Kumpi olisi raavalle miehelle parempi kuntolaite? Painoa 97-107 viikosta riippuen ja tähn asti olen käyttänyt crosstraineria mutta se ei vaan kestä painoa ja hajoaa aina muutaman kuukauden välein hitsaus saumoista. Muuten olen kyllä tykänny siitä ja jopa jaksan sen kanssa harjoitella. Nyt se taas hajosi ja täytyy miettiä uutta. Olisiko juoksumatto varteenotteva korvaaja crosstrainerille? vai pitäisikö joku salitasoinen traineri hommata. Hyvä matto maksaa noin 900 ja crosstraineri 500.Tiistaina pitäisi päätös tehdä ja jotain tilata muuten kohta painoa 125.
juoksumatto vai
12
919
Vastaukset
- Pikku-A
Mieluummin hyvätasoinen Crossari. Ulkona pääsee lenkille muutenkin-ja juoksumatto on raskastekoisen POLVILLE kovaa touhua, eikä vastaa lähellekään "oikeaa" juoksua(kone tekee sen jalan viennin taakse puolestasi, U see..)......oikeastaan näin kesän tullen suosittelen, että PURUradalle juoksemaan...siellä kestää nivelet paremmin...yleissääntönä tähänkin se, että "köyhän ei kannata ostaa halpaa"...eli, kun sijoitat rahaa, sijoita laatuvermeisiin.
Miten helvetissä sulla vaihtelee 10kg paino viikottain... - kunkunkuntoilemaaan
ensinnäkin: syö vähemmän, niin ei se paino nouse!!! Toiseksi, edellinen vastaaja keroi mitä kannattaa tehdä, siis ulos lenkille!
- vaihtoehtona
joko sisäällä tai ei ollenkaan :) ei vaan kantti kestä lähteä sinne ulos juoksemaan ja kotona katselee samalla telkkaria nii ei edes huomaa että urheilee. Sitä en yhtään epäile etteikö ulkoliikunta ole paras mutta minulle se ei vaan sovi... täytyy sitten tutkailla niitä parempia crosstrainereita, juoksumattoa pitäisi kyllä päästä kokeilemaan ennen kuin semmoisen tilaa.
Paino tosiaan heittelee minulla paljon koska välillä syön kuin possu ja sitten menee koko viikko kovalla paastolla ja useamman kilon heitto siitä tulee. - hyvä mies
vaihtoehtona kirjoitti:
joko sisäällä tai ei ollenkaan :) ei vaan kantti kestä lähteä sinne ulos juoksemaan ja kotona katselee samalla telkkaria nii ei edes huomaa että urheilee. Sitä en yhtään epäile etteikö ulkoliikunta ole paras mutta minulle se ei vaan sovi... täytyy sitten tutkailla niitä parempia crosstrainereita, juoksumattoa pitäisi kyllä päästä kokeilemaan ennen kuin semmoisen tilaa.
Paino tosiaan heittelee minulla paljon koska välillä syön kuin possu ja sitten menee koko viikko kovalla paastolla ja useamman kilon heitto siitä tulee.se syöminen kuriin. Ja hommaa kunnon crossari. Ei pelkkä liikunta tee kesää, kyllä kokonaisuus ratkaisee.
- mutta...
hyvä mies kirjoitti:
se syöminen kuriin. Ja hommaa kunnon crossari. Ei pelkkä liikunta tee kesää, kyllä kokonaisuus ratkaisee.
kun ruoka on niin hyvä ja varsinkin se rasvainen ruoka :) pizzan ja hesen syömisen lopetin mutta paino nousi vielä nopeammin jostain syystä. Mutta koitetaan kunhan tässä nyt keksii että millainen crossari kestää painoa ja on mukava polkea. Niin ja tämä nykyinen pyörä oli Kettler, eka hajosi 3 kertaa sitten sain kokonaan uuden ja nyt sekin hajosi.Aina samasta paikasta ja se kyllä varoittaa jo viikkoja ennen kun jompikumpi poljin alkaa taipua sivulle eli jalka on tavallaan vinossa. Juoksumatto oli jo valmiiksi katsottu minkä ostaisin mutta crossarista ei ole vielä mitään aavistusta...
- kunkunkuntoilemaan
vaihtoehtona kirjoitti:
Paino tosiaan heittelee minulla paljon koska välillä syön kuin possu ja sitten menee koko viikko kovalla paastolla ja useamman kilon heitto siitä tulee.mitä _ittua, ei kantti kestä ulos lähteä liikkumaan? Jo on tekstiä.... no, omahan on asiasi, mutta jos haluat hyvän crossarin, osta Technogym, maksaa maltaita, mutta ei hajoa isommankaan sian alla. ;-)
- Onnell.crossailija
vaihtoehtona kirjoitti:
Paino tosiaan heittelee minulla paljon koska välillä syön kuin possu ja sitten menee koko viikko kovalla paastolla ja useamman kilon heitto siitä tulee.Jos tämä nyt mitenkään päätöksiisi vaikuttaa, niin itse puhun crossarin puolesta. Crossariakin pitää ehdottomasti kokeilla ennen ostopäätöstä! Hyvä crossari on semmoinen, että jalkojen liike on mahdollisimman elliptinen, jolloin se ei rasita lainkaan polvia eikä muita niveliä. Olen ihastunut tähän Tunturin etuvetoiseen malliin (cf35), josta olenkin täällä hehkuttanut. Sillä on todella isokokoisenkin miellyttävä polkea musiikin kanssa. Liike on hiihtävämpi ja juohevampi kuin takavetoisissa, pompahtelevissa malleissa. Itse en aio ikinä luopua tuosta crossarista, enkä vaihtaisi sitä muihin malleihin. Valinta oli aivan selvä, kun kokeilin tuota ainakin kymmenen crossarin jälkeen. Sitä polkisi koko ajan kun se on niin kivaa ja pehmeää. On todella tehokasta! Syke nousee tavoitteeseen melkein heti ja on pidettävä malttia, ettei se nouse liika korkealle jotta jaksaa veivata pitkään. Itsellä pisin harj.pätkä 45 min. Koetan tässä laatia itselle ohjelmaa juuri.
Itsellä sama juttu liikkumisen kanssa, että jotenkin piti tehdä helpoksi tuo perusliikkuminen ja istumatyön lomassa on kiva crossailla. Tokihan sitä voi lenkille lähteä ja mitä muutakin tuon LISÄKSIKIN harrastaa, vaan eipä tuonne loskaan kovin tunne vetoa juuri tällä hetkellä, sitten keväämmällä mielummin. Lenkkeilyssä nuo iskut polviin ja nilkkoihin vaan eivät tee hyvää ylipainoiselle. Kotona on mukava kuntoilla, kun ei tarvitse käyttää tuhottomasti aikaa matkoihin, pukemiseen jne. Aika hauskaa on kun kilometrimittari näyttää lukemat crossarissa että on esim. edennyt 8km, vaikka on heilunut vaan, eikä ole edes housuja ja kenkiä jalassa =))) Lisäksi venyttelyä ja pilatesta.
Kokeilin useita malleja eri liikkeissä, ja ne postimyyntien mallikappaleet alle 500 maksavat olivat aivan kelvottomia, kalliita vaatenaulakoita. Meinasivat kaatua alla. Vauhtipyörä on sitä parempi mitä raskaampi se on. Itsellä riittää tuo tunturin 34kg, mutta tavaratalorimpuloissa se on vain jotain 6 kg! Älä sorru kauniiksi koristeltuun halpaan roskaan, jossa luvataan ties mitä mittareita ja ohjelmia sen sijaan että puhuttaisiin teknisista faktoista, jotka ovat olennaista tietoa käyttömukavuuden ja kestävyyden kannalta. Mittarit on kaikissa leluissakin. Osta vaikka osamaksulla parempi, monet myyvät erämaksulla kuten urheiluvälineiden nettikauppa FinFit Turussa. http://www.finfit.fi/ ja myy noita muutkin.
Crossarissa pitää olla tarpeeksi vastusta, tukevuutta ja painoa, eikä ainakaan tuossa Tunturissa vastuksen yläraja tule vastaan tällaiselle keski-ikäiselle vastaan varmaan ikinä. Iso se on ja ruma, mutta enpä sitä ulkonäön takia ostanutkaan. :) Tuosta on pitkäkestoista iloa, siksi hanki kunnollinen! - pois..
