Onko mielestänne 29.90 euroa liikaa levystä vai kiristääkö homma nervoa??
Mistä tuo hinta oikein muodostuu,sillä taustojen tekeminen ei liene kumma homma osaavalle?
Vaikeinta lienee sovittaa teksti sopimaan musiikkiin oikein.
Mutta minä olenkin mitään ymmärtämätön amatööri...
Saahan leffojakin jo muutamalla eurolla. Tietääkseni leffan tekeminen on hiukka kalliimpaa kuin karaoke-levyn?
Mieluiten tekisin niin että menisisn sopivalle sivustolle ja ostaisin sieltä ne kappaleet,joita todella haluan harjoitella ja maksaisin niistä sen kappalehinnan,mitä pyydetään ja polttaisin ne sitten maksettuani omalle dvd-lle.
Mitään ammattilaislevyjä kun en tarvitse vaan kotona normilaitteissa soitettavia.
Mutta eipä sellaisia edes taida olla,josta saisi kotimaista musiikkia ostettua ja tehtyä omat karaoke-dvd:t.
Karaokelevyn hinnan muodostus
10
437
Vastaukset
- Akkasianna
jaka sinä vaan sitä joka viikkosta "paskajollotusta" siellä omassa kantabaarissa ja kanna ne totutut 300-400 egee kuppilan kaljakassaan joka viikonloppu ,,, me syödään niitä sun DVD-levyjäsi lastesi kanssa nälkäämme
- Karaokepiikki
Elokuvia ei tehdä pelkästään dvd:llä näytettäviksi, vaan niiden tuotto syntyy myös teatteriesityksistä. Elokuvan katsojamäärät, siis sen sekä teatterissa näkevät että dvd:n ostajat, ovat aivan eri luokkaa kuin karaokelevyn. Varsinkin suomalaisen karaokelevyn myyntimäärät saattavat jäädä muutamaan kymmeneen kappaleeseen. Muusikoiden "palkan" maksavat siis harvat ja valitut. Eivät kaikki halua kuunnella omaa joikumistaan vapaaehtoisesti!
- edelliseen
On olemassa monia elokuvia joita ei julkaista teatterilevitykseen ollenkaan vaan ainoastaan dvd:lle
Siis puhun nyt sekä kotimaisista että ulkomaisista tekeleistä. Ja en pelkästään ns. independent elokuvista vaan myös ihan kovistakin tekeleistä.
- tai en tiedä
Taustojen tekeminen ei ole kummoinen homma osaavalle tekijälle mutta tuossakin voidaan kyllä tehdä helposti sutta sekä sekundaa.
Siinä tekstin synkronisoinnissahan se suurin työ juuri onkin ja sen tekeminen maksaa summan X.
Teosto perii karaokelevyistä ns. tekstin synkronisointimaksun joka pitää siis maksaa tuon tekstitystyön lisäksi.
Lisäksi kustannuksia syntyy tekijänoikeusmaksuista ja nimenomaan tekstin tekijänoikeuksista.
Karaokelevyllä saa musiikki käyttää ihan vapaasti mutta tekstin käytölle pitää hankkia erikseen lupa.
Joihinkin biiseihin saa luvat edullisemmin kuin toisiin, joihinkin biiseihin niitä lupia ei saa millään.- atlatl
...vastaajille ja kaljapellelle:
Ensinnäkään en kanna satoja euroja kapakkaan.Sulla on aika kalliit paikat jos saat itse tuon summan uppoamaan illassa.Käyn ravintolassa ehkä 4-6 kertaa vuodessa,joista puolet tapahtuu omalla synnyinseudullani.Ja kerralla menee ehkä 30-40 euroa maksimissaan ja se summa sisältää jo ostotupakat ja krilliruuat.
Jos lapsillasi on nälkä niin mieti mihin talouden rahat menevät ja tee suunnitelma rahankäytöstäsi.
Leipäjonossakin voit käydä jos ruoka ei riitä.
Itsekkin olen työtön ja tiedän mitä on tuskitella rahan riittämisen kanssa. Onni onnettomuudessa oli liittyä aikanaan liittoon,joten saan hiukan enemmän kuin peruspäivärahan.
Olen koko ikäni tehnyt ns paskaduuneja; siivousta ja rakennussiivousta ja vartiointialaa...
Eli turha kadehtia,viimeksi eilen minulle sanottiin työkkärissä että eihän tuonikäinen mitään töitä saa...
Siksipä yritän harrastaa jotakin minkä osaan ja se on laulaminen.Nivelrikkoisena kun ei minusta edes hiihtämään ja lenkille ole.
Tyydyn siis lauluun ja käsitöihin (siis niihin ommeltaviin,neulottaviin yms...)
Älä siis kahdehdi,vaan koita löytää omasta elämästäsi jotakin hyvää.
ja ala vaikka laulamaan! Se ei maksa halvimillaan yhtään mitään.
Kiitos noista sivustoista,mutta yllätyin piisien hintaa....
Jos noita levyllisen ostaa niin eipä ole halpalevy se... 20 biisiä levylle ja 36 euroo...
Luulin että kaikkea saapi netistä halvemalla kuin kaupasta...;) - tuo tosiaan
atlatl kirjoitti:
...vastaajille ja kaljapellelle:
Ensinnäkään en kanna satoja euroja kapakkaan.Sulla on aika kalliit paikat jos saat itse tuon summan uppoamaan illassa.Käyn ravintolassa ehkä 4-6 kertaa vuodessa,joista puolet tapahtuu omalla synnyinseudullani.Ja kerralla menee ehkä 30-40 euroa maksimissaan ja se summa sisältää jo ostotupakat ja krilliruuat.
Jos lapsillasi on nälkä niin mieti mihin talouden rahat menevät ja tee suunnitelma rahankäytöstäsi.
Leipäjonossakin voit käydä jos ruoka ei riitä.
Itsekkin olen työtön ja tiedän mitä on tuskitella rahan riittämisen kanssa. Onni onnettomuudessa oli liittyä aikanaan liittoon,joten saan hiukan enemmän kuin peruspäivärahan.
Olen koko ikäni tehnyt ns paskaduuneja; siivousta ja rakennussiivousta ja vartiointialaa...
Eli turha kadehtia,viimeksi eilen minulle sanottiin työkkärissä että eihän tuonikäinen mitään töitä saa...
Siksipä yritän harrastaa jotakin minkä osaan ja se on laulaminen.Nivelrikkoisena kun ei minusta edes hiihtämään ja lenkille ole.
Tyydyn siis lauluun ja käsitöihin (siis niihin ommeltaviin,neulottaviin yms...)
Älä siis kahdehdi,vaan koita löytää omasta elämästäsi jotakin hyvää.
ja ala vaikka laulamaan! Se ei maksa halvimillaan yhtään mitään.
Kiitos noista sivustoista,mutta yllätyin piisien hintaa....
Jos noita levyllisen ostaa niin eipä ole halpalevy se... 20 biisiä levylle ja 36 euroo...
Luulin että kaikkea saapi netistä halvemalla kuin kaupasta...;)hirmu halpaa ole, mutta toisaalta jos taas laskee niin, että ostat valmiin levy jossa pari biisiä joita käytät hintaan 30 € tekee se biisille jo 15 €.
- Ejnar
"Saahan leffojakin jo muutamalla eurolla. Tietääkseni leffan tekeminen on hiukka kalliimpaa kuin karaoke-levyn?"
Leffat tehdään miljoonille ihmisille, karaokelevyt tuhansille.
Onko 29,90 ok hinta? Se on erittäin kohtuullinen hinta.- atlatl
Kun asiaa itsekkin ajattelin jälkeenpäin niin leffojen levitys tapahtuu vähän isommalla markkina-alueella
kuin karaoke-levyjen.
Amerikoissa ei liene karaokeharrastus yhtä yleistä kuin meillä,suhteutettuna väestön määrään.
Vai miten on?
Pohjoismaista lienee meillä tässä lajissa suurin harrastajamääärä?
Jos olisin palkkatyössä ja vetäisin 2-3 tonnin kuukausiliksaa,en hinnasta valittaisikaan,mutta työttömälle se kirpoo hiukan...
Toisaalta jos jättäisi kokonaan tupakin ja oluen niin siinähän meikä säästäisi noin 1,5 karaokelevyn verran kuukaudessa ;)
Ja kait noista nettikaupoista voi ostaa niitä biisejä vähitellen omalle koneelle ja sitten aikansa kerättyään koota omaksi dvd:ksi?!
Vanhemmiten viisastuu,sano! - Pro-orP
atlatl kirjoitti:
Kun asiaa itsekkin ajattelin jälkeenpäin niin leffojen levitys tapahtuu vähän isommalla markkina-alueella
kuin karaoke-levyjen.
Amerikoissa ei liene karaokeharrastus yhtä yleistä kuin meillä,suhteutettuna väestön määrään.
Vai miten on?
Pohjoismaista lienee meillä tässä lajissa suurin harrastajamääärä?
Jos olisin palkkatyössä ja vetäisin 2-3 tonnin kuukausiliksaa,en hinnasta valittaisikaan,mutta työttömälle se kirpoo hiukan...
Toisaalta jos jättäisi kokonaan tupakin ja oluen niin siinähän meikä säästäisi noin 1,5 karaokelevyn verran kuukaudessa ;)
Ja kait noista nettikaupoista voi ostaa niitä biisejä vähitellen omalle koneelle ja sitten aikansa kerättyään koota omaksi dvd:ksi?!
Vanhemmiten viisastuu,sano!Kun tajusit! Ihan oikee järjenjättiläinen,,,,,,,, Ps. tiedätkös muuten mitä nuo Pro levyt maksaa, että voit siellä kaljakuppilassasi kaljapäissäsi ja nortti huulessa sitä karaookkea laulaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791766
- 108987
- 94874
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19693- 52674
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42578Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m166531Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä25497Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;193466