Kaveria: VLCD ja BMI 40+?

Hahhahhhaa

Löytyykö täältä isokokoista sissiä kaverikseni kevään VLCD/ENED-kuurille? Ajattelin aloittaa joskus viikoilla 11-12, ja tavoitteena olisi olla kuurilla 10-12 viikkoa - ja sen jälkeen jatkaa fiksusti kevyesti syöden ja pudotella loppuja liikakiloja rauhallisemmassa tahdissa. Kyseessä on siis elämäntapamuutos, johon vain haen vauhtia tuolla kuurilla... näissä mitoissa kun 10 kg pudotus ei näy tai tunnu missään, ja parin kuukauden näkymätön/tuntumaton työ motivoi huonosti.

Laita postia: [email protected]

36

1496

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • championi

      Oon kans ollu tuolla vlcd kohta kuukauden. Ekat 2 viikkoo pein tiukasti kalorit alle 1000kcal/pvä, mutta nyt oon välillä vähän höllänny siitä. Joka tapauksessa ruokamäärät on ollu aika marginaalisiä entiseen elämään verrattuna=) Mulla oli alotus mitat 182/130 ja bmi oli jotakin 40 luokkaa. Oon kirjotellu tuollasta "Läskit mäkeen" ketjua lähinnä itselleni, ni voin siitä sit välillä fiilistellä miten on paino lähteny putoomaan.

    • Paino alas

      BMI >40
      Tarvetta olisi kyllä reiluun painonpudotukseen ja ajatus on kovasti mielessä, mutta mistä motivaatio ja pitkäjänteisyys?? Muutaman kerran pussit päässeet vanhentumaan ja olen joutunut ne heittämään pois.

      • Ap.

        Motivaation pitää tietysti lähteä itsestä, mutta ei varmaan haittaa jos kerron, että ensimmäisen kolmen päivän jälkeen vaaka näytti 4,5kg vähemmän, olo oli erinomainen ja nuo jauhemömmötkin edelleen ihan kivan makuisia. Toisen päivän iltana vähän särki päätä, mutta otin Buranan ja päiväunet, ja muuten olo on ollut loistava. Nutrifastin täyteläinen suklaa ja ruokaisa kana ovat ainakin minun suuhuni ihan hyvän makuisia, mielellään syö. Välillä on ollut sellainen pieni nälkä, että jotain vois syödä, mutta se ei ole mitään verrattuna tavallisiin huonosyömäisiin päiviin, joissa esimerkiksi lounaan ja päivällisen väliin tulee liian pitkä tauko, päätä särkee, etoo, kiukuttaa...

        Jos päädyt VLCD-kuurilla, muista ravistaa jauhejuomat ja -keitot kunnolla!! Uskomatonta kyllä, mutta se vaikuttaa selvästi makuun, mikään vadissa sekoittelu ei riitä. Itse ostin apteekista ihan modifastin shakerin tuohon tarkoitukseen, tai sitten ravitselen rajusti puolen litran pullossa (esim. töissä).


    • Ap.

      Ajattelin kuulumisia tänne laittaa, jos vaikka joku muukin miettiin VLCD-dieetin valitsemisen partaalla. Itse olen laihtunut 12kg nyt ensimmäisen 4 viikon aikana (yhteensä 16kg huomioiden ennen VLCD-kuuria pudotetut kilot), ja en voi olla kuin tyytyäinen!! Muutos näkyy ja tuntuu. Olen joitain pusseja korvannut salaatilla (kasviksia vähärasv. kanaa/kalaa/lihaa) ravitsemusterapeutin ohjeen mukaan, muuten olen mennyt pusseilla (tai patukoilla, jos pussieväs on ollut vaikea).

      Vielä vajaa 8 viikkoa jäljellä tätä lajia, ja sitten keskitytään oikeaan terveelliseen normaaliin syömiseen, jotta tulosta syntyy edelleen joskin hitaammin, ja ennen kaikkea jotta saavutettu tulos säilyy!

      Edelleen saa sähköpostia laitella, jos joku toinen iso nutrauksesta innostuu ja haluaa kirjoitella! Itse en tosin enää ole BMI 42,6 kuten alkaessa vaan 38,2 :D

      Parissa viikossa kaksinumeroisiin, ja kesäksi kokonaispudotukseksi 25kg!

    • kevään ihme

      Aloitin tänään Nutrilett-kuurilla, jatkan myöhemmin Xtravaganza-ryhmässä. Painoindeksi on nyt huipussaan 38,7. Onnistutaan yhdessä! haaveillaan uusista kauniista vaatteista. Ihmiset ympärillä kyselevät ja me vain hymyillään salaperäiseti. Nyt olen niin päättäväinen, etten tule fuskaaman, sillä siihen se kaatuu.
      Olen sairaanhoitaja, ikä 46.

      • Ap.

        Kiva että löytyy väkeä samasta veneestä :D


      • Ap.

        Vähän hitaampi vaihe on menossa, mutta kaksinumeroiset lukemat lähenevät väistämättä, paino nyt 101kg!

        Mites siellä, "kevään ihme"?


    • Ap

      Nyt on lähtenyt 20 kg ja aikaa kulunut reilu 10 viikkoa. Kohta voisi lopetella ja siirtyä oikeaan ruokaan... keskiviikkona aika ravitsemusterapeutille.

    • Ap

      Lopputulos oli että himpun yli 21kg lähti 12 viikossa, vyötäröltä n. 25 cm ja lantiolta 16 cm. Valokuvissa muutos on aika hurja. Ja olen aloittanut juoksukoulun!! En olisi koskaan uskonut että edes kuvittelen jaksavani sellaista.

      Ravitsemusterapeutin aika siirtyi, eli sinne huomenna...

      Ei voi kuin olla tyytyväinen :)

      • öäpäh

        Siis tosi hienosti vedetty mutta voisitko tarkentaa mitä söit tuon aikana ja miten syöt nyt lopetettuasi sen kuurin ? Itse aloitin 115stä kilosta ja nyt painan 104 kg ja tämä on tapahtunut ruokavalion muutoksella mutta olisi kiva ottaa välipotkua tuollaisesta nopeasta systeemistä . Tarkentaisitko hieman miten tempun teit ja onnea jatkoonkin :)


      • Ap
        öäpäh kirjoitti:

        Siis tosi hienosti vedetty mutta voisitko tarkentaa mitä söit tuon aikana ja miten syöt nyt lopetettuasi sen kuurin ? Itse aloitin 115stä kilosta ja nyt painan 104 kg ja tämä on tapahtunut ruokavalion muutoksella mutta olisi kiva ottaa välipotkua tuollaisesta nopeasta systeemistä . Tarkentaisitko hieman miten tempun teit ja onnea jatkoonkin :)

        VLCD-kuurilla eli kalorit 400-800/vrk. Söin ensisijaisesti Nutrifast-jauhepussipirtelöitä. Sitten kun ne alkoi tökkiä, vaihdoin joitain pusseja ruokaisiin salaatteihin tai Nutrilett-patukan puolikkaisiin. Ihan loppuvaiheessa söin jo oikeastaan vain ruokaa, eli salaatteja, kasviksia, vähärasvaista kalaa, kananmunaa, ruisleipää, kuitankin kcal 400-800. Näin EI saisi tehdä, koska noin vähillä kaloreilla ilman erikoisvalmisteita ei saa riittävästi vitamiineja yms., mutta ajattelin ettei terve nuori aikuinen siihen muutamassa viikossa kupsahda.

        Nyt syön ravitsemussuositusten mukaisesti ruokaa, kirjaan syömisiäni Kiloklubiin. Nyt pari päivää olen syönyt n. 1000kcal/pv, ensi viikolla ehkä 1200kcal/pv ja sitten saakin asettua tuonne 1400-1600kcal:iin pidemmäksi aikaa. Tarkoitus luopua laskemisesta syksyllä ja oppia katsomaan lautasta ja syömään enemmän "perstuntumalla".

        Liikuntaa tulee 3-5h viikossa muodossa tai toisessa.

        Tsemppiä projektiisi, hyvinhän sulta on jo lähtenytkin!! :)


      • Ap.
        Ap kirjoitti:

        VLCD-kuurilla eli kalorit 400-800/vrk. Söin ensisijaisesti Nutrifast-jauhepussipirtelöitä. Sitten kun ne alkoi tökkiä, vaihdoin joitain pusseja ruokaisiin salaatteihin tai Nutrilett-patukan puolikkaisiin. Ihan loppuvaiheessa söin jo oikeastaan vain ruokaa, eli salaatteja, kasviksia, vähärasvaista kalaa, kananmunaa, ruisleipää, kuitankin kcal 400-800. Näin EI saisi tehdä, koska noin vähillä kaloreilla ilman erikoisvalmisteita ei saa riittävästi vitamiineja yms., mutta ajattelin ettei terve nuori aikuinen siihen muutamassa viikossa kupsahda.

        Nyt syön ravitsemussuositusten mukaisesti ruokaa, kirjaan syömisiäni Kiloklubiin. Nyt pari päivää olen syönyt n. 1000kcal/pv, ensi viikolla ehkä 1200kcal/pv ja sitten saakin asettua tuonne 1400-1600kcal:iin pidemmäksi aikaa. Tarkoitus luopua laskemisesta syksyllä ja oppia katsomaan lautasta ja syömään enemmän "perstuntumalla".

        Liikuntaa tulee 3-5h viikossa muodossa tai toisessa.

        Tsemppiä projektiisi, hyvinhän sulta on jo lähtenytkin!! :)

        VLCD-kuurin jälkeen on lähtenyt vielä vajaat kolme kiloa. 1200-1600kcal/vrk joko kiloklubiin kirjaten tai tottuneesti arvioiden. Liikuntaa 3-5h/vko. Eilen ostin juoksukengät. Elämä on ihanaa :)

        Vielä joutaa pudottaa 10-20-30kg sen mukaan missä vaiheessa tuntuu sopivalta. Mutta nyt ei ole enää kiire.


      • Hahhhahhaaa
        Ap. kirjoitti:

        VLCD-kuurin jälkeen on lähtenyt vielä vajaat kolme kiloa. 1200-1600kcal/vrk joko kiloklubiin kirjaten tai tottuneesti arvioiden. Liikuntaa 3-5h/vko. Eilen ostin juoksukengät. Elämä on ihanaa :)

        Vielä joutaa pudottaa 10-20-30kg sen mukaan missä vaiheessa tuntuu sopivalta. Mutta nyt ei ole enää kiire.

        Do diih. Paino tänään 90,4 kg eli
        - 4,6kg vähemmän kuin nutrauksen loppuessa (10.6.)
        - 25,6kg vähemmän kuin nutrauksen alkaessa (17.3.) ja
        - 29,6kg vähemmän kuin pahimmillaan (loka 2009)

        Kolmenkympin kokonaispudotus tulee ihan just täyteen ja kasilla alkavat lukemat ovat aivan nurkan takana! Syön noin viidesti päivässä, hyvää ruokaa ja riittävästi, en näe nälkää, herkuttelenkin kun siltä tuntuu, liikun niin että nautin siitä ja paino putoaa. Pystyn hölkkäämään jo 12 min. per lenkki, mikä on hurja saavutus verrattuna aiempaan kolmeen askeleeseen :D En kirjaa syömisiä enää päivittäin, vaan vain satunnaisesti kun tulee sellainen olo. Sen verran usein olen ehtinyt jo laihduttaa, että jonkinlainen kutina ruoan energiasisällöstä on, joten arvioin ateriani niin että pysyn tuossa 1200-1600kcal:n haarukassa. Tuo yli ei ole tainnut mennä kertaakaan, ei silloinkaan kun on juotu viiniä tai syöty pizzaa?

        Eilen löytyi kaapista taas kymmenisen "uutta" paitaa jotka eivät kuukausi sitten mahtuneet päälle. Pari jopa oikeasti uusia, käyttämättömiä, optimistina kauan sitten ostettuja :) Kodinhoitohuoneessa odottaa jo melko muhkea keko vaatteita, joita odottaa joko kavennus tai kierrätykseen kuljetus. Eilen sovittamani isoimmat mustat suorat "juhlahousut" saivat miehessä aikaan melkoista huvitusta, olivat ihan naurettavan kokoiset :D

        Kuukauden päästä seuraava ravitsemusterapeuttikäynti, sinne voisi mennä vaikka 87-88-kiloisena? :)


      • Ap
        Hahhhahhaaa kirjoitti:

        Do diih. Paino tänään 90,4 kg eli
        - 4,6kg vähemmän kuin nutrauksen loppuessa (10.6.)
        - 25,6kg vähemmän kuin nutrauksen alkaessa (17.3.) ja
        - 29,6kg vähemmän kuin pahimmillaan (loka 2009)

        Kolmenkympin kokonaispudotus tulee ihan just täyteen ja kasilla alkavat lukemat ovat aivan nurkan takana! Syön noin viidesti päivässä, hyvää ruokaa ja riittävästi, en näe nälkää, herkuttelenkin kun siltä tuntuu, liikun niin että nautin siitä ja paino putoaa. Pystyn hölkkäämään jo 12 min. per lenkki, mikä on hurja saavutus verrattuna aiempaan kolmeen askeleeseen :D En kirjaa syömisiä enää päivittäin, vaan vain satunnaisesti kun tulee sellainen olo. Sen verran usein olen ehtinyt jo laihduttaa, että jonkinlainen kutina ruoan energiasisällöstä on, joten arvioin ateriani niin että pysyn tuossa 1200-1600kcal:n haarukassa. Tuo yli ei ole tainnut mennä kertaakaan, ei silloinkaan kun on juotu viiniä tai syöty pizzaa?

        Eilen löytyi kaapista taas kymmenisen "uutta" paitaa jotka eivät kuukausi sitten mahtuneet päälle. Pari jopa oikeasti uusia, käyttämättömiä, optimistina kauan sitten ostettuja :) Kodinhoitohuoneessa odottaa jo melko muhkea keko vaatteita, joita odottaa joko kavennus tai kierrätykseen kuljetus. Eilen sovittamani isoimmat mustat suorat "juhlahousut" saivat miehessä aikaan melkoista huvitusta, olivat ihan naurettavan kokoiset :D

        Kuukauden päästä seuraava ravitsemusterapeuttikäynti, sinne voisi mennä vaikka 87-88-kiloisena? :)

        Tää tänne päivittelee vaikka en tiedä kiinnostaako ketään, mutta ihan sillä että itsestä on laihduttaessa kiva törmätä muiden "onnistumistarinoihin" :)

        30 kilon kokonaispudotus saavutettu! Ja paino alkaa kasilla. 88,9kg. Edellyttää vähän itseensä uudelleen tutustumista, mutta mukavaahan tämä on ollut. Matka jatkuu...


      • Lihavanlainen
        Ap kirjoitti:

        Tää tänne päivittelee vaikka en tiedä kiinnostaako ketään, mutta ihan sillä että itsestä on laihduttaessa kiva törmätä muiden "onnistumistarinoihin" :)

        30 kilon kokonaispudotus saavutettu! Ja paino alkaa kasilla. 88,9kg. Edellyttää vähän itseensä uudelleen tutustumista, mutta mukavaahan tämä on ollut. Matka jatkuu...

        Todella hienoa lukea saavutuksistasi! Itseni pitäisi löytää motivaatio siihen painon tiputtamiseen, kun sitä pitäisi saada reilu 40 alaspäin.. Enkä vielä olisi silloin ihan täydellisessä painoindeksissä vaan ihan siinä ylärajoilla..

        Ehkä minäkin pystyn! Näitä onnistumiskirjoituksia vain saisi olla enemmän ja tarinoita tuntemuksista matkalla!


      • Ap
        Lihavanlainen kirjoitti:

        Todella hienoa lukea saavutuksistasi! Itseni pitäisi löytää motivaatio siihen painon tiputtamiseen, kun sitä pitäisi saada reilu 40 alaspäin.. Enkä vielä olisi silloin ihan täydellisessä painoindeksissä vaan ihan siinä ylärajoilla..

        Ehkä minäkin pystyn! Näitä onnistumiskirjoituksia vain saisi olla enemmän ja tarinoita tuntemuksista matkalla!

        Pystythän sinä! :) Mikset pystyisi?


      • juho-kusti
        Ap kirjoitti:

        Pystythän sinä! :) Mikset pystyisi?

        Minä aloitin tänään Allevon peruna-purjokeiton ja Nutriletin suklaapirtelöllä.
        Nuo oli tarjouksessa, siksi ostin.

        Tarkoitukseni olisi laihtua aluksi viisi kiloa vaikka hyvä olis saada pois 10 kiloa.
        Mutta ensin se viisi.

        Aamulla haluan oikean aamiaisen eli munakkaan. Päivällinen ja lounas Allevoa ja välaipalana, jos
        siltä tuntuu Nutrilet pirtelö, samoin sellainen iltapalaksi.

        Voiskohan noin laihtua?


      • Ap
        juho-kusti kirjoitti:

        Minä aloitin tänään Allevon peruna-purjokeiton ja Nutriletin suklaapirtelöllä.
        Nuo oli tarjouksessa, siksi ostin.

        Tarkoitukseni olisi laihtua aluksi viisi kiloa vaikka hyvä olis saada pois 10 kiloa.
        Mutta ensin se viisi.

        Aamulla haluan oikean aamiaisen eli munakkaan. Päivällinen ja lounas Allevoa ja välaipalana, jos
        siltä tuntuu Nutrilet pirtelö, samoin sellainen iltapalaksi.

        Voiskohan noin laihtua?

        Voisihan toki, jos ja todennäköisesti kun saat energiaa vähemmän kuin mitä kulutat. Mutta muistat varmasti että jotta ne 5kg pysyisi poissa niin kuurin jälkeen on syötävä 5kg:n kevyemmän ihmisen energiantarpeen mukaan, ei entiseen malliin.


      • Namskuli
        Ap kirjoitti:

        Voisihan toki, jos ja todennäköisesti kun saat energiaa vähemmän kuin mitä kulutat. Mutta muistat varmasti että jotta ne 5kg pysyisi poissa niin kuurin jälkeen on syötävä 5kg:n kevyemmän ihmisen energiantarpeen mukaan, ei entiseen malliin.

        Olipas ihana osua tällaiseen ketjuun, jossa asiallisesti kerrotaan saavutuksista ja kannustetaan muita! Onnea kaikille itsekurin huikeasti hallinneille ja uuden olomuodon hankkineille! Tällaisen tekstin lukeminen antaa ehdottomasti potkua omallekin taipaleelle, jota rajusta lenssusta toipumisen jälkeen edessä, n. 30-35kg pudotettavaa.


    • Ap.

      Yhteensä -32,3kg, maaliskuusta -28,3kg, VLCD-kuurin jälkeen eli kesäkuun puolivälistä -7,3kg,
      paino alkaa kasilla ja homma sujuu :)

      Ihan vain tiedoksi, että mahdotonta se ei ole.

      • Ap.

        Ai niin, ja pystyn hölkkäämään puolituntisen! Kesäkuussa aloitin yhdestä minuutista, ja se oli kamalaa...


      • Marjorie65

        Itse aloitin tänään tuon Nutrilett- systeemin, ja tarkoitus on siis todellakin vain täysnutrata "muutamat" ylimääräiset kilot...menipä tavoitteeseen sitten viikkoja 10,tai 20..aion pysyä ruodussa.

        Viime vuoden keväällä jo aloin liikkumaan enemmän,ja osin katsomaan mitä syön..ja osa nutrasinkin jonkin aikaa.
        Aloittaessani, kuntoni oli totaalisen huono..enkä alussa jaksanut juosta kuin "yhden tolpan välin".
        Kuitenkin koko kesän 2009 liikuin paljon,ja paino tippuikin 15 kiloa.(Lähtöpaino oli vaa´alla aloittaessani siis yli 100 kiloa).
        Kesällä tuleekin paljon pyöräiltyä,ja käveltyä, ja paino pysyy kurissa..mutta valitettavasti viime talvi toi menetetystä kilosta muutaman takaisin.
        Osa syynä painon nousuun on myös nuo hormonaaliset jutut(l. vaihdevuodet).

        Tänä kesänä olen liikkunut viime vuotista enemmän(joten nyt jaksan juosta jo 7 tolpan väliä kepoisasti, enkä oo ikinä ollut mikään juoksijatyyppi), ja uuden lisätyön vuoksi(teen kotisiivouksia)kulutuskin on kasvanut..eikä paino ole siksikään päässyt nousemaan(joskaan ei myöskään laskenut).
        Mutta, koska painoindeksi nyt näyttää 30,se jo osaltaan kertoo että oon pullukka,(pituus 173cm,paino 89 kg)..jotain tarttis todella tehdä.

        Lapsuus-nuoruus-ja aikuisiän olin laiha/tosi hoikka..mutta lasten myötä(5 lasta) paino alkoi ikäänkuin varkain nousemaan...elin vain lasten ehdoilla,enkä niin kovin itseeni kiinnittänyt huomiota.
        Nyt kun ikää pian 45,ja lapsetkin kasvaneet on aikaa ajatella itseä,ja omaa terveyttä.
        Siksikin havahduin tilanteeseeni,ja päätin toteuttaa loppuelämäni kestävän "projektin".
        Koskaan,ikinä enää en halua olla tämän kokoinen.Haluan mahtua vaatteisiin,ja olla ulkoisestikin itseeni tyytyväinen.Tiedän että jos samanlainen tyyli jatkuisi..se olisi jo todellinen terveysriski.
        Kuten joku jossain sanoi "kaikki maut olen jo maistanut".

        Mutta huomaan että vaikka motivaatiota itsellä onkin,on tämä ensimmäinen päivä aikas vaikea..siksi nuo muiden onnistujien kokemukset kannustava jatkamaan.
        Joten aina kun meinaan "lipsahtaa"..käyn lukemassa noita kirjoituksia.


    • Ap.

