uimaan opettelu

sadullu

Yritän opettaa poikaystäväni uimaan, mutta...

Onko kukaan opettanut aikuista uimaan?

Poikaystäväni suurin ongelma on että potkussa ei ole mitään tehoa. Eli potku ei vie häntä eteenpäin ekä hän pysy pinnalla.

Kaikenlaiset vinkit otetaan ilomielin vastaan! :)

2

884

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • os..

potkimaan. Opettaisin ensiksi hengittämään ja kellumaan. Ilman puutteeseen se homma loppuun alle minuutin, jos ei osaa hengittää. Kelluminen on myös hyvä osata, ettei pelota uppoaminen.
      Kellumista voi tehdä vaikkapa "kilpikonna-asennossa" vedessä. Lapset sanoi sitä kilpikonna asennoksi, kun näytin kuinka vedessä voi maata ja välillä ottaa ilmaa. Siitä voi lähteä uimaan, kun heiluttelee vain käsiään ja jalkojaan. Tuttu poika sanoi minulle vedessä, ettei hän jaksa enää uida enempää, kun oltiin parinkymmenen metrin päässä rannasta. Näytin hänelle "kilpikonna" asennon ja hän lepäili siinä muutaman minuutin ja sitten jatkettiin rantaan saakka.
      Vedessä voi maata kädet ja jalat suorina tai voi seisoa pystyssäkin käsiä ja jalkoja heilutellen.
      Tässä ei tietysti tullut kaikki kerrottua, mutta en halua tehdä kovin pitkää juttua.

Uimalasit pitää olla, että olo tuntuu mukavammalta. Snorkelinkin kanssa voi kellua pinnan tuntumassa.

• Atleettinen hylje

Os. kirjoittaa asiaa. Tärkeintä on totutella veteen. Uimalasit silmille ja uloshengitys veteen, pää ylös ja ilmaa sisään. Välillä voi kellua, olla vaan rentona ja antaa veden kannatella.

Yrität ilmeisesti opettaa poikaystävällesi rintauintia? Osaatko itse uida kunnolla sitä vai meneekö oma uintisi ns. mummosammakoksi jossa jalat roikkuvat ja kädet tekevät laajoja kaaria? Katselkaa uimahallissa jotain hyvää uimaria, miten hän menee. Uskaltautukaa kysymään neuvoa muilta uimareilta, joku saattaa auttaa mielelläänkin.

Ota opetuslajiksi myyrä tai vanha kunnon koira, niistä voi edetä muihin lajeihin. Potkuja voi harjoitella laudan kanssa (saa lainaksi halleista) tai reunasta kiinni pitämällä.

Katso mallia näistä Hesarin videoista:
      http://www.hs.fi/urheilu/artikkeli/Uintitekniikka kuntoon videon avulla/1135235759074

Paras vaihtoehto viimeiseksi: poikaystävä ammattilaisten vetämään uintikouluun ja sinä uiskentelet sillä välillä toisella radalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      99
      4444
    2. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      27
      2365
    3. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      200
      2169
    4. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      108
      2164
    5. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      400
      1870
    6. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      169
      1483
    7. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      100
      1269
    8. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      32
      1065
    9. Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen

Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha
      Ikävä
      72
      976
    10. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      79
      850
    Aihe