tärkeää tietoa

sfnkle

olisi hyvää tietää mitä ottaa huomioon nyt kun au pair vuosi läheystyy. Asioia joita täytyy ottaa mukaan ja sellaista jota ei edes käysi mieleen. Olen kiitollinen kaikille vastauksille :)

6

604

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miee..

Mihin olet ensinnakin menossa auppariks ja kuinka pitkaks aikaa tarkalleen??:D

• sfnkle

en ole vielä löytänyt perhettä mutta tottakai kalifornia kuullostaa ihanalta, en varmasti pääse sinne ku kaikka haluaa sinnepäin :) lähtisin cultural carein kanssa vuoden

• miee..
        sfnkle kirjoitti:

en ole vielä löytänyt perhettä mutta tottakai kalifornia kuullostaa ihanalta, en varmasti pääse sinne ku kaikka haluaa sinnepäin :) lähtisin cultural carein kanssa vuoden

Ahaa,itse olen Englannissa mika on kylla erittain lahella ja jos kaipaa johonkin kauemmaksi niin sitten joku tyyliin Kalifornia on tosi hyva mutta sinne tosin haluu aika moni ):
        Makin halusin sinne mutta en viittinyt ees yrittaa ja ois pitany ajokorttikin hankkii,so..Taal Englannis on jo ihan tarpeeks erilaista ja hienoo eika taa ihan niiin lahellakaan ole :D
        On monta asiaa mita kannattaa etukateen miettia ja ottaa selville kuten varmaan tiedat :D
        JA sinaansa mitaan muuta pahemmin ei tarvitse mukaan kun vaatteita alkuun,rahaa on tietty hyva olla,kaikki ne tarkeimmat mita yleensa mukaan otat jos mietit etta lahet pitemmalle matkalle..Melkeimpa kaiken saat hankittua sielta maasta mihin menet :D
        Ma en ehka oo mikaan paras neuvomaan,mutta anyways !!:DD

• Miljander
        miee.. kirjoitti:

Ahaa,itse olen Englannissa mika on kylla erittain lahella ja jos kaipaa johonkin kauemmaksi niin sitten joku tyyliin Kalifornia on tosi hyva mutta sinne tosin haluu aika moni ):
        Makin halusin sinne mutta en viittinyt ees yrittaa ja ois pitany ajokorttikin hankkii,so..Taal Englannis on jo ihan tarpeeks erilaista ja hienoo eika taa ihan niiin lahellakaan ole :D
        On monta asiaa mita kannattaa etukateen miettia ja ottaa selville kuten varmaan tiedat :D
        JA sinaansa mitaan muuta pahemmin ei tarvitse mukaan kun vaatteita alkuun,rahaa on tietty hyva olla,kaikki ne tarkeimmat mita yleensa mukaan otat jos mietit etta lahet pitemmalle matkalle..Melkeimpa kaiken saat hankittua sielta maasta mihin menet :D
        Ma en ehka oo mikaan paras neuvomaan,mutta anyways !!:DD

Ma oon kanssa Midlandsissa Briteisssa ja on oliut tosiaan silmia aukaiseva kokemus.... luulin osaavani englantia hyvin, ja olen oppinut etta osaan ameriikanenglantia ja paikallisten sanonnat meni alussa aivan yli hilseen, en tajunnut yhtikas mitaan. No nyt menee huomattavasti paremmin 5 kk oppinut enemman kuin koulun tunneilla konsanaan.

Toinen yllatys oli se etta hammashoito, sairaanhoito ja laakarikaynnit ovat suomalaiselle au pairille taysin ilmaisia, oli niita sitten kuinka paljon tahansa. Mulla kun on ollut kaikkea pikku ongelmaa (jo Suomessa) niin nyt alkaa olla terveys kunnossa kun. Melkein vihastuttaa etta piti tulla vieraaseen maahan sita varten - ja ei edes maksa mitaan.

Kulttuurissa on hyvat ja huonot puolensa mutta nyt pystyy seuraamaan esim. Emmerdalea ja englantilaisia poliisisarjoja ihan toisella lailla kuin Suomessa.

• marianna mar
        Miljander kirjoitti:

Ma oon kanssa Midlandsissa Briteisssa ja on oliut tosiaan silmia aukaiseva kokemus.... luulin osaavani englantia hyvin, ja olen oppinut etta osaan ameriikanenglantia ja paikallisten sanonnat meni alussa aivan yli hilseen, en tajunnut yhtikas mitaan. No nyt menee huomattavasti paremmin 5 kk oppinut enemman kuin koulun tunneilla konsanaan.

Toinen yllatys oli se etta hammashoito, sairaanhoito ja laakarikaynnit ovat suomalaiselle au pairille taysin ilmaisia, oli niita sitten kuinka paljon tahansa. Mulla kun on ollut kaikkea pikku ongelmaa (jo Suomessa) niin nyt alkaa olla terveys kunnossa kun. Melkein vihastuttaa etta piti tulla vieraaseen maahan sita varten - ja ei edes maksa mitaan.

Kulttuurissa on hyvat ja huonot puolensa mutta nyt pystyy seuraamaan esim. Emmerdalea ja englantilaisia poliisisarjoja ihan toisella lailla kuin Suomessa.

hei muuten kun ootte molemmat just töissä siellä englannnissa niin osaatte kertoo että milloin noita au pari paikko alkaa siis vapautumaan, nyt ainakin on aika hiljakseltaa sinne päin ollu näkyvissä avoimia paikkoja. ja kuinka vaikeeta on päästä tavis tytön töihin!?

• Miljander kirjoitti:

Olitko vain tuon yhden kerran?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      157
      5755
    2. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      26
      3554
    3. Koska näet seuraavan kerran

Kaivattusi? Onko päivä tiedossa vai sattumasta kiinni?
      Ikävä
      77
      2482
    4. Ootko nainen jotenkin

itseäs täynnä? Mars laihduttamaan. 🫵🏽 K
      Ikävä
      37
      2049
    5. Hyvästi.....

En vain enää jaksa.....
      Ikävä
      33
      1832
    6. Hyvää yötä

Mm❤️
      Ikävä
      42
      1799
    7. Ongelma Ibizalla

Mistä saada triatleetin jalkaan mahtuva kenkä häitä varten?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      104
      1730
    8. Eelle

Huomenta,ajattelen sua..
      Ikävä
      21
      1616
    9. Hauskaa nimipäivää rakkaalle!

On kova ikävä. Rakastan sua ikuisesti ❤️🤗😘
      Ikävä
      27
      1472
    10. Tappajamanne kiinni

Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!
      Mikkeli
      37
      1378
    Aihe