Jos maksaa asiallisesti omistusasunnon lainanlyhennyksen pankkiin, niin vaikuttaako ulosotossa oleva velka pankin suhtautumiseen asiassa, eli siis miten pankit suhtautuvat ulosottoon ? Toivottavasti ymmärsitte kysymyksen, en oikein osannut muotoilla. Pelkään kuollakseni, että menettäisin asuntoni...
En muista, koska viimeksi olisin nukkunut yöni miettimättä asioita. Toivon asiallisia vastauksia, tiedän, että syy tähän tilanteeseen ei ole kenenkään muun kuin minun.
oma koti
44
10660
Vastaukset
- ---
...on kysymyksesi muotoilu, mutta:
Jos ulosotosta ym. menoista huolimatta lyhennät ok jo OLEMASSA OLEVAA velkaa, niin eihän pankkia muu kiinnosta kuin että saa rahansa. En nyt oikein käsitä mitä ajat takaa.
Eli siis: Jos sinulla on velkaa ulosotossa (mistä onkin) niin eihän se kuulu pankin lainanlyhennyksiin minkään vertaa. Ellet sitten ole pahasti ryssinyt pankin itsensä kanssa lyhennyksiä tms. niin ettei saa asiaa sovittua.- pelokas ja uneton
Kiitos vastauksesta (vaikka kysymykseni olikin oudosti muotoiltu). Juuri tuota ajoin takaa, että ulosottovelka on muualta kuin asuntolainan myöntämästä pankista. Asuntolainan olen hoitanut pennilleen ajallaan, joten siinä ei ole moitteen sijaa.
- kysyjä5
pelokas ja uneton kirjoitti:
Kiitos vastauksesta (vaikka kysymykseni olikin oudosti muotoiltu). Juuri tuota ajoin takaa, että ulosottovelka on muualta kuin asuntolainan myöntämästä pankista. Asuntolainan olen hoitanut pennilleen ajallaan, joten siinä ei ole moitteen sijaa.
Ymmärrän mitä tarkoitat, että omistat kuitenkin asunnon.. ja jos sinulla on ulosotossa perittävää, niin joutuisiko mahdollisesti tämä asunto velkojen saamiseksi.. voisiko siis ulosotto puolelta pakottaa myymää asuntonsa, jos siellä on saatavia, niin että saatavat saadaan kuitattua.
Olen itse ymmärtänyt, että jos ulosotossa on saatavia, niin voit sopia näiden maksamisesta.. ja tämän vakuudeksi ulosotto voi ns. pankkiin tehdä 'vakuussitoumuksen' tai en tiedä, millä nimellä tämä on, mutta
siten, että kun ja jos joskus myyt asunnon, niin jos et ole ulosotossa olevia saatavia maksanut, niin myynti tilanteessa viimeistään sinulta sitten 'otetaan' tuo ulosottosaatava luonnollisesti pankin saatavien jälkeen.
Itse olen samassa tilanteessa ja pelkään, mitä tulee tapahtumaan. Asuntolainaa olen maksanut sovintunlaisesti tosin olen joutunut olemaan lyhennysvapaalla.
Jos jollain on kertoa tähän ulosotto asiaan asiallisia vastauksia, niin minäkin mielelläni kuulisin siitä.
Edellinen tässä talossa ollut asukas kun myi meille talonsa, niin kaupan teko hetkellä oli paikalla pankin edustajan lisäksi myyjä ja ulosottoviranomainen. Eli he ottivat omansa.. loppusumma sitten siirtyi myyjän tilille (mitä sitten mahd. jäi jäljelle) - pelokas ja uneton
kysyjä5 kirjoitti:
Ymmärrän mitä tarkoitat, että omistat kuitenkin asunnon.. ja jos sinulla on ulosotossa perittävää, niin joutuisiko mahdollisesti tämä asunto velkojen saamiseksi.. voisiko siis ulosotto puolelta pakottaa myymää asuntonsa, jos siellä on saatavia, niin että saatavat saadaan kuitattua.
Olen itse ymmärtänyt, että jos ulosotossa on saatavia, niin voit sopia näiden maksamisesta.. ja tämän vakuudeksi ulosotto voi ns. pankkiin tehdä 'vakuussitoumuksen' tai en tiedä, millä nimellä tämä on, mutta
siten, että kun ja jos joskus myyt asunnon, niin jos et ole ulosotossa olevia saatavia maksanut, niin myynti tilanteessa viimeistään sinulta sitten 'otetaan' tuo ulosottosaatava luonnollisesti pankin saatavien jälkeen.
Itse olen samassa tilanteessa ja pelkään, mitä tulee tapahtumaan. Asuntolainaa olen maksanut sovintunlaisesti tosin olen joutunut olemaan lyhennysvapaalla.
Jos jollain on kertoa tähän ulosotto asiaan asiallisia vastauksia, niin minäkin mielelläni kuulisin siitä.
Edellinen tässä talossa ollut asukas kun myi meille talonsa, niin kaupan teko hetkellä oli paikalla pankin edustajan lisäksi myyjä ja ulosottoviranomainen. Eli he ottivat omansa.. loppusumma sitten siirtyi myyjän tilille (mitä sitten mahd. jäi jäljelle)Juuri tuota tarkoitin, en vaan osannut muotoilla asiaa oikein (pää taitaa jumittaa jo pelkästä asioiden pyörittämisestä). Minä olen sopinut maksut ulosoton kanssa ja palkasta menee sovittu osuus ulosottoon kuukaudessa, eli se puoli on "hoidossa". Olen vain tosiaan huolissani siitä, että voiko velkoja (ei pankki) vaatia talon myyntiä. Minä en ole joutunut ottamaan maksuvapaita kuukausia asuntolainaan, vaan olen pystynyt maksamaan ne aina ajallaan (onneksi edes joku asia on onnistunut).
Toivotaan, että saadaan asiallisia vastauksia. Tsemppiä sinulle "kysyjä5", eiköhän me jostain saada tietoa. - kysyjä5a
Juuri tuota tarkoitin, en vaan osannut muotoilla asiaa oikein (pää taitaa jumittaa jo pelkästä asioiden pyörittämisestä). Minä olen sopinut maksut ulosoton kanssa ja palkasta menee sovittu osuus ulosottoon kuukaudessa, eli se puoli on "hoidossa". Olen vain tosiaan huolissani siitä, että voiko velkoja (ei pankki) vaatia talon myyntiä. Minä en ole joutunut ottamaan maksuvapaita kuukausia asuntolainaan, vaan olen pystynyt maksamaan ne aina ajallaan (onneksi edes joku asia on onnistunut).
Toivotaan, että saadaan asiallisia vastauksia. Tsemppiä sinulle "kysyjä5", eiköhän me jostain saada tietoa.Hei, jos maksat ulosottoon sovitun summan.. eli menee palkastasi.
Jos pystyt jatkamaan tätä.. niin asuntoasi ei laiteta myyntiin.
saanko kysyä... kuinka iso osa lohkesi tuloistasi ulosottoon ??
Tiedän, että itselläni on valitettavasti menossa n. 7000 euron erillinen laina oikeuden päätöksellä perittäväksi ja ulosottoon, kun en kuntoutustuelle jäätyäni pystynytkään maksamaan sitä riittävän ajoissa. Juttelin tästä ulosottomihen kanssa.. ja kun maksu sitten menee ulosottoperintään, niin voimme sopia maksusta esim. 200 euroa kuussa ... eikä menisi tuloista (kuntoutustuesta), ja tämän
vakuudeksi, että hoidan tuon summan.. saattaisivat vaatia vakuutta talosta tuon osuuden verran. Sitten voisi tulla eteen.. että kun myyn, niin ulosotto ottaisi vielä tuon puuttuvan summan. En tiedä voisivatko siinä tilanteessa vaatia myymään.. ?? - pelokas ja uneton
kysyjä5a kirjoitti:
Hei, jos maksat ulosottoon sovitun summan.. eli menee palkastasi.
Jos pystyt jatkamaan tätä.. niin asuntoasi ei laiteta myyntiin.
saanko kysyä... kuinka iso osa lohkesi tuloistasi ulosottoon ??
Tiedän, että itselläni on valitettavasti menossa n. 7000 euron erillinen laina oikeuden päätöksellä perittäväksi ja ulosottoon, kun en kuntoutustuelle jäätyäni pystynytkään maksamaan sitä riittävän ajoissa. Juttelin tästä ulosottomihen kanssa.. ja kun maksu sitten menee ulosottoperintään, niin voimme sopia maksusta esim. 200 euroa kuussa ... eikä menisi tuloista (kuntoutustuesta), ja tämän
vakuudeksi, että hoidan tuon summan.. saattaisivat vaatia vakuutta talosta tuon osuuden verran. Sitten voisi tulla eteen.. että kun myyn, niin ulosotto ottaisi vielä tuon puuttuvan summan. En tiedä voisivatko siinä tilanteessa vaatia myymään.. ??Hei "kysyjä5a". Minulla menee ulosottoon kuukaudessa 500 euroa. Ulosotossa noin 25 000 euroa, eli aikas paljon. Asunnosta maksettavaa vielä vaikka kuinka ja paljon, eli myyntikään ei minua rikastuta.
Jos tosiaan jollakin on asiallista tietoa siitä, vaatiiko ulosotto myymään asuntoa, niin ottaisin tiedon ilolla vastaan. Minulla säännöllinen palkkatyö, josta voi ulosoton periä. - entinen velallinen
Hei "kysyjä5a". Minulla menee ulosottoon kuukaudessa 500 euroa. Ulosotossa noin 25 000 euroa, eli aikas paljon. Asunnosta maksettavaa vielä vaikka kuinka ja paljon, eli myyntikään ei minua rikastuta.
Jos tosiaan jollakin on asiallista tietoa siitä, vaatiiko ulosotto myymään asuntoa, niin ottaisin tiedon ilolla vastaan. Minulla säännöllinen palkkatyö, josta voi ulosoton periä.jos velkoja on hakenut vain suppeaa ulosottoa niin omaisuutta ei muuteta rahaksi.
- pelokas ja uneton
entinen velallinen kirjoitti:
jos velkoja on hakenut vain suppeaa ulosottoa niin omaisuutta ei muuteta rahaksi.
Mikä ero on suppealla, tavallisella ja laajalla ulosotolla ?
- kanssavelkainen
Juuri tuota tarkoitin, en vaan osannut muotoilla asiaa oikein (pää taitaa jumittaa jo pelkästä asioiden pyörittämisestä). Minä olen sopinut maksut ulosoton kanssa ja palkasta menee sovittu osuus ulosottoon kuukaudessa, eli se puoli on "hoidossa". Olen vain tosiaan huolissani siitä, että voiko velkoja (ei pankki) vaatia talon myyntiä. Minä en ole joutunut ottamaan maksuvapaita kuukausia asuntolainaan, vaan olen pystynyt maksamaan ne aina ajallaan (onneksi edes joku asia on onnistunut).
Toivotaan, että saadaan asiallisia vastauksia. Tsemppiä sinulle "kysyjä5", eiköhän me jostain saada tietoa.Vastaus taitaa tulla myöhään. Jos maksat palkasta voudille ja pankkiin säännöllisesti, huolesi ovat ohi.
Pankki ei sano lainaa irti koska silloin korkotulot loppuisivat.
Jos asunto on velkainen, ei voutia haluta tunkea nokkaa siihenkään.
Jos vouti toimillaan aiheuttaa kohtuutonta lisävelkaa eli haittaa, asunnottomuuden, ja onko asunnolla myös toinen omistaja, ja onko hä viaton muihin velkoihin... Vouti ei tule sekoittamaan pakettia.
Pankkien ja voudin kanssa pärjää ja yleensä sovittu pitää.
Muista kavahtaa perintä eli koronkiskontatoimistoja, ne on umpikieroja paskoja. - Väärin kohdeltu
kysyjä5 kirjoitti:
Edellinen tässä talossa ollut asukas kun myi meille talonsa, niin kaupan teko hetkellä oli paikalla pankin edustajan lisäksi myyjä ja ulosottoviranomainen. Eli he ottivat omansa.. loppusumma sitten siirtyi myyjän tilille (mitä sitten mahd. jäi jäljelle)meikäläisen tarina on tämä.ulosotossa on velkoja.Asuntolainaa on,mitä hoidan säännöllisesti,eli ei minkäänlaisia maksuhäiriöitä.Ulosotto velka on syntynyt muista maksuista.ulosotto saa palkasta joka kuukausi vähäsen rahaa,mutta heidän mielestään aivan liian vähän,joten lopputuloksena ulosotto päättikin ulosmitata asunnon,velkojen kuittaamiseksi.Talolaina maksetaan ja velkojat saavat omansa ja viimekädessä sitten minä saan ulosoton kautta kaiken ylimääräisen mitä jää.Koko talon kauppahinta menee suoraan ulosottoon,ja ulosotto maksaa kaikille pankille,velkojille ja lopuksi minulle.Ennenkö minä saan omani pois,jos jotain jää,niin siihen aikaa kuluu n. 6 viikkoa.Eli ulosotto voi ulosmitata omaisuuden vaikka ulosotto velka on syntynyt jostain muusta kuin asuntolainasta,ja vaikka asuntolainaa maksaa säännöllisesti niinkuin pitääkin ja vaikka ulos otto saa palkasta joka kuukausi.
- pekka...66
Kannattaa varautua, että asunto ainakin laitetaan myyntikieltoon....
- suomi.keskustelu
Asuntolainan vakuutena on yleensä ostettava asunto (lisävakuutena esim. takaus tai pantti, talletukset tai arvopaperit jne.).
Vastaus riippuu käsitykseni mukaan siis osittain siitä, mikä on asuntolainasi vakuutena, ja toisaalta siitä, paljonko sinulla on yhteensä ulosotossa, ja mitä omaisuutta sinulla yleensäkin on.
Normaalitilanteessa kiinteistön ulosmittauskohteeksi valikoituminen tapahtuu UK 4:21-25 mukaisesti (omaisuus ulosmitataan seuraavassa järjestyksessä: 1) raha tai rahasaatava taikka palkka, eläke tai muu toistuvaistulo; 2) muu irtain omaisuus; 3) kiinteä omaisuus; 4) omaisuus, jota velallinen tarvitsee vakituiseksi asunnokseen tai välttämätöntä toimeentuloaan varten).- fksjdköfjkdj
Tämä riippuu paljon ulosottomiehestä ja viime kädessä velkojista. Ulosottomies voi "ulosmitata" asunto-osakkeesi, mutta se tarkoittaa vain sitä, että et saa ilman Uo:n lupaa myydä sitä. Mitään muuta mullistavaa ei tapahdu, jos maksat velkojasi/pidätetään palkasta suht ripeään tahtiin säännöllisesti. Ei uo ala ensimmäiseksi asuntoasi myymään. Pankki tulee tietenkin myös tässä kohtaa väliin, eli mitään pilkkahinnalla pakkomyyntiä pankki ei hyväksy, se haluaa ensin omansa pois (= lainan verran). Vasta loput saa UO jos mitään loppua on. JOs loppu ei edes kata nykyistä velkaasi, niin yritä saada uo ymmärtämään, että hulluahan olisi myydä asunto. Järkevää on antaa sinun asua siinä ja näin ollen pystyt maksamaan velkaasi säännöllisesti ja se tulee joskus maksettuakin.
Näinhän näitten asioitten pitäis siis järkevästi ajateltuna mennä mutta tiedä sitten....uo-miehellä paljon valtaa päättää, miten toimii.... - yöt valvova
fksjdköfjkdj kirjoitti:
Tämä riippuu paljon ulosottomiehestä ja viime kädessä velkojista. Ulosottomies voi "ulosmitata" asunto-osakkeesi, mutta se tarkoittaa vain sitä, että et saa ilman Uo:n lupaa myydä sitä. Mitään muuta mullistavaa ei tapahdu, jos maksat velkojasi/pidätetään palkasta suht ripeään tahtiin säännöllisesti. Ei uo ala ensimmäiseksi asuntoasi myymään. Pankki tulee tietenkin myös tässä kohtaa väliin, eli mitään pilkkahinnalla pakkomyyntiä pankki ei hyväksy, se haluaa ensin omansa pois (= lainan verran). Vasta loput saa UO jos mitään loppua on. JOs loppu ei edes kata nykyistä velkaasi, niin yritä saada uo ymmärtämään, että hulluahan olisi myydä asunto. Järkevää on antaa sinun asua siinä ja näin ollen pystyt maksamaan velkaasi säännöllisesti ja se tulee joskus maksettuakin.
Näinhän näitten asioitten pitäis siis järkevästi ajateltuna mennä mutta tiedä sitten....uo-miehellä paljon valtaa päättää, miten toimii....no minulla koti myös ulosmitattu....velkoja uo:ssa noin 100 000 euroa mutta firman kirjanpidot saan 2 kuukauden sisällä kuntoon ja velat putoavat oikealle tasolleen noin 60 000-70 000 euroon...ulosmitatun kiintiestön arvo noin 300 000 euroa ja pankkivelka noin 170 000 euroa.kiinteistö puoliksi avovaimon kanssa(papereissa 50%/50%) ja kiinteistö meidän yhteinen koti....nettotuloni on noin 3000 euroa kuussa joskus vähän ylikin....vouti on kovasti uhkaillut pakkohuutokaupalla,kun olenkin maksanut vain noin 400-500 euroa kuussa....mitä luulette mitä vouti sanoo kun ehdotan noin 1000 euron kuukausimaksua että saisin noin 6-7 vuodessa velan maksettua ja kotini pitää...eikä ulosotto kuitenkin periaatteessa kestä 15 vuotta eikä heillä ole pelkoa velkojen vanhenemisesta kun olen vuosia joka kuukausi useita satoja euroja maksanut ja kiinteistö ulosmitattu joulukuussa 2008 ? en ole itse voutia vielä tavannut mutta oletin ulosmittauksen olevain varotoimenpide eli hukkaamiskiellossa,joka sopii minulle vallan hyvin kun haluaisin rahalla asiat hoitaa vaikka se vuosia kestääkin...vouti vain näkee että summa kasvaa kokoajan ja nyt päälle 100 000 euroa jotka ei siis pidä paikkaansa hoitamattomien kirjanpitojen takia ja sanoi pokkana puhelimessa että velat pitäisi olla vuodessa maksettu ja kuukausieräksi tulisi 10 000 euroa....siis onko tuo pelkkäuhkailua vaan kun on vihainen siitä että kun näkee vaan kasvavat summat enkä ole oikeaa asianlaitaa aiemmin kertonut...kirjanpidon saan 2 kuukaudessa kuntoon ja vero-oikaisut joista suurin osa veloista on..tarkoitus on myös ettei uutta velkaa ulosottoon enää mene.....on vain tosi veemäinen fiilis mennä kirjanpidot hoidettuani ja oikeat velkasummat selvitettyäni ehdottelemaan maksusopimusta kun puhelimessa oltiin jo noin tylyjä....sitäpaitsi itse otin yhteyttä halutakseni kertoa että nyt laitetaan kirjanpidot ajantasalle ja aletaan maksamaan isompaa summaa kuussa,että saa elämään mielenrauhan kodin säilyttämisestä....elämä on ollut yhtä helvettiä pelkotiloissa....yöllä kun herää(jos yleensä nukkuu) vessahätään niin ensimmäisenä on mielessä ulosottovirasto ja kodin pakkohuutokauppa.....asiallisia vastauksia pyytäisin teiltä jotka tietävät asioista tai on omia kokemuksia...rahalla haluaisin velat hoitaa,johan olisin muuten taloni myynyt vuosia sitten ja muuttanut pois koko maasta,,,,,neuvokaa please!!!
- allklklkla
yöt valvova kirjoitti:
no minulla koti myös ulosmitattu....velkoja uo:ssa noin 100 000 euroa mutta firman kirjanpidot saan 2 kuukauden sisällä kuntoon ja velat putoavat oikealle tasolleen noin 60 000-70 000 euroon...ulosmitatun kiintiestön arvo noin 300 000 euroa ja pankkivelka noin 170 000 euroa.kiinteistö puoliksi avovaimon kanssa(papereissa 50%/50%) ja kiinteistö meidän yhteinen koti....nettotuloni on noin 3000 euroa kuussa joskus vähän ylikin....vouti on kovasti uhkaillut pakkohuutokaupalla,kun olenkin maksanut vain noin 400-500 euroa kuussa....mitä luulette mitä vouti sanoo kun ehdotan noin 1000 euron kuukausimaksua että saisin noin 6-7 vuodessa velan maksettua ja kotini pitää...eikä ulosotto kuitenkin periaatteessa kestä 15 vuotta eikä heillä ole pelkoa velkojen vanhenemisesta kun olen vuosia joka kuukausi useita satoja euroja maksanut ja kiinteistö ulosmitattu joulukuussa 2008 ? en ole itse voutia vielä tavannut mutta oletin ulosmittauksen olevain varotoimenpide eli hukkaamiskiellossa,joka sopii minulle vallan hyvin kun haluaisin rahalla asiat hoitaa vaikka se vuosia kestääkin...vouti vain näkee että summa kasvaa kokoajan ja nyt päälle 100 000 euroa jotka ei siis pidä paikkaansa hoitamattomien kirjanpitojen takia ja sanoi pokkana puhelimessa että velat pitäisi olla vuodessa maksettu ja kuukausieräksi tulisi 10 000 euroa....siis onko tuo pelkkäuhkailua vaan kun on vihainen siitä että kun näkee vaan kasvavat summat enkä ole oikeaa asianlaitaa aiemmin kertonut...kirjanpidon saan 2 kuukaudessa kuntoon ja vero-oikaisut joista suurin osa veloista on..tarkoitus on myös ettei uutta velkaa ulosottoon enää mene.....on vain tosi veemäinen fiilis mennä kirjanpidot hoidettuani ja oikeat velkasummat selvitettyäni ehdottelemaan maksusopimusta kun puhelimessa oltiin jo noin tylyjä....sitäpaitsi itse otin yhteyttä halutakseni kertoa että nyt laitetaan kirjanpidot ajantasalle ja aletaan maksamaan isompaa summaa kuussa,että saa elämään mielenrauhan kodin säilyttämisestä....elämä on ollut yhtä helvettiä pelkotiloissa....yöllä kun herää(jos yleensä nukkuu) vessahätään niin ensimmäisenä on mielessä ulosottovirasto ja kodin pakkohuutokauppa.....asiallisia vastauksia pyytäisin teiltä jotka tietävät asioista tai on omia kokemuksia...rahalla haluaisin velat hoitaa,johan olisin muuten taloni myynyt vuosia sitten ja muuttanut pois koko maasta,,,,,neuvokaa please!!!
jaa-a onhan se kumma jos ei rahalla voisi hoitaa kun tulot on tuollaiset vai mitä on muut mieltä`?
- Wurg
yöt valvova kirjoitti:
no minulla koti myös ulosmitattu....velkoja uo:ssa noin 100 000 euroa mutta firman kirjanpidot saan 2 kuukauden sisällä kuntoon ja velat putoavat oikealle tasolleen noin 60 000-70 000 euroon...ulosmitatun kiintiestön arvo noin 300 000 euroa ja pankkivelka noin 170 000 euroa.kiinteistö puoliksi avovaimon kanssa(papereissa 50%/50%) ja kiinteistö meidän yhteinen koti....nettotuloni on noin 3000 euroa kuussa joskus vähän ylikin....vouti on kovasti uhkaillut pakkohuutokaupalla,kun olenkin maksanut vain noin 400-500 euroa kuussa....mitä luulette mitä vouti sanoo kun ehdotan noin 1000 euron kuukausimaksua että saisin noin 6-7 vuodessa velan maksettua ja kotini pitää...eikä ulosotto kuitenkin periaatteessa kestä 15 vuotta eikä heillä ole pelkoa velkojen vanhenemisesta kun olen vuosia joka kuukausi useita satoja euroja maksanut ja kiinteistö ulosmitattu joulukuussa 2008 ? en ole itse voutia vielä tavannut mutta oletin ulosmittauksen olevain varotoimenpide eli hukkaamiskiellossa,joka sopii minulle vallan hyvin kun haluaisin rahalla asiat hoitaa vaikka se vuosia kestääkin...vouti vain näkee että summa kasvaa kokoajan ja nyt päälle 100 000 euroa jotka ei siis pidä paikkaansa hoitamattomien kirjanpitojen takia ja sanoi pokkana puhelimessa että velat pitäisi olla vuodessa maksettu ja kuukausieräksi tulisi 10 000 euroa....siis onko tuo pelkkäuhkailua vaan kun on vihainen siitä että kun näkee vaan kasvavat summat enkä ole oikeaa asianlaitaa aiemmin kertonut...kirjanpidon saan 2 kuukaudessa kuntoon ja vero-oikaisut joista suurin osa veloista on..tarkoitus on myös ettei uutta velkaa ulosottoon enää mene.....on vain tosi veemäinen fiilis mennä kirjanpidot hoidettuani ja oikeat velkasummat selvitettyäni ehdottelemaan maksusopimusta kun puhelimessa oltiin jo noin tylyjä....sitäpaitsi itse otin yhteyttä halutakseni kertoa että nyt laitetaan kirjanpidot ajantasalle ja aletaan maksamaan isompaa summaa kuussa,että saa elämään mielenrauhan kodin säilyttämisestä....elämä on ollut yhtä helvettiä pelkotiloissa....yöllä kun herää(jos yleensä nukkuu) vessahätään niin ensimmäisenä on mielessä ulosottovirasto ja kodin pakkohuutokauppa.....asiallisia vastauksia pyytäisin teiltä jotka tietävät asioista tai on omia kokemuksia...rahalla haluaisin velat hoitaa,johan olisin muuten taloni myynyt vuosia sitten ja muuttanut pois koko maasta,,,,,neuvokaa please!!!
Se ongelma on siinä, että nykytahdilla velkasi kasvaa ulosotosta holimatta ja uo:n tai velkojien kärsivällisyys on lopussa. Turha tuudittautua siihen että tuolla tahdilla saat maksaa velkaa vanhenemiseen asti, kun sinulla on asunto, josta sinun osuutesi velattomasta arvosta kattaa ison osan veloistasi.
Ulosottoon pätee se sananlasku "Niin metsä vastaa..." Jos on halua hoitaa asiansa niin silloin pitää olla ajoissa aktiivinen. Ei näytä hyvälle jos nyt vasta vuosien ulosoton jälkeen laitat kirjanpitosi ja vero-oikaisusi kuntoon. Olisitko pystynyt aiemminkin maksamaan sellaista summaa että velka olisi lyhentynyt?
Kannattaisiko miettiä asunnon myyntiä ihan itse? Sekin onnistuu ulosoton kanssa neuvotellen. Silloin pääsisit kerralla eroon suuresta osasta velkojasi. Ei se vuokralla asuminen niin kauheaa ole. Todennäköisesti stressi vähenisi. - Pelko pois
yöt valvova kirjoitti:
Oletko ajatellut velkaneuvontaa? Siitä voisi ehkä olla apua. uloaoton saa keskeytettyä siksi ajaksi.
Voisitko ottaa lisää pankkilainaa, millä saisit velat maksettua pois? Selviäisit pienemmillä kuluilla ja koroilla.
Pyydä jotain toista uo. miestä langan päähän, sanot ettet voi puhua edellisen kanssa.
Sinähän lyhentelet ns.suojaosuudella pankkilainaa. Kuinkas sellaiseen uo. muuten pääsee käsiksi? kysäseppäs. Älä anna periksi. Valtion virkamiehet saa siitä oikein hyvää palkkaa kun kyykyttää ihmisiä. - alkuperäiskirjottaja
Pelko pois kirjoitti:
Oletko ajatellut velkaneuvontaa? Siitä voisi ehkä olla apua. uloaoton saa keskeytettyä siksi ajaksi.
Voisitko ottaa lisää pankkilainaa, millä saisit velat maksettua pois? Selviäisit pienemmillä kuluilla ja koroilla.
Pyydä jotain toista uo. miestä langan päähän, sanot ettet voi puhua edellisen kanssa.
Sinähän lyhentelet ns.suojaosuudella pankkilainaa. Kuinkas sellaiseen uo. muuten pääsee käsiksi? kysäseppäs. Älä anna periksi. Valtion virkamiehet saa siitä oikein hyvää palkkaa kun kyykyttää ihmisiä.siis kaupungin velkaneuvontan on aika mutta vasta heinäkuussa...yhden juristin mielestä se on vain ajanhukkaa...ehdotti ottamaan asianajajaliittoon yhteyttä ja etsi velkajärjestelyihin erikoistunut juristi avuksi velkajärjestelyyn......mikä ero nyt sitten on velkaneuvonnalla ja velkajärjestelyllä....onko se velkajärjestely sellainen jota mennään hakemaan käräjäoikeudesta ja neuvotella velkojien kanssa vaui miten minun pitää edetä??? pfuuf...pää hajoaa..
- entinen velallinen
alkuperäiskirjottaja kirjoitti:
siis kaupungin velkaneuvontan on aika mutta vasta heinäkuussa...yhden juristin mielestä se on vain ajanhukkaa...ehdotti ottamaan asianajajaliittoon yhteyttä ja etsi velkajärjestelyihin erikoistunut juristi avuksi velkajärjestelyyn......mikä ero nyt sitten on velkaneuvonnalla ja velkajärjestelyllä....onko se velkajärjestely sellainen jota mennään hakemaan käräjäoikeudesta ja neuvotella velkojien kanssa vaui miten minun pitää edetä??? pfuuf...pää hajoaa..
jos on maksuvaraa ehdottaisin kanssa tuota lakimiestä voi säästää pitkän pennin kun asiat lähtee hoitumaan heti eikä vasta heinäkuussa.
- minätäällätaasen
jos on maksuvaraa ehdottaisin kanssa tuota lakimiestä voi säästää pitkän pennin kun asiat lähtee hoitumaan heti eikä vasta heinäkuussa.
joo mutta mihin otan yhteyttä ??????? käräjäoikeuteen vai minne ??? jos kaupungin velkaneuvontaa ei juristi suosittele odottamaan pítääkö minun itse soittaa käräjäoikeuteen ja pyytää henkilölle joka voi neuvoa velkajärjestelyyn hakeutumisesta ???? ja seisahtuuko uo-toimet siksi aikaa ?
- entinen velallinen
minätäällätaasen kirjoitti:
joo mutta mihin otan yhteyttä ??????? käräjäoikeuteen vai minne ??? jos kaupungin velkaneuvontaa ei juristi suosittele odottamaan pítääkö minun itse soittaa käräjäoikeuteen ja pyytää henkilölle joka voi neuvoa velkajärjestelyyn hakeutumisesta ???? ja seisahtuuko uo-toimet siksi aikaa ?
eiköhän se juristi sitten neuvo jos ottaa jutun ajaakseen siitähän sille maksetaan.
- velatniskassa
eiköhän se juristi sitten neuvo jos ottaa jutun ajaakseen siitähän sille maksetaan.
Kaupungin velkaneuvoja siis neuvoo sinua, mitä mahdollisuuksia sinulla olisi velkojesi kanssa. Jos edellytyksiä on, voit hakeutua velkajärjestelyyn. Velkaneuvoja auttaa sinua hakemuksen teossa, ja käräjäoikeuden tuomari vahvistaa, pääsetkö velkajärjestelyyn vai et, kuultuaan velkojia ja annettuaan sinulle mahdollisuuden vastata vielä (99.99 % velkojat vastustavat pääsyäsi velkajärjestelyyn,koska joutuvat antamaan osan veloista anteeksi.)
Velkajärjestely kestää 5 vuotta paitsi jos on tarkoitus säilyttää oma asunto, silloin kestää pidempään. Tuomari on määrännyt selvittäjän, joka on selvittänyt maksuvarasi, ja tuon 5 v tai pidempään, lyhennät velkojasi sillä maksuvaralla. Kun 5 v tai pidempi aika on loppu,saat loput velat anteeksi.
Aikataulu menee näin: tilaat ajan kaupungin/kunnan velkaneuvojalle, saat sen 2-3kk päähän. JOs lähdette hakemaan velkajärjestelyä, hommaat papereita muutaman viikon. Uusi tapaaminen ja hakemus lähtee käräjäoikeuteen. Kestää n. 2 kk, kun tuomari kysyy velkojilta vastineet ja vielä sinulta. Vaikka kaikki vastustaisivat tai vain yksi tms., tuomari yksin päättää, pääsetkö velkajärjestelyyn. Jos et, voit myöhemmin hakea sitä uudelleen. Jos pääset, alkaa 4 kk RAUHOITUSAIKA, jolloin velkojat eivät saa enää lähestyä sinua eivätkä periä velkojaan, eikä korot enää juokse. Selvittäjä tekee maksuvaralaskelman. Tänä aikana UO pidättää ihan normaalisti sen mitä on aina pidättänyt, mutta ei tilitä niitä velkojille vaan pitää ne varalla, ja niistä yleenssä maksetaan selvittäjän palkkio.
Koko hommaan menee n. 6 kk, jonka jälkeen alat maksaa tuota kk-maksua.
Eli se ei pidä paikkaansa niin kuin joku sanoi, että velkaneuvonnan aikana ei menisi korkoja ja kuluja tms tai siis velkaneuvonta ei mitenkään keskeytä ulosottoa tai velkojen perintää. Velkaneuvonta on vasta neuvontaa.
Ainakin Espoon velkaneuvoja jolla itse kävin, oli ääreis ammattitaitoinen, ei siinä juristeja olis tarvittu. Älä nyt niihin enää rahoja tuhlaa, ne on pahimpia rahastajia. - kiinnostaakovasti
velatniskassa kirjoitti:
Kaupungin velkaneuvoja siis neuvoo sinua, mitä mahdollisuuksia sinulla olisi velkojesi kanssa. Jos edellytyksiä on, voit hakeutua velkajärjestelyyn. Velkaneuvoja auttaa sinua hakemuksen teossa, ja käräjäoikeuden tuomari vahvistaa, pääsetkö velkajärjestelyyn vai et, kuultuaan velkojia ja annettuaan sinulle mahdollisuuden vastata vielä (99.99 % velkojat vastustavat pääsyäsi velkajärjestelyyn,koska joutuvat antamaan osan veloista anteeksi.)
Velkajärjestely kestää 5 vuotta paitsi jos on tarkoitus säilyttää oma asunto, silloin kestää pidempään. Tuomari on määrännyt selvittäjän, joka on selvittänyt maksuvarasi, ja tuon 5 v tai pidempään, lyhennät velkojasi sillä maksuvaralla. Kun 5 v tai pidempi aika on loppu,saat loput velat anteeksi.
Aikataulu menee näin: tilaat ajan kaupungin/kunnan velkaneuvojalle, saat sen 2-3kk päähän. JOs lähdette hakemaan velkajärjestelyä, hommaat papereita muutaman viikon. Uusi tapaaminen ja hakemus lähtee käräjäoikeuteen. Kestää n. 2 kk, kun tuomari kysyy velkojilta vastineet ja vielä sinulta. Vaikka kaikki vastustaisivat tai vain yksi tms., tuomari yksin päättää, pääsetkö velkajärjestelyyn. Jos et, voit myöhemmin hakea sitä uudelleen. Jos pääset, alkaa 4 kk RAUHOITUSAIKA, jolloin velkojat eivät saa enää lähestyä sinua eivätkä periä velkojaan, eikä korot enää juokse. Selvittäjä tekee maksuvaralaskelman. Tänä aikana UO pidättää ihan normaalisti sen mitä on aina pidättänyt, mutta ei tilitä niitä velkojille vaan pitää ne varalla, ja niistä yleenssä maksetaan selvittäjän palkkio.
Koko hommaan menee n. 6 kk, jonka jälkeen alat maksaa tuota kk-maksua.
Eli se ei pidä paikkaansa niin kuin joku sanoi, että velkaneuvonnan aikana ei menisi korkoja ja kuluja tms tai siis velkaneuvonta ei mitenkään keskeytä ulosottoa tai velkojen perintää. Velkaneuvonta on vasta neuvontaa.
Ainakin Espoon velkaneuvoja jolla itse kävin, oli ääreis ammattitaitoinen, ei siinä juristeja olis tarvittu. Älä nyt niihin enää rahoja tuhlaa, ne on pahimpia rahastajia.niin kun kiinteistö on yhteisomistuksessa ja vouti saa hakea käräjäoikeudelta yhteisomistuksen purkua,eikö totta ja varata yhteisomistajalle etuososto-oikeuden velallisen osuuteen....entäpä jos yhteisomistaja ei halua lunastaa velallisen osuutta.....kuinkas vouti meinaa velallisen puolikkaan myydä,kuka on niin hullu että puolikkaan ostaisi....vai voiko vouti muka myydä koko kiinteistön eli tässä tapauksessa myös täysin ulkopuolisen,velattoman ihmisen omaisuutta ?
kertokaas vähän tuosta pakkohuutokaupasta...vai mitä jos vouti haluaakin ostaa itse kiinteistön puolikkaan ja tehdä vähän bisnestä,kummallista on kyllä tuo juttu...mitenköhän ne oikeesti menee ja mitä vouti pystyy tekemään ja mitä ei...sellasia vastauksia asiantuntijoilta jotka todellakin tietää....tää rupes kiinnostamaan kovasti kun itsellä voi tulla juuri sama tilanne eteen....kyseessä oleva kiinteistöhän on molempien omistajien yhteinen koti..kertokaa nopeesti ennen kun otan paikalliseen uo:hon yhteyttä! - RUPEE SUUTUTTAMAAN
kiinnostaakovasti kirjoitti:
niin kun kiinteistö on yhteisomistuksessa ja vouti saa hakea käräjäoikeudelta yhteisomistuksen purkua,eikö totta ja varata yhteisomistajalle etuososto-oikeuden velallisen osuuteen....entäpä jos yhteisomistaja ei halua lunastaa velallisen osuutta.....kuinkas vouti meinaa velallisen puolikkaan myydä,kuka on niin hullu että puolikkaan ostaisi....vai voiko vouti muka myydä koko kiinteistön eli tässä tapauksessa myös täysin ulkopuolisen,velattoman ihmisen omaisuutta ?
