Miten alkuun?

välineurheilija

1. Mitä materiaalia sauvojen tulisi olla?
2. Pitääkö sauvan kärki olla terävä vai tylppä?
3. Sauvan optimaalinen ympärysmitta?
4. Sauvan optimaalinen paino?
5. Tarvitsenko sauvakävelykengät?
6. Kannattaako käyttää sauvakävelyhanskoja?
7. Kannattaako pitää ranne/nilkkapainoja?
8. Jaloissa pituuseroja, eripituiset sauvat?
9. Tulisiko sauvoissa olla rannelenkit?
10. Onko olemassa sauvakävelyn peruskursseja?
11. Jatkokurssimahdollisuus?
12. Sauvojen kärjet, kovat vai joustavat?
13. Onko sauvamerkeissä eroja?
14. Kannattaako tyytyä "halpaan kopioon"?
15. Onko olemassa muitakin, kuin suoria sauvoja?
16. Miksi tästäkin liikunnan muodosta yritetään tehdä jotenkin hienompaa, kuin se on?

5

1796

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • positiivinen yllättyjä

      pidin hommaa mummojen juttuna, kun niitä yleensä näkee sauvojen kanssa. Mene urheiluvälinekauppaan ensiksi. Myyjä mittaa oikean sauvan mitan. Kengät on hyvä olla perusurheilukengät, joissa on hyvä kävellä. Urheiluliikkeestä saat mahdollisesti myös videon, jolla pääsee hyvin alkuun. Tai ainakin voit kysyä suomalaisen valmistajan puhelinumeroa, en muista sauvojen valmistajaa. Huippufirma kuitenkin urheiluvälineiden valmistajana. Etsi netistä. Kun löytää oikean askeltahdin sauvojen liikkeen suhteen, se on tosi hyvää liikuntaa. Pulssi nousee. Kannattaa kokeilla. Olin positiivisesti yllättynyt liikuntamuodosta. Se on aivan toista lopulta, kuin mummojen liikunta. Taisit kysyä jotain kärjistä. Hiekalla kärki ja asfaltilla pehmo. Pehmo vaan tökätään kärjen päälle.Sellainen "tuppo". Hae netistä suomalainen valmistaja ja soita sinne - saat varmasti hyvää tietoa. Jotain "exel". Etsi ja Nauti!!!!

    • peltsi&juuso

      ootko oikeesti noin tyhmä?

      • Epäilevä

        Ette voi tietää sitä mitä ette tiedä, mutta toinen voi tietää paljon sitä mistä teillä ei ole aavistustakaan. Se joka kuvittelee löytäneensä lopullisen totuuden, on kehityskyvytön.


    • Sologdin

      Vastauksia:
      1. Kaikki sauvakävelusauvat lienevät hiilikuitua
      2. Riippuu alustasta; kadulla kumitassu, pehmeällä kuntopolulla terävä
      3. Kaikki ovat suunnilleen samanpaksuisia..
      4. ..ja painoisiakin
      5. Lenkkitossut
      6. Ei erikoisia
      7. Ei
      8. Ei jos ei huomattavia eroja
      9. Kyllä
      10. On. Urheiluseurat järjestävät, mutta ihan ilmankin voi aloittaa
      11. Vaikka kuinka pitkälle, mutta peruskuntoilijan ei kannata
      12. Kts. kohta 2
      13. Exel on minun mielestäni paras
      14. Minun mielestäni ei kannata
      15. Kai niitäkin lienee
      16. Ei siitä tarvitse "tehdä" hienoa. Se on hienoa.

    • Helpolla alkuun

      Innostuin sauvakävelystä muutama vuosi sitten. Työttömänä kun olin, ei ollut varaa mennä urheiluvälineliikkeeseen ja ostaa vimosen päälle vehkeitä, heh. Mutta sattuipa kotosalta löytymään pojan suksisauvat ja olivat vielä sopivan pituisetkin minulle (tarkistin asiantuntijalta). Ostin "tassut" teriin, että pääsin kävelemään asfaltillakin ilman kolinoita. Eivät maksaneet kuin muutaman euron. Tulen edelleen hyvin toimeen noilla sauvoilla, mutta aion kyllä hankkia oikein kunnon sauvat. Enää eivät ole niin hirveän hintaisiakaan. Voit kysyä esim. paikkakuntasi liikuntatoimistosta lainaksi sauvoja, että voit kokeilla miltä tuntuu. Sieltä saat myös muitakin ohjeita. Ja kirjastosta löytyy videokasetteja. Lykkyä tykö!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      37
      1812
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      818
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      69
      786
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      740
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      661
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      33
      639
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    8. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      559
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      141
      471
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      52
      465
    Aihe