tärkeää tietoa

sfnkle

olisi hyvää tietää mitä ottaa huomioon nyt kun au pair vuosi läheystyy. Asioia joita täytyy ottaa mukaan ja sellaista jota ei edes käysi mieleen. Olen kiitollinen kaikille vastauksille :)

6

672

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miee..

      Mihin olet ensinnakin menossa auppariks ja kuinka pitkaks aikaa tarkalleen??:D

      • sfnkle

        en ole vielä löytänyt perhettä mutta tottakai kalifornia kuullostaa ihanalta, en varmasti pääse sinne ku kaikka haluaa sinnepäin :) lähtisin cultural carein kanssa vuoden


      • miee..
        sfnkle kirjoitti:

        en ole vielä löytänyt perhettä mutta tottakai kalifornia kuullostaa ihanalta, en varmasti pääse sinne ku kaikka haluaa sinnepäin :) lähtisin cultural carein kanssa vuoden

        Ahaa,itse olen Englannissa mika on kylla erittain lahella ja jos kaipaa johonkin kauemmaksi niin sitten joku tyyliin Kalifornia on tosi hyva mutta sinne tosin haluu aika moni ):
        Makin halusin sinne mutta en viittinyt ees yrittaa ja ois pitany ajokorttikin hankkii,so..Taal Englannis on jo ihan tarpeeks erilaista ja hienoo eika taa ihan niiin lahellakaan ole :D
        On monta asiaa mita kannattaa etukateen miettia ja ottaa selville kuten varmaan tiedat :D
        JA sinaansa mitaan muuta pahemmin ei tarvitse mukaan kun vaatteita alkuun,rahaa on tietty hyva olla,kaikki ne tarkeimmat mita yleensa mukaan otat jos mietit etta lahet pitemmalle matkalle..Melkeimpa kaiken saat hankittua sielta maasta mihin menet :D
        Ma en ehka oo mikaan paras neuvomaan,mutta anyways !!:DD


      • Miljander
        miee.. kirjoitti:

        Ahaa,itse olen Englannissa mika on kylla erittain lahella ja jos kaipaa johonkin kauemmaksi niin sitten joku tyyliin Kalifornia on tosi hyva mutta sinne tosin haluu aika moni ):
        Makin halusin sinne mutta en viittinyt ees yrittaa ja ois pitany ajokorttikin hankkii,so..Taal Englannis on jo ihan tarpeeks erilaista ja hienoo eika taa ihan niiin lahellakaan ole :D
        On monta asiaa mita kannattaa etukateen miettia ja ottaa selville kuten varmaan tiedat :D
        JA sinaansa mitaan muuta pahemmin ei tarvitse mukaan kun vaatteita alkuun,rahaa on tietty hyva olla,kaikki ne tarkeimmat mita yleensa mukaan otat jos mietit etta lahet pitemmalle matkalle..Melkeimpa kaiken saat hankittua sielta maasta mihin menet :D
        Ma en ehka oo mikaan paras neuvomaan,mutta anyways !!:DD

        Ma oon kanssa Midlandsissa Briteisssa ja on oliut tosiaan silmia aukaiseva kokemus.... luulin osaavani englantia hyvin, ja olen oppinut etta osaan ameriikanenglantia ja paikallisten sanonnat meni alussa aivan yli hilseen, en tajunnut yhtikas mitaan. No nyt menee huomattavasti paremmin 5 kk oppinut enemman kuin koulun tunneilla konsanaan.

        Toinen yllatys oli se etta hammashoito, sairaanhoito ja laakarikaynnit ovat suomalaiselle au pairille taysin ilmaisia, oli niita sitten kuinka paljon tahansa. Mulla kun on ollut kaikkea pikku ongelmaa (jo Suomessa) niin nyt alkaa olla terveys kunnossa kun. Melkein vihastuttaa etta piti tulla vieraaseen maahan sita varten - ja ei edes maksa mitaan.

        Kulttuurissa on hyvat ja huonot puolensa mutta nyt pystyy seuraamaan esim. Emmerdalea ja englantilaisia poliisisarjoja ihan toisella lailla kuin Suomessa.


      • marianna mar
        Miljander kirjoitti:

        Ma oon kanssa Midlandsissa Briteisssa ja on oliut tosiaan silmia aukaiseva kokemus.... luulin osaavani englantia hyvin, ja olen oppinut etta osaan ameriikanenglantia ja paikallisten sanonnat meni alussa aivan yli hilseen, en tajunnut yhtikas mitaan. No nyt menee huomattavasti paremmin 5 kk oppinut enemman kuin koulun tunneilla konsanaan.

        Toinen yllatys oli se etta hammashoito, sairaanhoito ja laakarikaynnit ovat suomalaiselle au pairille taysin ilmaisia, oli niita sitten kuinka paljon tahansa. Mulla kun on ollut kaikkea pikku ongelmaa (jo Suomessa) niin nyt alkaa olla terveys kunnossa kun. Melkein vihastuttaa etta piti tulla vieraaseen maahan sita varten - ja ei edes maksa mitaan.

        Kulttuurissa on hyvat ja huonot puolensa mutta nyt pystyy seuraamaan esim. Emmerdalea ja englantilaisia poliisisarjoja ihan toisella lailla kuin Suomessa.

        hei muuten kun ootte molemmat just töissä siellä englannnissa niin osaatte kertoo että milloin noita au pari paikko alkaa siis vapautumaan, nyt ainakin on aika hiljakseltaa sinne päin ollu näkyvissä avoimia paikkoja. ja kuinka vaikeeta on päästä tavis tytön töihin!?


      • Miljander kirjoitti:

        Ma oon kanssa Midlandsissa Briteisssa ja on oliut tosiaan silmia aukaiseva kokemus.... luulin osaavani englantia hyvin, ja olen oppinut etta osaan ameriikanenglantia ja paikallisten sanonnat meni alussa aivan yli hilseen, en tajunnut yhtikas mitaan. No nyt menee huomattavasti paremmin 5 kk oppinut enemman kuin koulun tunneilla konsanaan.

        Toinen yllatys oli se etta hammashoito, sairaanhoito ja laakarikaynnit ovat suomalaiselle au pairille taysin ilmaisia, oli niita sitten kuinka paljon tahansa. Mulla kun on ollut kaikkea pikku ongelmaa (jo Suomessa) niin nyt alkaa olla terveys kunnossa kun. Melkein vihastuttaa etta piti tulla vieraaseen maahan sita varten - ja ei edes maksa mitaan.

        Kulttuurissa on hyvat ja huonot puolensa mutta nyt pystyy seuraamaan esim. Emmerdalea ja englantilaisia poliisisarjoja ihan toisella lailla kuin Suomessa.

        Olitko vain tuon yhden kerran?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      122
      1241
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      283
      919
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      835
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      621
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      144
      600
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      567
    7. 52
      541
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      508
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      491
    10. Wille antoi juuri potkut 29 suojatyöläiselle!

      Soste aloittaa yt:t, jos kaikki menee hyvin, niin 29 suojatyöläistä 31:sta saa kenkää. Mitäpä sostelaiset jos menisitte
      Maailman menoa
      238
      461
    Aihe