Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Miten saada töitä ilman suhteita ?

ilman_

Voisiko joku kertoa...???

15

5628

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vitutusmaximus

      Samaa olen itsekin miettinyt. Melkein vuoden verran erilaisia töitä havitellut ja muutamassa haastattelussakin käynyt mutta eih niin ei. Kaveripiireissä melkein jokainen on saanut vakituisen työsuhteen juuri suhteiden ansiosta. Vituttaa!!!!

      • affasffaf

        Joka kerran kun näette mamun töissä muistakaa, että jossain on työtön suomalainenkin, jolle työ olisi kelvannut.

        Noh äänestäkää oikein seuraavissa vaaleissa, niin suomen tuhoaminen loppuu.


      • mamun1
        affasffaf kirjoitti:

        Joka kerran kun näette mamun töissä muistakaa, että jossain on työtön suomalainenkin, jolle työ olisi kelvannut.

        Noh äänestäkää oikein seuraavissa vaaleissa, niin suomen tuhoaminen loppuu.

        No, minä olen niin sanottusti mamun. Haluatko tulla sanomaan mulle mitään? Vai oletko rohkea verkossa ja ulkona vain menet ohi??? Tule vain ja sano. Odotan.


      • Anonyymi
        affasffaf kirjoitti:

        Joka kerran kun näette mamun töissä muistakaa, että jossain on työtön suomalainenkin, jolle työ olisi kelvannut.

        Noh äänestäkää oikein seuraavissa vaaleissa, niin suomen tuhoaminen loppuu.

        u are funny


    • oiopiå

      Eikö olisi aika ruveta ryyppäämään ja hankkimaan kavereita? Ei tässä maassa töitä vaan saa, jos ei omaa minkäänlaista ryyppykaveripiiriä. Itsekin olin aikoinaan absolutisti, mutta tulin järkiini parin vuoden työttömyyden jälkeen ja sain duunia melkein heti, kun olin nolannut itseni keskustan baarissa kännipäissäni ja jätkät joista yks sattui olemaan nykyisen työpaikkani pomo muisti mut.

    • pressan kummin kaima

      sulla ole niitä suhteita?

      Etkö tunne ainuttakaan ihmistä? Ei ole yhtään sukulaisia? Eikä yhtään kavereita? Eikä yhtään entisiä työnantajia?

    • Kokeilla

      Olet varmasti kokeillutkin, mutta pyri osoittamaan aktiivisuutta kaikessa. Esimerkiksi jos olet vaikkapa työharjoittelussa, niin paina hommia ihan kuin saisit siitä palkan, ja osoita olevasi oikeasti kiinnostunut hommasta.

      Onhan se vaikeaa, jos mitään suhteita ei ole. Mutta aktiivisella otteella ja hyvällä asenteella pääsee pitkälle. Minäkin lähdin myös ihan nollista aikanaan. En tuntenut juuri ketään, hieman epäsosiaalinen kun nuorempana olin. Satuin kuitenkin tuntemaan erään, joka tiesi baarissa kertoa oman työnantajansa hakevan tekijää erääseen hommaan. En ollut sellaista koskaan tehnyt, mutta jollain ilveellä itselleni siitä työpaikan lopulta puhuin. Siellä työpaikalla taas törmäsin pariin muuhun työnantajaan, joista toiselle pääsin muutaman mutkan kautta töihin. Tältä kuitenkin loppui työt nopeasti, mutta tämä taas kertoi kolmannesta työnantajasta, joka hakee tekijää. Kun kerroin terveiset, että kuka tämän kolmannen puheille ohjasi, sain työn käytännössä siltä seisomalta. Vaikka kokemusta tästäkään työstä ei ollut.

      Neljännen työnantajan kohdalla olin jo oppinut hieman tuntemaan ihmisiä laajemmin, ja tämä työpaikka tuli muita reittejä pitkin.

      Viidennen kohdalla sen sijaan piti taas aloittaa lähes nollasta, koska en oikein tuntenut tältä, minulle (taas) uudelta alalta ketään. Muutaman kohteliaan puhelinsoitin jälkeen, ja kouluttajani avustuksella (opiskelin) sain kuitenkin hyvän työharjoittelupaikan, ja siellä osoitettuani olevani varsin oppimishaluinen ja asiasta innostunut kaveri, sain töitä välittömästi harjoittelun jälkeen.


