Miten alkuun?

välineurheilija

1. Mitä materiaalia sauvojen tulisi olla?
2. Pitääkö sauvan kärki olla terävä vai tylppä?
3. Sauvan optimaalinen ympärysmitta?
4. Sauvan optimaalinen paino?
5. Tarvitsenko sauvakävelykengät?
6. Kannattaako käyttää sauvakävelyhanskoja?
7. Kannattaako pitää ranne/nilkkapainoja?
8. Jaloissa pituuseroja, eripituiset sauvat?
9. Tulisiko sauvoissa olla rannelenkit?
10. Onko olemassa sauvakävelyn peruskursseja?
11. Jatkokurssimahdollisuus?
12. Sauvojen kärjet, kovat vai joustavat?
13. Onko sauvamerkeissä eroja?
14. Kannattaako tyytyä "halpaan kopioon"?
15. Onko olemassa muitakin, kuin suoria sauvoja?
16. Miksi tästäkin liikunnan muodosta yritetään tehdä jotenkin hienompaa, kuin se on?

5

1796

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • positiivinen yllättyjä

      pidin hommaa mummojen juttuna, kun niitä yleensä näkee sauvojen kanssa. Mene urheiluvälinekauppaan ensiksi. Myyjä mittaa oikean sauvan mitan. Kengät on hyvä olla perusurheilukengät, joissa on hyvä kävellä. Urheiluliikkeestä saat mahdollisesti myös videon, jolla pääsee hyvin alkuun. Tai ainakin voit kysyä suomalaisen valmistajan puhelinumeroa, en muista sauvojen valmistajaa. Huippufirma kuitenkin urheiluvälineiden valmistajana. Etsi netistä. Kun löytää oikean askeltahdin sauvojen liikkeen suhteen, se on tosi hyvää liikuntaa. Pulssi nousee. Kannattaa kokeilla. Olin positiivisesti yllättynyt liikuntamuodosta. Se on aivan toista lopulta, kuin mummojen liikunta. Taisit kysyä jotain kärjistä. Hiekalla kärki ja asfaltilla pehmo. Pehmo vaan tökätään kärjen päälle.Sellainen "tuppo". Hae netistä suomalainen valmistaja ja soita sinne - saat varmasti hyvää tietoa. Jotain "exel". Etsi ja Nauti!!!!

    • peltsi&juuso

      ootko oikeesti noin tyhmä?

      • Epäilevä

        Ette voi tietää sitä mitä ette tiedä, mutta toinen voi tietää paljon sitä mistä teillä ei ole aavistustakaan. Se joka kuvittelee löytäneensä lopullisen totuuden, on kehityskyvytön.


    • Sologdin

      Vastauksia:
      1. Kaikki sauvakävelusauvat lienevät hiilikuitua
      2. Riippuu alustasta; kadulla kumitassu, pehmeällä kuntopolulla terävä
      3. Kaikki ovat suunnilleen samanpaksuisia..
      4. ..ja painoisiakin
      5. Lenkkitossut
      6. Ei erikoisia
      7. Ei
      8. Ei jos ei huomattavia eroja
      9. Kyllä
      10. On. Urheiluseurat järjestävät, mutta ihan ilmankin voi aloittaa
      11. Vaikka kuinka pitkälle, mutta peruskuntoilijan ei kannata
      12. Kts. kohta 2
      13. Exel on minun mielestäni paras
      14. Minun mielestäni ei kannata
      15. Kai niitäkin lienee
      16. Ei siitä tarvitse "tehdä" hienoa. Se on hienoa.

    • Helpolla alkuun

      Innostuin sauvakävelystä muutama vuosi sitten. Työttömänä kun olin, ei ollut varaa mennä urheiluvälineliikkeeseen ja ostaa vimosen päälle vehkeitä, heh. Mutta sattuipa kotosalta löytymään pojan suksisauvat ja olivat vielä sopivan pituisetkin minulle (tarkistin asiantuntijalta). Ostin "tassut" teriin, että pääsin kävelemään asfaltillakin ilman kolinoita. Eivät maksaneet kuin muutaman euron. Tulen edelleen hyvin toimeen noilla sauvoilla, mutta aion kyllä hankkia oikein kunnon sauvat. Enää eivät ole niin hirveän hintaisiakaan. Voit kysyä esim. paikkakuntasi liikuntatoimistosta lainaksi sauvoja, että voit kokeilla miltä tuntuu. Sieltä saat myös muitakin ohjeita. Ja kirjastosta löytyy videokasetteja. Lykkyä tykö!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      76
      979
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      724
    3. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      717
    4. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      715
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      42
      691
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      91
      624
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      111
      563
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      42
      539
    9. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      498
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      17
      480
    Aihe