Moikka! Kertokaa kaikki tietonne ja mielipiteenne
kyseisestä lajista?
Tai tietääkö kukaan ylipäänsä mitä se oikeen on?
Kilpa-aerobic
7
955
Vastaukset
- LIKKA
MUN HYVÄT KAVERIT 3 HARRASTAA KILPA-AEROBIKKIA JA
NE ON NIINKU SELLANEN TIIMI.HARRASTIN ITSEKIN
TÄTÄ VÄHÄN AIKAA MUTTA LOPETIN KUN EI OLLUT AIKAA
HIENO LAJI ALA VAAN HARRASTAMAAN =) ! - vatelma.....
luulen että siittä ei monikaan tiedä. niissä kaupungeissa ehkä enemmän missä on mahdollisuus harrastaa. hieno laji
- Suskiiii
Moikka!
Itse olen harrastanut kilpa-aearobicia 5-vuotta Helsingissä, Fliku -82:ssa. Lajissa kiehtoo sen monipuolisuus. Aikaisemmin harrastin taitoluistelua, joka on huomattavasti kalliimpaa ja vaatii enemmän treenivuosia. Aerobiciin pääsee nopeammin sisään. Aloittaminen on helppoa jos on tehnyt jotain liikuntaa tai tanssilajia ennenkin. Harjoittelemme tiivisteytsti kuntoa, nopeutta, voimaa, liikkuvuutta ja koreografiaa. Hauskinta on oppia uusia vaikeusliikkeitä eli vaikkareita; hyppyjä, punnerruksia, liikkuvuusliikkeitä ja pressejä.
Jos jotakuta kiinnostaa nähdä aerobicia esiinnymme Vuosaaren Urheilutalolla on ensi to 17.12.2009 klo 18 seuran joulujuhlassa. Vapaa pääsy. - ....
Suskiiii kirjoitti:
Moikka!
Itse olen harrastanut kilpa-aearobicia 5-vuotta Helsingissä, Fliku -82:ssa. Lajissa kiehtoo sen monipuolisuus. Aikaisemmin harrastin taitoluistelua, joka on huomattavasti kalliimpaa ja vaatii enemmän treenivuosia. Aerobiciin pääsee nopeammin sisään. Aloittaminen on helppoa jos on tehnyt jotain liikuntaa tai tanssilajia ennenkin. Harjoittelemme tiivisteytsti kuntoa, nopeutta, voimaa, liikkuvuutta ja koreografiaa. Hauskinta on oppia uusia vaikeusliikkeitä eli vaikkareita; hyppyjä, punnerruksia, liikkuvuusliikkeitä ja pressejä.
Jos jotakuta kiinnostaa nähdä aerobicia esiinnymme Vuosaaren Urheilutalolla on ensi to 17.12.2009 klo 18 seuran joulujuhlassa. Vapaa pääsy.Heippa, Pakko kysyy että miten te kilpa aerobikkarit treenaatte hapenottokykyä ? ja aerobista kestävyyttä? vetämällä ohjelmaa läpi vain tarpeeksi monta kertaa vai miten.. käyttekö juoksemassa ohella? vai vai vai....
Olin tuossa hetken tanssimatta niin kunto on hiukan laskenut ja Discossa tarvitsee hyvää kuntoa koska sekin on todella nopea laji ja pitää kyetä tekemään paljon temppuja ja tekniikkaa ja kaiken lisäksi jorata ja näyttää hyvältä. :D - Suskiiii
.... kirjoitti:
Heippa, Pakko kysyy että miten te kilpa aerobikkarit treenaatte hapenottokykyä ? ja aerobista kestävyyttä? vetämällä ohjelmaa läpi vain tarpeeksi monta kertaa vai miten.. käyttekö juoksemassa ohella? vai vai vai....
Olin tuossa hetken tanssimatta niin kunto on hiukan laskenut ja Discossa tarvitsee hyvää kuntoa koska sekin on todella nopea laji ja pitää kyetä tekemään paljon temppuja ja tekniikkaa ja kaiken lisäksi jorata ja näyttää hyvältä. :DKilpa-aerobicissä olemme kasvattaneet hapenottokykyä eli käytännössä kuntoa aloittamalla keväällä peruskuntoharjoittelun yhtäjaksoisella pitkäkestoisella ja suht matalasykkeisellä lenkillä 45-6o min. Harjoittelua lyhennetään 800 metrin vetoja, sitten 400 metrin ja loppukesästä sitten 60-100 m vetoja sekä loikkia. Tämän peruskuntoajan jälkeen siirrytään kilpailukauteen valmistavaan aikaan, jossa tehdään enemmän lajinomaisia nopeusharjotteita, kuten kuntopiiriä jossa on otettu juoksun lisäksi mukaan lajiliikkeitä. Samaan aikaan otetaan mukaan myös kilpailuohjelman teko pienissä pätkissä. Kilpailukaudella tehdään oikeastaan vain ohjelmaa osissa ja kokonaan. Eli pitkäjänteistä tekemistä, ja jos jossain vaiheessa on laiskotellut sen edestään löytää.. mutta toisalta meillä on tosi lyhyet kaudet kun on kaksi kilpailukautta vuodessa. Eli kannattaa jakaa harjoittelu osiin ja treenata yhtä ominaisuutta 1-2 kuukautta kerrallaan, silloin kehittyminen on nopeinta. Kunnon harjoittamiseen kuuluu se että tuntuu pahalta, mutta seuraavalla kerralla ei tunnu enää yhtä pahalta..
- hemppaz
Suskiiii kirjoitti:
Moikka!
Jos jotakuta kiinnostaa nähdä aerobicia esiinnymme Vuosaaren Urheilutalolla on ensi to 17.12.2009 klo 18 seuran joulujuhlassa. Vapaa pääsy.Hei ootko viel siel????? Rakastan aerobiccii ja alotan samassa seurassa!!
- Anonyymi
Mä harrastan kilpa-aerobicciä.Aerobic on tosi kivaa mutta joskus todella rankkaa.Aerobicissä tarvitaan paljon voimaa,joskus treeneissä tehdään 100 punnerrusta ja joskus taas keskitytään venyvyyteen esim tehdään yli-spagaadeja.aerobicissä on hausikinta tehdä ohjelmaa(yksilöa,trio ja ryhmä ohjelmaa)Itselläni on yksilö eli yksin ohjelma,pelkään esiintyä ison yleisön edessä yksin mutta olen voittanut pelkoni ja esiinnyn nykyään 1000 ihmisen edessä yksin.Jos tykkää yhtään esiintyä,kehittää voimaa,kestää kivun venyttelyissä, tehdä spagaadeja niin suosittelen aerobicin aloittamista.Minulla on aika vähän vapaa aikaa treenejen takia mutta se ei haittaa koska olen saanut monta kaveria aerobicistä ja olen niiden kanssa treenissä.emme yleensä saa puhua treenissä kavereiden kanssa paljoa mutta se ei haittaa jos tykkää lajista.suosittelen kokeilemaan aerobicciä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124070MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822091Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5501658Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991395Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671117Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331048Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216943Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60893- 171864
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3838