1. Mitä materiaalia sauvojen tulisi olla?
2. Pitääkö sauvan kärki olla terävä vai tylppä?
3. Sauvan optimaalinen ympärysmitta?
4. Sauvan optimaalinen paino?
5. Tarvitsenko sauvakävelykengät?
6. Kannattaako käyttää sauvakävelyhanskoja?
7. Kannattaako pitää ranne/nilkkapainoja?
8. Jaloissa pituuseroja, eripituiset sauvat?
9. Tulisiko sauvoissa olla rannelenkit?
10. Onko olemassa sauvakävelyn peruskursseja?
11. Jatkokurssimahdollisuus?
12. Sauvojen kärjet, kovat vai joustavat?
13. Onko sauvamerkeissä eroja?
14. Kannattaako tyytyä "halpaan kopioon"?
15. Onko olemassa muitakin, kuin suoria sauvoja?
16. Miksi tästäkin liikunnan muodosta yritetään tehdä jotenkin hienompaa, kuin se on?
Miten alkuun?
5
1655
Vastaukset
- positiivinen yllättyjä
pidin hommaa mummojen juttuna, kun niitä yleensä näkee sauvojen kanssa. Mene urheiluvälinekauppaan ensiksi. Myyjä mittaa oikean sauvan mitan. Kengät on hyvä olla perusurheilukengät, joissa on hyvä kävellä. Urheiluliikkeestä saat mahdollisesti myös videon, jolla pääsee hyvin alkuun. Tai ainakin voit kysyä suomalaisen valmistajan puhelinumeroa, en muista sauvojen valmistajaa. Huippufirma kuitenkin urheiluvälineiden valmistajana. Etsi netistä. Kun löytää oikean askeltahdin sauvojen liikkeen suhteen, se on tosi hyvää liikuntaa. Pulssi nousee. Kannattaa kokeilla. Olin positiivisesti yllättynyt liikuntamuodosta. Se on aivan toista lopulta, kuin mummojen liikunta. Taisit kysyä jotain kärjistä. Hiekalla kärki ja asfaltilla pehmo. Pehmo vaan tökätään kärjen päälle.Sellainen "tuppo". Hae netistä suomalainen valmistaja ja soita sinne - saat varmasti hyvää tietoa. Jotain "exel". Etsi ja Nauti!!!!
- peltsi&juuso
ootko oikeesti noin tyhmä?
- Epäilevä
Ette voi tietää sitä mitä ette tiedä, mutta toinen voi tietää paljon sitä mistä teillä ei ole aavistustakaan. Se joka kuvittelee löytäneensä lopullisen totuuden, on kehityskyvytön.
- Sologdin
Vastauksia:
1. Kaikki sauvakävelusauvat lienevät hiilikuitua
2. Riippuu alustasta; kadulla kumitassu, pehmeällä kuntopolulla terävä
3. Kaikki ovat suunnilleen samanpaksuisia..
4. ..ja painoisiakin
5. Lenkkitossut
6. Ei erikoisia
7. Ei
8. Ei jos ei huomattavia eroja
9. Kyllä
10. On. Urheiluseurat järjestävät, mutta ihan ilmankin voi aloittaa
11. Vaikka kuinka pitkälle, mutta peruskuntoilijan ei kannata
12. Kts. kohta 2
13. Exel on minun mielestäni paras
14. Minun mielestäni ei kannata
15. Kai niitäkin lienee
16. Ei siitä tarvitse "tehdä" hienoa. Se on hienoa. - Helpolla alkuun
Innostuin sauvakävelystä muutama vuosi sitten. Työttömänä kun olin, ei ollut varaa mennä urheiluvälineliikkeeseen ja ostaa vimosen päälle vehkeitä, heh. Mutta sattuipa kotosalta löytymään pojan suksisauvat ja olivat vielä sopivan pituisetkin minulle (tarkistin asiantuntijalta). Ostin "tassut" teriin, että pääsin kävelemään asfaltillakin ilman kolinoita. Eivät maksaneet kuin muutaman euron. Tulen edelleen hyvin toimeen noilla sauvoilla, mutta aion kyllä hankkia oikein kunnon sauvat. Enää eivät ole niin hirveän hintaisiakaan. Voit kysyä esim. paikkakuntasi liikuntatoimistosta lainaksi sauvoja, että voit kokeilla miltä tuntuu. Sieltä saat myös muitakin ohjeita. Ja kirjastosta löytyy videokasetteja. Lykkyä tykö!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1452348
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1521593Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1311588- 641277
Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1451267The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut121144Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall2341022- 156936
Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht58849Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20839