En tiedä, onko kuinka yleistä, mutta itselleni naissuhteiden täydellinen puuttuminen on aiheuttanut sen, että koen itseni nyt 23 vuoden iässä edelleen 11-vuotiaaksi. Tähän on paljon muitakin syitä, mutta tuo on epäilemättä niistä merkittävin. Ajastumaailma on hyvin pitkälti samanlainen kuin esiteininä seksuaalisuuden herätessä enkä koe sen kummemmin käyneeni läpi murrosikää.
Jos joskus kävisikin niin että pääsisi tekemään lähempää tuttavuutta jonkun naispuolisen kanssa, herää aiheellinen kysymys, olisinko henkisesti riittävän korkealla tasolla olemaan edes 16-vuotiaan kanssa, kun elämä tosiaan on lyönyt tyhjää viimeistään yläasteelta lähtien. Se henkinen kasvu kun ei käsittääkseni tapahdu itsestään iän myötä, vaan kokemusten kautta. Lapsuus on siis loppunut tulkinnasta riippumatta ajat sitten mutta aikuisuus tai edes teini-ikä ei ole alkanut.
Ikuinen lapsi
18
485
Vastaukset
- djdffgdhgsdh
viehättää naisia. Naiset ei halua miestä, jolla on lapsenmielisen avoin ja välitön luonne. Naiset haluaa varata itselleen oikeuden olla lapsenmielisiä ja hullunkurisia, mutta miehiltä se on kiellettyä. Lobotomiapotilaita muistuttavat luolamiehet viehättää naisia näin se on.
- määäääääääääääääääää
Miehen pitää kyetä olemaan aikuinen ja kantamaan vastuunsa (mielellään myös naiselta odottaa samaa), mutta lapsenmielinen kyllä voi olla, kun on sen paikka ja naiset innostuvat miehistä, jotka ovat kovia innostumaan ja osaavat elää hetkessä. Usko pois! Katkeruutesi naisia kohtaan johtunee siitä, että yrität noudattaa tuota kuvaamaasi ja kuvittelemaasi naisten ihannemiestä, jolloin olet itse onneton, koska olet tylsä, ja silti et saa naista, jonka taas voisit saada olemalla vapautunut ja hullunkurinen oma itsesi.
- Heh sama
Heh aika sama olo, kohta itse 22 poika ja tuntuu että olen mennyt yläasteen 7 luokalta henkisesti vain alaspäin, silloin koin olleeni aikuisimmillani mitä olen koskaan ollut. Nyt kohta 22 ja tunnen itsen juuri 11-15 vuotiaaksi tai jotain sellaista... ja aivan samalla tavalla ei minkäänlaista melkein kontaktia naispuolisiin ihmisiin paitsi muutamat hitaat ala-asteella siitä se alamäki sitten lähti ja loppua ei näy :) Ja en juuri niinä yläaste aikoina halunnut mennä mihinkään ryypiskelemään toisinaan ehkä hyvä minusta olisi voinut tulla juoppo ja olisin tehnyt sellaisia virheitä esim kännissä mitä olisin nyt katunut vielä enemmän kuin sitä etten tehnyt ylä-asteen aikana mitään. ja 18-19 join niinkun kai niinsanotusti miten normaalisti nuoret juo ja taas olen lopettanu melkein täysin juomisen silloin tällöin ja tässä on nyt sitten kai tulos :) Ujo ja vielä aika sosiaalitaidoton yksilö... Muutta tsemppiä sinulle tulaivuuteen.
- Heh sama
tulaivuuteen = tulevaisuuteen
- ioejgorejbmeökmbhpe
yläasteelle siirtymisessä yksi vastenmielinen asia muiden joukossa oli että näytti siltä kuin lähes kaikki muut pojat olivat alkaneet tupakoida ja juopotella sekä sikailla kourimalla tyttöjä kuin likaiset vanhat äijät. Itseäni sellainen ei kiinnostanut vähääkään, ehkä siinä yksi syy minkävuoksi jouduin kiusatuksi ja menetin kaikki ala-asteenkin kaverini. Muutos oli ala-asteelta yläasteelle raju ja tuntui että jouduin taivaasta helvettiin.
Kun kaikki entinen petti ja mureni, samalla meni vähäkin luotto ihmisiin enkä sen jälkeen ole edes hakeutunut koskaan kenenkään seuraan.
No, olen kyllä aina ollut introverttiä tyyppiä, viihtynyt hyvin omissa oloissani joten ehkä se oli vaan väistämätön kohtalo, naisia ei ole elämässäni tähän 35v ikään mennessä koskaan ollut, ei ensimmäistäkään tyttöystävää, en ole kyllä koskaan tehnyt elettäkään sen eteen. No viis naisista mutta katkerin pala niellä oli että ala-asteella luulin että mulla oli edes pari kaveria mutta nekin hylkäsi.
En ole sinänsä pitänyt itseäni mielestäni minään "ikuisena pikkupoikana", olen mieluumminkin taipuvainen vakavamielisyyteen, vastuuntuntoisuuteen, kauaskantoiseen ja puhtaan asiapohjaiseen, objektiiviseen suhtautumiseen kaikessa. En käy baareissa enkä voisi edes kuvitella itseäni sellaisiin paikkoihin, olisin aivan väärässä paikassa. Mielestäni "hulvaton" käytös on vastuutonta ja en voi olla ajattelematta mitä mahdollisia ikäviä seurauksia sellaisella käytöksellä voi olla ja niinpä en halua mitään hulvattomuuksia rueta tekemäänkään. - samaftygiukjn
ioejgorejbmeökmbhpe kirjoitti:
yläasteelle siirtymisessä yksi vastenmielinen asia muiden joukossa oli että näytti siltä kuin lähes kaikki muut pojat olivat alkaneet tupakoida ja juopotella sekä sikailla kourimalla tyttöjä kuin likaiset vanhat äijät. Itseäni sellainen ei kiinnostanut vähääkään, ehkä siinä yksi syy minkävuoksi jouduin kiusatuksi ja menetin kaikki ala-asteenkin kaverini. Muutos oli ala-asteelta yläasteelle raju ja tuntui että jouduin taivaasta helvettiin.
Kun kaikki entinen petti ja mureni, samalla meni vähäkin luotto ihmisiin enkä sen jälkeen ole edes hakeutunut koskaan kenenkään seuraan.
No, olen kyllä aina ollut introverttiä tyyppiä, viihtynyt hyvin omissa oloissani joten ehkä se oli vaan väistämätön kohtalo, naisia ei ole elämässäni tähän 35v ikään mennessä koskaan ollut, ei ensimmäistäkään tyttöystävää, en ole kyllä koskaan tehnyt elettäkään sen eteen. No viis naisista mutta katkerin pala niellä oli että ala-asteella luulin että mulla oli edes pari kaveria mutta nekin hylkäsi.
En ole sinänsä pitänyt itseäni mielestäni minään "ikuisena pikkupoikana", olen mieluumminkin taipuvainen vakavamielisyyteen, vastuuntuntoisuuteen, kauaskantoiseen ja puhtaan asiapohjaiseen, objektiiviseen suhtautumiseen kaikessa. En käy baareissa enkä voisi edes kuvitella itseäni sellaisiin paikkoihin, olisin aivan väärässä paikassa. Mielestäni "hulvaton" käytös on vastuutonta ja en voi olla ajattelematta mitä mahdollisia ikäviä seurauksia sellaisella käytöksellä voi olla ja niinpä en halua mitään hulvattomuuksia rueta tekemäänkään.haluan vielä lisätä että iän myötä kyynisyys on ruennut nousemaan yhä voimakkaammin pinnalle meikäläisessä, näyttää siltä että muut selviää niistä hulvattomuuksien jälkiseurauksista vaan selittelemällä kun minä puolestani joutuisin kantamaan täyden ankaran vastuun. Juuri mikään asia ei koskaan ole minun kannalta positiivinen vaan lähes järjestään kaikki uudistukset, lait, taloudelliset asiat varsinkin ovat kannaltani huonompaan suuntaan.
Mielikuvani nykymaailmasta on erittäin musta ja synkkä, paska paikka. Jotkut hyväkkäät sanovat ettet ole saanut pillua, mitä se tähän liittyy, ei pillun saaminen korjaa niitä epäkohtia joiden seuraukset ovat aina kannaltani vain negatiivisia. - Vessansiivooja
En ole sinänsä pitänyt itseäni mielestäni minään "ikuisena pikkupoikana", olen mieluumminkin taipuvainen vakavamielisyyteen, vastuuntuntoisuuteen, kauaskantoiseen ja puhtaan asiapohjaiseen, objektiiviseen suhtautumiseen kaikessa. En käy baareissa enkä voisi edes kuvitella itseäni sellaisiin paikkoihin, olisin aivan väärässä paikassa. Mielestäni "hulvaton" käytös on vastuutonta ja en voi olla ajattelematta mitä mahdollisia ikäviä seurauksia sellaisella käytöksellä voi olla ja niinpä en halua mitään hulvattomuuksia rueta tekemäänkään.Olet vain kehittänyt itsellesi tuollaisen ajatusmallin, että pitää olla vakava ja asiallinen, koska sillä voit puolustella omaa surkeuttasi ja sitä, että et uskalla ilmaista itseäsi täysillä. "Hulvattoman" käytöksen seuraukset eivät voi mitenkään olla onnettomampia kuin nykyinen ja mennyt elämäsi. Sinua selkeästi itsekkin vaivaa nykyinen elämäntilanteesi kun kelailet vieläkin mitä tapahtui ala-asteen jälkeen joskus kivikaudella. Mitäs jos kerran elämässäsi vetäisit itsesi aineisiin ja katsoisit mitä kävisi. Ihan kuin voisit siellä tyhjyydessä kuoleman jälkeen jotenkin olla ylpeä siitä, että elit elämäsi asiallisesti ja vastuuntuntoisesti.
Järki käteen! Se ei ole tärkeää. Oma onnellisuus on paljon tärkeämpää kuin se, että muut saattaisivat ajatella sinusta negatiivisesti. Maailmassa ei oikeasti ole mitään pelättävää. - Vessansiivooja
En ole sinänsä pitänyt itseäni mielestäni minään "ikuisena pikkupoikana", olen mieluumminkin taipuvainen vakavamielisyyteen, vastuuntuntoisuuteen, kauaskantoiseen ja puhtaan asiapohjaiseen, objektiiviseen suhtautumiseen kaikessa. En käy baareissa enkä voisi edes kuvitella itseäni sellaisiin paikkoihin, olisin aivan väärässä paikassa. Mielestäni "hulvaton" käytös on vastuutonta ja en voi olla ajattelematta mitä mahdollisia ikäviä seurauksia sellaisella käytöksellä voi olla ja niinpä en halua mitään hulvattomuuksia rueta tekemäänkään.Ja hulvattomuuden seuraukset voi aina selittää:
http://www.youtube.com/watch?v=H46OdjifRLI
- fggfhgh
Oikeasti? :D
EI millään pahalla, mutta sulla on kyllä aika suppeat käsitykset aikuisuudesta. Henkinen kasvu tapahtuu monella tasolla moninaisesti. Se, että et ole ollut naisten kanssa ei todellakaan tarkoita sitä, ettetkö olisi aikuinen. Mutta koet itse itsesi lapseksi, et siis vain lapsenmieliseksi. Ok. Veikkaisin, että sulla saattaa olla jotain ongelmia itsetuntosi ja itsetuntemuksesi kanssa. Panosta noihin osa-alueisiin.
Ei mullakaan mitään kuohuvaa murrosikää ollut eikä naisena suureellisia mieskokemuksia. EI kaikilla ole. Joistakuista se saattaa olla hassua tms, mutta ajatelkoot, mitä lystäävät. Itse ainakin koen itseni kypsäksi ja täysjärkiseksi aikuiseksi naiseksi, vaikka olenkin jättänyt sekoilut vähän vähemmälle kuin muut. Katsoin sivusta sitä sekoilua ja se oli mulla tarpeeksi: itse ei enää tarvinut siihen ryhtyä. Olen kyllä muuten kokenut elämässä aika paljon, mutta on ollut myös aikaa ajatella ja tutustua itseensä.- ........
"EI millään pahalla, mutta sulla on kyllä aika suppeat käsitykset aikuisuudesta. Henkinen kasvu tapahtuu monella tasolla moninaisesti. Se, että et ole ollut naisten kanssa ei todellakaan tarkoita sitä, ettetkö olisi aikuinen."
Eihän kokemattomuus naisten kanssa tarkoitakaan ettei mies olisi aikuinen, mutta sillä ei ole mitään väliä miten asia oikeasti on. Tärkeintä on se että naisten mielestä kokemattomuus naisten kanssa tekee miehestä lapsen tasolla olevan luuserin. - ............
........ kirjoitti:
"EI millään pahalla, mutta sulla on kyllä aika suppeat käsitykset aikuisuudesta. Henkinen kasvu tapahtuu monella tasolla moninaisesti. Se, että et ole ollut naisten kanssa ei todellakaan tarkoita sitä, ettetkö olisi aikuinen."
Eihän kokemattomuus naisten kanssa tarkoitakaan ettei mies olisi aikuinen, mutta sillä ei ole mitään väliä miten asia oikeasti on. Tärkeintä on se että naisten mielestä kokemattomuus naisten kanssa tekee miehestä lapsen tasolla olevan luuserin.et ole sinä vaan feikkikirjoittaja
...ja et tiedä mistään mitään. - .........
............ kirjoitti:
et ole sinä vaan feikkikirjoittaja
...ja et tiedä mistään mitään.Perustelepa hieman. :)
- childhood.
"Oikeasti? :D
EI millään pahalla, mutta sulla on kyllä aika suppeat käsitykset aikuisuudesta. Henkinen kasvu tapahtuu monella tasolla moninaisesti. Se, että et ole ollut naisten kanssa ei todellakaan tarkoita sitä, ettetkö olisi aikuinen. Mutta koet itse itsesi lapseksi, et siis vain lapsenmieliseksi. Ok. Veikkaisin, että sulla saattaa olla jotain ongelmia itsetuntosi ja itsetuntemuksesi kanssa. Panosta noihin osa-alueisiin."
En väittänyt että naisettomuus olisi ainoa syy, tosin olen melko varma etten voisi tuntea itseäni lapseksi jos olisi (ollut) naissuhteita. Ainakin sikäli siis tärkein syy.
Millaisten asioiden kautta sitä henkistä kasvua sitten mielestäsi tapahtuu?
Ja nimenomaan tunnen itseni lapseksi.
Mistä päättelet, että johtuu itsetunnosta/tuntemuksesta? - ........
......... kirjoitti:
Perustelepa hieman. :)
tarvitse kokea mitään huonoa omaatuntoa jostain juomisesta. Ei minua kiinnosta poltatko, juotko vai vedätkö jotain spriitä.
- ....................
........ kirjoitti:
Eihän kokemattomuus naisten kanssa tarkoitakaan ettei mies olisi aikuinen, mutta sillä ei ole mitään väliä miten asia oikeasti on. Tärkeintä on se että naisten mielestä kokemattomuus naisten kanssa tekee miehestä lapsen tasolla olevan luuserin."...naisten mielestä kokemattomuus naisten kanssa tekee miehestä lapsen tasolla olevan luuserin."
Melkoinen yleistys! Mutta sinähän varmaan tunnetkin kaikki maailman naiset. - childhood.
.................... kirjoitti:
"...naisten mielestä kokemattomuus naisten kanssa tekee miehestä lapsen tasolla olevan luuserin."
Melkoinen yleistys! Mutta sinähän varmaan tunnetkin kaikki maailman naiset.Niin kyllähän tuo yleisesti pitää paikkansa. Vaikka naiset kuinka kieltäisivät markkina-arvoteorian, he kuitenkin toimivat juuri sen mukaan. Naisille merkkaavat juuri tuollaiset status-tekijät, ennenkaikkea se kuinka haluttu mies on muiden naisten keskuudessa. Ja kokematon mieshän ei oletettavasti kovin suosittu ole.
- minusta tuon
kirjoituksesi perusteella olet ihan hyvin kehittyneempi kuin joku 11 vuotias esiteini. Nämä parisuhde/seksi- jutut eivät ole kuitenkaan koko elämä, ja toisaalta kyllä niitäkin aina jostain näkökulmasta meistä jokainen seuraa vaikka sitten syrjäytyneenä sivusta.
Noin se on yhä kolmikymppisenäkin. Minäkään en tunne olevani oikeastaan ollenkaan kolmikymppinen, kun ei ole kokenut asioita, jotka moni muu kokee jo 15-vuotiaana. Minäkään en oikeastaan koskaan ole ollut mikään "nuori", kun "nuorena" pitäisi kokea tiettyjä asioita, joita en kokenut.
Aika vain kuluu, henkisesti ei vanhene, muuten kuin masennuksen takia. Mitään "aikuistumista" ei oikeastaan tapahdu, ainoastaan henkinen uupumus on ainoaa vanhenemista.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas nuoren kuolema
Vasunmäentiellä paha onnettomuus. Nuori nainen menehtyi. Niiin sydäntä riipaisevaa 😭1817423Elikkäs persuissa ovat pahimmat häiriköijät
Koska sieltä tuli kaikkein kovin ulahdus. Persujen peesissä seuraa kokoomus js hajuraon päässä röhkii kepulaiset. Olipa803722"Skandaali muhii SDP:ssä" - "pelon ilmapiiri vallitsee"
Puolueen johto on vähintään vastuussa ilmapiiristä, jossa häirinnän uhrit eivät ole saaneet ääntään kuuluviin. Vyyhdin1223638Tehomaksu rankaisisi normaalista sähkönkäytöstä
Energiaviraston valmistelema tehomaksumalli herättää aiheellista huolta erityisesti tavallisten kotitalouksien näkökulma802919Ahdistelu ongelmaa vain vasemmistossa - ei oikeiston edustajissa
Mutta demarit ovat tunnetusti sivistymättömiä, ja vähemmän fiksuja.472476Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni1022432- 1361994
- 541374
Trump asettaa Grönlannin kaappausta vastustaville Euroopan maille 10% tuontitullin
Suomi mukana näissä maissa. Myöhemmin Trump aikoo nostaa tuontitullit 25%:iin kesäkuun alusta, jos Grönlannin kaappausta3771329Miksi suorittamisesta tulee
Miksi suorittamisesta tulee hyvä fiilis? Mitä sillä paikataan? Jollekinhan se voi olla jopa terapeuttista, mutta itse a591322