Rivatril

meandpanic

Olen syönyt paniikkihäiriöön 4 vuotta eri mielialalääkkeitä Opamoxia 4x 30mg päivässä. Nyt halusin vaihtaa tuon Opamoxin johonkin toiseen sen väsyttävyyden takia.
Lääkäri kirjoitti minulle Rivatril-nimistä lääkettä ja kertoi sen olevan pitkävaikutteisempaa kuin Opamox.

Nyt haluaisin tietää, kuinka kauan kestää lääkkeen ottamisesta ennenkuin se alkaa vaikuttaa?
Opamox kestää minulla tunnin verran ennen kuin vaikuttaa.
Ja kuinka kauan Rivatrilin vaikutus kestää ?
Lääkäri määräsi Rivatriliä 2 kertaa päivässä, miligrammamäärää en tiedä, koska haen reseptin tällä viikolla.

Auttaako Rivatril pitämään kohtaukset poissa? Paniikkihäiriöpotilaana olen tietysti huolissani jos lääke ei viekään ahdistusta pois.
En kykene menemään kävelylle, kauppoihin tai busseihin ilman lääkitystä.
Kiitos asiallisista vastauksista etukäteen !! :)

67

23145

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AH DINGO

      Kun olet syönyt noin kauan ja tuolla määrällä mielialalääkkeitä, niin kokemuksesta tiedä että olet koukussa niihin lääkkeisiin ja ilman niiden tuomaa voimaa et uskalla lähteä vaikkapa kävelylle tai kauppaan

      Riva on varsin tehokas benzo ja sitä käytetään esim. Xanor vieroitushoidossa. Xanor taas on hyvin nopea vaikutteinen benzo.

      Itse olin Xanor koukussa 10v ja päätin vieroittautua. Heitin lääkkeet nurkkaan ja aloin varautumaan pahimpaan. Lääkäri pesi kätensä tästä menetelmästä ja suositteli että määrää tiputettaisiin hyvin pieniä määriä ja ehdotti alkuun Rivatril lääkitystä

      En suostunut vaan kärsin vieroitusoireista 1kk verran, ennekuin uskalsin poistua omasta huoneesta.

      Ja voin sanoa, että vasta noin 2-3v kuluttua olo alkoi normalisoitua. 1kk viekkojen jälkeen toinen lääkäri määräsi 20mg Sepramia (3x vrk) ja se todellakin tepsi niihin alkuperäisiin paniikkioireisiin

      Eli ensin irti benzoista. Sitten viinasta ja vasta sitten hoidetaan toisella tavalla sitä paniikkihäiriötä. Alkoholi myöskin näyttelee hyvin hyvin vahvaa osuutta näissä kuvioissa.

      Veikkaan, että benzojen lisäksi käytät paljon alkoholia

      • meandpanic

        Hei,
        Itse arvelen, että lääkäri halusi vihtaa tuon Opamoxin Rivatriliin juuri Opasta vieroituksen vuoksi. Ja itse sitä vielä halusinkin.
        Mielialalääkkeet eivät ole tuoneet vastetta paniikihäiriöön, masentunut en ole ollut.
        Viinaa en käytä...ihan oikeasti...tässä paniikissa on ihan tarpeeksi kestämistä, työssä on käytävä ja kaikki asiat hoidettava, vaikka suoranainen torikammo iskee aika usein.
        Xanoria en ole suostunut koskaan syömään.
        Mutta vieläkin arveluttaa nuo vaikutusajat...tietäisi edes jonkun nettisivun,mistä pääsisis lukemaan niistä.
        Paniikkihäiriöiselle on hyvin tärkeää ottaa lääkkeet oikeaan aikaan, ettei esim.ennen hääjuhlien alkua tärise pyörtymisen partaalla kirkossa.
        Siksi tämä lääkkeen vaihto pelottaakin, vaikka lopen kyllästynyt tälläiseen elämään olen. Haluaisin nauttia elämästä niinkuin muutkin ihmiset.Terapiaa Kela ei ole minulle myöntänyt.. :(


    • ThePing1

      Tietoa.
      http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=lam00059
      Respassa määrätty 4x30mg vai käytätkö 4x30mg/vrk opamoxia?
      Minulle on määrätty 5x10mg/vrk diapam mutta harvoin jos koskaan menee tuota määrää.
      Bentsojen kanssa on oltava varovainen ja sen kyllä huomaa kun homma ei ole hanskassa.
      Jotenki tuntuis että tuolla systeemillä, 'oxet vaihto rivoihin' joudut vähän kärsimään muutoksesta mikäli siis jätät oxet poijes.

      • meandpanic

        Hei,
        Kiitos tuosta linkistä.
        Hain tänään reseptin ja lääkäri oli määrännyt 2mg:sta Rivatriliä, puolikas aamulla ja 1 illalla.
        Pysyyköhän tuolla paniikki nyt poissa koko päivän??
        Ennen olen ottanut noita Opamoxeja aina tarvittaessa, eli kun olen poistunut kotoa ihmisten ilmoille. Ja ottanut tuntia ennen lähtöä , niin on pystynyt kauppoihin ja muualle menemään.
        Nyt taas pelottaa jos Rivatril ei viekään paniikkia pois.
        Tuo puolikas aamulla tuntuu aika pieneltä määrältä, kun pitäisi koko päivä pärjätä töissä ja istua palavereissakin.
        Kotona en saa paniikkikohtausta.
        Helvetillinen sairaus tämä ja minäkin elin 15 vuotta välillä ilman panikointia.
        Avioeron jälkeen tämä taas alkoi :(
        Saisinpa tuon paniikittoman ajan takaisin :)


      • ThePing1
        meandpanic kirjoitti:

        Hei,
        Kiitos tuosta linkistä.
        Hain tänään reseptin ja lääkäri oli määrännyt 2mg:sta Rivatriliä, puolikas aamulla ja 1 illalla.
        Pysyyköhän tuolla paniikki nyt poissa koko päivän??
        Ennen olen ottanut noita Opamoxeja aina tarvittaessa, eli kun olen poistunut kotoa ihmisten ilmoille. Ja ottanut tuntia ennen lähtöä , niin on pystynyt kauppoihin ja muualle menemään.
        Nyt taas pelottaa jos Rivatril ei viekään paniikkia pois.
        Tuo puolikas aamulla tuntuu aika pieneltä määrältä, kun pitäisi koko päivä pärjätä töissä ja istua palavereissakin.
        Kotona en saa paniikkikohtausta.
        Helvetillinen sairaus tämä ja minäkin elin 15 vuotta välillä ilman panikointia.
        Avioeron jälkeen tämä taas alkoi :(
        Saisinpa tuon paniikittoman ajan takaisin :)

        Jos minä olisin sinä,
        Ottaisin sairaslomaa ja totuttautuisin vähän aikaa uuteen lääkitykseen.
        Vähän vaikeaa sanoa noista vaikutusajoista (edes tuo linkki) ja itse otan 20-30mg diapamia puolta tuntia ennen mahdollista sos.paniikkia. Jos olen syönyt kestää about 40-50minsaa vaikka kuka lekuri väittäisi mitä tahansa ettei ruokailu vaikuta imeytymiseen.
        Minähän niitä myrkkyjä syön eikä lekurit (toivottavasti). :)
        Rivat kuitenkin ehkäisee lääke-epileptistä kohtausta joten sinänsä hyvä viekkareihin.
        Jos respassasi oli opa 4x30mg/vrk lääkäri on minusta mokannut ja olisi pitänyt aikaisemmin puuttua asiaan.
        Tämä vain minun mielipide,,,
        Edelleen, if i were you hommaisin second-opinionin toiselta lekurilta.


      • ThePing1
        meandpanic kirjoitti:

        Hei,
        Kiitos tuosta linkistä.
        Hain tänään reseptin ja lääkäri oli määrännyt 2mg:sta Rivatriliä, puolikas aamulla ja 1 illalla.
        Pysyyköhän tuolla paniikki nyt poissa koko päivän??
        Ennen olen ottanut noita Opamoxeja aina tarvittaessa, eli kun olen poistunut kotoa ihmisten ilmoille. Ja ottanut tuntia ennen lähtöä , niin on pystynyt kauppoihin ja muualle menemään.
        Nyt taas pelottaa jos Rivatril ei viekään paniikkia pois.
        Tuo puolikas aamulla tuntuu aika pieneltä määrältä, kun pitäisi koko päivä pärjätä töissä ja istua palavereissakin.
        Kotona en saa paniikkikohtausta.
        Helvetillinen sairaus tämä ja minäkin elin 15 vuotta välillä ilman panikointia.
        Avioeron jälkeen tämä taas alkoi :(
        Saisinpa tuon paniikittoman ajan takaisin :)

        Minun on pakko sanoa ettei tuo taida toimia.
        Rivoilla on muutenkin sivuvaikutuksia jotka voi myös haitata asiaa.
        Noin suuri toleranssi opamoxille,,,
        Toivottavasti olen väärässä.

        "Saisinpa tuon paniikittoman ajan takaisin"
        Tuon allekirjoittaa kaikki ph:laiset.
        Pitäis kelata noita stressitekijöitä jotka laukaisee ph:n kuten sinulla tuo avioero.


      • meandpanic
        ThePing1 kirjoitti:

        Minun on pakko sanoa ettei tuo taida toimia.
        Rivoilla on muutenkin sivuvaikutuksia jotka voi myös haitata asiaa.
        Noin suuri toleranssi opamoxille,,,
        Toivottavasti olen väärässä.

        "Saisinpa tuon paniikittoman ajan takaisin"
        Tuon allekirjoittaa kaikki ph:laiset.
        Pitäis kelata noita stressitekijöitä jotka laukaisee ph:n kuten sinulla tuo avioero.

        Siis otan 1x30 mg:n Opamoxin aamulla ja töissä toisen, jos on palavereja tms. joissa joutuu esiintymään.
        Illalla viiden aikaan otan yhden 30 mg Opamoxin ennen kotiin lähtöä..kaupat ja muut saan hoidettua.
        Jos lähden kotoa jonnekin illalla vielä, otan taas yhden, mutta jos pysyn kotona en ota yhtään.

        En siis ota kerralla neljää Opaa.. ja reseptissä lukee 1 tabletti kolme kertaa päivässä..ylitän sen siis usein yhdellä.
        Mutta se tasaantuu viikonloppuisin jos pysyn kotona.....
        Toivottavasti Riva pitkäkestoisempaa ja esim. töissä ei tarvitsisi ottaa yhtään :)


      • ThePing1
        meandpanic kirjoitti:

        Siis otan 1x30 mg:n Opamoxin aamulla ja töissä toisen, jos on palavereja tms. joissa joutuu esiintymään.
        Illalla viiden aikaan otan yhden 30 mg Opamoxin ennen kotiin lähtöä..kaupat ja muut saan hoidettua.
        Jos lähden kotoa jonnekin illalla vielä, otan taas yhden, mutta jos pysyn kotona en ota yhtään.

        En siis ota kerralla neljää Opaa.. ja reseptissä lukee 1 tabletti kolme kertaa päivässä..ylitän sen siis usein yhdellä.
        Mutta se tasaantuu viikonloppuisin jos pysyn kotona.....
        Toivottavasti Riva pitkäkestoisempaa ja esim. töissä ei tarvitsisi ottaa yhtään :)

        Juu tajusin sen.
        Toivottavasti riva tehoaa.
        Yksi kysymys, oletko ollut koskaan tuon neljän vuoden aikana viikkoa ilman opamoxia?


      • meandpanic
        ThePing1 kirjoitti:

        Juu tajusin sen.
        Toivottavasti riva tehoaa.
        Yksi kysymys, oletko ollut koskaan tuon neljän vuoden aikana viikkoa ilman opamoxia?

        Kesälomilla olen ollut 3 päivää ilman... maalla.
        Sitten on pitänyt jo jonnekin lähteä ja Opa ottaa.

        Työterveyslääkäri ehdotti, että yrittäisin alkaa tehdä pieniä kävelylenkkejä ilman Opaa, ihan lähistölle vain, ehkäpä jonkun luotettavan kaverin kanssa.
        Olisikohan tuosta apua...kaverit eivät vaan asu ihan naapurissa, siitä pitäisi tehdä oikein ohjelmanumero ja sitähän paniikkihäiriöinen alkaa pelkäämään jo etukäteen.

        Kokeilen tänä viikonloppuna tuota Rivaa ihan rauhassa ja menen kävelylle...kävelystä tiedän auttaako lääke vai ei...niin kamalasti huimaa jos ei auta.
        Yksi psykiatri sanoikin minulle, että minun oireeni eivät ole tyypillisiä paniikkioireita, koska pääasiallisin pelko on huimaus ja kävelen kuin ankka tien laidasta laitaan lähes.

        Yritin kysyä, että mistähän tämä sitten johtuu ja miksi sitten Opamoxit auttavat siihen. Ei osannut vastata. Kehui vain, että hänellä on pitkä ura psykiatrina takana....johan se helpottikin paljon minun oloani :)
        Tulee tässä avauduttua..sori, mutta näköjään tuo lääkkeen vaihdos jännittää.


      • 4+4
        meandpanic kirjoitti:

        Kesälomilla olen ollut 3 päivää ilman... maalla.
        Sitten on pitänyt jo jonnekin lähteä ja Opa ottaa.

        Työterveyslääkäri ehdotti, että yrittäisin alkaa tehdä pieniä kävelylenkkejä ilman Opaa, ihan lähistölle vain, ehkäpä jonkun luotettavan kaverin kanssa.
        Olisikohan tuosta apua...kaverit eivät vaan asu ihan naapurissa, siitä pitäisi tehdä oikein ohjelmanumero ja sitähän paniikkihäiriöinen alkaa pelkäämään jo etukäteen.

        Kokeilen tänä viikonloppuna tuota Rivaa ihan rauhassa ja menen kävelylle...kävelystä tiedän auttaako lääke vai ei...niin kamalasti huimaa jos ei auta.
        Yksi psykiatri sanoikin minulle, että minun oireeni eivät ole tyypillisiä paniikkioireita, koska pääasiallisin pelko on huimaus ja kävelen kuin ankka tien laidasta laitaan lähes.

        Yritin kysyä, että mistähän tämä sitten johtuu ja miksi sitten Opamoxit auttavat siihen. Ei osannut vastata. Kehui vain, että hänellä on pitkä ura psykiatrina takana....johan se helpottikin paljon minun oloani :)
        Tulee tässä avauduttua..sori, mutta näköjään tuo lääkkeen vaihdos jännittää.

        sinulla on? Bentzohan ei ole ensisijainen lääke hoidettaessa paniikkihäiriötä.
        Olisiko sinulla mahdollisuus mennä esim. lyhytaikaiseen kognitiiviseen terapiaan omalla kustannuksellasi?


      • ThePing1
        meandpanic kirjoitti:

        Kesälomilla olen ollut 3 päivää ilman... maalla.
        Sitten on pitänyt jo jonnekin lähteä ja Opa ottaa.

        Työterveyslääkäri ehdotti, että yrittäisin alkaa tehdä pieniä kävelylenkkejä ilman Opaa, ihan lähistölle vain, ehkäpä jonkun luotettavan kaverin kanssa.
        Olisikohan tuosta apua...kaverit eivät vaan asu ihan naapurissa, siitä pitäisi tehdä oikein ohjelmanumero ja sitähän paniikkihäiriöinen alkaa pelkäämään jo etukäteen.

        Kokeilen tänä viikonloppuna tuota Rivaa ihan rauhassa ja menen kävelylle...kävelystä tiedän auttaako lääke vai ei...niin kamalasti huimaa jos ei auta.
        Yksi psykiatri sanoikin minulle, että minun oireeni eivät ole tyypillisiä paniikkioireita, koska pääasiallisin pelko on huimaus ja kävelen kuin ankka tien laidasta laitaan lähes.

        Yritin kysyä, että mistähän tämä sitten johtuu ja miksi sitten Opamoxit auttavat siihen. Ei osannut vastata. Kehui vain, että hänellä on pitkä ura psykiatrina takana....johan se helpottikin paljon minun oloani :)
        Tulee tässä avauduttua..sori, mutta näköjään tuo lääkkeen vaihdos jännittää.

        Ok.
        Jos tulkitsin oikein normiannostuksesi on vähintään 90mg vrk?
        Ehkä alkuaikoina aloitit opamoxin 15mg kertaa kaksi tai jotain ja tolet nousi siitä missä nyt olet.

        Hieman laskutoimituksia, mutta lasketaan tuo 120-90mg varmuuden vuoksi 60mg:hen.
        Pienennetään annostusta vielä ettet ota vkl:nä ollenkaan ja katsotaan mitä jää jäljelle.
        Jää siis 60mg opamoxia vrk, ja se kerrottuna viidellä on,,, :) on siis 120mg, 180mg, 240mg, 300mg ja tämähän laskettiin minimiin eli 300mg viikossa ja luultavasti käytät enemmän joten lisätään siihen stressiaikojen lääkitys eli ylittäisikö se 600mg viikonloppuineen?
        2mg puolikas riva aamulla yksi koko jyvä illalla - Ok, kai se toimii jos lekuri sanoi niin?

        Tässä vaiheessa vetäydyn sinun lääkitysjutun pohtimisesta koska en ole lääkäri mutta suosittelisin sinulle lekurin vaihtoa.


      • meandpanic
        4+4 kirjoitti:

        sinulla on? Bentzohan ei ole ensisijainen lääke hoidettaessa paniikkihäiriötä.
        Olisiko sinulla mahdollisuus mennä esim. lyhytaikaiseen kognitiiviseen terapiaan omalla kustannuksellasi?

        Minulle kokeiltiin suurinpiirtein kaikkia mielialalääkkeitä. Viimeisimpänä olen syönyt Cymbaltaa vuoden verran. Ei mikään vienyt kohtauksia pois.
        Terapeutilla kävin juttelemassa vuoden verran. Juteltiin vain rentoutuksesta ja hengitysharjoituksista. Noilla mielikuvaharjoitteluilla kyllä saa jotain aikaan. Kongitiivinen terapia on kyllä aika kallista...


      • vm-60.
        meandpanic kirjoitti:

        Minulle kokeiltiin suurinpiirtein kaikkia mielialalääkkeitä. Viimeisimpänä olen syönyt Cymbaltaa vuoden verran. Ei mikään vienyt kohtauksia pois.
        Terapeutilla kävin juttelemassa vuoden verran. Juteltiin vain rentoutuksesta ja hengitysharjoituksista. Noilla mielikuvaharjoitteluilla kyllä saa jotain aikaan. Kongitiivinen terapia on kyllä aika kallista...

        veisi kaikilta kohtaukset pois niin eihän tässä sitten moisen asian kanssa joutuisikaan kamppailemaan, siis ph:n kanssa, itselläni on menossa kaiketi kahdeskymmenesviidesvuosi moisen vaivan kanssa.

        Lääkityksiä olen käyttänyt mitä erilaisimpia, terapiat tuttuja, silti en ole koskaan ajatellut että jokin lääke tai terapia tai niiden yhdistelmä veisi kaikki kohtaukset pois.
        Tulen menemään hautaan tämä sairaus mukanani. Välillä voin paremmin, välillä taas huonommin.


      • pöööhöö
        meandpanic kirjoitti:

        Kesälomilla olen ollut 3 päivää ilman... maalla.
        Sitten on pitänyt jo jonnekin lähteä ja Opa ottaa.

        Työterveyslääkäri ehdotti, että yrittäisin alkaa tehdä pieniä kävelylenkkejä ilman Opaa, ihan lähistölle vain, ehkäpä jonkun luotettavan kaverin kanssa.
        Olisikohan tuosta apua...kaverit eivät vaan asu ihan naapurissa, siitä pitäisi tehdä oikein ohjelmanumero ja sitähän paniikkihäiriöinen alkaa pelkäämään jo etukäteen.

        Kokeilen tänä viikonloppuna tuota Rivaa ihan rauhassa ja menen kävelylle...kävelystä tiedän auttaako lääke vai ei...niin kamalasti huimaa jos ei auta.
        Yksi psykiatri sanoikin minulle, että minun oireeni eivät ole tyypillisiä paniikkioireita, koska pääasiallisin pelko on huimaus ja kävelen kuin ankka tien laidasta laitaan lähes.

        Yritin kysyä, että mistähän tämä sitten johtuu ja miksi sitten Opamoxit auttavat siihen. Ei osannut vastata. Kehui vain, että hänellä on pitkä ura psykiatrina takana....johan se helpottikin paljon minun oloani :)
        Tulee tässä avauduttua..sori, mutta näköjään tuo lääkkeen vaihdos jännittää.

        Heips itse vastaavia määriä opaa syönny jo vuosia ja ainaki mulle tuo huimaus taitaa johtua opan vieroitus oireist ja tottakai paniikista.

        Toivon et noi rivat autaa zemppiä:)


      • Järkeä käteen lääkit
        meandpanic kirjoitti:

        Hei,
        Kiitos tuosta linkistä.
        Hain tänään reseptin ja lääkäri oli määrännyt 2mg:sta Rivatriliä, puolikas aamulla ja 1 illalla.
        Pysyyköhän tuolla paniikki nyt poissa koko päivän??
        Ennen olen ottanut noita Opamoxeja aina tarvittaessa, eli kun olen poistunut kotoa ihmisten ilmoille. Ja ottanut tuntia ennen lähtöä , niin on pystynyt kauppoihin ja muualle menemään.
        Nyt taas pelottaa jos Rivatril ei viekään paniikkia pois.
        Tuo puolikas aamulla tuntuu aika pieneltä määrältä, kun pitäisi koko päivä pärjätä töissä ja istua palavereissakin.
        Kotona en saa paniikkikohtausta.
        Helvetillinen sairaus tämä ja minäkin elin 15 vuotta välillä ilman panikointia.
        Avioeron jälkeen tämä taas alkoi :(
        Saisinpa tuon paniikittoman ajan takaisin :)

        Rivatril on vahva benzo (klonatsepaami), jota käytetään epilepsian hoitoon. Jos ei ole epilepsiaa ja säännöllisesti syö Rivatilia, vaarana on epilepsian muodostuminen.. Not cool.. Mitäköhä on tohtori ajatellut.. Itse kärsinyt pitkään paniikkityypisestä ahdistuksesta ja Diapam 10 mg x 3 kpl vrk tarvittaessa on hyvin sopiva lääkitys minulle, vaikka melkein päivittäin sitä syön.. Mutta paljon parempi vaihtoehto kuin ilman lääkitystä.... Vuosiin en tajunnut mikä vaivaa ja harrastin rankkaa itse lääkintää (alkoholi/amfetamiini/opiaatit jne.) ja olin aivan lopussa ja vaikeuksissa (luottotiedot historiaa, vakilassa vietettyä aikaa, mittava rikosrekisteri, velkaa sinne tänne, jne.).. Nyt ollut 3 vuotta lääkitys ja en juo enää juuri yhtään, vankilakierre katkaistu, kaikki päihteet jääänyt pois, vak.työpaikka.Eli toisin sanoen vaikka kova on lääkitys, niin kuitenkin elämän laatu parantunut huomattavan paljon.


      • Kyllikki30
        meandpanic kirjoitti:

        Kesälomilla olen ollut 3 päivää ilman... maalla.
        Sitten on pitänyt jo jonnekin lähteä ja Opa ottaa.

        Työterveyslääkäri ehdotti, että yrittäisin alkaa tehdä pieniä kävelylenkkejä ilman Opaa, ihan lähistölle vain, ehkäpä jonkun luotettavan kaverin kanssa.
        Olisikohan tuosta apua...kaverit eivät vaan asu ihan naapurissa, siitä pitäisi tehdä oikein ohjelmanumero ja sitähän paniikkihäiriöinen alkaa pelkäämään jo etukäteen.

        Kokeilen tänä viikonloppuna tuota Rivaa ihan rauhassa ja menen kävelylle...kävelystä tiedän auttaako lääke vai ei...niin kamalasti huimaa jos ei auta.
        Yksi psykiatri sanoikin minulle, että minun oireeni eivät ole tyypillisiä paniikkioireita, koska pääasiallisin pelko on huimaus ja kävelen kuin ankka tien laidasta laitaan lähes.

        Yritin kysyä, että mistähän tämä sitten johtuu ja miksi sitten Opamoxit auttavat siihen. Ei osannut vastata. Kehui vain, että hänellä on pitkä ura psykiatrina takana....johan se helpottikin paljon minun oloani :)
        Tulee tässä avauduttua..sori, mutta näköjään tuo lääkkeen vaihdos jännittää.

        Vieläkö tätä voi kommentoida? Kun henkilöllä on sama ongelma kuin minulla on ollut nyt 47 vuotta yhtäjaksoisesti eli pyörtymisen pelko. Hankaloittaa paljon elämää. Alkoi minulla 15 vuotiaana. Alkaa heti herätessä aamulla.


      • Riiuli
        meandpanic kirjoitti:

        Hei,
        Kiitos tuosta linkistä.
        Hain tänään reseptin ja lääkäri oli määrännyt 2mg:sta Rivatriliä, puolikas aamulla ja 1 illalla.
        Pysyyköhän tuolla paniikki nyt poissa koko päivän??
        Ennen olen ottanut noita Opamoxeja aina tarvittaessa, eli kun olen poistunut kotoa ihmisten ilmoille. Ja ottanut tuntia ennen lähtöä , niin on pystynyt kauppoihin ja muualle menemään.
        Nyt taas pelottaa jos Rivatril ei viekään paniikkia pois.
        Tuo puolikas aamulla tuntuu aika pieneltä määrältä, kun pitäisi koko päivä pärjätä töissä ja istua palavereissakin.
        Kotona en saa paniikkikohtausta.
        Helvetillinen sairaus tämä ja minäkin elin 15 vuotta välillä ilman panikointia.
        Avioeron jälkeen tämä taas alkoi :(
        Saisinpa tuon paniikittoman ajan takaisin :)

        Minulla Rivatril 0,5mg/pv. Ennen meni Xanoria 7-8tbl päivässä. Nyt pystyn elämään normaalia elämää ilman paniikkia.


      • Anonyymi
        Riiuli kirjoitti:

        Minulla Rivatril 0,5mg/pv. Ennen meni Xanoria 7-8tbl päivässä. Nyt pystyn elämään normaalia elämää ilman paniikkia.

        Miten pitkään meni ennenkuin Rivatril alkoi auttamaan?


      • Anonyymi
        meandpanic kirjoitti:

        Hei,
        Kiitos tuosta linkistä.
        Hain tänään reseptin ja lääkäri oli määrännyt 2mg:sta Rivatriliä, puolikas aamulla ja 1 illalla.
        Pysyyköhän tuolla paniikki nyt poissa koko päivän??
        Ennen olen ottanut noita Opamoxeja aina tarvittaessa, eli kun olen poistunut kotoa ihmisten ilmoille. Ja ottanut tuntia ennen lähtöä , niin on pystynyt kauppoihin ja muualle menemään.
        Nyt taas pelottaa jos Rivatril ei viekään paniikkia pois.
        Tuo puolikas aamulla tuntuu aika pieneltä määrältä, kun pitäisi koko päivä pärjätä töissä ja istua palavereissakin.
        Kotona en saa paniikkikohtausta.
        Helvetillinen sairaus tämä ja minäkin elin 15 vuotta välillä ilman panikointia.
        Avioeron jälkeen tämä taas alkoi :(
        Saisinpa tuon paniikittoman ajan takaisin :)

        Minulla meni myös rivatril paniikkikohtauksiin, annos oli tosi iso! 2mgx2/vrk. Auttoi kyllä, pystyin menemään kuappaan, töihin kouluun jne. Ja kantoi hyvin. Luulisin että rivatril on parempi tuohon paniikkiin, kuin opamox. 🤔 Ja kun ottaa aamulla ja illalla, niin se lääke pitoisuus pysyy tasaisena.
        Ja mulla myös tuo torikammo, (ja kaikkea muuta kivaa päälle) nyt vaihdettiin 1,5mg kohdalla lääke diapamiin, olin järkyttynyt kun kuulin, että 1,5mg rivatrilia vastaa 30mg diapamia 😳
        En suosittele syömään säännöllisesti pitkiä aikoja. Ehkä tarvittavana hyvä lääke, vaikuttaa nopeasti, kun laittaa tabletin kielen alle.
        (anteeksi rönsyilevä teksti, on vähän huono olo ja aivot sumussa)


    • meandpanic

      Kaksi päivää olen tätä Rivatriliä nyt syönyt ja mitä mainioin lääke.
      Sunnuntaina kävin kävelyllä ja valokuvaamassa ihanassa auringonpaistessa, eikä mitään pelkoa paniikista. Olo oli ihan tasainen ja pystyin nauttimaan luonnosta, mitä en ole kyennyt tekemään pitkiin aikoihin.
      En edes muistanut, että olin aamulla ottanut lääkkeen.
      Toivotaan, että sama jatkuu ja toleranssi ei kasva. Luulen, että tuo pitkävaikutteisuus antaa turvallisen olotilan kokoajaksi.
      Suosittelen !
      Voi kunpa olisin löytänyt tämän lääkkeen aikaisemmin :)

      • Pete77

        Seurailin tätä ketjua.. Ja opamoxia syöneenä ajattelin hetken että tuleeko vaikea alku.. itsellä näin kävi kun siirryttiin "Rivariin".. Mutta tosin opamox annokset olivat noin tuplasti suuremmat kuin sinulla. Tällähetkellä menee rivatriliä 2mg aamulla ja 2mg illalla. 8vuotta olen kyseistä lääkettä syönyt, enkä vaihtaisi mihinkään toiseen bentsoon. Ja yks asia minkä olen huomannut, Että sitä on hirveän helppo vähentää ja näin ollen myös lopettaa. Jouduin ph:n takia lopettaan myös työni, mutta kyseisellä lääkkeellä pääsin takasin "ihmisten ilmoille" ja työelämään. Rivatril on hyvä lääke.

        Pakko myöntää että lääkärisi on hyvä ;)

        Hienoa kuulla, tosin pikkusen aikasta vielä arvioida lopputulosta. Mutta minulla toimi miksei sinullakin =)


      • paniikkia,paniikkia

        Rivatrilia niin lopetitko sitten sen Opamoxin saman tien vai onko sinulla nyt käytössäsi kaksi bentzoa, saman aikaisesti??? En ihmettele että olosi on parempi jos sinulla on kaksi bentzoa käytössäsi. Vaikket olisikaan ottanut Opaa enää Rivaa aloittaessasi niin elimistössäsi sitä vielä kuitenkin on, suht pitkään.


      • meandpanic
        paniikkia,paniikkia kirjoitti:

        Rivatrilia niin lopetitko sitten sen Opamoxin saman tien vai onko sinulla nyt käytössäsi kaksi bentzoa, saman aikaisesti??? En ihmettele että olosi on parempi jos sinulla on kaksi bentzoa käytössäsi. Vaikket olisikaan ottanut Opaa enää Rivaa aloittaessasi niin elimistössäsi sitä vielä kuitenkin on, suht pitkään.

        En ole ottanut Opamoxia sen jälkeen kun aloitin Rivan. Ei ole ollut edes minkäänlaista tarvetta. Tosin elimistössähän sitä on vielä.
        Opamoxin kanssakin pidin aina välipäiviä ja samoin ajattelin pitää tuon Rivan kanssa.
        Sitä vaan ihmettelen, miski sitä pitää ottaa yöksi.
        Ei minulla koskaan ole ollut yöllisiä paniikkikohtaiksia ja nukun ihan hyvin muutenkin?


      • meandpanic
        Pete77 kirjoitti:

        Seurailin tätä ketjua.. Ja opamoxia syöneenä ajattelin hetken että tuleeko vaikea alku.. itsellä näin kävi kun siirryttiin "Rivariin".. Mutta tosin opamox annokset olivat noin tuplasti suuremmat kuin sinulla. Tällähetkellä menee rivatriliä 2mg aamulla ja 2mg illalla. 8vuotta olen kyseistä lääkettä syönyt, enkä vaihtaisi mihinkään toiseen bentsoon. Ja yks asia minkä olen huomannut, Että sitä on hirveän helppo vähentää ja näin ollen myös lopettaa. Jouduin ph:n takia lopettaan myös työni, mutta kyseisellä lääkkeellä pääsin takasin "ihmisten ilmoille" ja työelämään. Rivatril on hyvä lääke.

        Pakko myöntää että lääkärisi on hyvä ;)

        Hienoa kuulla, tosin pikkusen aikasta vielä arvioida lopputulosta. Mutta minulla toimi miksei sinullakin =)

        Kiva kuulla, että sinulla toiminut noin hyvin. Ennen pelkäsin, että en itsekään voi enää käydä töissä, mutta Opamoxin avulla vaan sinnittelin.
        Eilen sain illalla ahdistuskohtauksen, en varsinaista paniikkia, mutta laitoin sen lääkkeen vaihtamisen piikkiin, mutta aloin maalaamaan talua. Ohi meni kun keskitin ajatukseni muuhun.

        Olen iloinen puolestasi, että pystyit palaamaan työelämään.


      • 1+1
        meandpanic kirjoitti:

        En ole ottanut Opamoxia sen jälkeen kun aloitin Rivan. Ei ole ollut edes minkäänlaista tarvetta. Tosin elimistössähän sitä on vielä.
        Opamoxin kanssakin pidin aina välipäiviä ja samoin ajattelin pitää tuon Rivan kanssa.
        Sitä vaan ihmettelen, miski sitä pitää ottaa yöksi.
        Ei minulla koskaan ole ollut yöllisiä paniikkikohtaiksia ja nukun ihan hyvin muutenkin?

        sitä olisi mahd.tasainen määrä veressä


      • thepinggi

        Upeaa että rivat toimii.
        Olin tosi epäileväinen kun sinun opa-annos oli suuri.
        Taaskaan en muistanut ajatella että yksilöitä ollaan.
        Rivat ei ole minuun vaikuttaneet mitenkään. :/


    • Malice

      Minä olen syönyt rivaa nelisen vuotta ahdistuneisuuteen. Vaikutus alkaa tulla siinä 20min lääkkeen ottamisen jälkeen, ja siitä tuleva selkeä helpottunut olo kestää joitakin tunteja. Lievempänä vaikutus on varmasti pidempi. Kohtauksiin riva on varmaan ihan hyvä. Minulla kasvaa toleranssi jo parissa päivässä, ja annokset kohoaa nopeasti. Tosi koukuttava lääke tuon hyvän olon takia. Opamoxia olen kanssa kokeillut. Se ei tee muuta kuin väsyttää.

      • Malice

      • Pete77
        Malice kirjoitti:

        Ja täältä löytyy tietoa bentsoista ja lääkkeen vaikutusajoista. Katso sivu 8.
        http://www.sosiaalisairaala.fi/koulutusmateriaalia/bentsodiatsepiini_hoitomanuaali.pdf

        Siis minun mielestä Rivatril on kaikista bentsoista vähiten euforisoiva. Sen takia vaihdoin aikoinaan opamoxin rivaan, koska en halunnut enää "huumata" itseäni. Ja tässä asiassa lääkäri oli täysin samaa mieltä. En pysty mitenkään vertaan rivaa esim Diapamin, xanorin, opamoxin ym ym vaikutukseen. Mä en edes huomaa vaikutusta. Toisin kuin edellä mainituista tuotteista huomas, että ei mennä ihan täysillä valoilla :D

        Mutta "thepinggia lainatakseni olemme kaikki yksilöitä"

        Onko Malice Rivatril kenties ensimmäinen bentsosi? Sitten ymmärtäisin nousut ym.

        Kaikille hyvää viikonloppua! Ja rauhallista elämää :)


      • Pete77
        Pete77 kirjoitti:

        Siis minun mielestä Rivatril on kaikista bentsoista vähiten euforisoiva. Sen takia vaihdoin aikoinaan opamoxin rivaan, koska en halunnut enää "huumata" itseäni. Ja tässä asiassa lääkäri oli täysin samaa mieltä. En pysty mitenkään vertaan rivaa esim Diapamin, xanorin, opamoxin ym ym vaikutukseen. Mä en edes huomaa vaikutusta. Toisin kuin edellä mainituista tuotteista huomas, että ei mennä ihan täysillä valoilla :D

        Mutta "thepinggia lainatakseni olemme kaikki yksilöitä"

        Onko Malice Rivatril kenties ensimmäinen bentsosi? Sitten ymmärtäisin nousut ym.

        Kaikille hyvää viikonloppua! Ja rauhallista elämää :)

        Malice. Kiitos mielenkiintoisesta taulukosta. Kerrankin löytyi netistä kunnon tietoa :)


      • Malice
        Pete77 kirjoitti:

        Siis minun mielestä Rivatril on kaikista bentsoista vähiten euforisoiva. Sen takia vaihdoin aikoinaan opamoxin rivaan, koska en halunnut enää "huumata" itseäni. Ja tässä asiassa lääkäri oli täysin samaa mieltä. En pysty mitenkään vertaan rivaa esim Diapamin, xanorin, opamoxin ym ym vaikutukseen. Mä en edes huomaa vaikutusta. Toisin kuin edellä mainituista tuotteista huomas, että ei mennä ihan täysillä valoilla :D

        Mutta "thepinggia lainatakseni olemme kaikki yksilöitä"

        Onko Malice Rivatril kenties ensimmäinen bentsosi? Sitten ymmärtäisin nousut ym.

        Kaikille hyvää viikonloppua! Ja rauhallista elämää :)

        Riva on eka bentso, jota olen kokeillut, mutta olen välillä käyttänyt myös opamoxia ja oxaminia, jotka eivät tuo juurikaan euforiaa minulle. Rivatril piristää minua todella paljon ja pistää liikkeelle, mikä on hyvä silloin kun on lamaantunut ahdistuksesta.
        Olen myös joskus syönyt unilääkkeenä stellaa, mikä on ilmeisesti bentsojohdannainen. Sain siitä aika hauskoja trippejä. Huone alkoi vaihtaa muotoaan ja lakanasta irtosi pieniä olentoja, jotka rakensivat karuselleja yms. Toisia rivakin vain väsyttää ja toisilla ei mitään vaikutusta.. kokeilemalla vain tietää.


      • panikoi, selviä!
        Malice kirjoitti:

        Riva on eka bentso, jota olen kokeillut, mutta olen välillä käyttänyt myös opamoxia ja oxaminia, jotka eivät tuo juurikaan euforiaa minulle. Rivatril piristää minua todella paljon ja pistää liikkeelle, mikä on hyvä silloin kun on lamaantunut ahdistuksesta.
        Olen myös joskus syönyt unilääkkeenä stellaa, mikä on ilmeisesti bentsojohdannainen. Sain siitä aika hauskoja trippejä. Huone alkoi vaihtaa muotoaan ja lakanasta irtosi pieniä olentoja, jotka rakensivat karuselleja yms. Toisia rivakin vain väsyttää ja toisilla ei mitään vaikutusta.. kokeilemalla vain tietää.

        itsestään on löydettävä euforiaa, lääkkeet on vain hetken helpotus, mutta tarpeellinen.
        Lääkityksestä on pyrittävä irtautumaan, kuitenkin, joskus se on tehtävä, elämä ei voi olla pelkästään pillerin suuhun työntämistä. Tiedän mistä puhun, oma paniikkihäiriö kesti useita vuosia, mutta lääkkeellä ja omalla tahdolla voi selvitä. Tämä häiriö on kuitenkin ohimenevää eikä vaarallista, eikä ole loppuikäistä. En vähättele ollenkaan asiaa, olen itsekin kokenut, mutta siitä selviää, ihan varmasti, vaikka tuntuu siltä että taju menee.
        Tupakointi, kahvi ja krapula ovat paniikin laukaisevia tekijöitä.


      • Pete77
        Malice kirjoitti:

        Riva on eka bentso, jota olen kokeillut, mutta olen välillä käyttänyt myös opamoxia ja oxaminia, jotka eivät tuo juurikaan euforiaa minulle. Rivatril piristää minua todella paljon ja pistää liikkeelle, mikä on hyvä silloin kun on lamaantunut ahdistuksesta.
        Olen myös joskus syönyt unilääkkeenä stellaa, mikä on ilmeisesti bentsojohdannainen. Sain siitä aika hauskoja trippejä. Huone alkoi vaihtaa muotoaan ja lakanasta irtosi pieniä olentoja, jotka rakensivat karuselleja yms. Toisia rivakin vain väsyttää ja toisilla ei mitään vaikutusta.. kokeilemalla vain tietää.

        Mielenkiintoisia kokemuksia.. :D "sen kun olis saanut nauhalle" kun lakana olennot rakensi karusellejä yms... :D


      • panikoi.selviä!
        Pete77 kirjoitti:

        Mielenkiintoisia kokemuksia.. :D "sen kun olis saanut nauhalle" kun lakana olennot rakensi karusellejä yms... :D

        ku panikoi, ootko saanut kohtauksia? Sitten et tiedä mitään, mut unilääkkeestä johtuvat pikku- ukot, kertoo ettei kyseinen valmiste sovi sinulle ja lääke tokkura voi johtaa vakavampiin seurauksiin, kuten hallusinaatiosi kertovat. Lopeta stella, pyydä jotain muuta lääkettä unettomuuteen ja kerro lääkärillesi haitta vaikutuksista.


      • Malice
        panikoi.selviä! kirjoitti:

        ku panikoi, ootko saanut kohtauksia? Sitten et tiedä mitään, mut unilääkkeestä johtuvat pikku- ukot, kertoo ettei kyseinen valmiste sovi sinulle ja lääke tokkura voi johtaa vakavampiin seurauksiin, kuten hallusinaatiosi kertovat. Lopeta stella, pyydä jotain muuta lääkettä unettomuuteen ja kerro lääkärillesi haitta vaikutuksista.

        Ei minulla ole stellaa ollut enää aikoihin, enkä usko että nuo tripit olivat valveunia kummempia. Olen kokenut pahempaakin neuroleptien kanssa, kun lääkäri oli vähän yli-innokas nostamaan annostani 100mg per päivä. Tuli muutakin sivuvaikutuksia kuin harmittomia pikku-ukkoja, eli siis niitä oikeita hallusinaatioita.
        Eikä minulla ole paniikkihäiriötä vaan ahdistuneisuushäiriö. Olen ahdistunut elämäni joka hetki, eikä tämä ole mikään lyhytaikainen vaiva. Saattaa alkaa helpottaa joskus kymmenen vuoden päästä tai sitten ei. Tämä ahdistuneisuus tekee minusta ennenpitkää invalidin, ellen kykene enää suoriutumaan normaalista elämästä. Syön ihan mitä myrkkyjä vain, jos vain saan ahdistuksen pysymään kurissa. Tähän kun ei pelkkä lenkkeily auta.


      • Mietiskeliä
        Malice kirjoitti:

        Ei minulla ole stellaa ollut enää aikoihin, enkä usko että nuo tripit olivat valveunia kummempia. Olen kokenut pahempaakin neuroleptien kanssa, kun lääkäri oli vähän yli-innokas nostamaan annostani 100mg per päivä. Tuli muutakin sivuvaikutuksia kuin harmittomia pikku-ukkoja, eli siis niitä oikeita hallusinaatioita.
        Eikä minulla ole paniikkihäiriötä vaan ahdistuneisuushäiriö. Olen ahdistunut elämäni joka hetki, eikä tämä ole mikään lyhytaikainen vaiva. Saattaa alkaa helpottaa joskus kymmenen vuoden päästä tai sitten ei. Tämä ahdistuneisuus tekee minusta ennenpitkää invalidin, ellen kykene enää suoriutumaan normaalista elämästä. Syön ihan mitä myrkkyjä vain, jos vain saan ahdistuksen pysymään kurissa. Tähän kun ei pelkkä lenkkeily auta.

        Mutta luin ton sun viimeisen jutun niin vaikutit ahdistuneelta, anteeks jos oon väärässä. Itellä nyt sama juttu opot otin pois ja vaihdoin rivoihin 2×2mg pv. Ja tenox 1-2 20mg iltaisin jos ei menaa uni tulla. Tänään alotin... Ja huomasin että piristävin ns pentso. Siivosin ym.t Huh :)


    • apua on

      itsellä mennee aamuisin tasan klo 8.00 2mg rivaa ja illalla 2mg ja mulla riva kantaa 14-16 asti päivällä eli 6-8 tuntia eli 4 tuntia ahdistaa tosi paljon.. mutta apua on ja olen syönyt rivaa vuosia joskus ollut taukoja mutta nyt noin puoli vuotta päivittäin ja joudun syömään ahdistuksesta/paniikista johtuvaan kouristukseen..

    • rankka-nikke

      Kukaan ei tiedä rivatrilin vaikutusaikaa koska se on lääketieteen salaisuus!

      • Anonyymi

        Katso Ashtonin lista. Siinä on kaikkien bentsojen imeytymis ja vaikutusajat. Se on tarkoitettu vieroittumiseen, mutta tietoa löytyy.


    • do something new

      Lääkkeet vaikuttavat KAIKILLA niin eri tavalla, ettet voi kysellä tai saada oikeaa vastausta tällaisella palstalla. Mikä on toiselle paras vaihtoehto, voi toisella laittaa pään aivan totaalisesti sekaisin.
      Ei narkit huvikseet trippaile rivoilla, kodeiinilla ja Xanoreilla, nehän ovat "drugs", huumeita todellakin.

      Suomessa käytetään nimitystä LÄÄKE , mutta esim Panacod ja Xanor pistävät pään pahemmin sekaisin väärin käytettynä kuin amfetamiini tai kannabis.
      Viikossa selviää onko ihan väärä lääke, eikä vaikuta siihen mihin pitiäisi. Muiden mieleipiteitä ei näissä voi kuunnella.

