Apua, en ilkeä mennä kitarakauppaan!?

AskoSeinä

Onko oikein ostaa ulkomaalaista verkkokaupasta sähkökitara vahvari?

Ostaisin kyllä mielellään kivijalkaiikkeestä Suomessa mutta kun kyseessä on eka kitarani ja en osaa soittaa vielä kitaraa niin en yksinkertaisesti ilkeä mennä ostamaan sellaista paikan päälle.(vrt. Mitä siitäkin tulisi jos ajotaidoton menisi ostamaan autoa?) Ei pysty testaamaan sitä mitenkään joten lienee järkevintä osaa eka kitara Tomannilta kun se on vielä halvempikin? Seuraavan ostan sitten Suomesta.

24

1220

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AmMuusKit1022

Juuri ekaa kitaraa ostavan on hyvä mennä siihen kivijalkaliikkeeseen, kun sieltä saapi henkilökohtaista palvelua kasvotusten, paremmin selviää siellä millainen kitara sulle sopii ja on helpompi muutenkin tehdä kysymykset ja saada niihin vastaukset kuin nettiliikkeistä.

Hyvä myyjä osaa kyllä opastaa millainen kitara olisi hyvä ja antaa muutenkin neuvot homman aloittamiseen.
      Omia taitoja ei kannata hävetä, jos ei ole ikinä soittanu kitaralla niin ei se häpeä ole, jostainhan sitä on kaikkien aloitettava. Hyvä myyjä osaa kyllä katsoa onko kitara kunnossa ja myöskin osaa katsoa sen lähtötilanteen ja ehdottaa juuri tarpeisiin sopivaa kitaraa. Tietysti ostajan olisi hyvä tietää mitä on hakemassa mutta eiköhän tähän riitä se tieto, että soitatko sitten jazzia, rockia, metallia tai klassista jne. kitaroita on vaikka millaisia ja osa soveltuu aika moneen menoon ja osa ehkä ei niin sovellu kaikenlaiseen musatyyliin (näistäkin osa on ihan makuasioita).

Ja sitten tuohon hintakysymykseen, Thomann ei ole läheskään halvin nettikauppa ja Suomen kivijalka liikkeistä ainakin ite olen kaiken saanut Thomannia halvemmalla. Vaikka kivijalkaliikkeen ovh olisi Thomannin myyntihintaa kalliimpi niin siitä useinmiten saa käteisalennuksen (n. sanotaan vaikka 5 -10%, riippuen sitten vähän suhteistakin on nuo prossuluvut isompiakin) ja näin hinnat Thomannia halvempia. Lisäksi jos katselee Thomannin hintoja vähän tarkemmin niin niiden lähtöhinta josta on pudotettu alennettuun hintaan on yllättävän iso, esim. vaikka Satrianin signature sähkis, joka Thomannin lähtöhinta on 2075 ja alennettu hinta 1799, aika ihmeellistä tuo, sillä Levytukku Oy:ssä Suomessa tuon ovh on 1887 (oli jo silloin kun tuon ostin), miten voi Thomannin lähtöhinta olla korkeampi kuin Suomen hinta (Saksaan kuljetuskustannukset ovat huomattavasti pienemmät kuin Suomeen ja kustannukset muutenkin pienemmät ja on lähempänä kitaran valmistajaa) -> toisin sanoen haiskahtaa melkoiselta kusetukselta että lähtöhinta on Suomen lähtöhintaa kovempi ja muka annetaan isompi alennus. Lopuksi voin todeta, että oma JS1200CA lähti reilusti Thomannin 1799 halvemmalla.

Itse suosin kivijalkaliikkeitä enkä kanna rahaani ulkomaan nettifirmoihin. Toki sieltä voi muut ostaa mutta kun se ei ole läheskään aina kannattavampaa ja rahat menee muun kuin Suomalaisen työ hyväksi.

