minä olen verbaalinen ja mies, no, suomalainen jäyhä mies.. ei oikein osaa ilmaista itseään ja on kömpelö sanoissaan).
Mutta hänessä ei ole mitään sellaista, mikä minua ottaisi pidemmän päälle päähän, mitä toivoisin hänessä muuttuvan tai olevan toisin.
Eli vikamme on meissä kaikissa. Kyse on vain siitä, mitä vikoja sietää, mitkä ovat sellaisia etteivät ne häiritse itseään. - jjjjjjust
Toivotan onnea kirjoitti:
Viisautta nyt, ja järkeä tunteiden mukaan!jos he ovat kahdestaan niin tulee varmaan käyttäydyttyä eri tavoin kuin lasten seurassa, onhan aikuisten välinen yhdessä olo sitä aikuisten maailmaa missä asiat ei ole aivan samanlaisia kuin lasten vinkkelistä katseltuna......hyvänen aika..... tämän perusteella miehet eivät voi peli -illan aikana jutella "omia juttujaan", sehän kertoo että suusta voi päästä sopimatonta materiaalia joskus myös lapsen kuullen.." tai millainen nainen se on joka ottaa suihin tai kamalaa , tekisi miehensä kanssa makuuhuoneessa vielä jtn pahempaa...sellainen ei varmaan voi lapsia kasvattaa tervejärkiseksi......
olisi ehkä hyvä tämän kyseisen keskisormen näyttäjän nähdä avopuolisonsa kirjotukset, voisi ehkä hänen olla suht helppo aikuisen ajatusmaailmalla ratkasta onko kyseessä nyt "oikea sielunkumppanuus" missä molemmat siis tuntee toisen olemuksen itselleen harmonisesti sopivaksi juuri sellaisena kuin se on... toimiva provo oli
- sinulle
olemassakaan. Minä olen "tuntenut" vaimoni, eli entisen morsiameni 36 vuotta, vain huomatakseni silloin tällöin, etten oikeasti tunne häntä. En nyt kuitenkaan analysoi omaa suhdettani enempiä.
Sinun naisesi kaipaa tulevaisuudessakin enemmän säpinää hommiin. Kaipaa nytkin, mutta tulevaisuus saa hänet ehkä "ikävystymään" ja sen vuoksi sinut heivaamaan.
Se, että hän ei suostu mahdolliseen vanhempiensa hoivaamiseen, johtuu varmaankin syistä, mitä sinä et tiedä, eli kyseessä saattaa olla hänen ja vanhempiensa välinen suhde, joka saa vain riitoja aikaan pidemmän ajan kuluessa saman katon alla. Tod.näk. naisesi vanhemmat ovat yrittäneet pitää häntä hieman "ruodussa" vuosien saatossa, mutta sinä et tiedä niistä hommista mitään.. ne ajat ja asiat olivat ennen sinua.
Otappas sellainen päättäväinen ja yksisuuntainen, ojentava keskustelu luonteenpiirteistänne ja odotuksistasi, niin tulet näkemään hänessä aivan uusia, jopa sinulle täysin yllättäviä ja epämiellyttäviä luonteenpiirteitä, jotka eivät sinulle sovi kun olet nyhverö, mutta samat asiat kariuttavat liittonne joka tapauksessa myöhemmin.- mitä teen.........
Kannattaa tulla tänne kyselemään! minäkin hoidan suhdettani suomi24 sen sivuilla
- Keskaria
Älä missään tapauksessa ota naista, joka näyttää keskisormea kolmekymppisenä! Veikkaan, että näyttää sitä vanhempanakin, kuten minä, 56- vuotias mummo. Enkä kuuna kullan valkeana ottaisi äitiäni kotiini asumaan. Hulluiksi tulisimme molemmat. Isääni hoidin jokapäiväisin kotikäynnein hänen elämänsä pari viimeistä vuotta ja hyvin meni. Näyttelimme muuten keskisormea toisillemme kun sille päälle satuimme, mutta ei se meitä kaatanut ja isänikin poistui paremmille metsästysmaille ihan muusta syystä.
Etsi itsellesi joku HELLANLETTAS, sen kanssa pärjäät. Meitä on niiiiiiin moneen pendoliinoon.- Faari
..mummo minun makuuni..)))
- kaara
Olet ihan oikeassa. Itsekin lähden heti, jos miehini näytti keskisormea. Se on inhottava. Ja just pikku jutuista elämä koostu. Jos et voi sietää tälläisiä pikku juttuja; kohta olet ärsyttynyt koko ajan. Kotiin pitää tulla kun maailmaan turvallisin paikaan. Mutta jos kotona pieleskelee tälläinen olento, et saa rauha.
- kaara
unohdin sanoa. Hän myös ei auta sinullekin kovan aikan tullen. Niitä pikku juttuja ovat varoitus merkejä sinulle. Juoksee pois kun vielä ehdit.
- sdasdasd
on kyllä ihan toisenlaisia kokemuksia siitä, minkätyyppiset ihmiset ei auta kovan paikan tullen...
mun mielestä mies, joka ei kestä edes toisen keskisormennäyttöä, ei varmasti kykene pitämään itseään kasassa esim synnytyksessä, kun veri ja paska lentää ja voi olla henki kyseessä jos osuu tunari henkilökunta!
aloittajan tyttöystävälle sanoisin, että juokse ja kovaa!
- Nainen Espoosta
taipumus saada selville, kysymys on milloin ja miten.
Sanoin äidilleni, että kun hän vanhenee niin otan hänet hoitoon ja tähän hän vastasi, että menee mielluummin laitokseen, koska hän on sitä mieltä, että minun täytyy nauttia elämästäni. Tämä on äitini tahto. - mmrrmr
.. On vain tervettä, miettiä ennen isoja päätöksiä, miten asiassa toimia. En ainakaan haluaisi itse joutua siihen tilanteeseen, että hääkutsut on jo lähetetty, kun tajutaan, ettei olla yhdessä hyviä.
Ymmärrän sinällään tuon reaktion keskarin näyttämiseen, sinä olet hillitty ja naisesi spontaani tunteiden näyttäjä. Ehkä asiassa oli mukana huumoriakin, jota sinä et syystä tai toisesta ymmärtänyt? :) veikkaan kuitenkin, ettei oikea ongelma ollut ko. tapahtumassa, vaan sua on alkanut ärsyttää kokonaisuus.
Nykyään vanhemmat voivat asua kotonaan tuetusti, eli kotihoidon väki käy päivittäin (tai sovitusti) ja pitää huolen lääkitsemisestä yms. Omaisten tehtävä on huolehtia vanhempiensa henkisestä hyvinvoinnista, ainakin useimmat meistä ovat "velkaa" tämän kasvattajilleen. Ymmärrän naisesi näkökannan, luultavasti hän on vain esittänyt asian sinulle kärkkäästi ja/tai perustelematta kunnolla mielipidettään asiaan. Jos lainkaan on seurannut Kaikki rakastavat Raymondia -ymmärtää hyvin, miksi vanhempien jatkuva läsnäolo omassa aikuisessa elämässä voisi tuntua hieman ahdistavalta :)
Tuntuu kuitenkin, että mikäli nyt jo mietit moisia asioita, nuo pienet piirteet toisessa alkavat ajan kanssa vain ärsyttämään sinua enemmän, koska toinen ei kuitenkaan perusluonnettaan voi muuttaa niiiin paljon, etteikö menettäisi itseään matkan varrella kokonaan. Et voi muokata toisesta itsellesi täydellistä.
Tsemppiä sulle, kyllä se vastaus vielä valkenee :) - yx hoitsu vaan
(sori vaan) tunnut olevan aika tiukkapiponen...ei nykyaikana vaimot hoida kotona toisten vanhempia..luulen että miettisi omienki vanhempien hoitamista...tuet ja jaksaminen ovat tärkeitä asioita,sellanen työ vaatii aikaa ja jaksamista.mitä jos itse hoitasit vanhempasi?kannattais kokeilla?ihanaa varmasti kuka sitä tekeekin tänäpäivänä mutta kaikki siihen liittyvät asiat mitkä tulevat ajan myötä kun omat vanhemmat vanhenevat,tulevat muistamattomaksi jne.on suuri vastuu hoidettavastaan...ja ei ne nimeämäsi "laitokset" niin pahoja ole ja ei niihin niin vain pääse...jonot ovat pitkiä... jokaisessa laitoksessa on omat pääsykriteerinsä.huvittavaa että keskisormen näyttäminen järkytti sinua...minusta hauskaa tuollainen,en usko että peltipoliisi kerkes kuvaa napata..hih..aattele jos se olis ollu oikea poliisi?luulen että et ole oppinut vielä tuntemaan tulevaa kumppaniasi vaikka olettekin olleet jo 1,5v.yhdessä.jos et hyväksy joitakin asioita kumppanissasi ni niistä pitäisi pystyä puhumaan keskenään.se että on avoin molemmin puolin on kaiken A ja O suhteessa kuin suhteessa.me kaikki olemme erilaisia ihmisiä jos et hyväksy häntä ja hänen käyttäytymistään ni eikö olis aika etsiä uusi sielunkumppani....
- : DD
Ei voi olla totta : DD.. tällä vuosikymmenellä kolmekymppinen mies ilmeisen tosissaan suunnittelee hoitavansa kotonaan kaikki suvun mummot ja paapat : D.. ja herranjumala sentään uskalsko tyttöystävä uhmata poliisisetiä näyttämällä keskisormea : D..?!
--nainen on kuule ihan oikea, mutta sinä väärä. Peruuta menneille vuosikymmenille pyhistelemään ja anna tyttösi jonkun oikean Miehen hoiviin! - mixxed
Minulla on juuri sinulle sopiva ihana tyttökaveri joka on minun makuuni hieman arka ja kokematon, erittäin ihmisrakas ja pitää vanhemmistaan yms. minulle sopisi paremmin kuvailemasi rokkimimmi joka sun luona asuu.. Vaihdetaan niin saadaan tämä homma kuntoon molemmat
- hoitaa...
Jos sinun vanhempasi tulisi teille hoidettavaksi, niin sinäkö heidät hoidat vai odotatko vaimon osallistuvan.
- Eino.
Kyllä jotain kertoo jos nainen tai mies näyttelee keskisormea tai kiroilee. Minusta se antaa huonon kuvan ihmisestä. Sellanen seikka saattaa vaikuttaa toiseen puolisoon sillä tavoin, ettei hän halua olla sellasen ihmisen kanssa loppuelämäänsä.
- pashapönttö
Kuulostipa miesmäiseltä naiselta? Ootko vehkeet tarkastanut?
- on harhaa
Jos juuri oikeaa kumppania ja sielunsisarta etsii, niin sellaista saa etsiä maailman tappiin.
Ja jokainen eletty vuosi pienentää valinnanmahdollisuuksia puolisomarkkinoilla.
Siispä kun sinnepäin sopiva puolisoehdokas löytyy kuten tässä tapauksessa ilmeisesti on löytynyt, niin eikun vaan perhettä perustamaan. Riskejä täytyy uskaltaa ottaa ja tyhjän saa pyytämättäkin.
Voitte onnistua tai sitten ette. Olitte sitten nyt sielunkumppaneita tai ette, muututte ja kasvatte molemmat koko ajan. - mk
Tommoisestä järkkyy koska naisesi on realistinen eikä kukaan työssäkäyvä ota jomman kumman vanhempia riesakseen kotiin koska siinä menee oma elämä ja omat menot kärsii jos on harraastuksia ja mitäs sitten tehdään kun pitäisi lähteä vaikka etelän matkalle ja on nämä hoidettavat ja niin edelleen. Ja kyllä poliisikameralle ja poliiseillekkin voi keskisormeä näyttää kun ovat välillä idiootteja ammattinsa puolesta ja tekevät hommastaan joskus vakeaa ja kiusaavat ihmisiä. Kyllä naisesi on näissä asioissa jalat maassa tyyppi eikä minullekkaan tulis mieleenkää hoitaa vanhempiaan kotonaan koska minulla on hyvä esimerkki kun äitini hoiti edesmennyttä isääni joka sairasti alsthaimerin tautia ja kyllä sen näki äidistäni että koville otti mutta onneksi sai isäni välillä hoitoon että sai levätä välillä. Kyllä siinä voimat loppuu kun vanhukset eivät nyky yöllä ja vaieltelevat asunnossa ja kun unirytmi menee sekaisin ja pitäisi töissä käydä niin ei kiitos olla 24/7 valmiudessa kotonaan eikä uhtään vapaa-aikaa ja niin edelleen.
- Eino.
Jos ei ota kantaa tuota vanhustenhoitoa tai siis omaisuushoitoa niin mieheskin joutuu kuuntelemaan sydämmensä ääntä ja puntaroimaan tunteitaan puoliskoaan kohtaan. Onko nainen sellanen minkä haluisi hänen olevan? Ketään ei voi muuttaa. Ihmiset erilaisia. Onko nainen sellanen jollasta mies on hakenut? Onko nainen yhden miehen nainen? Naisen luonne?Millanen ihmisenä? Yhteiset intressit ja arvot.
Miehelle saattaa olla kyse isostakin valinnasta. Valita oikeanlainen nainen itselle. Nainen, jonka kanssa viihtyy, on helppo olla, kiva hommailla erilasia asioita yhdessä tai olla vaan. Kenties joskus perustaa se perhekkin. Valinta voi olla oikea tai väärä. Pitkälti kyseessä on valinnoista. Joskus ihminenkin erehtyy valinnoissaan.
Itse olen sinkku. Olen huomannut, että niitä sopivia on vähän tai ne liikkuvat sellasissa paikoissa, joissa niitä ei kohtaa. Sen olen huomannut, että naisissakin löytyy moneen junaan ja asemallekkin. Kenties olen tyytyäinen, kun vielä sinkku eikä lapsia ja ole eronnut. Rehellisesti sanottuna huonojakin naisia on vaikka sitä ei ääneen saisi sanoa. Huonoudella en tarkota statusta tai maallisen mammonan omistamista. Ehkä jotkut ihimset siis naiset on niin minäkeskeisiä ja laskelmoivia, että he ovat valmiit polkemaan kiltin, hyvän miehen alleen.
- jöjöaew
"näytti keskisormea poliisin valvontakameralle"
onkohan kyseessä joku 15-vuotias? ei meinaan kovin aikuismaista touhua.- Silloin meni hermo!
Olin lenkillä ja joku kauho meinas ajaa autolla päälle..näytin keskarii ja huusin "SIKA" perään..
Olen 45 vuotias rauhallinen ja tasainen äiti.. :) - asdfasg
Silloin meni hermo! kirjoitti:
Olin lenkillä ja joku kauho meinas ajaa autolla päälle..näytin keskarii ja huusin "SIKA" perään..
Olen 45 vuotias rauhallinen ja tasainen äiti.. :)kyllä keskari saa liikenteessä nousta, peltipöntölle voi keskaria nousta esim. siitä syystä että on yhteisiä mukavia muistoja jaettavana :) se on ihan luonnollista ja ymmärrettävää.
- yx näkökulma
seuranneena ja heitä kuunnelleena haluan sanoa sinulle,että naisesi ei ole itsekäs vaan ennemminkin realisti. Vanhoista ihmisistä (mekin vanhenemme),etenkin omaisistaan,voi huolehtia muutenkin kuin ottamalla kotiinsa. Pientä realiteettia tulevaisuuden kuvaan,jos vanhempanne muuttaisivat luoksenne. Yleensä vanhuksella on melko pitkälle edennyt dementia,kun ei enää pysty huolehtimaan itsestään ja tarvitsee jatkuvaa valvontaa ja apua päivittäisissä toimissaan: Aamulla herättyäsi (mikäli vanhus ei ole valvottanut koko yötä levottomuudellaan) vaihdat todella märät vaipat ja mahdoll. lakanatkin kuiviin. Autat pukemisessa,pesemisessä,ruokailussa. Kaikki hyvin,jos vanhus on yhteistyökykyinen -haluinen. Tavarat "siirtyy" paikasta toiseen,asunnossa vallitsee aikamoinen sekasotku,kun vanhus "siivoaa",ovet oltava lukossa karkaamisen estämiseksi.Ulkoilet hänen kanssaan ja muutenkin joka paikkaan otettava mukaan. Tavallinen puhe ei mene perille ja asiat unohtuu vaikka toistat saman asian kymmeniä kertoja päivän aikana. Ym.ym. Töissäkin mahdollisesti pitäisi jaksaa jommankumman käydä. Kahdenkeskiset ajat puolison kanssa ovat siinä vaiheessa historiaa,lapset toivottavasti silloin jo muuttaneet kotoaan. Valitettavasti miehillä varsinkin on hyvin epärealistnen kuva vanhuksen hoidosta. Pojan on erittäin vaikea hyväksyä "kaikki osaavat" ja pärjäävät vanhempansa avuttomina. Asenne on joko ylisuojeleva tai vaaditaan hoitajilta mahdottomia. Olen itse vanhuksia hoitava ammatti-ihminen.
Monesti välit vanhempiin pysyy parempina,kun ei asuta samassa taloudessa. Kaikilla on mahdollisuus omaan elämään ja voivat paremmin,kun hoidetaan asiat niin,että kaikki saatavilla apu käytetään ja pidetään säännöllisesti muuten yhteyttä.
Mikäli kaikesta huolimatta olet valmis huolehtimaan kotonasi (appi-)vanhemmistasi,älä pakota vaimoasi siihen. Muihin katsantokannan eroavaisuuksiinne en ota kantaa. Toivon teille hyvää jatkoa ja yhteisymmärrystä!- Eino.
Aloittajan tarkoitus oli pohtia puolison ominaisuuksia tässä tapuksessa naisen siis puntaroida onko hän sopiva ihminen puolisoksi miehelle.
Mieskin joutuu puntaroimaan tunteitaan ja valintojaan mielessään...
Miksi keskustelu ajautui vanhusten tai omaisten hoitoon?
Vanhuksista juttua..
Jossain vaiheessa saattaa olla vanhan ihmisen oikea paikka se vanhainkoti. Mikäli lasten energia ja aika ei riitä omaisen hoitoon 24h/vrk. - hiiohoi taas
Eino. kirjoitti:
Aloittajan tarkoitus oli pohtia puolison ominaisuuksia tässä tapuksessa naisen siis puntaroida onko hän sopiva ihminen puolisoksi miehelle.
Mieskin joutuu puntaroimaan tunteitaan ja valintojaan mielessään...
Miksi keskustelu ajautui vanhusten tai omaisten hoitoon?
Vanhuksista juttua..
Jossain vaiheessa saattaa olla vanhan ihmisen oikea paikka se vanhainkoti. Mikäli lasten energia ja aika ei riitä omaisen hoitoon 24h/vrk.Siitähän juuri on kyse, että mies pitää naista huonona ihmisenä koska tämä ei halua omaishoitajaksi. Se oli puolet koko kirjoituksen pointista, toinen puoli liittyi keskarin näyttämiseen.
Jos miehelle on niin tärkeää että omaiset hoidetaan kotona, pitää nimenoaan kysyä, olisiko hän itse sitten erilainen kuin tämä nainen ja todella hoitaisi vanhempiaan => olisi erilainen kuin täm' morkaamanasa nainen.
Kannattaisi opetella ymmärtämään luettua sinunkin. :)
- JONE111
NAISTA PITÄÄ YMMÄRTÄÄ JA RAKASTAA.MUTTA NAISTA PITÄÄ YMMÄRTÄÄ TAI RAKASTAA,ELI KUMMAN HALUAT
- nykyaikainen vanhus
Ei nuorten ole velvolisus vanhempiaan hoitaa kotona. Tänä päivänä on monenlaisia vanhuuden hoivakoteja. Nuoret ja vanhemmat eivät kuuluu tänä päivänä samaan huusholliin. Tämä mielestäni on aivan vanhanaikaista. Hyvää kai tarkoitat, mut ei eletä enään tässä ajanjaksolla. Jos tyttöystävä näyttää keskisormea, niin se on tätä päivää. tyttöystäväsi on vähän nykyaikaisempi ja nähnyt maailamaa..Kaikkea ei kannata ottaa pilkun tarkasti.NYT ELETÄÄN NYKYAIKAA JA VANHEMMAT POIS LASTENSA ELÄMÄÄ PILAAMASTA!!
- Maija P.
Ei ole olemassa mitään vääriä ja täydellisen oikeita kumppaneita, toki toiset ihmiset tulevat paremmin toimeen keskenään kuin toiset. "Se oikea" ei odota missään, vaan on aika lailla sattumanvaraista, keneen törmää. Itse päätät, onko kyseinen nainen juuri sinulle sopiva ja toimit sen mukaan. Parisuhteessa pitänee joka tapauksessa varautua kompromisseihin ja molempien täytyy joustaa, jotta kummallakin on hyvä olo.
- Eino.
Luonnossakaan eläinten maailmassa kumppanin valinta ei tapahdu sattumanvaraisesti lajien sisällä. Olen sitä mieltä, että ihmisille joku toinen ihminen sopii toinen taas ei. Hyvin pitkälle ratkasee mieltymys kumppaniin kumppanin valinnassa siis tunnetasolla ja ulkoisesti. Miehet kiinnittävät usein liikaakin naisen ulkonäköön huomiota. Minusta ei tarvitse missi olla. Riittää, että on kivan näköinen. Sekin helpottaa, että parin(miehen ja naisen) välillä on jotain samaa. Näillä tarkoitan joitain samanlaisia arvoja ja intressejä.
Minusta on olemassa oikeita ja vääriä.
- öldkgfffffffffff
Pitemmässä suhteessa tulee näitä "ärsyttäviä" ominaisuuksia esiin puolin ja toisin, Luojan kiitos olette erilaisia. Erilaisuus on suhteen suola, ei samankaltaisuus ja tärkeää ei ole se minkälainen kumppani on, tärkeää on se minkäläinen ihminen minä olen, miten suhtaudun itseeni ihan ensimmäiseksi. Sitä kuinka hän tai sinä menettelette jos vanhempanne sairastuvat ei teistä kumpikaan voi tietää, eikä tarvitsekkaan!
Tuo kuinka ihmettelet hänen "erilaisuuttaan" kertoo hyvän kodin ja suojatun elämän elämisestä johon mikään ulkopuolinen ei ole vaikuttanut ennen naisystävääsi. Hän on nainen, erilaisten ihmisten kasvattama kuin sinä, me olemme tasa-arvoisia erilaisia. Hän ei ole kulkenut sinun mokkasiineissasi etkä sinä hänen, olette kaksi eri ihmistä, jotka kokevat, tuntevat ja ajattelevat asiat eri tavalla. Raamatussa sanotaan: syökää samaa leipää, mutta ei samaa palasta!
Jokainen tuntemanne ihminen on opettajamme, jokaiselta voimme oppia jotain uutta erilaista ja suhde on aina kasvun paikka kummallekkin. Molemmat joutuvat tarkistamaan käsityksiään ja uskomuksiaan! - samajuttu
miehet marsista naiset venuksesta. Aivan paras.
- ymmärrän tilanteesi
ihminen ja empaattisuus puuttuu tyttöystävältä, joten ette sovi yhteen. Parempi lopetta nyt tai hän loukkaa sinua tulevaisuudessa vielä enemmän.
- Rena_
Wow, täällä on sitten itsekästä porukkaa tänään liikkeellä. Onko oikeasti ihmisten mielestä ihan okei näyttää keskaria ilman mitään syytä? Valvontakamealle keskarin näyttäminen on vähän sama niin kuin sattuisit vaan näyttämään keskaria kadulla jollekin tuntemattomalle ihmiselle, joka ei sinulle koskaan ole mitään pahaa tehnyt. Varmasti tuli hyvä mieli sille joka niitä valvontakameroiden kuvia tms katselee ja tekee muuten tärkeätä työtä vielä kaiken lisäksi. Piristi varmaan hirveästi työpäivää..
Jestas, minullakin, 17 vuotiaalla, on enemmän käytöstapoja vaikka aika kova suustani olenkin..
Sanon nyt vain puolet nuoremman ihmisen mielipiteen, joka ei vielä mieti sitoutumista mihinkään: En olisi yhdessä kenenkään kanssa, jonka kanssa en pystyisi järkevästi keskustelemaan vaivaavista asioista tai tuntisin oloni muuten vaivautuneeksi. Mieluummin yksin.
Jokaisella on tosin omat syynsä käytökselleen, mutta arvoista pitäisi voida keskustella ennen kuin tekee suuria päätöksiä.
Miten tahansa päätätkään, suosittelen sitä ennen keskustelemaan naisen kanssa tulevaisuuden lisäksi nykyisyydestä. Kukaan muu ei voi päättää puolestasi/puolestanne. - care & love
Haluaisin tuoda esiin erilaisen näkökannan rolls roycen ongelmaan. Siitä kun ei pääse mihinkään että kaikissa on vikoja ja puutteellisuuksia, ja olisi oikeastaan melko pelottavaakin jos ajatusmaailma osuisi aivan kaikessa yhteen, ja harvapa sitä oikeasti haluaakaan.
Itse olen ammatiltani hoitaja ja olen toiminut myös omaishoitajana syöpäsairaalle omaiselleni pari vuotta sitten. Kokemus oli toki arvokas, mutta myös äärimmäisen raskasta niin henkisesti kuin fyysisesti. Siitä toipuminen kesti pitkään. En haluaisi tehdä samaa enää uudestaan, mutta toisaalta olen ikävä kyllä sellainen ihminen joka luultavasti niin siitä huolimatta vielä tekee jos ja kun tarve.
Tokihan kaikki lähtökohtaisesti haluavat vanhemmilleen hyvää ja arvokkaan lopun, mutta omaishoito ei välttämättä ole se oikea ratkaisu kaikille. Se on rankkaa työtä, etenkin jos siihen liittyy vaikeaa sairautta. Siihen ryhtyvien pitäisi ymmärtää mihin oikein lupautuu. Itse siis ymmärrän oikein hyvin myös sen ettei halua omaishoitajaksi edes omille vanhemmilleen ryhtyä, se ei todellakaan kaikille sovi.
Kaikki vanhustenhoito ei ole laitoshoitoa, se kannattaa myös pitää mielessä. Ehkä kodinomainen, hyvä hoitokoti on monelle parempi ratkaisu. Tietenkin niin että omaiset käyvät katsomassa ja pitävät yhteyttä. Vaikuttaa ja välittää voi niin monilla tavoin. Se ettei ota vanhempiaan hoitaakseen, ei välttämättä tarkoita etteikö heistä välittäisi ja suuresti rakastaisi. Näitäkin tapauksia tietenkin on.
Alkuperäiselle kirjoittajalle siis; ymmärräthän ettei asia ole välttämättä niin mustavalkoinen? Hyvät tarkoitusperät eivät ole välttämättä kovin realistisia. Entä ajattelitko hoitaa vanhempasi kirjaimellisesti itse, vai ajattelitko tulevan vaimosi hoitavan? Niin tai näin, molempia koskeva päätös ei voi olla vain sinun.
Mikäli naisystäväsi on fiksu, välittävä ja rakastava, en lähtisi tuomitsemaan hänen mielipidettään asiasta. Mikäli hänen arvomaailmaansa ei ylipäänsä kuuluu lämpö ja välittäminen muista ihmisistä (kuten itselläsi selkeästi kuuluu), on sinun siinä tapauksessa ehkä parempi etsiä tulevaa vaimoasi vielä muualta.- nainen nelkyt+
Jos arvomaailmanne poikkeaa kovin paljon toisistaan, ei suhteella oikeasti ole kovin hyvää tulevaisuutta.
Suhteessa toinen voi tykätä Basebalssista toinen Green Daysta, mutta ns. isot kysymykset ovat asioita, jotka todella pitkällä tähtäyksellä yhdistävät ja erottavat.
Mielestäni vanhempien hoitamienn on juuri tuollainen ISO kysymys. Oikeaa tai väärää vastausta siihen ei ole, mutta jos voit pahoin nyt, tuskin se olo on sen helpompi 10 vuoden kuluttua.
- an eye
Hei! Minua askarruttaisi myös, jos olisin sinun asemassasi, että onko tällä suhteella tulevaisuutta? Minä näkisin ettei ole. Teillä on selvästi erilainen arvomaailma. Voit elää ja olla onnellinenkin ainakin välillä hänen kanssaan, mutta ennen pitkää teidän erilaisuuden tulet huomaamaan aina muissakin asioissa ja se vaan korostuu mitä kauemmin olette yhdessä. Kyllähän voi yrittää olla yhdessä vaikka seuraavat 20 vuotta, ja jos tulee muitakin yhdessä kiinni pitäviä asioita kuten esim lapset ja oma talo. Alat kuitenkin itse voida aina huonommin ja huonommin ja etsit silloin jotain ulospääsyä. Sinulle on olemassa jossakin samanhenkinen ihminen kuin itse olet. Näin kirjoituksessasi ajatelevan ja empaattisen ja kypsän ihmisen. Onnea etsimiseen!
- 15
....
- S.E.
mieti mitä sä haluat elämältä? tee lista missä on naisesi hyvät ja huonot puolet ja tee sen pohjalta päätös. jos huonoja puolia on rutkasti enemmän, haluatko jatkaa?
ja tuo vanhempien hoitoon ottaminen, onko se lähelläkään ajankohtaista? minusta noita asioita ei voi etukäteen päättää, vaan vasta sitten kun se oikeasti on ajankohtaista. sen perusteella ei kannata rakastamaansa ihmistä jättää, koska eihän sitä tiedä mitä tapahtuu, jos ei ole mahdollistakaan ottaa niitä vanhempia hoitoon.
elä päivä kerrallaan, veli hyvä. - fAIJAS 765
Faijas oli väärä
- elämäänkyllästynyt
itse siitä päätät älä altistu tänne kirjoittavien päättää sitä
- eräs vaimo
olette ehtineet naimisiin. Ellette vielä ole naimisissa, voit vielä miettiä jatkaako vai ei. :) Semmoista paria ei ole ollut, ei ole, eikä tule olemaankaan, joiden välillä ei joitain ristiriitoja olisi. Kun on kerran puolison valinnut/saanut, niihin huonoihinkin puoliin on vain tyydyttävä, täydellistä ihmistä ei voi löytää kukaan. Keskustella onneksi asioista, tuntemuksista jne sentään voi. Ja anteeksi voi (ja pitää) antaa. Ilman ymmärrystä ja anteeksiantamusta ei mikään liitto kestä.
- vailla ystäviäkö?
En vain ymmärrä, ketkä/millaiset ihmiset puivat omia, elämää suurempia kysymyksiään tällaisilla foorumeilla???? Haluatko oikeasti vastauksen tähän mieltäsi askarruttavaan, kenties koko loppuelämääsi vaikuttavaan asiaan täysin tuntemattomilta ihmisiltä - joista jotkut kirjoittelevat tänne aivan pilan päiten ja mitä sylki suuhun tuo???? Selittäisikö joku joka ymmärtää....
- *
Eiks oo sullakaan muuta tekemistä ku täällä jeesustella! Mitä vittuu sulle toisten kirjoottelut kuuluu?
Sunhan ei oo pakko täällä pällistellä! Aasi!
- Odottaja..
Miten ihmeessä voi noin kuuma ja itsekäs nainen olla... varmasti vielä pahenee... saattaa jo nyt yksinajaessa jopa kiroilla ääneen kameratolppia..
Kerrotko kun hän on taas sinkkuna - Halloo...
menoks vaan kun noita mietit,naisen mieli ja ajatukset muuttuu kun kesä sää,,koeta joko sopeutua tai vaihtoon,eipä tulis omaankaan mieleen ottaa omia vanhempia.(mikäli sairastaisivat) nurkkiin pyörimään..kuinkahan ne "suuret"asiat sitten teillä on keskusteltu? onnea vaan,, trv:M40
- 18
Aloittajan pointti on ilmeisesti se, jos ei tartuta siihen, kuka teki ja mitä, että kumppaninsa ajatusmaailma sekä käyttäytyminen ronskimpaa, hänellä itsellään herkkätunteisempaa?
Jos tuntee olonsa vaivautuneeksi, se ei ole kovin hyvä. Saattaa herkällä ihmisellä ajan kanssa alkaa nakertamaan muita tärkeitä tunteita, kunnioitusta, ja sitä seuraten rakkautta..
Mutta tämä vain minun mielipiteeni. - naisen neuvo
Kukaan ei ole täydellinen. Mutta en itsekään ottaisi omia tai puolisoni vanhempia asumaan kanssani. He eivät edes halua niin tapahtuvan, koska ovat sanoneet ymmärtävänsä, että jokaisella on oma elämä. Jos nyt keskaria näyttää, niin ei se elämä siihen kaadu. Voithan keskustella tyttöystäväsi kanssa asiasta ja kertoa hänelle, että sinua vaivaa hänen keskarin näyttäminen. täydellistä naista et löydä tästä maailmasta. En ole itsekään löytänut täydellistä miestä, vaan vikoja aina löytää. Tosin, jos yhteiselämä näyttää liian vaikealta, niin parempi on erota, jotta ei itse tai puoliso kärsi. Minäkin olen kiinnostunut toisesta miehestä, mutta en usko kuitenkaan, että ruoho olisi vihreämpää aidan toisella puolella. Tai tiedä häntä.... En siis ole ilmaissut koskaan kiinnostustani tälle toiselle. Tsemppiä suhteeseesi. Avaa suusi ja keskustele.
- hapen puutetta
oman miesystäväni vanhemmat ovat kuolleet..ja isäni myös.
oma äitini on ilmoittanut, että hänet täytyy viedä laitokseen..( jos hänen oma järki kulta on kadonnut..)
kyllä näistä omaishoitajista huomaa hyvin usein, ettei ne rakkaudesta sitä hommaa tee...
valittavat koko ajan ja naama on hapan.(välillä marttyyri-ilme naamalla.)
oma elämä jää elämättä ja ollaan kuin se olis ulkopuolisten vika..
laitoshoito vois tietty parantua ja ne zombi-lääkitykset jäädä pois..
oli sitten vammaisesta tai vanhuksesta kyse..toivossa on hyvä elää.!
mistäs tiedät oliko tyttöystäväsi ärtynyt jopa sinuun näyttäessään keskaria peltipöntölle..?
jos hän tiesikin että ärsyynnyt moisesta...:)
mietis vähän tärkeämpiä asioita suhteessanne...onko olemisen vapaus jotenkin rajoitettu..?
jos menee toisen kyttäämiseksi, niin väärässä seurassa olet.
kyttääjällä on itsellään monesti ongelmia itsensä kanssa. - Niedermayer
Tämän paskan läpi kahlaamiseen tässä ketjussa ei riitä kenenkään järki.
Annan sinulle vain neuvon mitä tehdä:
Luo itsellesi lista tärkeistä asioista. Päätä mitkä sinulle ovat ns. "kynnyskysymyksiä".
Ota sitten näitä esille tipoittain keskusteluissa ihan huomaamatta. Sen jälkeen alat vain listaan laskemaan miinuksia ja plussia. Missä on eri mieltä ja missä samaa sekä erityisesti nuo kynnyskysymykset.
Omaishoitaminen on vaikeaa puuhaa ja tietämättä tarkalleen mitä hän sanoi niin tuota on vaikea tulkita onko hän esimerkiksi tunteeton. Keskisormen näyttäminen oli aika erikoinen reaktio. Kyseessähän on siis valvontatolppa, eloton olio.
Ensimmäisenä kertoo jonkinlaisesta tiedostamisongelmasta. Katsotaan asioita aika tiukasti omasta näkökulmasta ja reagoidaan "uhkiin" aika jyrkästi joka uhkaa omaa mukavuutta. Mutta tämä on vain arvio.
Tee lista ja tarkkaile häntä. Ei kannata olla sellaisen kanssa yhdessä jossa ei tunne sellaista sidettä.
1,5 vuotta ei ole vielä kovin pitkä suhde eikä sen varaan voi tulevaisuutta rakastaa.- Asiat muuttuu!
Ja tiedä,onko kyseiset vanhukset elossakaan tulevaisuudessa!
Minäkään en aikonut isääni hoitaa,kun vanhenee..oli huonot välit ja inhosin häntä..No nyt käyn pari kertaa viikossa hoitamassa häntä ja lisään käyntejä jos tarttee..niin ne asiat vanhempana muuttuu...isäni sairastaa syöpää ja tarvitsee apua. Välimme ovat lämmenneet vasta viime vuosina.
- hapsuboona
hei anna hänen olla oma itsensä ja nauti,,on hän oikea jos annat hänen ollaa,,,,,erilaisuus on rikasta:) Älä liikaa mieti,,koska vaihtamalla ei parane, viat vain vaihtuu:) ,,,,terveisin elämää nähny iloinen bööna...49.v.
- asdfasg
nyt tuli ensimmäinen järkevä vastaus böönalta :) tässäkin ketjussa on valtava määrä vastaajia jotka eivät ymmärrä kuinka hieno asia on erilaisuus miesten ja naisten välillä, se on se erillisyys mikä tekee suhteesta kiehtovan, kun on mies ja nainen jotka eivät yritäkään olla samanlaisia tai muuttaa toista kaltaisekseen, arvostaa toisen piirteitä sellaisina kuin ne ovat :)) harmittaa kun sellaisia naisia jotka tän ymmärtää on niin vähän, siis omassa ikäluokassa (alle 30v.) älä missään nimessä hylkää ihmistä sen vuoksi ettet ymmärrä hänen tekojaan, koska silloin kun se tuntuu pahalta ja käsittämättömältä se toisen ihmisen käyttäytyminen, ongelma on sinussa, ei siinä toisessa ihmisessä, ja sitä ei tosiaan voi korjata vaihtamalla sitä ongelmaa.
- asdfasg
asdfasg kirjoitti:
nyt tuli ensimmäinen järkevä vastaus böönalta :) tässäkin ketjussa on valtava määrä vastaajia jotka eivät ymmärrä kuinka hieno asia on erilaisuus miesten ja naisten välillä, se on se erillisyys mikä tekee suhteesta kiehtovan, kun on mies ja nainen jotka eivät yritäkään olla samanlaisia tai muuttaa toista kaltaisekseen, arvostaa toisen piirteitä sellaisina kuin ne ovat :)) harmittaa kun sellaisia naisia jotka tän ymmärtää on niin vähän, siis omassa ikäluokassa (alle 30v.) älä missään nimessä hylkää ihmistä sen vuoksi ettet ymmärrä hänen tekojaan, koska silloin kun se tuntuu pahalta ja käsittämättömältä se toisen ihmisen käyttäytyminen, ongelma on sinussa, ei siinä toisessa ihmisessä, ja sitä ei tosiaan voi korjata vaihtamalla sitä ongelmaa.
"onko tällaisella suhteella tulevaisuutta jossa saan koko ajan ihmetellä hänen erilaisuuttaan minuun verrattuna."
mitä se on se sinun "erilaisuus", kannattaa purkaa se;
erillisyys - yksilöllisyys - emotionaalinen yhteys
oletteko yhdessä vai oletteko yhtä?
- MIES!!!!
Sähän voit sanoo myös omat mielipitees?!? Ja keskisormen näyttö valvontakameralle on ihan NORMAALIA!!!
- Enemmän
Tämän keskustelun aihe on lähtenyt ihan sivuraiteille...
Huvittuneena totean, että kyllä osuu pilkka suomalaista naista nilkkaan!
Ja vielä mitä kielenkäyttöä.
Luulen, että keskustelun avaaja Rolls Royce haluaa kertoa kumppaninsa oudosta käytöksestä, joka ei sovi muuten ehkä hänen antamaansa kuvaan.
Usein seurustelun alussa varsinkin ja VARSINKIN naiset antavat ihan väärän kuvan itsestään.
Ollaan prinsessoja, ehostetaan, puhutaan melkein kirjakieltä ja on käytöstavat niin pöydässä kuin sukulaisissa.
Sitten kun kuherruskuukausi on ohi.....Alkaa piereskely,röyhtäily, hiukset pystyssä kaivetaan nenää jne.
Arvostellaan sukulaiset ja tutut.
Paljastetaan se todellinen minä.
Tuollainen keskisormen näyttäminen poikii koko satsin muitakin käytösongelmia tulevaisuudessa, kunhan tuo nainen pääsee vauhtiin. Uskon että lähtee tuhkatkin pesästä, kun sen aika tulee.
Mitäs siinä mies voi?
Ihmetellä, että mitä tämä tarkoittaa.
Mies kykenee,osaa ja pystyy olla koko suhteen ajan oma itsensä jota puolestaan nainen kuvittelee lähtevänsä muokkaamaan mieleisekseen.
Onnistumatta siinä. Ja kun ei onnistu, alkaa piinaaminen ja kiukuttelu.
Nainen elää kulississa toisin kuin mies.
Johan sen osoitti venäläisten naisten arvostelu, ikään kuin heistä mitään tietäisitte.
Joku Moskovalainen nainen saa nauraa oikein kunnolla jonkun perähikiän primadonnalle.
Tuohon kotona hoitamiseen.
Kyllä perusasenne kertoo jotain ihmisestä-ehdottomuus.
Ei pidä unohtaa, että kotiin saa silti kodinhoitajia jne. avuksi, kun tarvitsee.
Ei kukaan tuskin tarkoittanut vuodepotilasta, ne hoidetaan silti sairaalassa.
Sitä paitsi: siitä on valtava etu, jos vanhemmat asuvat samassa taloudessa.
Lastenhoito järjestyy aina.
Yksi asunto (iso) kaksinkertaiset tulot siihen verrattuna (asumiskustannukset puolittuu) ja siten vapaus tehdä mitä halutaan.
Suomalaiset naiset väittävät miehiä sioiksi.
Mielestäni tänne kirjoittaneet ilkeät, teräväkieliset naiset ovat kilauttaneet kirveensä kiveen ja omaan nilkkaansa.Näin pitkälle piti keskustelua kelata, ennen kuin vastaan tuli samanlainen mielipide kuin omani.
Joku puhui siitä, että samanlaiset arvot ovat tärkeitä, eivät pikkujutut kuten keskarin näyttäminen. Ehkäk keskarin näyttäminen ei kerro suoranaisesti arvoista, mutta älystä kylläkin. Ja huumorintajusta. Näilläkin on yllättäen merkitystä parisuhteessa.
Vanhemmiten luonteenpiirteet joskus kärjistyvät. Minusta on tullut entistä oudompi lähempänä viittäkymppiä. Olisihan voinut käydä toisinkin, mutta olen toteuttanut omaa laatuani pitkään ja antanut sen kasvaa haluamaansa suuntaan. Se ei ole keskari-suunta, vaan joku toinen. Tämä vaan esimerkkinä siitä, mihin kehitys voi johtaa. Läydät naisessasi hämmentäviä asioita nyt viisi, muutamien vuosien päästä niitä on viisikymmentä.
Tietysti voidaan keskustella siitä, takaako mikään asia ikuista ja onnellista avioliittoa. Ei taatusti.- gdfgdgdfgdfgdfgdfgdf
tässä taas yksi esimerkki joka ei tiedä mitään vanhempien hoidosta. kun vanhemmat joutuvat kotihoitoon, se tarkoittaa sitä, että he ovat jo eläkkeellä ja mitä suuremmalla todennäköisyydellä heillä on AINA joku vaiva, mistä johtuen he eivät voi eikä se ole enää turvallista, että he asuvat yksin/yhdessä omassa kodissaan. Dementtia on näistä tietääkseni se yleisin. Lapsia heille ei siis voi jättää hoitoon, kaksinkertaiset tulot voit kyllä unohtaa, eikä asumiskustannukset puolitu millään tavalla.
ja toinen juttu on, että kyllä nuo miehet ovat ihan samanlaisia. annetaan ensiksi herrasmiehen kuva, tuodaan kukkia, ollaan mukavia, pidetään huolta siisteydestä ja omasta hygeniasta... sitten yllättäen ei enää ollakkaan se herrasmies vaan juodaan kaljaa sohvalla ja odotetaan että nainen tekee kaiken huushollissa, kaivellaan sohvalla palleja, röyhtäillään jne... on mulle nimittäin käynyt, vaikka itse kyllä pidän itsestäni huolta. en toki joka päivä meikkaa(ei hyväksi iholle, paitsi jos tahdot katsoa sitten finnejä kasvoillani pari viikkoa) mutta hygenia ja tuollainen... hyi että ex oli oksettava. silloin kun tapailtiin niin pukeutui todella hyvin, tuoksui hyvälle, jne... sitten kun se halusi muuttaa minun asuntooni niin alkoi se että odotti minun pyykkäävän ja tekevän ruuan ja siivoavan asunnon. no ei ihmekkään kun 25v mies asui vielä äitinsä luona ennenkun muutti mun luo,että oli pysynyt vielä hyvässä kunnossa, mutta kun äiti ei ollut enää huolehtimassa, niin yök!!! - oot tylsimys..
Olet varmaan vainoharhaisin ruma mies, joka ei naista saa..
Mistä sait TAAS sen kuvan että naisethan ne täällä rääkyy..miten minusta tuntuu tuossa lukiessani,että suurin osa asiattomuuksista on MIESTEN kirjoittelua..
Sinun pitäisi opetella erottelemaan naiset ja asioitten käsittely toisistaan..naisissa käydään ja ihanat miehet naisia saa..asioista keskustellaan, eikä tehdä numeroa, kuka vastasi mitä? vai keräätkö jotakin galluppia?
Vaikutat tyypiltä, jolle kukaan ei anna..jatka tumputustasi hautaan saakka..
- NAINEN =O)
Tämä viesti on ihan vaan tehty, että kerätään ja katsotaan mitä ihmiset tähän vastaavat. Lukekaa ystävät rivien välistä. En usko että kukaan mies on noin herkkäper..!
- Minna 9999
EROA ÄKKIÄ.
- Tunne itsesi
Suhteenne on vielä nuori; olette siinä vaiheessa, jossa erot välillänne alkavat tulle näkyville. Näin tapahtuu kaikissa suhteissa. Sain tekstisi perusteella sen kuvan, että teillä menee ihan kivasti: Yleisellä tasolla yhdessäolo tuntuu hyvältä. Olet viihtynyt hänen seurassaan jo puolitoista vuotta, ja edelleen kerrot, että hän on ihana ja sinua kohtaan hyvä. Kuulostaa lupaavalta! Kuitenkin joskus kumppanisi käytös tai puheet tuntuvat käsittämättömiltä. No, ne ovat todennäköisesti seurausta kumppanisi erilaisesta temperamentista ja kasvatuksesta. Kolmikymppisinä olette molemmat myös siinä iässä, että alatte tutustua myös itseenne sellaisina kuin te todella olette. Toisen erojen kautta sinulla on nyt tilaisuus tutustua myös itseesi. Ja kun tunnet itsesi, tiedät myös minkälaisen ihmisen rinnalla haluat elämäsi elää.
En usko, että sinun kannattaa vetää isoja johtopäätöksiä tuosta keskisormijupakasta. Itse pitäisin käytöstä lapsellisena ja "sopimattomana", ellei sitä ollut tarkoitettu vitsiksi (valvontatolpat eivät loukkaannu...), mutta se olisikin lähinnä minun "ongelmani", ei toisen. Saan närkästyä, mutta ei toisen siitä tarvitse muuttua. (Jos nyt sattuisi niin harvinaisesti, että tolppa olisi jopa kuvan napsaissut ja joku viranomainen sen keskisormen näkisi, niin en jaksa uskoa, että hän siitä pahastuisi, pieni hymy saattaisi kasvoille ilmestyä...) Jos oikein tulkitsen, niin olet tietysti huolissasi siitä, että tällainen käytös kertoo muunlaisestakin epäkunnioituksesta muita ihmisiä kohtaan, vielä kun ei ollut valmis vanhempiakaan ottamaan kotiin... Tuollaiset yksittäiset tapaukset eivät kerro ainakaan minulle mitään siitä, onko hän sinulle hyvä kumppani vai ei. Tärkeintä on kokonaisuus. Jos hän ollut sinulle hyvä ja hellä puolitoista vuotta ja yleensä muitakin ihmisiä kohtaan konnioittava, ja se sinua miellyttää, niin olet mielestäni onnenpekka.
Käytit tuon vanhempainhoitoasian yhteydessä ilmaisuja "EI voisi KOSKAAN" ja "EN voisi IKINÄ". Oletteko todella käyneet noin perusteellisen keskustelun ja itsetutkiskelun, että voitte jo nyt olla noin ehdottomia tällaisessa asiassa, joka realisoituu vasta tulevaisuudessa ja erilaisessa elämäntilanteessa ja joka voi vaikuttaa koko elämäänne? - Virheistä oppinut
Keskarin näyttäminen valvontakameralle voi olla keskarin näyttäminen sinulle jonain päivänä. Minutakin oli outoa, kun exäni kommentoi jotain puolituttuaääliöksi ja idiootiksi. Eipä naurattanut enää kun 3 v avioliittoa takana hän nimitteli minua ääliöksi ja idiootiksi. Se miten ihminen kohtelee muita kertoo miten hän kohtelee aikanaan sinua, kun elämä rutinoituu ja liitto "leipääntyy". Sama pätee asenteeseen vanhempien hoidon suhteen. Mutta ainahan voit erota hänestä, kun hän alkaa näyttää sinulle keskaria tai kun vanhempasi alkavat vaatia omaishoitoa. Tai parempi ehkä etsiytyä sinulle sopivampaan seuraan. Henkilöön, jonka arvot kohtaavat omasi.
- zdv
Jos vanhempansa ovat kohdelleet huonosti häntä kun on ollut lapsi ymmärrän tuon. Itselläni näin enkä tosiaankaan halua käyttää elämääni heidän hoitamiseensa koska muutakin mahdollisuuksia on. Olen hyvin empaattinen ihminen muuten.
Sinusta tuli hieman tekopyhä vaikutelma...- voihan räkä
että ees näyttää keskaria. Se on yhden naisen mielenosoitus. Suomessa aina vaan hissutellaan ja hyssytellään joka asiasta ja puhutaan, että pitäis tehdä sit ja tätä. Ja sitten jos naapuri sattuu jotain tekemään, niin heti ollaan kahdehtimassa ja kertomassa muille naapureille, että sillä on nyt sitä ja tätä ja se käyttäytyy näin ja noin. Mitäs te muut hyssyttelijät olette tehneet vanhustenhuollon parantamiseksi kuin chätissä möykänneet, mikä on junttimaista ja mikä ei ja miten tulee toimia ja miten ei? Itse olen äidiltä kysynyt, miten hän haluaa loppuelämänsä viettää. Hän sanoi, että haluaa asua kotona niin pitkään kuin mahdollista tukitoimien turvin (mikä ei tarkoita sitä, että koko suku juoksee koko ajan häntä palvelemassa), jotka yhteiskunta maksaa. Ja sitten, kun ei enää ystäviään pysty tapaamaan, niin haluaa, että hänet sijoitetaan laitoshoitoon, jossa on muita vanhuksia kavereina. Ja me lapset ja lastenlapset käydään moikkaamassa äitiä niinkuin tähänkin asti ja autellaan omakotitalon hoidossa aina, kun ehditään ja voidaan, kun ei samalla paikkakunnalla asuta ja soitellaan useaan otteeseen viikossa eli omaan elämään se ei tuo juurikaan muutosta.
- Nyt parempi näin!
voihan räkä kirjoitti:
että ees näyttää keskaria. Se on yhden naisen mielenosoitus. Suomessa aina vaan hissutellaan ja hyssytellään joka asiasta ja puhutaan, että pitäis tehdä sit ja tätä. Ja sitten jos naapuri sattuu jotain tekemään, niin heti ollaan kahdehtimassa ja kertomassa muille naapureille, että sillä on nyt sitä ja tätä ja se käyttäytyy näin ja noin. Mitäs te muut hyssyttelijät olette tehneet vanhustenhuollon parantamiseksi kuin chätissä möykänneet, mikä on junttimaista ja mikä ei ja miten tulee toimia ja miten ei? Itse olen äidiltä kysynyt, miten hän haluaa loppuelämänsä viettää. Hän sanoi, että haluaa asua kotona niin pitkään kuin mahdollista tukitoimien turvin (mikä ei tarkoita sitä, että koko suku juoksee koko ajan häntä palvelemassa), jotka yhteiskunta maksaa. Ja sitten, kun ei enää ystäviään pysty tapaamaan, niin haluaa, että hänet sijoitetaan laitoshoitoon, jossa on muita vanhuksia kavereina. Ja me lapset ja lastenlapset käydään moikkaamassa äitiä niinkuin tähänkin asti ja autellaan omakotitalon hoidossa aina, kun ehditään ja voidaan, kun ei samalla paikkakunnalla asuta ja soitellaan useaan otteeseen viikossa eli omaan elämään se ei tuo juurikaan muutosta.
Huvittaa täällä nämä varmaan nuorempien kirjoottelut, et varmaan sit ottaa vanhemmat luokseen!, ei mitään käsitystä vanhustenhoidosta!
Itse yritin dementoitunutta äitiäni hoitaa ja se oli yhtä sirkusta koko homma! Paskaa löyty seiniltä,vaatteet riipas monta kertaa päivässä pois ja lapsia hävetti! Väkivaltaisuus kuuluu dementian oireisiin, kun ei muista edes omia lapsia enään! Omaa elämää ei mulla ollut enään,kun piti mummua vahtia 24 tuntia päivässä! kaikki,minkä sai auki,oli auki (ovet,ikkunat,pakastimet...) ja minkä sai päälle,oli aina päällä(hellan nappulat,valot,tiskikone..) Niin paljon oli jo "vähällä piti" tapauksia, että päätimme luovuttaa ja suosiolla laittaa mummun hoitolaitokseen..Voimat loppu totaalisesti! nyt käyn viikoittain mummua tervehtimässä ja ulkoilutan säiden salliessa. Paljon parempi on ainakin muistipotilaiden (ja niitähän ne nykyajan vanhukset suurimmalta osaltaan on..)saada asiantuntevaa hoitoa ja koulutettujen hoitajien huolenpitoa! - hoitaja jo 20v
Nyt parempi näin! kirjoitti:
Huvittaa täällä nämä varmaan nuorempien kirjoottelut, et varmaan sit ottaa vanhemmat luokseen!, ei mitään käsitystä vanhustenhoidosta!
Itse yritin dementoitunutta äitiäni hoitaa ja se oli yhtä sirkusta koko homma! Paskaa löyty seiniltä,vaatteet riipas monta kertaa päivässä pois ja lapsia hävetti! Väkivaltaisuus kuuluu dementian oireisiin, kun ei muista edes omia lapsia enään! Omaa elämää ei mulla ollut enään,kun piti mummua vahtia 24 tuntia päivässä! kaikki,minkä sai auki,oli auki (ovet,ikkunat,pakastimet...) ja minkä sai päälle,oli aina päällä(hellan nappulat,valot,tiskikone..) Niin paljon oli jo "vähällä piti" tapauksia, että päätimme luovuttaa ja suosiolla laittaa mummun hoitolaitokseen..Voimat loppu totaalisesti! nyt käyn viikoittain mummua tervehtimässä ja ulkoilutan säiden salliessa. Paljon parempi on ainakin muistipotilaiden (ja niitähän ne nykyajan vanhukset suurimmalta osaltaan on..)saada asiantuntevaa hoitoa ja koulutettujen hoitajien huolenpitoa!Noin se oikeesti on! Ei ne mitään hyväkuntoisia iloisia mummeleita ja papparoisia ole nykyajan vanhukset!
Kotonaan asuvat niin kauan kuin pystyvät ja sitten se muisti yleensä menee..ja sairaudet tulee..
Ennemmin kuuluttaisin minäkin näille ihmisille, että käykää siellä vanhusten taloissa katsomassa niitä vanhempianne ja ulkoiluttakaa heitä! Hoitajien voimavarat ei riitä aina siihen, toiset vanhukset ei välttämättä pääse ulos milloinkaan, paitsi lääkärireissuillaan..
Täällä, jotka niin uhoilevat hoitavansa vanhempansa hautaan asti,ei tiedä oikeasta vanhuudesta mitään, luulevat vain niin ja helppohan se on luvata jotain muka hamaan tulevaisuuteen..
Käykääpä katsomassa jotain vanhaa sukulaistanne siellä vanhustentalossa..aukaisis vähän silmiänne..
Iso hatun nosto sellaiselle, jonka voimavarat riittää vanhuksen kotihoitoon! Dementikko on kuitenkin aika haaste jokaiselle!
- byebye....
mutta olen pääsemässä justiin eroon tuommoisesta vinisijästä.
- SilverPanther
Luin tätä jo eilen aamulla ja kysyin tyttöystävältä mitä hän sanoisi, jos näytän keskaria valvontakameralle ja vaikka tyttöystävällä on korkea moraali niin sanoi, että siinähän näytät, jos siltä tuntuu tjs.
Ei aikuinen ihminen voi oikeesti tulla tänne kysyyn mitä hänen pitää tehdä, jos vaimoke näyttää senaa kameralle tai ei huoli vanhempiaan kotiinsa hoitoon. Isäni kuoli vanhainkotiin ja eilen tuosta tuli 2-vuotta kuluneeksi niin paljon, kun isääni rakastin ja arvostin niin en olisi kyennyt pesemään hänen persettään jne. kerran toimin jo kotihoitajana ku ite kykeni asiansa hoitamaan vessatarpeita myöten ja sekin oli jo raskasta niin et voi naiselta vaatia, että se yksin raahaisi vanhempiaan tuolin ja sängyn väliä. Jos tollasta vaadit niin toivon mukaan vaimokkeesi älyää häipyä luotasi sukkelaan, koska et ole mies joka ansaitsee mielipiteineen ketään!!!!!!!!!!häpeä!!!!!!
Toi on lapsellista näyttää kameralle keskaria ja olen tohon itsekin syyllistynyt joitakin vuosia sitten ja itse olen nyt 31v, mutta jos ihmisiä rankkaat noin heppoisesti pois niin tuskin ikinä mikään suhteesi kestää, kun ei me kukaan olla täydellisiä.- Nassesetä
Mikäs sinä olemat ruotimaan?
Voisko sanoa sinulle itsellesi samat sanat?
Miksi hänen täytyy hävetä mielipidettään?
Lähempänä oikeaa se on, kuin tyttöystävänsä.
Kyse on omasta perheestä ja vanhemmista.
Sellaisina kuin ovat.
Ja hän esitti myös kysymyksen siitä, miksi tyttöystävä sanoo tai tekee outoja juttuja.
Ne ovat Siksi Outoja,että hän ei ole antanut itsestään sellaista kuvaa johon kyseiset jutut sopisivat.
Vertauksena-> Pedofiili pappi.
Kukaan ei odota papin sekaantuvan lapsiin.
Keskisormen näyttäminen oli vain esimerkki.
Kahdestaan autossa rauhallisin tunnelmin ja sitten yhtäkkiä pärähtää keskari pystyyn.
No.
Oli kuinka oli....varoituksen sana hänelle.
Ei kannata katsoa liiiiian pitkälle, silloin on jo myöhäistä.
- matittaja
Tällanen on paha mahdollisuus jos on todella huono ja suhde, niin ei kannata pettää vaan ennemmin eroaa kumppanista, koska ihmiset kostavat petturit internetin avulla. tässä teille esimerkki http://www.ihatesammi.com/index.php?id=e269db8d169d734c1f1ff32cb92843c7
surullista :( - Lähihoitaja 27
Täälläkin palstalla on taas nähty joidenkin miesten niin lapsellinen käsitys elämästä, että ihan pitää ääneen nauraa..
Vai naiset ne antaa niin epärealistisen kuvan seurustelun alussa..:) No,jospa viisastuneena tämäkin herra pysyy jatkossa visusti naisista erossa..
Tuota venäläisten haukkumista en allekirjoita itsekkään,mutta tuskinpa sen kummempia hoitajia ovat kuin suomalaisetkaan..miksi siis ylistää pitäs? Siitähän oli oikeesti kyse ?!
Ja tuo suupieleni repeämiseen saakka huvittanut juttu oli, et vanhukset samaan asuntoon, että herra saisi ilmaiset lapsenvahdit ja kustannukset puolittuisi!! Hahhahaah! Anteeksi, mutta tuo herra ei ole varmaan vanhusten kanssa ollut koskaan missään tekemisissä!
Luuletkos tosissasi, että vanhukset haluaa omasta rauhastaan lähteä jotain lapsia hoitaan ja sun elämääs rahoittaan.. :) Voi sua tietämätöntä raukkaa.
Tottakai ne haluaa asua omassa asunnossaan niin kauan, etteivät enään pärjää edes kotihoitajan avustuksella, joka yleensä palkataan auttamaan heitä..Siinä vaiheessa, kun aletaan miettiä vanhainkotia, on kunto jo niin huono,ettei siinä enää toisten lapsia hoidella..Oot varmaan katsellut liikaa jotain perhe sarjaa telkkarista..
Kaikki kunnia sille,joka huonokuntoiset vanhukset ottaa 24 tuntia vahdittavikseen, mutta aika naivia oli tuon ylimielisen herran kirjoittelut!! Hymyilyttää vieläkin..
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324561Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152548Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252405Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su532278- 321767
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321591Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731486- 661284
- 821241
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?421161