      Tässäkin tapauksessa kyse oli pienistä asioista. Ennakkoluulottomasta asenteesta erilaisia töitä kohtaan ja ahkerasta otteesta, muunmuassa. Nollista aloitin, mutta ajan kuluessa tuttavat ja suhteet lisääntyvät, ja sitä kautta töitäkin alkaa olla huomattavasti helpompi saada. Todistuksella en ole koskaan töitä saanut. En hakemuksilla, enkä haastatteluilla. Se on aina ollut käsipäivää ja tervetuloa hommiin. Ihan muilla näytöillä, kuin kirjallisilla sellaisilla.

      Tsemppiä vain jatkoon, eikä nyt kannata antaa huonon työtilanteen pilata päivää. Taantumassa on vaikea saada työtä kokeneenakaan työntekijänä, joten se vaatii melko paljon tuuria saada hommia ilman suhteita. Mutta hyvässä lykyssä sullakin on jo huomenna työpaikka odottamassa. Sitä ei koskaan voi tietää etukäteen. Klassisella hakemus-haastattelu-rumballa se on kuitenkin hyvin vaikeaa, jollei ole poikkeuksellisen vahvaa osaamista jostain, tai harvinaisen hyvät paperit.

    • quuppeli

      Suhteiden luominen voi olla hankalaa, kun muuttaa toiselle paikkakunnalle. Itse muutin parinsadan kilometrin päähän synnyinseudulta ja jouduin huomaamaan miten vaikea työnsaanti voi olla kun ei tunne ketään.

    • jenni-19

      Eihän kenelläkään ole aluksi suhteita!
      Itse muutin toiselle paikkakunnalle noin vuosi sitten ja nyt sitten keväällä mietin että mistä kesätöitä. Mutta juttuhan on niin ettei niitä töitä saa jollei niitä hae ja ole aktiivinen. Ja jostainhan sitä kokemusta ja suhteita saatava näin alussa, sitten seuraavaan paikkaan voi olla jo hieman helpompi päästä. Itse laitoin hakemuksia hyvissä ajoin, olisikohan ollut helmikuussa, ja moneen paikkaan. Yhteensä täytin n. 10-15 hakemusta ja aikaisempana kokemuksena on kahden kesän siivous, vuosilta 2006 ja 2007. Yhdestä paikasta tuli kutsu haastatteluun. Ahkeran etsinnnän jälkeen kesätöitä on luvassa, mutta enemmän innoissani olen siitä, että tästä sitä kokemusta saa ja ehkä ensi kerralla tulisi useampi tarjous. :)

      Eli yritystä peliin vaan!

    • ukukuk

      Niinpä... ekan kesätyö paikan sain tuurilla, koska eräs toinen oli perunu ettei tulekkaan ja muita ei saanu niin lyhyellä varoitusajalla. Jossei opiskele kannattaa yrittää just toukokuulle.

    • Näin helposti

      mol.fi, katsot sieltä esim. siivoojan tai puhelinmyyjän paikat ja soitat suoraan työnantajalle että pääsisikö työhaastatteluun.

    • ehkä näin

      varmaan jotenkin jos etsis start up yrityksiä netistä haku koneella ja sitten pistää näille sähkö postia ja kertoo mitä osaa ja haluais mukaan projektiin

    • Anonyymi

      Ottaa selvää firmasta,mikä kiinnostaa. Soittaa sinne,sopii käynnin. Käy. Edelleen toimiva keino erottua massasta.
      Toinen on mahdollisimman naseva työpaikkahakemus: 'tunnen toimialaanne,tiedän miten xxx laitteita käytetään' tms osoitus että ei tarvita aapista kanssasi,vaan perehdytys.
      Voi myös kertoa,missä on ollut vastaavissa töissä.

    • Anonyymi

      Soittamalla suoraan yritykseen. Meillä on tällä hetkellä haku päällä, mutta koska kyse putkimiehestä niin hakijoita ei vain ole. Kelpaisi myös vastavalmistunut, tärkeintä että motivaatio kohdillaan. Työnantajat varmaankin pelkäävät saavansa huonon työntekijän. Itse arvostan hakijoita, ketkä ottavat yhteyttä eikä tule äidin/veljen tms suosittelemana :)

    • Anonyymi

      Minkä alan osaaja olet ?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1668
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1486
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe