rastat ja pikkuletit...

Neko

paljon rastojen laitto maksaa? oon kuullu ainakin että niiden laittaminen kestäis jotain kymmenen tuntii (apua). mut entäs se hinta?

ja entä paljon maksaa jos laittaa pikkuletit(hiukset reilusti yli olkapäiden)?

oon myös kuullu et niit lettejä pitää kiristää (?)... kui usein sitäki pitää sit tehä...?

10

2352

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yozzu

      rastat maksaa noin 100 euroo tietyst riippuu hiusten pituudesta.. mulla on rastat ja ne on vähän yli olkapäiden. laitto kestää 12 tuntia..
      pikku letit on siinä 100-150 euron kieppeillä..
      niiden laitto kestää 6 tuntia ja niitä pitää kiristää 3 kuukauden välein ..tiedän sen verran hiuksista, koska opiskelen parturi-kampaajaksi..
      olen itse laittanut rastat 2 kertaa.. HUOM.ne voi purkaantua! rastat ovat niin sanottuja kuolleita hiuksia,eli hiukset kuumennetaan ennen kampauksen aloitusta 50 asteen lämpöisessä vedessä, jolloin hiukset"kuolevat"!

      • typy

        Itse kyselin jossain vaiheessa helsingin seudulla pikkulettejä, niin en alle kahdensadan löytänyt, olivat 200-500 €


      • pessimisti

        pari vuotta sitten maksoin pikkuleteistä (neljällä letitetty eli tarvi olla kaksi kampaajaa) 400e. En ole pääkaupunkiseudulta...kesti 10 tuntia mutta oli todella hienot ja ammattitaidolla tehdyt. Uusia haluaisin mutta ei noilla hinnoilla kärsi..:(


      • Heli

        Missäs olet koulusi käynyt...?
        50asteinen vesi ei tee hiuksille mitään muuta kuin avaa hiuksen hiussuomut.. Eli perm.aine pääsee paremmin hiukseen sisälle. 50 asteinen vesihän ei ole edes kiehuvaa, eikä ole mitenkään poikkeusellista että sillä huuhdellaan hiuksia.

        Hyvin ja oikein tehdyt rastat ei purkaudu.. Jos hius on sitkeä ja hyväkuntoinen, suositellaan esikäsittelyksi esim. blondausta tai permisaineella esikäsittelyä. Idea olisi että hius "räjäytetään" auki, eli kun hius on tupeerattu ja räjäytetty se ei enään aukea, koska on niin huonossa kunnossa.

        Rastojen laitto veloitetaan yleensä tuntiveloituksella, aikaa ei voi ihan tarkasti sanoa näkemättä. Kannattaa käydä kampaamossa arvioituttamassa hiusten pituus ja paksuus, niin saa jonkinlaisen kuvan ajasta. Muista myös että rastoissa hiustenpituus lyhenee aika paljon ja hius on leikattava lyhyeksi jos haluat niistä eroon. Nykyään saa myös valmiita pidennysrastoja, joissa oma hius ei kärsi, mutta jotka ovat kalliita ja pysyvyys on aika heikko.

        Pikkulettien hinnat riippuu siitä halutaanko letit omista hiuksista vai pidennettyinä kiudusta. Aika myös riippuu siitä. Yleensä aikaa menee pidennetyissä koko työpäivä, joskus parikin, riippuen tosiaan hiusten paksuudesta ja lettien koosta.. Ja hinnat yleensä tässäkin tapauksessa tuntiveloituksena...


    • paras-tiina

      Mä laitoin rastat sillon ku oli viä markat käytös ja niitten hinnaks tuli 800mk. Hiukset oli kyl aika pitkät. En tiiä mistä 50 asteisest vedestä se yks jutteli, mut mul laitettii ainaki permanentti ainet ja jotain muutaki et pää lämpes oikein kunnolla. ja sit piti pestä viikko sitä ennen mäntysuoval hiukset ja ei saanu käyttää hoitoainetta... näin tuli oikein kivan näköset hiukset...

      • jehuli

        ai oikeesti kivan näköset hiukset vai etkö ollu tyytyväinen.mä tahtoisin rastat ja otankin jossain aikaa,mutta en oikeestaa välitä muitten mielipiteistä mutta keräilen niitä silti vähä...


      • paras-tiina
        jehuli kirjoitti:

        ai oikeesti kivan näköset hiukset vai etkö ollu tyytyväinen.mä tahtoisin rastat ja otankin jossain aikaa,mutta en oikeestaa välitä muitten mielipiteistä mutta keräilen niitä silti vähä...

        Joo siis tuli hienot hiukset... tosin en niitä sitten vahannut ja repinyt niitä irti toisistaan vaikka olis pitäny... Siis ne meni aikojen myötä pilalle. On ne mul viäl kaapis piilos ja hypistelen niit aina välil. Ne on niin kivoi.


    • Nitta

      Meillä rastat 42€/tunti pikkuletit25€/tunti näihin lisäksi materiaalai(jos tulee lisä hiusta)

      • Anonyymi

        missä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        missä?

        Ketju on yli 15 v vanha. 2004- 2019.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8256
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe