Olen etsiskellyt sopivaa, lähinnä Fenderin Jazzbasson tyylistä, toimivaa
bassoa satunnaisempaan käyttöön, kitaraa kun olen enimmäkseen soittanut. On
minulla ollut bassojakin, nyt vaan ei ole minkäänlaista.
Kun ei viitsisi maksaa kovin hirveitä niin olen katsellut noita halvempia.
Huomio on kiinnittynyt noihin mm. Kaukoidässä valmistyettuihin kapineisiin.
Harley Bentonia saa alle satasella postimyynnistä, Squierin Affinity -sarjaa
vähän kalliimmalla. Sitten on suht edullisesti parempaa Squieria yms.
tarjolla.
Takavuosina osa todella halvoista oli mm. kieroine kauloineen käytännössä
mahdottomia soittaa, mutta mikä on tilanne nykypäivänä? Ainakin jos
keskustelupalstoja seuraa, noilla halvimmilla joita kuitenkin soittimina
myydään, ei tee yhtään mitään vaan pitää ostaa Amerikoissa valmistettu
merkkituote.
Mutta, mikä on totuus? Onko kukaan koskaan kuullut. että joku olisi
tuollaisella halvalla kopiolla päässyt keikan loppuun asti. Jos on yrittänyt
eikä onnistunut, kuinka surkeasti siinä on käynyt?
Jotkut taas kehuvat ostaneensa tuollaisen huokean version ja ehkä vaihteet
tallaa, mikkejä, hioneet nauhojen päitä yms. ja saaneet ihan toimivan
työkalun. Mihin tässä nyt enää pitäisi luottaa? Halvimman ja kalleimman
samantyyppisen ( esim. "J-bass") välillä kun alkaa olla jo saksalaisessa
postimyyntifirmassakin viitisenkymmenkertainen hintaero.
Itse asiassa, minulle saa yrittää kaupata esim.
tuollaista:
http://www.thomann.de/fi/fender_squier_std_jazz_bass_antiqueburst.htm
kohtuuhintaan, kunhan on terve yksilö. Pienet naarmut yms. ei haittaa.
Jos jollain kokemusta juuri tuollaisesta ( ei-affinity-Squierista ) , olisin
kiinnostunut kuulemaan mitä tuolla voi tehdä.
Kiitokset jo etukäteen asiallisista mielipiteistä.
-Pentti
e-mail: pentti.leppaaho@helsinki(tamapois).fi
Squier Affinity -sarjan ja Harley Benton -bassojen käyttökelpois
2
562
Vastaukset
- Pena L
Ostin lähidivarista satkulla Squier-Presarin. Ei Affinity-sarjaa. Erikseen J-bass ja splitattu P-bass -mikit. Indonesialainen edullinen teollisuus-laatutuote. Kyllä tuolla soittelee, pitää ainakin kielet vaihtaa ja säädellä. Otekauta ok, pitäää nauhojen päät hioa. Ruusupuuta. Kaula ihan jees. Oli todella vähän käytetty, mm. kielet tod näk. alkuperäiset ja kaulaa ei ole koskaan säädetty. Jos meinaan pitää, ehkä talla ja mikitkin voisi vaihtaa, mutta tässäkin kunnossa tuolla jo tanssikeikan soittaa.
Jonkunlaisen Jazzbassoon todennnäköisesti tulen tuon jossain vaiheessa hankkimaan, koska pidempi mensuuri vaikuttaa edullisesti alapään soivuuteen, tuo Presari on enemmän "kitaramainen". Jos tykkää tuollaisesta, niin silloin ok. malli...
Eli, kyllä tuollaisella halvalla perusbassollakin pärjää riippuen vaatimustasosta jos on pokkaa muuten soittaa.
Ihan vaan nämä tiedoksi tämän ryhmän käyttäjille, joilla ei vaikuta vastauksien "runsaudesta" päätellen olevan näistä bassoista minkäänlaista kokemusta. - matit12
Ostin Thomannilta Harley-Bentonin jazz basson sen halvimman MB22-2T mallin hinta 98€, minusta aivan asiallinen soitin, siistit nauhat, pysyy vireissä, suora kaula ja viimeistelykin muuten siistiä.
Sieltä itämailta ne useimmat "merkki soittimetkin" nykyään tulevat. Esim Epiphonet kaikki mallit yhtä lukuunottamatta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️672545Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1892238Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.1312182Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.482137Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣331885Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1941597Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2211546Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod171471Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬261285Hallitus haluaa sossuhuijjarit esiin tutkimalla ihmisten pankkitilejä
Kuristusote vätkylöiden palleista kiristyy! 😆 Hallitus suunnittelee laajentaa Kelan tiedonsaantioikeutta sosiaaliturva2161119