ollaan tässä mietitty kavereiden kanssa että kun käy hammaslääkärissä ihan vaan perus tarkastuksessa niin ne aina sanoo 'kuspikuspi' esim taka i on kuspikuspi. Teki viimeks mieli kysyä että mitä se tarkottaa mutten kehdannut :DD
kukaan ei tiedä!
4
5304
Vastaukset
- nystermä
Kuspi/kuspi tarkoittaa purentaasi. Purentasuhde katsotaan ensimmäisten poskihampaiden kohdalta hampaiden nystermien eli kuspien asennosta. Normaalipurennassa ylähammas on hieman taaempana kuin vastaava alahammas (eli ns. Angle I-luokan purenta). Kun on kuspi/kuspi-suhde, hampaat ovat tasan päällekäin. Jos on ylähammas edempänä kuin alahammas, kyseessä on Angle II-luokan purenta (jota on vielä kaksi tyyppiä, tyyppi 1 yläetuhampaat hönöttävät eteenpäin, tyyppi 2:ssa ne ovat painuneet sisäänpäin). On vielä Angle III, jossa alaleuka on suurempi suhteessa yläleukaan (tai yläleuka pieni).
Purentasuhdetta katsotaan myös kulmahampaiden kohdalta.
Summa summarum: kuspi/kuspi purentasuhde on lievä purentavirhe. - Anonyymi
Kiitos
- Anonyymi
Entä jos on kuspit vastakkain, eli se lievä purentavirhe, niin miillaisia ongelmia se voi aiheuttaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 951996
- 571929
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351