Mihin peukalo

Pituussuunta

laitetaan?

Siis sanotaan, että keskelle kaulaa, suunnilleen keskisormen kohdalle.

Toisissa ohjeissa sanotaan ja näytetään, että peukalo on vaakasuorassa kitaran kaulaan nähden. Toisissa taas niin, että peukalo onkin kitaran kaulan pituussuunnan mukaisesti kaulan takana. Jälkimmäinen tuntuu minulle sopivammalta.

Minä olen utelias. Kumpi tapa tuntuu teille sopivammalta?

5

215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oikeinpäin

      peukkunne menee?

      • Unclesayit!

        Joskus ihan eri suuntaan kuin kaula. Joskus ihan samaan suuntaan. Ihan miten sattuu, jos tarkemmin ajattelee.

        Se miten se parhaiten menisi, se ei ole käynyt mielessä.

        Pitää kysyä ihan vajaa 78 vuotiaalta enoltani - että miten se hänen mielestään parhaiten sujuu. Siis jos te ette tiedä.


    • In Flames

      ...näin että se peukku vaihtaa paikkaa aina tilanteen mukaan.
      Turha sitä on lukita tiettyyn kohtaan kaulaa. Tällainen toiminta voi jopa rajoittaa kykyjäsi soittaa optimaalisesti.

      Itse olen oppinut käyttämään peukkua kaulan päällä ja sieltä käsin osallistumaan myös nuottien soittamiseen E-kieleltä.

      Joku viisas sanoi joskus että työ tekijäänsä opettaa. Näin on myös kitaran soitossa. Jokaisella meistä on omanlainen ruumiinrakenne ja sitä kautta kouliintuu myös soittotyylimme. Ei siis ole yhtä ainoaa oikeaa tapaa soittaa kitaraa, tyylejä on tasan niin monta kuin on soittajiakin.

      Tee siis niin kuin parhaalta tuntuu unohtamatta silti hyväksi todettuja "yleisiä perusoppeja", jotka kuuluvat kitaran soittamiseen olennaisesti ja jotka löytyvät suunnilleen jokaisesta kitransoiton perusoppaasta.

      • Yritysjaerehdys

        Barreesoinnut soittaa yhdellä tavalla. Se sama peukun asento avoimissa soinnuissa taas ei toimikaan niin hyvin vaan niin huonosti. Peukku kaulan reunalla toimii siinä paremmin (minulla), mutta ei tarpeeksi hyvin. Jotain siinä on vialla.

        Harjoittelemalla käden asento, siis sormet, ranne, kyynärpää, kitaran asento, ovat muuttuneet moneen kertaan. Siis vahingossa - ei siis minkään suunnitelman mukaan. Pitää jatkaa yritys ja erehdys linjalla ...


      • fucku
        Yritysjaerehdys kirjoitti:

        Barreesoinnut soittaa yhdellä tavalla. Se sama peukun asento avoimissa soinnuissa taas ei toimikaan niin hyvin vaan niin huonosti. Peukku kaulan reunalla toimii siinä paremmin (minulla), mutta ei tarpeeksi hyvin. Jotain siinä on vialla.

        Harjoittelemalla käden asento, siis sormet, ranne, kyynärpää, kitaran asento, ovat muuttuneet moneen kertaan. Siis vahingossa - ei siis minkään suunnitelman mukaan. Pitää jatkaa yritys ja erehdys linjalla ...

        ilman teitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1586
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      187
      426
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe