Ollaan haaveiltu jo jonkin aikaa muuttamisesta kunta-asunnoilta VVO:lle.. Ei taida oikein olla tarjolla noita VVO:n kämppiä? Oisko jollain tietoa näiden yhtiöiden toiminnan eroista (siis vuokra, asuntojen kunto ja huolto jne...)???
Kunta-as/VVO
25
1793
Vastaukset
- mie täältä
Itse olen asunut kolmella yksityisellä ja VVO:lla, VVO on ollut näistä ehdottomasti paras vaikka kahden yksityisenkin toiminta on ollut mallikasta. K-A:lla en ole asunut, mutta enpä heidät nurkkiin haluakaan, sen verran härskiä toimintaa kuuluu olevan. VVO on asiakaslähtöinen ja joustava, kämpät kunnossa ja huolto pelaa. Enkä ole edes heidän palkkalistoillaan..;)
VVO:n kämppää hamuilen itsekin, mutta lieneekö K-A:n asiakkaiden massamuutto lienee ikäänkuin yksipuolistanut vapaiden asuntojen markkinoita..? - pian vvo:n asukas
VVO:lta olen itse ainakin tähän asti saanut tosi hyvää, nopeaa ja ystävällistä palvelua. :) Olen tosin vasta muuttamassa VVO:n asuntoon. Niitä on aika vähän tarjolla täällä Rovaniemellä, jos tulee vapaaksi VVO:lta asunto niin kannattaa aika pian napata kiinni että saa :)
- toiveikas
Kannattaa jättää hakemus sisään VVO:lle,voi tehdä myös netin kautta.Hakemus on voimassa kolme kuukautta ja sen voi aktivoida uudelleen.Näin pääset asuntojonoon.Jätin oman hakemukseni ja odottelen nyt asuntoa.
- Isännöitsijä surkee
VVO:n isännöitsijä vain on surkea. Antaa juoppojen ja narkkien mellastaa taloissa Ounasrinteellä ja Porokadulla, eikä puutu vaikka muut asukkaat kuinka valittaa. Vissiin pelkuri!!!
- Altatiskin
VVO:lla asuu paljon lentopalloilijoita. Johtuiskohan siitä, että asuntosihteeri valmentaa niitä. Tosi on että juopot saa örveltää, eikä siihen puututa!
- 15+19
Soittakaa poliisit joka kerta kun asunnossa metelöidään, helpommin saa häiriköivät asukkaat pihalle. Eikö VVO:lla ole käytäntö, että kovin monta varoitusta ei tule, vaan asunnosta lähtö tulee aika pian? Helpompaa on isännöitsijälläkin niitä varotuksia antaa kun poliisit on käyneet, joskushan naapurit valittaa turhastakin.
- polliisit soittanu
15+19 kirjoitti:
Soittakaa poliisit joka kerta kun asunnossa metelöidään, helpommin saa häiriköivät asukkaat pihalle. Eikö VVO:lla ole käytäntö, että kovin monta varoitusta ei tule, vaan asunnosta lähtö tulee aika pian? Helpompaa on isännöitsijälläkin niitä varotuksia antaa kun poliisit on käyneet, joskushan naapurit valittaa turhastakin.
ei se meinaa mitään jos poliisit käy asunnossa.
- VAIHTOONJOUTAIS
Poliisit käy kolmekkin kertaa parhaana päivänä plus ambulanssit. Isännöitsijä ei puutu, koska sossu maksaa vuokrat ja vuokralaisia ei saa häädettyä koska rästejä ei ole. Asukkaiden keskinäisiä kiistoja kuulemma. Näin täällä Ounasrinteellä ja Ounasmetsässä toimitaan. Häätöä ei millään saada aikaiseksi, koska valituksia ei isännöitsijän toimesta muuteta varoituksiksi!
- Älä valehtele
Höpö,höpö...pötypuhetta sulta,Ounasmetsässä ei edes ole Vvo:n asuntoja,Ounasrinteellä tosi rauhalliset talot.Isännöitsijä ottaa todellakin valitukset huomioon.Jos jostain asukkaasta valitat,täytyy sulla olla 3.n muun saman rapun asukkaan allekirjoitukset,et valitukselle on aihetta.Kolmannesta valituksesta lentää ulos!
- USKOOKENHALUAA
Porokatu 37 on VVO:n omistuksessa ja poliisit vierailee harva se päivä. Ja jos Ounasrinteellä on rauhallista, niin miksikäs asukasyhdistys on tehnyt valituksen VVO:n "hyvästä" isännöitsijästä?Elikkä jos kolmea muuta "valittajaa" ei löydy tai eivät uskalla valittaa, niin "hyvä" isännöitsijä ei ota valitusta huomioon? Onpas hyvä systeemi? Ounasrinteen narkit ovat tehneet valittajista "vastaiskuksi" perättömiä lastensuojeluilmoituksia, että se siitä sinun hyvästäsi. Kehukaa vaan sitä Ounasrinnettä tarpeeksi niin ihmiset varmaan uskovat, että narkit ja juopot ovat todellisuudessa ihan kivoja naapureita. Ounasrinteelläkään ei ole todellakaan yksikään juoppo lentänyt tämän isännöitsijän toimesta ulos. Jos tiedät niin kerroppas? NN:kiinteistö vaan siivoaa (oksennukset ja veret) ja korjaa uskollisesti jäljet, että se siitä sinun ruusuisesta Ounasrinteestäsi!
- asukki
siis kun kirjoitat "asukasyhdistys" tarkoitatko ounasrinteen asukasyhdistystä jolla ei ole mitään tekemistä VVO:n kanssa vai tarkoitatko talotoimikuntaa jonka pitäisi toimia periaatteessa joka VVO:n talossa.
Ei ole mitenkään mukavaa kun sekoitellaan asioita keskenään, kun VVO:n Rovaniemen talotoimikunnat tosiaankin toimivat vertailussa ounasrinteen asukayhdistykseen.
- 10+16
Jos se isännöitsijä on noin surkea, kannattaa varmaankin tehdä ilmoitus astetta ylemmäs. Ainakin meidän talosta tuli asukkaalle lähtö kahden varoituksen jälkeen, molempien varoitusten taustalla oli poliisien käynti asunnolla.
- riitu7
minäkin haluaisin v v olta asunnon jos se vain on jossain saarenkylässä.
- vvo parempi
Ite oon asunu vvo:lla oulussa,asunto oli hyväkuntoinen,olis saanu remonttipaketin jolla tapetoida ja laittaa mieleisekseen ilmaiseksi mutten hyödyntäny ku asunnossa oli jo valmiiksi ihanat tapetit ja muutenki kaikki kunnossa.Sielä sai asunnon heti.Täälä Roissa tuo Kas on melkonen riistäjä,rahat menee ja joka viasta saanu soitella useampaan kertaan ennenku tullaan korjaamaan,muutenki huonokuntoinen kämppä vuokraan nähden.Oon vvo:lle jonossa,saa nähä kuinka kauan pitää jonottaa ennenku pääsee tästä riistofirman kmpästä pois.Eipä tuotakaan kassin mainetta tienny ku paikkakunnalle muutti mutta senki on saanu kokea kantapään kautta.
- Entinen KAS asukas
Ennen kuin muutin VVO:lle niin olin KAS:n asukas monimonituista vuotta. Muutin vuokraantajaa koska KAS:n hinnat nousevat liian kovaa vauhtia ja vesi on myös todella kallista. KAS:lla tosin huolto toimi todella hyvin, kun ilmoitit asiasta niin heti tultiin korjaamaan / seuraavana päivänä . Ja asunnot mihin itse muutin olivat todella hyvässä kunnossa.
Nyt VVO:n asiakkaana vuokra ja vesimaksu on kohdallaan mutta huolto ei oikein tahdo toimia. En tiedä mistä johtuu. Nyt 2 viikkoa odottanut keittiön roskakärryn vaihtoa mutta kun soitan niin sanotaan että tiedossa on ja vaihdetaan piakkoin.
Mutta kyllä se aikanaan vaihdetaan. Kai...
Myös asunnon kunto VVO:lla oli melko huonossa kunnossa kun muutin.
Mutta tärkeintä että katto sentään on pään päällä :)- Oulu kiva paikka
Aikoinaan asuin Rovatalon asunnoissa, jopa parissa uudessa kämpässä. Asunnot ovat olleet aina moitteettomassa kunnossa, paitsi tämä nykyinen KAS:n asunto.. Huolto on aina pelannut tosi hyvin. Vuokra nousee ko nisutaikina joka vuosi ja vesi ja parkkipaikkamaksut kallistuvat myös. Onneksi enää 1,5 vk asutaan tässä ja muutetaan isompaan ja halvempaan. Eo. kirjoituksiin sen verran, että Oulusta saa heti VVO:n asunnon, ei pitkää jonoa kuten Roissa, saat odottaa kauankin. VVO:n kämpän saat maalata mieleiseksi ennen muuttoa. Mikäpä teitä estää muuttamasta vaikka Ouluun, jos ei mikään sido Roihin, menkää sinne :o))
- seikka on saletti
Olen asunut vvo.n asunnossa vajaa vuoden..eikä kyllä ole mitään valittamista. kaikki pelaa :) sitä ennen olen asunut useamman vuoden Kas:in asunnoissa ja niitä asuntoja en voi suositella kenellekkään, joka maksaa itse vuokransa..hirveet vuokrat jotka nousevat vuosi vuodelta ja huolto ei tod.pelaa. Sitten kun muutat ni kannattaa olla ehdottomasti itse mukana isännöitsijän kanssa lopputarkastausta tekemässä ettei tule ikäviä jälkimaksuja.
- 19+7
VVO:lle vain plussaa. liekkö sama isännöitsijä- siihen voisi puuttua, tai isännöitsijä vähän "järkevöityä".
Eikö se ole niin että kun asukkaasta tehdään kolmesti aiheellinen valitus, jossa on vähintään kolmen eri asukkaan allekirjoitus jolloin virkavaltakin on käynyt paikalla, on syy vuokrasuhteen purkamiseen?
Muuten kyllä kaikki toimii, NN-on hyvä huoltoyhtiö. Ainakin meillä.- minä
Minusta tuo on ihan sairas systeemi että kirjallisessa valituksessa pitää olla 3:n asukkaan nimi ennen kuin sitä otetaan huomioon... (tietenkin ymmärrän sen pointin että sillä keinoin yritetään ennaltaehkäistä ns. turhia valituksia). Nytkin tässä meidän talossa (Salmenperä) asuu joku joka huudattaa musiikkia monena iltana viikossa niin että jylinä vaan käy ja melkein tavarat pomppii pöydillä bassojen tahtiin. Valituksen tekisin kyllä muuten mutta onpa kynnys lähteä tuikituntemattomien ihmisten ovien taakse keräilemään valituslappuun nimiä alle! Toivottavasti jotkut ovat vielä niin verkostoituneita tässä talossa että tekevät sen minun puolestani, luulis tuon metakan muuallekin kuuluvan kun kuuluu tänne naapurirappuunkin asti.
- Anonyymi
Aikaa on jo kulunut.Nykyään Olo asunnot Oy:n asuntoja joita vuokraa ja isännöi newsec.D-rapussa asustaa ylimmässä kerroksessa ulkomaalainen lapsiperhe.Aloittavat elämänsä ilta 7-8.Lapset möykkää ja juoksee ympäri asuntoa, kuunnellaan musiikkia ja pajatetaan kovaan ääneen illalla ja yöllä, ympäri vuorokauden joku perheessä hereillä.Alakoululaiset valvoo puolille öin ainakin, aamulla silti kouluun.Yö puoli 2 musiikki soi,tuskin kukaan nukkuu.Itse valvon tuota kaikkea kuunnellen.Liekö pois on muutettava kun eivät rauhoitu vaikka kirjeen kirjoitin englanniksi jossa kerroin että herään töihin klo 5 ja nukkua pitäisi.Onko muita samassa tilanteessa olevia,miten nuo saa hiljaiseksi yöllä?!?!
- Anonyymi
luoti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
luoti
Mirako?
- Anonyymi
Muuta pois. Turhaa sitä on alkaa tappeleen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muuta pois. Turhaa sitä on alkaa tappeleen
Niin toki eka kokeilla pistää valitusta taloyhtiön kautta mutta jos se ei toimi niin sitte pois muutto
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin toki eka kokeilla pistää valitusta taloyhtiön kautta mutta jos se ei toimi niin sitte pois muutto
Eipä ne puutu asiaan kun tuo kuuluu ilmeisesti vain meille.Viime yönäki 2-3 aikaan vielä penikat hyppeli ja juoksenteli lähes tauotta,kauhea jytinä.Me tässä alhaalla eniten kärsitään.Tässä kuukauden aikana laitettu lappua,käyty ovella hlökiht.sanomassa metelistä,yhdesti soitettu poliizitki yöllä ne hiljentämään.isännöitsijälle tehty 2 valitusta.Ei ne puutu.Hetken on vaikutusta poliisin vierailulla ja taas alkaa.Ei nuo matut ymmärrä mitään tai sitte vasten mökäävät ku niiden touhuun ei kukaan puutu koska muuten vetää rasistikortin etsitään jo uutta asuntoa ja pois heti ku pääsee.Mutta ei todellakaan kannata muuttaa ainakaan D-rappuun,yöunet on mennyttä sen jälkeen!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan483080Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272884- 1212316
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336- 111296
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121073- 74979
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802