Täysin kyllästynyt Suomeen! Mitä tehdä?

-Bored-

Aika paljon on tullut matkusteltua ja maailmaa nähtyä ja olen tullut siihen tulokseen,
että mun paikka ei ole Suomessa. Asiat ihan ok, mulla on ihan hyvä työ, kivat kaverit ym.

Mutta jotenkin mulla ei ole täällä vaan motivaatiota mihinkään. Päivällä töissä, illalla himaan
jossa koitan saada jotenkin ajan kulumaan ja sitten taas aamulla töihin. Viikonloppuna tulee
yleensä vedettyä olutta, kun ei ole kerta muutakaan tekemistä.

Täällä on kylmä, talvi on pitkä, ihmiset on pääasiassa kateellisia paskoja.
Täällä on kaikki kallista. Olisi kiva omistaa hieno auto, mutta ei.. Täällä siitä saat
pulittaa kymppitonneja veroa. Ja vaikka olisi rahaa ostaa sellainen, niin kaikki olisi
kateellisia. Täällä pitäisi jokaisen ajaa jollain kuppasella Toyotalla ettei vaan naapurin
Patelle tulisi paha mieli.

Olen jotenkin vaan nähnyt täällä tarpeeksi, Suomi on vähän tälläinen takapajula, ei täällä
oikeen ole mitään, muutama hassu kaupunki ja loput metsää.

Mieluummin asuisin Jenkeissä, jossain lämpimässä osavaltiossa. Tai Australiassa.
Mutta sinnehän ei noin vaan mennä, vaan tarvitaan työlupa, joka on aika pahasti kiven
alla tällä hetkellä. Toinen vaihtoehto on Suomalaisen firman lähettämänä ulkomaille.

Nyt kaivataan viisaammilta neuvoja mitä tässä kannattaa tehdä.
Ikää on 27, vielä olisi mahdollista opiskella sellainen ammatti/koulutus, jolla mahis
päästä ulkomaan hommin. Mitkä olisi parhaita vaihtoehtoja? Sairaanhoitajille varmaan aina
töitä mutta ei tässä miespuoliseksi sellaiseksi ruveta.

9

1653

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NaapurinPate

      muuallakin kymmeniä tuhansia ja arki on tylsää kaikkialla. Ei se ole suomalaisten vika, että olet tavis, jolla ei ole elämää. ;)

      • aojgajgihasg

        Kyllä esim Jenkeissä monet käytetyt erikoisautot on 2-3 kertaa halvempia kuin suomessa.
        Olen kirjoittajan kanssa kyllä samaa mieltä, että Suomi on kyllä aikamoinen persereikä jos autoista on
        innostunut. Ei tarvisi mennä kuin rajan yli Ruotsiin niin jo on asiat toisin. Tosin bensa se on sielläkin
        kallista.


    • jooo....

      Kun tuon viestisi lukee, niin se kyllä kertoo enemmän sinusta itsestäsi. Arki se on ulkomaillakin ja ihan samalla tavalla saa puurtaa ja jopa enemmän kuin Suomessa.

      Onhan se totta, että Suomi voi olla jossain asioissa tavattoman tylsä paikka. Jos mieli tekee ulkomaille, niin ei sitä kukaan kuitenkaan estä ja takaisinkin pääsee. Jos EU-aluetta ajattelit aluksi kokeilumielessä, niin erilaisia puhelinpalvelu töitä on haussa jatkuvasti.

      Kyllä sairaanhoitaja voi saada töitä myös Australiasta, eikä se ole sukupuolesta kiinni.

    • real life

      No sairaanhoitajaksi ei ainakaan kannata opiskella vain sen takia, että pääsisi pois ankeasta Suomesta. Tai mitään muutakaan ammattia. Ammatti kannattaa valita sen perusteella, mitä haluaa/mikä kiinnostaa aidosti/mihin on sovelias. Sairaanhoitajan työ on raskasta eikä se ole yhtään hohdokkaampaa ulkomailla (no palkka voi olla jossain parempi), voi jopa olla kehnompaa, Suomessa on sentään korkeatasoinen hoitoala.

      Mutta jos on kova polte ulkomaille, mihin syy voi olla myös ihan vaan oman arjen tylsyydessä, kuten näyttää olevan, niin EU:ta varmaan kannattaa ensin kokeilla löytyisikö sieltä oman alan töitä. Sittenpä sen näkee, kuis kulkee elämä vieraalla maalla. Mutta ihmettelen, että kun sinulla on 'asiat ihan ok, ihan hyvä työ, kivat kaverit ym.' niin sen takia, että iltaisin on tylsää haikailet ulkomaille. Kannattaisiko sitä iltaelämää rukata ihan enste kuitenkin, josko elämän motivaatio siitä kohenisi. Harrastuksia, opiskelua, vapaaehtoistyötä kärsivien parissa vois aukaista silmiä ja antaa motivaatiota, ammatillista laajentamista tai työpaikan vaihtoa siinä mielessä, että voisit saada työkomennuksen ulkomaille. Jos asuisit jossain lämpimässä, niin siellähän se vasta olisikin heppoista sortua iltaelämän pyörteisiin ja kaljaa kuluisi varmasti sielläkin. Jos et osaa täällä ratkaista iltojen kulkua, niin olisiko se sitten sen helpompaa ulkomaillakaan. Suomen loskakelejä ja talveakin voisi tulla ikävä ainaisen auringonpaahteen keskellä!

      Ylipäänsä mielenkiinnon suuntaaminen pois omasta itsestä on yksi keino saada motivaatiota. Jos elämä on vain itselle hamuamista, minä tahdon hienon auton, hulppean asunnon, rahakkaan työn, niin mitä siten kun ne saa? Syvintä elämän tyydytystä ei tuo ulkoinen tavara, aina jokin ihmisen sisimmässä huutaa: jossain on parempaa, sinne on päästävä.

      En sano kuitenkaan, etteikö elämä voisi löytyä myös muualla, kunhan on realisti.

    • .......

      Itse olen asunut ulkomailla useamman vuoden ja kyllä se Suomi näyttää täältä ulkopuolelta käsin aikalailla erilaiselta, kuin mitä siellä paikan päällä. Molempia löytyy, sekä hyviä että huonoja puolia. Hyviä puolia on esimerkiksi suomalainen yleinen jämptiys, joka täältä Norjasta puuttuu kokonaan. Toisaalta ihmiset ovat Suomessa keskimäärin kovasti ahdasmielisiä ja se näkyy suurin piirtein aina, kun joku tekee jotain eri tavalla kuin yleensä tehdään. Ja se kateus......Ei tarvitse tätä asiaa enempiä perustella.
      Jos on paloa ulkomaille, niin suosittelen. Sittenhän se näkee löytyykö se onni muualta. Kuten tuossa aikaisemmin joku mainitsi, on se arki ulkomaillakin. Mutta jälkikäteen ei tarvitse miettiä, olisiko pitänyt lähteä vai ei.

    • aus09

      Läheppä kuule Ausseihin vuodeksi working holiday viisumilla. Sen voi saada kun oot vielä alle 30v. Viisumi oikeuttaa työskentelyyn, (kuitenkin enintään 6kk samalla työnantajalla) ja se on tosi helppo saada. Jos tekee tietynlaista työtä esim.peltotyötä, olisko ollu noin 80 päivää siellä oleskelun aikana saa oikeuden hakea toista working holiday viisumia. Siinä sulle tekemistä jo ainaki pariksi vuodeksi ;) ite olin siellä n. vuoden enkä vaihtais sekunttiakaan pois! Ihmiset on uskomattoman mukavia ja avoimia. Siellä pääsee varmasti tutustumaan myös tuhansiin reissaajiin ympäri maailman :) Suosittelen!!

    • Anonyymi

      Samaa lieltä aloittajan kanssa itse myös tultu matkusteltua ja voin sanoa suomea paskimmaksi, missä olen tainnut ikinä käydä. Suomi on ikuinen kuilema lähde pois täältä kun vaan voit.

      • Anonyymi

        Mihin maahan pitäisi muuttaa ja kenen luo? Sano vaan rohkeasti!


    • Anonyymi

      Kyllä mieskin voi olla sairaanhoitaja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7598
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2832
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2422
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      116
      2139
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1809
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1563
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1426
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1414
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1341
    Aihe