Jos nyt päädyt nettikauppaan niin kato edes sitten dv247.com liikkeen hintoja, ne on Thomannia halvemmat ja liike on UK:ssa (Iso Britannia).

Joka tapauksessa käy kattelemassa kivijalkaliikkeissä, kysy hintoja ja eritoten selvitä mikä on sun käteesi ja korvillesi sopivin kitara. Myyjä voi vain neuvoa, ehdottaa mutta myyjän käsi ei ole sinun kätesi joten jokaisen on itse koettava se miten soitin istuu omalle fysiikalle ja mielelle ja myöskin miten se soi.

Jos ja kun ostaa kivijalkaliikkeestä ja on siihen tyytyväinen ja tulee kyseisen liikkeen kanssa sinuiksi ja myyjäkin tutuksi niin ainakin itellä tämä on myös näkynyt vielä lisää hintapuolella positiivisesti, tosin riippuu hieman myös tuotteesta paljonko siinä on varaa antaa "kanta-asiakkaalle" alennusta.

Onnea hyvän harrastuksen pariin ja rohkeasti menet liikkeeseen katsomaan ja kyselemään ja älä häpeä jos olet ihan aloittelija, niin on kaikki olleet joskus aloittelijoita (myös minäkin) ja muista että aloittelijoita löytyy jokaisesta ikäluokasta, on pikku muksuja, on nuoria, nuoria aikuisia, keskiikäisiä, vanhempi ja vanhuksia, mitä sillä on väliä milloin aloittaa hyvän harrastuksen, pääasia että on mielekestä tekemistä ja tykkää siitä mitä pitää.

• Sydämellinenkakkonen

Olet sitten minkä ikäinen tahansa. Naapuri joka on vasta hitusen vajaa 80 vuotta osti hanurin.
      En sitten tiedä historiaa. Onko kaveri soittanut hanuria aiemmin, mutta kaiketi. Siis kuusikymmentä vuotta sitten ...

Minun enonikin soitti pasuunaa vain 60 vuotta sitten. Tosin sitten hän siirtyi hanuriin. 60 vuotta sitten ei ollut nettikauppoja.

Tota, nettikaupasta osto on arpapeliä. Jos se on ensi kitarasi, niin, se on arpapeliä, ostat sitten mistä tahansa.. Älä nyt ainakaan tonneja siihen pistä, ostat sitten sen mistä tahansa. Paitsi jos sinulla on pistää siihen enemmänkin nappulaa. Silloinhan sinä menet soittimenrakentajalle, joka rakenta vaikka sydämen muotoisen kitaran.

• -Mika-

..edellisiä vastaajia. Mene siihen lähimpään kivijalkaliikkeeseen ja sano myyjälle:" Olen ostamassa ensimmäistä sähkökitaraani, enkä osaa vielä soittaa. Mihin mun kannattaa kiinnittää soittimessa huomiota ja miten valitsen sopivan. Tai minkälainen mielestänne sopisi alottelijalle".

Ja tee vaikka sama juttu parissa eri liikkeessä. Osaava myyjä tekee juuri niin kuin pitääkin, neuvoo aloittelijaa. Saattaa vetää saundit muutamasta ehdottamastaan kitarasta, ihan vaan siksi, että kuulisit miltä ne kuullostaa ja kun et vielä itse voi niitä soittaa niin se myyjä tekee sen puolestasi. Ja kokeile sitten sitä soitinta, miltä se tuntuu näpeissä. Yhtää saundia sun ei tarvitse itse ottaa, hypistellä vaan.

Siitä se lähtee...

Kun yksi tuttuni kertoi haluavansa ostaa kitaran, eikä tiennyt niistä vielä mitään, niin kerroin minkä itse tiedän ja neuvoin. Ja vein sitten sille 3 hieman erilaista kitaraani lainaan ja soitin vähän jokaisella. Ja sitten lähdin ja jätin hänet tutstumaan niihin ihan rauhassa kotonaan. Nyt odotan mielipiteitä suuntaa/toiseen. Ne on olleet sillä kaverilla nyt kolmisen viikkoa...

• kuusikuukautta

Siis lähinnä siinä, että kolme viikkoa on lyhyt aika yhteenkin kitaraan tutustumisessa, saatikka kolmeen ... Siis sellaiselle joka on ostamassa ensimmäistä kitaraansa.

Tuli tässä vain mieleen, että yksi tuttu sai kitaran. Koska se oli ensimmäinen mikä hänellä oli, niin isukki osti sitten Squierin tarjouspaketin.

Sitä ennen kitaraan oli tutustuttu koulun jollain musiikkitunneilla. Tietenkin hän olisi halunnut ensikitaraksi SG:n. Se vaan oli hinnakkaampi vaihtoehto.

Soittaja itse tuntui kuitenkin olevan tyytyväinen Stratokopioonsa. Kokeilin sitä, kun omistaja ei ollut paikalla. Ainoa asia mikä tuntui hyppysissäni omituiselta oli, että nauhat repivät herkkää hipiääni. Siis kaulan reunoilla.

Muuten kitara tuntui helpommalta soittaa kuin oma Hamerin Les Paul-kopioni. Siis vain tuplasti kalliimpi kitara.

Eikä tässä ollut oston suhteen eroa kuin puoli vuotta.

• -Mika-
        kuusikuukautta kirjoitti:

Siis lähinnä siinä, että kolme viikkoa on lyhyt aika yhteenkin kitaraan tutustumisessa, saatikka kolmeen ... Siis sellaiselle joka on ostamassa ensimmäistä kitaraansa.

Tuli tässä vain mieleen, että yksi tuttu sai kitaran. Koska se oli ensimmäinen mikä hänellä oli, niin isukki osti sitten Squierin tarjouspaketin.

Sitä ennen kitaraan oli tutustuttu koulun jollain musiikkitunneilla. Tietenkin hän olisi halunnut ensikitaraksi SG:n. Se vaan oli hinnakkaampi vaihtoehto.

Soittaja itse tuntui kuitenkin olevan tyytyväinen Stratokopioonsa. Kokeilin sitä, kun omistaja ei ollut paikalla. Ainoa asia mikä tuntui hyppysissäni omituiselta oli, että nauhat repivät herkkää hipiääni. Siis kaulan reunoilla.

Muuten kitara tuntui helpommalta soittaa kuin oma Hamerin Les Paul-kopioni. Siis vain tuplasti kalliimpi kitara.

Eikä tässä ollut oston suhteen eroa kuin puoli vuotta.

Enpä vielä ole niitä kaverilta pois hakemassakaan... Mutta kyllä jo viikko/kitara omassa kämpässä kertoo enemmän kuin vartti jossain liikkeessä...

Tuosta nauhojen päistä vielä: Mulla oli yksi Ibanez, jossa oli samaa vikaa. Tykkäsin siitä muuten, niin otin sitten viilan ja yksi kerrallaan viilasin ne nauhanpäät niin, ettei enää tarttuneet näppeihin...

• Hyväneuvo
        -Mika- kirjoitti:

Enpä vielä ole niitä kaverilta pois hakemassakaan... Mutta kyllä jo viikko/kitara omassa kämpässä kertoo enemmän kuin vartti jossain liikkeessä...

Tuosta nauhojen päistä vielä: Mulla oli yksi Ibanez, jossa oli samaa vikaa. Tykkäsin siitä muuten, niin otin sitten viilan ja yksi kerrallaan viilasin ne nauhanpäät niin, ettei enää tarttuneet näppeihin...

Sitä viilausta. Ehdotappa sellaiselle, jonka mielestä kaikki on kunnossa ... Siis ensikitara. Mainitsin siitä aiemmin jo isukille, joka ei siis soita mitään instrumenttia. (Vittu kun tuli hieno termi!)