Onnell.crossailija kirjoitti:
Jos tämä nyt mitenkään päätöksiisi vaikuttaa, niin itse puhun crossarin puolesta. Crossariakin pitää ehdottomasti kokeilla ennen ostopäätöstä! Hyvä crossari on semmoinen, että jalkojen liike on mahdollisimman elliptinen, jolloin se ei rasita lainkaan polvia eikä muita niveliä. Olen ihastunut tähän Tunturin etuvetoiseen malliin (cf35), josta olenkin täällä hehkuttanut. Sillä on todella isokokoisenkin miellyttävä polkea musiikin kanssa. Liike on hiihtävämpi ja juohevampi kuin takavetoisissa, pompahtelevissa malleissa. Itse en aio ikinä luopua tuosta crossarista, enkä vaihtaisi sitä muihin malleihin. Valinta oli aivan selvä, kun kokeilin tuota ainakin kymmenen crossarin jälkeen. Sitä polkisi koko ajan kun se on niin kivaa ja pehmeää. On todella tehokasta! Syke nousee tavoitteeseen melkein heti ja on pidettävä malttia, ettei se nouse liika korkealle jotta jaksaa veivata pitkään. Itsellä pisin harj.pätkä 45 min. Koetan tässä laatia itselle ohjelmaa juuri.
Itsellä sama juttu liikkumisen kanssa, että jotenkin piti tehdä helpoksi tuo perusliikkuminen ja istumatyön lomassa on kiva crossailla. Tokihan sitä voi lenkille lähteä ja mitä muutakin tuon LISÄKSIKIN harrastaa, vaan eipä tuonne loskaan kovin tunne vetoa juuri tällä hetkellä, sitten keväämmällä mielummin. Lenkkeilyssä nuo iskut polviin ja nilkkoihin vaan eivät tee hyvää ylipainoiselle. Kotona on mukava kuntoilla, kun ei tarvitse käyttää tuhottomasti aikaa matkoihin, pukemiseen jne. Aika hauskaa on kun kilometrimittari näyttää lukemat crossarissa että on esim. edennyt 8km, vaikka on heilunut vaan, eikä ole edes housuja ja kenkiä jalassa =))) Lisäksi venyttelyä ja pilatesta.
Kokeilin useita malleja eri liikkeissä, ja ne postimyyntien mallikappaleet alle 500 maksavat olivat aivan kelvottomia, kalliita vaatenaulakoita. Meinasivat kaatua alla. Vauhtipyörä on sitä parempi mitä raskaampi se on. Itsellä riittää tuo tunturin 34kg, mutta tavaratalorimpuloissa se on vain jotain 6 kg! Älä sorru kauniiksi koristeltuun halpaan roskaan, jossa luvataan ties mitä mittareita ja ohjelmia sen sijaan että puhuttaisiin teknisista faktoista, jotka ovat olennaista tietoa käyttömukavuuden ja kestävyyden kannalta. Mittarit on kaikissa leluissakin. Osta vaikka osamaksulla parempi, monet myyvät erämaksulla kuten urheiluvälineiden nettikauppa FinFit Turussa. http://www.finfit.fi/ ja myy noita muutkin.
Crossarissa pitää olla tarpeeksi vastusta, tukevuutta ja painoa, eikä ainakaan tuossa Tunturissa vastuksen yläraja tule vastaan tällaiselle keski-ikäiselle vastaan varmaan ikinä. Iso se on ja ruma, mutta enpä sitä ulkonäön takia ostanutkaan. :) Tuosta on pitkäkestoista iloa, siksi hanki kunnollinen!Crossari tuli ostettau ja mielestäni laite on hyvä,tukeva ja säätää jopa itse vastusta jos laittaa erilaisia ohjelmia päälle. Kettler Rivo P ostin ja hintakin oli mielestäni asiallinen kun siinä kuuluisassa saksan nettikaupassa oli melkein 150.- kalliimpi kui täältä sain. Nyt saavat kilot kyytiä :)
- Onnell.crossaaja
kunkunkuntoilemaan kirjoitti:
mitä _ittua, ei kantti kestä ulos lähteä liikkumaan? Jo on tekstiä.... no, omahan on asiasi, mutta jos haluat hyvän crossarin, osta Technogym, maksaa maltaita, mutta ei hajoa isommankaan sian alla. ;-)
Katsoin, että Technogym ei tee crosstrainereita, vaan nuohan ovat jotain ihme steppereitä, joissa kahvat. Liike ei ole elliptinen eikä pyörivä, eikä laitteesa ole vauhtipyörää vaan jalka polkee ylös-alas liikettä ja sitä voi liu'uttaa sivulle. Näyttää epämiellyttävältä stepperiltä, itse en ostaisi.
- kunkunkuntoilemaan
Onnell.crossaaja kirjoitti:
Katsoin, että Technogym ei tee crosstrainereita, vaan nuohan ovat jotain ihme steppereitä, joissa kahvat. Liike ei ole elliptinen eikä pyörivä, eikä laitteesa ole vauhtipyörää vaan jalka polkee ylös-alas liikettä ja sitä voi liu'uttaa sivulle. Näyttää epämiellyttävältä stepperiltä, itse en ostaisi.
älä nyt viitsi paskaa jauhaa, monella kuntosalilla käytetään juuri technogynin crossareita, ja on hyvä laite, voi olla ettei sovi liikuntarajoitteiselle.
- Onnell.crossaaja
kunkunkuntoilemaan kirjoitti:
älä nyt viitsi paskaa jauhaa, monella kuntosalilla käytetään juuri technogynin crossareita, ja on hyvä laite, voi olla ettei sovi liikuntarajoitteiselle.
Jokainen ilman muuta hankkii itselle sopivan vehkeen, pääasia että käyttää sitä, oli se sitten stepperi tai muu mankeli =)). Itse en tuollaista stepperiä suosittele, jos on hankkimassa crossaria. En löytänyt Technogymiltä muuta kuin noita pomppulaitteita. Kuntosalilaitteet ovat niin suuria, ettei ne taida oikein kotiin mahtua, jos ei satu asumaan kartanossa, kuten ilmeisesti sinä. Mielummin liikuntarajoitteinen kuin käytös- ja sosiaalivammainen :D
- kunkunkuntoilemaan
Onnell.crossaaja kirjoitti:
Jokainen ilman muuta hankkii itselle sopivan vehkeen, pääasia että käyttää sitä, oli se sitten stepperi tai muu mankeli =)). Itse en tuollaista stepperiä suosittele, jos on hankkimassa crossaria. En löytänyt Technogymiltä muuta kuin noita pomppulaitteita. Kuntosalilaitteet ovat niin suuria, ettei ne taida oikein kotiin mahtua, jos ei satu asumaan kartanossa, kuten ilmeisesti sinä. Mielummin liikuntarajoitteinen kuin käytös- ja sosiaalivammainen :D
tyhmän on helppo olla onnellinen kun ei erota edes stepperiä crossarista. Kannattaisi käydä joskus vaikka kokeilemassa Tecnogymin laitteita niin tietäisi esim. miksi juuri kuntoutuskeskukset ostavat niitä. Tietysti kovempaan käyttöön tarkoitetut laitteet on hieman suurempia, ja samalla myös tukevampia, mutta eivätpä hajoa sitte ensimmäisen yli 100 kiloisen alla. Ei tosin tarvitse omistaa kartanoa, viisi neliötä riittää tuollaiselle crossarille vallan mainiosti. Mitä tulee sinun käytökseesi, on se kaikkea muuta kun fiksua, alat haukkua joitakin laitteita vaikka et tiedä niistä yhtään mitään. Hyvä crossari tekee laajaa liikettä, jalan pitää myös nousta ja laskea liikkeen aikana, muuten sillä ei saa jalan lihaksia riittävästi treenattua, mutta jos ei jalka nouse niin silloin taitaa olla parempi hankkia rollaattori.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?
Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,614834Puoluebarometri: Marinin hallituksella 7 parasta mittaustulosta
Orpon hallitusta pitää huonona 2/3 kansalaisista, joka on aika hyvin linjassa hallituspuolueiden yhteenlasketun kannatuk223657Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa
Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699223320- 762232
- 241879
Tekeekö hän
Tekeekö hän sinut h*lluksi ja millä tavalla? Uusi yritys, kun edellinen aloitus poistettiin.271551Laine voitti oikeudessa
Onnea Savonlinna! Laine voitti oikeudessa kuten arvelinkin ja lieköhän palaa valtaisuimelleen?401492Grahn-laasonen taas todisti millaista porukkaa
kokoomusloiset ovat...työttömät jäävät kuulemma kotiin nukkumaan kun naapuri lähtee töihin...eikös taannoin kokoomuslois3111384Puistotyöntekijät
Miksi ei siivoojia näy. Näin hyvät ilmat. Voisi kerätä roskat. Onko rahat loppu. 🤔🤔🤔131380Onko kaivatullasi iso ego? Entä sinulla?
Vaikuttaako jommankumman ego jotenkin siihen, että ette voi lähentyä?321269