että kristinuskon kaikki opit Jumalineen, Jeesuksineen, taivaineen ja helvetteineen on 100% totta, niin miten te ateistit suhtautuisitte? Tulisiko teistä hartaita uskovaisia?
Omasta mielestäni kristinuskon opit ovat niin vastenmielisiä ja raakoja, että en pystyisi kannattamaan niitä siinäkään tapauksessa että ne todistettaisiin todeksi. En pystyisi palvomaan Jumalaa, joka on arvomaailmaltaan Stalinin yms. hirmuhallitsijoiden kaltainen.
Eli helvettiin joutuisin.
Jos todistettaisiin varmaksi
37
282
Vastaukset
...näin ei tule koskaan käymään. Lupaan ruveta heti PappiPiispaNunnaksi jos näin käy.
>>Onneksi ...näin ei tule koskaan käymään. Lupaan ruveta heti PappiPiispaNunnaksi jos näin käy
Jumalanhullu kirjoitti:
>>Onneksi ...näin ei tule koskaan käymään. Lupaan ruveta heti PappiPiispaNunnaksi jos näin käy
...antaa tulla, tulta munille ja HalleMunaa!!
Jumalanhullu kirjoitti:
"älä koskaan sano; ei koskaan."
Tuleeko JumalanHullusta ateisti jos pystytään todistamaan että kvanttifluktaatio pystyy luomaan materiaa tyhjästä ja että multiversumi teoria on totta?qfft kirjoitti:
"älä koskaan sano; ei koskaan."
Tuleeko JumalanHullusta ateisti jos pystytään todistamaan että kvanttifluktaatio pystyy luomaan materiaa tyhjästä ja että multiversumi teoria on totta?>>Tuleeko JumalanHullusta ateisti jos pystytään todistamaan että kvanttifluktaatio pystyy luomaan materiaa tyhjästä ja että multiversumi teoria on totta?
Jumalanhullu kirjoitti:
>>Tuleeko JumalanHullusta ateisti jos pystytään todistamaan että kvanttifluktaatio pystyy luomaan materiaa tyhjästä ja että multiversumi teoria on totta?
">>Tuleeko JumalanHullusta ateisti jos pystytään todistamaan että kvanttifluktaatio pystyy luomaan materiaa tyhjästä ja että multiversumi teoria on totta?
- Kössönöm
ei uskoa. Mutta älä pelkää, ei sellaista koskaan todeksi todisteta.
- ?????????????????
Kirjoitukseni on tavallaan kommentti rasittaville uskoa tuputtaville ihmisille. Ja toisaalta kysyin ateistien mielipidettä siinä spekulatiivisessa tapauksessa että kristinusko todistettaisiin oikeaksi.
Eli en kannattaisi kristinuskoa siinäkään tapauksessa että se todistettaisiinkin todeksi. En kannattaisi kristinuskoa vaikka omin silmin todistaisin Jeesuksen toisen tulemisen. - Kössönöm
????????????????? kirjoitti:
Kirjoitukseni on tavallaan kommentti rasittaville uskoa tuputtaville ihmisille. Ja toisaalta kysyin ateistien mielipidettä siinä spekulatiivisessa tapauksessa että kristinusko todistettaisiin oikeaksi.
Eli en kannattaisi kristinuskoa siinäkään tapauksessa että se todistettaisiinkin todeksi. En kannattaisi kristinuskoa vaikka omin silmin todistaisin Jeesuksen toisen tulemisen.Aika hulvaton ajatus sinulla. Jos kristinuskon jumala olisi totta, niin menisitkö sinä hammasta purren ikuisesti kidutettavaksi mielummin kuin sanoisit että joo okei kyllä minä sinua jesse kannatan?
Kuka on muuten keksinyt noin kammottavan kuvaelman helvetistä ja miksi helvetissä ihmiset siihen uskovat? - ????????????????????
Kössönöm kirjoitti:
Aika hulvaton ajatus sinulla. Jos kristinuskon jumala olisi totta, niin menisitkö sinä hammasta purren ikuisesti kidutettavaksi mielummin kuin sanoisit että joo okei kyllä minä sinua jesse kannatan?
Kuka on muuten keksinyt noin kammottavan kuvaelman helvetistä ja miksi helvetissä ihmiset siihen uskovat?"Jos kristinuskon jumala olisi totta, niin menisitkö sinä hammasta purren ikuisesti kidutettavaksi mielummin kuin sanoisit että joo okei kyllä minä sinua jesse kannatan?"
Jospa sitä kipua oppisi sietämään kun se on ikuinen olotila? :P - Kössönöm
???????????????????? kirjoitti:
"Jos kristinuskon jumala olisi totta, niin menisitkö sinä hammasta purren ikuisesti kidutettavaksi mielummin kuin sanoisit että joo okei kyllä minä sinua jesse kannatan?"
Jospa sitä kipua oppisi sietämään kun se on ikuinen olotila? :POpettele siinä sitten sietämään kipua, kun joku tunkee kuumaa terästä varpaankynsien alle tai jotain...
Eikös vaan olekin uskisten kuvaelmat kivoja siitä mikä uskonnottomia kohtaa jos ei niinku usko. Mistä tuollainen kammottava sadismi johtuu? Kössönöm kirjoitti:
Aika hulvaton ajatus sinulla. Jos kristinuskon jumala olisi totta, niin menisitkö sinä hammasta purren ikuisesti kidutettavaksi mielummin kuin sanoisit että joo okei kyllä minä sinua jesse kannatan?
Kuka on muuten keksinyt noin kammottavan kuvaelman helvetistä ja miksi helvetissä ihmiset siihen uskovat?"Jos kristinuskon jumala olisi totta, niin menisitkö sinä hammasta purren ikuisesti kidutettavaksi mielummin kuin sanoisit että joo okei kyllä minä sinua jesse kannatan?"
Jos Hitlerin joukot olisivat tulleet luokseni ja sanoneet "Lähetämme sinut leirille joko minun alaisena tai vankina",niin minä olisin mieluummin valinnut vangin osan. Mieluummin kärsisin pahasta kuin olisin sen osa ja työkalu.- ????????????????????
Kössönöm kirjoitti:
Opettele siinä sitten sietämään kipua, kun joku tunkee kuumaa terästä varpaankynsien alle tai jotain...
Eikös vaan olekin uskisten kuvaelmat kivoja siitä mikä uskonnottomia kohtaa jos ei niinku usko. Mistä tuollainen kammottava sadismi johtuu?"Opettele siinä sitten sietämään kipua, kun joku tunkee kuumaa terästä varpaankynsien alle tai jotain..."
Olen joskus tullut miettineeksi, että mitähän hard core masokistit ovat mieltä helvetin kidutuksista...
Vaikka kristityiden mielestä taivaaseen siirtyy vain sielu eli henkiruumis, joka on maallisesta kivusta vapaa, niin helvettiin menijöiden kyky tuntea kipua säilyy. Ovatko helvettiin menijät siis lähempänä ruumiillista ihmistä?
- Thronos
Kyllä olisi mielenkiintoista jos kristinuskon oppi - joku niistä - osoittautuisi todeksi. Kaikki opithan eivät millään voi olla totta sillä ne ovat keskenään ristiriitaisia.
Olisipa hauska katsella miten ne joille Jumala "ihan itse" on antanut ohjeita joutuisivat perumaan sanomisiaan kun Jumala olisikin oikeasti antanut ihan toisenlaiset ohjeet. Tai sitten yllättäen näkyviin ilmaantunut Jumala sanoisi että oikeastaan on aina ollutkin ihan sama mitä ihmiset tekevät, oma hupinsa olisi siinäkin.
Jos todisteet olisivat vastaansanomattomat niin uskottavahan se olisi aivan samoin kuin uskon yleensäkin uskottavat asiat, ei siinä sen kummempaa. Palvomaan en kuitenkaan ryhtyisi, sen verran löperöä ja pahanilkistä touhua on tuon MrBeanin toiminta mielestäni ollut. Tosiseikkojen edessä olisi kai pakko nöyrtyä. Jos olisi varma tieto siitä että helvetti olisi totta, niin kyllä minä pyrkisin sen välttämään, ja vaikka sitten teeskentelisin koko ikäni uskovaista, toivoen että bluffi menee läpi. No, onneksi tämä on vain kuvitteellinen tilanne. :)
- ?????????????
"..ja vaikka sitten teeskentelisin koko ikäni uskovaista, toivoen että bluffi menee läpi.2
Ainakin minulle on opetettu, että Jumala näkee ihmisen sydämeen, mikä tarkoittanee sitä, että Jumala näkee onko usko aitoa, joten bluffisi ei menisi läpi. - ++++++++++++++
????????????? kirjoitti:
"..ja vaikka sitten teeskentelisin koko ikäni uskovaista, toivoen että bluffi menee läpi.2
Ainakin minulle on opetettu, että Jumala näkee ihmisen sydämeen, mikä tarkoittanee sitä, että Jumala näkee onko usko aitoa, joten bluffisi ei menisi läpi.millasiesta uskosta puhutaan?
Riittääkö, että pitää tätä jumalaa todellisena vai pitääkö sitä myös palvoa? Vika ehto nimittäin olisi mahdoton. - varma tieto
????????????? kirjoitti:
Ainakin minulle on opetettu, että Jumala näkee ihmisen sydämeen, mikä tarkoittanee sitä, että Jumala näkee onko usko aitoa, joten bluffisi ei menisi läpi.Jos tietäisimme varmuudella että tietty jumala on olemassa, ei enää olisi mitään uskoa.
Silloinhan kaikilla olisi täsmälleen sama tieto. Miten bluffattaisiin varmaa tietoa?
Koko käsite uskonto menettäisi merkityksensä, jos meillä olisi varma faktatieto. - ???????????????
varma tieto kirjoitti:
Jos tietäisimme varmuudella että tietty jumala on olemassa, ei enää olisi mitään uskoa.
Silloinhan kaikilla olisi täsmälleen sama tieto. Miten bluffattaisiin varmaa tietoa?
Koko käsite uskonto menettäisi merkityksensä, jos meillä olisi varma faktatieto."Jos tietäisimme varmuudella että tietty jumala on olemassa, ei enää olisi mitään uskoa."
Silloin olisi kyse kristinuskon kannattamisesta. Samalla tavalla kuin Hitlerillä ja natsismilla oli (on?) kannattajansa. Voit bluffata teeskentelemällä kristinuskon kannattajaa.
.
>>Jos todistettaisiin varmasti, että kristinuskon kaikki opit Jumalineen, Jeesuksineen, taivaineen ja helvetteineen on 100% totta, niin miten te ateistit suhtautuisitte? Tulisiko teistä hartaita uskovaisia?>>Omasta mielestäni kristinuskon opit ovat niin vastenmielisiä ja raakoja, että en pystyisi kannattamaan niitä siinäkään tapauksessa että ne todistettaisiin todeksi. En pystyisi palvomaan Jumalaa, joka on arvomaailmaltaan Stalinin yms. hirmuhallitsijoiden kaltainen.
- ????????????????+
"- onko sinusta Rakkaus raakaa? Jumala on Rakkaus."
Jumalan "rakkaus" on raakaa. Rakastava ja armollinen ihminen ei lähettäisi ketään kidutettavaksi. Jumala kuulemma on kakkivaltias, joten hän pystyisi halutessaan estämään ihmisten päätymisen helvettiin. Eli Jumala ei ole rakastava vaan pahansuopa. "Jumala on Rakkaus."
Noinhan se Rusinat pullasta -kirkko opettaa.
Olisihan se hupaisaa jos seemiläisten jumala, mikä YHWH se nyt alunperin onkaan olisi oikeasti olemassa, unohtanut vaan Maan kokonaan pariksituhanneksi vuodeksi. Olisikohan hän vihainen todettuaan sanaansa levitetyn vastoin nimenomaista määräystään myös muiden kuin juutalaisten keskuuteen? ; )- Kössönöm
" älä monista, Yksi Jumala, yksi Jeesus, yksi helvetti, yksi Taivas. Taivaaksi ei lasketa tätä ilmakehää, avaruutta."
- Helvettikö rakkautta? "onko sinusta Rakkaus raakaa? Jumala on Rakkaus."
Jumala on myös murhaa, vihaa, kostoa ja kärsimystä. Tämä samainen jumala tuhoaa ihmisiä mielivaltaisesti ja epäröimättä.
Mielestäni on olemassa eräs loistava todiste kristinuskon jumaluuden olemattomuudesta: ihmiskunnan väkiluku. Jos kristinuskon jumaluus olisi olemassa, niin se murhaava sekopää olisi niittänyt ihmisiä ja meitä olisi tällä planeetalla paljon vähemmän; väkiluku olisi parhaimmillaan muutaman miljoonan paikkeilla. Kaikki suuret ja keskikokoiset kaupungit puuttuisivat, koska joko niitä ei koskaan olisi pystytty rakentamaan tai sitten niistä olisivat jäljellä pelkät rauniot.- Niinpä niin
????????????????+ kirjoitti:
"- onko sinusta Rakkaus raakaa? Jumala on Rakkaus."
Jumalan "rakkaus" on raakaa. Rakastava ja armollinen ihminen ei lähettäisi ketään kidutettavaksi. Jumala kuulemma on kakkivaltias, joten hän pystyisi halutessaan estämään ihmisten päätymisen helvettiin. Eli Jumala ei ole rakastava vaan pahansuopa.Rakastava ja arnollinen ihminen on suvaitsevainen kaikenlaisia synnintekoja kohtaan.
Hän hyväksyy omat synnilliset taipumuksensa ja tekonsa, samoin kuin toistenkin.
Rangaistusta ei sitten pitäisi olla missään muodossa, vai ?
Olemme ikuisuusolentoja ja siksi rangaistuskin on: ikuinen ero Jumalasta,
joka on rakastava, mutta joka ei hyväksy syntiä. - ????????????????????
Niinpä niin kirjoitti:
Rakastava ja arnollinen ihminen on suvaitsevainen kaikenlaisia synnintekoja kohtaan.
Hän hyväksyy omat synnilliset taipumuksensa ja tekonsa, samoin kuin toistenkin.
Rangaistusta ei sitten pitäisi olla missään muodossa, vai ?
Olemme ikuisuusolentoja ja siksi rangaistuskin on: ikuinen ero Jumalasta,
joka on rakastava, mutta joka ei hyväksy syntiä."Rakastava ja arnollinen ihminen on suvaitsevainen kaikenlaisia synnintekoja kohtaan.
Hän hyväksyy omat synnilliset taipumuksensa ja tekonsa, samoin kuin toistenkin."
Rakastava ja armollinen ei kiduta ketään. Jumala kiduttaa syntisiä ihmisiä ikuisesti, joten Jumala ei ole rakastava eikä armollinen.
Synti on uskonnollinen käsite, ts. eri uskonnolliset ryhmittymät pitävät syntinä mitä erilaisimpia asioita, joten on vähän vaikea ottaa kantaa tuohon. Voi olla noinkin.
"Rangaistusta ei sitten pitäisi olla missään muodossa, vai ?"
Rangaistuksen pitäisi olla oikeassa suhteessa teon vakavuuteen (vrt. esim Suomen laki). Ikuinen kidutus ei ole oikeudenmukainen rangaistus mistään teosta.
"Olemme ikuisuusolentoja ja siksi rangaistuskin on: ikuinen ero Jumalasta,
joka on rakastava, mutta joka ei hyväksy syntiä."
Kristinuskoisilla on varsin yleisenä käsitys piinahelvetistä. Jos tarkoitat ikuista eroa siitä raamatun sadistista, niin mikä sen mukavampaa? - Onhan niitä
Jumala viisveissaa puolestaan noiden yllämainittujen rikollisten uhreista.
Antaa ensin teilata toisen, ja sitten teilaaja parantuu...
Jumala pitäisi hirttää kattoon. - ????????????????
"Jumala tarjoaa pelastusta, mutta se ei vain kelpaa kaikille."
Pelastusta miltä?
Pelastusta omalta sadismiltaan?
Jos Jumala on luonut kaiken, niin myös helvetti ja ihmisten pahuus (syntisyys jos niin haluat) on Jumalan luomaa. Jumala tarjoaa pelastusta itse luomastaan piinasta. Onpas armollista ja rakastavaa.
- goddeloos
Aivan sama minkä jumalan olemassaolo todistetaan tieteellisesti niin sittenpähän tiedän ko jumalan olevan olemassa.
Reagointi riippuu siitä mitä jumala tekee, luultavasti koittaisin pysyä näkymättömissä, poissa siitä vihasta...
Mutta onneksi näin ei käy, mitä todennäköisemmin mitään jumalia ei ole olemassa... - J-la
jo seuraavana päivänä###
Paskahuussi-Eskoko taas asialla?
Keskustellaan vaikkapa Grimmin saduista vaihteeksi
Onko pahoja noita-akkoja olemassa? ex-anoppini ainakin ON
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8955656 - M@k3
Olen omasta mielestäni moraalisempi, oikeudenmukaisempi ja älykkäämpi kuin raamatun Jumala, kyllä myös uudentestamentin versiota parempi, joten minun olisi aika vaikea ylistää häntä tosissani, mutta helvetin pelossa luultavasti ainakin yrittäisin.
- Hahha!
"Olen omasta mielestäni moraalisempi, oikeudenmukaisempi ja älykkäämpi kuin raamatun Jumala, kyllä myös uudentestamentin versiota parempi, joten minun olisi aika vaikea ylistää häntä tosissani, mutta helvetin pelossa luultavasti ainakin yrittäisin. "
Olen samaa mieltä..Pakkohan se olisi yrittää, mutta omituista että jos olisin kaikin puolin parempi mutta en uskoisi ja joutuisin helvettiin, niin miksi uskova joka olisi tehnyt pahaa pääsisi taivaaseen. Ristiriitaista. Toisaalta helvetissä olisi paremmat bileet kun saisi olla muiden syntisten ateistien kanssa.
>>> Tulisiko teistä hartaita uskovaisia?
Noh ihan ensimmäinen seuraus olisi etten olisi ateisti. Sen jälkeen alkaisin aktiivisesti vastustamaan kyseistä hirviötä.
- beenthere
Jos jos-sanaa ei olisi, niin lehmätkin lentäisi. Eli pelkoa tuollaisesta ei onneksi ole. Satua on ja satuna pysyy.
Jos sattuisi olemaan totta, niin kyllä ottaisin Jumalan puhutteluun muutamista kummallisista sääönnöistä.
Ikinä ei minusta voi uskovaa tulla. Tuossakin tapauksessa olisi kyse tiedosta. Tarkoitan sitä, että kristinuskon opit eivät ikinä pysty tulemaan todeksi.
Raamattu ja sen selitykset ovat niin ristiriitaisia, että ne eivät kertakaikkiaan voi olla olemassa samanaikaisesti.
Jos kysymme uskoisinko raamatusta poimittuun hyvään jumalolentoon, voisin uskoakin. Sensijaan raamatun kärttyjumalan hylkäisin epäröimättä vaikka se totta olisikin. Maksoi mitä maksoi.- Aatteleppaite2.0
ja se oikeaksi todistettaisiin niin uskottavahan se olisi,tietenkin.
Mutta palvomaan en silti alkaisi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun5914216T:ltä J-miehelle
Se kaunein jäi välillämme kokematta Sen olisin halunnut kokea. Miten olisit pitänyt mua hyvänä. Sen yhden kerran. Se oli374143Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo482386- 1542249
Finnairin lento myöhästyi PS:n kansanedustajan häiriköinnin vuoksi:
Poliisi poisti koneesta Ensimmäisen kauden kansanedustaja ja everstiluutnantti evp. Tomi Immonen häiriköi Finnairin lenn3401785- 1081652
Miten se pihvi pitää oikeaoppisesti paistaa?
Törmäsin erikoiseen episodiin eräässä ABC-ravintolassa. Pysähdyin kahvikupilliselle ja kohta ravintolan toisesta nurkast291504Miksi kirjoittelet sinkut-palstalla?
Olet sinkku? Kaipaat jutteluseuraa? Täällä on kivoja keskusteluja? Tapaat mielenkiintoisia ihmisiä? Joku muu syy?2031454- 621206
- 1021204