En ehdota. En ennen kuin se valittaa asiasta. Silloin soitan hänen isukilleen ja pyydän sitä pyytämään serkkuani vierailulle. Ja ottavan metalliviilan mukaansa ...

Serkkuni kun käy "gurusta". Onhan hän soittanut kymmenisen vuotta. Jos minä koskisin tuttuni kitaraan, saisin kuulla kuinka minä pilasin hänen kitaransa, joka oli erinomainen ennen kuin siihen koskin.

En koske.

• Loudspeakers
        -Mika- kirjoitti:

Hima on eri juttu kuin joku musiikkiliike, todellakin. Saa ihan omassa rauhassa soittaa. Kun soitin jotain ac/dc:tä yksi kesäapulaisista innostui soittamaan rumpuja kappaleen tahdissa. En oikeastaan soittanut kappaletta vaan tapailin sen ytimiä ...

Tuli ostettua vahvistin, josta en suoraan sanoen oikein pidä. Siis näin kotioloissa. Luultavasti teen sille suuremman kotelon vanerista. Sitten sen päälle mahtuu istumaan. Jos se ei sittenkään toimi, laitan siihen järeämmät kovaääniset.

• WSWYG

jossa sinua ei tunneta. Silloin sinä voit kysellä ihan kaikessa rauhassa. Tai naapurikylään.

Yksikään myyjä ei tarjoa sinulle silloin vajaan kolmen tonnin Fenderiä. Puhumattakaan soitinrakentajan osoitteesta. Siihen kun ei riitä aina edes kolme tonnia. Siis jos kerrot haluavasi aloittaa kitaransoiton. Moni myyjää soittaa jotain instrumenttia, ja varoittaa tarjouspaketista. Tai ainakin suosittelee jotain parempaa. Muuten samalla kannattaa ostaa viritinkin. Pyytää ihan näyttämään miten se käytännössä toimii.

Laitteen ohjeet on välistä ihan vitusta. Kitaran pitää olla vireessä kun aloitetaan harjoittelu. Sitten kun opitaan enemmän, viritetään niin kuin halutaan - ja osataan.

• Onesizefitall

kustomin.

Se ei näytä oikein telelle.

Sen elektroniikka siinä kuitenkin on.

Vain yksi kappale ja yksi hinta.

6000 euroa eikä mitään takuuta.

Suoraan käteen ilman kuittia.

Vintage telecaster supreme.

Siis tietenkin vähän käytetty.

Kansi, kaula ja sivut pyökkiä.

Noin kolme ja puoli kiloa painoa.

Erikoistarjous?

Kyllä. Siihen hintaan tulee kaikki oikeudet malliin.

Tavallista pienikokoisempi.

Sopii seinälle. Ihan hyvä tapetiksi. Pikkuhinta koristeeksi.

• Fine line
        Onesizefitall kirjoitti:

kustomin.

Se ei näytä oikein telelle.

Sen elektroniikka siinä kuitenkin on.

Vain yksi kappale ja yksi hinta.

6000 euroa eikä mitään takuuta.

Suoraan käteen ilman kuittia.

Vintage telecaster supreme.

Siis tietenkin vähän käytetty.

Kansi, kaula ja sivut pyökkiä.

Noin kolme ja puoli kiloa painoa.

Erikoistarjous?

Kyllä. Siihen hintaan tulee kaikki oikeudet malliin.

Tavallista pienikokoisempi.

Sopii seinälle. Ihan hyvä tapetiksi. Pikkuhinta koristeeksi.

- suuren kysynnän vuoksi. Tässähän joutuu tekemään töitä.

Vastenmielinen ajatus.

En muuten viitsisi tehdä töitä viikkorahan vuoksi. Tässähän menisi kuukausi yhden kappaleen valmistamiseen.

Kohtuullinen viikkoraha olisi 52 000 euroa per kappale.

Tietenkin deluxe. Jos te ymmärrätte mitä se tarkoittaa?

Verottamana käteen.

Enhän minä myy mitään jota ei olisi käytössä kokeiltu ja havaittu hyväksi.

Parhaat raaka-aineet - ja ylivoimainen osaaminen.

Jalava Productions

Finest woodwork in the world

• ???????????????
        Fine line kirjoitti:

- suuren kysynnän vuoksi. Tässähän joutuu tekemään töitä.

Vastenmielinen ajatus.

En muuten viitsisi tehdä töitä viikkorahan vuoksi. Tässähän menisi kuukausi yhden kappaleen valmistamiseen.

Kohtuullinen viikkoraha olisi 52 000 euroa per kappale.

Tietenkin deluxe. Jos te ymmärrätte mitä se tarkoittaa?

Verottamana käteen.

Enhän minä myy mitään jota ei olisi käytössä kokeiltu ja havaittu hyväksi.

Parhaat raaka-aineet - ja ylivoimainen osaaminen.

Jalava Productions

Finest woodwork in the world

????????????????

• Korotinhintaa
        ??????????????? kirjoitti:

????????????????

Helvetinmoinen kiire. Tämän hintaisia kitaroiden tekijöitä ei ole kuin muutama. Kyse ei ole standardista. Muuten kuin huonekalupuusepästä, joka osaa tehdä viimeisen päälle rokokoota tai sinne päin. Ihan yksittäiskappaleita.

Siis ei tarvitse kuin osata tehdä jotain tavallista kummallisempaa. Ei tarvitse olla kuin tavallista osaavampi. Siis niitähän on Suomessa - viis miljoonaa?

Ehkei. 500 taitaa olla lähempänä totuutta.

Yksi yksi asia minua ihmetyttää. Mikseivät ne 500 näytä töitään? Katsoisin ihan mielelläni. Ja kopioisin ...

• dontnomore
        Korotinhintaa kirjoitti:

Helvetinmoinen kiire. Tämän hintaisia kitaroiden tekijöitä ei ole kuin muutama. Kyse ei ole standardista. Muuten kuin huonekalupuusepästä, joka osaa tehdä viimeisen päälle rokokoota tai sinne päin. Ihan yksittäiskappaleita.

Siis ei tarvitse kuin osata tehdä jotain tavallista kummallisempaa. Ei tarvitse olla kuin tavallista osaavampi. Siis niitähän on Suomessa - viis miljoonaa?

Ehkei. 500 taitaa olla lähempänä totuutta.

Yksi yksi asia minua ihmetyttää. Mikseivät ne 500 näytä töitään? Katsoisin ihan mielelläni. Ja kopioisin ...

Turha vaatimattomuus on turhaa.

Näkisin mielelläni rokokoo-koristeisen kitaran. Jne. Ihan mielelläni.
        Siis jos kavereilla ei ole muuta parempaa tekemistä. Siis jossei se olisi vain peilikuva. Siis viimeisen päälle kitaran? Jotain miihin verrattuna soitin olisi jalokivi?

Kai ne tyypit oopperassa oppii jotain.? Muuta kuin polttamaan hassista ? Tai se oli liikaa pyydetty. Siis lukeminenen. Jos siellä osaisi joku rakentaa soittimen, se olsi ihme.

• Nosee
        dontnomore kirjoitti:

Siis jos kavereilla ei ole muuta parempaa tekemistä. Siis jossei se olisi vain peilikuva. Siis viimeisen päälle kitaran? Jotain miihin verrattuna soitin olisi jalokivi?

Kai ne tyypit oopperassa oppii jotain.? Muuta kuin polttamaan hassista ? Tai se oli liikaa pyydetty. Siis lukeminenen. Jos siellä osaisi joku rakentaa soittimen, se olsi ihme.