kertokaas vähän tuosta pakkohuutokaupasta...vai mitä jos vouti haluaakin ostaa itse kiinteistön puolikkaan ja tehdä vähän bisnestä,kummallista on kyllä tuo juttu...mitenköhän ne oikeesti menee ja mitä vouti pystyy tekemään ja mitä ei...sellasia vastauksia asiantuntijoilta jotka todellakin tietää....tää rupes kiinnostamaan kovasti kun itsellä voi tulla juuri sama tilanne eteen....kyseessä oleva kiinteistöhän on molempien omistajien yhteinen koti..kertokaa nopeesti ennen kun otan paikalliseen uo:hon yhteyttä!niin uhkaavat myydä yhteisomistuksessa olevan kotimme joka on papereissa puoliksi velattoman vaimon kanssa! tottakai vaimo kieltäytyy ostamasta puolikasta(etuosto-oikeus)...haluan maksaa velkani rahalla vaikka useamman vuoden menee...mitä se tarkoittaa että haetaan yhteisomistuksen purkua....pyrkiikö vouti sillä tavoin myymään sitten minun puolikkaani,ei kai se nyt vaimon puolikkaaseen pääsekäsiksi ?
kuinka tällainen käytännössä voi olla mahdollista,kuka nyt puolikasta ostaisi ????
kertokaa ketkä tiedätte vai ehdotanko voutille että osta sinä ja muuta tähän mun akkani kanssa asumaan? - qalmdl
RUPEE SUUTUTTAMAAN kirjoitti:
niin uhkaavat myydä yhteisomistuksessa olevan kotimme joka on papereissa puoliksi velattoman vaimon kanssa! tottakai vaimo kieltäytyy ostamasta puolikasta(etuosto-oikeus)...haluan maksaa velkani rahalla vaikka useamman vuoden menee...mitä se tarkoittaa että haetaan yhteisomistuksen purkua....pyrkiikö vouti sillä tavoin myymään sitten minun puolikkaani,ei kai se nyt vaimon puolikkaaseen pääsekäsiksi ?
kuinka tällainen käytännössä voi olla mahdollista,kuka nyt puolikasta ostaisi ????
kertokaa ketkä tiedätte vai ehdotanko voutille että osta sinä ja muuta tähän mun akkani kanssa asumaan?joo kertokaa jotka tiuedätte
- Wurg
RUPEE SUUTUTTAMAAN kirjoitti:
niin uhkaavat myydä yhteisomistuksessa olevan kotimme joka on papereissa puoliksi velattoman vaimon kanssa! tottakai vaimo kieltäytyy ostamasta puolikasta(etuosto-oikeus)...haluan maksaa velkani rahalla vaikka useamman vuoden menee...mitä se tarkoittaa että haetaan yhteisomistuksen purkua....pyrkiikö vouti sillä tavoin myymään sitten minun puolikkaani,ei kai se nyt vaimon puolikkaaseen pääsekäsiksi ?
kertokaa ketkä tiedätte vai ehdotanko voutille että osta sinä ja muuta tähän mun akkani kanssa asumaan?Ulosottokaari antaa voudille samanlaisen mahdollisuuden hakea yhteisomistuksen purkua kuin yhteisomistajallakin on.
Jos omaisuus on sellaista että sitä ei voi jakaa, esim asunto tai ok-talo, niin silloin se myydään kokonaan. Velaton yhteisomistaja saa osuutensa rahana, ulosotossa olevan osuudesta suoritetaan ulosmittaus.
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1958/19580180 - ärsyyntynyt
Wurg kirjoitti:
Ulosottokaari antaa voudille samanlaisen mahdollisuuden hakea yhteisomistuksen purkua kuin yhteisomistajallakin on.
Jos omaisuus on sellaista että sitä ei voi jakaa, esim asunto tai ok-talo, niin silloin se myydään kokonaan. Velaton yhteisomistaja saa osuutensa rahana, ulosotossa olevan osuudesta suoritetaan ulosmittaus.
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1958/19580180ulosottokaari 5 luku 83§
Jos toinen yhteisomistaja käyttää yhteisesti omistettuja tiloja vakituisena asuntonaan, ulosottomies ei saa myydä omaisuutta ilman kyseisen yhteisomistajan suostumusta. Tarvittaessa ulosottomies saa käynnistää eräistä yhteisomistussuhteista annetun lain 9 §:ssä tarkoitetun menettelyn yhteisomistussuhteen purkamiseksi.
ja tästä johdannainen laki eräistä yhteisomistussuhteista 9§
Yhteisomistajalla on oikeus saada osansa yhteisestä esineestä jakamalla erotetuksi. Jaossa noudatettakoon soveltuvin osin, mitä perintökaaren 12 luvun 4 §:ssä on säädetty.
Mikäli esineen jakaminen ei ole mahdollista tai se aiheuttaisi suhteettoman kalliita kustannuksia tai alentaisi huomattavasti esineen arvoa, on oikeudella valta yhteisomistajan vaatimuksesta ja hänen haastatettuaan toiset yhteisomistajat asiassa kuultaviksi määrätä esine myytäväksi yhteisomistussuhteen purkamista varten.
...niin eli eihän vouti ole yhteisomistaja,jumalauta jos velaton yhteisomistaja ei kodistaan halua luopua ja velallinen yhteisomistaja haluaa tehdä maksujärjestelyjä ja hoitaa velkansa kunnialla muutamien vuosien aikana,niin onko vouti niin rottamainen että oikeasti lähtisi yhteistä kotia myymään kun selväksi on tehty myös se että aika suuria kuukausisummiakin olisi tarjolla velkojen hoitoon ??? kuulostaa vähän että vouti on sellainen rotta että ajatusmaailmassa ei muuta ole kuin että hänen varpailleen ei astuta...tuossahan lukee että oikeudella on valta määrätä myytäväksi YHTEISOMISTAJAN vaatimuksesta,ei suinkaan voutin vaatimuksesta....kertokaas taas ketkä asiaa tuntevat niin saadaan jollekin ehkä rauhallisempi mieli..jollekin joka haluaa maksaa menettämättä kotiaan...onhan tuo voudin taholta jo pelkkää vittuilua ja pelottelua minun mielestä! ei raha kelpaa vaan pitää saada sulka hattuun kun kovistellaan! - utelias unto
ärsyyntynyt kirjoitti:
ulosottokaari 5 luku 83§
Jos toinen yhteisomistaja käyttää yhteisesti omistettuja tiloja vakituisena asuntonaan, ulosottomies ei saa myydä omaisuutta ilman kyseisen yhteisomistajan suostumusta. Tarvittaessa ulosottomies saa käynnistää eräistä yhteisomistussuhteista annetun lain 9 §:ssä tarkoitetun menettelyn yhteisomistussuhteen purkamiseksi.
Yhteisomistajalla on oikeus saada osansa yhteisestä esineestä jakamalla erotetuksi. Jaossa noudatettakoon soveltuvin osin, mitä perintökaaren 12 luvun 4 §:ssä on säädetty.
Mikäli esineen jakaminen ei ole mahdollista tai se aiheuttaisi suhteettoman kalliita kustannuksia tai alentaisi huomattavasti esineen arvoa, on oikeudella valta yhteisomistajan vaatimuksesta ja hänen haastatettuaan toiset yhteisomistajat asiassa kuultaviksi määrätä esine myytäväksi yhteisomistussuhteen purkamista varten.
...niin eli eihän vouti ole yhteisomistaja,jumalauta jos velaton yhteisomistaja ei kodistaan halua luopua ja velallinen yhteisomistaja haluaa tehdä maksujärjestelyjä ja hoitaa velkansa kunnialla muutamien vuosien aikana,niin onko vouti niin rottamainen että oikeasti lähtisi yhteistä kotia myymään kun selväksi on tehty myös se että aika suuria kuukausisummiakin olisi tarjolla velkojen hoitoon ??? kuulostaa vähän että vouti on sellainen rotta että ajatusmaailmassa ei muuta ole kuin että hänen varpailleen ei astuta...tuossahan lukee että oikeudella on valta määrätä myytäväksi YHTEISOMISTAJAN vaatimuksesta,ei suinkaan voutin vaatimuksesta....kertokaas taas ketkä asiaa tuntevat niin saadaan jollekin ehkä rauhallisempi mieli..jollekin joka haluaa maksaa menettämättä kotiaan...onhan tuo voudin taholta jo pelkkää vittuilua ja pelottelua minun mielestä! ei raha kelpaa vaan pitää saada sulka hattuun kun kovistellaan!muuten kuka on kihlakunnan voudin esimies ?
- 20+10
ärsyyntynyt kirjoitti:
ulosottokaari 5 luku 83§
...niin eli eihän vouti ole yhteisomistaja,jumalauta jos velaton yhteisomistaja ei kodistaan halua luopua ja velallinen yhteisomistaja haluaa tehdä maksujärjestelyjä ja hoitaa velkansa kunnialla muutamien vuosien aikana,niin onko vouti niin rottamainen että oikeasti lähtisi yhteistä kotia myymään kun selväksi on tehty myös se että aika suuria kuukausisummiakin olisi tarjolla velkojen hoitoon ??? kuulostaa vähän että vouti on sellainen rotta että ajatusmaailmassa ei muuta ole kuin että hänen varpailleen ei astuta...tuossahan lukee että oikeudella on valta määrätä myytäväksi YHTEISOMISTAJAN vaatimuksesta,ei suinkaan voutin vaatimuksesta....kertokaas taas ketkä asiaa tuntevat niin saadaan jollekin ehkä rauhallisempi mieli..jollekin joka haluaa maksaa menettämättä kotiaan...onhan tuo voudin taholta jo pelkkää vittuilua ja pelottelua minun mielestä! ei raha kelpaa vaan pitää saada sulka hattuun kun kovistellaan!Oletko neuvotellut alkuperäisten velkojien kanssa? Olisivatko he suostuvia asunnon säilyttämiseen sinulla? Voudin toiminta voi toisaalta heijastella sitä että velkojat eivät enää halua odottaa saataviaan ties kuinka monta vuotta.
- järkimenee
20+10 kirjoitti:
Oletko neuvotellut alkuperäisten velkojien kanssa? Olisivatko he suostuvia asunnon säilyttämiseen sinulla? Voudin toiminta voi toisaalta heijastella sitä että velkojat eivät enää halua odottaa saataviaan ties kuinka monta vuotta.
no suurin osa veloista verója,verottajan perinnästä sanottiin vaan että veloista ei tehdä maksujärjestelyjä koska ne ovat ulosotossa...``tee uon kanssa`` ja sitten vouti sanoo että minun pitää saada verottaja vetämään velat pois ulosotosta....ei jumalauta kaikki puhuu niinkuin mitä sattuu....mites jos soitan käräjäoikeuteen ja velkajärjestelyjen asiantuntijalle...tuleekohan sieltä kenties kolmas ``auttava`` versio...ei voudin kanssa voi puhua,kerran juttelin puhelimessa kun OMA-ALOITTEISESTI haluisn alkaa asioita selvittämään....vastaus oli että 100 000 euroa pitää löytää rahaa tai talo realisoidaan,kukahitto nyt satatonnia saa kasaan,varsinkaan kahdessa viikossa...sanoessani vielä että summat eivät pidä paikkaansa kirjanpitojen hoitmamattomuuden takia oli vastaus että kyllähän ne ylimääräiset sitten palautetaan...ei jumalauta sentään....sillon oli kirjanpito tekemättä heinäkuusta 2007 lähtien,nyt ne alkaa olla valmiina 2008 loppuun asti eli aika vipinällä edetään...kirjanpitäjäkin sanoi että pelkästään vuodesta 2007 putoaa 20 000 euroa pois pääomasta ja putoaahan korotkin...taidan soittaa koko valtakunnan johtaalle voudille,että rupeaisi paikallisessa uossakin puhelimessa olemaan hieman asiallisempia ja mahdollisuuskia antavampia eikä sano joka kerta suoraan(avustavakin sanoo joka kerta kun kerron miten kirjanpito etenee eli velat pienenee että juu soita voutille että sehän on niin että rahoitus tänne tai laitetaan talo myyntiin...mä tulen aivan hulluksi noitten kanssa...teen kahta työtä kokoajan ja varmaan pystyn tonni nkuussa maksamaan ja velat tulee kirjanpidon kuntoon tultua olemaan ehkä noin 60 000 euroa...vuosiahan se vie mutta haluan ne korkoineen maksaa...eikö ulosotto kestä 15 vuotta,miksi mulle annetaan kokoajan ymmärtää että kohta minulla ei ole kotia vaimoni kanssa ??????????????
- Inhorealisti.
järkimenee kirjoitti:
no suurin osa veloista verója,verottajan perinnästä sanottiin vaan että veloista ei tehdä maksujärjestelyjä koska ne ovat ulosotossa...``tee uon kanssa`` ja sitten vouti sanoo että minun pitää saada verottaja vetämään velat pois ulosotosta....ei jumalauta kaikki puhuu niinkuin mitä sattuu....mites jos soitan käräjäoikeuteen ja velkajärjestelyjen asiantuntijalle...tuleekohan sieltä kenties kolmas ``auttava`` versio...ei voudin kanssa voi puhua,kerran juttelin puhelimessa kun OMA-ALOITTEISESTI haluisn alkaa asioita selvittämään....vastaus oli että 100 000 euroa pitää löytää rahaa tai talo realisoidaan,kukahitto nyt satatonnia saa kasaan,varsinkaan kahdessa viikossa...sanoessani vielä että summat eivät pidä paikkaansa kirjanpitojen hoitmamattomuuden takia oli vastaus että kyllähän ne ylimääräiset sitten palautetaan...ei jumalauta sentään....sillon oli kirjanpito tekemättä heinäkuusta 2007 lähtien,nyt ne alkaa olla valmiina 2008 loppuun asti eli aika vipinällä edetään...kirjanpitäjäkin sanoi että pelkästään vuodesta 2007 putoaa 20 000 euroa pois pääomasta ja putoaahan korotkin...taidan soittaa koko valtakunnan johtaalle voudille,että rupeaisi paikallisessa uossakin puhelimessa olemaan hieman asiallisempia ja mahdollisuuskia antavampia eikä sano joka kerta suoraan(avustavakin sanoo joka kerta kun kerron miten kirjanpito etenee eli velat pienenee että juu soita voutille että sehän on niin että rahoitus tänne tai laitetaan talo myyntiin...mä tulen aivan hulluksi noitten kanssa...teen kahta työtä kokoajan ja varmaan pystyn tonni nkuussa maksamaan ja velat tulee kirjanpidon kuntoon tultua olemaan ehkä noin 60 000 euroa...vuosiahan se vie mutta haluan ne korkoineen maksaa...eikö ulosotto kestä 15 vuotta,miksi mulle annetaan kokoajan ymmärtää että kohta minulla ei ole kotia vaimoni kanssa ??????????????
Taitaa olla velkojien ja voudin kärsivällisyys lopussa. Kirjanpito ilmeisesti ryssitty kunnolla, jos v. 2010 ei vielä ole selvillä paljonko niitä veroja olisi joskus vuosia sitten pitänyt maksaa. Ilmeisesti velan maksusi ei paljoa lyhennä velkapääomaa, korko juoksee. Se 15 v on ulosoton enimmäiskesto, ei automaattista tilanteessa jossa velallisella on kuitenkin omaisuutta jota realisoimalla ilmeisesti kaikki tai suuri osa veloista saataisiin maksettua heti.
Minä olisin myynyt kämpän ja maksanut velat pois jo aikoja sitten, en halua voutia ja velkastressiä 15 vuodeksi elämääni. Ei se vuokralla asuminenkaan niin kauheaa ole. - vitun uo
Inhorealisti. kirjoitti:
Taitaa olla velkojien ja voudin kärsivällisyys lopussa. Kirjanpito ilmeisesti ryssitty kunnolla, jos v. 2010 ei vielä ole selvillä paljonko niitä veroja olisi joskus vuosia sitten pitänyt maksaa. Ilmeisesti velan maksusi ei paljoa lyhennä velkapääomaa, korko juoksee. Se 15 v on ulosoton enimmäiskesto, ei automaattista tilanteessa jossa velallisella on kuitenkin omaisuutta jota realisoimalla ilmeisesti kaikki tai suuri osa veloista saataisiin maksettua heti.
Minä olisin myynyt kämpän ja maksanut velat pois jo aikoja sitten, en halua voutia ja velkastressiä 15 vuodeksi elämääni. Ei se vuokralla asuminenkaan niin kauheaa ole.ja myy talon joka on puoliksi vaimoni ! kyllä sen ulosmittauksen ymmärrän kun haluaa varmistaa saatavansa kun mitään ei tapahtunut vuosiin mutta nyt kyllä maksaisin...on se kumma kun ei saa verottajallekaan vanhimpia lyhennellä,sanotaan vaanett hoida uon kanssa ja niitten kanssa kun ei näköjään voi mitään hoitaa,kai ne mulle teltan jostain hommaa missä asua pienen lapseni kanssa
- mä vaan
vitun uo kirjoitti:
ja myy talon joka on puoliksi vaimoni ! kyllä sen ulosmittauksen ymmärrän kun haluaa varmistaa saatavansa kun mitään ei tapahtunut vuosiin mutta nyt kyllä maksaisin...on se kumma kun ei saa verottajallekaan vanhimpia lyhennellä,sanotaan vaanett hoida uon kanssa ja niitten kanssa kun ei näköjään voi mitään hoitaa,kai ne mulle teltan jostain hommaa missä asua pienen lapseni kanssa
Mä olen voutille pysty ja maksan koko ajan n.600-700euroo kuukaudessa ja just saatiin voudin kanssa sovittua et antaa mulle 2kk lyhennysvapaata ja niillä liksoilla laitan talomme viimese päälle ja kun torppa on myyty niin mulle jää 15-20000euroo ja vaimolle samanmoinen määrä tosin mä annan ne voutille niin pääsen monen vuoden VELKAVITUTUKSESTA KOKONAAN, sit ei muuta ku elämään
- 11+6
järkimenee kirjoitti:
Olisiko vaimon kannattavaa yrittää ostaa tuo asunnon puolikas, jos pankista vain saa lainaa. Halvemmaksi se tulisi velalliselle maksaa pankille asuntolainaa, kuin uolle kaiken maailman viivätyskorkoja. Tosin silloin asunto olisi kokonaan vaimon nimissä. Mutta jos haluaa pitää tuon asunnon ja maksaahan uusi asuntolainakin ja vuokralla olokin. Olisiko vaimon mahdollista myydä ½ asunto "velalliselle" osamaksulla. Jos velallinen maksaisi pankkiin, vaimon asuntolainan lyhennykset.
- Jussi Lahti
kasittaakseni pankki on kiinnostunut vain ja ainoastaan siita etta lyhennykset tulevat ajallaan,
mutta mikali lyhennykset jaavat tekematta, irtisanoo pankki lainansa, tietysti lainaehtojen mukaisesti, lainaehdot loydat lainapapereista. Kaytannossa siis jos maksat asuntolyhennykset ajallaan niin kukaan ei tule asiasta valittamaan.
Itse olen asuntoni aikanaan menettanyt ja taytyy sanoa etta juuri tuo pelko on oikeastaan paljon pahempi kuin mikaan todellisuus. Ala anna pelon hallita elamaasi, asunto tai ei, ihmisena olet arvokas. - Miten päin?
Vouti on ulosmitannut yhteisomistuksessa olevasta talosta 3/10 osan. Toinen omistaa 70 ja toinen 30 osuuden.
Jos enemmistöomistaja suostuu omalta puoleltaan ulosmittaukseen, ja haluaa myös talosta eroon, kuinka kuvio pankin kanssa menee?
Lasketaanko viivan alle jäävä osuus niin, että
1)myyntisummasta 7/10 osuus tilitetään pääomistajan tilille ja 3/10 osuus voudin tilille.
Pankille maksetaan yhteiset velat pois 50/50.
Vai niin, että ensin
2) kauppasummasta pankki velkoo omansa 50/50 ja vasta jäljelle jäävästä summasta jaetaan osuudet 30 voudille /70 yhteisomistajalle? - saunasiili
Ulosotto on yritystoiminnan vuoksi veloissa oleville paljon "kovempi" kuin tavalliselle tallaajalle. Ehkä se johtuu siitä että yksityisillä velkaa vähemmän.
Aloittajalle, (vaikka tämä onkin jo vanha ketju, mutta koskee monia muita) pankki ei ulosoton takia irtisano lainoja kunhan hoitelee lyhennykset. Pankki voi myös olla ymmärtäväinen, myöntävät lyhennysvapaita (maksat korot) jos paha tilanne hetkellisesti mutta tulee parantumaan tulevaisuudessa. Näin meillä, nyt ne "pahat ajat" ovat takana :) - ...
mitä sinulle alkuperäinen kirjoittaja kuuluu? haluaisin tietää saitko pitää kotisi? itselläni on vastaavallainen tilanne, en pysty maksamaan perintätoimistolle velkojani, joten ulosottoon on menossa. :( minulla on jo myös asuntolaina mitä lyhennän joka kuukausi, pelkään vain että mitä tapahtuu, kun laskut menevät ulosottoon, ettei vaan kukaan veisi kattoani pään päältä...
- uneton ja pelokas
Heips, minulla tilanne jatkuu entisellään. Asuntolainaa makselen ajallaan, muita laskuja on ulosotossa. Joka päivä elän pelossa, että asunto menisi myyntiin, vaikka ulosottovirkailija minua aina lohdutteleekin, ettei ole syytä huoleen. Yritän elää lapseni takia luottavaisin mielin, mutta joskus se on vaikeaa. Mutta aina pitää jaksaa toivoa parasta....
- Kysyjä123
Anteeski minullakin olisi kysymys
Eli saako ulosotto laitta minun talo myynti Jos on vaimon kanssa velkaa 11000€
Olen miettinyt tätä pitkää
Kiitos avusta - JK
VAI IIN
- incclub
No kuule, ennenpitkää kyllä, ulosotto voi laittaa asuntosi myyntiin. Mutta koitapa sopia maksuista ennen sitä, kuitenkin noin pieni summa kyseessä. Tsemppiä!
- dfdfdfdfll
mitenköhän tuo verottajan kärsivällisyys ? minun 39 000 euron ulosottoveloista 32 000 on verovelkoja...olen ulosottoon maksanut 400-600 euroa kuussa ja yhteisomistuksessa oleva koti ulosmitattu siis minun osuus.kodin arvo noin 320 000 euroa...velkaneuvonnasta sanottiin että ulosotto `EI VARMASTI` myy kotiamme voikohan tuohon sanaan luottaa ?
- Laamakuiskaaja
Kannattaisiko keskittyä kyselemään vain yhteen ketjuun, eikä nekrottaa vuosia sitten hiipuneita ketjuja? Tuo sama ongelma samoilla rahasummilla on pomppinut aika monessa ketjussa.
Selkeyden vuoksi voisi käyttää myös samaa nimimerkkiä.
Tämä lienee se paras ketju, ilmeisesti itse aloittamasi:
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14038537/onko-tietoa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 475875
- 495361
- 513746
- 143695
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise1003441- 313146
- 592894
- 592766
- 552413
- 381864