      Paino putoaa edelleen kauniisti, nyt kokonaispudotus 38kg ja puolen kilon jälkeen BMI alkaa kakkosella :D Syön tosiaan viitisen ateriaa päivässä enkä näe nälkää, liikun sen verran kuin hyvältä ja sopivalta tuntuu. Hassua, että tämä on mahdollista.

      Mites muilla nutrausta aloitelleille tai suunnitelleille on käynyt?

      • anniolivia

        Ap:lle: Siis aivan mahtava saavutus toi sun painonpudotus! Oon vilpittömästi tosi mielissäni tosta sun puolesta, sä oot onnistunu niin hienosti. Kiva lukea siitä, se tsemppaa itseänikin jatkamaan. Ja ennen kaikkea uskomaan että minäkin voin onnistua. Mun ei tarvii pudottaa painoa ihan noin paljoa, mut paljon, paljon kuitenkin. En edelleenkään usko että onnistun, mutta perikskään en anna;). Seitsemän viikkoa sitten olin painavimmillani mitä ikinä ja se oli kamalaa. Sit pari viikkoa pienensin annoskokoja ja siirryn Nutrilettiin ja kaiken maailman kasviksiin (ei peruna tai bataatti kuitenkaan). Tätä nutraus kasvikset systeemiä nyt takana 5 viikkoa, muutama siideri on eksynyt mukaan mut muuten olen ollut tosi kiltisti. Painoa pudonnut nyt 7 kg. Tätä jatkan siihen asti kun tulos vähintään -10kg, sit lisään yhden proteiiniaterian pussien ja kasvisten kanssa/pvä. Ja viimeistään keväällä toiset -10kg. Enemmänkin saa lähteä, mut -20kg mulle ihan epätodellista vaikka eihän tuo -10kg edes enää kaukana ole.

        Jatkas samaan malliin paitsi että älä enää laihdu ihan niiiiin paljon! Eiks oo kiva kun sun ei "pidä" enää laihtua?


      • Ap.
        anniolivia kirjoitti:

        Ap:lle: Siis aivan mahtava saavutus toi sun painonpudotus! Oon vilpittömästi tosi mielissäni tosta sun puolesta, sä oot onnistunu niin hienosti. Kiva lukea siitä, se tsemppaa itseänikin jatkamaan. Ja ennen kaikkea uskomaan että minäkin voin onnistua. Mun ei tarvii pudottaa painoa ihan noin paljoa, mut paljon, paljon kuitenkin. En edelleenkään usko että onnistun, mutta perikskään en anna;). Seitsemän viikkoa sitten olin painavimmillani mitä ikinä ja se oli kamalaa. Sit pari viikkoa pienensin annoskokoja ja siirryn Nutrilettiin ja kaiken maailman kasviksiin (ei peruna tai bataatti kuitenkaan). Tätä nutraus kasvikset systeemiä nyt takana 5 viikkoa, muutama siideri on eksynyt mukaan mut muuten olen ollut tosi kiltisti. Painoa pudonnut nyt 7 kg. Tätä jatkan siihen asti kun tulos vähintään -10kg, sit lisään yhden proteiiniaterian pussien ja kasvisten kanssa/pvä. Ja viimeistään keväällä toiset -10kg. Enemmänkin saa lähteä, mut -20kg mulle ihan epätodellista vaikka eihän tuo -10kg edes enää kaukana ole.

        Jatkas samaan malliin paitsi että älä enää laihdu ihan niiiiin paljon! Eiks oo kiva kun sun ei "pidä" enää laihtua?

        Juu, nyt pitäisi alkaa kuulostella että mihin pysähdyn... joko luontevasti tai tarkotoitukella.

        Tsemppiä hurjasti sullekin, upeasti on lähtenyt käyntiin ja päämääräsi on lähempänä kuin uskotkaan! :)


    • Ap.

      Paino alkaa seiskalla ja yli 40kg eli kolmannes koko emännästä on haihdutettu taivaan tuuliin :) Olo on mainio, en enää laihduta mutta laihdun, ja liikun niin kuin hyvältä tuntuu. Voi että, miten onnellinen olen nyt, kun asiat ovat loksahtaneet elämäntapojen osalta kohdalleen... mietityttää vain, miksi se vei niin kauan!

      Hurjasti tsemppiä muille asian kanssa työskenteleville.

      • Liiuska

        Todellakin; kiitos siitä, että kerroit tarinasi ja etenemisesi! Kiitos, että olet päivitellyt sitä. Se on meille muille esimerkki!!! Ennen kaikkea hienosta saavutuksesta! Tuohon minäkin pyrin. Pari viikkoa nutrausta takana ja melkein 8 kiloa keveämpänä innostus homman jatkamiseen on tosi suuri. En meinaakkaan lopettaa! Voin mainiosti. Tunnen keventyneeni. BMI jotain 38 nyt. Tää tuntuu mun jutulta...


      • Ap.
        Liiuska kirjoitti:

        Todellakin; kiitos siitä, että kerroit tarinasi ja etenemisesi! Kiitos, että olet päivitellyt sitä. Se on meille muille esimerkki!!! Ennen kaikkea hienosta saavutuksesta! Tuohon minäkin pyrin. Pari viikkoa nutrausta takana ja melkein 8 kiloa keveämpänä innostus homman jatkamiseen on tosi suuri. En meinaakkaan lopettaa! Voin mainiosti. Tunnen keventyneeni. BMI jotain 38 nyt. Tää tuntuu mun jutulta...

        Ihana jos tästä joku saa himpun tukea omaan projektiinsa! Itse pelotti kovasti käydä noin 50 kilon taistoon, kun se tuntui ihan mahdottomalta, kunnes löysin onnistumistarinoita, että joku muukin oli laihtunut oikeasti PALJON. Mm. Kiloklubin foorumilla pyörii 65kg laihtunut nainen! Monia "isoja laihdutustarinoita" vaan värittää hurahtuneisuus johonkin suuntaan (oli se sitten jokin pysyvämpi ääriruokavalio tai tietty liikuntalaji esim. juoksu, jotka voivat joillekin olla se oikea tie mutta itselle kuulostivat aina mahdottomilta), ja minusta on mukava todistaa että se on mahdollista ihan "tavallisesti" :D Vaikka toki poppakonsteilla otinkin vauhtia.

        Ihanaa että koet löytäneesi oikean tien, ja ihan varmasti on jo keventynyt olo! KAHDEKSAN KILOA! Ajattele kuuttatoista margariinipakettia keossa pöydällä, sen verran sulta on lähtenyt. Huippua! Ja olo tuskin tuosta viikkone ja kuukausien saatossa huononee ;)



        PS. Onhan muuten kaikki pidempään nutrailevat olleet hoitajaan/lääkäriin yhteydessä ja varmistavat itselleen riittävän alkukontrollin tai seurannan, ettei painonhallinnasta tulekaan terveyshaitta?


    • Meeeri

      Siis nyt vasta löysin ketjusi, vaikka täällä olenkin pyörinyt jo tovin. Aivan mahtava onnistuminen sinulla! Hienoa, että kerrot muillekin, miten olet edennyt. Minua nämä toisten tarinat auttavat paljon. Kiitos ja onnea!

      Olen valottanut omaa projektiani ketjussa "97 kg". Aloitin kahden viikon nutrauksella, jotta sain törkysyömisen poikki ja sen jälkeen olen syönyt oikeaa hyvää ruokaa suht samoilla periaatteilla kuin sinäkin.

      Ketjusi luettuani olen jotenkin vahvempi: sinä onnistuit, moni muukin on onnistunut, minä onnistun, ME kaikki kilojemme kanssa sinnittelevät onnistumme.

      Ihana päivä: raikas, aurinkoinen ja toivoa täynnä.

      • Ap.

        Niinpä! Vuosien yrittämisen jälkeen on hämmentävää, että tämä todella on mahdollista. Ja jos se on sitä minulla, se on sitä muillekin :) Kiitos ja ONNEA sinullekin, kun olet löytänyt tasapainoisen tiesi.

        Täällä on maa valkoisena ja mieli katossa. Taidanpa lähteä tänään kävelyllä ihan vaan siksi että ulkona on ihanaa!


    • Ap.

      Paino tänä aamuna 76kg, eli 44kg on kadonnut kuin tuhka tuuleen. Ja siihenpä se painonpudotus sitten toistaiseksi hiipuukin, koska olen erittäin onnellisesti raskaana kolmannella kuulla :) Ja äärimmäisen tyytyväinen siitä, että jaksan liikkua, verenpaineeni ovat kunnossa ja raskausdiabeteksen riski paljon vuodentakaista pienempi. Ei voi kuin tuulettaa! Homma jatkuu sitten raskauden ja imetyksen jälkeen, päämääränä edelleen joskus normaalipaino (eli vielä n.10 kg pois), mutta tässä välissä on hyvä pitää paussi.

      En kirjoittele tätä tänne ylistääkseni itseriittoisuuttani, vaan siksi, että juuri tällaiset tarinat oli parasta luettavaa kun itse oli alkutaipaleella ja monen kymmenen kilon laihdutus tuntui mahdottomalta. Tsemppiä kaikille painonsa kanssa kamppaileville!

      • -15kg/3kk

        Olipa mukava ketju. Ihastelin ja onnittelen sinua upeasta painonpudotuksesta! Ja vielä ihana "yllätys" vikassa viestissä. Onnellista odotusta sinulle!!!


    • Hemmuli

      Tuskinpa käyt AP enään täällä, mutta näin muutaman vuoden jälkeen olisi tosi kiva kuulla, mitä sulle kuuluu.

      Olen juuri aloittanut VLCD:n. Kärsimyspäivät menossa, mutta KIITOS näitä viestejä on todella kiva löytää. Urakkakin mulla on jotakuinkin samanlainen kuin sulla ja antaa todella paljon toiveita, että se olisi toteutettavissa.

      Kaikkea hyvää syksyyn, teillä siellä jo ainakin 3v tapaus :) Ehkä useampikin.

      • ap.

        Heh, mulle tuli sähköpostiin viesti siitä, kun tähän ketjuun on kirjoitettu. Meillä tosiaan on 3-vuotias lapsonen ja toinen on nyt 8-kuinen. Raskausaikojen painonhallinta oli minulle helppoa, mutta imetysaikana hormonit ovat heittäneet häränpyllyä ja väsymystä on lääkitty suklaalla. Eli vauva-aikana paino on pyrkinyt ylöspäin, mutta yövalvomisten helpotettua esikoisen jälkeen paino laski taas raskautta edeltäviin lähtölukemiin ja sinne suunnataan nyt tämän toisen jälkeen :) Sitten aikanaan, imetyksen kokonaan päätyttyä voisi katsoa olenko pysyvästi noin 75-kiloinen vai pitäisikö siitä tosiaan vielä kymppi nipistää. Mutta sen aika ei ole nyt.

        En tiedä miten määritellään "pysyvä painonpudotus", kun koko ajan tuo painon on johonkin suuntaan vaeltanut, koko tuon 3v olen ollut joko raskaana ja/tai imettävä, mutta kyllä minä itse uskon, että en koskaan liho "entiselleni".


      • 15+16
        ap. kirjoitti:

        Heh, mulle tuli sähköpostiin viesti siitä, kun tähän ketjuun on kirjoitettu. Meillä tosiaan on 3-vuotias lapsonen ja toinen on nyt 8-kuinen. Raskausaikojen painonhallinta oli minulle helppoa, mutta imetysaikana hormonit ovat heittäneet häränpyllyä ja väsymystä on lääkitty suklaalla. Eli vauva-aikana paino on pyrkinyt ylöspäin, mutta yövalvomisten helpotettua esikoisen jälkeen paino laski taas raskautta edeltäviin lähtölukemiin ja sinne suunnataan nyt tämän toisen jälkeen :) Sitten aikanaan, imetyksen kokonaan päätyttyä voisi katsoa olenko pysyvästi noin 75-kiloinen vai pitäisikö siitä tosiaan vielä kymppi nipistää. Mutta sen aika ei ole nyt.

        En tiedä miten määritellään "pysyvä painonpudotus", kun koko ajan tuo painon on johonkin suuntaan vaeltanut, koko tuon 3v olen ollut joko raskaana ja/tai imettävä, mutta kyllä minä itse uskon, että en koskaan liho "entiselleni".

        Pysyväksi voi varmaan sanoa painonpudotusta, jossa tavoitepaino on pysynyt jo pitemmän aikaa, ainakin pari vuotta kuulemma menee, että kroppa edes tottuu uuteen painoon radikaalin muutoksen jälkeen. Poislukien tietenkin painon luonnolliset heittelyt suuntaan tai toiseen (nesteen määrä, raskaudet...). Mä itse uskon vankasti ns. biologiseen painoon, jossa kroppa pysyy vähimmällä vaivalla. Tuosta poikkeaminen suuntaan tai toiseen vaatii isompia muutoksia ruokavalioon. Toisilla ihmisillä nyt on vaan luonnostaan enemmän lihasta tai vähän suurempi rasva% kuin toisilla, olettaen kuitenkin että ollaan suurin piirtein viitearvoissa.


    • Curiouscase

      Hei. Missä lukemissa nykyisin?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2201
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1948
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1908
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1700
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe