SAAKO POLKUPYÖRÄLLÄ AJAA HUMALASSA!?

Mies1985

ONKO SE TANKOJUOPPOUS?

27

2239

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marjellie

On tankojuoppous. Oma syynsä jos kulkee ojanpohjia myöten.

• Mies1985

SAA SAKOT, JOS AJAA POLKUPYÖRÄLLÄ KÄNNISSÄ JA KYTÄT PYSÄYTTÄÄ!?

• Marjelie
        Mies1985 kirjoitti:

Olen kuullut jostakin. Ei kokemusta.

• interestingtesting
        Marjelie kirjoitti:

Olen kuullut jostakin. Ei kokemusta.

saa sakkoja!mä en saanut vaikka jouduin sairaalaan ja puhallutettiin.

• Marjelie
        interestingtesting kirjoitti:

saa sakkoja!mä en saanut vaikka jouduin sairaalaan ja puhallutettiin.

kait sitten ratkaisi. Eikö ollut tarpeeksi promilleja???

• hate7
        Mies1985 kirjoitti:

Ainakin Lahdessa sai 10vuotta sitten liki 500€ sakon kun ajoi pyörätiellä yli promillenkännissä polkupyörällä kesällä hyvällä ilmalla ja oli nuori nainen vielä

• Rikoslain 23. luvun 9. pykälä kuuluu:

"Joka tienkäyttäjänä kuljettaa moottoritonta ajoneuvoa alkoholin tai muun huumaavan aineen vaikutuksen alaisena ja siten aiheuttaa vaaraa toisen turvallisuudelle, on tuomittava liikennejuopumuksesta moottorittomalla ajoneuvolla sakkoon tai vankeuteen enintään kolmeksi kuukaudeksi."

Tosin tässä on poliisin harkintavalta aika suuri, koska laki edellyttää toisen turvallisuudelle aiheutuneen vaaraa, mutta toisaalta promillerajaakaan ei ole.

• Ja harvemmin poliisi pyöräilijöitä valvoo. Ehkä tietty jos ajotapa on holtitonta ja se saa poliisin huomion niin se on asia erikseen. Ihan järkevää kuiteski.

• almasty

Tuo pykälä on säädetty vielä 2004 sai ajaa moottoritonta ajoneuvoa päihtyneenä.

• almasty kirjoitti:

Tuo pykälä on säädetty vielä 2004 sai ajaa moottoritonta ajoneuvoa päihtyneenä.

30.4.1999/545

Laki tuli voimaan 1 päivänä lokakuuta 1999.

Mutta kuten todettu, näyttöä muun liikenteen vaarantamisesta tulee olla, jotta tästä tulee sanktio. - Rikesakkolakia on muutettu tämän osalta ainakin v. 2002.

• xena-183 kirjoitti:

30.4.1999/545

Laki tuli voimaan 1 päivänä lokakuuta 1999.

Mutta kuten todettu, näyttöä muun liikenteen vaarantamisesta tulee olla, jotta tästä tulee sanktio. - Rikesakkolakia on muutettu tämän osalta ainakin v. 2002.

ja enoni sai tankojuoppoudesta sakot joskus 80-luvun alussa. Sakkolapussa ei kyllä eritelty syitä sakolle, todettiin vain että ajoi voimakkaasti päihtyneenä polkupyörällä. Reiluja kavereita kun olivat, niin toivat enon sitten samaan rahaan autokyydillä kotiin :)

• Toljake kirjoitti:

ja enoni sai tankojuoppoudesta sakot joskus 80-luvun alussa. Sakkolapussa ei kyllä eritelty syitä sakolle, todettiin vain että ajoi voimakkaasti päihtyneenä polkupyörällä. Reiluja kavereita kun olivat, niin toivat enon sitten samaan rahaan autokyydillä kotiin :)

ettei joutunut eno kävellen tulemaan ;)

• xena-183 kirjoitti:

ettei joutunut eno kävellen tulemaan ;)

se kyyti vähän niinkus jo maksettu, lasku oli kirjoitettu valmiiksi :)
        Pikkasen piti sillon kyllä enolle virnuilla, että kovin kalliilla taksikyydillä piti tulla :)

• Sivunicci

eihän naisten pyörässä ole tankoa????

No, miehethän ne tietenkin ajalee pyörällä kännissä.

;-)))))

• PYÖRISSÄ:::!!!!111!

.

on * OHJAUS* tanko

.

• ITSEKIN:::!!!!1111!

.

tankojuoppo voi teloa paitsi itsensä myös viattomia ohikulkijoita puhumattakaan valtaisasta ketjukolarista jossa kuolee kymmenittäin veroa maksavia ihmisiä!!!!!!!!1111!!

Sosiaalisista tulonsiirroista nauttivista ei ole niin lukua

.

• ######?????

*

kaatuu pyörineen auton eteen, jää alle ja kuolee. Ohikulkija saavat sydärin sen nähdessään.

*

• LUANTO:.!1#%?+
        ######????? kirjoitti:

*

kaatuu pyörineen auton eteen, jää alle ja kuolee. Ohikulkija saavat sydärin sen nähdessään.

*

.

"Luonto on julmaa, kaikki ohikulkijat kuolevat"

Har!

.

• cat_on_fire

No ei varmastikaan saisi ajaa, mutta jos ei ole tarpeeksi humalassa niin ei sitä kukaan huomaa..;) Kyllä mä olen ajellut silloin tällöin nuorempana, mutta kuitenkin ihan järjissäni enkä olis ajellut jos ois tullut enemmän otettua, et ois voinut ajella jonkun päälle tai teloa itseään tms.. Hiprakassa ja kun tietää mitä tekee, ei oo niin justiinsa vaikka lain mielestä tosin se ei olekaan sallittua. Ehkä sekin vaikuttaa jos pyöräilee paljon ja se on yhtä luonnollista kuin kävely;)

• tietysti
    • almasty

ajoneuvoa joka ei kulje moottorivoimalla saa ajaa humalassa siis,polkupyörä,soutuvene,polkuauto jne.Eivät kuulu rattijuoppous pykälän piiriin.

• tankojuoppus juu. Itse olen ollut tankojuoppo viimeksi muistaakseni v. 2000. Onneks kukaan ei jäänyt alle :O

• prison_babe---

.

"Kulje heti vankilaan suorinta reittiä niiltä seisovilta"

har!1

.

• Korttikin voi mennä

Kaiken lisäksi poliisilla on oikeus hyllyttää ajokorttisi pyörällä ajosta! Koska se on ajoneuvo ja sillä ei ole merkitystä onko moottoria vai ei.

• Ottakaa_se_kiinni

.

"SE ajaa tuolla polkupyörällä!!11!1! Ottakaa se kiinni!!!1!11!! " Catch thö criminal

har!1

.

• Ikisinkku M
    • Ei suositeltavaa

Siinä saattaa päästä heittämään immalmannit ilmassa syöksykierteellä ja lopuksi laskeutua syleilemään isänmaata.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      89
      2648
    2. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      204
      1682
    3. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      116
      1610
    4. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      41
      1471
    5. Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla

Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v
      Ikävä
      64
      1232
    6. Juhannusterveiset kaivatulle

Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻
      Ikävä
      76
      1015
    7. Kaupunki osti Absin

Nyt vaan yrittäjiä kaivataan
      Haapavesi
      56
      979
    8. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      67