tietääkö joku?
Läppäreistä
24
197
Vastaukset
- BlueNightSatin
läppäreistä?
- Fr.Fionatar
Sellasta että kun se akku on siinä ja kone kiinni siis suljettuna, siinä palaa se punainen lamppu nyt ja se pitää ladata täyteen.
Onko se sitten vihreä kun on täynnä?
Entä voiko sitä käyttää yhtään ja ladata samalla?
Ohjeet ei ole englanniksi joku pikaopus suomeksi, saksalla ja mulla kielillä.
Olen asentanut jo sen esityön. Fr.Fionatar kirjoitti:
Sellasta että kun se akku on siinä ja kone kiinni siis suljettuna, siinä palaa se punainen lamppu nyt ja se pitää ladata täyteen.
Olen asentanut jo sen esityön.Just noin, yleensä, punanen ladattaessa, vihreä kun valmis. Ja voit käyttää samalla, joskin ensimmäinen lataus olis manuaalien mukaan yleensä parasta suorittaa kone pimeenä.
- Fr.Fionatar
Toljake kirjoitti:
Just noin, yleensä, punanen ladattaessa, vihreä kun valmis. Ja voit käyttää samalla, joskin ensimmäinen lataus olis manuaalien mukaan yleensä parasta suorittaa kone pimeenä.
Nyt se on suljettuna, ei ole mitään kokemusta noista.
Fr.Fionatar kirjoitti:
Olen asentanut jo sen esityön.Akku pois jos käytät sitä jatkuvasti seinäsähköllä.
Litiumakku vanhenee nopeammin jos se on kuumassa koneessa sisällä.
Lataa se kuitenkin kerran kuussa vaikka et käyttäisikään, niin se pysyy kunnossa.- BlueNightSatin
Toljake kirjoitti:
Just noin, yleensä, punanen ladattaessa, vihreä kun valmis. Ja voit käyttää samalla, joskin ensimmäinen lataus olis manuaalien mukaan yleensä parasta suorittaa kone pimeenä.
sitten varpaat mun suustani. :(
- Fr.Fionatar
buddy-love kirjoitti:
Akku pois jos käytät sitä jatkuvasti seinäsähköllä.
Lataa se kuitenkin kerran kuussa vaikka et käyttäisikään, niin se pysyy kunnossa.Mä lataan sitä sitten aina välillä.
BlueNightSatin kirjoitti:
sitten varpaat mun suustani. :(
mä ne takaskin sinne laittaa, mutta ehkä sun kannattais viel harkita :)
- Marjelie
buddy-love kirjoitti:
Akku pois jos käytät sitä jatkuvasti seinäsähköllä.
Lataa se kuitenkin kerran kuussa vaikka et käyttäisikään, niin se pysyy kunnossa.sanottiin että akku pitää olla aina päällä. Kun sammutan koneen niin otan johdon irti ja annan olla akun paikallaan.
Marjelie kirjoitti:
sanottiin että akku pitää olla aina päällä. Kun sammutan koneen niin otan johdon irti ja annan olla akun paikallaan.
Litiumakku tuhoutuu syöpymällä ja lämpö nopeuttaa sitä. Pitämällä akun irrallaan ja viileässä se säilyy paremmassa kunnossa. Kuitenkin jos sen unohtaa ladata ja se tyhjenee kokonaan, niin silloin sen navat kääntyvät epämääräisesti alueittain vastakkaissuuntaisiksi ja silloin se ei enää kykene säilyttämään varausta. Siksi siis se pitää muistaa ladata ajoittain, eikä varsinkaan "tyhjää" akkua saa unohtaa viikoiksi lataamattomaksi (todellisuudessa se ei tyhjänäkään ole vielä täysin tyhjä, vaan suojaelektroniikka katkaisee virran jo hyvissä ajoin ennen oikeaa ja haitallista tyhjenemistä).
Jääkaappi on paras paikka litiumakulle, mutta ei liian kylmään ja kannattaa säilyttää tiiviissä muovipussissa (rapiseva pakastepussi solmittuna). Tosin jos kone on vanha jo silloin kun akun kestoikä jossain kolmen vuoden tienoilla lähenee loppuaan, niin silloin jääkaappi on turha.
Akuista on varsinkin myyjillä runsaasti kummallisia käsityksiä, mutta tietysti akun nopea tuhoutuminen lisää myyntiä.- Marjelie
buddy-love kirjoitti:
Litiumakku tuhoutuu syöpymällä ja lämpö nopeuttaa sitä. Pitämällä akun irrallaan ja viileässä se säilyy paremmassa kunnossa. Kuitenkin jos sen unohtaa ladata ja se tyhjenee kokonaan, niin silloin sen navat kääntyvät epämääräisesti alueittain vastakkaissuuntaisiksi ja silloin se ei enää kykene säilyttämään varausta. Siksi siis se pitää muistaa ladata ajoittain, eikä varsinkaan "tyhjää" akkua saa unohtaa viikoiksi lataamattomaksi (todellisuudessa se ei tyhjänäkään ole vielä täysin tyhjä, vaan suojaelektroniikka katkaisee virran jo hyvissä ajoin ennen oikeaa ja haitallista tyhjenemistä).
Jääkaappi on paras paikka litiumakulle, mutta ei liian kylmään ja kannattaa säilyttää tiiviissä muovipussissa (rapiseva pakastepussi solmittuna). Tosin jos kone on vanha jo silloin kun akun kestoikä jossain kolmen vuoden tienoilla lähenee loppuaan, niin silloin jääkaappi on turha.
Akuista on varsinkin myyjillä runsaasti kummallisia käsityksiä, mutta tietysti akun nopea tuhoutuminen lisää myyntiä.näin: Akkua ei kannata pitää paikallaan jos käyttää sähköllä, koska uusi akku on niin kallis (300€) ostettaessa. Joten en pitänyt akkua paikallaan ollenkaan. Kuitenkin läppäriini tuli sellaisia häiriöitä että ohjelma meni poikki ja puoli ruutua oli sekavaa värimössöä. Käytin läppäriä useita kertoja liikkeessä sen vian takia. Eihän sitä saatu selville kun ei se silellä tehnyt sitä virhettä. Eräs toinen liike kuitenkin tutki ja huomasi että virhe on ollut alusta asti ja kehoitti pitämään akkua paikallaan. Virhettä ei ole sen jälkeen tullut.
Eräs tuttava kertoi että jos on valmistusvika niin se korjatan takuuajan jälkeenkin. Kuitenkaan liikkeestä ei katsottu aiheelliseksi sitä laittaa korjattavaksi vaan ohjelmoitiin uudelleen.
Läppärini on 1,5 vuotta vanha. - monte34
buddy-love kirjoitti:
Akuista on varsinkin myyjillä runsaasti kummallisia käsityksiä, mutta tietysti akun nopea tuhoutuminen lisää myyntiä.näin minäkin olen ymmärtänyt
- alright
monte34 kirjoitti:
näin minäkin olen ymmärtänyt
älä huijaa, et sä mitään oo ymmärtäny
- monte34
alright kirjoitti:
älä huijaa, et sä mitään oo ymmärtäny
juu
- Fr.Fionatar
buddy-love kirjoitti:
Akuista on varsinkin myyjillä runsaasti kummallisia käsityksiä, mutta tietysti akun nopea tuhoutuminen lisää myyntiä.Nyt se on valmis ja avasin ja kokeilen en kerennyt laittaa sitä piuhaa adsl modeemiin kun se avasi jo mesen ja siinä luki alhaalla default suojaamaton yhteys, eli olen netissä vaikka ei ole mokkulaa tai piuhaa kiinni tässä.
Nyt en tajua enään....!!!! Marjelie kirjoitti:
näin: Akkua ei kannata pitää paikallaan jos käyttää sähköllä, koska uusi akku on niin kallis (300€) ostettaessa. Joten en pitänyt akkua paikallaan ollenkaan. Kuitenkin läppäriini tuli sellaisia häiriöitä että ohjelma meni poikki ja puoli ruutua oli sekavaa värimössöä. Käytin läppäriä useita kertoja liikkeessä sen vian takia. Eihän sitä saatu selville kun ei se silellä tehnyt sitä virhettä. Eräs toinen liike kuitenkin tutki ja huomasi että virhe on ollut alusta asti ja kehoitti pitämään akkua paikallaan. Virhettä ei ole sen jälkeen tullut.
Eräs tuttava kertoi että jos on valmistusvika niin se korjatan takuuajan jälkeenkin. Kuitenkaan liikkeestä ei katsottu aiheelliseksi sitä laittaa korjattavaksi vaan ohjelmoitiin uudelleen.
Läppärini on 1,5 vuotta vanha.On luultavasti virransyötössä ongelma ja akku piilottaa sen satunnaisen pudonneen jännitteen. Epäilen ensimmäiseksi virtaliittimen kuntoa (joko juotosvirhe tai sitten se on vääntynyt ja juotos on osittain irronnut). Toinen vaihtoehto on venytetty virtajohto, mutta jos uudesta asti, niin silloin tod.näk. juotosvirhe.
Maaginen sana on "tuotevirhe" jos valitat laitteen viasta takuuajan jälkeen.Fr.Fionatar kirjoitti:
Nyt se on valmis ja avasin ja kokeilen en kerennyt laittaa sitä piuhaa adsl modeemiin kun se avasi jo mesen ja siinä luki alhaalla default suojaamaton yhteys, eli olen netissä vaikka ei ole mokkulaa tai piuhaa kiinni tässä.
Nyt en tajua enään....!!!!On jollakin naapurilla langaton verkko avoimena ja se liittyi siihen ihan itsekseen.
- Fr.Fionatar
buddy-love kirjoitti:
On jollakin naapurilla langaton verkko avoimena ja se liittyi siihen ihan itsekseen.
Siis nyt ollut naapurini verkkoa käyttänyt? ja käytänkö sitä vaikka mulla olis tää modeemissa, kuinka sellainen estetään ettei nämä mene sekaisin?
Fr.Fionatar kirjoitti:
Siis nyt ollut naapurini verkkoa käyttänyt? ja käytänkö sitä vaikka mulla olis tää modeemissa, kuinka sellainen estetään ettei nämä mene sekaisin?
Siellä on jossain nappi josta wlanin saa pois päältä (voi olla aika huomaamaton).
Ohjekirja kertoo sijainnin.
Jos on myös oma langaton verkko käytössä, niin sitten ohje on huomattavasti pidempi ja hankalampi.- ghtyjukl
Fr.Fionatar kirjoitti:
minun kiinteässä modeemissani langatoman yhteyden suojaus oletuksena poissa päältä.
suositeltavaa ottaa se päälle sanoo ohjeet.
http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:v9K02E6AFBgJ:www.elisa.fi/elisa/docimages/attachment/tuki/Siemens_Gigaset_SE_505.pdf l... ghtyjukl kirjoitti:
minun kiinteässä modeemissani langatoman yhteyden suojaus oletuksena poissa päältä.
http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:v9K02E6AFBgJ:www.elisa.fi/elisa/docimages/attachment/tuki/Siemens_Gigaset_SE_505.pdf l...Se on hiukan niin, että sillä estää lähinaapurien vahingot, mutta jos joku haluaa päästä verkkoosi sitä kautta, niin silloin sitä ei voi estää muutoin kuin pistämällä koko wlan pois päältä siitä purkista.
Tosin sillä ei käytännössä ole merkitystä käyttääkö joku yhteyksiänne, sillä lähes kaikki on harmitonta ja jo tavallisenkin langallisen verkon takia on syytä pistää kovalevy ja printterit pois verkon kautta jaosta. Hidastumista voi tietysti tulla jos joku siirtää tiedostoja hitaan liittymän kautta.
Poliisit kyllä pelottelevat että suojaamattomia käytetään rikosten tekemiseen, mutta niin voi käyttää niitä suojattujakin kun kiertää ne suojaukset.- Fr.Fionatar
ghtyjukl kirjoitti:
http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:v9K02E6AFBgJ:www.elisa.fi/elisa/docimages/attachment/tuki/Siemens_Gigaset_SE_505.pdf l...Täytyy pyytää joku katsomaan, mä vaihdan modeemia, on kaapissa sellainen parempi ehkä ja ostin sellaisen nettitikunkin, en halua että kukaan pääsee vastaavasti mun koneelle jossakin.
Se tapahtui sen jälkeen kun päivitin mun virussuojaa jonka asensin, otan sen pois ja laitankin toisen suojan.
tiietään, kerro vaan mikä mättää, katotaan josko apuja löytyis.
Netistä löytyy tietoa ja 99% on ihan oikeaa, eikä mitään zättiposti hömppää.
http://www.kannettavatietokone.fi/artikkelit/1156447271/sivu_1.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle934498Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖483120Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle852859- 781645
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.391442450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1021224- 15967
- 184854
Miehen taloudellinen tilanne ja
halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah20836Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?
En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan37818