Miten alkuun?

välineurheilija

1. Mitä materiaalia sauvojen tulisi olla?
2. Pitääkö sauvan kärki olla terävä vai tylppä?
3. Sauvan optimaalinen ympärysmitta?
4. Sauvan optimaalinen paino?
5. Tarvitsenko sauvakävelykengät?
6. Kannattaako käyttää sauvakävelyhanskoja?
7. Kannattaako pitää ranne/nilkkapainoja?
8. Jaloissa pituuseroja, eripituiset sauvat?
9. Tulisiko sauvoissa olla rannelenkit?
10. Onko olemassa sauvakävelyn peruskursseja?
11. Jatkokurssimahdollisuus?
12. Sauvojen kärjet, kovat vai joustavat?
13. Onko sauvamerkeissä eroja?
14. Kannattaako tyytyä "halpaan kopioon"?
15. Onko olemassa muitakin, kuin suoria sauvoja?
16. Miksi tästäkin liikunnan muodosta yritetään tehdä jotenkin hienompaa, kuin se on?

5

1622

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • positiivinen yllättyjä

      pidin hommaa mummojen juttuna, kun niitä yleensä näkee sauvojen kanssa. Mene urheiluvälinekauppaan ensiksi. Myyjä mittaa oikean sauvan mitan. Kengät on hyvä olla perusurheilukengät, joissa on hyvä kävellä. Urheiluliikkeestä saat mahdollisesti myös videon, jolla pääsee hyvin alkuun. Tai ainakin voit kysyä suomalaisen valmistajan puhelinumeroa, en muista sauvojen valmistajaa. Huippufirma kuitenkin urheiluvälineiden valmistajana. Etsi netistä. Kun löytää oikean askeltahdin sauvojen liikkeen suhteen, se on tosi hyvää liikuntaa. Pulssi nousee. Kannattaa kokeilla. Olin positiivisesti yllättynyt liikuntamuodosta. Se on aivan toista lopulta, kuin mummojen liikunta. Taisit kysyä jotain kärjistä. Hiekalla kärki ja asfaltilla pehmo. Pehmo vaan tökätään kärjen päälle.Sellainen "tuppo". Hae netistä suomalainen valmistaja ja soita sinne - saat varmasti hyvää tietoa. Jotain "exel". Etsi ja Nauti!!!!

    • peltsi&juuso

      ootko oikeesti noin tyhmä?

      • Epäilevä

        Ette voi tietää sitä mitä ette tiedä, mutta toinen voi tietää paljon sitä mistä teillä ei ole aavistustakaan. Se joka kuvittelee löytäneensä lopullisen totuuden, on kehityskyvytön.


    • Sologdin

      Vastauksia:
      1. Kaikki sauvakävelusauvat lienevät hiilikuitua
      2. Riippuu alustasta; kadulla kumitassu, pehmeällä kuntopolulla terävä
      3. Kaikki ovat suunnilleen samanpaksuisia..
      4. ..ja painoisiakin
      5. Lenkkitossut
      6. Ei erikoisia
      7. Ei
      8. Ei jos ei huomattavia eroja
      9. Kyllä
      10. On. Urheiluseurat järjestävät, mutta ihan ilmankin voi aloittaa
      11. Vaikka kuinka pitkälle, mutta peruskuntoilijan ei kannata
      12. Kts. kohta 2
      13. Exel on minun mielestäni paras
      14. Minun mielestäni ei kannata
      15. Kai niitäkin lienee
      16. Ei siitä tarvitse "tehdä" hienoa. Se on hienoa.

    • Helpolla alkuun

      Innostuin sauvakävelystä muutama vuosi sitten. Työttömänä kun olin, ei ollut varaa mennä urheiluvälineliikkeeseen ja ostaa vimosen päälle vehkeitä, heh. Mutta sattuipa kotosalta löytymään pojan suksisauvat ja olivat vielä sopivan pituisetkin minulle (tarkistin asiantuntijalta). Ostin "tassut" teriin, että pääsin kävelemään asfaltillakin ilman kolinoita. Eivät maksaneet kuin muutaman euron. Tulen edelleen hyvin toimeen noilla sauvoilla, mutta aion kyllä hankkia oikein kunnon sauvat. Enää eivät ole niin hirveän hintaisiakaan. Voit kysyä esim. paikkakuntasi liikuntatoimistosta lainaksi sauvoja, että voit kokeilla miltä tuntuu. Sieltä saat myös muitakin ohjeita. Ja kirjastosta löytyy videokasetteja. Lykkyä tykö!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      214
      3419
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2171
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      75
      1617
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe