SUURET ihohuokoset!!!

SUURET ihohuokoset!!!

mitä ihmettämä teen näille???mun kasvot näyttää ihan reikäsltä...varsinkin poskipäät, tämä on tullut ihan parin vuoden sisälä! ole 34 vuotias, puhdistan kasvoni säännöllisesti. voiko liian karkea kuorintavoide aiheuttaa tätä? ihoni on kyllä tosi rasvainen ja herkkä

40

25436

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mau

      Mullakin on, tullu mielestäni nyt parissa kuukaudessa. Tupakoin paljon. Sanovat, että vettä, vettä ja vettä... vittu. ja mä oon vasta 26.

      • Nipsu

        Tupakointi ikäännyttää ihoa ehkä tehokkaammin kuin aurinko. Paras tapa välttää rupsahtamista on lopettaa tupakointi ja oleilla kesäisin varjossa eikä suorassa paahteessa.


      • ...................
        Nipsu kirjoitti:

        Tupakointi ikäännyttää ihoa ehkä tehokkaammin kuin aurinko. Paras tapa välttää rupsahtamista on lopettaa tupakointi ja oleilla kesäisin varjossa eikä suorassa paahteessa.

        ei puhuttu vanhenemisesta, huokoset näkyy nuorillakin.


      • Armoton aurinko
        Nipsu kirjoitti:

        Tupakointi ikäännyttää ihoa ehkä tehokkaammin kuin aurinko. Paras tapa välttää rupsahtamista on lopettaa tupakointi ja oleilla kesäisin varjossa eikä suorassa paahteessa.

        Aurinko on ehdottomasti pahin ihon pilaaja ja muutokset ovat pysyviä. Aurinko vanhentaa ihoa ennenaikaisesti. Iho paksuuntuu, veltostuu ja rypistyy. Iho näyttää ikäistään vanhemmalta. Iho ei unohda saamaansa UV-säteilyä, vaan säteilyn vaikutukset kertyvät ihon muistiin koko eliniän ajan.

        Tupakoijan iho voi olla huonon värinen ja tupakoija on muutenkin usein vähemmän pirteän oloinen. Tupakka syö ihon kimmokudokset. Tupakan myrkyt myös kertyvät ihoon. Tupakoinnin lopettaminen kaunistaa ihmistä. Iho palautuu ja sen väri paranee. Jopa rypyt voivat oieta jonkin verran, kun tupakoinnin lopettamisen jälkeen tulee pari kiloa lisää painoa.

        Auringolta pitäisi suojautua vaattein ja suojavoitein joka päivä, myös pilvisiä päivinä. koska UV-säteily pääsee myös pilviverhon läpi.Tätä monet eivät tajua tai usko, vaan pitävät haitallisena vain suoraa paahdetta iholle.


      • Anonyymi

        Lopeta tupakointi näytät 40 vuotiaana 60 vuotiaalta. Iho hampaat kellastuu ja puhumattakaan keuhkot. Keuhkosyöpä on tupakoinnin seuraus. Nyt joku sanoo et saa keuhkosyövän vaikka ei tupakkaa polttaisi. Koko keuhkosyöpä potilaista tupakoimattomien osuus on muutama prosentti. Kyllä ne on tupakoitsijoita jotka sairastuvat. Tupakka polttavat ovat ikäistään vanhemman näköisiä.


      • Anonyymi
        Armoton aurinko kirjoitti:

        Aurinko on ehdottomasti pahin ihon pilaaja ja muutokset ovat pysyviä. Aurinko vanhentaa ihoa ennenaikaisesti. Iho paksuuntuu, veltostuu ja rypistyy. Iho näyttää ikäistään vanhemmalta. Iho ei unohda saamaansa UV-säteilyä, vaan säteilyn vaikutukset kertyvät ihon muistiin koko eliniän ajan.

        Tupakoijan iho voi olla huonon värinen ja tupakoija on muutenkin usein vähemmän pirteän oloinen. Tupakka syö ihon kimmokudokset. Tupakan myrkyt myös kertyvät ihoon. Tupakoinnin lopettaminen kaunistaa ihmistä. Iho palautuu ja sen väri paranee. Jopa rypyt voivat oieta jonkin verran, kun tupakoinnin lopettamisen jälkeen tulee pari kiloa lisää painoa.

        Auringolta pitäisi suojautua vaattein ja suojavoitein joka päivä, myös pilvisiä päivinä. koska UV-säteily pääsee myös pilviverhon läpi.Tätä monet eivät tajua tai usko, vaan pitävät haitallisena vain suoraa paahdetta iholle.

        Hyi kamalaa tupakka iholle myrkkyä niinkuin koko elimistölle


    • Hei

      Kannattaa mennä asiantuntevalle kosmetologille.

    • tässä

      Tupakointi aiheuttaa yleensä sen, että iho on kiiltävä ja rasvainen. Mutta isot ihohuokoset tarvitsevat kosteuttavaa voidetta, jonka rasvaisen ihon omistajat yleensä unohtavat. Mitä pintakuivempi iho sen suuremmat voivat ihohuokoset olla.
      Pidä huolta päivin - illoin ihosi puhtaudesta, käytä myös ihollesi sopivaa kasvovettä, joka viimeisksi puhdistaa puhdistusaineen rippeet ja rauhoittaa ihon. Sen jälkeen levitä kosteuttavaa voidetta ihollesi. Äläkä unohda veden juontia ja päivittäistä ulkoilua. Jos jaksat kokeilla em. ohjeita säännöllisesti jonkin aikaa, tulet huomaamaan eron.

      • appelisiininaama

        terve! täytin syksyllä 30vee ja olen kummastellut samaa asiaa - noin puolessa vuodessa naama on muuttunut ihan appelsiiniksi!!aikaisemmin kärsin finnionglemista, mutta nyt ne ovat vähentyneet, onneksi. Suurien ihohuokosten aiheuttama epätasaiselta näyttävä iho on kuitenkin melkein yhtä paha vitsaus. ;( Huolehdin ihon puhtaudesta mielestäni hyvin, pesen aamuin illoin ja olen alkanut käyttämään kasvovettä. Rasvaan sitä ceralan perusvoiteella illalla ja aamulla meikin alle. Sen myönnän, että hirveästi ei tule juotua - oikeastaan vain puoli litraa päivässä. Kahvia en juo, päivässä lasin pepsiä ehkä. Nehän molemmat kuivattaa.. Miten saisin naaman tasaisemmaksi!? Olen aloittanut jo vedenjuonnin lisäämisen, miten paljon sitä pitäisi juoda? Jo litran jälkeen pitää hypätä vessassa tämän tästä.


      • Ihmettelijää
        appelisiininaama kirjoitti:

        terve! täytin syksyllä 30vee ja olen kummastellut samaa asiaa - noin puolessa vuodessa naama on muuttunut ihan appelsiiniksi!!aikaisemmin kärsin finnionglemista, mutta nyt ne ovat vähentyneet, onneksi. Suurien ihohuokosten aiheuttama epätasaiselta näyttävä iho on kuitenkin melkein yhtä paha vitsaus. ;( Huolehdin ihon puhtaudesta mielestäni hyvin, pesen aamuin illoin ja olen alkanut käyttämään kasvovettä. Rasvaan sitä ceralan perusvoiteella illalla ja aamulla meikin alle. Sen myönnän, että hirveästi ei tule juotua - oikeastaan vain puoli litraa päivässä. Kahvia en juo, päivässä lasin pepsiä ehkä. Nehän molemmat kuivattaa.. Miten saisin naaman tasaisemmaksi!? Olen aloittanut jo vedenjuonnin lisäämisen, miten paljon sitä pitäisi juoda? Jo litran jälkeen pitää hypätä vessassa tämän tästä.

        Mullekkin ilmestynyt yhtäkkiä noita laajentuneita ihohuokosia varsinkin nenän molemmin puolin... Putsaan kyllä meikit illalla ja oon yrittänyt vähentää meikkaamista. Kuorin ihoa myös säännöllisin väliajoin, voikohan se aiheuttaa? Oon tupoinut 3 vuotta mutta lopettanut jo puol vuotta sitten. Vettä pitäisi juoda 2 litraa päivässä.


    • myss

      syö paljon tomaattia ja laita sitä myös kasvoillesi,hiero vaikka kaurahiutaleiden kanssa,putsaa ja supistaa samalla.sitten vain vettä ja ulkoilua

    • jejejejejejeeee

      Paljon kylmää vettä pesun yhteydessä. Toimii mulla.

    • Dalida

      Suurentuneet ihohuokoset kuuluvat rasvaiseen ihoon, joka ikääntyy. Niitä ei ainakaan vielä voi oikeasti pienentää pysyvästi kun ne ovat kerran suurentuneet. Jotain uusia aineita on kehitteillä, muutei vielä myynnissä.

      Jotkut tuotteet, esim. kasvovedet, joissa lukee englanniksi 'astringent' pienentävät joksikin aikaa huokosia, mutta niillä on usein muita haittavaikutuksia kuten ihon kuiviminen, joten käyttöä ei oikein voi suositella.

      Kylmän veden käyttö kasvoilla pienentää huokosia hetkeksi, mutta voi sekin aiheuttaa ongelmia ihoon jos on hyvinkin kylmää. Talvella ovat huokoset pienemmät kylmän ilman takia.

      Paras keino on vain yrittää peittää niitä kosmeettisesti, eli meikata niitä piiloon. Monilla meikkimerkeillä on tuotteita, jotka väittävät pienentävänsä huokosia, "pore minimizer" tms.. Ehkä kannattaisi kokeilla sellaisia meikinalustusvoiteita, primer-tyyppisiä tuotteita, niillä ehkä saa jotain tulosta, esim. Clinique Pore Minimizer Instant Perfector tms. Siihen päälle ultra-matte -tyyppinen meikkivoide, voisi toimia. Pyydä tuosta Clinquesta näyte, ettet maksa turhaan, jos tuote ei toimi sinulla. Jokaisen iho on erilainen, takuuta ei ole. Muista myös tarkistaa, ettet käytä liian rasvaista päivävoidetta siinä alla.

      Ihohuokosista ei kannata välittää sen enempää, lohdutus on se, että rasvainen iho ikääntyy keskimäärin paremmin kuin normaali ja kuiva iho.

    • ................

      on se joku "pore...." joku aine. peittää meikin alle laitettuna hyvin.
      Jos ne häiritsee kovasti niin kuorinta (laser tai kemiallinen)

    • heidiis

      Niin kerron enemmän, itselläni on ollut myös hirveän suuret ihohuokoset, kunnes löysin tietyt tuotteet! Täällä ei vaan saa mainostaa joten yhteyttä: [email protected]

      • jumaliste..!!

        VOI JUMALISTE nämä Avonin ja Oriflamen kauppajat tulevat jokapaikkaan tunkemaan surkeita tuotteitansaan! ÄLKÄÄ HYVÄT IHMISET OSTAKO. Nuo osaavat keksiä vaikka minkälaisia mainospuheita. -.- huoh


      • omlll
        jumaliste..!! kirjoitti:

        VOI JUMALISTE nämä Avonin ja Oriflamen kauppajat tulevat jokapaikkaan tunkemaan surkeita tuotteitansaan! ÄLKÄÄ HYVÄT IHMISET OSTAKO. Nuo osaavat keksiä vaikka minkälaisia mainospuheita. -.- huoh

        Tiedoksi kaikille, että alkoholi mm. viinit, siiderit ja ym. laajentavat ihonhuokosia ja lisäävät näppylöitä! Iän myötä iho paksuntuu ja tuloksena on turvonnut nenä, poskipäät ja isot huokoset. Koska alkoholikäyttö on jo nuorilla naisillakin holtitonta, niin tulos on mikä on. Katsokaa naisia 45 , suuremmalla osalla on juuri tämä ongelma. Nuoruus ja keski-ikä kun sattui olemaan siinä 80 luvulla….Eli lasillinen ”silloin tällöin” monta kertaa viikossa…..Omat huokoset pienentyivät melkoisesti vasta sen jälkeen, kun lopetin tupakoinnin. Alkoholia jos ja kun otan, niin otan vaan kirkasta, ei mitään keinotekoisia siidereitä ja ym.


      • agb
        omlll kirjoitti:

        Tiedoksi kaikille, että alkoholi mm. viinit, siiderit ja ym. laajentavat ihonhuokosia ja lisäävät näppylöitä! Iän myötä iho paksuntuu ja tuloksena on turvonnut nenä, poskipäät ja isot huokoset. Koska alkoholikäyttö on jo nuorilla naisillakin holtitonta, niin tulos on mikä on. Katsokaa naisia 45 , suuremmalla osalla on juuri tämä ongelma. Nuoruus ja keski-ikä kun sattui olemaan siinä 80 luvulla….Eli lasillinen ”silloin tällöin” monta kertaa viikossa…..Omat huokoset pienentyivät melkoisesti vasta sen jälkeen, kun lopetin tupakoinnin. Alkoholia jos ja kun otan, niin otan vaan kirkasta, ei mitään keinotekoisia siidereitä ja ym.

        Millä järjellä alkoholi ja etenkin muka juuri siiderit ja viinit laajentaa ihohuokosia? Alkoholihan sitoo nestettä ja näin iho kuivuu kännissä, mutta ei se vaikutus mitään pysyvää ole.


      • bychloe
        agb kirjoitti:

        Millä järjellä alkoholi ja etenkin muka juuri siiderit ja viinit laajentaa ihohuokosia? Alkoholihan sitoo nestettä ja näin iho kuivuu kännissä, mutta ei se vaikutus mitään pysyvää ole.

        Suurentuneet ihohuokoset on yleensä rasvaisen tai sekaihon ongelma. Ihohuokosten kokoa ei voi itse "päättää", eivätkä ees hyvät elämäntavat pidä ihohuokosia pieninä ja näkymättöminä. Suuret ihohuokoset eivät ole itseaiheutettu ongelma, vaan ihotyyppiin liittyvä "piirre". Ihohuokosia ei pysty pienentämään, paitsi ehkä näennäisesti (mattapintaa lupaavat tuotteet ja hyvät kasvovedet).

        Mulla on rasvainen, mutta pintakuiva ja herkkä iho suuret ihohuokoset. Ja oon vasta 17-vuotias, enkä tupakoi, ota aurinkoa ilman suojakerrointa tai muutenkaan vahingoita ihoani. Ärsyttää, kun ihmiset varmaan luulevat mun itse pilanneen ihoni, kun niin ei oikeasti ole..

        Mut suosittelen:
        kun peset kasvot, huuhtele kylmällä vedellä (vikaks)
        Clinique 2 -kasvovesi (syväpuhdistaa ihon, pienentää ihohuokosia hieman)
        Clinique Dramatically Different -kosteusvoide (kosteuttaa TODELLA hyvin


      • Anonyymi
        omlll kirjoitti:

        Tiedoksi kaikille, että alkoholi mm. viinit, siiderit ja ym. laajentavat ihonhuokosia ja lisäävät näppylöitä! Iän myötä iho paksuntuu ja tuloksena on turvonnut nenä, poskipäät ja isot huokoset. Koska alkoholikäyttö on jo nuorilla naisillakin holtitonta, niin tulos on mikä on. Katsokaa naisia 45 , suuremmalla osalla on juuri tämä ongelma. Nuoruus ja keski-ikä kun sattui olemaan siinä 80 luvulla….Eli lasillinen ”silloin tällöin” monta kertaa viikossa…..Omat huokoset pienentyivät melkoisesti vasta sen jälkeen, kun lopetin tupakoinnin. Alkoholia jos ja kun otan, niin otan vaan kirkasta, ei mitään keinotekoisia siidereitä ja ym.

        Alkoholi tupakka huonot ruokatottumukset rasvaisten hampurilaisten ja ranskalaisten syönti. Siihen vielä sokeria Coca-Cola muodossa ihan sama onko sokeriton keinotekoisesti makeutettu sontaa kaikki. Syöjä lihoo iho on kamalan näköinen. Mitä laittaa nenän alla olevasta reiästä sisään näkyy koko olemuksesta. Kaikilla on tiedossa mika on terveellinen ruokavalio tietoa on tarjolla.


    • mustapääkerttu

      Muistan, kuinka ihmettelin pienenä äitini reikäisiä kasvoja. Itselläni on ollut vuosikymmeniä erittäin rasvainen iho, jossa on ollut paljon mustapäitä. Tajusin, että minullekin jossain vaiheessa ne reiät ilmestyvät. Jostain lehdestä luin Estèe Lauderin Idealist Pore Minimizing Skin Refinisherin pienentävän ihohuokosia. Nyt olen käyttänyt kyseistä tuotetta ja ihoni on sileä ja "reiät" minimaalisen pienet. Tämä tuote ainakin minulla on auttanut. Tuotteen hinta on kyllä aika kova ja joka kerta on kirpaissut kun sitä olen ostanut. Stockmannilta voisi kysyä, josko antaisivat näytepurkin ilmaiseksi.

      Muutoin käytän halpoja mutta hyväksi todettuja Lumenen, Lorealin ja Tarjoustalon voiteita, tämä tiedoksi niille jotka epäilevät minun olevan maksettu Lauderin ja/tai Stockmannin mainostaja.

      • se auttoi

        Kävin vähän aikaa sitten hedelmähappokuorinnassa ja suurentuneet huokoseni pienentyivät huomattavasti. Kuorinta myös kirkasti kasvojen väriä.


      • vinkkejä
        se auttoi kirjoitti:

        Kävin vähän aikaa sitten hedelmähappokuorinnassa ja suurentuneet huokoseni pienentyivät huomattavasti. Kuorinta myös kirkasti kasvojen väriä.

        Joku tuolla väittää,ettei huokosia saa pienennettyä,vaikka muilla olisi omakohtaista kokemusta asiasta.
        Kävin taas yhden kerran kosmetologilla ja kysyin,saako huokosia pienennettyä...tietenkin hän sanoi ei...eli vajavaista on joidenkin kosmetologien tieto-todella!!
        Itse taistelin muinoin kovastikin mustapäiden kanssa mutta vasta nykyään on noita tuotteita,jotka todella saavat huokoset pienenemään.Toki pitää ensin löytää todella itselleen sopivat tuotteet,joilla saa hoidettua mustapää ongelmaa,mutta sitten suosittelen naamioita,jotka supistavat niitä huokosia,Jos et ole allerginen sitrustuotteille,esim.Malu Wildzillä on kasvovesi,joka sisältää-ei alkoholia,vaan piparminttuöljyä ja hiivauutetta!!
        Naamiot,joita suosittelen>Yves Rocherin vihreätuubista peel off naamiota,sitten itse tehtyinä hiivanaamiota,johon sekaan sitruunamehua,sekä munanvalkuais-sitruunamehu naamiota noin muutama esimerkki.Joku tuolla mainitsi tomaatin-se on myös hyvä!!Ja kylmä vesihuuhtelu!!
        Tosin tuo on minulla vaikuttanut paljon,että käytän sopivia ihoshoitotuotteita ja käytän luvattoman usein savinaamioita ja muita naamioita-ja ihme kyllä,nenäni ihohuokoset ovat pienentyneet huomattavasti!!


      • lisäys-
        vinkkejä kirjoitti:

        Joku tuolla väittää,ettei huokosia saa pienennettyä,vaikka muilla olisi omakohtaista kokemusta asiasta.
        Kävin taas yhden kerran kosmetologilla ja kysyin,saako huokosia pienennettyä...tietenkin hän sanoi ei...eli vajavaista on joidenkin kosmetologien tieto-todella!!
        Itse taistelin muinoin kovastikin mustapäiden kanssa mutta vasta nykyään on noita tuotteita,jotka todella saavat huokoset pienenemään.Toki pitää ensin löytää todella itselleen sopivat tuotteet,joilla saa hoidettua mustapää ongelmaa,mutta sitten suosittelen naamioita,jotka supistavat niitä huokosia,Jos et ole allerginen sitrustuotteille,esim.Malu Wildzillä on kasvovesi,joka sisältää-ei alkoholia,vaan piparminttuöljyä ja hiivauutetta!!
        Naamiot,joita suosittelen>Yves Rocherin vihreätuubista peel off naamiota,sitten itse tehtyinä hiivanaamiota,johon sekaan sitruunamehua,sekä munanvalkuais-sitruunamehu naamiota noin muutama esimerkki.Joku tuolla mainitsi tomaatin-se on myös hyvä!!Ja kylmä vesihuuhtelu!!
        Tosin tuo on minulla vaikuttanut paljon,että käytän sopivia ihoshoitotuotteita ja käytän luvattoman usein savinaamioita ja muita naamioita-ja ihme kyllä,nenäni ihohuokoset ovat pienentyneet huomattavasti!!

        Täällähän on paljon puhuttu suolasta!!Lisäisin tuohon vielä,että suolahan supistaa ihohuokosia-että oletko kokeillut suolan käyttöä ihonhoidossa??
        Kätevä tapa on tehdä vahvahko keittosuolalios>kattilaan pari desiä vettä ja merisuolaa n.ruokalusikallinen-anna jäähtyä ja pyyhi pumpulilapulla kasvot hyvin,mieluiten toistat pariin kertaan>annat sen vaikuttaa 5-15 min ja huuhtelet pois kylmällä vedellä.Se että jos kasvosi kirvelevät kovasti,tiedät että et käytä tarpeeksi kosteuttavaa kasvovoidetta-se kirvely nimit.kertoo osittain siitä,että ihollasi on pienen-pieniä haavoja,eikä se ole tarpeeksi kosteutettu arki ihonhoidossa,elikkä voisit sen jälkeen kokeilla Sokoksessa myytävää Malu Wilzin sensitive naamiota,jota laitetaan ohut kerros-se kosteuttaa ja rauhoittaa ihoa>se sisältää mm.viinirypäleensiemenöljyä ja kiinansavea-ihme kyllä,tämä naamio ei kuivu,vaikka siinä onkin savea,vaan iho imee itseensä kosteutta ja hyviä mineraaleja!


    • huoko

      Huokosten kokoa ei voi muuttaa, mutta kuorinnoilla ja hoitotuotteilla voi saada ihon näyttämään hieman paremmalta. Pohjustustuotteet useasti pohjautuvat silikoneihin, joihin voi suhtautua varauksella (saattavat tukkia), mutta monet saavat niistä apua. Pohjustustuotteen avulla meikkivoide levittyy iholle helpommin ja näin ihohuokosten kokoakin voi optisesti "pienentää". Pohjustustuotteet myös pyrkivät vähentämään ihon kiiltoa ja tekemään ihon pinnasta hiemmeämmän sekä mattapintaisemman, joka puolestaan saattaa tehdä huokoset huomaamattomammiksi. Ihonhoitotuotteilla ja kuorinnoilla taas voi muuten parantaa ihon ulkonäköä ja vointia, joten ehkä ihohuokosetkin jäävät vähemmälle huomiolle kun iho on hehkeämpi.

      Omat huokoset ovat aina olleet pienet, mutta vanhetessa varsinkin poskilla tuntuvat muuttuvan isommiksi - näin se ikä vaikuttaa pieniin huokosiinkin ;)

    • Mävaan joo

      Vanha keskustelu mutta laitan silti kommentin....

      Hyvät ihmiset, huono iho voi johtua muustakin kuin viinasta ja tupakasta!!! Itse en tupakoi enkä käytä alkoholia (yks saunalonkero ehkä kerran kuussa).... Ulkoilen paljon ja harrastan muutenkin aktiivisesti liikuntaa.

      Akne ei varsinaisesti ole mua kiustannut mutta mulla on ihan karsea iho muuten...poskipäät, otsa ja nenä on ihan täynnä sellaisia pieniä reikiä. :(
      Ikää 29.v.... Itse uskon että noi markettituotteet (ainakin osa niistä) vain pahentaa asiaa.

      Kokeilin apteekin sitä aco-tuotesarjaa ja se on vähän auttanu, on ollu vasta 1kk käytössä mut iho on paljon parempi eikä kutia. Meikkaaminen yleens ä pahentaa entisestään.

      Ajattelin kyllä mennä kosmetologillekin vielä... Mut eipä tuota ongelmaa varmaan ihan kokonaan pois saa, sen kans pitää vaan oppa elämään.:/

    • Älkää valittako

      Älkää ihmiset valittako. Itse olen 14-vuotias ja vaivanani on suuret ihohuokoset poskissa. Itselläni suuret ihohuokoset eivät johdu alkoholista, eivätkä tupakasta, sillä en ole moisiin aineisiin koskenut. Vaiva on täysin perinnöllinen ja periytyy .idiltäni. Se, kuinka paljon juo vettä ja liikkuu ei ainakaan omasta kokemuksestani vaikuta millään tavalla ihohuokosten kokoon, mutta ainakin finnit vähenivät huomattavasti kun lisäsin vedenjuontia, joten tuskin moisesta kauheasti oli haittaakaan. olen huomannut huokosten olevan suuremmat lämpimässä paikassa ja itse yhdistin kyseisen asian sellaiseen faktaan kuin ihohuokosten supistuminen ja laajentuminen lämpötilan vaikutuksesta. Tiedän kesän lähestyvän vaudilla joten koitan löytää tuotetta meikkivoiteen alle jolla saisin ihohuokoset supistumaan ja jos ei muuta niin edes jotenkin kosmeettisin keinoin piiloon(pelkkä meikkivoide ja puuteri eivät piilota huokosia) joten mitä tuotetta joku suosittelisi ikäiselleni?

      *ja muistutan kaikkia; PESKÄÄ MEIKKINNE POIS KUNNOLLA!
      itse aloib käyttämään meikkivoidetta puolitoistavuotta sitten ja ensimmäisen vuoden aikana pesin meikkejä pois tuskinb lainkaan iko (paitsi sen mikä lähti suihkussa) . Sen vuoden aikana ihoni vanheni pelottavan nopeasti. Nyt minulla on silmäryppyjä, ja se on kammottavaa koska olen vasta 14. Rypyt vähentyivät koska aloin tässä vähän aukaa sitten käyttämään kosteusvoidetta. Joten muistakaa pestä meikkinne pois ja käyttäkää kosteusvoidetta myös kasvoihin.

      • gigigiii

        Pohjustus. Lorealin studio perfect on silikooniton ja toimii hyvin. Pohjustuksessa pitää vaan muistaa se ettei liikaa innostu sitä käyttämään, muuten on aika tökerön näköistä.
        Kosmetologilla tai jopa ihotautilääkärillä voisit ihan hyvin käydä juttelemassa niin saisit ainakin asiantuntevaa hoitoa.
        Ja hyvä että peset meikit pois :) Liian harva sun ikäisistä tekee niin, ainakin siltä vaikuttais.


    • tämmönen tapaus

      Itselläni sama ongelma, olen 18v mies, olen tupakoinut 5 vuotta, juon alkoholia 1-2 kertaa viikossa, käyn suihkussa 2-3 kertaa viikossa. En käytä naaman puhdistusaineita. Mutta onko vielä mahdollista vaikuttaa näihin? Vai lähteekö pois jos on lähteäkseen. Keskivaikea aknekin mulla oli vielä vuosi sitten mutta nyt on rauhoittunut, korkeintaan enää lievä akne. Pieniä aknearpia on siellä täällä, mitä niille voi tehdä? Voisin melkein jaksaa aloittaa jynssäämään itseäni aineilla jos niistä voisi olla apua, mutta toisaalta hyväksyn itseni myös vähän rumempanakin :)

      • violatäti

        Voit aloittaa tupakan polton lopettamisella ja vähentämällä alkoholin kulutusta. Jos kuitenkin tuntuu vaikealta niin kuori ihosi 1-2 viikossa, mieluiten 1 kerran. Juo paljon vettä, syö paljon hedelmiä ja kasviksia. Naaman voi tietenkin pestä joillain aineella, mutta VAIN kerran päivässä, iltaisin siis. Vaihtoehtoisesti käytä kasvovettä ja vesipesu. Kunnon rasvaus, miehille löytyy nykyään hyviä kasvorasvoja, joten eikun valitsemaan ja rasvaus aamuin illoin, etenkin nyt talviaikaan, kesällä varmaan iltarasvaus riittää.
        Aknearvet lähtee ajan kanssa :( Voi kokeilla laittaa jotain Bio oilia arville, mutta jos ne on jo pitkään olleet niin tuskin siitä enää hyötyä on.
        Ja siis kuorintavoide/aine mieluiten pieni rakeista, tehoaa paremmin ja ehkäisee mustapäiden syntymisen siinä samalla.
        Mutta jo se, että lopetat tai vähennät polttamista ja alkoholin juontia niin pitäis auttaa. Äläkä vaan unohda juoda vettä (2-3 litraa/päivä).
        Siinä muutama vinkki.


    • tadaait'smagic

      Elä tupakoi, jos siis niin teet. JUO!!!! 3 litraa vettä/päivä, muista sitten pitää suolatasapaino kunnossa, ettei käy hassusti. Kuori säännöllisesti. Älä pese aamulla kasvoja. Terveet elämän tavat.

      • pesemätön suttura

        Vesikö laajentaa ihohuokosia?


      • tadaaitsmagic
        pesemätön suttura kirjoitti:

        Vesikö laajentaa ihohuokosia?

        Ei....


    • diploni kosmentologi

      Pinnoittakaa ihonne laardilla, kitillä tai steariinilla. Näin huokoset täyttyvät ja tuloksena on sileä pinta. Opin tämän Aku Ankasta. Siis toimii tooosi hyvin.

      • gitu

        Juu, ihohuokoset katoaa kuin taikaiskusta. Suosittelen lämpimästi!


    • byebye kraaterit

      minulla on aina ollut suuret ihohuokoset ja olen kärsinyt niistä ihan liikaa. Kaikkea olen yrittänyt, mutta mikään ei tuonut tulosta.

      Tuossa puoli vuotta sitten puhkesi äkillisesti akne ja ostin salisyylihappoa sisältävää geeliä sen hoitoon (sitä saa itsehoitolääkkeenä apteekista).

      yllätykseni oli melkoinen, kun se hoisi näppylät, mutta vieläkin isommin yllätyin, kun ihohuokoset olivat pienentyneet selkeästi. Uskomatonta, että kerrankin elämässäni saan nauttia tasaisesta ja kauniista ihosta enkä niistä hirveistä kraatereista.

      En laita tuotteen nimeä, kun mainostaa ei saa, mutta jos kertoo haluavansa salisyylihappoa sisältävää voidetta, niin farmaseutit osaavat auttaa. Kannattaa ainakin kokeilla.

    • Kotikonstein

      Halpa keino!

      Sekoita tavallista hunajaa ja sokeria keskenään ( kuorinta voide) käytä 1 - 2 x viikossa. Jätä kuorinta 10 -30 min. kasvoillesi. Näin häipyy nypyt sun muut ja iho puhdistuu. 100% jonobaöljy on kaikkein paras "ihovoide": huokoset pienenee ja ihosta tulee sileä. Jojobaa voi käyttää aamuin illoin ja vaikka meikin alle.

    • tmv1

      No mulla on taas tallainen ongelma, etta ihoon jai reikia laser hodon jalkeen eika ne lahde pois, luulen etta ne ovat arpia, mita laser on jattanyt jalkeensa, ja osa on ihohuokosia, jotka ovat vain suurentuneet laserin jalkeen.

      Dermatologi vaahtoaa retin-A voiteesta( en tieda miksi Suomessa kutsutaan) mutta pelottaa aloitaa kun olen lukenut muiden ihmisten huonosta reaktiosta, sama juttu appelsiini-iho ja reikia jaanyt ihoon. Onks kellaan taalla mitaan kokemusta A-vitamiini voiteiden kaytossa, mita dermatologilta saa, ovatko auttaneet ihohuokosiisi???

    • Anonyymi

      Tupakointi ei vaikuta mihinkään itse en edes polta ja silti suuret iho huokoset

    • Anonyymi

      hommaa jojoba öljyä se auttaa paremmin kuin mitkään jonninjoutavat voiteet

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      156
      2722
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1550
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe