10Megan Netin lataus nopeudet max 50kb/s

ii91

latauksien mukaa se on jotain 10megan pintaa.
speedtestin näyttää ihan erilukemia 5-10min välein isoimmillaa näyttänyt 9megaa ja tein ensimmäisen speedtestin kun vikaa alkoi ilmenemään.
Ja lataus nopeudet pyörii nyt maximissaan 50kb/s
Ja esim youtuben puskurointi ei mene nopeammin kuin videon itse kattominen.
Mikä vos mättää?
Vikaa modeemissa? Koneessa? Palvelimessa? Ja sijainti ei muuten mikään Savo vaan 40km säteelä Lahdesta ja keskellä mettää.

6

183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ii91

      Valo välkkyy modeemis kohas mis on konee ja modeemin välinen piuha kiinni pakka 4.
      Normaalia?
      ja nyt menee välil jo niin huonoks et selain kaatuilee.
      Löytyskö nimeä ohjelmalle jolla näkis koko ajan oman netin nopeuden?
      Ja apuja kuinka sais netin entiselleen?

      • 13+12

        Otappa yhteyttä nettioperaattoriisi ja valita sinne netin hitautta.


      • keksa1
        13+12 kirjoitti:

        Otappa yhteyttä nettioperaattoriisi ja valita sinne netin hitautta.

        ei sen perusteella voi mitään sanoa liittymäsi nopeudesta.

        Jos koneen/modeemin välisen liittimen valo välkkyy, niin se tarkoittaa että siinä menee liikennettä. Jos se ei välkkyis, niin alkaisin huolestua.

        Lataa jotain isoa tiedostoa Suomessa olevalta palvelimelta joka on nopean yhteyden päässä. Siitä nopeudesta voi jotain jo päätellä.

        Tuolta vaikka

        ftp://ftp.funet.fi/pub/linux/images/Ubuntu/dvd-releases/releases/10.04/alpha-3/

        joku isompi .iso tiedosto.


      • atk...

      • atk... kirjoitti:

        Tuo Lan-valo välkkyy aina kun on netti-liikennettä.

        Boottaa laitteesi vaikka ensihätään.

        Ota yhteyttä operaattoriisi niikuin tuossa neuvottiin.

        Voit myös tarkistella ADSL linja arvoja modeemissasi.

        http://www.siilisoftware.com/smf/index.php?topic=566.0

        Veikkaan jos speedtest tulos on kokoajan välillä7mb-9mb ei ole netin hitaudesta kiinnni.
        Tottakai vaikuttaa paljonkin mistä lataa.

        Onkohan mahdollista että kone tökkii vai kuinka vanha kone on kyseessä.


    • hep0nen

      saattaa virustorjuntaohjelmisto tarkistella nettiliikennettä ja hidastaa sen sopivaksi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      16
      572
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      518
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      42
      447
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe