Eli minulla alkoi flunssa keskiviikkona 10.3, työterveyshoitaja kirjoitti sairaslomaa 3pv. Nyt olen ollut viikonlopun normaalilla vapaalla ja flunssa senkun jatkuu. Voinko mennä hoitajalle vai täytyykö tilata lääkärille aikaa?
SAIRAUSLOMA
6
714
Vastaukset
- työpaikan säännöt
Jos olisit meillä töissä joutuisit menemään maanantaina lääkärille muuten et saisi palkkaa enää maanantailta ja siitä eteenpäin. Soita heti aamulla esimiehelle ja tarkista.
- punristi
Todennäköisesti lääkärille. Ei hoitajalla ole mitään oikeutta myöntää sairaslomaa
- Nimimerkki:
punristi kirjoitti:
Todennäköisesti lääkärille. Ei hoitajalla ole mitään oikeutta myöntää sairaslomaa
Toisaalta ei lääkärikään myönnä sairauslomaa. Hoitaja, tai lääkäri toteavat sairauden ja kirjoittavat siitä työnantajalle todistuksen, jossa on kirjattu todettu sairaus ja arvioitu paranemisaika, ja työnantaja sitten tämän perusteella myöntää palkallista sairauslomaa. Tai on myöntämättä.
- punristi
Nimimerkki: kirjoitti:
Toisaalta ei lääkärikään myönnä sairauslomaa. Hoitaja, tai lääkäri toteavat sairauden ja kirjoittavat siitä työnantajalle todistuksen, jossa on kirjattu todettu sairaus ja arvioitu paranemisaika, ja työnantaja sitten tämän perusteella myöntää palkallista sairauslomaa. Tai on myöntämättä.
Siis häh Lääkäri myöntää sairasloman lääkärintodistuksella, ei siihen työnantaja voi sen jälkeen sanoa mitään. Työnantaja mikään kaikkitietävä ja päättävä ole. Lääkärintodistus on ihan laillinen peruste olla pois. Ilman sitä työnantajalla on oikeus vaatia töihin.
- Nimimerkki on pakoll
punristi kirjoitti:
Siis häh Lääkäri myöntää sairasloman lääkärintodistuksella, ei siihen työnantaja voi sen jälkeen sanoa mitään. Työnantaja mikään kaikkitietävä ja päättävä ole. Lääkärintodistus on ihan laillinen peruste olla pois. Ilman sitä työnantajalla on oikeus vaatia töihin.
Ei, lääkärillä ei ole oikeutta myöntää sairauslomaa, ei palkallista tai eikä palkatonta.
Lääkäri, tai sairaanhoitaja, toteavat sairauden ja kirjoittavat siitä työnantajalle todistuksen. Tämän perusteella työnantaja sitten myöntää sairauslomaa harkintansa mukaan. Vaikka yleisenä käytäntönä on, ettei työnantaja kyseenalaista sairausloman tarvetta, ei se tarkoita, että lääkäri voisi allekirjoituksellaan siirtään itselleen työnantajan määräysvaltaa. Lääkäri vain toteaa lääketieteellisen tilan, ja kirjoittaa siitä työnantajalle todistuksen, jonka perusteella työnantajan edustaja sitten myöntää palkallisen sairausloman. Työnantaja voi sairausloman sijasta lähettääkin työntekijän toiselle lääkärille, joka sitten kirjoittaa omien havaintojensa perusteella uuden todistuksen. - 085231
Nimimerkki on pakoll kirjoitti:
Ei, lääkärillä ei ole oikeutta myöntää sairauslomaa, ei palkallista tai eikä palkatonta.
Lääkäri, tai sairaanhoitaja, toteavat sairauden ja kirjoittavat siitä työnantajalle todistuksen. Tämän perusteella työnantaja sitten myöntää sairauslomaa harkintansa mukaan. Vaikka yleisenä käytäntönä on, ettei työnantaja kyseenalaista sairausloman tarvetta, ei se tarkoita, että lääkäri voisi allekirjoituksellaan siirtään itselleen työnantajan määräysvaltaa. Lääkäri vain toteaa lääketieteellisen tilan, ja kirjoittaa siitä työnantajalle todistuksen, jonka perusteella työnantajan edustaja sitten myöntää palkallisen sairausloman. Työnantaja voi sairausloman sijasta lähettääkin työntekijän toiselle lääkärille, joka sitten kirjoittaa omien havaintojensa perusteella uuden todistuksen.Mitähän säki oot taas juonu?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351412
- 1091150
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261013Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89964Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313861- 99813
- 38712
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144634