Miten miehen saa siivoamaan?
Meillä kustannukset kyllä puolitetaan muttei kodin hoitoa se on täysin minun kontollani..eli vinkkejä kaivataan vai onko parempi luovuttaa kun minusta ei ole kuin piiaksi..:(
en ole nalkuttaja mieheni kyllä miksi ei ole siivottu vaikkei itse osallistu lainkaan..ja sitten marttyyriä minä teen täällä kaiken..kaipa se töiden delegointi on puolet siitä..vituttaa ja masentaa tämä tälläinen..
viimeksi kyllä siivosin vain joka toinen viikko josko huomaisi ..eli kuvittelen että en siivoa miehen siivousviikoilla..heh ei auttanut..valittaa kyllä muttei tee siltikään mitään..huvittaa olemme parina herra ja piika..en vain halua sitä roolia... :(
ennen hän maksoi enemmän joten korvasin siivoamalla..nyt maksan puolet enkö voi olettaa että kodinhoito kuuluu molemmille?
siivoaminen
27
173
Vastaukset
- kirpela
Vanhaa koiraa on vaikea saada oppiin uusia kujeita :(
- .
Hinnoittele siivous. Mies joko tekee oman osuutensa, tai maksaa sinulle.
Minä alkaisin siivoamaan siinä vaiheessa, kun sotku alkaisi häiritä. Eli sinkkuaikojani muistellen todennäköisesti jouluna ja juhannuksena. Koska Rouva Ratikkaa alkaa vaimaamaan jo viikon päästä, niin hän sitten siivoaa. Minä yritän sitten tehdä oman osani kotitöitä toisessa muodossa mm. pyykkäämällä, tiskaamalla, käymällä kaupassa, tekemällä ruokaa jne...
Tosin jos sinun miehesti valittaa, muttei siivoa, niin sehän on aivan täysi typerys. Minä en sentään koskaan valittaisi sotkusta.- kirpakkaakka
täytyy vääntää sil rautalangast tai yksinkertasest jätät siivoomat, kyl se sit huomaa ku meinaa kompastuu tavaroihis. Sillai kävi meilläki, kävin yhtlail töis ku exäki mut silti mun olis tarvin jaksa siivot ku heil kotonaki äit tek kaik mut se ei onnistunu mun kans. Nyt kyl o pakko ku olen yksi mut nyt se on vaan omaks iloks.
- .
Ei onnistu kumpikaan noista. Jos mies viihtyy sotkun keskellä, niin siihen ei auta mikään.
Miehen vaihto on luultavasti ainut keino. . kirjoitti:
Ei onnistu kumpikaan noista. Jos mies viihtyy sotkun keskellä, niin siihen ei auta mikään.
Miehen vaihto on luultavasti ainut keino.Miksi mies ei voisi tehdä jotain muita kotitöitä sen edestä, että sinä siivoat? Noin muuten suhteenne taitaa olla huonoissa kantimissa, jos eroa haudot. Tuo ei voi olla todellinen syy vaan korkeintaan piste iin päälle. Eikös?
- .
Ratikkakuski kirjoitti:
Miksi mies ei voisi tehdä jotain muita kotitöitä sen edestä, että sinä siivoat? Noin muuten suhteenne taitaa olla huonoissa kantimissa, jos eroa haudot. Tuo ei voi olla todellinen syy vaan korkeintaan piste iin päälle. Eikös?
No tota, ongelma ei ole minun, vaan ap:n. Meillä kumpikin tekee kotitöitä ihan yhtäläisesti.
Totuus kuitenkin on se, ettei ihmistä joka viihtyy sotkun keskellä saa siivoamaan millään konstilla. Jos hän on sen verran fiksu, että suostuu tuohon sinun ehdottamaasi järjestelyyn, niin sehän on hienoa. Muussa tapauksessa, siistin ihmisen kannattaa etsiä toinen samanlainen, ja antaa sottapyttyjen hakeutua toistensa seuraan. . kirjoitti:
No tota, ongelma ei ole minun, vaan ap:n. Meillä kumpikin tekee kotitöitä ihan yhtäläisesti.
Totuus kuitenkin on se, ettei ihmistä joka viihtyy sotkun keskellä saa siivoamaan millään konstilla. Jos hän on sen verran fiksu, että suostuu tuohon sinun ehdottamaasi järjestelyyn, niin sehän on hienoa. Muussa tapauksessa, siistin ihmisen kannattaa etsiä toinen samanlainen, ja antaa sottapyttyjen hakeutua toistensa seuraan.Olen aina sanonut, että samanlaiset lapset leikkivät parhaiten yhdessä. Tahtoo vain olla niin, että sitä itsensä kopiota ei löydy, joten avarakatseisuus ja arjen sietäminen auttaa asiaa.
- tgyhujyk
Ratikkakuski kirjoitti:
Miksi mies ei voisi tehdä jotain muita kotitöitä sen edestä, että sinä siivoat? Noin muuten suhteenne taitaa olla huonoissa kantimissa, jos eroa haudot. Tuo ei voi olla todellinen syy vaan korkeintaan piste iin päälle. Eikös?
toki näin ihan sama kunhan osallistuisi jotenkin.. :(
ongelma on että tekee joskus jotain ja sitten sitten saan kuulla siitä pitkän aikaa kuinka hän hoitaa kaiken ja samalla minä huollan kodin kaikkinensa ei vain huomaa sitä..vai onko taktikointia?
pari päivää tuntuu korvaavan koko kuukauden kotihommat jotka hoidan. Ja silti kuulen haukkuja etten tee mitään. Suhteemme taitaa olla tosiaan huonossa kantimissa. Keskustelu kun ei onnistu. :(
kyllä syy on paljon tuossa eroajatuksiin siis itsekkäässä asenteessa ja nalkutuksessa..en halua olla piikana vaan haluan tasapainoisen molemmat huomioonottavan parisuhteen..samahan se minulle jos mies viihtyisi sotkussa mutta ei kukaan ei jaksa epäreilua nalkutusta ja haukkumista kun itse hän voi olla herrana laittamatta sormiaan ristiin....masentaa tuollainen..haluaisin kunnioitusta ja tasaveroisen suhteen. - .
tgyhujyk kirjoitti:
toki näin ihan sama kunhan osallistuisi jotenkin.. :(
ongelma on että tekee joskus jotain ja sitten sitten saan kuulla siitä pitkän aikaa kuinka hän hoitaa kaiken ja samalla minä huollan kodin kaikkinensa ei vain huomaa sitä..vai onko taktikointia?
pari päivää tuntuu korvaavan koko kuukauden kotihommat jotka hoidan. Ja silti kuulen haukkuja etten tee mitään. Suhteemme taitaa olla tosiaan huonossa kantimissa. Keskustelu kun ei onnistu. :(
kyllä syy on paljon tuossa eroajatuksiin siis itsekkäässä asenteessa ja nalkutuksessa..en halua olla piikana vaan haluan tasapainoisen molemmat huomioonottavan parisuhteen..samahan se minulle jos mies viihtyisi sotkussa mutta ei kukaan ei jaksa epäreilua nalkutusta ja haukkumista kun itse hän voi olla herrana laittamatta sormiaan ristiin....masentaa tuollainen..haluaisin kunnioitusta ja tasaveroisen suhteen.Mitä ihmettä sinä vielä tuossa suhteessa teet? Tuollainen ihminen ei tule koskaan muuttumaan. Löydät kyllä paremmankin.
- Stiletta
Mä hoidan kaiken, aivan kaiken. Korostan vielä sanaa "kaiken".
Vaimoni keskittyy muihin asioihin ja on erittäin kaunis, ehkä liian kaunis. Hänellä kun on kykyjä jollaisia en ole tavannut kellään enkä millään. Mutta kodinhoidossa hän on lähes katastrofi. Joten järjestely on minulle mieluinen, ja olen jopa oppinut nalkuttamaan erinäisistä yksityiskohdista kotitaloudessa.
Musta tämä on erittäin avartava kokemus, varsinkin nyt kun on tämä vaaleanpunainen Betetton-tytsy tässä näin.
Pitää taas mennä. Ei siivousta, ei seksiä.
- .
Mies ehdottamassa tuollaista!
"viimeksi kyllä siivosin vain joka toinen viikko josko huomaisi ..eli kuvittelen että en siivoa miehen siivousviikoilla..heh ei auttanut."
Johtuisikohan tämä siitä että kyseiselle miehelle siisteydellä ei ole niin suurta väliä?
Eli teillä siivotaan vain sinun tarpeidesi takia. Mitäs teillä tehdään vain miehen tarpeita varten johon sinä osallistut omaehtoisesti, ikäänkuin tasapainon takia?- tgyhujyk
Valitti kuitenkin koko ajan muttei tullut mieleenkään että voisi tehdä itsekin jotain..itse en ole niin tarkka kuin mieheni..kuulemma hän ei sekoita eikä sotke joten ei tarvi siivotakaan..ei tunnu ymmärtävän että pölyä tulee kaikesta huolimatta..ja vessat olisi hyvä pestä joskus. olisi sitten edes hiljaa.. :(
tgyhujyk kirjoitti:
Valitti kuitenkin koko ajan muttei tullut mieleenkään että voisi tehdä itsekin jotain..itse en ole niin tarkka kuin mieheni..kuulemma hän ei sekoita eikä sotke joten ei tarvi siivotakaan..ei tunnu ymmärtävän että pölyä tulee kaikesta huolimatta..ja vessat olisi hyvä pestä joskus. olisi sitten edes hiljaa.. :(
Jaaa. Siispä patologinen ääliö.
- scale
miksi sä suostut palvelijaksi? Kun muutetaan yhteen, sovitaan pelisäännöt ja niiden mukaan toimitaan. Jos sä suostut tekemään enemmän, niin oma on häpeesi.
- hih-huli
sais siivoksesta tykkäävän miehen itelleen. Itte en ole siivousintoilija, ikävä kyllä, sillä tykkäisin vähän pölyttömämmästä kodista.
- tgyhujyk
niinhän se on ..aiemmin sovimme niin että huollan kodin ja maksan vähemmän nyt kuitenkin säännöt muutettu että maksan puolet vaikka omistan vähemmän niin eikö ne siivouksetkin pitäisi puolittua..
Sillä toinen ei motivoidu jos yksin on vastuussa. Joten molemmat osallistuu samaan aikaan siivoukseen.
Meillä oli "Se joka ei imuroi, siivoaa kylpyhuoneen" pytty, lavuaari, peili, suihkusta kalkkijäämät, lattian pesu, pyyhkeiden vaihto jne. Pölyt sitten pyyhittiin kimpassa, mikäli matoja ei tampattu. Silloin tamppaaja ei pyyhkinyt pölyjä.- tgyhujyk
täytynee yrittää sitkeemmin aiemmin kokeilin tuota mutta kummasti lipesi omiin harrastuksiin mutta olet varmasti oikeassa tuossa..ei uskoisi että tää on näin hankalaa ..mutta en itsekään enään jaksa huoltaa kaikkea ja saada vain haukkuja.joten ei auta kuin yrittää tai laittaa hanskat tiskiin..kiitos vastanneille.
- asunnot
samassa kerrostalossa tms. Eikös presidentti Halonenkin viihtynyt miehensä kanssa erinomaisesti noin, ennen kuin heidät 'pakkonaitettiin'.
- Fr.Fionatar
Tiedän monia pariskuntia ja perheitä, heillä käy kotisiivooja kerran kuukaudessa ja pyykinpesu ei kuluta kynsiä, eikä astianpesukone.
Se tekee kaiken.- ?
Pyykkikoneko "tekee kaiken"? Etkö sä edes ripusta niitä kuivumaan, (viikkaamisesta, saati silityksestä, en viitsi edes mainita)?
- Fr.Fionatar
? kirjoitti:
Pyykkikoneko "tekee kaiken"? Etkö sä edes ripusta niitä kuivumaan, (viikkaamisesta, saati silityksestä, en viitsi edes mainita)?
Minä ripusta heitän ne kuivausrumpuun ja viikkaan vain ei tarvitse silittää.
Kukin tyylillään.
Kun pari muuttaa yhteiseen kotiin, ensimmäisen kuukauden aikana (ellei nopeammin) määritellään kuka taloudessa tekee mitäkin.
Sinä olet siivonnut myös hänen vuorollaan, olet siis ottanut siivoojan vuoron.
Miehesi on mukavuudenhaluinen ja se on syntynyt ennen yhteenmuuttoanne.
Mies ei tule muuttamaan tapojaan ilman omaa tahtoaan ja kumppanilla ei siihen resursseja riitä, ei edes uhkauksella erota.
Ja miksi muuttaisi tapojaan, kun sinä siivoat?
Siivoaminen on ikävää pakkopullaa, jos siivoaa kerran kaksi viikossa, jää harastuksiin loput illat.
Voisi tietysti ehdottaa "siivoa joka päivä hieman", huono puoli olisi siinä, että jäisi kokonaan sinun harteillesi.- Tummis
...on saada muija tuottamaan seksipalveluja, heh..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as643202Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232974- 512862
- 562678
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582558Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482540On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532311Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 692088
- 452082