Minulle kävi niin kuin ei koskaan pitänyt käydä: ihana vaimoni petti minua. Sain pettämisen selville viatonta kautta, kuitenkin niin, ettei vaimoni ollut sitä itse kertonut. Kysyttyäni asiaa, hän kyllä tunnusti.
Pari vuotta sitten vaimo oli ulkomailla hommissa, aikana jolloin meillä ei vielä ollut lapsia. Tapasimme aika usein kuitenkin ja soittelimme lähes yhtenään. Minulla oli tuolloin monella tapaa rankkaa ja niin työ- kuin yksityiselämässäkin oli huolia. Vaimolla oli toki myös vaikeaa olla alituiseen reissussa ja paljon yksin ja ehkä keskinäinen yhteydenpitomme ei ollut aina niin hilpeää noista seikoista johtuen. Periaatteessa kuitenkin kaikki oli hyvin ja meillä oli muutama todella hyvä avioliittovuosi takana. Luotin vaimooni varmaan enemmän kuin itseeni, mitä pettämiseen tulee.
Kun enää vähän aikaa tuota ulkomaankomennusta oli jäljellä, vaimoni oli päätynyt tapaamaan erästä ulkomaalaista ystäväänsä, miestä jonka hän tunsi jo vuosien takaa, mutta joka oli kuitenkin vain ystävä - ainakin vaimoni puolelta. Tiedän kyseisen henkilön ja olen vaimolleni sanonut, että tyypillä on pahat mielessään ja kehottanut olemaan pitämättä yhteyttä häneen. Kauan vaimo olikin pitämättä yhteyttä, mutta ollessaan ulkomailla, tuo mies oli ottanut jälleen yhteyttä häneen ja vaimo oli kirjoitellut sähköposteja hänen kanssaan minulle asiasta kertomatta muutaman kuukauden ajan. Mies oli ehdotellut usein tapaamista ja lopulta vaimoni oli suostunut. Näin osan viesteistä ja ne ovat jokseenkin viattomia, joskin osa hieman turhan flirttailevia.
Tuolla salaisella tapaamisella sitten kävi niin, että mies oli illan mittaan alkanut vongata, hieman humalassa tottakai, ja vaimoni, joka oli paikalla selvin päin, oli lopulta suostunut tulemaan miehen asunnolle ja antanut tyypin kopeloida ja lopulta naida. Vaimoni siis petti minua hetki ennen kuin tuli pysyvästi kotiin. Hän olisi voinut tulla raskaaksi tai saada tauteja, koska ehkäisyä ei käyttänyt kumpikaan.
Vaimo sanoo, kun olemme asiasta puhuneet, ettei ollut mieheen ihastunut ja että katui syvästi tapausta jo silloin. Kuulemma niin paljon, että varsinainen pettämisakti oli jäänyt vähän puolitiehen - toisin sanoen mies ei saanut laueta. Itkeneensä hän kertoo tapausta jo tuolloin ja lähteneensä heti pois miehen luota ja myös katkaisseensa välit tyyppiin. Hän vakuuttaa koko jutun olleen kamala vahinko ja ajattelemattomuutta sekä jonkinlaista pahan olon ja ikävän aiheuttamaa tuskaa. En itse oikein tiedä mitä ajatella.
Nyt asia tuli ilmi pari vuotta myöhemmin, kun vaimo ollut uskaltanut kertoa. Nyt hän on kovin nöyrä ja pahoillaan ja anelee minua antamaan kaiken anteeksi. Tavallaan rakastan häntä ja jopa kykenen uskomaan selityksiään (ainakin suurimman osan). Eniten minua mielessäni kehottaa jatkamaan se tosiasia, että meillä on pieni lapsi ja toinen on vasta saanut alkunsa. Ensimmäinen lapsi on varmasti minun, vaikka hän onkin saanut alkunsa vain hiukan reilu kuukausi pettämisen jälkeen. Tämä kaikki luonnollisesti sattuu syvästi minuun ja minua iljettää, ettei hän ole kertonut, vaan ikään kuin "varastanut" minulta nuo lapset valheella. Toki rakastan lastamme aivan valtavasti, enkä haluaisi hänen joutuvan kärsimään.
Olen todella rikki tilanteen vuoksi ja haluaisin ainoastaan, että kaikki voisi olla kuten ennen. Vaimo sanoo minun olevan ihana mies ja hyvä puoliso, sekä erinomainen isä. Hän vannoo ikuista uskollisuutta ja sanoo olevansa valmis myös jättämään työpaikkansa, josta tuo harhainen retki aikanaan sai alkunsa. En sitä ole vaatinut, mutta ilmeisesti hän kokee sen hyväksi.
Järkeni sanoo, että jatkaa pitäisi, mutta tunteista en ole varma. Sattuu niin kovasti ja käy kunnian päälle tällainen petetyksi tuleminen. Mitään erityistä vikaa ei vaimo ole osannut parisuhteestamme osoittaa ja seksiäkin on ollut runsaasti ja se on ollut hyvää. Olen samaa mieltä siitä. Kuitenkin minulla on kovin likainen olo, kun ajattelen mennyttä kahta vuotta, jona olen elänyt ja ollut, rakastellut ja hempeillyt vaimoni kanssa tietämättä tuollaista totuutta.
Voiko tätä koskaan unohtaa? Lakkaanko koskaan pitämästä vaimoani petturina ja huorana? Voiko rakkaus jälleen palata ja ennen kaikkea, voimmeko olla sellaiset isä ja äiti, että lapsillamme on hyvä olla?
Miten tällaisesta yli?
20
1795
Vastaukset
- mies olen
ei sen enempää eikä vähempää. Heräsit tai olet heräämässä siihen tosiasiaan, että naiset pettävät. (Kyllä jotkut miehetkin pettävät, mutta pettämisen biologia on miehellä ja naisella niin erilaisia, että niidä ei pidä suoraan verrata.) On täysin luonnollista, että nainen pettää; se on ensimmäinen prinsiippi, joka sun vain täytyy hyväksyä. Nainen pettää, koska hän ei voi olla avoimesti uskoton. On nimittäin luonnollista naisen vakikumppani ei voi sietää uskottomuutta; tämä on toinen prinsiippi. Naisen ja miehen "yksiavioinen" suhde on petollinen idea, joka ei sovi yhteen elämän reaaliteettien kanssa. Ymmärrä naista (ensimmäisen prinsiipin laajennus): nainen jakaa miehet karkeasti ottaen kolmeen ryhmään: (a) seksuaalisesti himomielessä kiinnostavat alfa-miehet, panomiehet (pienin osa); (b) seksuaalisesti hellyysmielessä kiinnostavat beta-miehet, perheenisäkandidaatit; (c) seksuaalisesti epäkiinnostavat (suurin osa). Nainen on toki petturi ja huora, mutta oikea kysymys on, minkä diilin teet kunkin heistä kanssa.
- pötyä-
Katkeruuden äänitorvi.
- mies olen
pötyä- kirjoitti:
Katkeruuden äänitorvi.
hyvin perusteltu kannanotto. Kertoo ilmeisesti siitä, millaisia tämänmieliset ovat.
Muuttuisiko mielipiteesi, jos kertoisin, että olen suuresti nauttinut varattujen naisten estottomasta seurasta? Onko katkera jokainen, joka tietää, miten maailma toimii? - realistin kaveri
Hienoa, että joku uskaltaa olla realisti. Olen varattu nainen, mutta myönnän, että alfamies, seksuaalisen auran omaava mies sytyttää mut vain läsnäolollaan.. Betamiehet ei niinkään kiinnosta, tuskin pettäisin betamiehen kanssa miestäni.. Kun taas on vaikea yrittää välttää himon tunnetta, kun on kyse todellisesta miehestä.. Yritän kuitenkin nähdä alpfamiehen lävitse (pelkkä panomies), himoni herätessä, välttääkseni toimimasta vaistojeni varassa! En itse hyväksy pettämistä!! Myönnän kuitenkin, että ihastuessani pettämisen välttäminen on todella vaikeaa.. Tietyn henkilön kanssa lähes mahdotonta.
- Surullista.
On se mikä loukkaa eniten. Voihan olla lieventävä asianhaara se ,etttä vieraalla maalla olessa on vain ikävä toisen läheisyyttä, mutta vaimosi osoitti kyllä aikamoista tyhmyyttä menemällä hänen kotiinsa..??
Tapaaminen yleisellä paikalla harvoin johtaa tuon kaltaiseen.
Ja se,että salaa tuon kaiken ja kaiken lisäksi harrastaa suojaamatonta seksiä..??
Missä pöntössä vaimosi on kasvanut ?? Hei haloo ?
Vaikea on varmaan saada luottamusta takaisin.. Kysymys kuuluukin painaako vaakakupissa muut syyt enmmän,jotka estäisivät avioliiton hajoamista.
En usko,että suhde tulee koskaan ennalleen..! Vaikka antaisitkin hänelle anteeksi.Tehtyä kun ei saa tekemättömäksi ja miksi hän ei arvostanut sinua hyvänä aviomiehenä silloin kun päätti lähteä tämän miehen mukaan!
Luottamus on helppo menettää mutta vaikea saada takaisin. - piru et vaikeeta
petetty mies..
Se että kirjoitat tänne,se että ajattelet noin kuin ajattelet(puntaroit vaihtoehtoja,anteeksiantoa yms)
kertoo sinusta kuinka suuri olet ihmisenä,kuinka suuri sydän sinulla...haluat käydä asiaa
läpi niin itsesi kantilta kuin mikä varmaankin yhtä tärkeää niin jälkikasvun kantilta..Olet ehdottomasti
oikeilla jäljillä oli ratkaisusi mikä tahansa..mikä sitten on oikea ratkaisu..
Ei täällä kukaan pysty sinua auttamaan,ei kukaan voi sanoa pääseekö tuosta yli..Liian monta
tietämätöntä,tuntematonta asiaa mitkä päätösen tekoon voisi vaikuttaa(onko varma että vaimosi
ei temppuilisi enää,onko vaimosi sanansa mittainen,pystytkö sinä jättämään asia taaksesi,luottaisitko
tulevaisuudessa jne)..Monesti ihminen voi luulla olevansa niin vahva ettei anna tuommoisen vaikuttaa mutta
monesti myös se tulee yhä uudelleen ja uudelleen eteen.harva oikeesti pääsee täydellisesti tuosta yli..
voin vain kuvitella(vaikka on minuakin petetty)tuntemuksiasi "varastetusta"elämästä..jo se että on
tullut petetyksi on paha paikka käsitellä ilman muita "huijatuksi tulemis" tunnetta..
Jos lapsia ei olisi tilanne olisi varmaankin hyvin yksinkertainen koska jos tulisi väärä ratkaisu niin muut
kuin te kaksi ei kärsisi mutta nyt on aika paljon vaakakupissa..Lapset kuitenkin on elämän suola..
Uskon vakaasti että sinä petetty mies teet ratkaisun joka on oikea..
Toivon sinulle voimia mikä ratkaisu ikinä onkaan..- mies olen
"onko varma että vaimosi ei temppuilisi enää,onko vaimosi sanansa mittainen,pystytkö sinä jättämään asia taaksesi,luottaisitko tulevaisuudessa jne"
Mun mielestä tämä on epäoleellista. Miksi pitäisi edes toivoa, että vaimo nyt muuttuisi joksikin muuksi, kuin mitä hän on ja mitä hän on ollut, kun Petetty Mies hänen kanssaan naismisiin meni? Ei, pitää hyväksyä, että hän on juuri sellainen kuin, mitä nyt on selvinnyt. Ja jos joku ehdottaa, että jätä vaimosi ja ota uusi, niin silloin on hyvä tiedostaa, että suurella varmuudella se ei vaihtamalla parane: miksi joku toinen nainen muka olisi vaimoasi "parempi"? Jos haluat naisen kanssa asua ja elää, niin miksi tekisit sen jonkun muun kuin lastesi äidin kanssa? Kannattaa vaihtaa naista vain, jos löydät naisen, joka "rakastaa" sua jotenkin aivan toisella tavoin kuin vaimosi. - akka vaihtoon !!
mies olen kirjoitti:
"onko varma että vaimosi ei temppuilisi enää,onko vaimosi sanansa mittainen,pystytkö sinä jättämään asia taaksesi,luottaisitko tulevaisuudessa jne"
Mun mielestä tämä on epäoleellista. Miksi pitäisi edes toivoa, että vaimo nyt muuttuisi joksikin muuksi, kuin mitä hän on ja mitä hän on ollut, kun Petetty Mies hänen kanssaan naismisiin meni? Ei, pitää hyväksyä, että hän on juuri sellainen kuin, mitä nyt on selvinnyt. Ja jos joku ehdottaa, että jätä vaimosi ja ota uusi, niin silloin on hyvä tiedostaa, että suurella varmuudella se ei vaihtamalla parane: miksi joku toinen nainen muka olisi vaimoasi "parempi"? Jos haluat naisen kanssa asua ja elää, niin miksi tekisit sen jonkun muun kuin lastesi äidin kanssa? Kannattaa vaihtaa naista vain, jos löydät naisen, joka "rakastaa" sua jotenkin aivan toisella tavoin kuin vaimosi."Ja jos joku ehdottaa, että jätä vaimosi ja ota uusi, niin silloin on hyvä tiedostaa, että suurella varmuudella se ei vaihtamalla parane: miksi joku toinen nainen muka olisi vaimoasi "parempi"?"
Tuohan riippuu todella monesta seikasta, helpostikin uusi nainen voi olla parempi.
Erityisesti jos on oltu yhdessä nuoresta asti ja samanikäisiä, niin silloin on helppo vaihtaa parempaan ja nuorempaan. Miehen asema kun paranee olennaisesti tuossa kolmenkympin kohdalla. Parikymppisenä saa tapella omanikäisistään akoista lähemmäs kolmekymppistenkin ja kokeneiden miesten kanssa. Kolmenkympin jälkeen tlanne on aivan eri, erityisesti jos on pitänyt itsensä hyvissä kuosissa ja korkin kiinni.
"Jos haluat naisen kanssa asua ja elää, niin miksi tekisit sen jonkun muun kuin lastesi äidin kanssa? "
No jos vaikka siksi että lasten äitinä on itsekäs jakorasia?
Kyllä kuulkaa pojat tuollaisessa tilanteessa naisen vaihtaminen on erittäin kannattavaa. Opetelkoot YH-arkea.
- Ei vit......
Vaimosi ei muka ollut ihastunut tähän mieheen?! Bullshit sanon mä! Siis se, että hän selkäsi takana kirjoittelee tälle miehelle, säilyttää viestit vuosien ajan, menee tapaamaan häntä ja vieläpä harrastaa selvin päin seksiä, kertoo kyllä jotain muuta.
Jos vaimos olisi umpikännissä baarissa törmännyt tähän mieheen, ja sitten olis käyny pikko moka, niin sen voisi vielä uskoa, mutta että näin...
Itse jättäisin moisen akan, mutta valinta on sinun. Voitko tosiaan elää naisen kanssa, joka on pettänyt sinua, ja sen jälkeen ns. muina naisina tullut aviovuoteeseenne..?
Ja se, ettet (ilmeisesti) ole huomannut näiden vuosien aikana huomannut mitään poikkeavaa hänen käytöksessään, hän ei ole ollut itkuinen tms. kertoo siitä, ettei hän oikeasti ole katunut tekoaan yhtään. Kunhan nyt vain katuu sitä, että hänen pikku seikkailunsa tuli ilmi... - YksSirpaleVaan
Voi että tosi vaikea sanoa ohjeita suuntaan tai toiseen... Itse olen mieheni kanssa jatkanut vaikka hän jäikin pettämisestä kiinni. Meillä pienet lapset ja alussa on niin shokissakin kun tuollaisesta kuulee ettei osaa tehdä päätöstä suuntaan tai toiseen.. oikeastaan vasta parin vuoden päästä näkee mikä todellisuus tulee olemaan. Itse lupasin aikanani antaa anteeksi ja unohtaa jotta perhe ei kärsisi. Nuo on vaan sellasia tahdosta riippumattomia asioita että näin yli kahden vuoden jälkeenkään huomaan että en todellakaan ole antanut anteeksi tai unohtanut. Päinvastoin... ensin oli shokkiaika jolloin kieltäydyin ajattelemasta koko asiaa. Nyt kun kipu on turtunut sellaiseksi vittumaiseksi jomotukseksi ajattelen sitä päivittäin ja huomaan että kaikki rakkaus kumppaniin on pikkuhiljaa kuollut pois. Siis eihän se edes ollut se ihminen johon rakastuin kun kerran pysty noin tekemään. Ja ihan varmasti ei mua täydestä sydämestään rakastanut, jos olisi, ei olisi satuttanut näin...
Jatkaa voi, mutta ei se taida unohtua, on parempia päiviä ja sitten niitä päiviä jolloin asia kiertää kehää ajatuksissä... kuitenkin se luottavainen, viaton ilo parisuhteesta on kadonnut. Tuntee itsensä ikävuosiaan vanhemmaksi ja elämäniloa ei ainakaan parisuhteesta pysty repimään- miksikärsit
Minkä hiton vuoksi et tajua että saat paremman elämän kun jätät pettäjän? Vitutus loppuu, se on niin vapauttavaa kun pääset yli että et usko. Tottakai on vaikeaa, mutta nythän sinulla on vielä inhottavampaa. Rohkeutta nyt, alat vaikka tapailla ystävien kanssa, lähdet ulos, ja sanot miehelle että haluat että muuttaa pois niin huomaat miten olosi parantuu. Erota voitte sitten kun aika kypsä, ja lapsia voitte silti molemmat huoltaa ja olla heidän kanssa yhdessä. USKO, olosi paranee.
Lähdet tyttöporukalla terassille, kesämekko päälle, ja huomaat että on paaaaaallljon vapaita miehiä jotka eivät ole vain pillun perässä,,mysö miehiä joita on petetty ja eivät varmasti halua tehdä sitä toisille ksoka tietävät miten hirveää se on.
ROHKEUTTA BABY, selviät kyllä
- en sietäisi
Huora mikä huora.
Oma avovaimo teki tasan saman tempun, sain tosin tietää vain pari-kolme kk myöhemmin, eikä meillä ollut lapsia, joten päätös oli todellakin äärettömän helppo. akka lensi kuin leppäkeihäs viisi minuuttia sen jälkeen kun sain tietää.
Itse sinun tilanteessa eroaisin heti.
Jos et aio erota, tasaa tilit. Ala nussimaan kaikkea mikä liikkuu, vaimo kun ei lapsiin sidottuna voi mitään. Samaten vaimoosi ei voi luottaa pätkän vertaa joten sitä nyt vaan ei voi päästää minnekään yksin. Kaikki reissut on tästälähin pannassa.
Elämä on.- klo 3:07
Jos et aio erota, tasaa tilit. Ala nussimaan kaikkea mikä liikkuu, vaimo kun ei lapsiin sidottuna voi mitään. Samaten vaimoosi ei voi luottaa pätkän vertaa joten sitä nyt vaan ei voi päästää minnekään yksin. Kaikki reissut on tästälähin pannassa.
Mitä mieltä on elää suhteessa, kun ainoa päämärä on enää kiusata itseään.
Vaputuminen huonosta parisuhteesta lähtee aina kantamalla vastuun
vain omista tekemisistään.
Niin kaun kuin miettii ex-vaimon tekoja on itse niiden tekojen vankilassa .
Kun on jäänyt kakkan maku suuhun ja jää haistelemaan ja maistelemaan
tilannetta siitä ei pääse yli eikä ali.
Kauas pilvet karkaavat niin sinäkin ...erotessa.
- huora mikä huora
Kannattaa jättää akka mielellään heti.
- klo 3:30
Lapsekas nimimerkk huoramikähuorai teinimäinen ei aivan neitimäinen.
Kenenkään ei mielestäni kannata elää rappiotilassa .
Tänä päivän eron saa ilman mitään syytä .
Ap 5.3.2010 16:11
Kirjoituksesta päätellen päässyt eroon vaimostaan jota nimityttää huoranimen
kera kertoilee myös ap tarkoitusperistä .
Lisänä vielä kunnian mies .Onhan tätä tarustoa käyty läpi kunnian mies
ja huoranimen suhteen.
Mistäkö syystä kunnianmies päätyy huravaimoon aina uudestaan ja uudstaan
samaa temaa jatkuen .
Ehkä jokin oma halukkuus ajaa näiden aloitusten laatimiseen
Hyvämies ja pahanainen teemoihin ???
- Tuskan taival
Joskus on vain hyvä unohtaa toisen harharetki, kuten sinunkin ehkä kannattaisi, sillä tuo mieshän ei ole lähettyvillä enää lainkaan.
Nämä komennukset muualle pitkisksi ajoiksi ovat perhe-elämän helvettejä. Sillä joka paikassa on ihmisiä ja siellä vieteään yhteisiä hetkiä ja ihmisen tarve toiseen ei jää kotimaahan näiden komennusten vuoksi, joten voi tapahtua useimmiten alkoholin vaikuksen alla uskottomuuksia, onko niillä jatkoa, monestikaan ei ei ja valtava taakkaa harteilla palataan kotimaahan.
Olen vakaasti siät mieltä, että aika moni perhe hajoaa tällaisten komennusten vuoksi, sillä vaikka siellä ei olisi uskottomuutta, on elämä erilaista ja se muuttaa ihmistä. Toislle tulee reissaamisen himo, aina on päästävä uudelleen, sitä perhe ei kestä.
Muutaman tuntemani mies on perustanut tuonne komennuspaikaan toisen perheen, jota pitivät salassa hyvin pitkään, mutta se tulee ilmi yleensä siitä, että rahavarat eivät tulekaan perheen käyttöön. Nämä perheet kotimaassa ovat hakonneet ja aikusien lapsen elämä kärsii, sillä hän tietää itsellään olevan sisaruspuolen, isän suuren loukkauksen hänen äitiään ja häntä kohtaan, sillä kyllä uskottomuus on loukkaus myös lapsia kohtaan.- nähty on....
Aoitusviestihän on ikivanha, olisi kiva tietää miten lopulta kävi.
"Joskus on vain hyvä unohtaa toisen harharetki, kuten sinunkin ehkä kannattaisi, sillä tuo mieshän ei ole lähettyvillä enää lainkaan. "
Ropleema noitten harharetkiltä kärähtäneiden kanssa on, että se harhateille vievä juttu on luonteenpiirre elikkä ominaisuus. Eivät ne katoa. Itselle kävi juuri samoin kuin aloittajalle, akka löysi ulkomaanreissullaan äijän (joka oli tietenkin alunperin ystävä...). No sain tietää, pistin eukon samantien pihalle. Jälkikäteen kuminkin kuulin yhteisiltä tutuilta, että exäni oli sitten jossain vaiheessa päätynyt pettämään uuttakin äijäänsä känni-illan päätteeksi jonkun tuttavan kanssa.
Eli ihminen joka ajautuu kerran tuollaiseen on monesti vähän sensorttinen, että tulee jatkossakin lipsahdettua. Ihan vaikka ei olisi mitään tarkoitusta, sopiva känni ja mielentila niin se kumpseurustelukumppanit unohtuu. Ei tietenkään aina uusi, mutta riski on niin korkea että neuvoni on aina sama: ero.
- Alkolukko
Nähty on olet oikealla jäljillä alkohlipettämiset ovat hyvin yleinen seuraus
käänisekoiluista miestenkin taholta .Ei vain naisten .
Onhan myös mahdollista lopettaa kokonaan kännääminen ,jos
lopputuloksena on avio-ero .
Oli puolisolleen kännätessä uskollinen tai uskollinen kumppani .
Alkoholiongelma on aina koko perheen ongelma
Parisuhteessa kannattaisi vastustaa puolisonsa alkoholin käyttöä
jo lastenkin vuoksi tia tilanteen jatkuessa ero on usein ainoa paras ratkaisu.
Monet perheet ovat rikkirevitty ja piesty, Yhä useampi perhe hajoaa
jo pelkän liiallisen puolison kännäämisen vuoksi.
Taloudenpito vaikeutuu alkoholiriippuvaisen puolison kanssa.
Vaara jäädä työttömäksi kasvaa .
Puolisoiden liiallinen alkoholinkäyttö synnttää monia riitatilanteita ja vaikeutta
suhteissa
Oli kännääjä pettävä osapuoli tai uskollisesti perheessään kiinni .
Vahingot ovat samankaltaisia .
Arvaatte vain kuinka monessa perheessä pahoinvointi on kasvanut lisääntyneen
alkoholikulutuksen vuoksi .
Jos et ota, et petä .
Monelle tämä on tosielämän fakta.- Alkolukko --
Oli puolisolleen kännätessä uskollinen tai uskollinen kumppani
Siis, oli puolisolleen uskollinen tai uskoton osapuoli.
- ....................
Jos kyseessä oli kerran yhden hetken hairahdus, jota vaimosi katuu, niin kannattaa varmaan harkita anteeksiantoa.
Tietenkin sitten on ihan eri juttu, jos vaimo on jatkanut pettämistä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2103879Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii632465Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3912306- 472233
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321531Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul5151295Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931271- 561257
- 721186
Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1251136