ja monikulttuurisuus on pop, niin onko meidän syytä luopua kaikista perinteistä? Onko suomalainen kulttuuri tarpeeksi vahvaa kantaakseen itsensä, vai sekoittuuko se liia nuorena ja vietävissä olevana pidempään eläineisiin kulttuureihin?
Koska maailma on avoin
15
130
Vastaukset
- ...
...
jotain häviää. Joku tovi sitten meillä ei olut mitään tietoa kristin uskosta - nyt se on jopa valtion virallinen kanta uskonasioihin. Juhlimme toki silloinkin joulua, juhannusta, etc. - nyt vain juhlimme niitä eri syistä. Kulttuuria ei voi väkisin säilyttää ja hävittäminenkin on vaikeaa ilman rajuja toimia.
- laski vesiä
Kaikki tarjoaa kapuccinot
- laskin kosken
Minä lähden Pohjois-Karjalaan
- vänksy
ainakin olen pyrkinyt välttämään kaikkia perinteitä niin hyvin kuin vaan mahdollista. Mua on aina suuresti ärsyttänyt se, että tehdään jotain asioita vaan sen takia, kun niin muka KUULUU tehdä ja koska niin on AINA ennenkin tehty.
Mä en oo lähtenyt tohon rumbaan mukaan ollenkaan. Enkä anna arvoa millekään tuollaisille suomalaisille perinteille (poikkeuksena erilaiset käsityöläistaidot).- .
Sverige
- vänksy
ttuplai kirjoitti:
Mä kävelen aina perä edellä ja vastaan ei jos tarkoitan kyllä. Autolla ajan vasenta kaistaa.
omia teitään. =) Ne on just parhaita.
Mikä on se kulttuuri joka on suomeen tunkeutunut muutamassa vuosikymmenessä - ja onko se muka vanhempi kuin perisuomalainen kulttuuri?
Mun mielestä moderni globaali "yleis"kulttuuri on korkeintaan muutaman vuosikymmenen ikäinen ja jokseenkin täysin jäsentymätön.Minä olen aina ihmetellyt rasistien huonoa kansallista itsetuntoa. Aivan kuin suomalainen identiteetti ja kulttuuri olisi mukamas niin heikkoa, että pienilukuinen ulkomaalaisten joukko sen pystyisi tuhoamaan.
Tosin suomalainen kulttuurikin on tullut tänne muuttajien mukana historian saatossa. Eihän tämä mikään ihmisen alkukoti ole ollut. Niinpä kulttuuri on aina muuttunut ja tulee muuttumaan tulevaisuudessakin. Olenhan minäkin sitä monikulttuurisessa liitossa elävänä muuttanut osaltani.- au-liskot
en usko että maahanmuutto on yhtä suuri "uhka" kuin vaikkapa angloamerikkalainen kulttuuri. Vai mitä SINUN televiostasi tulee?
Meillä tulee kauniit ja rohkeat, huippumalli haussa, tohtori Phil, Simpsonit ja muutama muu ihan ok ohjelma au-liskot kirjoitti:
en usko että maahanmuutto on yhtä suuri "uhka" kuin vaikkapa angloamerikkalainen kulttuuri. Vai mitä SINUN televiostasi tulee?
Meillä tulee kauniit ja rohkeat, huippumalli haussa, tohtori Phil, Simpsonit ja muutama muu ihan ok ohjelmaTeillähän hyvä TV-maku on.
Miksi muuten aglomerikkalainen kulttuurikaan mikään uhka olisi? Paitsi napoleonkompleksia potevalle Ranskalle ja ranskalaisille. ;-)
- metsäporowaara
notta minen pääsiäiskokostani ja mämmistä luovu notta. Mihinä mää pääsiäismakkarani muutoon krillaasin!
- zakus
Mun käsittääkseni tällä niemenokalla on asuttu jo ennen Babyloniaa. En ole aivan varma, mutta olen käynyt kansallismuseossanne.
Mikä tässä nyt sitten sekoittuu? - KoppavaHoro
linjan kannalla. Toisin sanoen olen ylpeä kulttuuristani, kielestäni ja maastani, mutta en halua säilyttää niitä missään vitriinissä.
Maailma muuttuu, kulttuurit sulautuvat, kielet kasvavat ja sammuvat. Niin se on aina ollut ja antaa olla niin.
Omaa kulttuuria voi suojella kunnioittamalla sitä, olemalla hylkäämättä sitä, mutta muutosta on kyllä mahdoton estää. Voi toki yrittää, mutta en halua mihinkään Pohjois-Korean meininkiin mennä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀2016156Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä
ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis1685726BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön
Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että2484270- 2333589
Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia
Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai143462Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main1343416Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)
No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j593376Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome1283239HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok212966Töppö-persut ovat todella tyhmiä
sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan22419