      Sen verran voisi sanoa että RIvatril oikeen oireeseen on hyvä lääke. Xanor aiheuttaa sen rinnalla aikamoista trippailua ja ahrhakuvitelmia, samoin kuin jopa "mieto" relaxantti Sirdalud joillekin.

      KAIKKI niiiiiiin yksilöllistä mitä tulee ihmisen omaan kemiaan,

      • ei ja ei

        Ja juuri ei noinkaan, siinä taas yksi kotikemisti yritti päteä :)


      • alprox..

        Alpratsolaami (Xanor) on ainakin minulle kuin valtava vapautus jonkin taakan alta. Tulen toimeen 1 mg depotilla. Tosin en kai sairasta varsinaista paniikkihäiriötä vaan masennusta ja kaikenlaisia sosiaalisia pelkoja, voi olla lievää torikauhua, välttämistä.. Myös masennukseen ja toimintakykyyn sillä on selvä ja nopea teho.

        "Drugs"? No mitä sitten, englanniksi kaikki lääkkeet ovat drugs, katujen varsilla on drugstoreja. Huumeet ovat illegal drugs tai recreational drugs.


    • 6+10

      Miten ootte onnistuneet saamaan rivatrilia kun tuntuu siltä ettei kukaan lääkäri suostu sellasia määräämään. Yksityiseltä lääkäriltäkö ootte käyny hakemassa vai ostanu kadulta?

    • KarzaTarzan

      Kylhän siitä lähetään että Riva on kiva lääke! jotai 30 min niin itel alkaa vaikuttaa ja vaikutus jatkuu jotai 8 tuntia, Mahtava lääke mielestäni, relaa lihakset samalla kertaa ja kivut häviää paljonparemmin ku jollain Buranalla... aika monipuolinen ja hyvä nappula, SUOSITTELEN jos on vaikeaa eläminen paniikkien kanssa! mul kausiluonteisesti paniikkia niin että olen vain itsekseni enkä halua nähdä ketään... RIVATRIL naamaan niin jotenki tuntuu ekat pari viikkoa kuin olis saanu lapsuutensa takasin "kaikki näyttää niin hienolta ja jännältä" : ) mie ainaki tykkään kyseisestä lääkkeestä ja nistitkin maksaa 2mg Rivoista 3€ kpl niin jotain voi siitäki päätellä ;)

    • agnya

      googlettakaa sieluntulkki jos apua haette

    • Googleta324523

      Hohoijaa.
      Aikaisimmissa ketjuissa ollut jo ap:n kysymyksiin vastaukset.
      Lisää pilleriä poskeen vaan.

    • Yli-Lääkäri

      2mg Rivatril vastaa 40mg Diapamia ja 10mg Diapamia vastaa 35mg Opamoxia!!! Eli yksi kakkosen RIVA vastaa 140mg Opamoxia!!! Opamox on miedoin bentso risolidin jälkeen!!! Kokemusta on!!!

    • zallux

      Olen syönyt rivatrilia nyt monta vuotta ja voin sanoa et se on mun mielest paras rauhottava ja ehkäisemään paniikkikohtauksia.eli hyvä juttu et vaihdot.ei opamoxeist oo mihinkää. ja rivojen vaikutus kestää paljon kauemmin. tottakai niinku kaikis bentsois toleranssi nousee aika nopeasti mut jos annostuksen mukaan syöt ja tarpeen tullen pyydät lisäämään sitä ni ei mitää hätää pitäis olla.Pärjäile:)-allu

    • 13+15

      Onnistuuko Xanorin vaihtaminen Rivatriliin helposti yksityisellä puolella? Tuntuu ettei toi Xanor oikein tehoa mulla ahdistukseen. Ihan oikein olen käyttänyt tuota Xanoria lääkärin ohjeiden mukaisesti enkä ole riippuvainen.

    • Petsku

      Rivatriliä ei tahdo enää saada. Kysyin sitä muutama vuosi sitten psykiatrilta paniikkihäiriööni. Psykiatri sano,että ovat vanhanaikaisia lääkkeitä. Kuitenkin ne ovat parhaimpia bentsoja.Pitkäaikainen vaikutus.

    • tyyt.h.

      Juuri kuukausi sitten vaihdoin Xanorin Rivatriliin, onneksi.

    • viisaammin?

      Minullekin koitetaan viimein vaihtaa xanorit rivatrilleihin, alkoa mennee vähemmän kuin keskiverto suomalaisella.. Mitähän kaikki aina sotkevat ahdistushäiriön kaikenmaailman huumehörhöilyyn ja muuhun vastaavaan. Paniikkioireet on senverran yleisiä että niitä tuntuu olevan sekä korkeasti koulutetuilla normaali kansalaisilla että heillä, joille elämä on näyttänyt raadollista puolta enemmän. Tunnen niin monta erilaista paniikkiin taipuvaa ihmistä, ettei heitä tai lääkkeiden käyttöään todellakaan voi laittaa samaan lokeroon. Eikä kellään ole samaa kaavaa..

      Drugseja ne on särkylääkkeetkin.. sota aikana vedettiin kovempaa tavaraa, eikä kukaan huutanut riippuvuuksista ja saarnannut jos joku oli hieman poikkeava (aikamme ilmiö sekin)

      • rolling67

        Lääkärit kovasti patistelevat lopettamaan. Ko.lääkettä mennyt 10 vuotta(1-1,5 mg/vrk). Lääke tuo toimintakykyä, mutta nykyään jopa uusiminen tahtoo tuottaa ongelmia lääkäreille. Voisin selvitä vieroituksesta, mutta pelkään toimintakykyni puolesta. Anti psykoottisia lääkkeitä kyllä mielellään tyrkyttävät.


      • Anonyymi
        rolling67 kirjoitti:

        Lääkärit kovasti patistelevat lopettamaan. Ko.lääkettä mennyt 10 vuotta(1-1,5 mg/vrk). Lääke tuo toimintakykyä, mutta nykyään jopa uusiminen tahtoo tuottaa ongelmia lääkäreille. Voisin selvitä vieroituksesta, mutta pelkään toimintakykyni puolesta. Anti psykoottisia lääkkeitä kyllä mielellään tyrkyttävät.

        Nykytiedon mukaan psykoosilääkkeet ovat vaarallisia, pienilläkin annoksilla muutoksia aivoihin, muistisairautta ja muuta mukavaa. Minulle kerran määrättiin Ketipinor 25mg yöksi. Heti alkoi jalat muuttua levottomiksi, mikä on myös yksi sivuvaikutus.Älkää ottako niitä vastaan, etsikää tietoa.


    • Ihme että patistelevat lopettaan. Kun olet jo noin kauvan niitä syöny. ja niin pienellä annoksella.

      Itsellä meni muutama vuosi 3x/2mg tarvitaessa.eli 6-8mg/vrk.

      No sitten Xanor lopetettiin, ja sen tilalle tuli rivatril 3x2mg/vrk eli 6mg/vrk. sitten siitäkin onnistuin pikkuhiljaa laskemaan tuota. sitten tuli ihan muista syistä osasto reissu. sielä sitten varovasti vähennettiin rivatrilliä. kotiin tullessani laskin vielä vähän annosta, kokeilin siitä mikä annos riittää. No nyt on menny pitkän aikaa tuota rivatrilliä annoksella: 1 0,5 1mg/vrk yhteensä päivässä 2,5mg.

      Minulla xanor vihdettiin rivatrilliin, koska lääkäri sanoi että xanor on niin lyhyt vaikutteista ja siihen nousee toleranssi nopeasti. Ja on kuulemma pahiten riippuvaisuuta aiheuttava bentso. Mutta tosiaan ennen sitä meni xanoria se 6-8mg/vrk ja nyt rivatrilliä 2,5mg/vrk ja hyvin on toiminut. Tosin riippuvainen minäkin tuohon olen, koska olen 5v syönyt bentsoja päivittäin.

      Itse asiassa oon ollu 3vrk putkeen ilman. sen jälkeen tuli mukava kouristus kohtaus kaupassa. lanssilla ensiapuun. Ihmettelin sitten että missä mä oon, kun lääkäri siinä pyöri. en muista mitään kaupasta tai lanssi matkasta. lääkäri sitten tajus, että mistä se johtui. sain mukaani jokusen pillerin, että pärjään siihen asti kun apteekki aukee.

      Suosittelen xanorin tilalle rivatrillia, jos on kyse pitkä aikaisesta käytöstä.

      Minulla ei ainakaan tuolla määrällä ole mielestäni mitään hyötyä lopettaa käyttöä. sillä vaikka olen riippuvainen, niin syön mielummin lääkettä. kun otan sairauden vastaan.

      • Riva 20v

        Minulla toleranssi loppui 20 vuoden jälkeen. Siihen asti uskallan suositella Rivatrilin käyttöä. Muita bentsoja en ole koskaan kokeillut. Kokemuksesta suosittelen, sillä se ei aiheuttanut isompia sivuvaikutuksia. Pahin oli hedelmättömyys.

        Rivatrilin lopetuksesta on muutama keskustelu Suomi24:llä.


    • Artsi7

      Lopetitko rivan ja onko mitään vaurioita?

    • Hcanderceen

      Mullakin on paniikkihäiriö, 30 miedointa opamox tablettia kuukaudessa, hyvä että saan edes sen verran vuosia sitten lääkäri. Kirjoitti 300 moxia, sata rivaa ja 200 kodea kuukaudessa. Olihan siinä lisätuloja mutta myös helvetinmoinen lääkeriippuvusuus vuosia. Päättyi vieroitukseen suljetulle. Nykyään mieluummin kestän vaikka muutaman kohtauksen mieluummin. Kuin ottaisin satoja kappaleita kotiin. Paniikki. Kuitenkin paha vaiva ja bentsot siinä täsmä lääke. Riippuvuus riski niissä on kuitenkin. Suosittelen lyhyitä kuureja kuten jokaisen lääkärin pitäisi.

    • eris123

      EI RIVAA VOI VERTAA PAMEIHIN IHAN ERI ASIA !!! MIKS KAIKKI VERTAILEE NIIT KESKENÄÄNN????!?!!!?!??!?!!??!?!?!?!!!!?!?!?!?!?!?!?!!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!

    • Stiinaxi

      Heh, minulle lääkäri pitää aina kovaa saarnaa Opamox 15mg reseptiä (30tbl) uusiessaan. Käytän kuulemma liikaa, jos otan 1 tbl / vrk. Lääkärini mielestä pitää siis kärvistellä, ennen kuin saisi ottaa lääkkeen. Kärsi, kärsi, niin kirkkaamman kruunun saat... tuntuu Hän ajattelevan. Rivatril ei minulle auttanut ahdistukseen lainkaan, ihan sama otinko lääkkeen vai en. Lääkäri suositteli sitä jossakin vaiheessa, mutta se oli pettymys. Nyt sitten vain yritän väkisin selvitä neljän seinän sisällä, että Opamoxia riittää tositarpeeseen... Mietityttää vaan, että miksi on nämä lääkkeet kehitetty, jos niitä ei kerran saisi lääkärin mielestä käyttää?

      • tai.sitten.et

        Tutustu käsitteisiin toleranssi, rebound-ahdistus ja lue bentsojen vieroitusoireista. Lue myös pakkausseloste ja miten lääkettä suositellaan käytettävän. Ehkä sitten tajuat.


      • Kyllikki30

        Olen samaa mieltä Stiinaxin kanssa. Että lääkettä pitää saada syödä, jos sen avulla voi elää normaalia elämää. Pitää vaan sinnitellä, ettei käyttömäärä nouse liian suureksi. Minä olen syönyt oxepamia nyt 47 vuotta ja xanoria n. 30 vuotta. Olen saanut lääkkeiden avulla elää ns. normaalia elämää. Käydä töissä 40 vuotta, saanut 2 ihanaa lasta, matkustella eikä ole tarvinnut jäädä neljän seinän sisälle kotiin.


    • bensojenerot

      Rivatril 2mg ei vastaa Diapam 40mg niin kuin tässä ketjussa eräs kirjoitti. Rivatril 2mg vastaa ihmisestä riippuen 15-20mg Diapamia. Bentsodiatsepaamien annosvertailut ovat mm. riippuvaisia käyttäjän aineenvaihdunnasta ja eri bentsot tarrautuvat aivoissa eri tavalla. Xanoria ja Oppamomxia on vaikea verrata, sillä Xanor on potentimpi. Kuintenkin voidaan arvioida suurinpiirtein eri bentsojen vaikutuksia ja annosyhtäläisyyksiä. Esimerkiski Rivatril on tehokkaampi estämään kouristusia kuin esim Opamox. Rivatrilin ahdistusta poistava vaikutus tulee hitusen suuremmalla annoksella kuin Diapam. Diapam 5mg vie ahdistuksen pois, un samaan tarvitaan 0,5-1mg Rivatrilia joka vastaa noin 7,5-10mg Diapamia.

    • Vaihtoehtojakinon

      Kokeilkaa myös homeopaattisia valmisteita, niillä saa ainakin jotain aikaiseksi ja tulos on pysyvä. Suomessa homeopatia on niin vähän tunnettu, vaikka sillä saa ihmeitä aikaan.

      • rivatril10v

        Tippa kusta 10000 litraan niin saat 10x sen alkuperäisen tipan tehon millilitrasta tuota laimennettua tinkstuuraa. Homepatialla hoituu jos vaivaa ei ole ensinkään.


    • Anonyymi

      Tosi on olen antanut monille paniikkihäiriöisille erittäin hyvin tuloksin. Rohkeutta suomalaiset homeopatia auttaa lähes mihin vaan, olen nähnyt uskomattomia tapauksia hoidettavan homeopatialla Intiassa, jossa opiskelin sitä kolme kuukautta. Omat erikoiset tapaukseni ovat gangrene tapauksia joita tavallinen lääketiede ei edes pysty pysäyttämään muuta kuin leikkauksella. Lisäksi aivotärähdykseen homeopatia on auttanut nopeasti. Olen myös hoitanut niillä äkillisen suolitukoksen, kilpirauhastapauksen ja tietysti kaikki normaalit sairastelut. Flunssaa ei ole ollut kymmeneen vuoteen kun otan etukäteen säännöllisesti homeopaattisia lääkkeitä.

      Niin että homeopatiaa opiskelemaan. Nykyisin se onkin helppoa kun vaan katsoo googlen avulla mitä homeopaatit määräävät mihinkin sairauteen. Psyykkisiin ongelmiin tehoaa parhaiten 1 M eli 1000 potenssi joka 5 päivä korkeintaan kolme kertaa, aloittelijoille en suosittele pitempää aikaa (tosin lääkkeen vaikutus jatkuu vielä noin kuukauden ajan), fyysisiin kroonisiin vaivoihin 200, kerran päivässä korkeintaan viikon ja äkillisiin 30 kolme kertaa päivässä noin kolme päivää.

      Kannattaa kuitenkin käydä aluksi homeopaatilla niin saa jonkunlaisen käsityksen menetelmästä.

    • Anonyymi

      syön Rivatriliä 2 x 0,5 mg. Se ei ole auttanut ahdistukseen mielestäni ollenkaan. Toisaalta en tiedä missä kunnossa olisin ilman. Muita lääkkeitä2 x Adina ja 0,5 essitalopraamia. Ahdistus lähes jatkuvaa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      278
      19162
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      86
      3582
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2255
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1956
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1860
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1610
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1362
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1298
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1162
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1059
    Aihe