Voisi se riittää. Yhdeltä kitaralta. Saisi sillä muutaman kaljan. Tai enemmän. Katsotaan.

• Enmuuten
        Nosee kirjoitti:

Voisi se riittää. Yhdeltä kitaralta. Saisi sillä muutaman kaljan. Tai enemmän. Katsotaan.

näihin pikkusummiin.

Kysy managerilta. Hän päättää pikkusummista. Fine Line.

Saatan joskus mennä nurkille, jos olen selvin päin. Kun maksetaan enemmän. En muuten.

• AssholeI
        Enmuuten kirjoitti:

näihin pikkusummiin.

Kysy managerilta. Hän päättää pikkusummista. Fine Line.

Saatan joskus mennä nurkille, jos olen selvin päin. Kun maksetaan enemmän. En muuten.

Saattoi olla hitusen vähemmän. Ihan tuttavan kauppaa. Jos olin jurrissa.

Jos poijjaat osaa heittää shouta - haluaisin nähdä. Ja kuulla. Suurin osa ei osaa heittää läppää kuten minä - edes viittä minuttia. Onnettomat paskiaiset. Nuijat. Perslävet.

Toivottamat munapäät.

Hävetköön nolouttaan.

Perseenreiät.

• Löytyyjos
        AssholeI kirjoitti:

Saattoi olla hitusen vähemmän. Ihan tuttavan kauppaa. Jos olin jurrissa.

Jos poijjaat osaa heittää shouta - haluaisin nähdä. Ja kuulla. Suurin osa ei osaa heittää läppää kuten minä - edes viittä minuttia. Onnettomat paskiaiset. Nuijat. Perslävet.

Toivottamat munapäät.

Hävetköön nolouttaan.

Perseenreiät.

Se osaa nimittäin ihan vilpittömästi haukkua.

Mutta, minähän olen sukuni rakastetuin kusipää? Eikä suuurempaa kusipäätä ei löydy? Tai löytyy. Ollaan kohteliaita. Löytyy.

Jos löytyy.

• Neljänneskuu
        Löytyyjos kirjoitti:

Se osaa nimittäin ihan vilpittömästi haukkua.

Mutta, minähän olen sukuni rakastetuin kusipää? Eikä suuurempaa kusipäätä ei löydy? Tai löytyy. Ollaan kohteliaita. Löytyy.

Jos löytyy.

Jos onnettomat perslävet eivät osaaa soittaa suutaan, Jalava Productinonos hoitaa homman.Pikkujuttu pikkufirmalle.

Pikkujuttu Almeille.

Olkoot sitten velipuolikuita tai täysikuita.

• 7500 euroo
        dontnomore kirjoitti:

Onko 9000 euroa edes pelimerkki?

Onko niin pientä panosta?

Siis kun puhutaan laatutuotteista?

Ihan tosissaan?

Okei. Joku kotimainen firma mainosteli stratoja noin 3500 hintaan. Jotain koivunpaloja.

Muistan maksaneeni videokamerasta 7500

• S-Vhs halfpro
        7500 euroo kirjoitti:

Onko 9000 euroa edes pelimerkki?

Onko niin pientä panosta?

Siis kun puhutaan laatutuotteista?

Ihan tosissaan?

Okei. Joku kotimainen firma mainosteli stratoja noin 3500 hintaan. Jotain koivunpaloja.

Muistan maksaneeni videokamerasta 7500

euron dvi kameroita, vai kuinka?

Ja sitten meni s-video kameroiden hinnat alas kuin lehmän hännät?

Tapahtui minullekin.

• Whatyouget
        S-Vhs halfpro kirjoitti:

euron dvi kameroita, vai kuinka?

Ja sitten meni s-video kameroiden hinnat alas kuin lehmän hännät?

Tapahtui minullekin.

kaksi.
        Suomeen tuli vain alle 850 kappaletta niitä videokameroita. Puhumattakaan, että laajakulmalisäke maksoi maltaita.

Olen tyytyväinen laajakulmalisäkkeeseen.

• Kannattaa 1222

Tomanniilta kannataa tilata sillä siellä saat kymmeniä jopa satoja euroja halvemmalla hemmetin hyvän kitaran

• KitaraIbanez87456

Se, että väität Thomannilta saavan halvemmalla niin et ole sitten täysin vertaillu hintoja muihin nettikauppoihin saati osaan kivijalkaliikkeitä Suomessa.

Thomann ei ole mikään kovin halpa nettikauppa sähkökitaroiden suhteen tai yleensäkään kitaroiden suhteen, paljon halvemmalla lähtee UK:sta sähkikset.

Osin myös Suomesta lähtee Thomannia halvemmalla ja jopa selvästi halvemmalla kuten esimerkkinä voisi mainita Ibanez merkin ja Levytukku Oy vs. Thomann vertailun, joka on selvästi Levytukku Oy:n hyväksi.

Olen jokaisen Ibanezini saanut Levytukku Oy:stä Thomannia halvemmalla ja vieläpä selvästi halvemmalla.
        Eikä tämä ole ainoa merkki jota Suomestakin saa Thomannia halvemmalla.

Tuo että Thomannilta saa hemmetin hyvän kitaran niin, voi pitää paikkansa tai sitten ei, itse ostan kaikki kitarani siten, että kokeilen ne ennen ostamistani kivijalkaliikkeissä ja jos tykkään niin ostan ja samalla voin paljon helpommin myyjän kanssa keskustella mitkä kielet siihen laitetaan ja mitä haluan säädöiltä (toki noita voin itsekin säätää.

Joo, eipä muuta.

• gh
        KitaraIbanez87456 kirjoitti:

Se, että väität Thomannilta saavan halvemmalla niin et ole sitten täysin vertaillu hintoja muihin nettikauppoihin saati osaan kivijalkaliikkeitä Suomessa.

Thomann ei ole mikään kovin halpa nettikauppa sähkökitaroiden suhteen tai yleensäkään kitaroiden suhteen, paljon halvemmalla lähtee UK:sta sähkikset.

Osin myös Suomesta lähtee Thomannia halvemmalla ja jopa selvästi halvemmalla kuten esimerkkinä voisi mainita Ibanez merkin ja Levytukku Oy vs. Thomann vertailun, joka on selvästi Levytukku Oy:n hyväksi.

Olen jokaisen Ibanezini saanut Levytukku Oy:stä Thomannia halvemmalla ja vieläpä selvästi halvemmalla.
        Eikä tämä ole ainoa merkki jota Suomestakin saa Thomannia halvemmalla.

Tuo että Thomannilta saa hemmetin hyvän kitaran niin, voi pitää paikkansa tai sitten ei, itse ostan kaikki kitarani siten, että kokeilen ne ennen ostamistani kivijalkaliikkeissä ja jos tykkään niin ostan ja samalla voin paljon helpommin myyjän kanssa keskustella mitkä kielet siihen laitetaan ja mitä haluan säädöiltä (toki noita voin itsekin säätää.

Joo, eipä muuta.

Kannattaa muistaa että ei ne Thomannin kuvat kitaroista aina vastaa sitä miltä tuote näyttää luonnossa. Jotkut on olleet ihan eri näköisiä kun pitää niitä kädessä. Puhumattakaan tuntumasta, painosta ja mm. kaupan profiilista. Ehkä joku 300e on maksimisumma mitä johonkin toivotaan-toivotaan nettitalaukseen kannattaa maksimissaan laittaa kitaroissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      60
      14948
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      25
      2784
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      265
      2371
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      125
      1700
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      127
      1453
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      346
      1358
    7. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1193
    8. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      12
      1085
    9. Onko PS kaaoksessa?

Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P
      Perussuomalaiset
      73
      926
    10. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      100
      853
    Aihe