tärkeää tietoa

sfnkle

olisi hyvää tietää mitä ottaa huomioon nyt kun au pair vuosi läheystyy. Asioia joita täytyy ottaa mukaan ja sellaista jota ei edes käysi mieleen. Olen kiitollinen kaikille vastauksille :)

6

527

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miee..

      Mihin olet ensinnakin menossa auppariks ja kuinka pitkaks aikaa tarkalleen??:D

      • sfnkle

        en ole vielä löytänyt perhettä mutta tottakai kalifornia kuullostaa ihanalta, en varmasti pääse sinne ku kaikka haluaa sinnepäin :) lähtisin cultural carein kanssa vuoden


      • miee..
        sfnkle kirjoitti:

        en ole vielä löytänyt perhettä mutta tottakai kalifornia kuullostaa ihanalta, en varmasti pääse sinne ku kaikka haluaa sinnepäin :) lähtisin cultural carein kanssa vuoden

        Ahaa,itse olen Englannissa mika on kylla erittain lahella ja jos kaipaa johonkin kauemmaksi niin sitten joku tyyliin Kalifornia on tosi hyva mutta sinne tosin haluu aika moni ):
        Makin halusin sinne mutta en viittinyt ees yrittaa ja ois pitany ajokorttikin hankkii,so..Taal Englannis on jo ihan tarpeeks erilaista ja hienoo eika taa ihan niiin lahellakaan ole :D
        On monta asiaa mita kannattaa etukateen miettia ja ottaa selville kuten varmaan tiedat :D
        JA sinaansa mitaan muuta pahemmin ei tarvitse mukaan kun vaatteita alkuun,rahaa on tietty hyva olla,kaikki ne tarkeimmat mita yleensa mukaan otat jos mietit etta lahet pitemmalle matkalle..Melkeimpa kaiken saat hankittua sielta maasta mihin menet :D
        Ma en ehka oo mikaan paras neuvomaan,mutta anyways !!:DD


      • Miljander
        miee.. kirjoitti:

        Ahaa,itse olen Englannissa mika on kylla erittain lahella ja jos kaipaa johonkin kauemmaksi niin sitten joku tyyliin Kalifornia on tosi hyva mutta sinne tosin haluu aika moni ):
        Makin halusin sinne mutta en viittinyt ees yrittaa ja ois pitany ajokorttikin hankkii,so..Taal Englannis on jo ihan tarpeeks erilaista ja hienoo eika taa ihan niiin lahellakaan ole :D
        On monta asiaa mita kannattaa etukateen miettia ja ottaa selville kuten varmaan tiedat :D
        JA sinaansa mitaan muuta pahemmin ei tarvitse mukaan kun vaatteita alkuun,rahaa on tietty hyva olla,kaikki ne tarkeimmat mita yleensa mukaan otat jos mietit etta lahet pitemmalle matkalle..Melkeimpa kaiken saat hankittua sielta maasta mihin menet :D
        Ma en ehka oo mikaan paras neuvomaan,mutta anyways !!:DD

        Ma oon kanssa Midlandsissa Briteisssa ja on oliut tosiaan silmia aukaiseva kokemus.... luulin osaavani englantia hyvin, ja olen oppinut etta osaan ameriikanenglantia ja paikallisten sanonnat meni alussa aivan yli hilseen, en tajunnut yhtikas mitaan. No nyt menee huomattavasti paremmin 5 kk oppinut enemman kuin koulun tunneilla konsanaan.

        Toinen yllatys oli se etta hammashoito, sairaanhoito ja laakarikaynnit ovat suomalaiselle au pairille taysin ilmaisia, oli niita sitten kuinka paljon tahansa. Mulla kun on ollut kaikkea pikku ongelmaa (jo Suomessa) niin nyt alkaa olla terveys kunnossa kun. Melkein vihastuttaa etta piti tulla vieraaseen maahan sita varten - ja ei edes maksa mitaan.

        Kulttuurissa on hyvat ja huonot puolensa mutta nyt pystyy seuraamaan esim. Emmerdalea ja englantilaisia poliisisarjoja ihan toisella lailla kuin Suomessa.


      • marianna mar
        Miljander kirjoitti:

        Ma oon kanssa Midlandsissa Briteisssa ja on oliut tosiaan silmia aukaiseva kokemus.... luulin osaavani englantia hyvin, ja olen oppinut etta osaan ameriikanenglantia ja paikallisten sanonnat meni alussa aivan yli hilseen, en tajunnut yhtikas mitaan. No nyt menee huomattavasti paremmin 5 kk oppinut enemman kuin koulun tunneilla konsanaan.

        Toinen yllatys oli se etta hammashoito, sairaanhoito ja laakarikaynnit ovat suomalaiselle au pairille taysin ilmaisia, oli niita sitten kuinka paljon tahansa. Mulla kun on ollut kaikkea pikku ongelmaa (jo Suomessa) niin nyt alkaa olla terveys kunnossa kun. Melkein vihastuttaa etta piti tulla vieraaseen maahan sita varten - ja ei edes maksa mitaan.

        Kulttuurissa on hyvat ja huonot puolensa mutta nyt pystyy seuraamaan esim. Emmerdalea ja englantilaisia poliisisarjoja ihan toisella lailla kuin Suomessa.

        hei muuten kun ootte molemmat just töissä siellä englannnissa niin osaatte kertoo että milloin noita au pari paikko alkaa siis vapautumaan, nyt ainakin on aika hiljakseltaa sinne päin ollu näkyvissä avoimia paikkoja. ja kuinka vaikeeta on päästä tavis tytön töihin!?


      • Miljander kirjoitti:

        Ma oon kanssa Midlandsissa Briteisssa ja on oliut tosiaan silmia aukaiseva kokemus.... luulin osaavani englantia hyvin, ja olen oppinut etta osaan ameriikanenglantia ja paikallisten sanonnat meni alussa aivan yli hilseen, en tajunnut yhtikas mitaan. No nyt menee huomattavasti paremmin 5 kk oppinut enemman kuin koulun tunneilla konsanaan.

        Toinen yllatys oli se etta hammashoito, sairaanhoito ja laakarikaynnit ovat suomalaiselle au pairille taysin ilmaisia, oli niita sitten kuinka paljon tahansa. Mulla kun on ollut kaikkea pikku ongelmaa (jo Suomessa) niin nyt alkaa olla terveys kunnossa kun. Melkein vihastuttaa etta piti tulla vieraaseen maahan sita varten - ja ei edes maksa mitaan.

        Kulttuurissa on hyvat ja huonot puolensa mutta nyt pystyy seuraamaan esim. Emmerdalea ja englantilaisia poliisisarjoja ihan toisella lailla kuin Suomessa.

        Olitko vain tuon yhden kerran?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      105
      7371
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2802
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2382
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      109
      2093
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1789
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1359
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1327
    Aihe